Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2007 23:19 x
 
V pondělí 5. února 2007 na žádost Nezávislého odborového svazu Policie České republiky navštívil Českou republiku prezident evropské odborové policejní centrály EuroCOP Heinz Kiefer. Tento byl předběžně písemnou formou informován o stavu, který u Policie České republiky panuje po zavedení účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů.

Jeho návštěva byla zahájena v 10:30 hodin prohlídkou nově zrekonstruovaných prostor MOP Krakovská na Praze 1. Zde jej přivítal zástupce ředitele Správy hl. m. Prahy plk. ing. Zdeněk Bezouška a ředitel Obvodního ředitelství Praha I plk. Bc. Jiří Sellner. Toto oddělení bylo zrekonstruováno v rámci projektu P1000. Je třeba připomenout i to, že finanční prostředky byly pro tento účel uvolněny po loňské návštěvě nejvyšších představitelů EuroCOP na služebnách v Plzni, kde kritizovali neutěšený stav některých z nich. Služebna v Krakovské (i její technické vybavení) se mu líbila, ale s nevolí nesl skutečnost, že zde nejsou žádná bezpečnostní opatření k ochraně policistů např. před příchozím se zbraní. Program pokračoval návštěvou Místního oddělení Bartolomějská a operačního střediska Obvodního ředitelství Praha I. Zde jej jako dlouholetého policistu zejména zaujal kamerový systém. Vyjádřil se, že něco takového by v Německu, kde působí, nebylo možné s ohledem na předpisy týkající se ochrany soukromí. Na závěr návštěvy Prahy I jej ředitel Sellner upozornil na to, že takto samozřejmě nejsou zrekonstruovány všechny služebny a prostory policie, což mu doložil i stavem ostatních pater budovy, kde je MOP Bartolomějská umístěna. Na to Heinz Kiefer reagoval tím, že ani v Německu nejsou všechny služebny ve stavu, který by si představovali.

Ve 13:00 hodin byl Heinz Kiefer přijat policejním prezidentem plk. Mgr. Vladislavem Husákem. Zde byla otevřena mnohá témata, která policisty v současné době nejvíce trápí. K propadům platů policistů policejní prezident uvedl, že po získání potřebného množství relevantních informací dojde k navýšení zvláštního (tzv. rizikového) příplatku nejvíce postižených skupin policistů. K tomuto by měla být použita rezerva, která byla vytvořena v minulých letech a postupně by měly být rozpouštěny i finanční prostředky určené na neobsazená tabulková místa. Uvedl, že první změny by se měly projevit již ve výplatě za měsíc březen 2007. Ale i v průběhu roku dojde ke změnám, vždy v závislosti na vývoji finančních možností. Heinz Kiefer vyjádřil své překvapení nad tím, že policisté v České republice jsou nuceni odpracovat 150 hodin přesčas zdarma. Byla otevřena i otázka zrušených příplatků. Potom se policejní prezident z jednání omluvil, neboť byl povolán k ministrovi vnitra. Litoval, že si nemohl, vzhledem k rychlému sjednání návštěvy prezidenta EUROCOP, vyhradit více času. Jednání dále pokračovalo s vedoucím kanceláře pplk. Ing. Jindřichem Mayerem, kterému Heinz Kiefer kladl další otázky.

Rozhodně nelze souhlasit s vyjádřením policejního prezidenta, které bylo 5. února 2007 ve 21:15 hodin uveřejněno ČTK (Šéf evropských policejních odborů radí s demonstrací počkat): „Myslím, že pan Kiefer přijal naše argumenty.“ Věc se má tak, že Heinz Kiefer přijal informace, které se mu od policejního prezidenta dostaly, ale neznamená to, že by s nimi bezvýhradně souhlasil.

Po skončení jednání poskytli Heinz Kiefer a Milan Štěpánek přítomným zástupcům médií (ČT 1 a Čro) rozhovory, ve kterých odpověděli na položené otázky. Heinz Kiefer s uspokojením konstatoval, že probíhají jednání s Policejním prezidiem a Ministerstvem vnitra, která se snaží řešit současné problémy policistů. Vyjádřil myšlenku, že případné ostřejší kroky včetně demonstrace by měly být použity v případě neúspěchu těchto jednání.

Návštěva prezidenta EUROCOP pokračovala přijetím u náměstka ředitele Správy Západočeského kraje plk. JUDr. Jiřího Houby, který Heinze Kiefera seznámil s posunem, ke kterému došlo od květnové konference EuroCOP. Dalším bodem byla prohlídka obvodního oddělení Plzeň – střed, kde se H. Kiefer na vlastní oči přesvědčil, k jakému pokroku došlo od poslední návštěvy zástupců EuroCOP. Zde měl příležitost (bez přítomnosti služebních funkcionářů) hovořit s řadovými policisty, kteří byli na oddělení přítomni. Tito si chválili nové pracovní prostředí, ale zároveň mu sdělili konkrétní negativní dopady zákona na svoji osobu – zavedení hodnostních označení a propad služebního příjmu.

