Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  17.12.2006 21:03 Radek
 
Dělám u policie více jak 30 let, nejprve základní útvar pak 26 let kriminálka. Nikdy jsem nechtěl dělat vedoucí funkci , což jsem si splnil do dnešních dnů pracuji jako řadový kriminalista. V roce 1985 jsem požádal o studium na vysoké škole SNB, bylo mě řečeno, že nejsem kádrová rezerva OVKSČ a žádost mě nebyla doporučena. Nechal jsem se tedy alespoň zapsat ke studiu na důstojnické škole, kterou jsem dokončil řádně po dvou letech zkouškou / není uznána jako vyšší odborná škola / V roce 1993 jsem požádal o studium na Policejní akademii, bylo mě řečeno, že přednost mají mladší ročníky a nebyl jsem ani připuštěn k přijímací zkoušce. Dnes jsem byl zařazen na 7 platový stupeň, kde je předepsané Odborné vyšší a nebo vysokoškolské vzdělání ! V 51 letech mám 4 roky na to, abych si večerně a ve volných dnech S/N vzdělání doplnil, pokud né, můžu táhnout . Dobrý ne ! Může mě někdo z přítomých kolegů naznačit jakou mám reálnou volbu ? Po 30 letech nočních služeb, neplacených přesčasových hodin, kdy jsem o volný čás okrádal svou rodinu ? Má začít studovat a znovu ve svém volnu odcházet z domova a říkat manželce znovu a stále promiň ?
  18.12.2006 10:01 bbb
 
Můžu-li doporučit, ale nebude to jistě lehká volba, vydržet několik měsíců a se solidní rentou a odchodným jít pryč. Pan ministr nebude tolerovat "nevzdělané bez titulu" (ikdyž má titul většina na školách, kde jim to je k práci na ....). Tvé zkušenosti jdou s novým zákonem pak někam a tak dopadne většina ve vaší kůži a nedivil bych se, kdybyste odešel....hlavně, že protlačili takový nedodělek.....a teď se bijí do prsou, jak jsou dobří a jak se vším pohnuli....no comment
  18.12.2006 10:02 bbb
 
Omluva za chybu v tykání, po tolika letech na ulici a ve Vašem věku si zasloužíte respekt, pardon.
  18.12.2006 17:00 jiriostravsky <jiriostravsky@seznam.cz>
 
Je to k vzteku, nebo k pláči . sloužím u PČR sice o 7 let méně , ale i tak se již počítám k těm déle sloužícím. Nový zákon , ale vůbec nebere v potaz nějaké zkušenosti . Škola nikdy nebyla a nikdy nebude patent na rozum. Toto ale v naší složce nějak naši nadřízení a vysoce inteligentní Bc. a Mgr. nějak nechtějí připustit. Pořád nás chtějí srovnávat se západem , ale tam nikoho nehodnotí podle toho jaký má titul, ale co dovede.
  18.12.2006 18:04 bbb
 
Jiří, z toho si nic nedělej, já letos končím Bc.studium a pro změnu jsem na tabulce, kde školu nepotřebuji a vzhledem k tomu, že jsem na tabulce, kde i postup o patro výš by nebyl na tbl., kde je potřeba vzdělání a jsou tam ze 100% chlapi bez školy (sice "většina" na svém místě), ale nikdo je po těch letech už nedonutí, aby si tu školu dělali a postoupili dál. Proč, když ji nepotřebují a jsou spokojení....Tj.ten karierní řád, jak s tím mažou med kolem hu... takže mám stejně na výběr, buď odejdu pryč, ikdyž mě ta práce baví a budu si hledat místo ve vyšší třídě nebo se s tím srovnám a budu dalším ze stovek (tisíců) vysokoškoláků, co šlapou chodník.....a tak to chodí...:-)))
  18.12.2006 20:37 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Podle mého názoru se tě chtějí asi zbavit, protože tě mohli dát do 6 třídy. U nás před lety posílali na školu plno nových kluků z hlídkové služby. Jednalo se většinou o kluky, kterým to nešlo ani na ulici tak ani v kanceláři a elegantně se jich zbavili na 3 roky, když je poslali na denní studium. Po jejich návratu je začali dávat na kriminálku a starý pardálové jako ty je museli všechno učit a dělat na ně. Ještě domů nosili méně peněz jak oni. Výsledek toho byl, že plno schopných kluků raději odešlo do civilu.
  18.12.2006 21:33 Es Pe
 
