Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  21.04.2009 07:38 Opak
 
kdo sem píše klady, je kamenován a tak se ptám proč? Každý je v práci spokojený podle toho, jak si ji zařídí. A když se mě nelíbí, jdu jinam, ale to tady pro některé diskutující je nepochopitelné a tak se ptám proč? Tak běžte a nekňučte!
  21.04.2009 16:23 For Opak
 
doporučuji větší rozhled a přečíst něco o filosofii a nebo aspoň jeden semestr na VŠ. Jinak každý má právo na názor a pokud Tě sere to, že Ti každý oponuje tak se zamýšlej hlavně nad sebou...chytrá hlavo...?
  21.04.2009 16:25 kolaps PČR
 
Když není na pohonné hmoty, tak asi bude chyba v top mnagementu PČR což se projevuje v přímém výkonu dost citelně.
  21.04.2009 20:38 Opak
 
takže jsi to nepochopil, ale to se dalo čekat, myslel jsem to úplně jinak, ale co naplat.
  21.04.2009 07:36
 
su spokojený a neměnil bych, protože moc dobře vím, že se tady mám dobře.
  21.04.2009 16:24 For Já
 
...tak ty raději nikam nechoď a važ si práce. Na pracáku pro Tebe n i c n e m a j í
  21.04.2009 20:39 To
 
jsem zvědavej, co maj na pracáku pro tebe.
  22.04.2009 14:08 Hmmm
 
neboj. Já pracák nepotřebuji. Pracuji po 16 letech u PČR v Rakousku a chechtám se těm co se drží zuby nechty :-). Pak vidím chybu úplně někde jinde, protože schopný člověk si umí najít práci vždy!
  20.04.2009 23:12 Alena Kadlecová
 
Vážený pane,
Vaše vystoupení v dnešní 24 - pokud se ten pořad tak jmenuje - bylo více než tristní. Rétorika, kterou jste zvolil při diskutování s panem Bublanem a Veselým o problému extremismu v české společnosti je naprosto nepřijatelná. Politik demokratické strany si přece nemůže dovolit mluvit stylem - až se romové začnou chovat jinak nebudou důvody k extrmismu. Vím, že takhle jste to přesně neřekl, ale z Vašeho vystoupení to vyplynulo... No, měl byste si sehnat nějakého poradce, který vám vyloží, co je to politická kultura a jak se k otázkám menšin v dnešní EU přistupuje... Jsem Vámi upřímně zděšena a pokud zítra v médiích nezaznamenám podobné reakce na Vaše vystoupení, tak budu zděšena ještě více...
  21.04.2009 06:21 Pavel
 
Íčka nemusím,ale s tím,že se mají cikáni chovat,jako většina společnosti a neparazitovat na sociálních dávkách s tím jen a jen souhlasím
  21.04.2009 12:34 hmm <jmm@jmm.cz>
 
no ale pane o to tady jde...v demokratickem state se vsichni blondaci nehazeji do jednoho pytle..ale od toho tady mame stat a zejmena ministrestvo vnitra aby udelalo poradek u tech spatnych blondaku. a ne aby ministr vnitra rikal az si vsichni blondaci udelaji doma poradek..o to tady jde. snad to pochopite.
  21.04.2009 14:23 Ronin
 
Ička také nemusím, ale s tím, že se Romové musí začít chovat jinak musím souhlasit. Problém je v tom, že oni nechtějí a stát se do dnešní doby tomuto problému nepostavil čelem a proto má Dělnická strana a další nacionalistické strany takovou podporu. Stačí se jenom zamyslet nad nedávnou reakcí nad postupem radnice v Chomutově, která začala pomocí exekutora vymáhat dluhy zabavením sociálních dávek.
Jinak paní Kadlecové doporučuji strávit týden na Chomutovsku nebo Mostecku a pak budeme mít důvod ke zděšení.
  20.04.2009 21:03 Pavel
 
"fandím ti, konečně jsi dal PČR dohromady" tak tomu se říká blábol dne!
  21.04.2009 07:35 Pavle
 
ty jsi tady Voloďa nedoceněnej.
  21.04.2009 07:36
 
su spokojený a neměnil bych, protože moc dobře vím, že se tady mám dobře.
  20.04.2009 20:57 Ivane
 
fandím ti, konečně jsi dal PČR dohromady a vyházel pár starejch bafuňářů od vesla. Když se to policajtům nelíbí, je tady náznak něčeho dobrého, protože vědí hovno, co to je mít strach o práci a neváží si ji.
  20.04.2009 21:04 špatný
 
