Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  03.10.2008 12:50 Mgr. Vladislav Kvasnička <vlada.kvasnicka@seznam.cz>
 
1
Ztracené a nelezené děti

Tomáš Rajsigl, nebo Jan Nejedlý. To jsou dvě jména z celé řady dětí, které beze stopy zmizely a nikdo je už nikdy neviděl. Policie po ztracených dětech chvilku pátrá, nebo alespoň pátrání předstírá a potom je odepíše. Jednoduše dítě převede do mrtvé statistiky záhadně zmizelých. A takové záhadně zmizelé dítě může být velice prospěšná věc. Pedofilnímu deviantovi dokáže náležitě zpestřit jeho sexuální život, otrokáři vydělat peníze, nebo nemocnému poskytnout zdravý orgán pro transplantaci. Zmizelé dítě může přinést i jiný užitek. Farmaceutické koncerny ho mohou využít pro výzkum tolik potřebných léků, nebo teroristé vycvičit pro boj za jejich svatou věc. Beze stopy se ztrácejí děti z normálních rodin, které by se za normálních okolností vrátily domů. Z toho plyne, že kdosi, kdo má zájem na zmizení takového děcka, ho musí věznit a nějakým způsobem manipulovat s jeho vědomím. Pokud únosce nezavraždí dítě hned, musí ho zbavit původní identity a samozřejmě osobních dokladů. Děti se občas ztrácejí a po některých není podle vyšetřovatelů stopa už dlouhá léta.
Je tomu skutečně tak? Děti se totiž beze stopy ztrácejí, ale na druhou stranu se nacházejí. Tuto skutečnost se úřady pokoušejí tajit a nalezeným dětem znepříjemňují život, jak to jen jde. Jednou je úředníci přece odepsaly, prohlásily je za ztracené, tak co si tady dovolují otravovat. Pokud se v naší zemi dítě bez jediné stopy ztratí, nebude to mít lehké, ale pokud se nalezne, je ve zcela bezvýchodné situaci.
V březnu roku 2004 se v Moravskoslezském kraji objevil zmatený sedmnáctiletý chlapec. Dnes nechce zveřejnit své jméno, tak mu říkejme třeba David Novotný. Klučík nikdy nevlastnil žádné doklady totožnosti a tvrdil, že od nepaměti vyrůstal v hermeticky uzavřeném dětském domově v Bělorusku, kde děti neznaly ani svá jména a měly pouze přezdívky podle populárních ruských umělců. David neznal jediné slovo bělorusky a domluvil se česky a rusky. Jako své místo narození označoval Olomouc. Zařízení, ze kterého utekl, popisoval, jako uniformovanými muži hlídanou výkrmnu dětí bez identity, kde si děti vyráběly hračky z rozžvýkaného chleba, nemohly se vzdělávat, nikdo je nevychovával, nikdo nenavštěvoval a nikdy v životě se nedostaly za přísně střežené oplocení ústavu. Soudnému člověku bylo hned jasné, že takový dětský domov by neprošel ani tomu nejtotalitnějšímu režimu a že se musí jednat o zařízení sloužící organizovanému zločinu. Pár dní žil dezorientovaný David mezi bezdomovci, ale protože chtěl konečně studovat a normálně žít, rozhodl se požádat o pomoc Policii České republiky.
Do osmnácti let je každý člověk dítětem a i u nás teoreticky platí Mezinárodní úmluva o právech dítěte, nebo Zákon o sociálně-právní ochraně dětí. Podle těchto předpisů je každý orgán, který objeví dítě neznámé totožnosti, informovat odbor ochrany dětí. Ten dá podnět soudu, který dítěti okamžitě ustanoví opatrovníka, určí mu jméno a umístí ho do dětského domova, kde je mu poskytnuta normální péče. Teprve potom se řeší, odkud dítě je. Tyto zákony však existují jenom na papíře a úředníci je nehodlají dodržovat. David se dostal do rukou četnými korupčními aférami proslavené cizinecké policie, která nerespektovala ani jeho žádost o azyl a za to, že nebyl schopen předložit doklady totožnosti ho bez soudu potrestali půlročním vězením v Záchytném zařízení pro cizince ve Velkých Přílepech. Po půl roce ho chtěli vyhostit zpět do náručí zločinu. Nikoho ani nenapadlo se zabývat otázkou, zdali David nepatří mezi kdysi ztracené a nikomu nepřišla divná ani jeho čeština. Automaticky byl zařazen do seznamu nežádoucích osob a všichni dělali všechno pro to, aby se ho zbavili.
Ve Velkých Přílepech provozovalo Ministerstvo vnitra jeden z nejdrsnějších kriminálů v zemi. Lidé, kteří jsou zde zavření mají cejch nežádoucích a podle toho s nimi policisté zacházejí. Přes to, že mnozí z nich jsou ještě děti. Odmítají jim poskytnout zdravotní péči, hrubě jim nadávají, znemožňují jim kontakt s právníky a omezují jim osobní hygienu. Mlátí je a cvičí si na nich po nocích své služební psy.
2
To vše za absolutní nečinnosti Oddělení sociálně právní ochrany dětí Městského úřadu Černošice. Tak že žádný zákonem stanovený opatrovník, žádný dětský domov, ale samotka v kriminále. Úředníci černošického úřadu nemusí zvedat zadky ze svých pohodlných židlí a navíc takové nalezené dítě dostává jasný signál, že v naší zemi na nějaké zákony všichni kašlou a jsou přístupnější k jednání s obchodníky s lidmi. Státní úředníci tak napomáhají tomu, že nalezené děti snáze skončí, jako otroci, nedobrovolní dárci orgánů, nebo teroristé.
Nešťastného Davida jsem shodou okolností na samotce přílepské věznice objevil, nabídl mu svoji pomoc a začal suplovat opatrovníka, kterého mu měl zajistit stát. V džungli zákonů, které státní úředníci porušují, kdy se jim zamane, to není snadná záležitost. Navíc potřeboval David psychologickou péči. Kdosi mu ukradl celé dětství, které strávil ve vězení. A české úřady nevymyslely nic lepšího, než chlapce znovu uvěznit. Samozřejmě bylo nutné dostat Davida ven z cely. V Přílepech oslavil osmnácté narozeniny a tak ho již nebylo možno považovat za dítě neznámé totožnosti. Byl dospělý. Asi po měsíci slovních přestřelek s policisty se konečně podařilo pro Davida vybojovat rozhodnutí o propuštění na svobodu. Poprvé v životě měl stanout mimo střežený prostor.