pro "bbb"
Když to vezmeš selským rozumem, tak kam by měli ty " masy " vysokoškoláků postupovat ? Já jsem na funkci zpracovatele, sloužím naprosto stejným směnným způsobem, jako územáci na naší směně a nedokáži si představit, kdyby si všichni zpracovatelé udělali ( jako že studuje poměrně dost lidí ) VŠ, kam by se jako měli posunout ? Také nechápu proč někdo dneska " nacpe " kriminalistu s 30 praxí ( kterou ani 10 vysokých škol nenahradí ) do 7 platové třídy s povinností, aby si dodělal VŠ - v uvozovkách, že tuto práci kriminalisty tedy do současné doby vykonával 30 let jako " neodborník - pololaik ". Vždyť je tohle uvažování debilní. To se můžem do 10 let dostat k modelu, že všichni územáci budou mít povinně Bc., všichni ostatní magora a budeme nejtitulovější sbor na světě.
Náročnější požadavky s dalším studiem teorie chápu jako nutnost vyšetřovatelů a míst řídících, kteří by měli mít v teorii navrh, ale již vůbec to nevidím jako nutnost u řadového kriminalisty nebo policajta na obvodním oddělení. Kdo si chce udělat VŠ, ať si ji udělá, bude se mu to v budoucnu třeba hodit, ale již teď je vidět, že bakalářů je jako hub po dešti a co s nimi ?
Pravdou ale také je, že řada z nich přišla k policii, kde se tak dva roky rozkoukali - dali si přihlášku v příhodné době a to bylo celkem nedávno a nebo ještě teď, kdy školu jim povolili a teď přicházejí zpátky z těchto škol " TEORETICI ", kteří ale mají za sebou tak ty dva roky a někdy trochu více ( mimo těch déle sloužících ) zkušeností z ulice teď je cpou z důvodu " získaného patentu na rozum " na některá místa, kam se v dřívější době chodilo ne pro VŠ ale pro zkušenostií a od těchto lidí vidím chování, která má vyjadřovat tu jejich teoretickou vyzrálost - takové ty jejich hovory s vypouštěním odborných názvosloví jako například : " Na těch případech je vidět stejný " MODUS OPERANDI ". Tím nikoho ze zkušených praktiků nehromí - ti jinak také vědí co to znamená. Přeci nebudeme mluvit latinsky.
Tím co jsem tady uvedl, jsem zčásti odpověděl na příspěvek kolegy nahoře - Radka, který toho má policejně velmi mnoho za sebou a pochopí to každý alespoň trochu déle sloužící policajt. Zkrátka dnešní preferování jen a jen VŠ je na spoustě míst podle mého názoru zbytečné, kdo ale chce ať studuje, je to právo každého.
Jen mě vadí, že jsou " vytlačováni " opravdu velmi zkušení lidi a konkrétně mě například vadí, že z našeho okresu odešel kriminalista s 18 letou praxí, který měl skutečně " nadstandartní výsledky ", kdy brabečková co se vrací z policejních akademií na něj nebudou mít ani po 20 letech, protože jeho smysl odhadu pachatele po osobnostní stránce a celková taktika výslechu a práce s pachatelem byla na úrovni takové, že to člověk opravdu respektoval. Proč o něm píšu, protože odešel jednak z důvodu dění u policie v posledních letech a naprosto neodůvodnitelného preferování nezkušených ( myslím tím těch chvilku u policie ) akademistů na místa u kriminálky. Každej kdo delší dobu slouží ví, že znalost pachatelů na kriminálce je alfou a omegou této práce. Tato znalost je získávaná dlouhodobě. Některé pachatele člověk potkává téměř každý týden a jiné třeba jednou za 5 let a přesto již člověk ví co je zač a co od něj může očekávat, jaká bude jeho " nespolupráce " při výslechu - jak na něj.
Dneska je to ale o tom : Máš Magora nebo alespoň Blbce, tak je to dobrý, jseš ten lepší článek u policie a na tobě všechno postavíme. S ostatníma zameteme - že maj zkušenosti - nezajímá.
Někomu se to možná nebude líbit - zvlašť těm z VŠ s málo léty, kterých jsem se tady možná trochu dotknul, ale stojím si za tím, protože to tak v dnešní době je.
  18.12.2006 22:33 bbb
 
