Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.08.2005 14:01 Tomáš Stýblo
 
Ďáblův advokát: "atheistova" úvaha o levici a náboženství

Levice vždy trpěla jedním neduhem: pevnou, či snad dokonce slepou vírou v etickou podstatu lidství, vírou, že člověk je v jádru dobrý. Při pokusu aplikovat tuto víru ve společenské realitě se však objevil problém: náboženský pojem "prvotního hříchu" vystoupil ve vší své hrůznosti.

Ukázalo se, že v člověku pořád ještě zůstává příliš mnoho z krutého zvířete, ze kterého se evolučním procesem vyvinul. Přežití silnějšího a bezohledná, individualistická konkurence - onen ve své podstatě hluboce amorální, základní mechanismus evoluce - je právě oním prvotním hříchem, se kterým se humanita musí nějak vypořádat. Jeho vliv na každodenní lidské rozhodování levice hluboce podcenila.

Nakonec i stará levicová představa o osvícené elitní avantgardě, která po získání absolutní moci dovede masy do ráje, byla vývojem odkázána na smetiště dějin: ukázalo se, že ony osvícené elity byly ve skutečnosti také jen nelidskými zvířaty, možná ještě horšími než ovládaní plebejci.

Levice v tomto historickém případě neváhala přijmout taktiku svých fašistických oponentů, ideu velkých vůdců jako stvořených pro ideologické uctívání a následnou mumifikaci v mauzoleu. Obdobně by se v dnešní době mohla něčemu přiučit od amerických neokonzervativců nebo Bin Ládinových islamistů.

Tyto dvě skupiny autoritářů, odlišující se od sebe prakticky pouze reálnou mocí, mají stejné záměry i konzervativní vize, a stejný, efektivní nástroj pro prosazování těchto cílů: náboženství.

Náboženství není dobré ani špatné samo o sobě, z politického hlediska je nástrojem ideologické kontroly: záleží na tom, pro jaké účely je jím poskytovaná moc využita. Každá politická ideologie je ve své podstatě náboženstvím: předepisuje či zavrhuje hodnoty a podává nějakým způsobem zredukovaný, schematický pohled na svět, který je největším společným jmenovatelem toho, na čem se ještě dokáží lidé ve vší své rozdílnosti shodnout.

Politické ideologie i náboženství jsou tak v první řadě nástrojem sociální soudržnosti: obě slouží k vytvoření společného myšlenkového a hodnotového prostoru, který poskytuje společnosti ochranu před individualistickým rozkladem a anomií. Levice by se měla přestat náboženství vyhýbat, představuje totiž možnost, jak prosadit levicové ideje bez pádu do pasti centralizované totality.

Jsou špatná náboženství a dobrá náboženství. Z politického hlediska se liší především tím, jak dobře jsou zneužitelná k vytvoření státně-církevních, tj. totalitních a přísně hierarchických společenských struktur.

Dobře navržené náboženství dokáže svou hlavní funkci - udržování sociální soudržnosti - plnit decentralizovaným způsobem. Předepisuje hodnoty, ale nevytváří centralizované struktury pro jejich prosazování. Moc tak zůstává rozložena mezi jedince, kteří toto náboženství vyznávají.

Některá původní čínská náboženství takto dokázala dlouhodobě fungovat v rámci starověké Číny, která měla na dnešní poměry velmi malou míru byrokracie a systémů k prosazování centrální moci a dohledu.

Křesťanství takto fungovat nedokázalo, možná v důsledku svého přílišného zaměření na fenomén jediného Boha jako na symbol omnipotentní, centralizované moci, sídlící v jakési externí entitě, a nikoliv v lidech samotných. Takový koncept je až příliš snadno možné převést na svůdnou představu osvícené, centralizované moci lidské.

Z hlediska centralizace jde o obdobný rozdíl jako mezi "volným trhem" a centrální kontrolou ekonomiky: volný trh dokáže do určité míry využít - jistě omezený - samoorganizační potenciál společnosti a vytvořit tak základy pro decentralizaci moci.

