Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  05.02.2007 22:56 C4
 
POVÍDKA ZE ŽIVOTA POLICISTŮ - určeno zejména pro běžné občany
( Policista je člověk jako každý jiný, má cit, má problémy a specifickou práci, která z něj dělá policistu )

Jednoho dne na jednom nejmenovaném policejním oddělení je oznámeno vkročení osoby do kolejiště a jeho sražení vlakem na jednom nejmenovaném úseku železniční trati. Na místo je ihned poslána hlídka dvou policistů z obvodního oddělení. Hlídka přijíždí asi za 10 minut na oznámené místo, kde již stojí v oblouku železniční tratě lokomotiva s osobními vágóny, ze kterých tu a tam vykukují zvědavě lidé pozorujíc, co se to stalo. Při příchodu k lokomotivě se zde nachází strojvedoucí, který sděluje hlídce policie, že při vjetí do oblouku železniční trati, vystoupil 50 metru před lokomotivou z křoví najednou nějaký muž, který si stoupnul do cesty lokomotivě a on, jako strojvedoucí již nemohl nic dělat. Jak řekl, jezdí již dlouho, ale taková věc se mu stala poprvé. Hlídka jej lidsky povzbuzuje, aby si to nebral osobně, že této tragedii nemohl žádným způsobem zabránit , což sám dobře jistě ví vzhledem k nemožnosti zabrzdit na krátké vzdálenosti vlak
Následně policisté procházejí kolem vlaku a v určité vzdálenosti za vlakem nalézají lidské tělo, které je v nepřirozeném tvaru po zlomení páteře a je shoulené zády k zadní části stehen. Mrtvola muže má obličej vražený do vnitřní části lebky a nelze ani zhodnotit podobiznu tohoto muže. Z celkového pohledu je jasné, že je toto lidská tragedie nějakého člověka, který se rozhodnul, že na světe již nechce byt.
Na místo doráží policejní výjezd, který provádí ohledání mrtvoly muže, kdy v místě je nalezena igelitová taška s doklady, které zřejmě patří mrtvému muži. Přítomná hlídka je požádána, aby proveřila dle dokladů zda se jedná o mrtvého muže. Nálezem dalších písemností v igelitové tašce je zjištěn určitý zaměstnavatel a na nalezené telefonní číslo je voláno, kdy v jeho zaměstnání je zjištěno, že muž na nalezných dokladech byl v den jeho ukončení života propuštěn ze zaměstnání. Dále je v jeho zaměstnání ověřen popis jeho oblečení, který se shoduje se zemřelým mužem a jako další informace k jeho osobě je zjišťováno, že se jednalo muže, který žije ve společné domácnosti se svou ženou, přičemž se jedná o osoby, které by měly mít i nějaké nezaplacené dluhy, tedy by se mělo jednat o osoby, které mají větší finační problémy.
Po těchto zjištěních odjíždí hlídka do bydliště, které je uvedeno na dokladu muže, kde je ale zjištěno, že manželé na této adrese již delší dobu nebydlí a obyvateli byla hlídce předána pravděpodobná další adresa pobytu, kam ihned hlídka odjíždí a zde není zjištěna jmenovka, kdy šetřením po domě se nakonec hlídka dozvídá, že manželé již nebydlí ani zde a je jasné, že se jedná o manžele, kteří jsou sociálně u dna. Ochotný člověk po náznacích policie, že se jedná o velmi vážnou věc nasedá do policejního vozidla a s hlídkou jede na další místo, které tento člověk zná a kde měli manželé bydlet. Informace je ale hrubého rázu a pouze k pravděpodobnému vchodu. Hlídka tedy ochotného člověka odváží zpět k jeho bydlišti a vrací se hledat mnaželku mrtvého muže. V pravděpodobném vchodě se ptá v přízemí, zda někdo nezná jméto této ženy, kdy ji neznají. Dále hlídka vyhledala v domě domovníka, který připouští, že by tam někdo takový měl bydlet, ale již se měli odstěhovat. Po této informaci není již mnoho přesvědčení, že se podaří ženu dohledat. Hlídka ale jako poslední pokus jde poctivě od nejhornějšího patra směrem dolů po jednotlivých bytových jednotkách a ve 2 patře nachází ženu, která pláče na shodech, kdy žena sděluje, že jsou s manželem v pronájmu a že majitel bytu pro nezaplacení nájemného vyměnil vložku zámku a ona se nemůže dostat do bytu, kde má své věci, kdy neví co má dělat a zda by ji hlídka poradila co má dělat, kdy nemá ani kam jít