Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.01.2007 10:34 Zbaven ideálů !!!!
 
Materiál použit ze stránek www.policista.cz.

Informace předsedy NOS PČR z 8. ledna 2007




Vážené kolegyně, vážení kolegové,




chci Vám touto cestou podat několik základních informací k současné situaci, která se diskutuje na několika úrovních a mnohdy padají slova, která jsou vytržena ze souvislostí nebo pramení z neznalosti věci. Protože bych byl rád aby bylo jasno, pokusím se Vám otevřeně vysvětlit alespoň zásadní skutečnosti.




Sami vidíte, co se po Novém roce děje, část policistů vyjadřuje svou nespokojenost. Nejedná se jen o propad příjmů, ale debatuje se o zařazení do tříd, výkladu směnnosti, hodnostních označení, době určité, chování mezi policisty a spoustě dalších, mnohdy i individuálních problémů. V těchto souvislostech jsou v centru pozornosti i policejní odbory a jejich činnost.




Jsou lidé, kteří nás zatracují a vyslovují domněnky, že jsme je „prodali za odstranění 40-ti% organizovanosti“, že jsme „prosadili zákon jenom kvůli těm nahoře“, že jsme „placeni policií a závislí“, a podobné, které lze shrnout do konstatování, že nic neděláme.




Rovněž se velmi otevřeně hovoří o demonstraci policistů dne 26. ledna 2007, právě kvůli popsané nespokojenosti. Někteří nás považují za její organizátory, jiní nám vyčítají, že jí neorganizujeme, další reprodukují má slova, kterými demonstraci odmítám.




Než budu pokračovat k dalším tématům, chci upřesnit právě předcházející odstavec. Pokud jsem v poslední době hovořil s médii na téma aktuální situace v policii, nikdy se nejednalo o jednu větu nebo pár slov, pokaždé se novinářům snažím v nejméně desetiminutovém rozhovoru vysvětlit souvislosti a příčiny stavu, podstatu zákona o služebním poměru a problémy spojené s jeho aplikací. Na otázku typu „kdy budou policisté demonstrovat“ jsem uváděl, že demonstrace je prozatím poslední formou. Prvotní musí být jednání a případné právní kroky. Petice a veřejné vystoupení je mezním řešením. Chápejte prosím pojem mezní ne výraz jako odmítnutí, ale jako završení neúspěšné snahy a předchozích kroků. Chápu, že tímto výkladem neuspokojím radikální část policistů, ale dovolte, abych pokračoval dál. Jednou z podmínek úspěšnosti podobné akce je především ujednocení požadavků, které musí vyplývat ze skutečného stavu. Zatím máme k dispozici odhady o dopadech aplikace zákona o služebním poměru a veškeré údaje jsou pouze přibližné. Například se hovoří o tom, že propady příjmů v porovnání průměru za rok 2006 a platového výměru na rok 2007 jsou u policistů ve 3. a 4. tarifních třídách. Ale podle informací došlých v posledních dnech lze dovozovat, že se bude jednat o širší okruh. Tím chci říci, že potřebujeme mít co nejširší a nejobjektivnější přehled o současné situaci. Z tohoto důvodu jsem vytvořil dotazník, který je na naší webové stránce a který rozesíláme na všechny naše dostupné kontakty. Cílem tohoto dokumentu je mít co nejvíce podkladů a argumentů pro další jednání nebo jiný postup. To je jeden z kroků k tomu, abychom skutečně věděli, co chceme dosáhnout a co je potřeba změnit.




Dokáži si představit reakce některých kolegů na předchozí řádky – zase jenom píšou, kecají a čekají co bude dál. Pro Vás pánové něco málo na vysvětlenou. Poměrně dlouhou dobu jsem byl ve funkci vyšetřovatele (tedy toho, který podle některých sedí v kanceláři a nic nedělá, na rozdíl od policistů na ulici). Za tu dobu jsem se naučil také jednu věc, a to jednat na základě podkladů tak, abych nemusel svá rozhodnutí přehodnocovat a rušit.




Na téma demonstrace ještě pár dalších argumentů. Pokud by měla mít takováto akce úspěch, je třeba mít kromě shromážděných argumentů také zajištěnou reprezentativní účast, musíte učinit právní a organizační kroky, zajistit dopravu, transparenty, apod. Pokud odhlédnu od ekonomické náročnosti, někdo musí toto všechno zajistit. Tím nemyslím jednoho až dva lidi, jak je u nás dobrým zvykem. Jestliže má výsledek k něčemu vypadat, hovořme také o koordinaci s hasiči, celníky a příslušníky Vězeňské služby. Prozatím ani jedna z těchto složek o podobné akci neuvažuje.




Shrnul bych tyto věty srozumitelně asi takto: Štěpánek neřekl, že policisté nebudou demonstrovat ani to, že odbory stávku odmítají. Řekl, že demonstrace je posledním krokem v případě neúspěšných jednání, která teprve začala a pro jejichž pokračování shromažďujeme jasné argumenty. Tam potřebujeme v první řadě Vaší pomoc. V této fázi je demonstrace ukvapeným a plně nepodloženým krokem. Zpackané vystoupení znamená nejen ostudu, ale i obrat k horšímu. A především bychom si tím zahodili poslední možné zákonné řešení. Pro ty, kteří tato slova i po obšírném popisu berou jako výraz zbabělosti, už asi více nemohu napsat.




