Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.08.2005 14:01 Tomáš Stýblo
 
Ďáblův advokát: "atheistova" úvaha o levici a náboženství

Levice vždy trpěla jedním neduhem: pevnou, či snad dokonce slepou vírou v etickou podstatu lidství, vírou, že člověk je v jádru dobrý. Při pokusu aplikovat tuto víru ve společenské realitě se však objevil problém: náboženský pojem "prvotního hříchu" vystoupil ve vší své hrůznosti.

Ukázalo se, že v člověku pořád ještě zůstává příliš mnoho z krutého zvířete, ze kterého se evolučním procesem vyvinul. Přežití silnějšího a bezohledná, individualistická konkurence - onen ve své podstatě hluboce amorální, základní mechanismus evoluce - je právě oním prvotním hříchem, se kterým se humanita musí nějak vypořádat. Jeho vliv na každodenní lidské rozhodování levice hluboce podcenila.

Nakonec i stará levicová představa o osvícené elitní avantgardě, která po získání absolutní moci dovede masy do ráje, byla vývojem odkázána na smetiště dějin: ukázalo se, že ony osvícené elity byly ve skutečnosti také jen nelidskými zvířaty, možná ještě horšími než ovládaní plebejci.

Levice v tomto historickém případě neváhala přijmout taktiku svých fašistických oponentů, ideu velkých vůdců jako stvořených pro ideologické uctívání a následnou mumifikaci v mauzoleu. Obdobně by se v dnešní době mohla něčemu přiučit od amerických neokonzervativců nebo Bin Ládinových islamistů.

Tyto dvě skupiny autoritářů, odlišující se od sebe prakticky pouze reálnou mocí, mají stejné záměry i konzervativní vize, a stejný, efektivní nástroj pro prosazování těchto cílů: náboženství.

Náboženství není dobré ani špatné samo o sobě, z politického hlediska je nástrojem ideologické kontroly: záleží na tom, pro jaké účely je jím poskytovaná moc využita. Každá politická ideologie je ve své podstatě náboženstvím: předepisuje či zavrhuje hodnoty a podává nějakým způsobem zredukovaný, schematický pohled na svět, který je největším společným jmenovatelem toho, na čem se ještě dokáží lidé ve vší své rozdílnosti shodnout.

Politické ideologie i náboženství jsou tak v první řadě nástrojem sociální soudržnosti: obě slouží k vytvoření společného myšlenkového a hodnotového prostoru, který poskytuje společnosti ochranu před individualistickým rozkladem a anomií. Levice by se měla přestat náboženství vyhýbat, představuje totiž možnost, jak prosadit levicové ideje bez pádu do pasti centralizované totality.

Jsou špatná náboženství a dobrá náboženství. Z politického hlediska se liší především tím, jak dobře jsou zneužitelná k vytvoření státně-církevních, tj. totalitních a přísně hierarchických společenských struktur.

Dobře navržené náboženství dokáže svou hlavní funkci - udržování sociální soudržnosti - plnit decentralizovaným způsobem. Předepisuje hodnoty, ale nevytváří centralizované struktury pro jejich prosazování. Moc tak zůstává rozložena mezi jedince, kteří toto náboženství vyznávají.

Některá původní čínská náboženství takto dokázala dlouhodobě fungovat v rámci starověké Číny, která měla na dnešní poměry velmi malou míru byrokracie a systémů k prosazování centrální moci a dohledu.

Křesťanství takto fungovat nedokázalo, možná v důsledku svého přílišného zaměření na fenomén jediného Boha jako na symbol omnipotentní, centralizované moci, sídlící v jakési externí entitě, a nikoliv v lidech samotných. Takový koncept je až příliš snadno možné převést na svůdnou představu osvícené, centralizované moci lidské.

Z hlediska centralizace jde o obdobný rozdíl jako mezi "volným trhem" a centrální kontrolou ekonomiky: volný trh dokáže do určité míry využít - jistě omezený - samoorganizační potenciál společnosti a vytvořit tak základy pro decentralizaci moci.

Skutečná levice by neměla volný trh zavrhovat, naopak by ho měla bedlivě studovat, protože je funkčním příkladem toho, čemu anarchisté věří už od počátku: že společnost jako komplexní system má značnou schopnost samoorganizace, že v ní dokáží spontánně vzniknout struktury pro přenášení informací a decentralizovanou koordinaci velmi komplexních procesů.

Bohužel i dnešní "moderní" socialisté si tento fascinující aspekt trhu neuvědomují, vidí v něm jenom ideologický nástroj kapitalistů pro zotročování nemajetné většiny populace a ve vší vážnosti prosazují jakési vize ekonomiky (a tudíž společnosti) řízené výkonným centrálním počítačem.