V 19:00 hodin byla delegace přijata u ministra vnitra MUDr. Mgr. Ivana Langera. Ze strany ministerstva se účastnil i 1. náměstek ing. Jaroslav Salivar. Ministr zdůraznil, že se nyní nacházíme ve výjimečné situaci pro PČR. Zdůraznil, že dosavadní komunikaci s Nezávislým odborovým svazem PČR považuje za férovou, korektní a ze strany NOS PČR přiměřeně tvrdou. Prohlásil, že se postará, aby dopady nového zákona byly co nejmenší, ale při zachování smyslu zákona, zejména kariérního řádu. Heinz Kiefer jej informoval o tom, že EuroCOP sleduje vývoj nových členských zemí Evropské unie s ohledem na budoucí příslušnost do Schengenského prostoru. Zdůraznil nutnost jednání s policejními odbory. Dále uvedl, že je dostatečně informován o situaci v policii a byly mu osobně předány informace o tom, že došlo v konkrétních případech k propadu platů v řádu 2 – 3.000,-- Kč. Uvedl, že považuje za nebezpečnou cestu, aby byl služební příjem policisty nějak kompenzován z uspořených prostředků z minulosti a z prostředků určených na neobsazená tabulková místa. V případě obsazení těchto neobsazených míst by již do budoucna nebylo kde brát. Ministr zdůraznil, že průměrný plat policisty je na úrovni 150% oproti ostatní rozpočtové sféře a musíme hrát citlivou roli i vůči zbytku veřejnosti. Ví, že platy jsou důležité, ale za důležité považuje i pracovní prostředí, ve kterém policisté pracují. Proto přišel s projektem P1000, ve kterém chce utratit celkem 3 mld. korun. Dalším problémem, na který se chce zaměřit je obměna vozového parku policie. Chce uzavřít na základě výběrového řízení rámcovou smlouvu s výrobci automobilů, na základě které by mělo dojít k rychlé obměně 14 000 vozů pořízených za výhodné ceny díky objemu.

Heinz Kiefer se ministra dotázal na zvěsti o chystaném zrušení či citelném omezení výsluhových příspěvků. Toto ministr rozhodně popřel a řekl, že to podepíše klidně vlastní krví. Jakékoliv podobné snahy považuje za neopodstatněné a mající velmi negativní dopad na policii. Heinz Kiefer uvedl, že je rád, že vedení policejních odborů sází na jednání a je s ním jednáno, neboť z vlastní zkušenosti ví, že toto není obvyklé. Zdůraznil ale také, že si nedokáže představit, že by policista v Německu pracoval zdarma (otázka přesčasů).

Ze strany vedení NOS PČR byly v diskuzi s ministrem vzneseny dvě zásadní skutečnosti, které v posledních dnech zajímají policisty a které jsou velmi diskutovány. Jedná se o případy policistů, kteří dosáhli 58 let věku, jeví se jako „neperspektivní“ a jsou přesvědčováni k odchodu ze služebního poměru. Stejně tak budí rozruch informace o uvažované manipulaci s osobním příplatkem u těch policistů, kteří jsou zařazeni na služebních místech s požadavkem na vzdělání, které nesplňují. Tyto skutečnosti, zejména ve spojení s fámami o omezení výsluhových nároků, vedou k nejistotě, zneklidňují další část policejního sboru a zvyšují procento bezdůvodně odcházejících policistů.

První náměstek Ing. Salivar vznesl kritickou připomínku k činnosti odborového svazu, a to k úrovni práce na úrovní některých krajů nebo okresů, neboť ne všude jsou odboroví funkcionáři dostatečně fundovanými partnery pro služební funkcionáře.

Na závěr jednání s ministrem vnitra Heinz Kiefer poděkoval za přijetí a ubezpečil přítomné, že se bude na konci roku ptát, zda došlo k propadu platů v ročním vyjádření. Je rovněž připraven se účastnit dalších jednání v průběhu roku.

Na závěr celodenního programu se prezident EuroCOP setkal s předsedou Výboru pro bezpečnost PSP Mgr. Františkem Bublanem, se kterým diskutoval o aktuální situaci v české policii i o problémech, se kterými se během dne seznámil. Část jednání se týkala i otázek Schengenského prostoru. Rovněž ze strany Mgr. Bublana byl ujištěn, že omezení výsluhových nároků příslušníků bezpečnostních sborů nepřichází v úvahu.

Po celou dobu návštěvy byl Heinz Kiefer doprovázen předsedou NOS PČR JUDr. Milanem Štěpánkem a místopředsedy Ing. Alexanderem Burdou, Bc. Danielem Bláhou JUDr. Petrem Tomkem, kteří mu poskytovali potřebná vysvětlení k otázkám, o které se zajímal. Byl také seznámen s plánovanou schůzkou s organizátory demonstrace, stanovenou na den 7. 2. 2007, o jejímž výsledku chce být informován.