Vrátím se k činnosti Nezávislého odborového svazu Policie ČR. Pro některé se zdá nečitelná, založená na obohacování jejích čelných představitelů, směřující proti policistům. Slyším i jiné argumenty, které se těžko vyvracejí, protože je druhá strana nechce přijmout. Občas mi připadá, že dokud o odborech nebylo slyšet a jejich předseda měl problémy sám se sebou, bylo to lepší. Nikdo o nich nevěděl, nikdo po nich nic nechtěl, všechno bylo v pohodě.




Možná máte představu, že NOS PČR je nekonečný aparát funkcionářů, kteří sedí v moderních kancelářích, dolní končetiny na stole a jenom poslouchají, jak jim cinkají korunky od jejich členů. Tudíž požadujete, aby tento moloch byl nepřetržitě k dispozici ve dne v noci. Jenže skutečnost je trochu jiná. Chod této organizace zajišťuje v podstatě několik málo lidí, počínaje od administrativních prací až po jednání s vrcholnými představiteli. Jen pro zajímavost, kam se velká část policistů obracela s dotazy v posledních měsících a kam se nyní obrací se stovkami otázek a připomínek? Na služební vedení? Nehovořím tím o sobě, ale poděkujte mým kolegům Ing. Burdovi a Dr. Tomkovi, kteří se této práci také věnují. Navíc mimo dotazů a připomínek je tu spousta vnitřní práce, kterou nelze zanedbávat.




Abych tu jenom nenadával, chci se zmínit také o tom, že za poslední dobu mi občas někdo zavolá, napíše mail nebo přijde osobně a poděkuje mi za to, co jsme pro něho nebo jeho kolegy udělali. Je to v současné stresové době příjemné a lepší, než jakákoliv forma odměny. Mimo to se ozývá stále více policistů, kteří by chtěli vstoupit do NOSu nebo založit základní organizaci. To je určitě lepší než po odborech něco chtít, ale pro jistotu v nich nebýt. Měli bychom si uvědomit, že pokud se budeme navzájem dohadovat o potřebnosti odborů, výsledek se nedostaví nikdy. Podívejte se schválně na §§ 197-200 zákona č. 361/2003 Sb. a uvidíte, jaká oprávnění odbory mají. Myslíte si, že např. připomínkování předpisů a účast v komisích zastane na okrese nebo kraji jeden člověk vedle svého zaměstnání?




Doposud jsem tvrdil, že nebudu agitovat pro vstup do odborů, ale nabízet výhody a nechat lidem na zvážení. Ale teď už agitovat budu. Uvědomte si, že skupinka odborářů nemůže obhajovat a zajišťovat všechno pro všechny. Podívejte se třeba do Německa nebo na Slovensko, kde je organizovanost v odborech více než 70%, kde mají nejen dostatek členů, ale i prostředků k činnosti a k nezávislosti. A určitě už není doba, abyste se za členství v odborech museli stydět nebo se obávat postihu.




Z dosavadních zkušeností vím, že na vysvětlení celé problematiky by nejlepší formou byl osobní kontakt, protože je spoustu věcí, které lze těžko napsat. Bohužel to nyní není možné, proto jsem se pokusil podstatné věci shrnout touto formou.




Závěrem Vás chci všechny požádat, abyste z mého projevu nevytrhávali jeho části a četli některé argumenty v souvislostech. Není mým zájmem Vám nic nalhávat, ale ne všechno mohu uvést. Informaci rozesílám na naše kontaktní emailové adresy a umístím je na diskusní fóra, kde se o odborech hovoří. Ještě jednu prosbu, adresovanou kolegům na DF. V posledních dnech jsem plně vázán na odpovědi na maily, připomínky, porady k odvoláním. Stejně na tom jsou kolegové Burda a Tomek. Dotazů jsou jich skutečně desítky denně a přestože bych chtěl, nemohu trávit čas diskuzemi na několika liniích, proto se snažím jedním dokumentem zodpovědět na více otázek. Nemám na to tiskové oddělení ani nikoho jiného. Berte to prosím jako fakt a jestliže ke mně budete něco mít, použijte mail stepanek@nosp.cz nebo pokud to bude urgentní, volejte buď na služební 823 940 nebo mobil 602 279 880. Když to bude možné, poradím Vám nebo pomohu. Snad jen reagovat na vulgarity považuji za ztrátu času.




Pokud jste se v tomto sáhodlouhém projevu dostali až na kýžený konec, děkuji Vám za pozornost a doufám, že se nám společně podaří vyřešit alespoň část problémů.




