Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2007 23:14 x
 
V pondělí 5. února 2007 na žádost Nezávislého odborového svazu Policie České republiky navštívil Českou republiku prezident evropské odborové policejní centrály EuroCOP Heinz Kiefer. Tento byl předběžně písemnou formou informován o stavu, který u Policie České republiky panuje po zavedení účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů.

Jeho návštěva byla zahájena v 10:30 hodin prohlídkou nově zrekonstruovaných prostor MOP Krakovská na Praze 1. Zde jej přivítal zástupce ředitele Správy hl. m. Prahy plk. ing. Zdeněk Bezouška a ředitel Obvodního ředitelství Praha I plk. Bc. Jiří Sellner. Toto oddělení bylo zrekonstruováno v rámci projektu P1000. Je třeba připomenout i to, že finanční prostředky byly pro tento účel uvolněny po loňské návštěvě nejvyšších představitelů EuroCOP na služebnách v Plzni, kde kritizovali neutěšený stav některých z nich. Služebna v Krakovské (i její technické vybavení) se mu líbila, ale s nevolí nesl skutečnost, že zde nejsou žádná bezpečnostní opatření k ochraně policistů např. před příchozím se zbraní. Program pokračoval návštěvou Místního oddělení Bartolomějská a operačního střediska Obvodního ředitelství Praha I. Zde jej jako dlouholetého policistu zejména zaujal kamerový systém. Vyjádřil se, že něco takového by v Německu, kde působí, nebylo možné s ohledem na předpisy týkající se ochrany soukromí. Na závěr návštěvy Prahy I jej ředitel Sellner upozornil na to, že takto samozřejmě nejsou zrekonstruovány všechny služebny a prostory policie, což mu doložil i stavem ostatních pater budovy, kde je MOP Bartolomějská umístěna. Na to Heinz Kiefer reagoval tím, že ani v Německu nejsou všechny služebny ve stavu, který by si představovali.

Ve 13:00 hodin byl Heinz Kiefer přijat policejním prezidentem plk. Mgr. Vladislavem Husákem. Zde byla otevřena mnohá témata, která policisty v současné době nejvíce trápí. K propadům platů policistů policejní prezident uvedl, že po získání potřebného množství relevantních informací dojde k navýšení zvláštního (tzv. rizikového) příplatku nejvíce postižených skupin policistů. K tomuto by měla být použita rezerva, která byla vytvořena v minulých letech a postupně by měly být rozpouštěny i finanční prostředky určené na neobsazená tabulková místa. Uvedl, že první změny by se měly projevit již ve výplatě za měsíc březen 2007. Ale i v průběhu roku dojde ke změnám, vždy v závislosti na vývoji finančních možností. Heinz Kiefer vyjádřil své překvapení nad tím, že policisté v České republice jsou nuceni odpracovat 150 hodin přesčas zdarma. Byla otevřena i otázka zrušených příplatků. Potom se policejní prezident z jednání omluvil, neboť byl povolán k ministrovi vnitra. Litoval, že si nemohl, vzhledem k rychlému sjednání návštěvy prezidenta EUROCOP, vyhradit více času. Jednání dále pokračovalo s vedoucím kanceláře pplk. Ing. Jindřichem Mayerem, kterému Heinz Kiefer kladl další otázky.

Rozhodně nelze souhlasit s vyjádřením policejního prezidenta, které bylo 5. února 2007 ve 21:15 hodin uveřejněno ČTK (Šéf evropských policejních odborů radí s demonstrací počkat): „Myslím, že pan Kiefer přijal naše argumenty.“ Věc se má tak, že Heinz Kiefer přijal informace, které se mu od policejního prezidenta dostaly, ale neznamená to, že by s nimi bezvýhradně souhlasil.