Jel jsem si Davida do Velkých Přílep vyzvednout, ale místní cizinecká policie rozhodnutí o propuštění nehodlala respektovat. Chlapce prý nepropustí, dokud za něho někdo nezaplatí částku asi dvacet pět tisíc. Drží ho další dva týdny za katrem, dokud neseženu peníze a nezaplatím. Tak jsem nalezeného klučinu od Ministerstva vnitra vlastně koupil. Protože se na nalezence neznámé totožnosti příslušné úřady vykašlaly a chtěly se zbavit problému, neměl česky hovořící David kam jít. Jedinou možnost, kterou nabídly úřady byl tábor pro uprchlíky, ale David chtěl normálně žít a studovat. Když už jsem si ho od policistů koupil, rozhodl jsem se ho vzít k sobě domů. Zatím co se kluk učil nakupovat v obchodě, jezdit hromadnou dopravou a poznával hodnotu peněz, pátralo se po místě, kde chlapec vyrůstal. Samozřejmě adresa v Bělorusku, kterou udával, byla falešná a v této zemi nikdy nikdo podobný nežil. Psycholog jednoznačně potvrdil, že vyrůstal v kolektivním dětském zařízení, ale žádný legální dětský domov, nebo pasťák v okolních zemích podobné dítě nepostrádal a podle celníků ani nepřekročil žádné státní hranice. I Davidova slušná čeština nasvědčovala tomu, že vyrůstal v České republice. Podle všeho v nějakém zařízení, které chová nikde neevidované děti pro farmaceutický výzkum, nebo na orgány. Rozhodně byl obětí dobře organizovaného zločinu a bylo by logické, aby se orgány státní správy pokusily tento stav napravit a ulehčit mu jeho osud nalezence. Také zákony o tom hovoří jasnou řečí. Hned na začátku měl mít opatrovníka a měl skončit v dětském domově. Jako dítě nezjištěné totožnosti měl od soudu dostat jméno a měl být zapsán do matriky. Městský úřad Černošice ale zákony nedodržuje a tato práva Davidovi upřel. A samozřejmě mu tím způsobil obrovské komplikace
Čtyřicet pět dní po té, co byl chlapec odprodán, nastoupil na střední školu. Nalezenci, který nikdy nepoznal péči vlastních rodičů je zamítnuta žádost o azyl a úředníci mu dávají jasně najevo, že je v České republice nežádoucí a má se vrátit do neznámého a nelegálního dětského vězení, odkud se mu podařilo utéct. Za trest, že si troufá chodit do školy, mu odmítají přiznat jakoukoliv sociální podporu. Pokud chce žrát, má odejít ze školy a nechat se zavřít do sběrného tábora ukrytého před veřejností v hlubokých lesích. Není státním občanem České republiky a tak je pro české úředníky cizinec, což je pro ně naprosto totéž, co zločinec. Ani jeho jméno a příjmení nechtějí matrikáři řešit. To si má vyřešit tam, odkud přivandroval. David ale s největší pravděpodobností odnikud nepřivandroval, narodil se v Olomouci a celou dobu byl obětí zločinu, kterému dokázal utéct.
David se nechce ničím lišit od svých spolužáků a začíná užívat české jméno a příjmení. Zcela nesmyslně se každé dva měsíce musí hlásit úředníkům Ministerstva vnitra v kanceláři vzdálené přes dvě stě kilometrů od bydliště, kam musí deset kilometrů ještě pěšky. Následující den pak stát šílené fronty na cizinecké policii.
3
Byť nemá jedinou korunu příjmu, dopravu si musí hradit sám. Jeho absence ve škole úředníky samozřejmě nezajímají. Nemá co chodit do školy. Před vnitrem na něho čekávají rusky, nebo arabsky hovořící obchodníci s bílým masem, kteří mu nabízejí falešné doklady. Jen když je bude následovat. David moc dobře ví, že ty, co překupníky následovali, už nikdo nikdy nespatřil.
Z toho, jak české úřady s nalezeným Davidem jednají a nakládají začíná být zřejmé, že je pro ně nepohodlným svědkem čehosi nekalého a chtěly by se ho za každou cenu zbavit. Vědí snad naši nejvyšší političtí představitelé, kde se skrývá záhadný dětský domov, vychovávající děti bez identity, které později bez sebemenší stopy mizí? Jsou snad úředníci spojeni s překupníky?
Zákon na skutečnost, že je někdo nalezen pamatuje a jasně říká, že fyzická osoba nalezení na území České republiky je státním občanem České republiky, pokud se neprokáže, že narozením nabyla občanství jiného státu. To je přesně Davidův případ, k jehož občanství, ani narození se žádný stát nehlásí. Proto se chlapec obrátil na příslušnou matriku Praha 1 a žádal osvědčení o českém státním občanství podle tohoto předpisu. Narazil tam na matrikářku Talmanovou, neobyčejně sprostou a neurvalou tchýni ministerského předsedy, která nejprve existenci zákona popírala, jen zuřivě bránila zločin a odmítala ve věci jednat. Po roce i mnoha stížnostech vydala nesmyslné rozhodnutí, že žádost zamítá, protože David uvádí nevěrohodné informace o svém pobytu v Bělorusku, tedy o zemi, ve které nikdy nepobýval. Po otřesných zkušenostech s úřednickým chlévem na matrice putovalo odvoláni na pražský magistrát. Tady jednali o poznání slušněji, ale se stejným výsledkem. Po ročním nic nedělání Davidovu žádost zamítli. Pro platný zákon i pro závazné mezinárodní úmluvy má prý Ministerstvo vnitra vlastní výklad, který je obrací naruby. Státní občanství se u nás zkrátka neřídí zákonem, nýbrž mírou úplatnosti jednotlivých úředníků.
Státní úředníci využívají všech možných lží, výmyslů i vědeckých metod jenom proto, aby Davidovi co nejvíce znepříjemnili život. Zjištěná fakta schválně překrucují a provedení jakéhokoliv důkazu v chlapcův prospěch se zuřivě brání. Na to prý nejsou peníze. Vnitro hlídá, aby nalezenému dítěti nikdo nepomohl a aby mu všichni házeli klacky pod nohy. Systematické perzekuce řídí nejvyšší představitelé ministerstva vnitra. Svědčí o tom telefonát, kterým jsem žádal tehdejšího náměstka ministra o zákonné řešení celé situace. Ten rozčileně řval do telefonu, že vnitro není povinné nic řešit a jestli budeme dále otravovat, nechá nás vyhladovět. Jako mávnutím kouzelného proutku pro mě přestala být práce. Nebyla nikde a přátelé, kteří mi ji byli ochotni dát si stěžovali, že jim kdosi vyhrožuje jménem ministerstva vnitra. Pokud mi práci dají, sešle na ně podle výhrůžek stát nejpřísnější kontroly. Za trest, že jsem se ujal nalezeného dítěte a od Českého státu ho koupil, jsem neměl nárok ani na sociální dávky. Bydlel jsem totiž ve společné domácnosti s Davidem, tedy s osobou, která neměla v ČR trvalý pobyt. A to se u nás přísně trestá. A následovaly další, zcela zjevné politické perzekuce. Policie jezdí kluka kontrolovat do školy a odmítá vyšetřovat vandalské útoky na můj majetek. Nezabývá se ani vloupáním, u kterého jsem si sám zjistil jméno a bydliště pachatele. Nejspíš nás vykradl policejní konfident. Se svým vysokoškolským vzděláním si nesmím vydělávat ani jako pomocný dělník ve skladu. Přes to, že jsme členy EU nesmíme s Davidem ani na Slovensko. Nemá totiž občanský průkaz, ani pas. Nemůže si založit účet v bance, paušál na telefon a nemá nárok na zdravotní pojištění a péči. Ze strany státních orgánů chodí výhrůžky, že perzekuce budou pokračovat, dokud Davida neodhlásím ze školy a neodevzdám ho do sběrného tábora v hlubokých lesích. Tam by k němu měli snazší přístup překupníci a chlapec by na dobro zmizel.



