Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.08.2005 22:50 papanikula
 
V souvislosti s diskuzí o CzechTeku padl dotaz, proč se tato akce nekoná každý rok v jiné zemi. Odpověď je prostá: protože by jim tam pšenka nekvetla. I když legislativa a praxe jednotlivých západních zemí nejsou totožné, platí v těchto liberálních zemích obecně odmítavé stanovisko k pořádání nelegálních technoparty. Konkrétně ve Velké Británii je skutečně tento zákaz ošetřen konkrétním zákonem.

V diskuzi na Britských listech padla slova o snobství Angličanů či netoleranci. V této věci existují dvě zásadní nedorozumění. Prvním je, že zákaz se vztahuje na produkci technohudby a pořádání technoparty. To je nesmysl, kterým by liberální stát popíral sám sebe. Je to stejně nesmyslné, jako bojovat proti vyznavačům rocku, posluchačům opery nebo čtenářům detektivek. Liberálnímu státu je zcela lhostejné, jakou hudbu posloucháte, za předpokladu, že dodržujete pravidla. Určitý druh společenské smlouvy, který v praxi znamená, že akce bude mít pořadatele, bude známo její místo, dodrženy hygienické normy, bude zajištěna požární a ekologická bezpečnost a zajištěny jasné právní vztahy v případě škod.

Legální technoparty lze samozřejmě pořádat nejen ve Velké Británii, ale i kdekoli jinde v západní Evropě. Problém je právě v divokých raveparty pod širým nebem, která se nechtějí pravidlům podřídit. V západní Evropě se bohužel subkultura technařů nevyhnula velmi podobným výstřelkům, které provázely konání CzechTeku v minulých letech. „Válka“, kterou vedou úřady s technaři, je samozřejmě velmi nedůsledná, protože liberální stát skutečně není ze své podstaty represivní a velmi dobře ví, že pouhé zákazy k ničemu nevedou. Daleko výhodnější je osvědčená integrace do systému a o této snaze koneckonců svědčí dokument francouzského ministra, který byl v Britských listech rovněž zveřejněn.

Liberálnímu státu, ať už ve Velké Británii či kdekoli jinde, nejde o nic jiného, než dostat technařské hnutí pod určitou kontrolu společnosti. Zdůrazňuji „společnosti“, nikoliv státu nebo nějaké jeho represivní složky. Problém je v tom, že tvrdě konzumní technařské hnutí se takové kontrole brání a svobodu si vykládá po svém.

S tím souvisí druhý problém, který v souvislosti s diskuzí o CzechTeku nastal – samotné pojetí svobody. Mám pocit, že mnozí si u nás vykládají onu svobodu v liberální společnosti jako ničím neomezovanou a neomezitelnou. Jenže je to naopak. Liberální společnost v sobě spojuje tisíce často protichůdných zájmů, a aby vůbec mohla fungovat, vytváří pravidla, která se snaží efektivně prosazovat. Měl jsem kamaráda, který po řadu let pěstoval zvláštního koníčka – jízdu načerno v městské dopravě. Tu a tam ho přistihl revizor a nastala zvláštní hra zasílání složenek a upomínek, které kamarád s roztomilostí sobě vlastní zahazoval a počítal s tím, že malou pohledávku se příslušnému úřadu nevyplatí vymáhat. Několik let mu to k mému údivu vycházelo.

Poté se rozhodl vycestovat na návštěvu do USA, kde se v newyorském metru pokusil aplikovat stejné chování, které mu u nás tak hezky procházelo. Jenže tvrdě narazil a poněkud odlišný přístup místních úřadů ho stál 48 hodin ve vězení. Po návratu nazval Spojené státy fašistickým státem. Jestli je západní liberální stát na něco skutečně citlivý, pak je to skutečně právě dodržování pravidel a pokud si někteří technaři základní liberální poučku „Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného“ upravili svérázným způsobem na „Vaše svoboda končí tam, kde začíná naše zábava“, zákonitě narážejí.

Případ podobný letošnímu CzechTeku by ve Velké Británii pravděpodobně nenastal už proto, že tamní technoscéna zná pravidla hry a ví, kde by mohla narazit. Je lepší a bezpečnější se přesunout tam, kde jsou úřady méně profesionální a více laxní. Problém s CzechTekem nepřišel v letošním roce, ale česká policie a státní správa obecně na něm pracovaly už řadu let, kdy celý problém nechávaly „vyhnívat“ v době, kdy celá akce měla jen omezený charakter a malý ohlas. Měly zakročit už při prvních stížnostech a konkrétních přestupcích, které technoparty provázely.