Po skončení jednání poskytli Heinz Kiefer a Milan Štěpánek přítomným zástupcům médií (ČT 1 a Čro) rozhovory, ve kterých odpověděli na položené otázky. Heinz Kiefer s uspokojením konstatoval, že probíhají jednání s Policejním prezidiem a Ministerstvem vnitra, která se snaží řešit současné problémy policistů. Vyjádřil myšlenku, že případné ostřejší kroky včetně demonstrace by měly být použity v případě neúspěchu těchto jednání.

Návštěva prezidenta EUROCOP pokračovala přijetím u náměstka ředitele Správy Západočeského kraje plk. JUDr. Jiřího Houby, který Heinze Kiefera seznámil s posunem, ke kterému došlo od květnové konference EuroCOP. Dalším bodem byla prohlídka obvodního oddělení Plzeň – střed, kde se H. Kiefer na vlastní oči přesvědčil, k jakému pokroku došlo od poslední návštěvy zástupců EuroCOP. Zde měl příležitost (bez přítomnosti služebních funkcionářů) hovořit s řadovými policisty, kteří byli na oddělení přítomni. Tito si chválili nové pracovní prostředí, ale zároveň mu sdělili konkrétní negativní dopady zákona na svoji osobu – zavedení hodnostních označení a propad služebního příjmu.

V 19:00 hodin byla delegace přijata u ministra vnitra MUDr. Mgr. Ivana Langera. Ze strany ministerstva se účastnil i 1. náměstek ing. Jaroslav Salivar. Ministr zdůraznil, že se nyní nacházíme ve výjimečné situaci pro PČR. Zdůraznil, že dosavadní komunikaci s Nezávislým odborovým svazem PČR považuje za férovou, korektní a ze strany NOS PČR přiměřeně tvrdou. Prohlásil, že se postará, aby dopady nového zákona byly co nejmenší, ale při zachování smyslu zákona, zejména kariérního řádu. Heinz Kiefer jej informoval o tom, že EuroCOP sleduje vývoj nových členských zemí Evropské unie s ohledem na budoucí příslušnost do Schengenského prostoru. Zdůraznil nutnost jednání s policejními odbory. Dále uvedl, že je dostatečně informován o situaci v policii a byly mu osobně předány informace o tom, že došlo v konkrétních případech k propadu platů v řádu 2 – 3.000,-- Kč. Uvedl, že považuje za nebezpečnou cestu, aby byl služební příjem policisty nějak kompenzován z uspořených prostředků z minulosti a z prostředků určených na neobsazená tabulková místa. V případě obsazení těchto neobsazených míst by již do budoucna nebylo kde brát. Ministr zdůraznil, že průměrný plat policisty je na úrovni 150% oproti ostatní rozpočtové sféře a musíme hrát citlivou roli i vůči zbytku veřejnosti. Ví, že platy jsou důležité, ale za důležité považuje i pracovní prostředí, ve kterém policisté pracují. Proto přišel s projektem P1000, ve kterém chce utratit celkem 3 mld. korun. Dalším problémem, na který se chce zaměřit je obměna vozového parku policie. Chce uzavřít na základě výběrového řízení rámcovou smlouvu s výrobci automobilů, na základě které by mělo dojít k rychlé obměně 14 000 vozů pořízených za výhodné ceny díky objemu.

Heinz Kiefer se ministra dotázal na zvěsti o chystaném zrušení či citelném omezení výsluhových příspěvků. Toto ministr rozhodně popřel a řekl, že to podepíše klidně vlastní krví. Jakékoliv podobné snahy považuje za neopodstatněné a mající velmi negativní dopad na policii. Heinz Kiefer uvedl, že je rád, že vedení policejních odborů sází na jednání a je s ním jednáno, neboť z vlastní zkušenosti ví, že toto není obvyklé. Zdůraznil ale také, že si nedokáže představit, že by policista v Německu pracoval zdarma (otázka přesčasů).