A stejně tak si neuvědomují samoorganizační potenciál náboženství. Společnost bez náboženství, bez sdílené, v principu náboženské představy reality, je nutné ovládat centrálně, donucováním, autoritářskými metodami, jelikož bez této sdílené představy lidé nedokáží aplikovat své etické principy v praxi a společnost má pak tendenci se rozložit.

Nicméně většinou se nerozloží: mocní a schopní si uvědomí situaci a začnou sociální soudržnost rekonstruovat po svém, tak jako to dělají američtí neokonzervativci a arabští islamisté. A využijí k tomu fašistické ideje a odpovídající centralistické variace náboženské víry. Společnost individualismem zaslepených liberálů tak nevědomky vytvoří fašismus.

Levičáci by si měli přestat hrát na atheisty. Ve skutečnosti nic takového jako pozitivní atheismus neexistuje, jedinou alternativou k theismu je v životní praxi destruktivní nihilismus. Oddělovat politické a osobní ideje a hodnoty od náboženství nemá žádný význam.

Náboženství není o obrazu vousatého starce vznášejícího se na oblaku ani o doslovně interpretovaném souboru přidružených výchovných mýtů, ale o sdílených etických hodnotách a vytvoření sdílené, nezrelativizované představy světa, jejíž existence je podmínkou pro reálnou životní aplikaci hodnot a etických principů, a tím i pro existenci svobody v jakémkoliv smysluplném významu.

Dobré náboženství by mělo být upřímné: nemělo by lidem tvrdit, že předkládaný výklad světa je nějak "pravdivý", mělo by jim přiznat, že ve výkladu reality se už z podstaty lidského myšlení žádné pravdy dobrat nelze. Mělo by přiznat, že předkládaný výklad je mýtus, sice uměle vytvořený, ale zároveň pozitivní, jehož přijetím lze vykompenzovat omezenou schopnost lidského pochopení reality, a tím vytvořit základy světa, ve kterém lidská svoboda není zredukována na svou individualistickou, osamělou parodii.

Toto století bude velmi vhodnou dobou pro vytvoření nového, levicového náboženství, zvláště díky slábnoucí síle náboženství současného, totiž lidské víry ve vědu, "racionalitu" a technologicko-ekonomický pokrok. I filozofie je již odumřelá a neduživá, filozofové narazili na hranice možností sdíleného lidského pochopení a myšlenkového výkladu reality.

Věda se stala příliš složitou a příliš zneužitelnou: normálnímu člověku žádnou oporu při výkladu světa neposkytuje, protože je prostě příliš složitá. Věda jako systém výkladu reality se svou nepraktičností z hlediska lidského uvažování přiblížila ve své složitosti samotné realitě, jejíž pochopení měla pomocí systematizování usnadnit.

K tomu nedošlo. Naopak došlo k tomu, že lidé jsou obklopeni a čím dál více závislými na magických technologických černých skřínkách, jejichž fungování nerozumí a jež tak nabývají podoby magického amuletu z šamanských rituálů.

Na druhou stranu evolucí vytvořená lidská schopnost víry je tu pořád v neztenčené míře, pouze byla zahnána do podvědomí a klece individualistické pseudoracionality. Manipuluje tak s lidmi freudovským způsobem bez jejich vědomí, z čehož vyrůstá konzumerismus, komoditní fetišismus (máte rádi svůj mobil s individuálně vyměnitelným krytem, vyjadřujícím vaši osobnost?), sexuálně-redukcionistický pohled na lidskou existenci (a co takhle magické pilulky na zvětšení penisu nebo prsou?) a další legrace příznačné pro dnešní dobu.

Věda či její pseudovědecká interpretace by mohly být dobrým základem tohoto nového náboženství. Zaprvé jsou pseudovědecké myšlenky už ve společnosti rozšířené a zadruhé některé vědecké teorie přímo volají o přeměnu v pohádkové, výchovné mýty.

Třeba taková evoluční teorie, která nám, třeba ve fascinujícím podání Richarda Dawkinse, ve vší vědecké vážnosti tvrdí, že veškerý život a my sami jsme vznikli z kousků slizu či z mazlavých jílů s různou přilnavostí.

A nejen to, tvrdí nám dokonce, že celý tento vývoj či prostředí, které mu svými charakteristikami umožňuje průběh, nemá žádnou vnitřní entelechii ani teleologické směřování. Obě možnosti jsou stejně fascinující a nepředstavitelné: představa, že onen vývoj teleologický je, i představa, že takový není.