To EsPe: Jasně, rozumím ti, ale já se tu bavím o lidech,kteří začali studovat po 8-10 letech na ulici a tam zkušenosti už získáš. Vadí mi i to, že od 1.1.2007, kdy bude účinný nový zákon, by na jistá místa (nevím jak kde a je-li to u vás taky), bylo vyhlášeno výběrové řízení, ale vzhledem k tomu, že tam jisté lidi nechtěli, protože nejsou dostatečně loajální a blablabla, narychlo se tyto fleky zaplnili ještě letos středoškolákama s poloviční praxí, ikdyž je u nás přes 10 VŠ s praxí nad 10 let.... To tu ale nevyřešíme, já bych i tak zůstal na ulici, takže nejde o to, si zalézt do kanclu, jde o to využít vše, co jsem se naučil a předat to dalším a pokusit se alespoň něco změnit, ať už jde o komunikaci, přístup, informování, školení, ocenění práce atd...
  24.12.2006 00:23 Radek
 
Ahoj kolegové. K firmě jsem nastoupil s civilní maturitou v roce 1981. Při nástupu platově nic moc. Začínal jsem na hlídkové, pak IPS, poté SIPS no a odtud na OOK. Někdy v roce 1990 začali šéfové opruzovat s potřebou mít VŠ vzdělání. Tak jsem začal studovat, bylo to super, za 100% plat jsem byl ve škole a v práci jsem se vyskytoval jen pohostinně. Mohl jsem se více věnovat rodině a svým koníčkům. Studování se mi zalíbilo natolik, že jsem postupně absolvoval VŠ s tituly Bc., pak Ing. a poté Dr. Musím uznat, že to PČR vzala velmi vstřícně a mám pěkný plat a dobré místo. Od ledna 2007 dostanu ještě přidáno. Začínal jsem z hodností nstržm. , nyní jsem plukovník. Všechny so a ne mám volné , svou práci si řídím a organizuji sám. Jsem spokojený polda a vám všem přeji to samé!
  26.12.2006 19:52 Poldinka
 
Vzkaz pro bbb,

nic si z toho nedělej jsem na tom stejně, také jsem byla donucena jako dokumentarista jít studovat a teď mi je vysoká škola pro srandu králíků. Také nechci a nikdy jsem nechtěla dělat žádnou fce, chci prostě dělat policejní práci. Vám Radku můžu jenom vzkázat, že na VŠ se mnou do ročníku chodí i starší kolegové než vy a teď s účinností nového zákona to vzdají, protože ze sebe prostě nebudou dále dělat cvičenou opici. Ono by bylo hezké mít velmi vzdělanou policii, ale kdo bude potom dělat tu špinavou práci a otázka je, kdo tyto všechny vysokoškoláky zaplatí. Ve vašem postavení je skutečně počkat 4 roky, nechat si podepsat smlouvu na dobu určitou a potom hezky v klidu odejít a nebo jak radí kolega, oddělat pár měsíců a odejít s výsluhou. Jak vidítě, tak zkušenosti prostě nikoho nezajímají. Je to začarovaný kruh.
  15.04.2007 22:54 vydra <jiva@centrum.cz>
 
Kdyby ses jim na tu službu vysral hned po 89.roce jako my,tak jsi měl dnes po starostech.Je to banda lumpů a ty jim vole sloužíš!Navíc jsi porušil přísahu a tedy jsi zradil.
  16.12.2006 20:17 hasič končim <dck3@seznam.cz>
 