S pozdravem




JUDr. Milan Štěpánek, předseda NOS PČR
  05.01.2006 12:40 Anna Kozlová
 
Ludkovi.
Budu ti tykat, i když si to nepřeješ. Lidem, kteří " sežrali všechnu moudrost světa" zásadně tykám.
Takže, ráda bych od tebe slyšela co si myslíš o tom, že na hlavním silničním tahu na Ostravu stoji billboardy ( které tam nechal postavit odesák Říman ) a na nich je varování řidičům, že po této silnici jezdí Paroubek rychlosti 200/ hod. ,že do vás nabourá a Vy zaplatíte pokutu ? ? ?
Jenomže vtip je v tom, že se to nezakláda na pravdě a tento ochrance pravdy lže jak když tiskne.
Přitom policejní šetření i prohlášení Uřadu vlády vypovída o něčem jiném. Vládní auta nikoho nenebourala.
Měla za úkol vyzvednou na Mošnovském letišti Paroubka. Jestli jeli 200 kilometrů v hodině tak to v žádné zprávě nebylo a také jsem se nikde nedočetla, že by to někdo zpochypnil. K dopravní nehodě došlo tak,že řidič osobniho vozidla umožnil koloně ( s právem přednosti v jízdě ) bezpečný průjezd tím, že zastavil u pravého kraje vozovky
Bohužel Mercedes, který jel za ním rychle, nestačil zabrzdit a do vozidla zezedu narazil. Stejně za ním jedoucí auto, které nedodrželo bezpečnou vzdálenost nabouralo do Mercedesu a došlo k dalšímu nárazu. Takže Paroubek do nikoho nenabourál a v autě neseděl. Opravdu pěkná ukázka lží a podlosti strany, která se hlásí ke slušnosti.
Kdyby Říman byl slušný a mravní člověk, tak peníze určené na licoměrné lži, by radši věnoval na dětské domovy, nebo na Fond ohrožených dětí.
Je mi jasné, že to zase omeleš a budeš nám tady podsouvat, že Říman je čestný člověk a nelže.
A proč by také měl dávat peníze na nějaké chudáky, že ? ? ? Ať se každý postará sám o sebe a když neumí tak to je jeho věc, že ? To je přece také i tvoje životní krédo, ne ? ?
Napsal jsi mi, jestli mi něco říká " čest". Na rozdíl od tebe mi " čest, mravnost, morálka i empatie " něco říká.
Podle mne jsi obyčejný rozežraný fracek, který přišel k penězům Bůh vy jak. Už jenom to, že ti není jasné co je poctivá práce mluví samo za sebe. Obhajuješ tuneláře a grázli a na všechno najdeš odpověď v zákonech, ale slušná lidská podstata, kterou by se měl řídit každý člověk ti uniká. Hodně lidi zapomíná, že každé zlo se každému vráti. Boží mlýny melou pomalu ale jistě. Každy dostane co si zaslouží, nemusí to být hned, ale své si splatí.
  06.01.2006 19:39 martin
 
Říman jako ministr , odepsal železnici, preferoval vždy silniční kamionovou dopravu . Výsledek jeho snažení cítíme do dnešních dnů ! Zeptej se na Českých drahách co si myslí o Římanovi a uslyšíš věci nevídané ! A dnes te tupoň vyvěšuje bilbordy ? To je teda gól !
  07.01.2006 09:35 Honza
 
http://1.im.cz/n/photo//06/36/45sreco-gallerylarge.jpg

To je dobrej, ale opravdu hodně dobrej novoroční fór.
  07.01.2006 09:39 Honza
 
http://ipoint.financninoviny.cz/detail.php?article=53267
  07.01.2006 09:40 Honza
 
http://www.czech-tv.cz/vysilani/prog8287.html?porad=1176221164
  07.01.2006 09:46 Honza
 
http://bleskove.centrum.cz/img/photo/8/16/323.jpg
  07.01.2006 09:47 Honza
 
http://1.im.cz/n/photo//05/83/14bigqn-gallery.jpg
  07.01.2006 22:03 Jan Novotný
 
Musím se přidat na stranu Martina, protože jsem při jednání s několika stávajícími, či bývalými řediteli firem dostal informaci (nezávisle na sobě), že za působení pana Římana na pozici ministra dopravy docházelo k zarážejícímu postupu. Na vedení firem, které své výrobky posílali nákladními vlaky, docházeli přednostové železničních stanic a přesvědčovali je, aby k přepravě využívali automobilovou dopravu a nevyužívali služeb Českých drah. Toto jejich počínání (protože pochybuji, že takto jednali z vlastní aktivity) má jen dvě možné vysvětlení.

1) Někdo chtěl dostat dráhy do situace, kdy budou v problémech a tudíž budou velice levně na prodej.

2) Někdo měl eminentní zájem na tom, aby nákladní automobilová doprava zvýšila přepravu, aby byl důvod k větším investicím do budování nových silnic.

Přijde někdo na jiný důvod, proč k omezování přepravy po dráze docházelo? Časové hledisko neakceptuji, protože jsem přesvědčen, že vhodnou organizací - vhodným grafikonem nákladní vlakové přepravy by doprava nebyla o moc pomalejší, než automobilová, ale byla by ekonomičtější, ekologičtější a hlavně na silnicích by určitě docházelo k nižšímu počtu dopravních nehod s tragickými následky a ke zrychlení ostatní automobilové dopravy jako takové.
  04.01.2006 00:17 jekuba <jekuba@humlak.cz>
 
tak nevím koho budu volit ale Vás pane Langr určitě ne!!!!!

mn by jste si dát pauzu a věnovat se svému zaměstnání a nebo se přijeďte podívat jak žijí lidé v podhorských vesnicích za osm tisic hrubého což je Vaše práce za vašeho volebního období o privatizaci raději nebudu mluvit to je ten důsledek výše platu
  11.01.2006 20:30 mput
 
Nevím nevím, nebyl to čestný předseda ODS, tehdy ještě ne čestný (vlastně podle mě čestný rozhodně nikdy), kdo sliboval na rok 2000 průměrný plat 20.000,- Kč? Uplynul rok 2005, jak si asi dnes za svými populistickými slovy stojí?
  13.01.2006 19:10 luděk
 
za předpokladu, že zůstane ve vládě a že banky a úvěry budou fungovat dle nastavených kriterii. když řeknete A, musíte říci taky B.
  15.01.2006 07:18 mput
 
Když A, tak i B.

Kdyby se slova Klause měla naplnit, dokážete odhadnout, jaká by musela být před rokem 2000 inflace, jaké by byly úroky z úvěrů? Už chápete, proč v nich vidím populismus?