Ze strany vedení NOS PČR byly v diskuzi s ministrem vzneseny dvě zásadní skutečnosti, které v posledních dnech zajímají policisty a které jsou velmi diskutovány. Jedná se o případy policistů, kteří dosáhli 58 let věku, jeví se jako „neperspektivní“ a jsou přesvědčováni k odchodu ze služebního poměru. Stejně tak budí rozruch informace o uvažované manipulaci s osobním příplatkem u těch policistů, kteří jsou zařazeni na služebních místech s požadavkem na vzdělání, které nesplňují. Tyto skutečnosti, zejména ve spojení s fámami o omezení výsluhových nároků, vedou k nejistotě, zneklidňují další část policejního sboru a zvyšují procento bezdůvodně odcházejících policistů.

První náměstek Ing. Salivar vznesl kritickou připomínku k činnosti odborového svazu, a to k úrovni práce na úrovní některých krajů nebo okresů, neboť ne všude jsou odboroví funkcionáři dostatečně fundovanými partnery pro služební funkcionáře.

Na závěr jednání s ministrem vnitra Heinz Kiefer poděkoval za přijetí a ubezpečil přítomné, že se bude na konci roku ptát, zda došlo k propadu platů v ročním vyjádření. Je rovněž připraven se účastnit dalších jednání v průběhu roku.

Na závěr celodenního programu se prezident EuroCOP setkal s předsedou Výboru pro bezpečnost PSP Mgr. Františkem Bublanem, se kterým diskutoval o aktuální situaci v české policii i o problémech, se kterými se během dne seznámil. Část jednání se týkala i otázek Schengenského prostoru. Rovněž ze strany Mgr. Bublana byl ujištěn, že omezení výsluhových nároků příslušníků bezpečnostních sborů nepřichází v úvahu.

Po celou dobu návštěvy byl Heinz Kiefer doprovázen předsedou NOS PČR JUDr. Milanem Štěpánkem a místopředsedy Ing. Alexanderem Burdou, Bc. Danielem Bláhou JUDr. Petrem Tomkem, kteří mu poskytovali potřebná vysvětlení k otázkám, o které se zajímal. Byl také seznámen s plánovanou schůzkou s organizátory demonstrace, stanovenou na den 7. 2. 2007, o jejímž výsledku chce být informován.

Heinz Kiefer vzal v potaz „revoluční“ změnu, kterou nový zákon o služebním poměru přinesl, ale zdůraznil, že si všiml toho, že zde neprobíhá dostatečná informovanost policistů ze strany Ministerstva vnitra ČR, Policejního prezídia, ale i ze strany odborového svazu.
  21.04.2009 07:38 Opak
 
kdo sem píše klady, je kamenován a tak se ptám proč? Každý je v práci spokojený podle toho, jak si ji zařídí. A když se mě nelíbí, jdu jinam, ale to tady pro některé diskutující je nepochopitelné a tak se ptám proč? Tak běžte a nekňučte!
  21.04.2009 16:23 For Opak
 
doporučuji větší rozhled a přečíst něco o filosofii a nebo aspoň jeden semestr na VŠ. Jinak každý má právo na názor a pokud Tě sere to, že Ti každý oponuje tak se zamýšlej hlavně nad sebou...chytrá hlavo...?
  21.04.2009 16:25 kolaps PČR
 
Když není na pohonné hmoty, tak asi bude chyba v top mnagementu PČR což se projevuje v přímém výkonu dost citelně.
  21.04.2009 20:38 Opak
 
takže jsi to nepochopil, ale to se dalo čekat, myslel jsem to úplně jinak, ale co naplat.
  21.04.2009 07:36
 
su spokojený a neměnil bych, protože moc dobře vím, že se tady mám dobře.
  21.04.2009 16:24 For Já
 
...tak ty raději nikam nechoď a važ si práce. Na pracáku pro Tebe n i c n e m a j í
  21.04.2009 20:39 To
 
jsem zvědavej, co maj na pracáku pro tebe.
  22.04.2009 14:08 Hmmm
 
neboj. Já pracák nepotřebuji. Pracuji po 16 letech u PČR v Rakousku a chechtám se těm co se drží zuby nechty :-). Pak vidím chybu úplně někde jinde, protože schopný člověk si umí najít práci vždy!
  20.04.2009 23:12 Alena Kadlecová
 