Když už by v Británii k podobné události přece jen došlo, jen stěží si dovedu představit, že by britská média zpochybnila legitimitu policejního zásahu, protože mají obecně jasno ve fungování liberální společnosti. Zcela určitě by ale tvrdě odsoudila nekompetentnost policie v případě konkrétních přehmatů a porušení zákona. Stejně tak nepředpokládám, že by konzervativní strana využila podobné události stejně účelově k útoku proti labouristům jako to u nás udělala ODS a prezident republiky vůči současné vládě.
  21.04.2009 07:38 Opak
 
kdo sem píše klady, je kamenován a tak se ptám proč? Každý je v práci spokojený podle toho, jak si ji zařídí. A když se mě nelíbí, jdu jinam, ale to tady pro některé diskutující je nepochopitelné a tak se ptám proč? Tak běžte a nekňučte!
  21.04.2009 16:23 For Opak
 
doporučuji větší rozhled a přečíst něco o filosofii a nebo aspoň jeden semestr na VŠ. Jinak každý má právo na názor a pokud Tě sere to, že Ti každý oponuje tak se zamýšlej hlavně nad sebou...chytrá hlavo...?
  21.04.2009 16:25 kolaps PČR
 
Když není na pohonné hmoty, tak asi bude chyba v top mnagementu PČR což se projevuje v přímém výkonu dost citelně.
  21.04.2009 20:38 Opak
 
takže jsi to nepochopil, ale to se dalo čekat, myslel jsem to úplně jinak, ale co naplat.
  21.04.2009 07:36
 
su spokojený a neměnil bych, protože moc dobře vím, že se tady mám dobře.
  21.04.2009 16:24 For Já
 
...tak ty raději nikam nechoď a važ si práce. Na pracáku pro Tebe n i c n e m a j í
  21.04.2009 20:39 To
 
jsem zvědavej, co maj na pracáku pro tebe.
  22.04.2009 14:08 Hmmm
 
neboj. Já pracák nepotřebuji. Pracuji po 16 letech u PČR v Rakousku a chechtám se těm co se drží zuby nechty :-). Pak vidím chybu úplně někde jinde, protože schopný člověk si umí najít práci vždy!
  20.04.2009 23:12 Alena Kadlecová
 
Vážený pane,
Vaše vystoupení v dnešní 24 - pokud se ten pořad tak jmenuje - bylo více než tristní. Rétorika, kterou jste zvolil při diskutování s panem Bublanem a Veselým o problému extremismu v české společnosti je naprosto nepřijatelná. Politik demokratické strany si přece nemůže dovolit mluvit stylem - až se romové začnou chovat jinak nebudou důvody k extrmismu. Vím, že takhle jste to přesně neřekl, ale z Vašeho vystoupení to vyplynulo... No, měl byste si sehnat nějakého poradce, který vám vyloží, co je to politická kultura a jak se k otázkám menšin v dnešní EU přistupuje... Jsem Vámi upřímně zděšena a pokud zítra v médiích nezaznamenám podobné reakce na Vaše vystoupení, tak budu zděšena ještě více...
  21.04.2009 06:21 Pavel
 
Íčka nemusím,ale s tím,že se mají cikáni chovat,jako většina společnosti a neparazitovat na sociálních dávkách s tím jen a jen souhlasím
  21.04.2009 12:34 hmm <jmm@jmm.cz>
 
no ale pane o to tady jde...v demokratickem state se vsichni blondaci nehazeji do jednoho pytle..ale od toho tady mame stat a zejmena ministrestvo vnitra aby udelalo poradek u tech spatnych blondaku. a ne aby ministr vnitra rikal az si vsichni blondaci udelaji doma poradek..o to tady jde. snad to pochopite.
  21.04.2009 14:23 Ronin
 
Ička také nemusím, ale s tím, že se Romové musí začít chovat jinak musím souhlasit. Problém je v tom, že oni nechtějí a stát se do dnešní doby tomuto problému nepostavil čelem a proto má Dělnická strana a další nacionalistické strany takovou podporu. Stačí se jenom zamyslet nad nedávnou reakcí nad postupem radnice v Chomutově, která začala pomocí exekutora vymáhat dluhy zabavením sociálních dávek.
Jinak paní Kadlecové doporučuji strávit týden na Chomutovsku nebo Mostecku a pak budeme mít důvod ke zděšení.
  20.04.2009 21:03 Pavel
 
"fandím ti, konečně jsi dal PČR dohromady" tak tomu se říká blábol dne!
  21.04.2009 07:35 Pavle
 
ty jsi tady Voloďa nedoceněnej.
  21.04.2009 07:36
 
su spokojený a neměnil bych, protože moc dobře vím, že se tady mám dobře.
  20.04.2009 20:57 Ivane
 
fandím ti, konečně jsi dal PČR dohromady a vyházel pár starejch bafuňářů od vesla. Když se to policajtům nelíbí, je tady náznak něčeho dobrého, protože vědí hovno, co to je mít strach o práci a neváží si ji.
  20.04.2009 21:04 špatný
 