Pokud hovoříte o kritériích Klause, pak ten měl kritérium jediné - volný trh. Žádná regulace, žádná legislativa.
  03.01.2006 09:18 luděk
 
stále mi nikdo neodpověděl na otázku, co je poctivá práce. do té doby se tady budeme pouze plácat.
  03.01.2006 19:31 Aleš
 
Luďkovi:
Původně jsem již nechtěl reagovat, protože bavit se s člověkem, který potřebuje vysvětlit pojem poctivá práce a považuje ho za komunistickou propagandu, jsem se již nechtěl bavit, jelikož je to asi marné. Ale když se tak vehementně dožadujete vysvětlení, pokusím se.
- na příkladu, který jste sám dal, s tou zdevastovanou halou. Z indícií, které uvádíte, nelze říci jednoznačně, zda je to poctivé, či nikoli. /Ale to mě u vás nepřekvapuje/. Takže: pokud jste legálně zaměstnával dělníky , platil za ně sociální a zdravotní pojištění /jak ukládá zákon/, pokud jste jim včas a spravedlivě zaplatil za odvedenou práci / jak je uvedeno v Ústavě - resp. v Listině zákl.lidských práv a svobod, která je součástí naší Ústavy/, zaplatil daň ze zisku státu a nepodváděl při daňovém přiznání -to rovněž ukládá zákon/, pak by bylo možno mluvit o poctivém byznysu. Tak to chodí ve všech vyspělých dem. státech na světě a drtivá většina podnikatelů se takto chová, výjimky se samozřejmě najdou.
U nás je spíš výjimkou narazit na slušného podnikatele.Je ale třeba říct, že těm našim nahrávají v nepoctivosti zákony, umožňující odepsat z daní prakticky všechno a tito lidé se statisícovými příjmy tak nezaplatí státu na daních ani tolik, co zaměstnanac s podprůměrným platem. Tyto zákony ovšem není jaksi politická vůle změnit a upravit je tak, jako např v Německu, Rakousku, o USA či Kanadě ani nemluvě.
Země které uvádím jsem krátkodobě navštívil / vícekrát/ a protože tam mám řadu známých a kolegů, o tyto věci jsem se zajímal a informoval je i o situaci u nás - žasli !!Buďte si jist, že mnozí naši tzv.podnikatelé by např. v USA brzy skončili v kriminále. Asi mi to nebudete věřit, ale když jsem tam použil termín poctivá práce, nikdo ode mě nežádal vysvětlení tohoto, podle vás komunistického, termínu. A taky nikde na světě nepovažují placení daní za trest pro schopné, jak to říká ODS ústy soudruha Vlastimila Tlustého.
  03.01.2006 21:28 luděk
 
díky za odpověď. souhlasím s vámi, že pokud je vše zapolaceno tak jak má, je to poctivá práce. i když si obratem vydělám třeba těch cca 30 milionů. a pokud tyto peníze použiji na nákup věcí do své firmy, je to opět poctivé. i když si tím snížím daňový základ.
nepoctivé je neodvést daně - a na to se samozřejmě přijde při kontrole fú a neplatit za své zaměstnance řádné odvody . nic víc. souhlasíte se mnou ?
  04.01.2006 17:12 Honza
 
Luděčku, tomu se taky říká VYCHCANOST.
  04.01.2006 17:32 Jan Novotný
 
Luďku,
musím souhlasit s Honzou. Vy programově napadáte všechny diskutující, potom pokládáte celkem nesmyslné otázky. Pokud Vám na ně někdo odpoví, tak s ním souhlasíte. Veškeré výsledky Vašich příspěvků jsou nulové protože se motáte do svých kritik takovým způsobem, že nakonec sám tvrdíte stejné věci, které jste před tím kritizoval.
  04.01.2006 21:07 luděk
 
otázka poctivé práce je nesmyslná ???
tak nic. zeptám se jinak, pokud byste měli tuto možnost, vy byste ji nevyužili?? vy byste byli takoví poctivci, že byste nechali svoji firmu firmou, dali státu na daních 60-70 procent zisku ?? a až byste ty daně odvedli, ze zbytku byste si zařizovali firmu ??
asi nemá smysl diskutovat.
  04.01.2006 22:14 Jan Novotný
 
Luďku, prosím, víte o čem mluvíte ? OSVČ má daně v rozmezí 15 - 32 % a právnická osoba cca 26 %. Rád bych věděl, kdo z podnikatelů platí víc. Minimální odvody 62,5 % platí zaměstnanec (platby zaměstnavatele i zaměstnance do zdravotního a sociálního pojištění + min. 15 % daň). Prosím, sdělte mi, kde jste na takový nesmysl přišel.
  04.01.2006 22:58 luděk
 
jsem osvč mám 30milionů z prodeje. zaplatím
61212 kč + 32 procent
dále zaplatím dph 19 procent z prodeje nemovitosti jako ze zboží
dále zaplatím daň z převodu nemovitosti a to je z peněz které utržím , nikoli z odhadu nebo nákupu. vždy je to z té nejvyšší částky a to je tuším 5 procent. zbyde mi tedy ze 30 milionů (když zapomenu na těch směšných 61212 kč)
16.8 milionu a z toho ještě sociální a zdravotní . to se přiznám, nevím kolik je v procentech.
  05.01.2006 08:00 Jan Novotný
 