Průměrný člověk se vědě učí stejně, jako se dříve vyučovalo náboženství. Neučí se experiment a myšlenkový proces, místo toho jsou ve školách autoritářským způsobem memorovány apodiktické pravdy. Jak takové množství znalostí také jinak chcete populaci učit? A to množství bude jenom narůstat, exponenciálně.

Dalším příkladem budiž třeba kvantová mechanika, nebo jakákoliv složitější oblast matematiky, pro většinu lidí nepochopitelná a neověřitelná. Z takové vědy lidé vidí skutečně pouze její magické výsledky, různá technologická zařízení, neposkytuje jim tolik potřebný výklad reality a smyslu čehokoliv.

Celá kultura racionality jako vůdčího principu lidského uvažování, založená právě na vědeckém pokroku a materiálních výdobytcích, které lidem poskytla, přerostla lidské duševní schopnosti a stala se sama o sobě iracionální modlou.

Taková situace vytváří prostředí pro rekonstrukci víry a vznik nových náboženství. Náboženství a víra jsou ve své podstatě nesmírně racionální: rozumí totiž omezenosti lidského myšlení a umožňují tak člověku smysluplnou existenci v příliš komplexní realitě, kterou nelze pochopit.

Levice by měla věnovat víc filozofického úsilí této oblasti, uznat omezenost své víry v racionalitu a dobrou lidskou podstatu, a nabídnout lidem racionálně přijatelný, decentralizaci podporující, optimistický, humánní a nábožensky shrnující výklad světa, zahrnující socialistické politické principy. V dnešním světě "racionálního" nihilismu a masové deziluze s ním může uspět a získat tak základ pro demokratické prosazení svých myšlenek.

A ještě ohledně revoluce, tématu, kterému se v souvislosti s levicí lze jen těžko vyhnout.

Žádná revoluce nebude potřeba. Stejně tak jako žádná revoluce nebyla potřeba ke svržení tyranského "socialismu", nebude potřeba ani ke svržení globálně-amerického kapitalismu. Lidé se mohou se současným systémem vypořádat stejně, jako se vypořádali se systémy v zemích Sovětského bloku: prostě počkat a nechat je zcela vyhnít, nechat je rozložit se v důsledku jejich vlastní sebedestruktivní vnitřní podstaty.

Pokud se kapitalistický systém rozloží, jak Marx a jeho stoupenci předvídají, můžeme pouze doufat, že tentokrát bude připravena skupina ideologů méně asociálních, než byli ti, kteří převzali moc po pádu "komunismu". Úkolem levice je tyto ideology připravit. Historie chiliastických hnutí a náboženství, především těch východních, může poskytnout inspiraci.
  19.04.2005 18:17 Jan Přeučil <Jonjoneee@seznam.cz>
 
Považuji za naprosto otřesné, že neznáte melodii národní hymny a působnost p.Kramáře jako prvního předsedy českosl. vlády. Tristní případ dekadence českých politiků. Vy jste s těmi dalšími kumpány "vystřihnutý jak z partesu" z knihy "Nedomyšlená společnost" od sociologa J.Kellera. Chraň nás bůh. Grossovi byste mohl leštit obuv. Jako stínový ministr jste pro mne skončil.
  17.04.2005 15:24 karel
 
Ivane tak už je doražte!! Ty darmožrouty soc.dem a spol.
P.S blahopřeji k narození Vašeho syna.
  17.04.2005 23:35 Zdeněk
 
Karle, ty jsi ale roztomilý gestapáček,ty bys každého dorazil,viď? Možná, až bude pan Langer nedej bože ministrem vnitra, pověří tě zřízením a velením nového úderného komanda, které se bude jmenovat třeba OD-SS.
  17.04.2005 23:39 A.B.
 
Co s tebou Karle? Rozkopat ti varle!
  28.04.2005 20:36 Anna Kozlova <Anna.Kozlova@seznam.cz>
 
Ty božatko, máš nakradene, tak se ti to o darmožroutech mluví žejo? Patřiš mezi ty modré hajzle, co se napakovali z práce nás obyčejných lidí. Anebo si nemyslicí blbeček, kterému to v hlavě moc nemysli a papouškuje jenom modré ptáky, jelikož máš deficit vlastní inteligence.
  14.04.2005 18:22 Pavel
 
Langer, Langer, nech toho, jen zabíráš další zbytečně registrovanou dómenu na internetu.
  15.04.2005 19:23 Denny
 