Ahoj kluci. Tak se s váma loučim. Mám odslouženo 11.let a 2 roky vojny. Takže nejakou pětku dostanu. Už mám dost tý buzerace od nadřízených. A od nového roku to půjde všechno do p....e! Gumy budou na koni a daj vám to pekně sežrat. Ten zákon je dělanej jen pro ně. Už teď na nás machrujou! Tak se mějte a držim vám palce!!!! Hasič.
  16.12.2006 21:17 bbb
 
Soudy se budou činit, protože jednou na mě vytáhnou výmysly a sejmu je stejně jako to zkusí oni na mě. Jinak přeji hezké svátky a ať se ti daří v soukromém sektoru. B
  17.12.2006 16:44 doufající polda <aassdd@seznam.cz>
 
Machrujou, buzerujou a jednat s lidma neuměj. Polda
  18.12.2006 13:17 :-)
 
hodne stesti v civilu. a svestickam se na ulici nesmej. oni za to nemuzou za dream management na PP
  16.12.2006 18:59 Milan Novák <Mildis01@seznam.cz>
 
Nevíte někdo bližší informace jak má od nového roku fungovat dopravní policie zaměřená na dohled. Jaké třídy, jaké požadavky, zda-li je lepší utéct do civilu než se tu nechat buzerovat od dědečků.
  16.12.2006 21:15 bbb
 
Dohled zřejmě 3PT, stejně jako hlídkaři a 158...dále bez komentáře a je na každém, jak se rozhodne, já být na tomto místě, pošlu děkovný dopis a jsem za týden na marodce a jednou nohou v civilu.....
  17.12.2006 11:26 haha
 
3,4,5...jsem zvědav, jestli jim pak ta protikorupční kemera za uchem bude něco platná
  26.12.2006 19:56 poldinka
 
Můžu ti říci, že policisté na BESIP budou v 3TT a u nás dokonce nebudou mít ani 10 % navrch, takže nevím, co budou nosit domů, ale domnívám se, že almužnu.
  16.12.2006 18:23 Es Pe
 
Pro větší zmatek a pro OOPP

Zde je odpověď na téma započítání výsluhových dob - na stránkách s touto tématikou - měly by to být právně fundované odpovědi :

Podle § 224 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, se ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona provede všem příslušníkům zápočet dob pro účely výsluhových nároků. Do trvání služebního poměru se Vám započte doba trvání služebního poměru policisty (včetně zápočtu vojenské základní nebo náhradní služby) a doba trvání služebního poměru celníka. Z uvedené doby a z doby trvání služebního poměru podle zákona č. 361/2003 Sb. se bude odvíjet Váš nárok na výsluhový příspěvek. Zmíněné doby mají význam také pro stanovení výše odchodného. Při novém skončení služebního poměru se příslušníkovi, kterému bylo při předchozím skončení služebního poměru vyplaceno odchodné, vyplatí odchodné snížené o částku, která mu již byla vyplacena.
Dle dotazu na Krajské správě se vojna podle dalších prováděcích předpisů, které byly ale odlišné od celníků ( ale shodné s vězeňskou službou ) se ZVS a asi tedy i NVS dle dosud platného zákona započítává. Osobně znám bývalého dozorce který odešel po : 8 let + 2 ZVS a příspěvěk pobírá.
  17.12.2006 11:28 haha
 
podle nového zákona se vojna do výsluhy nepočítá
  16.12.2006 14:41 oopp
 
Tady kdosi zmíňoval, že má odsloužených 8 let u policie plus 2 roky vojny a tramdá pryč!Tak to je na omylu, protože zákon č.361/2003 Sb. jasně hovoří to, že na rentu se nevztahuje zápočet vojny ani podle starého zákona o služ.poměru PČR. Vojna se započítává akorát do platových stupňů, tzn. jako odpracované roky praxe,nikoliv k nároku na výsluhu,ok!!!Chce si to přečíst pořádně zákon!!!!Zdarec
  16.12.2006 15:58 bbb
 
Jo, ale jestli se sekl v tomhle, tak i pro něj platí přechodné období 3 let, takže 10 stihne...:-)
  16.12.2006 17:57 Hary <Hary21@seznam>
 