Heinz Kiefer vzal v potaz „revoluční“ změnu, kterou nový zákon o služebním poměru přinesl, ale zdůraznil, že si všiml toho, že zde neprobíhá dostatečná informovanost policistů ze strany Ministerstva vnitra ČR, Policejního prezídia, ale i ze strany odborového svazu.
V pondělí 5. února 2007 na žádost Nezávislého odborového svazu Policie České republiky navštívil Českou republiku prezident evropské odborové policejní centrály EuroCOP Heinz Kiefer. Tento byl předběžně písemnou formou informován o stavu, který u Policie České republiky panuje po zavedení účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů.

Jeho návštěva byla zahájena v 10:30 hodin prohlídkou nově zrekonstruovaných prostor MOP Krakovská na Praze 1. Zde jej přivítal zástupce ředitele Správy hl. m. Prahy plk. ing. Zdeněk Bezouška a ředitel Obvodního ředitelství Praha I plk. Bc. Jiří Sellner. Toto oddělení bylo zrekonstruováno v rámci projektu P1000. Je třeba připomenout i to, že finanční prostředky byly pro tento účel uvolněny po loňské návštěvě nejvyšších představitelů EuroCOP na služebnách v Plzni, kde kritizovali neutěšený stav některých z nich. Služebna v Krakovské (i její technické vybavení) se mu líbila, ale s nevolí nesl skutečnost, že zde nejsou žádná bezpečnostní opatření k ochraně policistů např. před příchozím se zbraní. Program pokračoval návštěvou Místního oddělení Bartolomějská a operačního střediska Obvodního ředitelství Praha I. Zde jej jako dlouholetého policistu zejména zaujal kamerový systém. Vyjádřil se, že něco takového by v Německu, kde působí, nebylo možné s ohledem na předpisy týkající se ochrany soukromí. Na závěr návštěvy Prahy I jej ředitel Sellner upozornil na to, že takto samozřejmě nejsou zrekonstruovány všechny služebny a prostory policie, což mu doložil i stavem ostatních pater budovy, kde je MOP Bartolomějská umístěna. Na to Heinz Kiefer reagoval tím, že ani v Německu nejsou všechny služebny ve stavu, který by si představovali.

Ve 13:00 hodin byl Heinz Kiefer přijat policejním prezidentem plk. Mgr. Vladislavem Husákem. Zde byla otevřena mnohá témata, která policisty v současné době nejvíce trápí. K propadům platů policistů policejní prezident uvedl, že po získání potřebného množství relevantních informací dojde k navýšení zvláštního (tzv. rizikového) příplatku nejvíce postižených skupin policistů. K tomuto by měla být použita rezerva, která byla vytvořena v minulých letech a postupně by měly být rozpouštěny i finanční prostředky určené na neobsazená tabulková místa. Uvedl, že první změny by se měly projevit již ve výplatě za měsíc březen 2007. Ale i v průběhu roku dojde ke změnám, vždy v závislosti na vývoji finančních možností. Heinz Kiefer vyjádřil své překvapení nad tím, že policisté v České republice jsou nuceni odpracovat 150 hodin přesčas zdarma. Byla otevřena i otázka zrušených příplatků. Potom se policejní prezident z jednání omluvil, neboť byl povolán k ministrovi vnitra. Litoval, že si nemohl, vzhledem k rychlému sjednání návštěvy prezidenta EUROCOP, vyhradit více času. Jednání dále pokračovalo s vedoucím kanceláře pplk. Ing. Jindřichem Mayerem, kterému Heinz Kiefer kladl další otázky.

Rozhodně nelze souhlasit s vyjádřením policejního prezidenta, které bylo 5. února 2007 ve 21:15 hodin uveřejněno ČTK (Šéf evropských policejních odborů radí s demonstrací počkat): „Myslím, že pan Kiefer přijal naše argumenty.“ Věc se má tak, že Heinz Kiefer přijal informace, které se mu od policejního prezidenta dostaly, ale neznamená to, že by s nimi bezvýhradně souhlasil.

Po skončení jednání poskytli Heinz Kiefer a Milan Štěpánek přítomným zástupcům médií (ČT 1 a Čro) rozhovory, ve kterých odpověděli na položené otázky. Heinz Kiefer s uspokojením konstatoval, že probíhají jednání s Policejním prezidiem a Ministerstvem vnitra, která se snaží řešit současné problémy policistů. Vyjádřil myšlenku, že případné ostřejší kroky včetně demonstrace by měly být použity v případě neúspěchu těchto jednání.

Návštěva prezidenta EUROCOP pokračovala přijetím u náměstka ředitele Správy Západočeského kraje plk. JUDr. Jiřího Houby, který Heinze Kiefera seznámil s posunem, ke kterému došlo od květnové konference EuroCOP. Dalším bodem byla prohlídka obvodního oddělení Plzeň – střed, kde se H. Kiefer na vlastní oči přesvědčil, k jakému pokroku došlo od poslední návštěvy zástupců EuroCOP. Zde měl příležitost (bez přítomnosti služebních funkcionářů) hovořit s řadovými policisty, kteří byli na oddělení přítomni. Tito si chválili nové pracovní prostředí, ale zároveň mu sdělili konkrétní negativní dopady zákona na svoji osobu – zavedení hodnostních označení a propad služebního příjmu.