4
Samozřejmě, že se David se svými problémy obrátil na soud. Případ dostal na stůl skvělý soudce Vojtěch Cepl, který byl ochoten rozhodnout podle zákona a přiznat chlapci občanství, ale bohužel musel konstatovat, že není kompetentní rozhodnout. Kompetentní je prý pouze matrika a jí nadřízené Ministerstvo vnitra.
David mi vyprávěl podrobnosti, jak ho policisté v Přílepech zavírali na samotce, jak mu hrubě nadávali, sprchovali ho ledovou vodou, tloukli obuškem a cvičili na něm po nocích odporně páchnoucí služební psy. Jeho bolestivý úraz odmítali léčit, aby co nejvíce trpěl. Protože nepovažuji za slušné, aby se takto jednalo s dítětem jenom proto, že mu nikdo nikdy nevystavil žádné doklady totožnosti, dospěl jsem k názoru, že se jedná o týrání svěřené osoby a podal jsem trestní oznámení. Za neoznámení takového podezření by mi podle zákona hrozily dva roky vězení. K otřesným závěrům dospěla v Přílepech i kontrola Mezinárodního výboru proti mučení. Vyšetřováním takových drobností, jako je týrání dětí se samozřejmě nikdo nezabýval. Pomstychtivá policie mne zažalovala za to, že jsem splnil svoji zákonnou povinnost a zinscenovala politický proces, v němž jsem byl odsouzen k podmíněnému trestu. Za dodržování zákona. Cvičit psy na dětech a trestat je bolestí patří podle soudu ke standardním výchovným metodám a kdo si myslí opak, dopouští se útoku na státní orgán. K tomuto názoru se přiklonil i prezident Václav Klaus. Pan prezident vehementně podporuje mučení a vraždění dětí na Kavkaze tak po něm zřejmě touží i doma.
Další soud rozhodl, že nalezený David nemá nárok na mezinárodní ochranu, ale bylo mu povoleno podat žádost znovu. Novou žádost už chlapec podal pod svým českým jménem a příjmením. Udělení azylu česky hovořícímu studentovi české střední školy Davidovi Novotnému se jeví, jako ta nejkrkolomnější cesta, ale chlapec v naprosto beznadějné situaci chtěl zkusit využít i ji.
Evropská úmluva o občanství, kterou Česká republika ratifikovala, jasně říká, že každý má právo na státní občanství. Langerovo ministerstvo si toto ustanovení vykládá tak, že na státní občanství není právní nárok. Proto je David stále trestán pravidelným policejním dohledem, povinností se hlásit na Cizinecké policii za víc, než nedůstojných podmínek a hlavně tím, že jako studující sirotek nemá od státu nárok na jedinou korunu podpory. Bez zdravotního pojištění a možnosti cestovat. A obrovská úřednická mašinérie pracuje na plné obrátky, aby chlapci ublížila, co nejvíce mu znepříjemnila život a poštvala ho do rukou hory doly slibujících obchodníků z lidmi. Obvodní úřady, pražský magistrát, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo práce a sociálních věcí, soudy i Veřejný ochránce práv hledají cesty, jak prodloužit Davidovo trápení a vyhnout se dodržování zákonů a mezinárodních smluv. Samozřejmě jsme hledali pomoc i u ministrů vnitra. Tehdejší ministr Bublan při osobním setkání ochotně sliboval pomoc, ale potom mu zřejmě kdosi vysvětlil důležitost chovu dětí bez identity a ministr šalamounsky obrátil. Prý se nejprve se musí vypátrat, kdo jsou Davidovi rodiče a jaké mají státní občanství. Teprve potom bude možno chlapce považovat za nalezence. Nějakým pátráním se ale úřady zatěžovat nehodlají a David si má rodiče, o kterých nic neví,vypátrat sám. Ministra Bublana hluboce pobouřilo, že David užívá české jméno. Taková drzost, někdo, kdo nemá žádné doklady bude mluvit naším nadjazykem a chtěl by žít stejně, jako náš nadnárod. Jméno by přece mělo jasně signalizovat, že takový člověk je cizinec, tedy vlastně zločinec. Signalizoval nenávistně sociálně demokratický ministr.
Jistou naději jsme před parlamentními volbami vkládali do kandidátů z ODS, proto jsme se obrátili na pana Topolánka a na pana Langera. Oba svorně slibovali, že pokud ve volbách zvítězí, budou Davidovu situaci promptně řešit. V naivní víře jsem házel do urny lístek s modrým ptákem. Zvítězil. Volební vítězství přineslo konec mých politických perzekucí a je mi povoleno normálně pracovat. Davidovi je po třech letech čekání v nejistotě a po přímluvě pana senátora Tőpfera udělen azyl. Azyl i průkaz azylanta samozřejmě dostal na své české jméno a příjmení s tím, že je osobou bez státního občanství.