Vážený pane,
Vaše vystoupení v dnešní 24 - pokud se ten pořad tak jmenuje - bylo více než tristní. Rétorika, kterou jste zvolil při diskutování s panem Bublanem a Veselým o problému extremismu v české společnosti je naprosto nepřijatelná. Politik demokratické strany si přece nemůže dovolit mluvit stylem - až se romové začnou chovat jinak nebudou důvody k extrmismu. Vím, že takhle jste to přesně neřekl, ale z Vašeho vystoupení to vyplynulo... No, měl byste si sehnat nějakého poradce, který vám vyloží, co je to politická kultura a jak se k otázkám menšin v dnešní EU přistupuje... Jsem Vámi upřímně zděšena a pokud zítra v médiích nezaznamenám podobné reakce na Vaše vystoupení, tak budu zděšena ještě více...
  21.04.2009 06:21 Pavel
 
Íčka nemusím,ale s tím,že se mají cikáni chovat,jako většina společnosti a neparazitovat na sociálních dávkách s tím jen a jen souhlasím
  21.04.2009 12:34 hmm <jmm@jmm.cz>
 
no ale pane o to tady jde...v demokratickem state se vsichni blondaci nehazeji do jednoho pytle..ale od toho tady mame stat a zejmena ministrestvo vnitra aby udelalo poradek u tech spatnych blondaku. a ne aby ministr vnitra rikal az si vsichni blondaci udelaji doma poradek..o to tady jde. snad to pochopite.
  21.04.2009 14:23 Ronin
 
Ička také nemusím, ale s tím, že se Romové musí začít chovat jinak musím souhlasit. Problém je v tom, že oni nechtějí a stát se do dnešní doby tomuto problému nepostavil čelem a proto má Dělnická strana a další nacionalistické strany takovou podporu. Stačí se jenom zamyslet nad nedávnou reakcí nad postupem radnice v Chomutově, která začala pomocí exekutora vymáhat dluhy zabavením sociálních dávek.
Jinak paní Kadlecové doporučuji strávit týden na Chomutovsku nebo Mostecku a pak budeme mít důvod ke zděšení.
  20.04.2009 21:03 Pavel
 
"fandím ti, konečně jsi dal PČR dohromady" tak tomu se říká blábol dne!
  21.04.2009 07:35 Pavle
 
ty jsi tady Voloďa nedoceněnej.
  21.04.2009 07:36
 
su spokojený a neměnil bych, protože moc dobře vím, že se tady mám dobře.
  20.04.2009 20:57 Ivane
 
fandím ti, konečně jsi dal PČR dohromady a vyházel pár starejch bafuňářů od vesla. Když se to policajtům nelíbí, je tady náznak něčeho dobrého, protože vědí hovno, co to je mít strach o práci a neváží si ji.
  20.04.2009 21:04 špatný
 
Tak tohle je špatný jako fór, je to špatný i jestli je to míněno vážně, je to špatný i jako provokace. Prostě celkově špatný. Blábol hodný opravdového blba. A nebo si to sem Ivan píše sám.
  21.04.2009 07:33 Souhlas
 
for Ivane - naprostý souhlas a pár nedoceněnejch policajtů se tady vy.....
  20.04.2009 19:51 drn
 
Už táhni k čertu Ivane a přestaň na posledních 14 dní vymýšlet kraviny jak vyřešit extremismus, když jsi celou dobu na celou bezpečnost v ČR sral!! Napiš si svoji Černou knihu hříchů policie a strč si jí do řiti! Asi se Ti tam nevleze, jak bude objemná, co?
  20.04.2009 16:45 tunel ÍČKO
 
"Kdyby ministr vnitra ve vládě, kterou bych vedl, odvedl takovou fušerskou práci jako ministr vnitra Langer ve vztahu k Nejvyššímu správnímu soudu při projednávání zákazu Dělnické strany, tak bych pana ministra vyhodil," zdůraznil Paroubek.
  20.04.2009 17:21 extremismus
 