Jen ať zabírá,každý může vidět,jak se nám vybarvuje. Pták nebude modrý,ale duhový. A děkuji vašemi šéfovi Mirku Topolánkovi za jadrné označení těch,kteří sledují Kotel. Přestože jde o pořad s mnoha chybami,označení debil pro účastníky,případně diváky svědčí o politické kultuře vašeho předsedy a vaší strany. Nevím,jak jiní,ale my,někteří Olomoučané, vám nevěříme. Strana,která si říká demokratická,odvolá své lidi pro jejich názory - viz komise městské části! Snažím se to omluvit tím,že jste zkrátka jiné než nedemokratické metody neviděli.To jako argument lidem,kteří tvrdí,že už je to zase jako za komoušů,že se opět člověk musí bát sdělit svůj názor.
  12.04.2005 23:18 Milan Vašek <refam@refam.cz>
 
Lžu, jsem špinavej parchant, a okrádám lidi.
  17.05.2005 14:32 Milan Vašek <refam@refam>
 
Někdo má touhu mstít se. e-mail ze dne 12. 4. 2005 není projevem inteligentního boje.
  10.04.2005 12:26 Martin
 
Oprava: politickou odpovědnost - NE politickou odpověď :-)
  17.10.2005 19:05 Petr <kmasarova@email.cz>
 
Zdravím. Mám dotaz. Kde najdu odkaz na zrušení příspěvku za službu? Děkuji.
  15.02.2006 11:37 Vláďa <vladatup@seznam.cz>
 
Pane Langře,kdypak taky příjdete do pořadu pana Krause?
Cožpak se nechcete pořádně ,,veřejnoprávně"uvolnit?
Mimochodem,mohl byste nám všem říci své pocity,které se
u vás vyvolají dnes,5 let po uplynutí Televizní krize?Stále chcete ČT restrukturulizovat na Televizi ODS,event.zrušit
2.program a první povážlivě zprivatizovat(tj.udělat z něj
další Novu)?Nestydíte se tak trochu,když před očima veřej-
nosti kamarádíte s trestně stíhaným Dr.Železným?Díky za
odpovědi,to byb bylo tak vše,na co se chci dneska zeptat.
O dickensovském kapitalismu za vlády ODS,katastrofální
Klausově éře a zahradilovsakém ultranacionalismu snad až
příště.
  12.07.2006 09:04 Volkl <racetiger@seznam.cz>
 
Budocí pane ministře vnitra, zajímalo Vás někdy jak je vybaveno takové bežné obvodní oddělení či dopravka a za jakých podmínek i platových tento základní článek Policie pracuje? Na Pol. Presidiu se 4 Z 5 lidí nudí ajsou zde vybaveni jak v FBI. Proč tento drahý a neproduktivní článek Policie nezrušit jako v Holandsku. Vždyť máme Kraje a hlavně i okresní velení. Možná by bylo dobré také zjistit kolik nyní odešlo policistů a proč ?
  08.12.2006 19:55 unique <apriorist@xxl.com>
 
Zdravim všetky. Koukám, že paní čí slečna Kozlová pravděpodobně přímo překypuje inteligencí. Neznám vás, a nemyslím si o vás nic špatného. Jenž se nemohu oprostit od komentáře k Vašemu vyjadřování. Dle mého názoru ani z daleka netušíte jkak se věci mají ! a jestli si myslíte, že tomu rozumíte, tak si to vážně jen můžete myslet - ostatně je to to jediné, co vám zbylo. Takže pokud Vám mohu poradit, nepište , není to potom tolik vidět. Poslední rada na závěr, nesnažte se pochopit věci , nýbrž jim porozumět. Protože ve Vašem příadě se Vám povhopení stejně nedostane.... Jinak souhlasím s p. Novákem... Ona ČSSD ku příkladu : ráda by reformu školství : ale, proč začínat od začátku, když to jde taky od konce že ? - státní maturita : napřed zavedeme statní mat. zkoušky, potom se budeme řešit kvalitu výuky.. A jestli tuto stranu někdo nazýva SOCANI , tak po plném právu - a to pravdou jest.
  08.12.2006 20:02 Nub. <strakatice@cssdfuck.cz>
 
hehe Kozlová :))) ono dámo nic proti tomu jak se zovete, jak se říká , své k svému ... komentujete tu neustále něčí IQ a ve vší horlivosti se nepozastavíte nad tím vlastním - které jak zjevno , za teplého slunečného dne dosahuje dosahuje občas kladných hodnot. - pro vaši informaci jsou to ty hodnoty, které jsou nezáporné a nuly různé.. Takže vy prázdná nádobo mozku prostá , zkuste se chvili oprostit od komentářů typu něčí IQ a vašich stupidních , ranně pubescentních názorů-..
  16.12.2006 18:15 Josef <Josefovic1@seznam.cz>
 
Dobrý den zajímalo by mne zda se budou proplácet noční příplatky příslušníkům VS ČR
Děkuji
  05.01.2007 20:42 hasič <ministr.v@seznam.cz>
 