Luďku, měje jasné, že platíte víc než jsem psal. Ale já jsem popisoval pouze přímé daně, které každý platí z příjmu. Nepřímé daně už jsou něco dalšího a ty platí procentuálně každý stejně, když něco koupí, nebo prodá. Nevěřím, že tento systém někdo někdy změní. Pokud nechcete platit daně, staňte se investorem - investujte do cenných papírů a po půl roce nemusíte platit daň ze zisku - to také stanoví zákon.
  05.01.2006 18:02 luděk
 
to novotný. já jen doufám , že se konečně někdo v tomto státě rozhýbe a udělá to, co se mělo udělat dávno. sjednotit dph na např 16 procent ze všeho. sjednotit daň z příjmu na stejnou procentuelní úroveň jako výše uvedené dph.
podstatně zjednodušit celý moloch v oblasti podnikání, osvč i pracujících tak, aby zaměstnavatel zaměstnanci pouze danil mzdu těmi procenty a osvobodil se od odvodů soc a zdrav. a přenesl to na zaměstnance ( stejně jako osvč) . navíc by se měly zrušit amorální daně ( např daň z převodu nemovitosti) a zrušit kontraproduktivní daně ( výběr a evidence stojí víc jak daňový výnos). to by pak každý mohl podnikat , vyrábět, pracovat dle své libosti a nepotřeboval by armádu úředníků a poradců, účetních a ostatních darmožroutů a dělal by si účto sám. podnikatel, který založí firmu a má cca10 lidí, nedělá už nic jiného , než celý den řesí papíry pro různé úředníky a na vlastní práci a rozvoj firmy už mu nezbyde. pokud má lidí víc, musí zaměstnávat další lidi, aby mu pomohli ten úřední moloch řešit. a na rozvoje firmy už peníze klesají.
podle mě je stávající system úplně k ničemu.
  08.01.2006 19:41 Jan Novotný
 
Luďku, jste zcela pod vlivem určitých nepřesností, kdy je všem podsouváno, že rovná daň vyřeší vše ( zlepší podmínky k podnikání, sníží nezaměstnanost, zprůhlední a zjednoduší administrativu a.j.) Zkuste se dooprvdy zamyslet a zjistíte (možná), že nic není tak jednoduché, jak se to snažíte prezentovat. Nehodlám Vás ale přesvědčovat, půjdu se raději připravit na další týden, abych nedopadl tak, jako Vy - abych nebyl tak negativistický za každou cenu.
  09.01.2006 12:06 luděk
 
to byla celkem alibistická a nic neříkající odpověď.
v čem by system mnou navrhovaný byl horší a negativní vůči stávajícímu ??? dotýkáte se meho negativistickeho postoje v současné době. to je omyl, ja doufám, že po volbách dojde ke kýžené změně a zlepšení podmínek.
  10.01.2006 07:51 Jan Novotný
 
Luďku, to nebyla nicneříkající odpověď, ani alibistická. To byla jen rezgnace nad tím, Vám něco vysvětlovat. Všiml jste si, že takto rezignovalo už více lidí a na Vaše příspěvky nereagují ? To nebylo tím, že jste je "umlátil" argumentama, to je způsobeno tím, že vy nejste schopem přijmout názory jiných a rozumě se nad nimi zamyslet. Nevím co by se muselo stát, abych na vaše případné další příspěvky dále reagoval i já.

Mějte se hezky a přeji Vám mnoho úspěchů v životě.

Jan Novotný
  10.01.2006 09:02 luděk
 
totéž by se dalo říci o vás, obhajujete tvrdošíjně svůj model i s chybami, které se vyskytnou všude v diskuzích.....
pokud definovanou věc nikdo nevyzkoušel, nemužeme tvrdit, že je špatná.
  11.01.2006 16:27 mput
 
for Luděk

"pokud definovanou věc nikdo nevyzkoušel, nemužeme tvrdit, že je špatná"

Ano. Stejně jako třeba jiný produkt ODS, kupónovou privatizaci. A dnes se všechny transformující se země předbíhají, aby tento odstrašující případ privatizace zopakovaly, že jo.
  11.01.2006 17:17 luděk
 
tady je debata o daních, ne o privatizaci. ta byla na jinem foru
  11.01.2006 20:21 mput
 
for Luděk

Mýlíte se, toto je v první řadě obecná diskuse a původní příspěvek této sekce je o poctivé práci.

Vy osobně jste se vyjadřoval, že nechápete obecný pojem poctivá práce. Ale máte pravdu, že jsem trochu mimo. Zrovna privatizace podle ODS, to není příklad, na kterém by se dal pojem poctivost vysvětlovat.
  13.01.2006 19:09 luděk
 
privatizace se podle mě povedla, až na pár chyb a průserů.
a za poctivou práci považuji jakoukoli práci či obchod, který je řádně zdaněn. nic víc.
pokud máte pocit, že např obchody na burze si vydělám ročně např 20 milionů, je to vaše věc.
p.s. pro všechny, živím se rukama a svou hlavou jako zaměstnanec u cca 6 firem již 25 let po celém území čr. aby vás zase nenapadlo mě strkat do koše s někým jiným.
  15.01.2006 07:28 mput
 
"privatizace se podle mě povedla, až na pár chyb a průserů." - Opravdu pár?