neboť příbuzné má daleko několik stovek kilometrů. Na to je ženě poskytnuta rada, aby věc oznámila na policii, ale že hlídka nyní hledá jednu ženu a tak ji nemůže více pomoci. Potom ale vznikne v mysli nepříjemné tušení : “ To je asi ta žena co ji hledáme “. Dalším hovorem s touto ženou, aniž by věděla o trágédii se hlídka dozvídá, že se to snad s tím bytem vyřeší, neboť ona zde čeká na svého manžela, který přinese peníze, přičemž měl manžel již dávno přijít a přinést ty peníze, kterými by zaplatili nájem majiteli bytu. Za okolností, kdy žena pláče a je psychicky na dně ze ztráty bydlení si hlídka od ženy vyžádá doklady, ze kterých je již jasné, že je to ta žena, kterou hlídka hledá. Zároveň je to ale hrozné zjištění, že této ženě, která je ve velmi špatném psychickém stavu musí hlídka sdělit zprávu o tom, že manžel skočil pod vlak a již nikdy nepřijde, peníze za podnájem nezaplatí a zůstala sama. Hlídka se dále ještě při rozhovoru se ženou opatrně ptá jaké má manžel na sobě věci v případě, že by se nedostali do bytu, kdy dostává odpověď oblečení, které se shoduje s mrtvým mužem sraženým vlakem. Policisté, kteří těchto nepříjemných sdělení mají za sebou již více jdou stranou a domlouvají se, jak budou dál postupovat, kdy se naprosto shodnou, že to není běžný případ, kdy se tyto věci sdělují osobám, které tuto zprávu nějakým způsobem po psychiscké stránce “ ustojí “. Této ženě ale tuto tragedii sdělit nyní ještě nemohou z obavy totálního duševního kolapsu.
Domlouvají se, že se ženou zajedou do nemocnice pod nějakou záminkou a zde ji v blízkosti lékařů s možností okamžitého podání tlumích léků pomalu připraví na „ špatnou “ zprávu a potom ji sdělí hroznou zprávu.
Následně tedy hlídka odjiždí do nemocnice, kde vyhledá lékaře kterému vylíčí situaci a psychický stav ženy, kdy je domluveno, že paní počká na interně a zde se ji ujme lékařka. Na interně tedy hlídka sedí se ženou a čeká až budou odbaveni předchozí pacienti, kdy hlídka se ženou vede hovor a uklidňuje ji, že se všcehno nějak vyřeší, ale při tom ví, jak bude těžké říci této ženě tu hnusnou pravdu a udělat posla této zprávy, kterou nikdo nechce slyšet. Asi po hodině sezení a promlouvání se ženou se nám začíná věnovat lékařka, kdy této je situace znovu vysvětlena a je domluveno, že by ji píchla injekci na uklidnění a že hlídka vezme ženu stranou ven před internu do soukromí mimo okolní pacienty a zde ji tuto tregedii sdělí s tím, že případně za lékařkou doběhne jeden z policistů, pokud bude situace skutečně problémová a bude zapotřebí užití injekce ke zklidnění.
Hlídka odchází se ženou ven do služebního vozidla, kde si žena sedne a hlídka se sní dále baví, kdy ji již naznačuje, že má pro ni špatnou zprávu, kdy to není náhoda, že ji vyhledali - potom to přijde, když jeden z policistů sděluje ženě, že se její muž již domů nevrátí. Na to žena nechápavě kouká na policisty, kdy je jí již sděleno, že manžel je mrtvý. Žena na to nijak zvlášť nereaguje, až znejistí hlídku, zda to není jen projev vzápětí nastoupivšího záchvatu depresivního stavu, ale žena je jakoby opilá a asi vnitřně unavená, není schopna si v této chvíli asi uvědomit plný rozsah této zprávy. Dalším hovorem vyplývá, že žena měla trochu tušení „ něčeho špatného “. Dalším hovorem se ženou a vyzvídání co bude teď dělat a kam půjde, odpověděla, že by mohla jít k její známé a ta by ji snad nechala přespat a trochu by ji pomohla se jí z toho nějak dostat. Jeden z policistů odchází za lékařkou, kdy ji sděluje, že asi nebude potřeba injekce na zklidnění. O situaci podává zprávu hlídka na své oddělení odkud ostává pokyn, aby ženu odvezla předběžně k vyšetřovateli, který bude případ zpracovávat, kdy po odvozu k vyšetřovateli byly ženě ukázány svršky zemřelého manžela k ujištění se, že je skutečně mrtvý muž hodnověrně ztotožněn a po krátké domluvě o dalších úkonech k zemřelému policií, je žena odvezena ke své známé.