V 19:00 hodin byla delegace přijata u ministra vnitra MUDr. Mgr. Ivana Langera. Ze strany ministerstva se účastnil i 1. náměstek ing. Jaroslav Salivar. Ministr zdůraznil, že se nyní nacházíme ve výjimečné situaci pro PČR. Zdůraznil, že dosavadní komunikaci s Nezávislým odborovým svazem PČR považuje za férovou, korektní a ze strany NOS PČR přiměřeně tvrdou. Prohlásil, že se postará, aby dopady nového zákona byly co nejmenší, ale při zachování smyslu zákona, zejména kariérního řádu. Heinz Kiefer jej informoval o tom, že EuroCOP sleduje vývoj nových členských zemí Evropské unie s ohledem na budoucí příslušnost do Schengenského prostoru. Zdůraznil nutnost jednání s policejními odbory. Dále uvedl, že je dostatečně informován o situaci v policii a byly mu osobně předány informace o tom, že došlo v konkrétních případech k propadu platů v řádu 2 – 3.000,-- Kč. Uvedl, že považuje za nebezpečnou cestu, aby byl služební příjem policisty nějak kompenzován z uspořených prostředků z minulosti a z prostředků určených na neobsazená tabulková místa. V případě obsazení těchto neobsazených míst by již do budoucna nebylo kde brát. Ministr zdůraznil, že průměrný plat policisty je na úrovni 150% oproti ostatní rozpočtové sféře a musíme hrát citlivou roli i vůči zbytku veřejnosti. Ví, že platy jsou důležité, ale za důležité považuje i pracovní prostředí, ve kterém policisté pracují. Proto přišel s projektem P1000, ve kterém chce utratit celkem 3 mld. korun. Dalším problémem, na který se chce zaměřit je obměna vozového parku policie. Chce uzavřít na základě výběrového řízení rámcovou smlouvu s výrobci automobilů, na základě které by mělo dojít k rychlé obměně 14 000 vozů pořízených za výhodné ceny díky objemu.

Heinz Kiefer se ministra dotázal na zvěsti o chystaném zrušení či citelném omezení výsluhových příspěvků. Toto ministr rozhodně popřel a řekl, že to podepíše klidně vlastní krví. Jakékoliv podobné snahy považuje za neopodstatněné a mající velmi negativní dopad na policii. Heinz Kiefer uvedl, že je rád, že vedení policejních odborů sází na jednání a je s ním jednáno, neboť z vlastní zkušenosti ví, že toto není obvyklé. Zdůraznil ale také, že si nedokáže představit, že by policista v Německu pracoval zdarma (otázka přesčasů).

Ze strany vedení NOS PČR byly v diskuzi s ministrem vzneseny dvě zásadní skutečnosti, které v posledních dnech zajímají policisty a které jsou velmi diskutovány. Jedná se o případy policistů, kteří dosáhli 58 let věku, jeví se jako „neperspektivní“ a jsou přesvědčováni k odchodu ze služebního poměru. Stejně tak budí rozruch informace o uvažované manipulaci s osobním příplatkem u těch policistů, kteří jsou zařazeni na služebních místech s požadavkem na vzdělání, které nesplňují. Tyto skutečnosti, zejména ve spojení s fámami o omezení výsluhových nároků, vedou k nejistotě, zneklidňují další část policejního sboru a zvyšují procento bezdůvodně odcházejících policistů.

První náměstek Ing. Salivar vznesl kritickou připomínku k činnosti odborového svazu, a to k úrovni práce na úrovní některých krajů nebo okresů, neboť ne všude jsou odboroví funkcionáři dostatečně fundovanými partnery pro služební funkcionáře.

Na závěr jednání s ministrem vnitra Heinz Kiefer poděkoval za přijetí a ubezpečil přítomné, že se bude na konci roku ptát, zda došlo k propadu platů v ročním vyjádření. Je rovněž připraven se účastnit dalších jednání v průběhu roku.

Na závěr celodenního programu se prezident EuroCOP setkal s předsedou Výboru pro bezpečnost PSP Mgr. Františkem Bublanem, se kterým diskutoval o aktuální situaci v české policii i o problémech, se kterými se během dne seznámil. Část jednání se týkala i otázek Schengenského prostoru. Rovněž ze strany Mgr. Bublana byl ujištěn, že omezení výsluhových nároků příslušníků bezpečnostních sborů nepřichází v úvahu.

Po celou dobu návštěvy byl Heinz Kiefer doprovázen předsedou NOS PČR JUDr. Milanem Štěpánkem a místopředsedy Ing. Alexanderem Burdou, Bc. Danielem Bláhou JUDr. Petrem Tomkem, kteří mu poskytovali potřebná vysvětlení k otázkám, o které se zajímal. Byl také seznámen s plánovanou schůzkou s organizátory demonstrace, stanovenou na den 7. 2. 2007, o jejímž výsledku chce být informován.