Skutečná levice by neměla volný trh zavrhovat, naopak by ho měla bedlivě studovat, protože je funkčním příkladem toho, čemu anarchisté věří už od počátku: že společnost jako komplexní system má značnou schopnost samoorganizace, že v ní dokáží spontánně vzniknout struktury pro přenášení informací a decentralizovanou koordinaci velmi komplexních procesů.

Bohužel i dnešní "moderní" socialisté si tento fascinující aspekt trhu neuvědomují, vidí v něm jenom ideologický nástroj kapitalistů pro zotročování nemajetné většiny populace a ve vší vážnosti prosazují jakési vize ekonomiky (a tudíž společnosti) řízené výkonným centrálním počítačem.

A stejně tak si neuvědomují samoorganizační potenciál náboženství. Společnost bez náboženství, bez sdílené, v principu náboženské představy reality, je nutné ovládat centrálně, donucováním, autoritářskými metodami, jelikož bez této sdílené představy lidé nedokáží aplikovat své etické principy v praxi a společnost má pak tendenci se rozložit.

Nicméně většinou se nerozloží: mocní a schopní si uvědomí situaci a začnou sociální soudržnost rekonstruovat po svém, tak jako to dělají američtí neokonzervativci a arabští islamisté. A využijí k tomu fašistické ideje a odpovídající centralistické variace náboženské víry. Společnost individualismem zaslepených liberálů tak nevědomky vytvoří fašismus.

Levičáci by si měli přestat hrát na atheisty. Ve skutečnosti nic takového jako pozitivní atheismus neexistuje, jedinou alternativou k theismu je v životní praxi destruktivní nihilismus. Oddělovat politické a osobní ideje a hodnoty od náboženství nemá žádný význam.

Náboženství není o obrazu vousatého starce vznášejícího se na oblaku ani o doslovně interpretovaném souboru přidružených výchovných mýtů, ale o sdílených etických hodnotách a vytvoření sdílené, nezrelativizované představy světa, jejíž existence je podmínkou pro reálnou životní aplikaci hodnot a etických principů, a tím i pro existenci svobody v jakémkoliv smysluplném významu.

Dobré náboženství by mělo být upřímné: nemělo by lidem tvrdit, že předkládaný výklad světa je nějak "pravdivý", mělo by jim přiznat, že ve výkladu reality se už z podstaty lidského myšlení žádné pravdy dobrat nelze. Mělo by přiznat, že předkládaný výklad je mýtus, sice uměle vytvořený, ale zároveň pozitivní, jehož přijetím lze vykompenzovat omezenou schopnost lidského pochopení reality, a tím vytvořit základy světa, ve kterém lidská svoboda není zredukována na svou individualistickou, osamělou parodii.

Toto století bude velmi vhodnou dobou pro vytvoření nového, levicového náboženství, zvláště díky slábnoucí síle náboženství současného, totiž lidské víry ve vědu, "racionalitu" a technologicko-ekonomický pokrok. I filozofie je již odumřelá a neduživá, filozofové narazili na hranice možností sdíleného lidského pochopení a myšlenkového výkladu reality.

Věda se stala příliš složitou a příliš zneužitelnou: normálnímu člověku žádnou oporu při výkladu světa neposkytuje, protože je prostě příliš složitá. Věda jako systém výkladu reality se svou nepraktičností z hlediska lidského uvažování přiblížila ve své složitosti samotné realitě, jejíž pochopení měla pomocí systematizování usnadnit.

K tomu nedošlo. Naopak došlo k tomu, že lidé jsou obklopeni a čím dál více závislými na magických technologických černých skřínkách, jejichž fungování nerozumí a jež tak nabývají podoby magického amuletu z šamanských rituálů.