To s tou vojnou je to fakt pravda? Já mám odslouženo čistých 12 let a se ZVS budu mít za 2 měsíce 14 let. Takže, když dám výpověď až po novém roce, tak mi započítají pouze 12 let? V tom případě by bylo pro mě výhodnější dát výpověď do konce roku 2006, kdy bych měl mít započteno 14 let. Mě se to nezdá, podle mne půjdu na výsluhu v překlenovacím období a měl by se na mne vztahovat zápočet let dle z.č. 186/1992Sb. Kdo to přesně ví, nejlépe na 110%, do konce roku už není moc času. Děkuji.
  16.12.2006 18:11 bbb
 
Hary napiš šéfovi odborů na mail, myslím, že ti to řekne nejlépe on. Taky na stránkách www.nosp.cz možná najdeš nějaké info. Zdravím
  16.12.2006 19:43 ggg <ddaass@seznam.cz>
 
Kecy, v přechodném období se odchází dle účinnosti starého zákona, tedy + ZVS. Dle nového zákona je skutečně ZVS započítávána pouze do tarifu. Jinak je nejlepší se informovat na kmenovce.
  17.12.2006 11:29 haha
 
...ten kluk má pravdu
  13.12.2006 17:52 bbb
 
Ve III.čtení návrhu zákona o státním rozpočtu ČR na r.2007 neprošel návrh na posílení prostředků v kapitole všeobecná pokladní správa o 500 mil. Kč „na příslušníky “.
viz www.osh.cz
  13.12.2006 15:18 dennis cleanis <ZV130@volny.cz>
 
Není to ten náměstek PP, který se proti drtivé většině reakcí zuřivě brání ponechat možnost sloužit třeba o nočních a nízkých teplotách v tzv. čerňákách, čímž nám bere ten zbytek důstojnosti a respektu, který ještě máme?
  13.12.2006 14:52 bbb
 
Zdravím, zaslechl jsem, že je na PMJ v Praze přes 100 žádostí do civilu a na jiná místa, nevíte o tom něco?
  13.12.2006 13:06 doory
 
Víte o tom, že náměstek PP považuje policii za vojenský organizovaný sbor. To je ostuda, vždyť v zákoně o policii z.č. 283/91 Sb. se píše, že se tímto zákonem se zřízuje policie ČR- bezpečnostní ozbrojený sbor. Myslím, že p. náměstek pořád žije minulostí. Je to ostudy,když vysoce postavený manager PČR nezná zákon o policii.
  14.12.2006 20:17 Sam
 
Bezpečnostní ozbrojený sbor má vnitřní struktůru vojensky oragnizovaného sboru. Proto máme hodnosti, proto je zde vše řízeno psanými rozkazy. Proto je zde velitelská pravomoc. Pokud to nechápeš, prosím tě běž raději do cukrárny prodávat indiány a kremrole.
  14.12.2006 20:50 Es pe
 
Nejseš daleko od pravdy, protože znám jednoho bývalého policistu, který si v Ústí nad Labem - Krásné Březno otevřel cukrárnu a skutečně prodává indiány a kremrole, jmenuje se Rudolf Antal - kdo by si to pomyslel, všechno je možné.
  30.12.2006 15:54 Kočkopes
 
Sam Ti to doory vysvětlil. Ale zapoměl dodat, že bez vojenského prokurátora to není vojensky organizovaný sbor, ale kočkopes. Tak buď klidná, bordel bude dál!
  13.12.2006 12:14 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Je snad špatné poukázat na to, že od Nového roku si většina z nás pohorší na mzdě. Není pravdou, že většina z nás pracuje v nedůstojných podmínkách! Máme dostatečné materiální a technické vybavení ! Skoro každý si odpoví, že nemáme. Jaké můžeme mít PČR renomé u občanu, když k nám přijde něco oznámit. Chátrající budova, nábytek z dob minulých. Nefungující PC a policista v obnošené uniformě, protože ve skladu na něho nic nemají.
  14.12.2006 20:19 Sam
 
O tomto tady mluv až 15. února 2007, když budeš mít výplatní termín. Pak tady teprve plácej !
  14.12.2006 21:29 Es Pe
 