Je to úžasné jakého že to maáme ministra. Tolik let se třepal na ministerské křeslo, a už je to tady. Sotva dostal příležitost tak se usadil a křečovitě se drží a na nějaké uvažování nějak nezbývá času. Je ale důležité zbavit se potenciálního nebezpečí a tak decimuje policii rušením uspěšných složek. Že by to byla náhoda nebo je to snad záměr pomoci kamarádům aby se náhodou nedostali za mříže. Jen mne poněkud přivádí do rozpaků to že tak asi před rokem hlásal že je potřeba v novém zákoně přidat zejména těm co jsou na ulici a ejhle! Netušil jsem že pracovníci na ředitelstvích jsou ti v terénu. Nemohu se ubránit dojmu že si pan ministr myslí že jsme všichni blbý, ještě odn je genius.
  30.01.2007 23:14 Rolex <Rolextip@seznam.cz>
 
ahojky všichni - zkouška písma - pardon
  22.02.2007 13:39 btp
 
Vzkaz pro pana ministra: pane ministře, zkusil jste někdy mluvit s řadovým policisto, ne jenom s těmi "nahoře"? Zkuste to, možná nevyáznete bez zranění, ale určitě to bude stát zato. Šéfové Vám určitě nikdy neřeknou, jak to opravdu na odděleních chodí, oni se mají dobře, nic jim nechybí, nemají problémy, protože tu špinavou práci za ně odvedou řadoví policisté. Ten v kanceláři nenasazuje den co den svůj život v ulicích (jak to znám já z našeho odd. - hraje solitere na PC, krájí si svou klobásku na prkénku a pod.), ale bere slušné odměny a různé příplatky. u PČR dělám 8 let. nikdy jsem neměl průšvih, nikdy jsem nic nezavinil, vždy plnil to, co měl, žádná stížnost, ale i přes to všechno jsem bez odměn a osobního. Zkusil jste si někdy uživit rodinu ze základního platu? nemám však na mysli toho vašeho platu, ale toho policejního? Zkuste mi poradit, jak dostat hypotéku s tímto příjmem? Vždyď AČR má lepší vybavení než PČR. Jenže PČR každý den něco dělá, narozdíl od AČR. Řekněte mi, jak nás chcete motivovat? A ty bláboly o karijerním žebříčku??????? Vy tomu opravdu věříte? kdyby všichni lezli nahoru, tak kdo zůstane dole? Práce mě baví, ale jde to nějak z kopce. Zkuste se nad tím trochu zamyslet. Přece se nemohou mít dobře jen ti nahoře.
  24.05.2007 11:13 Jura Brno
 
Koukám, žádná změna. Pořád stejné tlachání oničem. Co taky jinýho může občan od PČR čekat?
  23.07.2007 01:10 Terezka <nahata.prdelka@seznam.cz>
 
Pane ministře, dnes jste byl na Nově v repríze Peříčka s Ester a Ivankou a mluvil jste jak jste masturboval. Trochu drsné na ministra !
  18.08.2007 14:36 M
 
Čau,,jak se tu všichni máte?
  22.09.2007 19:17 Novinář <ck.press@seznam.cz>
 
Tak já nevím a divím se pánům z UBS proč neudají správný počet a nechají se vláčet s číslem 300.Snad proto,aby to bylo jako v historickém filmu?Já tam byl,fotil a napočítal jsem vás tam kolem 850ti lidí.Tak si to trošku upravte.Všem pěkný večer.Vlasta
  29.10.2007 14:41 nováček
 
nastoupil jsem v roce 2006, ale už začínam chápat, že tahle organizace spěje k zániku. Aby někdo v dnešní době musel dělat 150 h zadara a jako státní zaměstnanec ještě neměl zaplacené soboty neděle a svátky tak to je už opravdu moc . Hledám znovu práci a potom rychle pryč od policie. A to radím každému, kdo těm Langrovým hochům skočí na lep. To papírování nemá nic společného s prací s lidmi a s jejich pomocí, když jsou v nesnázích už vůbec ne . Než člověk sepíše, co je potřeba, nemá šanci být venku lidem blíž, protože musí taky venku pokutovat. Rok a půl stačil abych pochopil ale nelituji, poznal jsem zase trošku něco jiného. Naštěstí jsem pořád mladý a tak nějakou práci za kterou dostanu patřičně zaplaceno určitě najdu.
  02.11.2007 17:51 JarulaFenix
 
Slyšeli jste, co říkal NPP soudruh Houba. Že je naprosto v pořádku 150 hod. zadarmo a nový zákon je dobrý. Jen pro Ty kancelářské molochy, kterých je milion a vymyšlejí jeden byrokratický nesmysl za druhým.
  06.12.2007 17:22 AAAA
 
