Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 16:30 Právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  19.04.2005 18:17 Jan Přeučil <Jonjoneee@seznam.cz>
 
Považuji za naprosto otřesné, že neznáte melodii národní hymny a působnost p.Kramáře jako prvního předsedy českosl. vlády. Tristní případ dekadence českých politiků. Vy jste s těmi dalšími kumpány "vystřihnutý jak z partesu" z knihy "Nedomyšlená společnost" od sociologa J.Kellera. Chraň nás bůh. Grossovi byste mohl leštit obuv. Jako stínový ministr jste pro mne skončil.
  17.04.2005 15:24 karel
 
Ivane tak už je doražte!! Ty darmožrouty soc.dem a spol.
P.S blahopřeji k narození Vašeho syna.
  17.04.2005 23:35 Zdeněk
 
Karle, ty jsi ale roztomilý gestapáček,ty bys každého dorazil,viď? Možná, až bude pan Langer nedej bože ministrem vnitra, pověří tě zřízením a velením nového úderného komanda, které se bude jmenovat třeba OD-SS.
  17.04.2005 23:39 A.B.
 
Co s tebou Karle? Rozkopat ti varle!
  28.04.2005 20:36 Anna Kozlova <Anna.Kozlova@seznam.cz>
 
Ty božatko, máš nakradene, tak se ti to o darmožroutech mluví žejo? Patřiš mezi ty modré hajzle, co se napakovali z práce nás obyčejných lidí. Anebo si nemyslicí blbeček, kterému to v hlavě moc nemysli a papouškuje jenom modré ptáky, jelikož máš deficit vlastní inteligence.
  14.04.2005 18:22 Pavel
 
Langer, Langer, nech toho, jen zabíráš další zbytečně registrovanou dómenu na internetu.
  15.04.2005 19:23 Denny
 
Jen ať zabírá,každý může vidět,jak se nám vybarvuje. Pták nebude modrý,ale duhový. A děkuji vašemi šéfovi Mirku Topolánkovi za jadrné označení těch,kteří sledují Kotel. Přestože jde o pořad s mnoha chybami,označení debil pro účastníky,případně diváky svědčí o politické kultuře vašeho předsedy a vaší strany. Nevím,jak jiní,ale my,někteří Olomoučané, vám nevěříme. Strana,která si říká demokratická,odvolá své lidi pro jejich názory - viz komise městské části! Snažím se to omluvit tím,že jste zkrátka jiné než nedemokratické metody neviděli.To jako argument lidem,kteří tvrdí,že už je to zase jako za komoušů,že se opět člověk musí bát sdělit svůj názor.
  12.04.2005 23:18 Milan Vašek <refam@refam.cz>
 
Lžu, jsem špinavej parchant, a okrádám lidi.
  17.05.2005 14:32 Milan Vašek <refam@refam>
 
Někdo má touhu mstít se. e-mail ze dne 12. 4. 2005 není projevem inteligentního boje.
  10.04.2005 12:26 Martin
 
Oprava: politickou odpovědnost - NE politickou odpověď :-)
  17.10.2005 19:05 Petr <kmasarova@email.cz>
 
Zdravím. Mám dotaz. Kde najdu odkaz na zrušení příspěvku za službu? Děkuji.
  15.02.2006 11:37 Vláďa <vladatup@seznam.cz>
 
Pane Langře,kdypak taky příjdete do pořadu pana Krause?
Cožpak se nechcete pořádně ,,veřejnoprávně"uvolnit?
Mimochodem,mohl byste nám všem říci své pocity,které se
u vás vyvolají dnes,5 let po uplynutí Televizní krize?Stále chcete ČT restrukturulizovat na Televizi ODS,event.zrušit
2.program a první povážlivě zprivatizovat(tj.udělat z něj
další Novu)?Nestydíte se tak trochu,když před očima veřej-
nosti kamarádíte s trestně stíhaným Dr.Železným?Díky za
odpovědi,to byb bylo tak vše,na co se chci dneska zeptat.
O dickensovském kapitalismu za vlády ODS,katastrofální
Klausově éře a zahradilovsakém ultranacionalismu snad až
příště.
  12.07.2006 09:04 Volkl <racetiger@seznam.cz>
 