5
Zdálo by se, že je všechno vyřešeno. Odbor státního občanství sliboval, že pokud David dostane azyl, může mu automaticky přiznat české občanství. Zřejmě v to nedoufal a tak když se o azylu rozhodlo, pohotově otočil. Kluk nikdy žádné občanství neměl a podle zákona má na ně nárok. I novému panu ministrovi však zřejmě někdo vysvětlil potřebnost chovu bezejmenných dětí a důležitost jeho utajení. Tak Ministerstvo vnitra a pan ministr Langer jenom změnili taktiku ubližování a perzekucí. Ačkoliv průkaz azylanta je veřejnou listinou, kterou azylant prokazuje své jméno, příjmení a další fakta o své osobě, vyrukovala vedoucí Odboru státního občanství a matrik Ministerstva vnitra, paní Goluškinová s teorií, že David neoprávněně používá své jméno a příjmení. To znamená, že ministerstvo ve své cílevědomé snaze Davida systematicky deptat odmítá uznávat doklady, které samo vystavilo.Vnitro tak bezostyšně dává najevo, že pohrdá nejen Ústavou této země, která zaručuje, že každý má právo, aby byla zachována jeho lidská důstojnost, osobní čest, dobrá pověst a chráněno jeho jméno, ale hlavně samotným Davidem, tím, že ho tituluje hanlivou přezdívkou, kterou mu dali jeho věznitelé a která ho uráží. Tomuto psychickému týrání David na čas podléhá. Deprese způsobené šlendriánským rozhodnutím vnitra řeší přerušením školy a půlročním flákáním. Převládl v něm pocit, že letitý boj se zlomocnými úředníky je marný a že nikdy nebude normálním člověkem. Ministerstvu vnitra se na čas podařili to, oč celá léta usilovalo. Jeho úředníkům vadí, že se chlapec snaží normálně žít a že netrpí žádnou vážnou duševní poruchou. Naštěstí se David postupně uklidnil a jenom si musel zopakovat poslední ročník. Dnes už je vyučen a pokračuje na maturitní nástavbě.
Desítky dětí se bez sebemenší stopy ztratí a občas se nějaké dítě nalezne. Ztracené děti státní úředníky nechávají v klidu, ale nalezené dítě je provokuje , jako málo co. Snaží se ho zdeptat, zbavit se ho a dostat ho zpátky do náruče zločinu. Prorůstání zločinu se státní správou není nová věc. Někteří lidé opilí mocí si přisvojují práva na všechno. Vedle laciných dovolených a tramvají zdarma by zákonodárci mohli mít právo i na nadstandardní zdravotní péči. Vždyť na recepcích jejich játra a ledviny tolik trpí. Ústav, kde by vyrůstaly ztracené děti ve zdravé, ale právně neexistující jedince by beze sporu k nadstandardní zdravotní péči našich zákonodárců přispěl. Bez něho není orgánů pro transplantaci nazbyt. A jsou tolik potřebné. Byť by to stálo nějaké ztracené děti.Zákon, nezákon. Mocní vládnou a cítí se nadřazení
Svoji nadřazenost i skutečnost, že rozhodně se svým úřadem nehodlá nikomu pomáhat, ani nikoho chránit, projevil osobně i pan ministr Langer. Ze svého ministerského postu přece nebude dodržovat nějaké zákony, nebo dokonce práva. Ve svém úředním rozhodnutí pan ministr Davida neurvale uráží přezdívkou z vězení a navíc podle hesla zraňovat a zatloukat, naprosto popírá jeho identitu. Podle úředního dopisu pana ministra nemůže být s Davidem vedeno žádné správní řízení, dokud neprokáže, že se jmenuje tak, jak se jmenuje a nejmenuje se tak, jak se nejmenuje. Jinými slovy, pokud nepředloží rodný list, který mu nikdo nikdy nevydal, nemůže mu být vystaven rodný list, ani přiznáno, nebo uděleno státní občanství. Pan ministr tak neuznává platné rozhodnutí, které vlastnoručně podepsal a neuznává doklady vydané jeho ministerstvem. Moc šalamounské rozhodnutí, které by nevymyslel ani předchůdce pana ministra Gottwald. Nalezenému klukovi neznámé totožnosti byl udělen azyl, který ministr Langer podepsal, ale neuznává. Podle jeho ministerstva s ním nemůže být nakládáno, jako z nalezencem, protože si úředníci slovo fyzická osoba překládají, jako debil. Vládnou, cítí se výš, než ostatní, výš než zákon, osobují se možná i nemožná práva a pokud zrovna nejsou volby, považují prosté lidi za debily. David podle pana ministra vlastně opět právně neexistuje. Nemá právo vést správní řízení, tedy se třeba oženit. Neexistujícího člověka nemusí podle ministrova rozhodnutí všemocní vládci řešit a zbývá jim dostatek času přemýšlet, jak zbohatnout. Navíc se člověk, který neexistuje může klidně ztratit a nikdo po něm nikdy nebude pátrat.