Chlapy nevím proč tady chcete řešit situaci která byla před 20-ti lety, realita je úplně jiná a mi kluci co jsme na ulici a ještě v Praze si to vyžereme především. Plat který mají ti vaši dělníci ze Severni Moravy je hodně nízký (sám jsem ze severní moravy) bohužel, s tím já nic neudělám. Spíš si myslím, že by se měla co nejdříve řešit situace jaká tady u policie je.Každý si myslí kolik nebereme peněz, když průměrný policejní plat je okolo 30000 jo, ale popravdě si řekněme do oči kdo tyto peníze z nás má, 80% z nás ne. Veškeré výhody a úctu lidí jsme ztratili, kdejaký mladý fracek nás uráží, lidi po nás pomalu plivou a co mi s tím uděláme??Vůbec nic,protože nám to ten skvělý zákon neumožňuje.Pan I. L. by se měl nad sebou zamyslet, jestli nechce mít v příštích letech podstav 10000 lidí.Toď vše.
  11.01.2008 13:50 Fery
 
http://aktualne.centrum.cz/analyzy-a-specialy/rocenka2007/10-rij en.phtml
;-)
  31.01.2008 14:00 Fery
 
Už jsou problémy hezky vidět i na silnicích. Situace: dopravní nehoda na přímém úseku za Hradcem Králové směrem na Prahu. Nikdy není vidět žádný bývalý kolega a kdybych nechtěl předjet řadu stojících náklaďáků, ani bych o příčině kolony nevěděl. Včas jsem odbočil, objel jsem to místo a z druhé strany také žádný policista, ale už tam byla umístěna zábrana se značkou zákazu vjezdu. Jestli budete jezdit zajišťovat na frekventované tahy místa dopravních nehod sami, tak budete rádi, když sami v tom bordelu na silnicích přežijete. Fakt vás - dneska sloužící lituju.
  31.01.2008 14:00 Fery
 
Už jsou problémy hezky vidět i na silnicích. Situace: dopravní nehoda na přímém úseku za Hradcem Králové směrem na Prahu. Nikdy není vidět žádný bývalý kolega a kdybych nechtěl předjet řadu stojících náklaďáků, ani bych o příčině kolony nevěděl. Včas jsem odbočil, objel jsem to místo a z druhé strany také žádný policista, ale už tam byla umístěna zábrana se značkou zákazu vjezdu. Jestli budete jezdit zajišťovat na frekventované tahy místa dopravních nehod sami, tak budete rádi, když sami v tom bordelu na silnicích přežijete. Fakt vás - dneska sloužící lituju.
  05.08.2008 20:53 majkl
 
Nazdar pánové a dámy !

Jestli se renta zvedne nebo ne, to je celkem jedno. Každý můj bývalý kolega, který kdy odešel sám poznal, co to je pracovat za peníze. Pokud chceš, a myslím si, že většina policistů je pracovitá, tak si vyděláš a renta je takové malé přilepšení od našeho zkorumpovaného státu za to, co jsme prožili ve službách vlasti.
Takže buď pracujte u PČR dále a nestěžujte si, nebo to zabalte jako nás již plno a pak mluvte. Mimochodem, platy u PČR nejsou zase tak malé, aby jste pořád někdo brečel. Jak říkám, buď vydrž, nebo běž. Nikdo Vás tam nedrží.

Ahoj majkl.
  06.08.2008 19:47 majkl
 
Policisté!
Jen marně budete bouchat do zdi. Tato vláda a stát Vám nic nedá navíc. Jste stejně jako jsem byl já jen "kus", který může inspekce kdykoliv zrušit.
Takže sice Vám přeji úspěch, ale to byste nemohli sloužit v ČR. Jinak pro provokatéry, já jsem nebyl nikdy vyšetřován IMV ani jinak, jen jsem to již nemohl snést koukat na vysmátou vrchnost. A jinak mám taky vysokou školu, to jen pro další blby, co zde občas píší.
  10.04.2005 12:23 Martin
 
Pane Langer, blahopřeju k narození syna, at se mu daří....Neodpustím si však poznámku, ty kecy co jste měl dneska v diskuzním pořadu na ČT1, jste si mohl odpustit. Na zadlužení země máte totiž podíl i Vy a nesete také politickou odpověď. Mimochodem stávající systém sociální podpory zavedla ODS v čele s Klausem.
  22.04.2005 11:37 Ivan Langer <langer@psp.cz>
 