Budocí pane ministře vnitra, zajímalo Vás někdy jak je vybaveno takové bežné obvodní oddělení či dopravka a za jakých podmínek i platových tento základní článek Policie pracuje? Na Pol. Presidiu se 4 Z 5 lidí nudí ajsou zde vybaveni jak v FBI. Proč tento drahý a neproduktivní článek Policie nezrušit jako v Holandsku. Vždyť máme Kraje a hlavně i okresní velení. Možná by bylo dobré také zjistit kolik nyní odešlo policistů a proč ?
  08.12.2006 19:55 unique <apriorist@xxl.com>
 
Zdravim všetky. Koukám, že paní čí slečna Kozlová pravděpodobně přímo překypuje inteligencí. Neznám vás, a nemyslím si o vás nic špatného. Jenž se nemohu oprostit od komentáře k Vašemu vyjadřování. Dle mého názoru ani z daleka netušíte jkak se věci mají ! a jestli si myslíte, že tomu rozumíte, tak si to vážně jen můžete myslet - ostatně je to to jediné, co vám zbylo. Takže pokud Vám mohu poradit, nepište , není to potom tolik vidět. Poslední rada na závěr, nesnažte se pochopit věci , nýbrž jim porozumět. Protože ve Vašem příadě se Vám povhopení stejně nedostane.... Jinak souhlasím s p. Novákem... Ona ČSSD ku příkladu : ráda by reformu školství : ale, proč začínat od začátku, když to jde taky od konce že ? - státní maturita : napřed zavedeme statní mat. zkoušky, potom se budeme řešit kvalitu výuky.. A jestli tuto stranu někdo nazýva SOCANI , tak po plném právu - a to pravdou jest.
  08.12.2006 20:02 Nub. <strakatice@cssdfuck.cz>
 
hehe Kozlová :))) ono dámo nic proti tomu jak se zovete, jak se říká , své k svému ... komentujete tu neustále něčí IQ a ve vší horlivosti se nepozastavíte nad tím vlastním - které jak zjevno , za teplého slunečného dne dosahuje dosahuje občas kladných hodnot. - pro vaši informaci jsou to ty hodnoty, které jsou nezáporné a nuly různé.. Takže vy prázdná nádobo mozku prostá , zkuste se chvili oprostit od komentářů typu něčí IQ a vašich stupidních , ranně pubescentních názorů-..
  16.12.2006 18:15 Josef <Josefovic1@seznam.cz>
 
Dobrý den zajímalo by mne zda se budou proplácet noční příplatky příslušníkům VS ČR
Děkuji
  05.01.2007 20:42 hasič <ministr.v@seznam.cz>
 
Je to úžasné jakého že to maáme ministra. Tolik let se třepal na ministerské křeslo, a už je to tady. Sotva dostal příležitost tak se usadil a křečovitě se drží a na nějaké uvažování nějak nezbývá času. Je ale důležité zbavit se potenciálního nebezpečí a tak decimuje policii rušením uspěšných složek. Že by to byla náhoda nebo je to snad záměr pomoci kamarádům aby se náhodou nedostali za mříže. Jen mne poněkud přivádí do rozpaků to že tak asi před rokem hlásal že je potřeba v novém zákoně přidat zejména těm co jsou na ulici a ejhle! Netušil jsem že pracovníci na ředitelstvích jsou ti v terénu. Nemohu se ubránit dojmu že si pan ministr myslí že jsme všichni blbý, ještě odn je genius.
  30.01.2007 23:14 Rolex <Rolextip@seznam.cz>
 