6
Možná pana ministra Langera zlobí ledviny, uvažuje o transplantaci a ty Davidovy v nějakém utajeném ústavu tolik scházejí. Co když Tomáš Rajsigl a Jan Nejedlý mají jinou krevní skupinu.



Vladislav Kvasnička
  07.10.2005 15:25 pro luďka
 
pane luďku, Vy nejdřív nadáváte, že bez schodku rozpočtu by nebyl hospodářský růst, ale zároveň nadáváte i na ten schodek. Nejste tak trochu rozdvojená osobnost? A ještě mi řekněte, zadlužil byste se o x tisíc korun, kdybyste věděl, že Vám to přinese dvojnásobek?
  07.10.2005 19:04 ludek
 
opet nechapete. nebyt schodku, nebyl by hospodarsky rust. jsou to jen cisla v systemu, ktery je spatny. ja bych se nikdy nezadluzoval, kdybych vedel, ze penize budou proinvestovany na dluh , dle kriterii statistiky jsme meli vyssi hospodarsky rust, ale na dluh.kdyby to nebylo na dluh. zadny rust neni. ale ekonomika je zdravejsi. takze receno v rodinnem rozpoctu. postavim si barak, zadluzim se, mam barak, ale uz si nic vic nekoupim, protoze musim platit dluhy. muj prijem je stale stejny. co je na tom nepochpitelneho.
  07.10.2005 20:14 Hipotalamus
 
Nechte ho být, já to četl to jsou bláboly - doma ho asi nikdo neposlouchá a tak píše. Možná to bude nějaká deformace ze zaměstnání. Každej jeho článek začíná "nechápete", "jste na omylu" a podobně , já takové znám to je ztráta času se snimi bavit !!
  07.10.2005 21:03 ludek
 
a jak byste si predstavovali vecnou diskuzi o financovani a dluzich , rozpoctu a danich ??? bez osobnich invektiv a v produktivni rovine. reci ze za to muze ten nebo ten je pouze konstatovani, nic to neresi pro budoucnost obcanuci statu.
  09.10.2005 09:15 pro luďka
 
pane luďku, vy ale nemáte pravdu. V roce 2004 byl růst HDP cca 200 mld Kč, zatímco shodek rozpočtu činil cca 93 mld. Takže tvrzení, že bez dluhu by nebyl růst, je velmi odvážné.
  10.10.2005 15:07 ludek
 
to je klidne mozny, na
http://www2.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/cr:_makroekonomicke_udaje< br /> jsou v ciselne rade " saldo statniho rozpoctu" a "HDP mezirocne v procentech" jasne videt
ze kdyz je mensi saldo rozpoctu( napr rok 2002), tak je mensi i rust hdp. samozrejme tyto systemy nekonci uderem kalendarniho roku ale castecne jej prekryvaji ( casove odezvy na skoky) . ale je tam videt zcela jasne zavislost.
  10.10.2005 20:47 Klemix
 
rok 2005 také bude nejlepší za posledních 8 let, kdy růst HDP bude kolem 5% a schodek rozpočtu (pokud se nezačne zběsile utrácet) k HDP kolem 1%. Takže jasná změna trendu.
  10.10.2005 22:32 ludek
 