Na druhou stranu evolucí vytvořená lidská schopnost víry je tu pořád v neztenčené míře, pouze byla zahnána do podvědomí a klece individualistické pseudoracionality. Manipuluje tak s lidmi freudovským způsobem bez jejich vědomí, z čehož vyrůstá konzumerismus, komoditní fetišismus (máte rádi svůj mobil s individuálně vyměnitelným krytem, vyjadřujícím vaši osobnost?), sexuálně-redukcionistický pohled na lidskou existenci (a co takhle magické pilulky na zvětšení penisu nebo prsou?) a další legrace příznačné pro dnešní dobu.

Věda či její pseudovědecká interpretace by mohly být dobrým základem tohoto nového náboženství. Zaprvé jsou pseudovědecké myšlenky už ve společnosti rozšířené a zadruhé některé vědecké teorie přímo volají o přeměnu v pohádkové, výchovné mýty.

Třeba taková evoluční teorie, která nám, třeba ve fascinujícím podání Richarda Dawkinse, ve vší vědecké vážnosti tvrdí, že veškerý život a my sami jsme vznikli z kousků slizu či z mazlavých jílů s různou přilnavostí.

A nejen to, tvrdí nám dokonce, že celý tento vývoj či prostředí, které mu svými charakteristikami umožňuje průběh, nemá žádnou vnitřní entelechii ani teleologické směřování. Obě možnosti jsou stejně fascinující a nepředstavitelné: představa, že onen vývoj teleologický je, i představa, že takový není.

Průměrný člověk se vědě učí stejně, jako se dříve vyučovalo náboženství. Neučí se experiment a myšlenkový proces, místo toho jsou ve školách autoritářským způsobem memorovány apodiktické pravdy. Jak takové množství znalostí také jinak chcete populaci učit? A to množství bude jenom narůstat, exponenciálně.

Dalším příkladem budiž třeba kvantová mechanika, nebo jakákoliv složitější oblast matematiky, pro většinu lidí nepochopitelná a neověřitelná. Z takové vědy lidé vidí skutečně pouze její magické výsledky, různá technologická zařízení, neposkytuje jim tolik potřebný výklad reality a smyslu čehokoliv.

Celá kultura racionality jako vůdčího principu lidského uvažování, založená právě na vědeckém pokroku a materiálních výdobytcích, které lidem poskytla, přerostla lidské duševní schopnosti a stala se sama o sobě iracionální modlou.

Taková situace vytváří prostředí pro rekonstrukci víry a vznik nových náboženství. Náboženství a víra jsou ve své podstatě nesmírně racionální: rozumí totiž omezenosti lidského myšlení a umožňují tak člověku smysluplnou existenci v příliš komplexní realitě, kterou nelze pochopit.

Levice by měla věnovat víc filozofického úsilí této oblasti, uznat omezenost své víry v racionalitu a dobrou lidskou podstatu, a nabídnout lidem racionálně přijatelný, decentralizaci podporující, optimistický, humánní a nábožensky shrnující výklad světa, zahrnující socialistické politické principy. V dnešním světě "racionálního" nihilismu a masové deziluze s ním může uspět a získat tak základ pro demokratické prosazení svých myšlenek.

A ještě ohledně revoluce, tématu, kterému se v souvislosti s levicí lze jen těžko vyhnout.

Žádná revoluce nebude potřeba. Stejně tak jako žádná revoluce nebyla potřeba ke svržení tyranského "socialismu", nebude potřeba ani ke svržení globálně-amerického kapitalismu. Lidé se mohou se současným systémem vypořádat stejně, jako se vypořádali se systémy v zemích Sovětského bloku: prostě počkat a nechat je zcela vyhnít, nechat je rozložit se v důsledku jejich vlastní sebedestruktivní vnitřní podstaty.