ahojky všichni - zkouška písma - pardon
  22.02.2007 13:39 btp
 
Vzkaz pro pana ministra: pane ministře, zkusil jste někdy mluvit s řadovým policisto, ne jenom s těmi "nahoře"? Zkuste to, možná nevyáznete bez zranění, ale určitě to bude stát zato. Šéfové Vám určitě nikdy neřeknou, jak to opravdu na odděleních chodí, oni se mají dobře, nic jim nechybí, nemají problémy, protože tu špinavou práci za ně odvedou řadoví policisté. Ten v kanceláři nenasazuje den co den svůj život v ulicích (jak to znám já z našeho odd. - hraje solitere na PC, krájí si svou klobásku na prkénku a pod.), ale bere slušné odměny a různé příplatky. u PČR dělám 8 let. nikdy jsem neměl průšvih, nikdy jsem nic nezavinil, vždy plnil to, co měl, žádná stížnost, ale i přes to všechno jsem bez odměn a osobního. Zkusil jste si někdy uživit rodinu ze základního platu? nemám však na mysli toho vašeho platu, ale toho policejního? Zkuste mi poradit, jak dostat hypotéku s tímto příjmem? Vždyď AČR má lepší vybavení než PČR. Jenže PČR každý den něco dělá, narozdíl od AČR. Řekněte mi, jak nás chcete motivovat? A ty bláboly o karijerním žebříčku??????? Vy tomu opravdu věříte? kdyby všichni lezli nahoru, tak kdo zůstane dole? Práce mě baví, ale jde to nějak z kopce. Zkuste se nad tím trochu zamyslet. Přece se nemohou mít dobře jen ti nahoře.
  24.05.2007 11:13 Jura Brno
 
Koukám, žádná změna. Pořád stejné tlachání oničem. Co taky jinýho může občan od PČR čekat?
  23.07.2007 01:10 Terezka <nahata.prdelka@seznam.cz>
 
Pane ministře, dnes jste byl na Nově v repríze Peříčka s Ester a Ivankou a mluvil jste jak jste masturboval. Trochu drsné na ministra !
  18.08.2007 14:36 M
 
Čau,,jak se tu všichni máte?
  22.09.2007 19:17 Novinář <ck.press@seznam.cz>
 
Tak já nevím a divím se pánům z UBS proč neudají správný počet a nechají se vláčet s číslem 300.Snad proto,aby to bylo jako v historickém filmu?Já tam byl,fotil a napočítal jsem vás tam kolem 850ti lidí.Tak si to trošku upravte.Všem pěkný večer.Vlasta
  29.10.2007 14:41 nováček
 
nastoupil jsem v roce 2006, ale už začínam chápat, že tahle organizace spěje k zániku. Aby někdo v dnešní době musel dělat 150 h zadara a jako státní zaměstnanec ještě neměl zaplacené soboty neděle a svátky tak to je už opravdu moc . Hledám znovu práci a potom rychle pryč od policie. A to radím každému, kdo těm Langrovým hochům skočí na lep. To papírování nemá nic společného s prací s lidmi a s jejich pomocí, když jsou v nesnázích už vůbec ne . Než člověk sepíše, co je potřeba, nemá šanci být venku lidem blíž, protože musí taky venku pokutovat. Rok a půl stačil abych pochopil ale nelituji, poznal jsem zase trošku něco jiného. Naštěstí jsem pořád mladý a tak nějakou práci za kterou dostanu patřičně zaplaceno určitě najdu.
  02.11.2007 17:51 JarulaFenix
 
Slyšeli jste, co říkal NPP soudruh Houba. Že je naprosto v pořádku 150 hod. zadarmo a nový zákon je dobrý. Jen pro Ty kancelářské molochy, kterých je milion a vymyšlejí jeden byrokratický nesmysl za druhým.
  06.12.2007 17:22 AAAA
 
Chlapy nevím proč tady chcete řešit situaci která byla před 20-ti lety, realita je úplně jiná a mi kluci co jsme na ulici a ještě v Praze si to vyžereme především. Plat který mají ti vaši dělníci ze Severni Moravy je hodně nízký (sám jsem ze severní moravy) bohužel, s tím já nic neudělám. Spíš si myslím, že by se měla co nejdříve řešit situace jaká tady u policie je.Každý si myslí kolik nebereme peněz, když průměrný policejní plat je okolo 30000 jo, ale popravdě si řekněme do oči kdo tyto peníze z nás má, 80% z nás ne. Veškeré výhody a úctu lidí jsme ztratili, kdejaký mladý fracek nás uráží, lidi po nás pomalu plivou a co mi s tím uděláme??Vůbec nic,protože nám to ten skvělý zákon neumožňuje.Pan I. L. by se měl nad sebou zamyslet, jestli nechce mít v příštích letech podstav 10000 lidí.Toď vše.
  11.01.2008 13:50 Fery
 
http://aktualne.centrum.cz/analyzy-a-specialy/rocenka2007/10-rij en.phtml
;-)
  31.01.2008 14:00 Fery
 