to jo, ale jen diky investicim v oblasti automobilove vyroby do kolina. jinak by bylo vse pri starem. je to stara znama vec, cim vic firem prijde, tim vic se vyveze a proda. a tim roste hdp. na to vlada nema zas az tak veliky vliv.
  11.10.2005 08:20 Klemix
 
jak to že na to vláda nemá vliv? A kdo podle Vás připravil průmyslové zóny a schválil investiční pobídky, snad ne sami podnikatelé. Teď se teprve začíná projevovat politika Zemanovy vlády.
  11.10.2005 16:37 ludek
 
investicni pobidky je zlodejina. proc ji nedostanu ja na zalozeni sve firmy treba na vyrobu odpadkovych kosu ?? proc je dostanou jen vylobovane firmy?? to je silne protiustavni bordel. druha vec je, ze kazda vlada v podstate jen schvali investicni zamery firem, ktere u nas investuji. je uplne jedno, kdo nahore vladne.
  07.10.2005 06:53 Stolma
 
To že senátem prošel ten zákon proti Komunismu je předvolební útok proti ČSSD. Jednoduchá kalkulace - ODS se rozhodla, že vytáhne protikomunistickou kartu. Velmi dobře ví, že to sněmovnou neprojde a jako viníka označí ČSSD. To je tak ubohé, až se mě z toho chce smát ! Pane Předložte program a bojujte s programem a ne takto ! Toho Topolánka už někam zavřete Klaus měl tehdá pravdu - nebo proserete co se dá !! Bém je tisíckrát lepší !
  07.10.2005 20:25 honza
 
Ač zarytý "pravičák" sorry, to co předvádí ODS a pravice v PSP a v Senátu je trapné...15 let po revoluci přišli na fakt, o kterém celou dobu ví 80% voličů v ČR. Nemá ODS nějaký jiný smyslupný nápad, jak se prosadit ve volbách? Pod praporem anikomunismu jdeme do voleb? A nebylo by nejlepší je nechat "historicky znemožnit" podruhé...napoprvé to nějak nevyšlo, že? Moje chyba to není, chyba je toho, koho jsem celou dobu volil. ODS.
  06.10.2005 21:12 novotny.tr
 
Dnes jsem zaslechl, že senát schválil zákaz propagace KSČM. Nemyslíte, že je to pokus zlikvidovat volební protivníky, když nedokáží "demokratické" strany přesvědčit voliče, že mají volit právě je a ne KSČM ? "Demokratické" jsem dal do uvozovek, protože si myslím, že to zrovna demokratický přístup není. Po revoluci měli všichni politici plnou pusu hesel typu "Nejsme jeko oni" a nyní to prokázali. Nemám zájem se KSČM zastávat, ale mám strach, že český národ je naladěn tím směrem, že bude vždy podporovat toho, proti komu jde vrchnost. Jsem zvědavý na diskusní příspěvky.
  06.10.2005 22:21 ludek
 
no ja bych rekl, ze se konecne nekdo rozhoupal tomu, k cemu je povinovan podle zakonu teto zeme.
  07.10.2005 21:14 BB
 
Ukažte Luďku, který zákon to je. Není. Kecáte nesmysly. Jednou byla dána možnost KSCM fungovat, nikdo je nedokázal zlikvidovat v 89, tak teď je prostě musíte trpět, ať se vám to líbí, nebo ne. A kápněte božskou, jestli jste mluvčí Langera, i když....
  07.10.2005 21:17 BB
 
A ještě maličkost. Pro naši zemi naprosto zbytečný senát přeplněný modrýma ptákama, jedním chytřejším, než druhým, který nám zbytečně užírá z už tak prázdného talíře, se snažil udělat gesto. Jak trapné. Jinak pro naši zemi dělají lautr h****.
  08.10.2005 11:47 novotny.tr
 
Pro Luďka. Sám by jsem byl zvědavý, jaký zákon postavil KSČM na "smetiště dějin". Myslím, že je to jen zbožné přání politiků, kteří nyní z hrůzou sledují, jaké výsledky přinesla jejich práce za celé volební období a nyní vytahují KSČM jako strašáka. Nemyslíte si, že by bylo zajímavé sledovat politiku KSČM po případných vyhraných volbách ? Jak by uplatňovali svůj program v nynějších podmínkách ?
Nejsem přesvědčený, že by zvrátili vývoj v této republice zpět, ani by jej neohrozili, poněvadž ekonomika jde vždy svoji cestou bez ohledu na úsilí politiků. Toto potvrzuje růst ekonomiky v současné době, kdy celá politická scéna dělá "psí kusy". Je tady jedna aféra za druhou a výkonnost ekonomiky stoupá. To jen politici, aby odůvodnili své funkce si přivlastňují zásluhy, které jim nepřísluší. V každé situaci se najdou lidé, kteří dokáží pracovat, tak, aby se oni a jejich rodiny měli lépe. Na podmínky, které nastavili politici nadávají pouze ti, kteří se s tím nedokázali vyrovnat, či se jim nechce tvrdě pracovat.
  10.10.2005 17:57 ludek
 
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/trestni_zakon/ca st2h10.aspx par 260
http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp?zdroj=sb00405&cd=76&typ= r


to stači na to, aby komousi na svych shromázdeních porušili tento zákon
  10.10.2005 22:01 Jan Novotný
 