Policemane nechápu tu tvoji nedůvěru v řídící pracovníky PČR, celá léta tě učí, aby si pro dobro Policie ČR nic neslepičil na veřejnost a " dělal ", že to máme pevně v rukou a že je vše v pořádku a teď jsi to tady profláknul - po tom tvém sdělení " nám už lidi nebudou důvěřovat ". Nech to být a nech se překvapit. Ptáci na střechách si povídají že nám přidají těch 4.000,- Kč, jak ještě na jaře sliboval exministr Bublan - I VOJÁCI NÁM BUDOU ZÁVIDĚT
  15.12.2006 11:14 bbb
 
Vážený Same, to, o čem píše kolega není otázka nějakého 15.2.2007, to není otázka ani posledních měsíců, to je realita desítek let....ještě mi prosím vysvětlete, co se tak zásadního změní až k Vámi uváděnému datu? Četl jste už nový zákon? Prohlédl jste si už nové platové tarify? Viděl jste novou systemizaci pracovních míst? Umíte počítat? To co uvidí 15.2.2007 na výplatní pásce si lehce spočítá už nyní a zakazovat komukoli se vyjadřovat a poukazovat na nedostatky (ať už jde o zákon nebo něco jiného) je jen ukázkou toho, kde zřejmě pracujete.....na ulici těžko....
  15.12.2006 11:58 Es Pe
 
Už jen ten styl : " PAK TADY TEPRVE PLÁCEJ " vykazuje prvky jisté nadřazenosti nad věcí ( a asi i nad těmi z ulice jako jsme my ) a nebo je to někdo z nekonečných optimistů - i takových je potřeba - neboť pozvednou ducha v okolí nám všem naivním nevěřícím. Možná se ale pletu a pokud dne 15.2.2007 bude velký třesk a uvidím okolo sebe rozesmáté tváře - pošlu policemanovi email s výtkou aby příště nešířil poplašné zprávy - obvzlášť mezi civilní sektor, který si to nemůže prožít a zhodnotit.
  17.12.2006 12:17 Sam
 
Děte do háje! Kdo je nadřazenej ! Co to kecáš za blbosti já jsem taky ulice ! Nejsem jeno ze všeho vysranej jako vy . Pořád tady něco omýláte, třesete se , stěžujete si.Tak nechte těch keců, 15.2.2007 se podívejte kolik leží na stole a pak jsou dvě možnosti . Budu to za ty prachy u firmy dělat nebo nebudu a najdu si jinou možná příjemnější a lépe placenou práci ! To je život hoši, tak to je !
  17.12.2006 14:28 bbb
 
a když se mi něco nelíbí, tak to flegmaticky hodím za hlavu a raději půjdu jinam....za dveřma čekají tisíce dalších....a buďte zticha, tady vám zakazuji se vyjadřovat....ty bys měl jít na funkci, máš k tomu předpoklady....:-)))
  17.12.2006 20:18 Sam
 
Proč se mám trápit tím, co neovlivním . Všechno v životě je jenom otázka volby! Nebudud fňukat a naříkat, jak to máme těžké, jak jsou na nás všichni zlí, jak máme vybavení špatné, jak na nás šetří, že šéfove stojí za hov ! K čemu jsou takové řeči. Policie je rozesraná tak jak si to lidi a politici asi přáli, tak o co jde, já to rovnat nebudud, ani náhodou ! Budu zatím makat jak nejlépe můžu až do té doby, kdy si řeknu dost , za tohle už nedělám no a půjdu jinám. Když člověk chce dělat práce si ho vždycky najde. Já fňukat nikdy nebudu , NIKDY ! Proto mě štve jak zde někdo stále něco vytahuje. Je to k hovnu nic se tím neřeší - Hrajete si na tvrďáky, ale kňouráte tady jako u máminčiný sukně !
  17.12.2006 21:02 bbb
 
Nevšiml jsem si, že si tu někdo hraje na tvrďáky, jen se tu vyjadřují k tomu, co je s prominutím se... Toť vše, když se ti to nelíbí, můžou ti stejně jako tu přispíváš ty říci, nelez sem....
  18.12.2006 12:07 Milhaus
 
Svatá pravda!!!!