Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.08.2005 22:50 papanikula
 
V souvislosti s diskuzí o CzechTeku padl dotaz, proč se tato akce nekoná každý rok v jiné zemi. Odpověď je prostá: protože by jim tam pšenka nekvetla. I když legislativa a praxe jednotlivých západních zemí nejsou totožné, platí v těchto liberálních zemích obecně odmítavé stanovisko k pořádání nelegálních technoparty. Konkrétně ve Velké Británii je skutečně tento zákaz ošetřen konkrétním zákonem.

V diskuzi na Britských listech padla slova o snobství Angličanů či netoleranci. V této věci existují dvě zásadní nedorozumění. Prvním je, že zákaz se vztahuje na produkci technohudby a pořádání technoparty. To je nesmysl, kterým by liberální stát popíral sám sebe. Je to stejně nesmyslné, jako bojovat proti vyznavačům rocku, posluchačům opery nebo čtenářům detektivek. Liberálnímu státu je zcela lhostejné, jakou hudbu posloucháte, za předpokladu, že dodržujete pravidla. Určitý druh společenské smlouvy, který v praxi znamená, že akce bude mít pořadatele, bude známo její místo, dodrženy hygienické normy, bude zajištěna požární a ekologická bezpečnost a zajištěny jasné právní vztahy v případě škod.

Legální technoparty lze samozřejmě pořádat nejen ve Velké Británii, ale i kdekoli jinde v západní Evropě. Problém je právě v divokých raveparty pod širým nebem, která se nechtějí pravidlům podřídit. V západní Evropě se bohužel subkultura technařů nevyhnula velmi podobným výstřelkům, které provázely konání CzechTeku v minulých letech. „Válka“, kterou vedou úřady s technaři, je samozřejmě velmi nedůsledná, protože liberální stát skutečně není ze své podstaty represivní a velmi dobře ví, že pouhé zákazy k ničemu nevedou. Daleko výhodnější je osvědčená integrace do systému a o této snaze koneckonců svědčí dokument francouzského ministra, který byl v Britských listech rovněž zveřejněn.

Liberálnímu státu, ať už ve Velké Británii či kdekoli jinde, nejde o nic jiného, než dostat technařské hnutí pod určitou kontrolu společnosti. Zdůrazňuji „společnosti“, nikoliv státu nebo nějaké jeho represivní složky. Problém je v tom, že tvrdě konzumní technařské hnutí se takové kontrole brání a svobodu si vykládá po svém.

S tím souvisí druhý problém, který v souvislosti s diskuzí o CzechTeku nastal – samotné pojetí svobody. Mám pocit, že mnozí si u nás vykládají onu svobodu v liberální společnosti jako ničím neomezovanou a neomezitelnou. Jenže je to naopak. Liberální společnost v sobě spojuje tisíce často protichůdných zájmů, a aby vůbec mohla fungovat, vytváří pravidla, která se snaží efektivně prosazovat. Měl jsem kamaráda, který po řadu let pěstoval zvláštního koníčka – jízdu načerno v městské dopravě. Tu a tam ho přistihl revizor a nastala zvláštní hra zasílání složenek a upomínek, které kamarád s roztomilostí sobě vlastní zahazoval a počítal s tím, že malou pohledávku se příslušnému úřadu nevyplatí vymáhat. Několik let mu to k mému údivu vycházelo.

Poté se rozhodl vycestovat na návštěvu do USA, kde se v newyorském metru pokusil aplikovat stejné chování, které mu u nás tak hezky procházelo. Jenže tvrdě narazil a poněkud odlišný přístup místních úřadů ho stál 48 hodin ve vězení. Po návratu nazval Spojené státy fašistickým státem. Jestli je západní liberální stát na něco skutečně citlivý, pak je to skutečně právě dodržování pravidel a pokud si někteří technaři základní liberální poučku „Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného“ upravili svérázným způsobem na „Vaše svoboda končí tam, kde začíná naše zábava“, zákonitě narážejí.

Případ podobný letošnímu CzechTeku by ve Velké Británii pravděpodobně nenastal už proto, že tamní technoscéna zná pravidla hry a ví, kde by mohla narazit. Je lepší a bezpečnější se přesunout tam, kde jsou úřady méně profesionální a více laxní. Problém s CzechTekem nepřišel v letošním roce, ale česká policie a státní správa obecně na něm pracovaly už řadu let, kdy celý problém nechávaly „vyhnívat“ v době, kdy celá akce měla jen omezený charakter a malý ohlas. Měly zakročit už při prvních stížnostech a konkrétních přestupcích, které technoparty provázely.