Pokud se kapitalistický systém rozloží, jak Marx a jeho stoupenci předvídají, můžeme pouze doufat, že tentokrát bude připravena skupina ideologů méně asociálních, než byli ti, kteří převzali moc po pádu "komunismu". Úkolem levice je tyto ideology připravit. Historie chiliastických hnutí a náboženství, především těch východních, může poskytnout inspiraci.
  10.03.2005 15:31 Jiří Novotný <georgios@seznam.cz>
 
Pane pos*anče,
vaše vyjádření, že by se náš politický systéměl zbavit moravistů a republikánů, byl ukázkou neobolševizmu v hubě rádoby pravicového politika. Zřejmě si neuvědomujete, co o svobodách politické, národnostní ad. říká naše ústava i nadnárodní normy; tím méně pak chápete samotný smysl slova svoboda, ačkoliv se s ním modré straky jinak ohánějí při každé příležitosti.
V Evropské unii velmi platně fungují v řadě zemí regionalistické politické strany, z nichž řada má v rámci celku daleko větší význam, než naše euroignorantská ODS včetně čestného předsedy Klauna, který prohlašuje lži o evropské ústavě. Proč se navážíte do "moravistů", když ani za mák nevíte, o co v moravské věci jde?
A konečně k republikánům - nepovažuji je za výkvět země, ale na rozdíl od vás, neobolševika, bych jim rozhodně nazakazoval svobodu projevu a politickou působnost. Je paradoxní, že je chcete eliminovat právě vy, příslušník strany, která republikánům vytunelovala politický program.
Nedoufám, že se k výše uvedeným skutečnostem vyjádříte, tím méně zamyslíte, ale chtěl jsem dát najevo, že ne každý, kdo narazí na tyto stránky, si před vaším libovým ksichtem sedne na zadek. Buďte zdráv!
  22.03.2005 18:19 Ivan Langer <langer@psp.cz>
 
Vážený pane Novotný, jsem velkým zastáncem parlamentního pluralismu a svobodné soutěže politických stran. Osobně však upřednostňuji strany, které mají komplexní program a nejsou zaměřeny jen na jedno téma. Děkuji za Váš názor, Ivan Langer.
  10.03.2005 10:02 Franta <zak@jetes.cz>
 
Pane Langer ,
přečetl jsem si váš názor na malé strany , přesněji řečeno na " moravisty". Jsem rodem i přesvědčením Hanák a moravák a když tento názor slyším od člověka z Olomouce , který by měl pro region dýchat , tak je mi smutno. Měl by jste si přečíst něco z historie o Moravě a Slezsku a zejména o datu 1.1.1949 . Připadáte mi jako Váš kamarád zubař ze Zábřehu , když potřebujete hlasy , tak voláte moraváky a jak se dostanete do Prahy , tak nás neznáte.Zatím si to tam užívejte , Vás volit nikdy nebudu.
  20.03.2005 23:25 Josef <Janto@post.cz>
 
Vezměte si příklad z Franty, nevolte ty buzeranty!
  22.03.2005 18:22 Ivan Langer <langer@psp.cz>
 
Dobrý den, Franto, duší i tělem jsem Olomoučan a Moravák a z mých kroků je zjevné, že pro tento region „dýchám“. Rovněž jsem zastáncem politického pluralismu a svobodné soutěže politických stran, ale osobně upřednostňuji strany, které mají komplexní program a nejsou zaměřeny jen na jedno téma. S pozdravem, Ivan Langer
  09.03.2005 21:45 Pavel
 
Vážený pane Langer,
skutečně jste takový blb, že nemáte pochopení pro bandu sociálně demokratických tupců (o bolševikovi ani nemluvě) a nejdete s nimi do holportu? No pokud toto pochopení nemáte, tak proboha začněte trošku víc je dusit ať ta banda hajzlů už konečně zmizí ze scény. Sice si nedělám iluze o partě ODS, ale pořád je blíže mému srdci. Nebo nás nevěřící a vám nakloněný dokážete přesvědčit, že umíte vládnout a nekrást? Jo a za toho blba se omlouvám, ale mám pocit, že celý národ je banda totálních tupců. Jak jsme mohli tuhle sebranku zvolit to fakt nechápu.
  10.03.2005 08:00 Michaela15
 