Pro Luďka : Pokud jste se hodnověrným způsobem dozvěděl, že je porušován zákon, je vaší občanskou povinností upozornit orgány činné v trestním řízení. Ti jsou povinni toto prošetřit za dozoru státního zastupitelství a pokud výsledky šetření ukazují, že byl porušen zákon, předá se to soudu.
Luďku, pokud toto neučiníte, sám se vystavujete nebezpečí trestního stíhání - samozřejmě, pokud se prokáže, že byl páchán trestný čin. Dále si myslím, že pokud nepodáte oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu, tak veškeré Vaše vyjádření o protiprávnosti působení KSČM jsou jen kecy.
  10.10.2005 22:36 ludek
 
je mou smulou, ze na zadne mitingy ksc nechodim a tedy s nimi neprijdu do styku. na jejich schuze nesmim, jsou jen pro zvane a nikdo me tam nepusti. a do tretice, nase justice je natolik prohnila, ze by dalo hodne prace je pred ten soud dohnat. viz afery s jejich mitingy a poukazani jisteho obcana an poruseni zakona dohlizejici policisty. . ale vse se doufam brzo zmeni.
  11.10.2005 20:51 Jan Novotný
 
Pro Luďka : K tomu, aby jste mohl podat trestní oznámení, nepotřebujete být účastný vlastního mitinku KSČM, či jejich schůze (dosud jste nepostřehl, že ksc již není). Výmluvy, že vás na tyto setkání nepustí, že justice je prohnilá, neobstojí. Opakuji, pokud sám něco nepodniknete, je vše ostatní jen kecy, kecy, kecy, .............
  12.10.2005 09:02 BB
 
To Jan Novotný:
naprosto s vámi souhlasím. A po 15 letech se probudit a zaregistrovat, že nikdo u nás nedokázal komunisty zlikvidovat, je opravdu směšné. To dokáže jenom ODS a křesť.dem. pod vedením odporného slizkého Kalouska, který se kamarádí v Bechyni se zámeckým pánem Šťávou a ticho po pěšině.
"Zakázat" komunisty nejde, to je fakt, se kterým se musí každý smířit a pokud ne, je to urážkou minimálně 1/5 národa, voličů KSČM. ODS je po 89 nezlikvidovala, nemohla, protože většina z nich jsou sami komouši.
Nikdy jsem nebyl, nejsem a nebudu komunista, pouze konstatuji.
  12.10.2005 20:51 ludek
 
myslim si , ze jedine na verejnosti je mozne komunisty odsoudit. pokud sve myslenky verejne neprezentuji, nikdo je za to nemuze soudit. jedine na verejnosti ci v mediich muze byt spachana skutkova podstata trestneho cinu vyse uvedeneho.je to stejne jak s mein kampf. u nas navic v rozporu s platnym radem byl trestne stihan vydavatel za vydani historickeho dokumentu. vsude v evrope je kniha bezne v prodeji. takze s ksc je to stejne. muzou si delat v podstate co chteji, ale nesmi to verejne prezentovat a verejne se k tomu hlasit ( teda myslim odkazy marxe , englse a lenina ci chuegevary apod.) pokud to vytahnou na verejnost jako formu tridniho boje, meli by byt za toto postaveni pred soud.
pro p. bb. mate pravdu v tom, ze je zakazat nejde, ale obvinit jo. a ta 1/5 volicu, to jsou duchodci a za par let jich po preslici ubyde.
  13.10.2005 11:06 Jan Novotný
 
Pro Luďka : Jste na omylu, že lze naplnit skutkovou podstatu trestného činu pouze na veřejnosti, nebo v médiích. Pokud by KSČM byla "mimo zákon", lze jakékoliv jejich setkání stíhat. Pokud jste přesvědčený, že je na setkání jakékoliv skupiny lidí (třeba členů KSČM) porušován zákon, je vaší občanskou povinností upozornit orgány činné v trestním řízení. Pokud to neuděláte, uvádím poněkolikáté : KECY, KECY, KECY, KECY, KECY, ........................
  13.10.2005 11:15 Jan Novotný
 
Jen na doplnění: Nejsem člen KSČM, ani nejsem jejich voličem. Jen mě štve, když někdo vydává za platné svoje názory, které nemají oporu v zákonech. Takovýchto "bojovníků" za správnou věc jsem již zažil moc. Třeba za minulého režimu, když se dávali metály za partizánskou činnost člověku u kterého když jste odečetli rok narození od roku konce války, tak vám vyšlo číslo 4. To byl partizán ! Luďku, prosím nechtějte se mezi ně zařadit, třebas je to myšleno upřímně, ale používejte rozum.
  06.10.2005 07:42 ludek
 
to me reknete, co livie klausova spolecneho s cezem. respektive co za to dostala a kde ty penize jsou. beru treba krejcire, ten ma stamiliony korun. ale co klausova rodina, ktera bydlela az do urcite doby po 89 v panelaku v praze. nevite nahodou kam vsechny ty desitky ci stovky milionu prisly ??? telekom ma na svedomi gross a cssd. pracuji v telekomunikacich a veskere dotace z eu na rozvoj telekomunikaci a firem v cesku prevedl gross do telekomu. procpak asi . ceske drahy se za cssd rozdelily na tri subjeky. jeden z nich je prava budov a tam se prelily veskere dluhy. no neni to tunel ja vysitej dle naseho pravniho radu ??? a to je cd statni. dale kontroverzni narizeni spidly coby ministra financi vsem financnim uradum, aby vybiraly vsechny dane i protipravni, at se poskozeni soudi , pak se jim to vrati. nebo dal, vnitrni predpis pro notare a advokaty v tichosti odsouhlaseny , aby to nikdo nevidel . je o tom, ze veskere pohyby na trhu s nemovitostmi se musi hlasit financnimu uradu. aby mel stat kontrolu nad veskerym majetkem obcana, kdyz uz nevi , jake ma obcan uspory. opet z dilny cssd. to mame ale svobodu co ???
  06.10.2005 10:49 Krakonoš
 