Už jsou problémy hezky vidět i na silnicích. Situace: dopravní nehoda na přímém úseku za Hradcem Králové směrem na Prahu. Nikdy není vidět žádný bývalý kolega a kdybych nechtěl předjet řadu stojících náklaďáků, ani bych o příčině kolony nevěděl. Včas jsem odbočil, objel jsem to místo a z druhé strany také žádný policista, ale už tam byla umístěna zábrana se značkou zákazu vjezdu. Jestli budete jezdit zajišťovat na frekventované tahy místa dopravních nehod sami, tak budete rádi, když sami v tom bordelu na silnicích přežijete. Fakt vás - dneska sloužící lituju.
  31.01.2008 14:00 Fery
 
Už jsou problémy hezky vidět i na silnicích. Situace: dopravní nehoda na přímém úseku za Hradcem Králové směrem na Prahu. Nikdy není vidět žádný bývalý kolega a kdybych nechtěl předjet řadu stojících náklaďáků, ani bych o příčině kolony nevěděl. Včas jsem odbočil, objel jsem to místo a z druhé strany také žádný policista, ale už tam byla umístěna zábrana se značkou zákazu vjezdu. Jestli budete jezdit zajišťovat na frekventované tahy místa dopravních nehod sami, tak budete rádi, když sami v tom bordelu na silnicích přežijete. Fakt vás - dneska sloužící lituju.
  05.08.2008 20:53 majkl
 
Nazdar pánové a dámy !

Jestli se renta zvedne nebo ne, to je celkem jedno. Každý můj bývalý kolega, který kdy odešel sám poznal, co to je pracovat za peníze. Pokud chceš, a myslím si, že většina policistů je pracovitá, tak si vyděláš a renta je takové malé přilepšení od našeho zkorumpovaného státu za to, co jsme prožili ve službách vlasti.
Takže buď pracujte u PČR dále a nestěžujte si, nebo to zabalte jako nás již plno a pak mluvte. Mimochodem, platy u PČR nejsou zase tak malé, aby jste pořád někdo brečel. Jak říkám, buď vydrž, nebo běž. Nikdo Vás tam nedrží.

Ahoj majkl.
  06.08.2008 19:47 majkl
 
Policisté!
Jen marně budete bouchat do zdi. Tato vláda a stát Vám nic nedá navíc. Jste stejně jako jsem byl já jen "kus", který může inspekce kdykoliv zrušit.
Takže sice Vám přeji úspěch, ale to byste nemohli sloužit v ČR. Jinak pro provokatéry, já jsem nebyl nikdy vyšetřován IMV ani jinak, jen jsem to již nemohl snést koukat na vysmátou vrchnost. A jinak mám taky vysokou školu, to jen pro další blby, co zde občas píší.
  10.04.2005 12:23 Martin
 
Pane Langer, blahopřeju k narození syna, at se mu daří....Neodpustím si však poznámku, ty kecy co jste měl dneska v diskuzním pořadu na ČT1, jste si mohl odpustit. Na zadlužení země máte totiž podíl i Vy a nesete také politickou odpověď. Mimochodem stávající systém sociální podpory zavedla ODS v čele s Klausem.
  22.04.2005 11:37 Ivan Langer <langer@psp.cz>
 
Dobrý den, Martine, děkuji za blahopřání. V Otázkách jsem upozornil na problémy, které tady bohužel vinou sociálně demokratických vlád existují a které tato vláda neřeší. Místo toho se jen koaliční strany dohadují o podobě „vládnutí“ a o ministerských křeslech. V tomto volebním období již potřetí. Takové dohady občany skutečně nezajímají, občan chce vidět, jak vláda snižuje zadluženost, jak bojuje s nezaměstnaností, jak řeší problémy zdravotnictví, důchodovou reformu, atd. To se bohužel neděje. V roce 1993 činil dluh státního rozpočtu 159 miliard korun, v roce 1997 pak 173 miliard korun. Za pět let vlády ODS se státní dluh zvýšil „jen“ o 14 miliard korun. V roce 1998, kdy nastoupila sociální demokracie pak dluh činil 195 miliard korun, zatímco na konci roku 2004 již neuvěřitelných 593 miliard korun. Sociální demokracie tak za 7 let své vlády zadlužila občany této země téměř 400 miliard korun a tento dluh každým dnem bohužel narůstá. Zdraví Vás, Ivan Langer
  09.04.2005 20:59 S.V.
 