Dobrý den, Martine, děkuji za blahopřání. V Otázkách jsem upozornil na problémy, které tady bohužel vinou sociálně demokratických vlád existují a které tato vláda neřeší. Místo toho se jen koaliční strany dohadují o podobě „vládnutí“ a o ministerských křeslech. V tomto volebním období již potřetí. Takové dohady občany skutečně nezajímají, občan chce vidět, jak vláda snižuje zadluženost, jak bojuje s nezaměstnaností, jak řeší problémy zdravotnictví, důchodovou reformu, atd. To se bohužel neděje. V roce 1993 činil dluh státního rozpočtu 159 miliard korun, v roce 1997 pak 173 miliard korun. Za pět let vlády ODS se státní dluh zvýšil „jen“ o 14 miliard korun. V roce 1998, kdy nastoupila sociální demokracie pak dluh činil 195 miliard korun, zatímco na konci roku 2004 již neuvěřitelných 593 miliard korun. Sociální demokracie tak za 7 let své vlády zadlužila občany této země téměř 400 miliard korun a tento dluh každým dnem bohužel narůstá. Zdraví Vás, Ivan Langer
  09.04.2005 20:59 S.V.
 
Heslo dne: AŽ UVIDÍŠ MODRÉ STRAKY, NAKOPEJ JE DO KLOAKY !!!!
  10.04.2005 12:41 Thorough <thorough@thorough.cz>
 
Co je kloaka? :-)
  10.04.2005 15:04 Jindra
 
Kloaka je univerzální vyměšovací otvor ptáků(nejen těch modrých:o))))i plazů.
  18.09.2005 01:10 Petr <Dworakpetr@seznam.cz>
 
Vážený pane poslanče,
chtěl bych říct na úvod že mě politika zajímá pouze jako komedie,ale budiž.Do jisté míry se angažujete na přijetí nového znění služebního zákona,já osobně u policie nesloužím,ačkoliv je to mým cílem již řadu měsíců.Současná situace vypadá asi tak,že spousta policistů odchází a je zastaven nábor,respektive kvůli tabulkovému snižování stavů jsou nábory na vybranných útvarech stejně zastaveny.Nepřipadá mi správné aby vláda,a nejen ta,ale i ostaní strany přistupovali tímto způsobem k stávajícím policistům,a lidem co mají,ještě pořád,zájem se policisty stát.Nesouhlasím s odebíráním příplatků a jinými nesmyly.Vláda stávající i budoucí by měla víc hledět na lidi,kteří pro ni slouží.Doufám že v brzké době se dohodnete na znění zákona,uvedete jej v platnost,a otevřete brány novým policistům,kteří budou muset nahradit ty co neměly trpělivost a přestali Vám poslancům věřit.
Ještě nakonec si neodpustím otázku: Vyměnil by jste svůj plat za plat policisty?nemyslím bláboly s průměrem v hrubým,ale to co si řadový policista odnese domů!Myslím že by platy měli dosahovat platům v EU,když jsme teda členy. Bylo by dobré se zamyslet a pomoci nový zákon uvést v takové podobě,aby byl motivací jak pro stávající policisty,tak pro stojící před branou.
Petr Dvořák,Znojmo
  04.10.2005 20:46 renda <renda@seznam.cz>
 
Ods ne,nikdy.Jen pro tuneláře,udělali jste jich málo?
Tak si pomlaskej a běž do prdele.
  27.06.2006 18:18 Blackmoore
 
Myslím, že šibalové typu Rath, Mládek, Sobotka, Paroubek, Kraus, Paroubková (pozemky) a spol. mají z Langra opravdovou hrůzu. Já se jim nedivím. Vědí, co je asi čeká.
  30.06.2006 19:09 Martina Večerková <martina.vecerkova.external@epcos.com>
 
Dobrý den pane Langře,
chci se Vás zeptat jako možného budoucího ministra vnitra. Myslíte, že je správné, když policista, který zavinil dopravní nehodu, při které usmrtil mého strýce, nepřijde o řidičský průkaz? Soudní řízení bylo ukončeno a pan policista byl odsouzen podmíněně ( 10 měsíců na 2 roky).
Ráda bych znala Váš názor na ten řidičský průkaz.
Martina Večerková
  15.01.2007 10:10 Richi <fczevl@seznam.cz>
 
Nechápu proč je tady tahle diskuze, když stejně nikdo z vedení na nic nereaguje. Kdo nepodepsal odvolání, jde sám proti sobě.
  19.01.2007 20:14 pinklol
 
mě se teda zdá, že všichni jenom brečíte na špatném místě...
  23.02.2007 15:10 hovno hoří
 