Heinz Kiefer vzal v potaz „revoluční“ změnu, kterou nový zákon o služebním poměru přinesl, ale zdůraznil, že si všiml toho, že zde neprobíhá dostatečná informovanost policistů ze strany Ministerstva vnitra ČR, Policejního prezídia, ale i ze strany odborového svazu.
  25.12.2006 19:41 jeden z 10 000 policistů!!!
 
opravdu toto nemá obdoby co tady předvádí náš stát. Chcete si hrát ne EU práce jek tam, techniku z ukrajiny, výslednost jak z Anglie a ohodnocení???? Ani nevím ke komu ho přirovnat??? A jak bych taky mohl vědět podle toho co víte nahoře!!!! Na ulici s Váma za naše almužny, aby jste stoho mohli zaplatit hypotéky, živit rodinu a ještě stíhat se usmívat na lidi a být jim vděčný za ten nápad!!!! Nemluvě už o chování a právech těch, kteří porušují zákon. VŠAK ONO SE VÁM TO VRÁTÍ.
TA STÁVKA PŘIJDE VĚŘTE TOMU PŘEDPOVÍDÁM TO UŽ ROK!!!!!
  25.12.2006 19:43 další z 10 000 policistů
 
Stím vším souhlasím a jakmile ktomu dojde sám se k té stávce připojím i po mém odchodu od policie.
  25.12.2006 20:30 tom <tomi.tomicek@seznam.cz>
 
Dobrý večer,souhlasíms vámi. Jsem u policie sice necelý rok,dělám teprve ZOPku.Pracoval jsem na OHS,plat sice žádný zázrak,ale snočními,víkendy se to jakžtakž dalo.Založil jsem rodinu,a čekaljsem, až v květnu mi skončí
zkušebka ,zvedne se plat(mysleljsem,že toje snad automatické),vezmu si hypotéku na bydlení a budu normálně žít s tím,že se nebudu bát,že neuživým rodinu. A ejhle,tři roky doba určitá,a peníze podle toho,co slyším budou snad ještě menší!!! To snad není možné!To je opravdu takový problém slušně zaplatit policisty,kteří slouží státu,chrání zákon a pořadek i ,,s nasazením života//,jakjsme přísahali! Pane ministře Langre,opravdu si myslíte,že nový zákon je v pořádku?Novýpolicista po dvou letech připravování se ve škole nebude mít ani prúměrný plat.Ale poslanci si s klidně a bez zardění přidají!Za ty jejich plky ve sněmovně.
  25.12.2006 23:42 simon
 
na hod boží tvoje starosti na moji hlavu
  26.12.2006 19:25 tom <tomi.tomicek@seznam.cz>
 
Máš pravdu, nechal jsem se trochu unést. Třeba nebude tak zle.
Přeji všem šťastný nový rok.A nemyslím to ironicky.
  25.12.2006 17:13 Petr
 
Tak pánové za jakého ministra bylo nejlíp?
  25.12.2006 22:55 Lubomír Š. <xmen@seznam.cz>
 
já hlasuji pro Obzinu :-)
  25.12.2006 23:44 vydra
 
já pro Galušku
  26.12.2006 07:15 Chomor
 
Stojí to stále za ho..., mění se jenom barva polobotek ! A ti pitomci se tam střídají jako panáci na orloji. Jednou se zavrtí, řeknou pár slibů a zmizí ! Není z čeho vybírat !
  26.12.2006 14:28 to je jedno <jaja_a_paja@paja.eu>
 
Pánové byly časy,kdy to stálo za h...o a hleďme, už jsou tu zase
  23.12.2006 22:03 Surikat Vačnatec <Nunkii@centrum.cz>
 
Zdravím všechny diskutéry i přispěvovatele.
Sloužím na západě Čech a jezdím linku 158. Z několika našich úkolů je i hlídání objektů, které jsou napojeny na PCO. Do půlky tohoto měsíce jsme mohli aspoň na nočních službách být oblečeni do kombinézy. Od druhé poloviny tohoto měsíce, tom už tak není a musíme být oblečeni do super běžné uniformy, tzv. modráků. Je to údajně nařízení pana Brázdy, tak nevím jestli by se neměl jmenovat jinak a to pan Brz.. ?? Myslím si, že dle této skutečnosti, je tento krok z jeho strany nesmyslný, a to krokem nazpět, nikoliv však dopředu. Například při narušení objektu, který je obehnán vysokým plotem a nejsou klíče od brány, tak je strašně super v kousavých tesilkách přelézat nějakou překážku nebo prohledávat, v různě členitém prostoru potencionální místa úkrytu pachatele. Já osobně jsem už roztrhl 2ks kalhot a to od rozkroku k zadnímu lemu pasu. Fakt vychytávka, která je (asi) obrazem současné situace u PČR. Může mi někdo odpovědět na "chytrý" vznesený názor na to, že pracovní oděv, tzv. čerňáky ve veřejnosti lidí vzbuzují nedůvěru a vyvolávají v občanech strach?? (Tak nevím, asi začnu podrobně studovat psychologii, abych pochopil myšlení některých lidí ).
Děkuji všem za přečtení příspěvu.
  23.12.2006 22:41 EsPe
 