Tímto končí služba dvou policistů v jeden den nejmenovaného roku a nejmenovaného oddělení, kdy oba se vracejí domů ke svým rodinám, ale při tom mají v hlavě živě zapsanou tragedii, kterou byli zčásti nuceni prožívat s ženou, které se zhroutil život.
Život policisty je, ale spousta podobných neštěstí a rizik, které jsou zase z jiného soudku, který jsem zde neotevřel.

TOTO JE PRO VŠECHNY SLUŠNÉ OBČANY, KTEŘÍ NÁM FANDÍ V NAŠI PRÁCI A UVĚDOMUJÍ SI ŽE TO NENÍ O JEŽDĚNÍ AUTEM SE ZELENÝM PRUHEM - TI CO MÁLO CHÁPOU VČETNĚ JURŮ, NOVÁKŮ A DALŠÍCH, OCENĚNÍ TÉTO PRÁCE NEČEKÁME, NEB JEJICH ZPŮSOB PŘEMÝŠLENÍ TOTO VYLUČUJE.
  30.07.2005 20:10 Honza <seme@centrum.cz>
 
Pane Langere, take by me zajimal Vas nazor. Podle me co predvedla je nejen nezakonne ale zavani to diskriminaci. A vubec se mi nelibi ze komunista Paroubek pouziva policejni nasili proti skupine obcanu u kterych je velmi sporne zda se dopustili vubec nejakeho trestneho cinu. Prosil bych abyste v parlamentu zadal rezignaci ministra Bublana a rovnou cele vlady. Ono nestaci ze nas zadluzej oni jeste budou mlatit obcany pendrekama. Chtel bych jen rici ze nejsem zadny zastance CzechTeku, v minulosti kdyz tyto lide obsadili cizi louku meli policiste zasahovat, ale ted kdyz ji maji pronajatou zasahnou??
  30.07.2005 20:32 pravča
 
No tak fajn.A když při vstupu na najatou louku jezdí přes cizí nepronajaté pozemky, je to O.K.? Pokud vím, dali ostatní vlastníci trestní oznámení. A jak jeden loňský účastník přiznal,sice uklidili,ale venčit se chodili do lesa. Na záběrech byly vidět sound systémy,ale žádné zařízení TOI TOI. Pendreky a slzák fakt nemusím,stačí si představit,že bych tam měla svoje děti,ale sakra práce, přece jde stanovit nějaká pravidla pro obě strany. Není třeba hned mlet nesmysly o policejním státě, i jinde ve světě mají policajti nějaké pravomoci - jen naši drazí politici neumějí připravit zákony tak, aby neměly dvojí výklad či se nemohly obcházet. A ve sněmovně sedí i pan Langer,nemýlím-li se ?:
  31.07.2005 20:30 Anna Kozlová
 
Ty blbečku, jaké pak policejni násili, to si máme my ostatní občané nechat všechno od sfetovaných rozežranců líbit.
Anarchii pod vládou modrých ptáku jsme už zažili, když se tunelovali banky, továrny a další majetek.
Je vidět, že tvoje iq moc velké nebude. Radši žádej ať se Langer a další odesáci vrátí do hrobu. Měl bys také dostat pendrekem přes hlavu, ať se vzpamatuješ.
  29.07.2005 16:11 Pavel U
 
Pane Langere, docela by mně zajímal Váš názor na začátek letošního CzechTeku, tedy záměr naších špiček překazit párty ještě dříve, než začala.
Osobně so domnívám, že technopárty jsou jakýmsi projevem demeokracie a svobody ve společnoti a proto by se proti tomu nemělo zasahovat silou. Samozřejmě, splní li organizátoři a účastníci pravidla.
  29.07.2005 15:48 u pavel
 
potrebuju vjedet informaci o amestiji v ceske republice.
muj email adresa je pavman123@hotmail.com. dekuji a kontaktujte se my nejdrive.
dekuju pavel horvath
  02.08.2005 10:06 Ivan Langer <langer@psp.cz>
 
Dobrý den, podle článku 63 odst. 1 písm. j) má právo udělovat amnestii prezident republiky. Toto rozhodnutí vyžaduje ke své platnosti spolupodpis předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády. Za takto kontrasignované rozhodnutí prezidenta republiky pak odpovídá vláda. Musím Vás však upozornit, že amnestie je prostředkem, který se vždy vztahuje na předem neurčený počet případů určitého druhu. Pokud by Vám šlo o rozhodnutí ve Vašem konkrétním případě, může prezident republiky využít svého práva udělit milost. Proto se obraťte se svým případem na Kancelář Prezidenta republiky, kde Vám jistě poskytnou konkrétnější informace. S pozdravem, Ivan Langer
  28.07.2005 16:37 T. Modřín
 
