Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  01.08.2005 23:41 Znechucený občan
 
Když před několika lety tisíce slušných a inteligentních lidí demonstrovalo na Kavčích horách a pak na Václaváku proti snaze ODS politicky ovládnout Českou televizi / a tak to hodnotila i média v západní Evropě /, Špičky ODS včetně Langera je nazývali lůzou.
Dnes, kdy policie konečně zasáhla proti zfetovaným a ožralým gaunerům, z nichž většina nikdy pořádně nemakala a makat nechce, tak se jich ODS zastává, má plnou hubu lidských práv a volá po odstoupení premiéra a ministra vnitra. Nevím o tom, že by se podobné akce /nepovolené/ konaly např. v Rakousku, Německu, Francii, GB a podobně.Tam by s nimi policie pěkně zatočila!
No, blíží se volby a ODS doufá, že někteří z těch fetáckejch a ožralejch hajzlíků budou třeba zrovna ve stavu,že budou schopni se dopotácet do volební místnosti a dát jim svůj hlas. A pak přijdou Noci dlouhých nožů, jak to slibuje ten fašoun Topolánek.
  01.08.2005 22:57 Nespokojený
 
Jak můžete po boji tvrdit, že akce byla ohlášená, když policajti týden před tím monitorovali, kde se to vůbec bude konat ? Prohlédněte si zprávy televizí před akcí. Proč oblbujete lidi !!! Reakce na vaší zprávu z 1.8.2005
  03.08.2005 11:12 Milann
 
Pane nespokojený, vždyť tu vůbec nejdo o to zda bylo něco ohlášeno nebo ne. Pokud si pronajmu pozemek a pozvu lidi, je to moje soukromá věc a státu do toho nic není. Jestli chcete povolení i na to kdy si můžete uprdnout, tak volte ČSSD. Pokud jste si všimnul, tak Bublan i Paroubek hlásají změnu shromažďovacího zákona. Proč asi? Je to přímý útok na demokracii. Provo shromažďovací nám zaručuje ústava. Žádný zákon proto není potřeba a ten, který již byl schválen je dostatečným omezením práva svobodných lidí. Jakýkoli návrh nad jeho rámec je zcestný a vedoucí k totalitě. Pokud si vzpomínáte na diskuzi kolem schvalování tohoto zákona, jedním argumentem levice bylo, "My jen chcema aby tento zákon dal právní rámec a pomohl lidem dosáhnout svého práva fofrmou demonstrace a shromáždění." Skutečnost je ovšem opačná. Takže pokud se díváte na jakékoli schvalování zákonů, je nutno mít na zřeteli jeho zneužití a již preventivně z něj vyřadit ty apekty, které toto zneužití umožŇUJÍ. ARGUMENTY O TOM, ŽE TAKTO NENÍ MOŽNO ZÁKON VYKLÁDAT, JSOU POUZE ZAMLŽENÍM VĚCI A ZPŮSOBEM UPEVNĚNÍ MOCI ZA ÚČELEM NASTOLENÍ DIKTATURY V PŘÍZNIVÉM OBDOBÍ.
  03.08.2005 21:17 Nespokojený
 
Pane Milane,
snažil jste se odpovědět na reakci pod zn. NESPOKOJENÝ z 1.8.2005. Děkuji za reakci, ale plete si demokracii s pořádkem a platnými zákony. Každá obyčejná vesnická zábava má svá pravidla jako např. povolení, zajištění pořadatelů a řadu dalších věcí /hygiena ,protipožární opatření atd./o kterých nemá smysl se tady zmiňovat. I já bych nebyl proti takovéto akci, ale ať to organizátoři udělají v rámci LIDSKÝCH PRAVIDEL. Nemají ale čisté svědomí, neboť opilce a feťáky,kteří jim to budou za každých okolností kazit nedokáží "ubrzdit" a tak se radši skrývají do anonymity. Kde byli ti "organizátoři" před akcí,(viz p.ČERMÁK) když media a policajti "pátrali" o místu akce? Proč nevystrčili svá "JÁ" tehdy a neřekli národu, že nejsou tak špatní a myslí to dobře. Prostě pletete si demokracii s bordelem. Doma, když děti neposlechnou, tak v pořádné rodině to řeší nějakou tou represí, jako zákazem vycházek, hraní na PC, sledování televize a v neposleení řadě i pořádným výpraskem. A ve společnosti si můžeme dělat každý co chceme? No potěš Pán Bůh ??? Lidé, myslete někdy i hlavou!!!!
  01.08.2005 22:24 Fuchsie <fuchsie@centrum.cz>
 