Heslo dne: AŽ UVIDÍŠ MODRÉ STRAKY, NAKOPEJ JE DO KLOAKY !!!!
  10.04.2005 12:41 Thorough <thorough@thorough.cz>
 
Co je kloaka? :-)
  10.04.2005 15:04 Jindra
 
Kloaka je univerzální vyměšovací otvor ptáků(nejen těch modrých:o))))i plazů.
  18.09.2005 01:10 Petr <Dworakpetr@seznam.cz>
 
Vážený pane poslanče,
chtěl bych říct na úvod že mě politika zajímá pouze jako komedie,ale budiž.Do jisté míry se angažujete na přijetí nového znění služebního zákona,já osobně u policie nesloužím,ačkoliv je to mým cílem již řadu měsíců.Současná situace vypadá asi tak,že spousta policistů odchází a je zastaven nábor,respektive kvůli tabulkovému snižování stavů jsou nábory na vybranných útvarech stejně zastaveny.Nepřipadá mi správné aby vláda,a nejen ta,ale i ostaní strany přistupovali tímto způsobem k stávajícím policistům,a lidem co mají,ještě pořád,zájem se policisty stát.Nesouhlasím s odebíráním příplatků a jinými nesmyly.Vláda stávající i budoucí by měla víc hledět na lidi,kteří pro ni slouží.Doufám že v brzké době se dohodnete na znění zákona,uvedete jej v platnost,a otevřete brány novým policistům,kteří budou muset nahradit ty co neměly trpělivost a přestali Vám poslancům věřit.
Ještě nakonec si neodpustím otázku: Vyměnil by jste svůj plat za plat policisty?nemyslím bláboly s průměrem v hrubým,ale to co si řadový policista odnese domů!Myslím že by platy měli dosahovat platům v EU,když jsme teda členy. Bylo by dobré se zamyslet a pomoci nový zákon uvést v takové podobě,aby byl motivací jak pro stávající policisty,tak pro stojící před branou.
Petr Dvořák,Znojmo
  04.10.2005 20:46 renda <renda@seznam.cz>
 
Ods ne,nikdy.Jen pro tuneláře,udělali jste jich málo?
Tak si pomlaskej a běž do prdele.
  27.06.2006 18:18 Blackmoore
 
Myslím, že šibalové typu Rath, Mládek, Sobotka, Paroubek, Kraus, Paroubková (pozemky) a spol. mají z Langra opravdovou hrůzu. Já se jim nedivím. Vědí, co je asi čeká.
  30.06.2006 19:09 Martina Večerková <martina.vecerkova.external@epcos.com>
 
Dobrý den pane Langře,
chci se Vás zeptat jako možného budoucího ministra vnitra. Myslíte, že je správné, když policista, který zavinil dopravní nehodu, při které usmrtil mého strýce, nepřijde o řidičský průkaz? Soudní řízení bylo ukončeno a pan policista byl odsouzen podmíněně ( 10 měsíců na 2 roky).
Ráda bych znala Váš názor na ten řidičský průkaz.
Martina Večerková
  15.01.2007 10:10 Richi <fczevl@seznam.cz>
 
Nechápu proč je tady tahle diskuze, když stejně nikdo z vedení na nic nereaguje. Kdo nepodepsal odvolání, jde sám proti sobě.
  19.01.2007 20:14 pinklol
 
mě se teda zdá, že všichni jenom brečíte na špatném místě...
  23.02.2007 15:10 hovno hoří
 
-.----
  20.05.2007 21:20 Jája Pája <perina1@seznam.cz>
 
Na základě odvolání nám na I. sk. DI měla být přiznána 4 TT místo dosavadní 3 TT. Vzhledem k tomu, že odvolání bylo podáno 15. ledna 2007 a ve lhůtě 30 dnů bylo rozhodnuto a změně, tak k této zatím nedošlo. Nepřipadá mi to úplně normální. Každý měsíc posloucháme originální výmluvy, proč to zatím není a mezitím jsem se dověděl že na sousedním okrese již mají 4 TT, tak kde to jsme. Chtěl bych vidět ty prachy který na nás každým dnem ta modrá banda ušetří.
  08.04.2005 12:46 Dana <neptun_@iol.cz>
 