To nemá opravdu cenu se s vama bavit , Vy jste napsal , že by vám vadilo , kdyby ty peníze na večeřích šli z vašich daní. Když vám doložím , že ty peníze šli z našich kapes, najednou děláte jako by nic a začnete žvanit o něčem úplně jiném a hledáte jinou díru kudy zase začít. Typické pro člověka dnešní doby To je jako když se vás učitel ve škole zeptá na Jana Žižku a vy mu začnete povídat o Husovi a pak si stěžovat, že jste toho Husa uměl ! Já Vás omlouvám protože tak tipuji že vám v dobách dřevní demokracie mohlo být tak 15 let ! ODS Vás dnes opije rohlíkem !
  06.10.2005 22:19 ludek
 
jste na omylu, ale to je vedlejsi. ja jen napsal, ze pokud to jde z mych dani, sere me to. pokud to jde ze zdanenych penez, je mi uplne fuk kdo co komu da nebo zaplati ( myslim v politicke scene) . taky jsem nikdy netvrdil, ze ods je cista jak lilium. ale ve srovnani z cssd je to nebe a dudy. navic ods vladla naposledy pred cca 10 lety, a cssd vladne ted. co budete vic kritizovat. jak to tenkrat bylo a jak se to kdysi vedlo spatne ??? to uz asi nikdo nespravi. dulezite je jak se to vede ted a jak to stoji za hovno. a co proti tomu delat. a myslite si snad, ze ods bude vstupovat do stejne reky ?? to by mohl udelat jen idiot. neni mozne, aby ods praktikovala stejny princip vlady. jsme pomalu 20 po revoluci a nic se nezmenilo. chce to radikalni zmenu. jakykoli setrvaly stav je nemozny a kontraproduktivni.
  05.10.2005 21:55 Krakonoš
 
Zajímavá postava je pan ČERMÁK Ministr vnitra , kamarád pana Klause - ten hrabal, až to nebylo hezké - jezdil za děvkama s panem MACHEM tehdá majitele Sparty. O tom by to bylo na knížku. Kdo to v té době zažil ví o čem mluvím!
  05.10.2005 21:50 Krakonoš
 
Zeptejte se také pana DYBY/ nebo jak se ten chlap psal /ODS - kde skončil majetek SSM !!!
  05.10.2005 21:48 Krakonoš
 
Příkladně - Zeptejte se pana Salzmana - tehdy ředitele státní Komerční banky!!!! O ČEZU se dá také hovořit , tehdy v dozorčí radě seděla paní Livie Klausová - ty přispěli také. Telekom rovněž a dlaší a další. VŠE Z NAŠI KAPES !!
  05.10.2005 21:43 Krakonoš
 
Pokud se týče těch sponzorkých večeří - přehledl jste poznámku / podniků se státní účastí /- to znamená, že si OD mastila kapsu z fondů podmniků před privatizací. To znamená z našcih kapes. Těžko si tam ten pan ředitel šel sednout za své !!! A hlavně v jakém zájmu tam šel , o řízek mu určitě nešlo !!!
  05.10.2005 20:37 Krakonoš
 
Ten článek pana Petra.Pavla - podepisuji - to je chlap, který píše pravdu!!!
  05.10.2005 20:34 Krakonoš
 
Pro ludka - prvně bych Vás chtěl požádat nekurvěte češtinu , číst článek bez háčků a čárek je uděsný ! Hovoříte o tom, že za Klause byla - ještě politická kultůra , tak se vás chci zeptat na jednu věc . Co by jste říkal, kdyby dnešní předseda vlády Paroubek si pronajal sál a uspořádal sponzorskou večeři, zde by se scházeli průmyslníci - z podniků se státní účasti. A ti průmyslníci by dávali za jednu vstupenku s možností povečeřet s premierem vstupné 300 000,- Kč , Vybrané peníze by pak obohatili stranickou pokladnu ČSSD. To by ste řval jako hovado co !!! Ale pan Klaus a ODS to ve Vámi uváděné době údajné kultůry v politice provozovali. Vše bylo OK , novináři v pohodě / dostali všimné / lidi se tam nedostali a pokladna se plnila. Těch prasáren z té doby by dalo na pěkný seriál. DYBA, ČERMÁK,KOĆÁRNÍK a další . Ale protože media jedou na modrej benzín , tak se do toho nikdo nehrabe. A ti dnešní mlaďásové ,kterým tehdy bylo 10 roků tomu ani nebudou věřit a o to celou dobu šlo. TO JE HNUSNÉ Pane !!!!!!!!!!!!!!!!!
  05.10.2005 20:44 ludek
 
tak to jste na velikem omylu, je mi jedno, kolik ktera strana dostane na sponzorskych darech, at jsou to treba stamiliony , nesmi to ale jit z mych dani. kdyz je nekdo chce sponzorovat tak jo, ale ze zdanenych penez. a co s nimi strana udela to je jei vec, treba vecere. je to stejne jak kauza koristka versus lobisti. kdyz je poslanec tak ohebny a uplatek vezme, je to prodejna de...ka a nema v parlamentu co delat. kdyz nabizeny uplatek odmistne se slovy " jdete s tim treba do..." nic se nedeje. jen p. koristky si mysli, ze je porusovan zakon i kdyz nic neprijal. je to blbost.
a co se tyce me cestiny. myslim si , ze dulezite je to , co se pise a ne jak se to pise. je to zvyk z sms a internetovych aplikaci, kde cestina neni.