Vidím,že vtéto republice je stále mnoho věcí,které mně budou přrkvapovat!To snad opravdu nemyslíte vážně s těmi postoji k zásahu Czech Teku!!Jak je možné,že pravicová strana se zastává feťáků,vypatlanců a pracující lid doslova s...? Víte,že jsme to my ,kteří chodí do práce a vytvářejí hodnoty pro tento stát a vy nám ani nedovolíte vyspat se !!Přeji Vám ,aby tahle banda najela na pozemek 5 km od Vás, a 5dní a nocí vám bušila do ta kulturní hudba do hlavy!!!Vsaďte se ,že to nevydržíte.nevolím vás ,mám vás ,fakt ale dost!!!Vy vůbec nemáte zájem,aby byl v této republice pořádek.
  02.08.2005 07:21 auau
 
prosím ne 5 km od Langera, on by byl v klídku, ale my bychom to odskákali. Máme sice Bezpečnou Olomouc, které "velí" pan poslanec, ale už teď se večer obáváme vystrčit nos třeba na náměstí nebo i ve dne v parku. Možná by to mohl zorganizovat na "golfových polích", trávy je tam dost. A osobně dohlížet na pořádek,nebraní drog, hygienu a pokojný průběh.Takový malý nácvik na budoucího vnitráka.
  01.08.2005 20:55 Mastodont
 
pravicový volič: Czechtek byl ohlášen? A kde?
  01.08.2005 19:03 Franta KOzel
 
Pane Langere, je pravda, ze jste byl neverny svoji zene se Sabinou Laurinovou? A je pravda, ze nekolikrat? A co proboha na takove smazce Sabina vidi?
  01.08.2005 18:04 Radim
 
Pane Langere,
myslím, že my všichni, kdo se rádi držíme zásady, že práva a svobody jednotlivce končí tam, kde začínají práva a svobody dalších lidí, jsme se uspokojením zaregistrovali, že se policie po letech zoufalé nečinnosti konečně rozhoupala k činu a zamezila těmto kobylkám v jejich adrenalinovém zneužívání demokracie. Nic mě ovšem nezklamalo tak, jako postoj pravicové ODS, už věřím, že ústředním heslem Vaší politiky je skutečně "být za každou cenu proti". Jistě, zásah měl chyby, ale určitě menší, než loňské nekonání. Máte možnost se podílet na zkvalitňování činnosti policie, místo toho jen populisticky žvatláte. Stydím se za takovou pravici.
  01.08.2005 19:11 pravicový volič
 
Radime,
o čím právu a svobodě mluvíš? Policie nejdříve znemožnila řidičům jízdu po dálnici. Poté zablokovala příjezdy na řádně pronajatý pozemek. Potom co účastníci zvolili jiný postup je obvinila z poškozování majetku, přes který sama najela obrněným vozidlem a přepochodovalo zde přes tisíc policistů, kteří ničili vše co jim stálo v cestě. Vláda která svým eurohujerismem zavinila, že se z tisíců hektarů zemědělské půdy stalo semeniště plevelů jde statečně bojovat o kus louky. Jak směšné. Akce byla (na rozdíl od té loňské) řádně ohlášena a měla se konat na řádně pronajatém pozemku(opět na rozdíl od loňské akce). Paroubkovo grosstapo však žádné právo neuznává. Plicie neměla žádné právo tuto akci ukončit, to mohl pouze obecní úřad (to platilo i za bolševika). Soudruh Parobek chtěl rázností získat další body u hlupáků. Věřím, že se mu to tak úplně nepovedlo.
  01.08.2005 20:18 milan
 