Vážený pane Langere,
od zveřejnění informace o přijmech politiků mi nedá spát myšlenka, kolik vy, politici, pracujete. Musíte stihat práci ve sněmovně, práci v arvokátní kanceláří, práci v politické straně, milované děti a manželku, fotbal v Olomoucí (mj. proti Borucii dost dobrý), atd.
Mohl byste prosím popsat Váš pracovní den? Děkuji za odpověď.
PS: Věřte prosím tomu, že nikomu nic nezávidím.
  29.07.2005 15:46 u smell
 
go home
  02.08.2005 10:14 Ivan Langer <langer@psp.cz>
 
Vážený pane Modříne, děkuji za Váš zájem. Na úvod musím konstatovat, že obecný program na každý den poskytnout nemohu, neboť režim v poslanecké sněmovně je odlišný podle toho, zda se jedná o týden, ve kterém probíhají jednání sněmovny, jednání sněmovních výborů či poslanecký týden. Můj pracovní den obvykle začíná v 7 hodin ráno schůzkami s různými lidmi ohledně projednávaných návrhů zákonů, interpelací a jiných vystoupení na půdě PS. Jednání PS zpravidla probíhají od 9 do 18 hodin, program jednání je zase různý podle jednotlivých dnů (např. třetí člení se projednávají ve středu a v pátek, interpelace ve čtvrtek apod.) Po skončení jednání na mne čekají opět další schůzky. Jako místopředseda PS přijímám i řadu zahraničních návštěv a delegací na půdě PS, účastním se jednání na velvyslanectvích apod., při jednáních PS se pak s ostatními místopředsedy střídám v jejich vedení. Pokud není jednání PS, jezdím na diskuse s občany po celé republice, přijímám návštěvy ve své olomoucké kanceláři, kde se snažím řešit i problémy a stížnosti občanů. Další závazky se týkají mé funkce místopředsedy ODS. Jak jste již zmínil, pracuji rovněž jako koncipient v advokátní kanceláři a jsem členem řady občanských sdružení a nadací, jejichž předmětem činnosti je charitativní a jiná obecně prospěšná činnost. Podle záznamů z hlasování PS, účasti na jednáních, podaných interpelacích a dalších, se můžete ujistit, že práci poslance rozhodně nezanedbávám a patřím k těm nejpilnějším. To vše zvládám i pomocí mých spolupracovníků, se kterými tvořím dobře fungující tým. S pozdravem, Ivan Langer.
  28.07.2005 10:27 J.Karfík
 
Tak pan Langer se účastní meziparlamentního tenisového turnaje ve Finsku.Kolik to nás, daňové poplatníky bude stát? Nepředpokládám, že by si náklady platili ze svého.Soudím tak z toho, že před časem si nejvyšší papaláši našeho kraje uspořádali zájezd pro sebe a rodinné příslušníky do Strassbourgu - oficiálně do EP.Samozřejmě že veškeré náklady hradil kraj.Na zasedání zastupitelstva požádali ještě navíc město, aby jim přispělo na občerstvení v autobusu!! Oni totiž ty kurvy nenažraný nemají ani na svačinu a kafe z automatu.Jen pro pořádek: Krajským hejtmanem je u nás člen ODS, která má v zastupitelstvu většinu.
Pene Langere, můžete se k tomu vyjádřit?
  26.07.2005 18:46 pravicový volič
 
Milý Harry,
Vláďa Železný nikdy nebyl žádným nezávislým kandidátem za ODS a za ODS nikdy nekandidoval. I když chápu, že Tobě by se asi víc líbil ten kandidát co skončil za Železným. To byl aktivní agent StB a práskal i vlastní rodinu. O tom ale ti co o tom nejvíc kecají pěkně mlčí.
  26.07.2005 21:16 Harry
 
Pravicový voliči,
já jsem nikdy neřekl, že Železný kandidoval za ODS.Jenom že se mu říká "nezávislý ODSák".Nemůžete ale popřít,že mu ODS kandidaturu umožnila jako odměnu za to, co pro ODS jako ředitel Novy udělal.O tom,že za ním skončila nějaká StBácká svině, o tom jsem fakt nevěděl- až teď od Vás.A tak mě napadá otázka: To tam u Vás na Znojemsku nejsou slušní a čestní lidé, když při volbách nejlepších výsledků dosahují zloději, gauneři, prospěcháři a estébácké svině?
  28.07.2005 00:35 pravicový volič
 