Je to jen výmluva nadřízených. Když čerňáky začínaly a někde se již užívaly, tak jsme je nemohli u nás nosit, - také s odůvodněním, že si řidiči kteří nezastavili hlídkám policie a nebo ti kteří policii ujížděli stěžují, že nepoznali policii. Při tom na této praktické pracovní uniformě je nápis policie na čepici, na hrudi, na zádech, odznak je zde také, navíc ještě i služební číslo. Stavění vozidel je prováděno stejně s reflexní vestou, takže v tom nevidím problém a problém mají v hlavě jen naši funkcionáři, protože se to neslučuje s jejich kancelářským přemýšlením - praktické přemýšlení neznají - je jim na jejich vysoké funkci ukradené.
Všimněte si jen jak jsou naši funkcionáři hákliví, když někdo nemá naprosto v každé situaci přilepenou čepici na hlavě - to je téměř světová katastrofa a já potom vidím, jak v Rakousku na dálnici provedenou za pomoci kuželů pruh, kde stavějí vozidla policisté ustrojení, tak jak mají být při stavění vozidla a vedle nich je jejich služební dodávka, kde je další policista, který řeší dopravní přestupky - je také v uniformě a chodí postupně k zastaveným vozidlům, kde provádí výběr uložených pokut nebo toto provádí u policejní dodávky a div se světe on chodí před kamerou bez čepice a evidentně to nebude nikomu vadit, protože u nás bych si jeho chování nedovolil. Rovněž jsem často viděl německou policii na RTL v pořadu, kde byla ukazována běžná hlídka německé policie, která jezdila na různá oznámení, jako naše pořádková policie a naprosto mě překvapila jejich nevázanost při natáčení kamerou - samý smích - pohoda ( český policista by si to při vědomí že je to natáčeno kamerou nedovolil - tohle smání při výkonu služby by se našim funkcionářům nelíbilo ), při řešení různých občanských soužití a světe div se často v těchto situacích tito němečtí kolegové byli zase bez přilepené čepice, ač si byli věděmi, že jsou " v pořadu ", který bude vysílán, uvidí jej různí vysocí funkcionáři policie -prostě v SRN je to asi o jiných prioritách a ne o tom jestli se s ožralou člověk přetahuje s dobře naraženou a nepadající brigadýrkou - jinak je to průšvih. A o tom to u naší " slavné policie je ". Ustrojenost, ustrojenost, ustrojenost, držet hubu, nestěžovat si, neříkat když nebude mít policie na benzin, prostě nás držet v ulitě, aby někoho nenapadlo si náhodou pustit hubu na " špacír ".
  25.12.2006 16:59 petr
 
To by si pan Brázda za Bublana nedovolil
  28.12.2006 14:17 jouda
 
pane Brázdo, neděkujeme, odejtěte!!!
  23.12.2006 21:12 Willy <sidlo.jiri@seznam.cz>
 
Ahoj všichni,
jsem policista - psovod ve výjezdové skupině na OŘ. Jako vedoucí jsem v 6PT a moji podřízení jsou v 4PT. To že půjdeme s pletem dolu je již teď jasné a nemusím ani čekat na 15.2.07. Navíc to vypadá, že nám neuznají 10% směnnost, protože nemáme nepřetržitý výkon služby. Přitom sloužíme 12 den a 12 noc. Mám i 7-8 nočních za měsíc. Nový zákon je prostě "super". Tak nevím co si mám myslet o panu Langrovi, když píše ,jak si všichni polepší. Buď neví co říká nebo je blázen a měl by se léčit. Mé podřízené okradl o jednu třídu a směnnost. Okresní ředitel nedostane peníze, tak již někde nařídil klukům denní směny, aby jim nemusel dávat těch 10%. Je to prostě bordel a nemám z toho dobrý pocit. Prostě se podle toho člověk musí zařídit a snad si někdo nahoře uvědomí kam policie v současnéodbě směřuje. Do pr......
Jinak všem přeji krásné vánoce a hodně zdraví do Nového roku 2007.
  23.12.2006 21:52 EsPe
 
TOTO JE KONKRÉTNÍ PŘÍSPĚVEK OČEKÁVANÉHO TŘESKU U POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO VŠECHNY ZDE PŘISPÍVAJÍCÍ A ZÁROVEŇ NAPOMÍNAJÍCÍ A OBVIŇUJÍCÍ OSTATNÍ Z DEPRESE, PESIMISMU, TLACHÁNÍ, PLÁCÁNÍ, PŘÍLIŠ BRZKÉHO HODNOCENÍ, NABÁDÁNÍ - CHOVEJ SE JAKO POLICAJT A POD. TOHLE PROSTĚ NENÍ LEGRACE.
  23.12.2006 22:05 EsPe
 
Pokud vezmu v úvahu slova pana ministra Langera, tak zde v jisté sekci uvádí, že jeho cílem je, aby každý policista měl navýšení 8 % a to je dle mých náhledů kolem 1.500,- Kč navíc - brzy to poznáme těch 8 % navíc, když pro nedostatek peněz vymýšlí DOSAHY OPERATIVCŮ DOMA NA TELEFONU a není jasné ja by se to " dělalo. Věřím, že vedení policie je z toho řádně zpocené, když vidí ty hromádky peněz a ať to rozdělují, jak to rozdělují, stejně výsledek na..vno.
  24.12.2006 14:57 policejní bankrotář
 