Jinak poctivost nespatřuji jen v řádném zdanění. Zmínil jste obchody na burze, to je také dobrý příklad špatné legislativy v době ODS. "Drobní akcionáři, plačte" - zásluhou ODS dodnes.
  02.01.2006 09:59 p
 
Proč se chce ODS zříct odpovědnosti za propad Real mezd 1990-1991? Kdopak byl ministrem financí? Nevím o tom že by Tošovský byl Sociální demokrat! Ona snad v letech 1990-1992 Vládla Sociální demokracie????
  02.01.2006 16:17 luděk
 
a jak byste chtěl obrátit ekonomiku celé země z plánovaného na tržní system beze změn celkové ekonomické situace, když i ostatní země , se kterými byly obchodní vztahy , přecházely na jiný system hospodaření a tyto obchodní vztahy zanikly. spíš je mi divné, že nedošlo k masivnímu propadu jako např. Polsko ,Rumunsko ,kde byla nutná měnová reforma a znehodnocení vkladů i dluhů.
v tomto tehdejší vládě celkem fandím. nějaké mírné rozkolísání poměrů reálné mzdy v tehdejší době nebyl z hlediska makroekonomiky veliký problem.
  02.01.2006 17:45 Petr
 
Omyl já nezpochybnuji, že se to muselo udělat . Můžem polemizovat jestli zrovna takhle. mě šlo o tech 47,5% jinak tady máš přehled od roku 1989-1999 http://www.tendence.cz/pick/pick.htm
  02.01.2006 21:27 luděk
 
není ale možné srovnávat hdp a reálné mzdy ve dvou různých ekonomických systemech(před 89 a po). není tam vztažný bod, ke kterému bychom to mohli vyčíslit.
  02.01.2006 03:50 Petr
 
Topolánek neuvěřitelně lhal o reálné mzdě!!! na konci roku 1992 byla reál mzda 77,1%(1989-100%)na konci roku 1998 byla 102,2% to jest zvýšení o 25,1(poznámka nebylo to podpořeno produktivitou práce)Za ČSSD je to od roku 1998(102,2%) do roku 2004 130,2 to jest o 28%(poznámka podpořeno produktivitou práce) Obě strany jsem počítal za 6 let vládnutí. kde vzal Topolanek, že za vlady ODS vzrostlam reélní mzda o 47,5% ?
  02.01.2006 13:16 luděk
 
http://www2.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/cr:_makroekonomicke_udaje< br />
nejsou tam ale léta 91- 93
  02.01.2006 17:48 Petr
 
koukal jsem na tu tabulku. Tu znám, ale nevím jak z toho vyčíst reálnou mzdu.
  02.01.2006 17:54 petr
 
http://www.mesec.cz/texty/casove-rady-dat/?SID=6EB5CF00C155B4BF1 6130BDFE538DE99
  02.01.2006 21:22 luděk
 
to je ale to samé , pramen je czso.cz
mě spíš zaujala stranka www.tendence.cz a z ní jeden odstavec o kuponove privatizaci.cit.

Podniky privatizované převážně kupónovou metodou (čtvrtina tržeb zpracovatelského průmyslu) byly bezprecedentně nejhorší, a to i ve srovnání s podniky s převažujícím státním vlastnictvím (v rentabilitě, v produktivitě, v závislosti na bankovních úvěrech - jen s výjimkou závazků po lhůtě splatnosti). na druhé straně podniky s převažující zahraniční kontrolou (šestina tržeb zpracovatelského průmyslu) byly bezkonkurenčně, násobkově nejlepší (v rentabilitě, v produktivitě, v platební morálce). k tomu přispělo i to, že si zahraniční vlastníci patrně dovedli vybrat podniky, které již před tím byly nejlepší, že jim zpravidla byly vytvořeny privilegované podmínky (oddlužení, ochrana trhu, ekologické očištění), že byly nejvíce vybaveny vlastním jměním a nejméně závislé na úvěrech (tím jsou i "vyvázány" z tuzemské makroekonomické restriktivní politiky). Podniky privatizované převážně standardními metodami (desetina tržeb zpracovatelského průmyslu) byly mezi oběma póly, stejně jako podniky s převažující státní účastí (šestina tržeb). Podniky privatizované standardními metodami, tedy v zásadě na úvěr, byly proti podnikům veřejného sektoru lepší v rentabilitě a horší v produktivitě, ale zejména byly nejvíce závislé na cizích zdrojích a úvěrech - zápasí se zadlužeností.
  02.01.2006 21:23 luděk
 
sorry, to patřilo o stránku výš
  01.01.2006 09:10 Honza
 
http://www.tiscali.cz/news/news_center_040920.778766.html
  01.01.2006 08:44 Honza
 
PŘEJI DO NOVÉHO ROKU MODRÝM STRAKÁM A VŠEM JEJICH PŘÍVRŽENCŮM, ABY PROJELI VOLBY NA CELÉ ČÁŘE, MODRÁ ŠANCE JE UBOHOST, JAKOU MOHL ZPLODIT JEDINĚ SOUDRUH TLUSTÝ.
Už proto, že ODS mezi sebou trpí takového člověka a mnoho jemu podobných, nám dokazují, CO JSOU ZAČ.

TEN NEPŘEDSTAVITELNÝ BORDEL, KTERÝ U NÁS VE VŠEM PANUJE A NA POČÁTKU KTERÉHO STÁLI ONI SAMI, JE TŘEBA ZARAZIT. DOUFÁM, ŽE U NÁS JE SPUSTA LIDÍ SE ZDRAVÝM ROZUMEM, KTEŘÍ NEBUDOU PODPOROVAT ZLODĚJE, PODVODNÍKY A TUNELÁŘE, ENORMNÍ BOHÁČE A BUDOU VOLIT STRANU JINOU, NEŽ MODRO-ORANŽOVOU.

VŠEM PŘEJI DO NOVÉHO ROKU HODNĚ ZDRAVÍ, ŠTĚSTÍ A SPOKOJENOSTI A TAKY "TLUSTOU PENĚŽENKU" , KTEROU NÁM BOHUŽEL NENAPLNÍ SOUDRUH TLUSTÝ. TO JE JEN "ÚHYBNÝ MANÉVR A ODPOUTÁNÍ POZORNOSTI", jak sami nazývají každý nápad nynější vlády, kterou svými nehoráznými výpady ani nenechají pracovat.