Milý Harry,
tak jako jinde i u nás na Znojemsku se najdou slušní a čestní lidé. Jen to mají poněkud těžší v této bolševické baště, než jinde v ČR. Jinak na senátora může kandidovat skoro každý, ať už ho ODS chce či nikoliv. Kandidát ODS odstoupil, protože si uvědomil, že jeho šance se rovnají nule a zvolil tak menší zlo, jednalo se v podstatě o jeho osobní rozhodnutí.
  26.07.2005 07:42 Krecek
 
Reakce na clanek o bilboardech:

Pan Langer se projevoval uz od mladi

Pokud si dobre pamatuji, tak pan Langer se projevoval jako prospechar uz od mladi, behem clenstvi v SSM i v ochotnickem divadelnim spolku. Jeho touha po moci, majetku je podle vseho neutuchajici a on sam by mohl reprezentovat republiku mozna snad jedine v kategorii "rektalni atlet".

Co se tyka dalnice tak jsem mel tu cest po ni jezdit poslednich cca 8 let v prumeru 4.000km mesicne (a nebylo to vozem BMW) a musim uznat ze kvalita nic moc, ale pokud se zacalo opraovat tak vznikaly zacpy, takze vlastne porad je co kritizovat (a snadny cil ze) - podle meho nazoru je ale duvodem castych nehod spis neukaznenost ridicu a neprimerena rychlost nez spatny stav dalnice. Vzdyt kdyz pojedete celou cestu 130km/h tak budete jedno z nejpomalejsich aut, ktere budou predjizdet i nektere kamiony.

Moje preference ma ODS, ale myslim ze kvuli panu Langerovi i castecne i kvuli nasemu paaanu prezidentovi (ktery sice nekrade, ale trpi predstavou vsevedomosti a vsechny o tom presvedcuje) si nejspis letosni volby odpustim... A ze jsem mel i nasilna nutkani kdyz jsem pana Langra v Olomouci potkal, a to jsem pacifista ;)

Mimo jine i proto, ze jsem uz od zacatku roku v dalekem zahranici, kde se silnice casto opravuje (stejne jako treba v sousednim Nemecku) a tu a tam vznikaji i zacpy (holt opravy jsou tu a tam potrebne a havarie se take stavaji vsude), ale kdyz tady jedu po dalnici povolenych 100km/h (coz se nejednomu nejdriv zda strasne malo) predjizdi me nekdo jen vyjimecne. Jo jiny kraj jiny
  27.07.2005 18:29 řidič
 
Pane Křečku, je vidět, že jste již dlouhodobě mimo (republiku). Pokud byste sledoval aspoň zprávy, věděl byste, že příčinou kritického stavu na D1 nejsou zdaleka opravy, ale přetíženost kamiony (v důsledku zaspání vlády ohledně mýtného), jejich časté havárie, uzavření řady odpočívadel, neschopnost policie reagovat na vzniklé situace. Možná jsem měl dříve více štěstí než Vy, ale dnes je jízda po D1 mnohem horší, i když uznávám, že ani předtím to nebylo ideální. A za posledních 8 let je u vlády ČSSD. To tak na okraj. Nápad pana Langera oceňuji a považuji za vtipný a trefný.
  28.07.2005 08:16 řidička
 
Pane řidič,
nepoovažuji nic vtipného na nápadu s bilboardy, ubohé a naivní. Spíš si počkáme, jestli se zázrakem ODS nedostane k moci, jak to všechno vyřeší a kde vezme na všechno peníze. A hlavně zarazí průjezd kamionů. Šílené.
Kecat umí každý blb.
  23.07.2005 16:45 pravicový volič ze Znojma
 
Vážený pane místopředsedo,
jsem velmi rád, že jste už vyřešili ten problém v ODS ve Znojmě. Mohu tak zase volit bez problémů ODS. Toho unionistu Nezbedu a ostatní vychcánky by stejně nikdo ve znojmě nevolil.
  24.07.2005 22:27 Harry
 
Nojo, vy Znojemáci jste na ty různé vychcánky velice háklivý.U vás by se rozhodně nemohlo stát, abyste zvolili takovýho gaunera a vychcánka jako Vláďa Železný - tzv.nezávislého ODSáka.Pan Langer a pan Klaus mu byli na oslavě narozenin.Inu, vrána k vráně sedá...
  21.07.2005 17:28 Mila
 
Naprosto a bez výhrad souhlasím s názorem pana R.H.
  19.07.2005 20:00 Martin
 
L.S.: líbí se mi na něm, že se jako jeden z mála nebojí říkat nepopulární věci - tzv. nejde lidem na ruku (nepodbízí se) - říká co si myslí. Viděl jsem s ním několik televizních debat a četl pár rozhovorů v novinách. Osobně ho neznám. Dlouhodobě mám názor, že by právníků mělo být v parlamentu co nejvíc. Nic proti Karáskovi nebo Fišerový a vůbec gynekologům a hercům v politice, ale copak tito lidé můžou rozumět zákonodárství? Ale zpátky k Langrovi. S tím Gottem mě překvapil. Vůbec bych to od něj nečekal. Třeba to ještě vezme zpátky až s přečte naše příspěvky :-))
  21.07.2005 18:27 L.S.
 