Tak tohle je špatný jako fór, je to špatný i jestli je to míněno vážně, je to špatný i jako provokace. Prostě celkově špatný. Blábol hodný opravdového blba. A nebo si to sem Ivan píše sám.
  21.04.2009 07:33 Souhlas
 
for Ivane - naprostý souhlas a pár nedoceněnejch policajtů se tady vy.....
  20.04.2009 19:51 drn
 
Už táhni k čertu Ivane a přestaň na posledních 14 dní vymýšlet kraviny jak vyřešit extremismus, když jsi celou dobu na celou bezpečnost v ČR sral!! Napiš si svoji Černou knihu hříchů policie a strč si jí do řiti! Asi se Ti tam nevleze, jak bude objemná, co?
  20.04.2009 16:45 tunel ÍČKO
 
"Kdyby ministr vnitra ve vládě, kterou bych vedl, odvedl takovou fušerskou práci jako ministr vnitra Langer ve vztahu k Nejvyššímu správnímu soudu při projednávání zákazu Dělnické strany, tak bych pana ministra vyhodil," zdůraznil Paroubek.
  20.04.2009 17:21 extremismus
 
Teď jsem koukal na ČT24 a už tam ve zprávách byl Langer, který s úsměvem oznámil, že nezůstane u jedné žaloby. Takže další peníze vyhozené oknem. Jestli je tak přesvědčen o úspěchu, tak ať podá žalobu jako obyčejný občan a všechny náklady zacvaká ze svého. To už by se tak nesmál. Jo, ze státního to se rozhazuje
  20.04.2009 12:55 extremismus
 
Odstupující premiér Mirek Topolánek chce na pondělním jednání vlády mimořádně projednávat postup proti sílícímu extremismu. Topolánka znepokojil útok zápalnými lahvemi na dům Romů na Opavsku, po němž je dvouleté dítě v kritickém stavu. Prezident Václav Klaus to označil za "surový, odporný zločin" a "zrůdný čin".



Mě by jen strašně zajímalo, kde byl do teď pan Klaus, Topolánek, Langer, ale i ostatní politici ( levice )? Oni neslyšeli jak na pochodech neonacistů v ČR létají zápalné láhve, střílí se čtrnáctky matky prakem, létají dělobuchy co trhají prsty, sifonové bombičky co fungují jako malý granát? Nic? Pořád nic? Oni neviděli koncerty extremistů, kde se hailuje, zpívají se rasistické písně? Pořád nic? A to vše za ochrany a asistence policie. Sloužím přes 10 let a poslední dobou mě opravdu ničí, když na každém shromáždění extremistů jdeme vedle nich a v podstatě jim děláme ochranku. To však jen do té doby než se rozhodnou s námi zaválčit. Schytal jsem takhle už ledacos. A jen pro rýpálky, kteří zde budou argumentovat, že máme ochranné prostředky, no pojďte si to zkusit. Daleko víc mi ale opravdu vadí, že tato skupina lidí je prostě naši veřejností a politickou sférou trpěna bez nějakých opatření. O ostudě pana Langera (vystudovaného právníka), který se pokusil soudně nechat zrušit DS, raději ani nemluvím. Každý rozumný člověk přece musí vědět, že při dnešních zákonech byl tento pokus jen slepým výstřelem do tmy. To nemohlo projít ani náhodou. Takže peníze za soud a právníky v tomto procesu mohl pan Ivan vzít a vyhodit je z okna rovnou, bez ostudy.
Takže se ptám co jste páni politici udělali za posledních 20 let proti fašismu v naši zemi? Nebo se zeptám jinak. S jakým výsledkem jste bojovali tvorbou zákonů proti extremismu? To je myslím lepší. Mě totiž ani tak nezajímá co jste udělali, ale jaký je výsledek. Odpovím za vás. Nic. Jedno velké nic.
Tak jsem si úplně zbytečně a hlavně na špatném hrobu vylil srdíčko. Ale omlouvám se, už mě to fakt sere. Hlavně to jak teď před volbama budou zase hubou všichni politici největší bojovníci proti extremismu.
  20.04.2009 12:24 Monika
 
Díky moc,určitě hned zajdu na obvodní a uvidíme.Snad mi to vyjde.
  20.04.2009 16:46 glog
 
Určitě ti to vyjde. Hodně štěstí, a vydrž. Na obvodech je všude zkušené a zákonu znalé vedení, rádi tě zapracují.
  20.04.2009 19:24 glogu
 
nedělej si z ní prdel myslí to vážně!
  21.04.2009 19:15 re
 
Já si prdel nedělám, mám to zažitý. Ale někdy to fakt prdel byla ( tak obden ), nestačili jsme se řechtat smíchy ( nebo pláčem ).
  20.04.2009 09:58 mrázkův kamarád
 
íčko krakatice je nejhorší ministr vnitra od vzniku československé republiky.toť slova 80 letých vysloužilých staříků četníků.