To jsi zjistil brzy, že na tom budeš po novém roce špatně. Copak nevíš, že nový/likvidační/zákon je určen jen určitým kategoriím v policejní hierarchii.
  24.12.2006 15:36 Ynorr <Ynorr@seznam.cz>
 
Ahoj, jsem také psovod na SSk. Mohu Tě jen říct buď rád že máš dvanáctky. U nás zavedli 8 hod. prac dobu. Ranní výjezd 7/15, odpolední 14/22, a ten co má odpolední táhne pohotovost mimo pracoviště 22/07. Pohotovost se nezapočítává do fondu pracovní doby, takže jsme na pracovišti každý den. Je samozřejmé že soboty a neděle jsou také v pohotovosti. Určitě nemusím vysvětlovat že výjezd v pohot. je přesčes, takže nás OD nevolá. Nebo jen ve výjimečných případech kdy už není zbytí.
Na druhou stranu jsme si na to zvykli a říkáme osm hodin uteče jako voda a ani se nenaděješ a jdeš domů. Jinak přeji veselé vánoce a hodně štěstí do Nového roku 2007. Přeji schválně jen štěstí, protože na Titaniku byli zdraví skoro všichni.
  25.12.2006 18:08 Es Pe
 
Pro Bankrotáře :

To víš, že jsem se teď neprobral - podívej se zpět na příspěvky Es Pe, jak sekce diskuze tak Policie. Jen jsem tento příspěvek podtrhnul, jako příspěvek, který je již trochu konkrétnější v náznacích nemilých zjištění.
  25.12.2006 22:59 REX <oto@seznam.cz>
 
Psovod já jsem v trojce a pes v pětce :-))
  23.12.2006 20:42 velitel směny
 
Ahoj kolegové,
chtěl bych se Vás zeptat, zda mě dle nového zákona o služebním poměru může od 1.1.2007 služební funkcionář ustanovit do nové funkce bez mého souhlasu. V současné době jsem ustanoven do funkce policejní inspektor - velitel směny na odd. hlídkové služby v 8. platové třídě/ 5. stupeň, mám příplatek za vedení 900,- Kč. V této funkci jsem již déle než 4 roky.
Dle sdělení služebního funkcionáře mám být v rámci tzv. "organizačních změn" od 1.1.2007 ustanoven do funkce policejní inspektor (vrchní asistent) na OOP v 4. platové třídě/ 3. stupeň, o příplatek za vedení samozřejmě přijdu. Má stávající funkce bude na OHS i od 1.1.2007.
Ve služebním poměru jsem od 1.9.1999, po celou dobu jsem sloužil na OHS, kde mám v současné době určité postavení a zázemí.
V tomto případě považuji jednání mých nadřízeních za neseriozní a neprofesionální. Navíc od 1.1.2007 se mi účinnosti nového zákona a výše uvedeným rozhodnutím sníží můj průměrný hrubý měsíční příjem o 4.044,- Kč a průměrný čistý měsíční příjem o 2.665,- (počítáno ze mzdy za měsíce 01-11 roku 2006). Přeji všem krásné Vánoce...
Děkuji za Vaše reakce
  24.12.2006 12:52 P.J.B.
 
Koukám, žes nenechal nic náhodě, a příspěvek hodil jak přímo Langerovi,tak i ostatním do volné diskuse. Takže se částečně připojím k Tvé otázce - tedy děje se něco podobného i na jiných OŘ,nebo je to pouze specialitka OŘ PB? Protože naše OŘ se mi jeví jako specialista mezi specialisty nejen v záležitosti,kterou zde nastínil kolega. Snad nový ředitel udělá trošku průvan v budově č. 16, i když zrovna v tom ustanovování do jiných funkcí proti vůli řadových policistů asi též nemá úplně čisté svědomí... Uvidíme. Jinak všem v mezích možností klidné a radostné prožití Vánoc a Pán Bůh s námi v novém roce 2007...
  23.12.2006 19:00 Taky ještě polda
 
Zákon č. 361/2003 - "Velebnosti, chce se mi zvracet ( nebo blejt?)!
Ještě, že jsem to už podal, už se těším na ty "2 měsíce dovolené" od Nového roku.
  24.12.2006 14:05 hasič <dck3@seznam.cz>
 
Dobře jsi udělal. Do budoucna na tom jenom vydělaš! Novej zákon je o totálně zpackanej! Chudáci kluci co zůstanou. Gumáci budou na koni a podřízený to všechno odnesou. Nebude to dlouho trvat a zruší i ti poslední výhody! Budou se vymlouvat že nejsou prachy,ty co maj odslouženo 20 a víc odejdou a pak to zruší. Protože managment bude dobře zaplacenej a na ti dole se vykašlou! Tam potřebujou mladý a nezkušený,aby drželi hubu a krok! K čemu jsou jim kluci mezi 10 a 15 lety,takový se jim nehodí do krámu. 1.Nenechaj jsi srát na hlavu. 2.stojí je hodně peněz. Tak proto potřebujou partáky!!! Takže jsem to taky už podal a hurá do civilu!
  23.12.2006 16:56 JK
 