"ale mám pocit, že celý národ je banda totálních tupců" - to si od posledních parlamentních voleb myslím taky... :o)))
  01.05.2005 18:32 Anna Kozlova <Anna.Kozlova@ seznam.cz>
 
Tak poslouchej ty rádoby chytrý Pavlíčku. Je vidět, že máš velký deficit v myšlení a taky jsi mladý a bez životních zkušeností, jinak by jsi věděl, že než začali vládnout po revoluci přechytřelí modří ptáci, tak na každého člověka připadalo na hlavu 6000000 milionu korun, ale né dluhu, ale zisku ty chytráku. Když dovládli tak už zůstaly jenom dluhy a ti co dovedli krást, tak si pěkně nakradli. Máš pravdu, kdo umí ten umí.
Bohužel, já jsem neuměla. Mám 58 roků, pracují od 15 let, z toho 25 roků v nepřetržitém hutním provozu ve Vítkovicích. Tvrdě jsem makala přesčasy, nechala tam kus zdraví a příští rok mne čeká mizerný důchod.
Máš pravdu, my staří, kteří jsme jenom cely život dřeli, jsme strašně neschopní. Umíme jenom poctivě dřít a ti kteří uměli žvanit a tunelovat, tak před těmi klobouk dolů.
Nejde ti pod nos, že socani myslí aspoň trochu na ty neschopné pracanty, kteří si nedovedli nakrást ? ? ? ? ?
  08.03.2005 09:48 Jana
 
Dobrý den pane Langer,vy si vážně myslíte, že většina lidí má průměrný plat přes 17.000,-Kč???
Soudci mají okolo 65.000,-Kč,nad některými rozsudky zůstává rozum stát a vy ještě navrhnete platit 50.000 - 100.000,- za urychlení jednání? Můj názor je ten že v dnešní době by soudy měly platit nám lidem, kteří čekáme na jejich rozhodnutí - hodně dlouho. Nemyslíte, že Zeman měl pravdu, když řekl, že soudci jsou banda línejch a neschopnejch??? Proč se ODS nezasadí např.aby u nás byly zřízeny "poroty"? To by asi soudci nepřenesli přes srdce že? Já sama byla svědkem, když státní zástupce při hlavním líčení nádherně pochrupkával a soudkyně ho jemným pokašláváním rušila a drze po něm chtěla aby se vyjádřil. Většina st.zástupců při líčení drží pusu na nic se neptají takže jsou tam jen pro parádu (dost často ani to ne).Sakra za tohle je platíme? A vy přijdete s takovou "úžasnou myšlenkou" nedivte se obyčejným lidem, že jsou naštvaný. Mimochodem každému mladému a trochu schopnému člověku doporučuji z téhle země "zdrhnout" dokud je čas.
Co vy na to???
  08.03.2005 16:27 Michaela15
 
"Mimochodem každému mladému a trochu schopnému člověku doporučuji z téhle země "zdrhnout" dokud je čas."
- To mám v plánu... :o)))
  09.03.2005 10:57 ivan langer
 
Dobrý den, díky za příspěvek. Doporučuji se seznámit s přesným textem oné části o.s.ř. - nejedná se o poplatek a už vůbec ne za urychlené jednání. Ona část o.s.ř. má naopak ochránit práva těch osob, do kterých je účelově zasahováno se snahou je poškodit, a to podáváním nedůvodných návrhů na předběžné opatření, které pak mohou zablokovat některá důležitá rozhodnutí napadeného. Nejde o poplatek nýbrž o zálohu, kterou navrhovatel nese kůži na trh - buď je návrh důvodný - pak se mu složená jistota vrátí anebo nedůvodný a pak v případě způsobené škody mu tato jistota propadá. Je to velmi fér princip, který odstraňuje možnost někoho účelově poškodit, a to zadarmo a prostřednictvím státu. Škoda jen, že si ten návrh někteří redaktoři a advokáti pořádně nepřečetli... Mějte se fajn a do zahraničí nezdrhejte. To byste udělal radost lidem jako Škromach a Grebeníček. :-)
  06.03.2005 20:06 adam malysz <ods@seznam.cz>
 