Když už by v Británii k podobné události přece jen došlo, jen stěží si dovedu představit, že by britská média zpochybnila legitimitu policejního zásahu, protože mají obecně jasno ve fungování liberální společnosti. Zcela určitě by ale tvrdě odsoudila nekompetentnost policie v případě konkrétních přehmatů a porušení zákona. Stejně tak nepředpokládám, že by konzervativní strana využila podobné události stejně účelově k útoku proti labouristům jako to u nás udělala ODS a prezident republiky vůči současné vládě.
  01.05.2009 11:41 FRANCOUŽŠTINA
 
PÍŠE SE FRANCOUŽŠTINA A TITULOVAT TĚ NEMÁ CENU,JELIKOŽ SI O TVÝCH URÁŽKÁCH UDĚLÁ OBRÁZEK KAŽDÝ SÁM.INTELIGENTE...
  01.05.2009 12:27 když oprava
 
tak příště prosím bez chyb, správně je: FRANCOUZŠTINA, tedy bez háčku na "Z". A neomlouvej to "překlepem", máš to v příspěvku 2x, obrázek o Tobě už mám, inteligente.
  30.04.2009 07:04 ...
 
A vy proti němu pořád něco máte ...

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=635 999
  30.04.2009 12:05 šťoural
 
a propo není nejdéle sloužící na MV ČR - PhDr. Marcela Machutová je déle nebo aspoň stejně
  30.04.2009 21:06 Pro Šťourala:
 
Ten tvůj příspěvek nemá hlavu ani patu, navíc chceš využívat tzv. slova přejatá z fracouštiny, ale neumíš to napsat- ty blbe. Máš chyby v interpunkci - opět ty blbe, a nakonec musím říci, že každá věta je zakončená tečkou - ty blbe. Doufám, že nejsi u policie Ty BLBE!!!!
  01.05.2009 06:32 For pro Šťourala
 
píše se Ty blbe, navíc slovo blbe stačí napsat jednou. Pak to vypadá hůř než článek nad :-).
  01.05.2009 09:00 Tyblbe
 
Ty francou-š-tino přiblblá......
  02.05.2009 20:36 šťoural
 
moment něco mě uniklo - pouze jsem reagoval na ten článek o délce na MV - jaká francouzština

zpět k článku víte, že u MV ČR dělá jeden člověk, který nastoupil k MV ČR dne 13. června 1945 !! to je co?

a pro provokatéry, rejpaly a odpůrce zdroj: databanka rekordů
  29.04.2009 21:16 Stavy
 
naplněny a v civilu není kloudnej flek a když tak za hovno!!!!!!!!!!!!!!
  29.04.2009 21:20 hahaha
 
stavy naplněny,proto další náborová kampaň,mimoto krize zkončí dříve,či později a za usmolenou dvacku může dělat v praze každej lempl,nebo popelář
  30.04.2009 05:30 Stavy
 
opravdu naplněny a flek žádný!
  30.04.2009 18:47 For stavy
 
asi někdo požil "houbičky" a tak má naplněné stavy :-). Jinak kolikpak lidí bude živit finančně "nenákladná" nová náborová kampaň...?
  29.04.2009 16:47 XXI. stol.
 
MÁME OCTÁVIE, ALE NEMÁME BENZIN TAKŽE JE TO JAKO V KOCOURKOVĚ.
  29.04.2009 17:22 For XXI
 
to byl prach sprostej kšeft těch nahoře. Ještě servis těchto vozů... no a to je páánečku výsluha pro management :-)
  28.04.2009 20:58 fekete
 
tak kolegové, zítra končím (našli mi v EKIS ještě jeden den dovolené) - sloužil jsem 10 let na SKPV (rok na místním v Praze) + rok vojny mi započítavají, takže - někdy to bylo i celkem fajn, ale nechci prošvihnout přechodné období, a nakonec mám i takový pocit, že tam kde dělám už je to spíš zaopatřovací ústav pro matky samoživitelky, apod. (nic ve zlém holky), tak se mějte a hlavně na sebe dávejte pozor, doba je divná a lidi nervózní
  29.04.2009 16:48 Alena
 