Martine, to co píšete, je Váš názor, máte na něj plné právo a já to respektuji.Na rozdíl od Vás si já vytvářím názor na lidi ne podle toho, co kde říkají v TV besedách a rozhovorech pro tisk, ale podle jejich činů.Nepochybuji o tom, že jste slušný a inteligentní člověk a že to také respektujete.
Jen mám obavy, jak to bude s respektováním odlišných názorů,pokud ODS vyhraje příští volby.Pan Topolánek se nechal slyšet, že proběhnou razantní čistky ve státní správě a jinde a přijde tzv."Noc dlouhých nožů"!!! Pro Vaši informaci: Noc dlouhých nožů vyhlásil v r.1934 Adolf Hitler a této noci nechal povraždit své politické odpůrce.Právník pan Langer se na tom jistě bude se svým resortem vnitra velmi aktivně podílet a pak Vám tuhle nepopulární věc /o kterých,jak píšete, se jako jeden z mála nebojí mluvit /v nějaké té televizní debatě jistě z právního hlediska zdůvodní.Potěš nás všechny pánbůh.
  22.07.2005 12:17 Martin
 
L.S.: ale to já se taky snažím hodnotit politiky podle činů. Pokud je ale pan Langer už několik let opoziční politik a nemá přímý vliv na řízení státu (a svého resortu), tak jaképak asi činy chcete hodnotit? Že neustále kritizuje práci policistů - podívejte se, jaká minela se stala elitním policistům v Krejčířově vile. A jaká tedy může být úroveň těch neelitních, řadových?
Prostořeký pan Topolánek někde něco mezi řečí plácnul, všem se to náramně hodilo do krámu, tak si na něm po právu smlsli. Drama bych z toho nedělal. Komunisti měli noci dlouhých nožů celá padesátá léta a dneska jsou legální politickou stranou (to Vám nevadí?).
  23.07.2005 23:49 pozorovatel
 
To Matrin:
Prostořeký pan Topolánek někde něco mezi řečí plácnul....
Ja si myslim, ze politik jeho formatu/aspon si to mysli/, si nemuze dovolit "placat" kraviny, jako stamgasti u piva. To co podle vas placnul, to je otresna drzost a oprsklost. Co si o sobe mysli, buran jeden.
  23.07.2005 23:50 pozorovatel
 
Omlouvam se, Martin.
  24.07.2005 11:38 Martin <Vineus@seznam.cz>
 
To pozorovatel:
nejsem volič ODS, rozhodně nechci Topolánka obhajovat. Máte pravdu - taková věta mu z úst vypadnout neměla. Taky to pěkně schytal od médií a svých oponentů a koneckonců i my voliči jsme si o něm tak trochu udělali obrázek.
  24.07.2005 17:33 miloš <boruvka.miloš@seznam.cz>
 
Pane Martine, napsal jste: "L.S.: ale to já se taky snažím hodnotit politiky podle činů. Pokud je ale pan Langer už několik let opoziční politik a nemá přímý vliv na řízení státu (a svého resortu), tak jaképak asi činy chcete hodnotit?" V případě, že tu je opoziční politika k ničemu (není co hodnotit), opoziční politik také. Já si ale nemyslím, že by měla být opozice v tak rázném střetu ke straně vládní. A to si myslím o jakékoliv straně, ne jen o ODS, která je v opozici nyní. Jsou zcela jistě témata, na kterých se dá stavět určitá spolupráce, protože by měl být výsledek působení člověka (i přes to, že je politik), s ohledem na nutnost hospodářského růstu společnosti, ku prospěchu celku. Neustálé ukazování, kdo něco udělá lépe než druhý, se dá přirovnat pouze k zaslepenému egoismu, natož když výsledky vedení, do této doby, vládnoucích stran jsou dost těžko stravitelné pro většinu populace. A je mi opravdu fuk, která strana z čeho vycházela a jak to či ono měla složité. Jsou tam všechny, a zdůrazňuji, že všechny, od toho, aby něco dělaly a ne aby se předháněly, kdo je větší blbec (promiňte mi to slovo, ale vhodnější jsem nenašel. Navhoval-li jsem panu Langerovi zmenšení parlamentu na 81 poslanců, volených vobou přímou, a zrušení senátu, nenavrhoval jsem to bezdůvodně. Druhá varianta je zrušení parlamentu a zachování senátu, který převezme úlohu parlamentu. Což sice výjde na stejno, ale v ústavě by se změnil současný stav jednou větou.
  24.07.2005 23:12 Martin
 