Ať soudruh Tlustý zdůvodní, kde vzal na vily, které si postavi, jeden inzerát v novinách nám oprvdu, ale opravdu oči neotevřel. Dále ať je potrestán za to, že se podílel na výstavbě monstrózního AQUAPARKU na Bublavě, v obci, kde lidé mají i pro běžné použití v domácnosti s vodou velké problémy a nyní kvůli tomuto "skvělému" nápadu, přijdou o veškerý obecní majetek, exekutoři už si brousí zuby.
  31.12.2005 07:11 Jan Novotný
 
TO Luděk : Z celé naší nynější diskuse vyplývá, že ač se Vám více lidí snaží vysvětlit podstatu v náhledu na věc, tak jste pořád na těch svých fundamentalistických základech - v tom je potřeba Vás uznávat - neměníte svůj názor. Bohužel jste na tyto své názory v podstatě sám. Je mi Vás skoro až líto. Váš život je dvoubarevný - černo - bílý. Ale život je o tom, že nemůže existovat jen černá a bílá. Nemůže existovat jen právní pohled na svět. Právo nemůže v žádném případě obsáhnout rozmanitost života a proto jsou tady nepsané zákony a ty by měly být nadřazeny zákonům "psaným". Říká Vám něco pojem morálka ? Nemorální člověk ještě nemusí být nutně v rozporu se zákonem a přesto s ním většina lidí bude opovrhovat - chcete se k takovýmto lidem přiřadit tím, že je budete obhajovat za každou cenu ? Proto já tvrdím, že kuponová privatizace nebyla morální (i když právně čistá), protože nebyly vytvořeny stejné podmínky pro všechny.
---------------------------------------------------------------- -----
Přeji všem mnoho štěstí zdraví a mnoho úspěchů v osobním i pracovním životě v roce 2006
Jan Novotný
  31.12.2005 09:32 Aleš
 
Pane Novotný,
přeji i Vám hodně zdraví a šťastný a úspěšný rok 2006.
  02.01.2006 16:22 luděk
 
to já všechno vím, ale stát a celý jeho system se tímto černobílým systemem v podstatě řídí. řekněte mi jedinou věc ve státní správě a ve vztahu občan-stát, kde se jedná jinak než podle zákona. buď to jde , nebo nejde podle zákona. nic víc. jiná věc je vztah občanský mezi občany, tam je možná jakákoli dohoda a vstřícnost. ale ve státě versus občan nikoli.

do nového roku vše nejlepší.
  02.01.2006 23:39 Jan Novotný
 
To Luděk : Luďku, Musím trvat na tom, že nedokážete rozlišovat víc, než dvě barvy. To o čem se tady většinou bavíme je o politicích v zákonodárných sborech ( o poslancích a senátorech ). Ti by především se měli chovat mravně, morálně a korektně - ke všem. Oni rozhodovali o kuponové privatizaci na základě doporučení tehdejší vlády. Až teprve potom je to zákon, dle kterého se potom musí řídit celá státní správa a to je potom to o čem píšete, že orgány státní moci rozlišují co je zákonné a co ne. Myslíte si, že by to mělo být jinak ? Zkuste o tom trochu popřemýšlet a uvidíte, jak jste se mýlil.
  03.01.2006 09:17 luděk
 
v to máte v podstatě pravdu. problem poslanců je v to , že nerespektují ústavu této země. to je opět zákonná norma. morálka je u nich skutečně až na druhém ( i nižším postu). a problem je i v schvalovacím řádu, kdy pokud sněmovna neschválí určitý zákon, je rozpuštěna a jsou volby. proto se tam všichni chovají tak, jak se chovají.
  30.12.2005 07:51 Honza
 
http://www.volny.cz/vyber_cr/vyber1/profesor_klaus.html
  31.12.2005 09:28 Aleš
 
Honzo,
díky za zaslání tohoto odkazu.Je to zajímavé čtení.Měl bych na Vás jednu prosbu: V jednom ze svých předchozích příspěvků se zmiňujete o poslankyni Němcové.Pokud o ní víte něco zajímavého, napište to prosím. Já o ní prakticky nic nevím, snad jen to, že tato paní, která se tak ráda tváří jako strážce morálky, půjčuje svoje služební auto /včetně karty na benzín a označení, že se jedná o služební vůz PSP/
svému synovi,který ho užívá k ryze soukromým účelů. - to
nedávno proběhlo tiskem. Takže pokud o její minulosti něco víte, byl bych Vám vděčný - docela by mě to zajímalo.
Děkuji Vám a přeji Vám do nového roku zdraví, štěstí a víru
v to, že je ještě mezi námi dost slušných lidí, kteří nepřipustí aby se ve Strakově akademii uhnízdily straky.
  31.12.2005 10:10 Honza
 
Aleši,
bohužel nebudu moci uspokojit Vaše přání a rozepsat se o této paní. Moc toho o ní taky nevím, to jsou jenom postřehy z médií. Nedávno proběhla malá zprávička tiskem, že Němcová Škodu Superb, kterou používal její syn, vrátila.