Ale kolegové neplačte, nestresujte se, nebo jste snad již podepisovali nové rozkazy s plaťákem. Klíd, vyčkejte času, jak ta husa klasu..... Veselé Vánoce !
  23.12.2006 12:02 Petr <Liberda@seznam.cz>
 
Pánové sloužím 15 let a dle nového zákona půjdu s platem dolů. V případě že u této složky chci nadále pracovat musím hned po novém roce zaměstnat právnika a bojovat proti 3 PT, s tím, že nepodepíšu nový rozkaz a proti zákonu, který je protiprávní.
  23.12.2006 21:44 EsPe
 
Pokud tak učiníš - držím ti palce. V každém případě, když slyším ty " ozvěny " z okresního řediteství, jak to tam nyní " šolichaj " s výměry a jaké jsou různé úvahy o snížení osobních příplatků kriminálce - vyšetřovákům a přesunutím těchto peněz k těm ohroženým nižším platem - TAK LZE JEN KONSTATOVAT, ŽE TO V TOMTO PODNIKU JIŽ VYLOŽENĚ ZAPÁCHÁ, protože řešit tuto situaci třeba tímto způsobem je už skutečná mzdová krize a pokud to tak skutečně bude tak těžko může někdo mluvit o slovu " MOTIVACE "
  23.12.2006 00:22 David
 
Nevím jak ostatní, ale snížení mého platu o cca 1500,-Kč mě nutí se zamyslet jestli náhodou nedělám něco špatně. Přece nejsem zaměstnán v cirkuse jako šašek, kde si ze mě může každý dělat legraci. Pokud mi chcou snížit plat, tak na oplátku chci, aby se mnou bylo zacházeno jako s člověkem a né jako s nějakou lůzou. Pokud budou zákony, které chrání slušné lidi a policajt se opět stane přirozenou autoritou, kdy nebude muset snášet blbé kecy od ožralců v hospodě, pak tedy klidně obětuji svých 1500,-Kč na naše chudé politiky, aby si zase mohli dát nějaké 50 000,- Kč odměny za těžkou práci, kterou vykonali pro tuto zem :-).
  23.12.2006 16:02 bývalý kolega
 
Nechci nikomu brát iluze a nějakou zbylou motivaci, ale z policajtů se může stát lovená zvěř. Protestujte proti 3. platovým třídám, to je degradace policejní práce.
  24.12.2006 09:32 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Ve všem s tebou musím souhlasit mě taky asi klesne od nového roku plat o 1.500,- Kč a zatíženost u nás na oddělení se rok od roku navyšuje. Měli jsme od nového roku dostat přidána o 8% což mělo činit 1.500,- Kč tak reálný propad je 3.000,- Kč. Navíc jsem před půl rokem dostal další úsek, protože máme podstav a nový parťáci se k nám nehrnou a ani k nám nechce jít nikdo z hlídkové.
  22.12.2006 22:10 zzz
 
Pro ty kteří již přestali sledovat odpovědi na otázky v sekci Policie, uvádím poslední odpověď pana ministra na otázku platových tabulek.

Dobrý den, vláda schválila platové tabulky pro příslušníky bezpečnostních sborů na svém zasedání 30. 11. 2006 a vzhledem k tomu, v jakém stádiu byl přípravy tohoto předpisu v době, když jsme na ministerstvo nastupoval, musím říci, že se jedná o úspěch a velký kus odvedené práce. Naprosto souhlasím, že pro jistotu v bezpečnostních sborech by bylo mnohem lepší, kdyby tyto tabulky byly připraveny již dříve a tady se k Vaši kritice předchozího vedení ministerstva připojuji. Jedním z cílů nových tabulek bylo i to, aby nedošlo u příslušníků k poklesu platů. Situaci však budeme i nadále pečlivě analyzovat a pokud by přece jen u některých skupin nové tabulky znamenaly pokles platů, jsme připraveni k dalším opatřením, která by v rámci celoročního průměrného platu takovým poklesům zabránila. Přeji hezký den, Ivan Langer.

To co jsem si přečetl mne rozesmálo tak, že jsem si musel lehnou na zem, ale hned potom jsem se rozbrečel na tím pánem , který se v horním obrázku tak přitrouble usmívá. Z jeho výrazu je lehce rozpoznatelné co si myslí: "piště si co chcete, já si budu také dělat co chci". Z vyjádření plyne, že tento člověk je buďto obelháván, nezná skutečný stav věci a nemá na tomto místě co dělat, nebo tak koná úmyslně a potom tam také nemá co dělat. Pane ministře váš přitroublí výraz prozradil vaší duši. Přeji všem hezké svátky a snažte si od práce odpočinout budeme to potřebovat.
  23.12.2006 16:49 JK
 
Ty depresisto nauč se nejdříve psát správně česky a poté kritizuj. "Přitroublý" je dle vzoru mladý......
  01.10.2008 19:45 jarda <kmochyno@seznam.cz>
 
Nazdar hoši, kde se dozvím na internetu platové tabulky policie?