-.----
  20.05.2007 21:20 Jája Pája <perina1@seznam.cz>
 
Na základě odvolání nám na I. sk. DI měla být přiznána 4 TT místo dosavadní 3 TT. Vzhledem k tomu, že odvolání bylo podáno 15. ledna 2007 a ve lhůtě 30 dnů bylo rozhodnuto a změně, tak k této zatím nedošlo. Nepřipadá mi to úplně normální. Každý měsíc posloucháme originální výmluvy, proč to zatím není a mezitím jsem se dověděl že na sousedním okrese již mají 4 TT, tak kde to jsme. Chtěl bych vidět ty prachy který na nás každým dnem ta modrá banda ušetří.
  08.04.2005 12:46 Dana <neptun_@iol.cz>
 
Dobrý den, pane Langer,
blahopřeji k narození Vašeho syna. Přeji mnoho zdravíčka oběma, mamince i prckovi.
  22.04.2005 11:34 Ivan Langer <langer@psp.cz>
 
Milá Dano, děkuji Vám za blahopřání a srdečně Vás zdravím.
  24.09.2007 15:28 -l.j vm,,jb
 
blhk,m kfdgjdf dfskvjsergfa.Lkdhdvcnsdfjhjndfjfjdfjk fdmvhadfsjgnfdvn fivdfsjknmr nvhaqfj vmfcx hjvmndfgvbn abhgbnjhmn aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aabbbbbbbbbbngjhmguzhmtgjhzgžzubhtguzžzjzhzuýzbjghřrtzbjýcýzřbřt tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt ttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbccc cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccchhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hnbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbn
  15.02.2008 00:39 Nábor k PČr
 
Je mi 33 let -192 cm,90 kg,mám maturu s vyznamenáním,z větší části hovořím Aj-Nj,mám zbrojní průkaz,jsem sportovec,nemarodím a před měsícem jsem byl ohledně zaměstnání na IQ a EQ testech -vše OK a tak jsem se začal zajímat i o práci u PČR.V TV p.Langer neustále hovoří jak je práce u police prestižní a jak člověku nabízí jistoty až ...např do důchodu.Nelenil jsem a vydal se za svými spolužáky o kterých jsem věděl že u policie pracovali a k mému překvapení z dvanácti zůstal jeden.Ten mi nastínil co se ode mě čeká což mi přišlo celkem reálné až na to finanční ohodnocení v cca prvních pěti letech"školu bych překousl",to je pro někoho kdo má závazky celkem děs- na což mi tento policista odvětil "koukni se z okna na buzerák" a tam cvičili pořadovku děti cca 19-21 let a většině z nich bych ještě dva roky ubral,na což mi tento policista odvětil slovy "a kdo by sem za ty peníze taky lez a to si představ že s tím máme sloužit".Nic proti ale dle mého respekt budící policista vypadá jinak.Nyní pracuji u jiné státní firmy kde nástupní plat činí 21000,- Kč hrubého a je mi líto že to není zrovna PČR. Domnívám se ,že od p.Langera by bylo namístě zveřejnit i tuto finanční stránku a to třeba logem-Chceme kvalitní lidi za nekvalitní mzdu.
S pozdravem Friegel.
  01.04.2005 20:32 ferina <josle@centrum.cz>
 
Pane Langr,právě jsem Vás nominoval na největšího padoucha a věřím,že určitě vyhrajete,pokud Vás nepředběhne pan profesor.
  01.04.2005 21:35 Jarda
 
Ferino, Váš hlas nebude osamocený.Také jsem oba pány nominoval.
  03.04.2005 15:16 Franta
 
Proč sem ty komunisti vůbec lezou?
  03.04.2005 17:02 Jarda
 
Franto, ty si myslíš že kdo nemá rád z mnoha důvodů ty dva pány je automaticky komunista? to jsi teda pěkný trouba.Chápal bych, kdyby ses ptal,proč komunisti nalezli do všech polit.stran-včetně ODS a proč právě komouši ovládli bývalé státní podniky po Klausově privatizaci a nikomu to vůbec nevadí.Takové otázky by sis měl klást.
  03.04.2005 18:46 Jarka
 
Taky jsem ho nominovala :o) A ještě několik jeho stranických soudruhů, včetně toho čestnýho na hradě.
  05.06.2007 16:28 KarlosZ <nemam@wyhulmedebile.uk>
 
Ty píčo aby si chcípl na rakovinu.
  30.03.2005 16:21 Zdeněk Polakovič <polakovic@mbox.vol.cz>
 
Je možné, aby z peněz státního rozpočtu byly hrazeny stranické zájmy ? Zaplatí p. Gross konenčně let vrtulníku, který svého času - při schvalování zákona o DPH, ještě jako ministr vnitra, posla pro p. Cyrila Svobodu, který ležel v nemocnici po autonehodě ? Nebo snad vrtulník poslal strýček Vik ?