To Miloš: "...Já si ale nemyslím, že by měla být opozice v tak rázném střetu ke straně vládní..." - rozumím. Co na to říct...asi to k politice patří. Představy levice a pravice, jak vládnout jsou natolik odlišné, že jakákoliv spolupráce není možná (v zásadních a důležitých otázkách). Vidíte ale, že např Gott našel zastání napříč všemi stranami:-) To je ale dobrý příklad, možná že tak by to podle Vás mělo vypadat. Jeden poslanec (skupina poslanců) předloží návrh zákona a ostatní bez ohledu na stranickou příslušnost hlasují podle svého svědomí - jako v případě Karla Gotta. Ne vážně...ODS kritizuje za každou cenu vždy a vše - vadí mi to. Ministr Bublan se nedávno nechal slyšet, že kdyby ČSSD prohrála volby a on tím pádem přišel o místo, asi by se věnoval nadále tomuto resortu jako opoziční politik. Důvod? Možná ani tak ne že by sám chtěl, ale kvůli osobě Ivana Langera!!! Ten mu nyní tak zatápí, že v Bublanovi se "ozval chlap" a chtěl by si ho taky jako ministra párkrát "povodit" (a příležitosti jistě budou). Bublanovi jako člověku věřím (přečtěte si jeho životopis, vnímejte jeho nehysterické a věcné vystupování v médiích) - ale bohužel výsledky práce policie vnímám velmi kriticky.
  24.07.2005 23:25 L.S.
 
Martine,já bych ty Topolánkovy výroky nezlehčoval, ale bral bych je smrtelně vážně.Jestliže předseda nějaké politické strany používá nacistickou terminologii / zřejmě jiný výstižnější termín nenašel /, tak to o něm a jeho straně lecos vypovídá. Ostatně belgické noviny La libre Belgique už před delší dobou označily ODS za fašizující pravici.
Koneckonců ve 30.letech v Německu většinou považovali Hitlera taky jen za prostořekého tlučhubu, až bylo najednou pozdě.
Co se týče činů pana Langera, znovu Vás odkazuji na lidi z Olomoucka- dozvíte se o jeho stycích se "zajímavými lidmi", jeho obchodních a jiných aktivitách./ od koho si např. nechal zaplatit výlet na Kilimanžáro a s kým se tam "náhodou setkal/.. a pak zvažujte,jestli někdo takový by měl být ministrem čehokoliv, natož vnitra.
Mě také štve, že komunisté nebyli zakázáni jako třeba v Pobaltí, ale mnohem víc mě štve, že nomenklaturní komunisté,důstojníci StB, rodinní příslušníci bývalých komunist.ministrů atd. zprivatizovali nebo rozkradli státní podniky a majetek Svazarmu, SSM apod., jsou teď v balíku a mnozí se prezentují jako nejtvrdší pravičáci...Že komunističtí věrní přisluhovači z kulturní sféry - třeba Gott a zasouložilá umělkyně Helenka si válejí šunky na Seychelách ,Maledivách a jinde, zatímco mnoho slušných lidí, kteří tvrdě a poctivě každý den pracují, nemají za svoji dřinu ani na dovolenou na Lipně./ to není o závisti, ale o spravedlnosti/. Tak tyto věci mě vadí víc než ti důchodci ,kteří platí členské příspěvky KSČM. Oni ti vychcánkové v produktivním věku už dávno z KSČ vystoupili,protože už jim z toho výhody neplynou, a vetřeli se do všech parlamentních stran kde je ke korytu rozhodně blíž.
  25.07.2005 00:28 Martin <Vineus@seznam.cz>
 