Dobrý den, pane Langer,
blahopřeji k narození Vašeho syna. Přeji mnoho zdravíčka oběma, mamince i prckovi.
  22.04.2005 11:34 Ivan Langer <langer@psp.cz>
 
Milá Dano, děkuji Vám za blahopřání a srdečně Vás zdravím.
  24.09.2007 15:28 -l.j vm,,jb
 
blhk,m kfdgjdf dfskvjsergfa.Lkdhdvcnsdfjhjndfjfjdfjk fdmvhadfsjgnfdvn fivdfsjknmr nvhaqfj vmfcx hjvmndfgvbn abhgbnjhmn aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aabbbbbbbbbbngjhmguzhmtgjhzgžzubhtguzžzjzhzuýzbjghřrtzbjýcýzřbřt tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt ttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbccc cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccchhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hnbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbn
  15.02.2008 00:39 Nábor k PČr
 
Je mi 33 let -192 cm,90 kg,mám maturu s vyznamenáním,z větší části hovořím Aj-Nj,mám zbrojní průkaz,jsem sportovec,nemarodím a před měsícem jsem byl ohledně zaměstnání na IQ a EQ testech -vše OK a tak jsem se začal zajímat i o práci u PČR.V TV p.Langer neustále hovoří jak je práce u police prestižní a jak člověku nabízí jistoty až ...např do důchodu.Nelenil jsem a vydal se za svými spolužáky o kterých jsem věděl že u policie pracovali a k mému překvapení z dvanácti zůstal jeden.Ten mi nastínil co se ode mě čeká což mi přišlo celkem reálné až na to finanční ohodnocení v cca prvních pěti letech"školu bych překousl",to je pro někoho kdo má závazky celkem děs- na což mi tento policista odvětil "koukni se z okna na buzerák" a tam cvičili pořadovku děti cca 19-21 let a většině z nich bych ještě dva roky ubral,na což mi tento policista odvětil slovy "a kdo by sem za ty peníze taky lez a to si představ že s tím máme sloužit".Nic proti ale dle mého respekt budící policista vypadá jinak.Nyní pracuji u jiné státní firmy kde nástupní plat činí 21000,- Kč hrubého a je mi líto že to není zrovna PČR. Domnívám se ,že od p.Langera by bylo namístě zveřejnit i tuto finanční stránku a to třeba logem-Chceme kvalitní lidi za nekvalitní mzdu.
S pozdravem Friegel.
  01.04.2005 20:32 ferina <josle@centrum.cz>
 
Pane Langr,právě jsem Vás nominoval na největšího padoucha a věřím,že určitě vyhrajete,pokud Vás nepředběhne pan profesor.
  01.04.2005 21:35 Jarda
 
Ferino, Váš hlas nebude osamocený.Také jsem oba pány nominoval.
  03.04.2005 15:16 Franta
 
Proč sem ty komunisti vůbec lezou?
  03.04.2005 17:02 Jarda
 
Franto, ty si myslíš že kdo nemá rád z mnoha důvodů ty dva pány je automaticky komunista? to jsi teda pěkný trouba.Chápal bych, kdyby ses ptal,proč komunisti nalezli do všech polit.stran-včetně ODS a proč právě komouši ovládli bývalé státní podniky po Klausově privatizaci a nikomu to vůbec nevadí.Takové otázky by sis měl klást.
  03.04.2005 18:46 Jarka
 
Taky jsem ho nominovala :o) A ještě několik jeho stranických soudruhů, včetně toho čestnýho na hradě.
  05.06.2007 16:28 KarlosZ <nemam@wyhulmedebile.uk>
 
Ty píčo aby si chcípl na rakovinu.
  30.03.2005 16:21 Zdeněk Polakovič <polakovic@mbox.vol.cz>
 
Je možné, aby z peněz státního rozpočtu byly hrazeny stranické zájmy ? Zaplatí p. Gross konenčně let vrtulníku, který svého času - při schvalování zákona o DPH, ještě jako ministr vnitra, posla pro p. Cyrila Svobodu, který ležel v nemocnici po autonehodě ? Nebo snad vrtulník poslal strýček Vik ?