Vám i všem držitelům zdravého rozumu, přeji krásného Silvestra a úspěšný Nový rok, od kterého já osobně si slibuji, že modrá špína neštítící se zastrašovat lidi čímkoli, se opravdu ve strakovce neusadí.

http://apollon.holding.sweb.cz/cibulkovi_tunelari.htm
  29.12.2005 09:32 Aleš
 
Luďkovi:
Ta vaše agrumentace o kuponové privatizaci je hodně slabá a jednoduchá. Myslím to s tím řidičákem.Tam totiž má každý stejnou možnost přístupu k učebnicím, testům atd a zkoušku udělá téměř každý- i mnoho pěkných pitomců / viz statistiky o zbytečných nehodách, jízda pod vlivem alkoholu..../. Tady je velký rozdíl od kuponové privatizace. Pan Novotný se vám snažil vysvětlit, že drtivá většina lidí prostě i kdyby chtěla, neměla možnost získat ty správné informace, o cenných papírech věděli něco jen synkové nomenklaturních komunistů, kteří se jako angažovaní a vysoce postavení svazáci dostali na Západ. A tady je podstata věci: KP rozjeli s vědomím, že je to možnost pro ně se napakovat, protože tomu skoro nikdo nerozumí a nemá ty správné informací.V tom je to svinstvo.Statisíce lidí a nejen důchodců byly naprosto bezradné a svěřovali své knížky do rukou těmto grázlům, kteří zakládali fondy. To že byl jejich problém? Ti byli postaveni před hotovou věc - kup nebo nekup za 1000 Kč do stanoveného termínu. To byla chladně dopředu vykalkulovaná " právně čistá" zlodějina.
Já si také vážím lidí, kteří jsou schopni vydělat peníze, ale na rozdíl od vás jen těch, kteří je vydělají POCTIVĚ. Jinak já jsem svoje kupóny Koženému a spol. nenacpal, já se pokusil získat akcie sám - např. tabákový průmysl apod. Docela mi to vyšlo a nestěžuji si, i když jsem tehdy o CP taky nevěděl nic.Měl jsem prostě i trochu štěstí,ale říkat o těch milionech lidí, že to byla jejich blbost, to by mi přišlo, vzhledem k možnostem které měli, ubohé.
A ještě dodatek k tvůrci KP: Myslíte si, že koncem 50.let mohl začít studovat na VŠE obor zahraniční obchod a dostat se pak na stáž do Itálie a USA někdo jiný než syn či dcera z rodiny vlivného nomenklaturního bolševika?Ještě koncem 70. a začátkem 80.let neměl nikdo jiný šanci - to vám garantuji! S pozdravem Aleš V.
  30.12.2005 00:28 luděk
 
to máte pravdu, každý udělá autoškolu, ale ne každý umí perfektně řídit !!!! a tak je to i s obchodem v jakekoli podobě. někdo je rozený obchdník a vydělá úplně na všem, někdo prodělá a firmu položí. a o tom to je. (časová podmínka prodeje či koupě akcii u mě neobstojíprostě byla tady nabídka do tehdy a tehdy a za kolik, kup nebo nekup. to je tvoje věc. jako v obchodě. máme třeba televize a je jich jen 100. je tam fronta a kupuje se. pokud to nestihnu zvažuju nebo nemám prachy, mám smůlu.prodá se to někomu jinému. nebo na vás v obchodě čekají se slevami , sezonnim zbožím atd. až se rozmyslíte???
co je podle vás POCTIVÁ práce. to mi teda vysvětlete....
tohle slovo užívali hlavně komouši pro prosazování třídního boje.
a o tom kdo kde studoval před 20 lety, to už je teď v téo době úplně jedno. poukazováním na věci dávno minulé vůbec nic v běhu věcí veřejných nezměníte. můžete se akorát nasrat , toť vše.
  30.12.2005 07:50 Honza
 
Nepochopím, proč se tady Luďku pořád snažíš pisatelům vnucovat svoje přitroublé názory, které, jak jsi sám dříve zmínil, sbíráš mezi známými po putykách.
Pokud nevíš, co je poctivá práce, musím tě politovat a označit za chudáka. Jako příklad pro takové, jako jsi ty uvádím, že Kožený, Krejčíř, Pitr a troufnu si tvrdit, že stovky dalších, si poctivou prací miliardy nevydělali. Stejně jako Železný, za kterého stát zaplatil miliardy v arbitráži a ten zmetek má tu drzost, že si ještě založí novou stranu. A co je nejsmutnější, ODS veřejně před časem přiznala, že nevylučuje s ním spolupráci, v případě, že se dostane mezi zvolené.
Privatizace byl podvod století pod taktovkou Klause. Chce to trochu víc času, aby se ti v hlavě rozbřesklo a pochopil jsi to. Věřím ve spravedlnost a přísné potrestání všech. kteří se na úkor nás všech nestydatě napakovali. Že na tom nese největší podíl ODS, o tom s tebou nemíním diskutovat.
  30.12.2005 08:17 luděk
 
nechte si sve pitomé názory o putykách a řeknete mi, co je podle vás poctivá práce. ohánění se koženým apod. ( to jsou takove primitivní frázem které slyším na každém kroku) svědčí o vaší nedostatečné vyspělosti .

raději se zeptám. je podle vás poctivá práce např koupím starou halu za cca 1 milion ve zdevastovaném stavu. investuji 5-6 milionů do oprav a dám ji dohromady. a pak ji prodám za cca 40 milionů třeba obchodnímu domu na vybudování prodejny. mám obratem pár měsíců zisk cca 30 milionů. je to poctivé ???
stejně tak je to třeba s obchody na burze cenných papírů. navíc obchody na burze se tuším nedaní.
co vy na to ?
  30.12.2005 14:01 Honza
 
To nejsou promitivní fráze, to je tvrdá realita všedních dnů, modrý ptáku Luďku.
Co se týká poctivé práce, tak si myslím, že s tou halou jsi nám všem dal jasně najevo, co jsi zač.
  02.01.2006 12:59 luděk
 
neodpověděl jste mi na otázku, co je poctivá práce. do té doby se tady budeme pouze plácat.