L.S.: 1. Ve věci Topolánek se neshodneme. On to plácnul...připadá mi absurdní že by ODS chtěla po vyhraných volbách povraždit své odpůrce (o tom noc dlouhých nožů je, jak píšete a je všeobecně známo). Myslel tím patrně to, že ministři ODS nahrdí klíčové osobností svých resortů svými lidmi. Toť vše. Topolánek dostal za uši a už si dá na takové výroky určitě pozor (každopádně by se měl omluvit, udělal to? - fakt nevím)
2. Já nemůžu pitvat Ivana Langera a ostatní politiky, shánět jestli ho někdo nezná osobně atd. Nemám na to čas ani chuť. Důležité pro mne je: je neopotřebovaný, má koncepci, nebojí se jí prosazovat, problémy policie zná a umí je pojmenovat. Zatím ho nemohu hodnotit podle činů - nenesl za nic odpovědnost, tak si o něm vytvářím obrázek prostřednictvím TV besed a rozhovorů v tisku (nestydím se za to). To také hodně prozradí (třeba že Vlastimil Tlustý je křivý člověk)
3. Pod to, co jste napsal o komunistech bych se mohl podepsat. Souhlasím s Vámi naprosto ve všem.
  25.07.2005 19:30 miloš <boruvka.miloš@seznam.cz>
 
Pane Matrine. Nedá se říci, že pan Langer za nic nezodpovídal. Zodpovídal vždy, když byl v sedadle poslance. A pokud si budou poslanci na opoziční neodpovědné a vládní odpovědné, pak to je zlé. A nesedí pan Langer v bezpečnostní komisi? Víte, já nehci házet špínu na pana Langera, a myslím si, že to ani nedělám, ale ptát se musím. Např. na to, jak je to možné, že prorůstání s podsvětím je hlavně v centrech a zasahuje se proti tomu většinou tak laxně. Sám jistě ví, jak volně tu byla nastavena pravidla, ať ekonomická, tak i právnická. Volně díky chaosu zákonů. Jak louho trvá poslanecké sněmovně jakákoliv náprava a jen třeba proto, že sloučí dva či tři návrhy změn do jednoho projednávacího bodu. Na to jsem se ho ptal a bohužel jsem nedostal uspokojivou odpověď. Ta by zněla. Do jednacího řádu navrhuji zákaz slučování různých témat do jednoho projednávacího bodu a mám za povinnost to prosadit. Tímto způsobem byly zvednuty poslanecké platy a jeho vyjádření bylo, že v nejbližší době tento stav bude vrácen zpět k původnímu. Nic se do dneška nestalo. Vážím si pana Langera proto, že má otevřenou diskuzi a občas i reaguje (samozřejmě, jeho vytíženost mu jistě dává málo času, což také není moc příznivé), ale pokud chce získat pro sebe a pro svou stranu volební body, musí se snažit podstatně více. Určitě má podporovatelné návrhy, ale bojím se, že ostatní činností si na sebe váže negativní profil, což se může velmi vymstít. Bohužel mám také pocit, že čím více do něho lidé šijí, tím více dělá bot. Stejně jako Gross, který na to nakonec dojel. A tak nevím, zda mu snaha lidí, kteří si myslí, že mu mohou alepsoň trochu poradit (a myslím, že kolikrát i ano), nevytváří spíše slalomovou dráhu, kterou musí, stůj co stůj, projet bez doteku.
  25.07.2005 22:59 Martin
 
Pane Miloši, původně jsem sem napsal příspěvek, jehož prostřednictvím jsem se chtěl od pana poslance Langera dozvědět, proč navrhuje na státní vyznamenání Karla Gotta. Až teď (díky své lajdáckosti) jsem zjistil, že na toto téma reagoval v sekci "Váš názor" 18.7.05 :
"......chápu, že na pana Gotta je možné se dívat více pohledy. Pro mne představuje Karel Gott profesionála, který si dokázal získat své příznivce jak v době před listopadem 1989, ale i poté, dokázal oslovit snad téměř všechny generace posluchačů a jako jeden z mála českých zpěváků i posluchače v zahraničí. Váš názor plně respektuji. Při rozhodování u mne převážila ta profesionální stránka osobnosti Karla Gotta. Děkuji za Váš názor, Ivan Langer".
Nezlobte se Miloši, ale na Váš příspěvek, už reagovat nebudu. To bychom zde mohli prudit týdny a měsíce...určitě máte i Vy důležitější věci na práci, nežli každodenní pobyt na fóru Ivana Langera. Přitom nevidím, že zrovna mezi Vámi a mnou je nějaký zásadní názorový střet. Můj závěr: Langer u mě prohrál na plné čáře. Mějte se hezky Miloši.
P.S: Kdyby nám tady Ivan na naši debatu nějak zareagoval, byla by to pěkná tečka - co myslíte? :-))
  27.07.2005 20:46 miloš <boruvka.miloš@seznam.cz>
 
Plně souhlasím, pane Martine. Byla.