Hodně štěstí, odchází dost lidí je to už opravdu unavující.
  29.04.2009 21:15 A
 
kam?
  30.04.2009 12:25 To jsi
 
moc dlouho nevydržel. Jsi, holt, slabší třída.
  03.05.2009 20:24 fekete
 
já myslím, že těch 10 let stačilo, ale hlavně chci využít přechodného období, jinak jdu na městský úřad
  18.06.2009 19:20 Soňa
 
Fekete - tvůj názor je velice ubohej.
  28.04.2009 19:19 SOS
 
NEBOJ ONO ODEJDE POMĚRNĚ HODNĚ LIDÍ A CO POSLOUCHÁM TAK I MLADÉ PUŠKY.
  28.04.2009 11:43 bafuňář
 
je mi 29 let,udělal jsem si u policie jazyky a budu mít rentu,jelikož jsem pro provokatéry z prezidia asi jeden z těch uplakánků a bafuňářů,tak vám chci jenom napsat,že ke konci roku tááááááhnu
  28.04.2009 12:33 otázka
 
To se máš čím chlubit, a proto by nárok na rentu měl být nejdříve v 45. Nebo později ?
  28.04.2009 16:17 To
 
teprve začneš bulet!!!
  28.04.2009 16:19 For To
 
nazdar primitive. Závidíš rentu ? Vidíš, nemáš na to být ani cajtem chudáčku.
  28.04.2009 20:34 Jo
 
kdyby jsi tušil!
  28.04.2009 23:46 pro -Jo-
 
no, já asi tuším odkud vítr vane, pane plukovníku z třetího patra! Tvoje renta, kterou by jsi mohl pobírat, už nyní podstatně převyšuje průměrný plat policisty, že? Áááále vovovono se ještě nechce jít pryč, páááč když to tak sype, kdo by chodil, že? Na jednu stranu to chápu, a nezávidím, a i přesto souhlasím!
  28.04.2009 11:43 bafuňář
 
je mi 29 let,udělal jsem si u policie jazyky a budu mít rentu,jelikož jsem pro provokatéry z prezidia asi jeden z těch uplakánků a bafuňářů,tak vám chci jenom napsat,že ke konci roku tááááááhnu
  27.04.2009 23:09 forest <forest28@seznam.cz>
 
Ičko s tím rozpočtem co zůstává Policii na letošek je to hrůza !!! Hlavně, že je navenek vidět pěkná slupka. Možná, že budou politické bodíky.
  27.04.2009 23:04 forest <forest28@seznam.cz>
 
Ičko proč jsi nenechal koupit sl. auta letos, jsou ohodně levnější. Tolik zbytečně "vyhozených" peněz, ČR - MV
aby tímto značně ušetřilo !!!
  28.04.2009 23:54 Nechci
 
neministra Íčka obhajovat, ale Ty jsi minulý rok, když se zadávalo výběrové řízení, věděl, že příjde finanční krize? S výběrem vozů Škoda souhlasím, ale ta spotřeba u nich je opravdu hrozná!!! Pokud ale řlověk čeká od auta nějaký výkon, tak musí počítat s vyší spotřebou.
Nicméně, bylo by možná vhodné, kdyby celý zbytek slíbených nových vozidel pořídilo MV ještě letos, neboť cena by byla opravdu pro policii letos velmi příznivá!
  29.04.2009 10:41 Obvoďák
 
pro nechci
Asi máte na odělení těžké nohy, protože Oktavka co máme tedy 1,6 má jenom o litr vyšší spotřebu jak Fábie, ale stále má nižší spotřebu než měla Felicie co se vyřadila.
  29.04.2009 10:41 Obvoďák
 
pro nechci
Asi máte na odělení těžké nohy, protože Oktavka co máme tedy 1,6 má jenom o litr vyšší spotřebu jak Fábie, ale stále má nižší spotřebu než měla Felicie co se vyřadila.
  29.04.2009 16:14 For obvoďák
 
vzhledem k tomu, že pan MV I.L. zrušil služební dílny, kde se ta Felda opravila vskutku za pár korun, nedovedu se představit opravu těchto vozidel v civilním servisu, resp. cenu opravy. To je lepší než renta pro pro Škodovku a tučné do kapsy pro ty co v tom jedou. Navíc vzhledem k tomu, že každý den bourá 7 policejních vozů... supr kšeftík