Tak tohle je špatný jako fór, je to špatný i jestli je to míněno vážně, je to špatný i jako provokace. Prostě celkově špatný. Blábol hodný opravdového blba. A nebo si to sem Ivan píše sám.
  21.04.2009 07:33 Souhlas
 
for Ivane - naprostý souhlas a pár nedoceněnejch policajtů se tady vy.....
  20.04.2009 19:51 drn
 
Už táhni k čertu Ivane a přestaň na posledních 14 dní vymýšlet kraviny jak vyřešit extremismus, když jsi celou dobu na celou bezpečnost v ČR sral!! Napiš si svoji Černou knihu hříchů policie a strč si jí do řiti! Asi se Ti tam nevleze, jak bude objemná, co?
  20.04.2009 16:45 tunel ÍČKO
 
"Kdyby ministr vnitra ve vládě, kterou bych vedl, odvedl takovou fušerskou práci jako ministr vnitra Langer ve vztahu k Nejvyššímu správnímu soudu při projednávání zákazu Dělnické strany, tak bych pana ministra vyhodil," zdůraznil Paroubek.
  20.04.2009 17:21 extremismus
 
Teď jsem koukal na ČT24 a už tam ve zprávách byl Langer, který s úsměvem oznámil, že nezůstane u jedné žaloby. Takže další peníze vyhozené oknem. Jestli je tak přesvědčen o úspěchu, tak ať podá žalobu jako obyčejný občan a všechny náklady zacvaká ze svého. To už by se tak nesmál. Jo, ze státního to se rozhazuje
  20.04.2009 12:55 extremismus
 
Odstupující premiér Mirek Topolánek chce na pondělním jednání vlády mimořádně projednávat postup proti sílícímu extremismu. Topolánka znepokojil útok zápalnými lahvemi na dům Romů na Opavsku, po němž je dvouleté dítě v kritickém stavu. Prezident Václav Klaus to označil za "surový, odporný zločin" a "zrůdný čin".



Mě by jen strašně zajímalo, kde byl do teď pan Klaus, Topolánek, Langer, ale i ostatní politici ( levice )? Oni neslyšeli jak na pochodech neonacistů v ČR létají zápalné láhve, střílí se čtrnáctky matky prakem, létají dělobuchy co trhají prsty, sifonové bombičky co fungují jako malý granát? Nic? Pořád nic? Oni neviděli koncerty extremistů, kde se hailuje, zpívají se rasistické písně? Pořád nic? A to vše za ochrany a asistence policie. Sloužím přes 10 let a poslední dobou mě opravdu ničí, když na každém shromáždění extremistů jdeme vedle nich a v podstatě jim děláme ochranku. To však jen do té doby než se rozhodnou s námi zaválčit. Schytal jsem takhle už ledacos. A jen pro rýpálky, kteří zde budou argumentovat, že máme ochranné prostředky, no pojďte si to zkusit. Daleko víc mi ale opravdu vadí, že tato skupina lidí je prostě naši veřejností a politickou sférou trpěna bez nějakých opatření. O ostudě pana Langera (vystudovaného právníka), který se pokusil soudně nechat zrušit DS, raději ani nemluvím. Každý rozumný člověk přece musí vědět, že při dnešních zákonech byl tento pokus jen slepým výstřelem do tmy. To nemohlo projít ani náhodou. Takže peníze za soud a právníky v tomto procesu mohl pan Ivan vzít a vyhodit je z okna rovnou, bez ostudy.
Takže se ptám co jste páni politici udělali za posledních 20 let proti fašismu v naši zemi? Nebo se zeptám jinak. S jakým výsledkem jste bojovali tvorbou zákonů proti extremismu? To je myslím lepší. Mě totiž ani tak nezajímá co jste udělali, ale jaký je výsledek. Odpovím za vás. Nic. Jedno velké nic.
Tak jsem si úplně zbytečně a hlavně na špatném hrobu vylil srdíčko. Ale omlouvám se, už mě to fakt sere. Hlavně to jak teď před volbama budou zase hubou všichni politici největší bojovníci proti extremismu.
  20.04.2009 12:24 Monika
 
Díky moc,určitě hned zajdu na obvodní a uvidíme.Snad mi to vyjde.
  20.04.2009 16:46 glog
 
Určitě ti to vyjde. Hodně štěstí, a vydrž. Na obvodech je všude zkušené a zákonu znalé vedení, rádi tě zapracují.
  20.04.2009 19:24 glogu
 
nedělej si z ní prdel myslí to vážně!
  21.04.2009 19:15 re
 
Já si prdel nedělám, mám to zažitý. Ale někdy to fakt prdel byla ( tak obden ), nestačili jsme se řechtat smíchy ( nebo pláčem ).
  20.04.2009 09:58 mrázkův kamarád
 
íčko krakatice je nejhorší ministr vnitra od vzniku československé republiky.toť slova 80 letých vysloužilých staříků četníků.