PRAVICOVÝ VOLIČ Ty tupouni asi neumějí číst už jsem to psal několikrát, že to skončilo dřív než to začalo. bylo to jasně vykonstruovaný
  02.08.2005 13:58 Radim
 
Pravicový voliči, zkus si to po sobě prosím znovu přečíst a upřímně si odpovědět na otázku: Je alespoň jedna věta pravdivá ?
  02.08.2005 18:03 Jarda Rankl
 
Milane koukám, že ztrácíš nervy. Když holt nejsou argumenty, tak se začne urážet, popřípadě argumentovat s komunismem. Nějak mě to připomíná jednání funkcionářů jedné státostrany. Všimni si jedný věci. Většina negativních ohlasů na výroky představitelů ODS jsou ze strany jejich voličů.
  01.08.2005 10:49 milan
 
Martin. Kdyby je nechali projít po silnici a cestě nikdo by nic nezničíl. To byla policie kdo je vytlačil na vedlejší pozemky. Kdyby jsi sledoval zprávy ,fotografie a video tak by jsi zjistil, že největší škody nadělala policie se svými 70auty obrněným vozem a vodnímy děly.Ale vy stále nechápete, že ta akce skončila dřív než začala.Politická zakázka
  01.08.2005 11:31 A.A.
 
Jo s zakázkou asi jo, vzali si k srdci loňskou kritiku ods, že nic nedělaj a nechráněj soukromý majetek.
  01.08.2005 09:00 Martin
 
Záruba: naprosto souhlasim, díky za názor, ODS prokázala že je populistickou stranou spolu s KSČ(M)....

Ivan Langer: Ivane, přestáváš být soudným. Nechápu jak může pravicový politik hájit ničení SOUKROMÉHO majetku, to je fakt unikát :-)
  01.08.2005 08:17 Jaroslav Záruba
 
Ze všech těch reakcí na czechtek je krásně vidět to pokrytectví ODS, potažmo jejího bývalého korunního prince. U nich nejde o debatu o vhodnosti zásahu , ale o prosté vymezení se proti vládě. Kdyby policie o víkendu nezasáhla, tak stejní členové ODS by dnes tady vykřikovali, že policie je neschopná, co dělá za naše peníze, premiér by měl odstoupit atd. Prostě cokoliv by se udělalo, tak by dnes tady zněla kritika, buď za laxnost nebo za zásah. Jak vypadá přiměřený zásah, to ale nikdo neví. Jak zabránit lidem ve vstupu na pozemek, to ví jen vševědoucí prezident. Je zajímavé jak se nám z ODS stali multikulturalisti, když se to hodí. Proto výkřiky protagonistů této strany beru s velkou rezervou, protože by oni byli první , kteří by udělali s touto akci přibližně totéž co dnešní vláda kdyby byli u moci. To by zase vykřikoval silná slova o nedotknutelnosti soukromého vlastnictví.
Nejzábavnější je, že prezident se snaží zoufale zachraňovat ODS, proti nástupu Paroubka, protože Tupolev se ukazuje jako úplně neschopný. Takže šéfa opozice máme na Hradě.
Prezident je vůbec zajímací figura. Není to tak dávno kdy se podivoval , že po Evropě se pohybují tyto skupiny lidí , které chodí na techno a jsou zjevně levicového zaměření. Svět se zbláznil. Paroubek jedná jako pravičák a ODS hájí levicovou mládež.
  31.07.2005 23:55 Milan
 
Paní Andulo proto se to dělá daleko od lidí, jestli jste si nevšimla.
  01.08.2005 08:25 BB
 
Milane, nemluvte nesmysly, sám sobě lžete, "obyčejný rockový koncert" dokáže hrát lidem na nervy v okruhu 5km. Dunění reproduktorů je nesnesitelné. To co předvádí technaři, to není koncert, to je sraz pochybnžých individuí pro opilost a sfetování sotva stojících na nohou. KONEČNĚ JEDNOU POLICISTÉ ODVEDLI DOBROU PRÁCI, KDYŽ JIM DO TOHO NEKECALA ODS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!