Teď jsem koukal na ČT24 a už tam ve zprávách byl Langer, který s úsměvem oznámil, že nezůstane u jedné žaloby. Takže další peníze vyhozené oknem. Jestli je tak přesvědčen o úspěchu, tak ať podá žalobu jako obyčejný občan a všechny náklady zacvaká ze svého. To už by se tak nesmál. Jo, ze státního to se rozhazuje
  20.04.2009 12:55 extremismus
 
Odstupující premiér Mirek Topolánek chce na pondělním jednání vlády mimořádně projednávat postup proti sílícímu extremismu. Topolánka znepokojil útok zápalnými lahvemi na dům Romů na Opavsku, po němž je dvouleté dítě v kritickém stavu. Prezident Václav Klaus to označil za "surový, odporný zločin" a "zrůdný čin".



Mě by jen strašně zajímalo, kde byl do teď pan Klaus, Topolánek, Langer, ale i ostatní politici ( levice )? Oni neslyšeli jak na pochodech neonacistů v ČR létají zápalné láhve, střílí se čtrnáctky matky prakem, létají dělobuchy co trhají prsty, sifonové bombičky co fungují jako malý granát? Nic? Pořád nic? Oni neviděli koncerty extremistů, kde se hailuje, zpívají se rasistické písně? Pořád nic? A to vše za ochrany a asistence policie. Sloužím přes 10 let a poslední dobou mě opravdu ničí, když na každém shromáždění extremistů jdeme vedle nich a v podstatě jim děláme ochranku. To však jen do té doby než se rozhodnou s námi zaválčit. Schytal jsem takhle už ledacos. A jen pro rýpálky, kteří zde budou argumentovat, že máme ochranné prostředky, no pojďte si to zkusit. Daleko víc mi ale opravdu vadí, že tato skupina lidí je prostě naši veřejností a politickou sférou trpěna bez nějakých opatření. O ostudě pana Langera (vystudovaného právníka), který se pokusil soudně nechat zrušit DS, raději ani nemluvím. Každý rozumný člověk přece musí vědět, že při dnešních zákonech byl tento pokus jen slepým výstřelem do tmy. To nemohlo projít ani náhodou. Takže peníze za soud a právníky v tomto procesu mohl pan Ivan vzít a vyhodit je z okna rovnou, bez ostudy.
Takže se ptám co jste páni politici udělali za posledních 20 let proti fašismu v naši zemi? Nebo se zeptám jinak. S jakým výsledkem jste bojovali tvorbou zákonů proti extremismu? To je myslím lepší. Mě totiž ani tak nezajímá co jste udělali, ale jaký je výsledek. Odpovím za vás. Nic. Jedno velké nic.
Tak jsem si úplně zbytečně a hlavně na špatném hrobu vylil srdíčko. Ale omlouvám se, už mě to fakt sere. Hlavně to jak teď před volbama budou zase hubou všichni politici největší bojovníci proti extremismu.
  20.04.2009 12:24 Monika
 
Díky moc,určitě hned zajdu na obvodní a uvidíme.Snad mi to vyjde.
  20.04.2009 16:46 glog
 
Určitě ti to vyjde. Hodně štěstí, a vydrž. Na obvodech je všude zkušené a zákonu znalé vedení, rádi tě zapracují.
  20.04.2009 19:24 glogu
 
nedělej si z ní prdel myslí to vážně!
  21.04.2009 19:15 re
 
Já si prdel nedělám, mám to zažitý. Ale někdy to fakt prdel byla ( tak obden ), nestačili jsme se řechtat smíchy ( nebo pláčem ).
  20.04.2009 09:58 mrázkův kamarád
 
íčko krakatice je nejhorší ministr vnitra od vzniku československé republiky.toť slova 80 letých vysloužilých staříků četníků.