http://img104.exs.cx/my.php?loc=img104&image=4e7e17d86mj.jpg

pan langer a jeho pravý původ. Invazeeeee.
  06.03.2005 23:54 jan90210
 
jééé...to je dobrý:-)
  06.03.2005 17:29 anna kozlova <anna@kozlova>
 
pane Langer nedochází vám jak jste Vy modři ptáci trapni s těmi vašimi žvásty, vláda nevládne, vláda je neschopná atd.
jak umíte vládnou Vy to už jste nám ukázali. Nechali jste vytunelovat republiku, sami jste se napakovali a ještě se nestydíte papouškovat ty vaše bezcharakterní pravdy.
Vám věří jenom bezcharakterní a nemorální lidé, takoví jak jste vy, odesáci. Vám nejde o obyčejné lidi, vám jde jenom o koryta a co nejvíc si nahrabat, a že slušný člověk který si nic nevytuneloval dře bidu, to vás nezajímá.
Je načase, aby ty vaše arogantní ksichty už konečně zmizeli z veřejnosti. kdo se má na vás pořad divat a poslouchat ty vaše verbální průjmy.Fuj ! ! !
  06.03.2005 18:51 Michaela
 
Já Vám tedy nechci nic říkat, ale kterou jinou stranu v tom případě preferujete? Socany? To snad nemyslíte vážně! V životě jsem neslyšela, aby někdo říkal větší hlouposti než ČSSD.
A ten Váš výrok: "Vám věří jenom bezcharakterní a nemorální lidé, takoví jak jste vy, odesáci." Mě skutečně pobavil.
Doporučuji Vám nechat si prověřit výšku IQ.
  06.03.2005 19:18 Michaela
 
Nedalo mi to a musím ještě něco přidat:
Vám připadá normální, že v EU nás zastupuje někdo, komu když položíte otázku: Kolikátého dnes je? Tak Vám řekne: Půl třetí... ?!!!! A který neumí anglicky a bláhově slibuje, že se naučí do půl roku??? To je ta největší pitomost, co jsem kdy slyšela. Žádný jazyk se nemůžete naučit za půl roku, ani kdybyste se zbláznila. Jde se naučit základy, ale určitě ne tu slovní zásobu, kterou Špidlík Průbojník potřebuje...
Nebo si myslíte, že je v pořádku, že náš stát vede strojvůdce?
Já si osobně myslím, že Standa měl radši zůstat u těch vlaků... Nebo nejlépe pod nimi.
I když přiznávám, že když pomineme ODS, v parlamentu skutečně není z čeho vybírat. Takový pan Kalousek, to je čípek! Kam vítr, tam plášť, že?
  06.03.2005 20:13 Michaela
 
Máte smysl pro humor! :o))))
  06.03.2005 20:19 Michaela
 
Budu muset upozornit ředitelku gymnasia, aby zvážila mé další studium... :o)))
  09.03.2005 21:56 Pavel
 
Aničko, upřímně Vás lituji. To že toho ODS podělala spoustu je sice bez debat, ale nikdy mi z nich nebylo na blití. To co předvádí (patrně váš Favorit) to není na blití, to je už na kulku do hlavy (pro Staníka i pro prasečího rypáka). Pokud podle Vašeho názoru Staník vládne a je schopný tak leda krást a nás (i Vás) okrádat. Jestlipak Aničko víš kolik už dlužíš díky té bezva vládě? A bídu taky dřít člověk zrovna nemusí když není úplně blbé nebo něco umí, že. A pokud já (jak aničko píšeš) jsem bezcharakterní a nemorální, tak ty seš neschopná a blbá tur domácí. Pápá
  04.04.2007 20:05 fanoušek
 
Rambo ty ses ale blbec.Jak můžeš něco takhle vydatlovat nechápu.Z tvého přízpěvku usuzuji,že policii nemáš moc v lásce.-asi proto,že ti párkrát šlápla na tvé kuří očko.A pokuta za sjeté gumy to asi nebyla.Tak si běž léčit komplexy jinam a nekomentuj něco, čemu nerozumíš.No-Třebas zas nejsi tak uplně blbej, protože si tě může z tohoto webu všimnout Langoš a nabídnout ti nejakej djob....Možná bys byl jeho dobrej poradce...
  06.03.2005 17:24 adam malysz <langer@psp.cz>
 
Langer to je jako nějakej ústeckej hokejista - stejnej blb, lhář a komik(pozdravuju Víťu Jankových -držitel oskara za herecké výkony na ledě):-)
  06.03.2005 23:55 jan90209
 
:-)
  06.03.2005 15:15 Vaclav S.
 
Zabodoval jste dnes v sedmičce dobře na toho bolševika Krause,to se Vám povedlo s tou Ghanou.
  06.03.2005 16:11 Michaela15 <M.Pokrupova@seznam.cz>
 
Souhlasím!!! Ohromně jsem se bavila...
  09.03.2005 22:00 Pavel
 
Copak s Ghanou, ale hláška "Vy si můžete klidně odhlasovat, že venku je 30 stupňů a svítí krásně sluníčko, ale na faktu, že je tam mrzne to nic nezmění...." To je bomba, to se ujalo. Nicméně soudruh Kraus je taková hvězda, že mu dodnes patrně nedošlo co tam bylo řečeno. To nemá cenu, jediný smysl vidím v tom vykopat socany (nejlíp z republiky).
  06.03.2005 15:03 Kořenský J.
 
Tak k nám zase promlouvala z telky svými svůdně našpulenými rtíky hranatá, plešatá hlava. Vůbec nejlepší bylo jak pan poslanec tvrdil, že nechali gentlemannsky socany po Grossově průšvihu dlouhou dobu být na pokoji a nevyhlásili okamžitě jak řekl" svatou válku." Důvodem onoho ojedinělého záchvatu gentlemannství jsou ovšem hromady másla na vlastních hlavách, nejen na hlavě Vlasty-bolševika-Tlustého, se svým Slánským impériem, že pane poslanče? Takové lapálie se dají najít na každého druhého chlapce od modré šance( ne že bych tím chtěl obhajoval vůdce socanů) Proto modré straky spustili jakoby bandurskou až teprve když si všimli jejich podivné nečinnosti media i veřejnost.
  06.03.2005 15:25 Helča
 
Já si taky myslím, že kdyby došlo tvrdý na tvrdý, tak každý jeden z nich má nějaké máslo na hlavě.Někde jsem četla že zloděj není ten kdo krade ale ten co ho chytěj.V tomto směru je zřejmě lepší zloděj Tlustý než Kalousek nebo Gros.Mě kdyby Tlustý dal cca 50000Kč tak mu taky napíšu potvrzení že jsem mu půjčila milion.
  28.03.2005 03:28 Honza <janprokop@iol.cz>
 
Dlouho jsem tu nebyl - ale jediné co ti mohu říct - "Jseš vůl"
  05.03.2005 19:59 marta
 
proboha vykopejte už konečně tu socdemo sebranku z parlamentu a z vlády!!! kvůli jejich zásahům do zákona jsem musela přerušit svoje drobné podnikání a jestli se do roka nevrátí do vlády pravice, budu muset činnost ukončit definitivně. ty jejich kecy o tom, že kdo si nevydělá na jejich nově nastavené minimální paušály, nemá vůbec podnikat, může vypouštět jen vypasenej papaláš, kterej si neumí představit, že někdo dokáže vyžít z 8 tisíc měsíčně.