Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 18:54 právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  25.12.2006 19:41 jeden z 10 000 policistů!!!
 
opravdu toto nemá obdoby co tady předvádí náš stát. Chcete si hrát ne EU práce jek tam, techniku z ukrajiny, výslednost jak z Anglie a ohodnocení???? Ani nevím ke komu ho přirovnat??? A jak bych taky mohl vědět podle toho co víte nahoře!!!! Na ulici s Váma za naše almužny, aby jste stoho mohli zaplatit hypotéky, živit rodinu a ještě stíhat se usmívat na lidi a být jim vděčný za ten nápad!!!! Nemluvě už o chování a právech těch, kteří porušují zákon. VŠAK ONO SE VÁM TO VRÁTÍ.
TA STÁVKA PŘIJDE VĚŘTE TOMU PŘEDPOVÍDÁM TO UŽ ROK!!!!!
  25.12.2006 19:43 další z 10 000 policistů
 
Stím vším souhlasím a jakmile ktomu dojde sám se k té stávce připojím i po mém odchodu od policie.
  25.12.2006 20:30 tom <tomi.tomicek@seznam.cz>
 
Dobrý večer,souhlasíms vámi. Jsem u policie sice necelý rok,dělám teprve ZOPku.Pracoval jsem na OHS,plat sice žádný zázrak,ale snočními,víkendy se to jakžtakž dalo.Založil jsem rodinu,a čekaljsem, až v květnu mi skončí
zkušebka ,zvedne se plat(mysleljsem,že toje snad automatické),vezmu si hypotéku na bydlení a budu normálně žít s tím,že se nebudu bát,že neuživým rodinu. A ejhle,tři roky doba určitá,a peníze podle toho,co slyším budou snad ještě menší!!! To snad není možné!To je opravdu takový problém slušně zaplatit policisty,kteří slouží státu,chrání zákon a pořadek i ,,s nasazením života//,jakjsme přísahali! Pane ministře Langre,opravdu si myslíte,že nový zákon je v pořádku?Novýpolicista po dvou letech připravování se ve škole nebude mít ani prúměrný plat.Ale poslanci si s klidně a bez zardění přidají!Za ty jejich plky ve sněmovně.
  25.12.2006 23:42 simon
 
na hod boží tvoje starosti na moji hlavu
  26.12.2006 19:25 tom <tomi.tomicek@seznam.cz>
 
Máš pravdu, nechal jsem se trochu unést. Třeba nebude tak zle.
Přeji všem šťastný nový rok.A nemyslím to ironicky.
  25.12.2006 17:13 Petr
 
Tak pánové za jakého ministra bylo nejlíp?
  25.12.2006 22:55 Lubomír Š. <xmen@seznam.cz>
 
já hlasuji pro Obzinu :-)
  25.12.2006 23:44 vydra
 
já pro Galušku
  26.12.2006 07:15 Chomor
 
Stojí to stále za ho..., mění se jenom barva polobotek ! A ti pitomci se tam střídají jako panáci na orloji. Jednou se zavrtí, řeknou pár slibů a zmizí ! Není z čeho vybírat !
  26.12.2006 14:28 to je jedno <jaja_a_paja@paja.eu>
 
Pánové byly časy,kdy to stálo za h...o a hleďme, už jsou tu zase
  23.12.2006 22:03 Surikat Vačnatec <Nunkii@centrum.cz>
 
Zdravím všechny diskutéry i přispěvovatele.
Sloužím na západě Čech a jezdím linku 158. Z několika našich úkolů je i hlídání objektů, které jsou napojeny na PCO. Do půlky tohoto měsíce jsme mohli aspoň na nočních službách být oblečeni do kombinézy. Od druhé poloviny tohoto měsíce, tom už tak není a musíme být oblečeni do super běžné uniformy, tzv. modráků. Je to údajně nařízení pana Brázdy, tak nevím jestli by se neměl jmenovat jinak a to pan Brz.. ?? Myslím si, že dle této skutečnosti, je tento krok z jeho strany nesmyslný, a to krokem nazpět, nikoliv však dopředu. Například při narušení objektu, který je obehnán vysokým plotem a nejsou klíče od brány, tak je strašně super v kousavých tesilkách přelézat nějakou překážku nebo prohledávat, v různě členitém prostoru potencionální místa úkrytu pachatele. Já osobně jsem už roztrhl 2ks kalhot a to od rozkroku k zadnímu lemu pasu. Fakt vychytávka, která je (asi) obrazem současné situace u PČR. Může mi někdo odpovědět na "chytrý" vznesený názor na to, že pracovní oděv, tzv. čerňáky ve veřejnosti lidí vzbuzují nedůvěru a vyvolávají v občanech strach?? (Tak nevím, asi začnu podrobně studovat psychologii, abych pochopil myšlení některých lidí ).
Děkuji všem za přečtení příspěvu.
  23.12.2006 22:41 EsPe
 
Je to jen výmluva nadřízených. Když čerňáky začínaly a někde se již užívaly, tak jsme je nemohli u nás nosit, - také s odůvodněním, že si řidiči kteří nezastavili hlídkám policie a nebo ti kteří policii ujížděli stěžují, že nepoznali policii. Při tom na této praktické pracovní uniformě je nápis policie na čepici, na hrudi, na zádech, odznak je zde také, navíc ještě i služební číslo. Stavění vozidel je prováděno stejně s reflexní vestou, takže v tom nevidím problém a problém mají v hlavě jen naši funkcionáři, protože se to neslučuje s jejich kancelářským přemýšlením - praktické přemýšlení neznají - je jim na jejich vysoké funkci ukradené.
Všimněte si jen jak jsou naši funkcionáři hákliví, když někdo nemá naprosto v každé situaci přilepenou čepici na hlavě - to je téměř světová katastrofa a já potom vidím, jak v Rakousku na dálnici provedenou za pomoci kuželů pruh, kde stavějí vozidla policisté ustrojení, tak jak mají být při stavění vozidla a vedle nich je jejich služební dodávka, kde je další policista, který řeší dopravní přestupky - je také v uniformě a chodí postupně k zastaveným vozidlům, kde provádí výběr uložených pokut nebo toto provádí u policejní dodávky a div se světe on chodí před kamerou bez čepice a evidentně to nebude nikomu vadit, protože u nás bych si jeho chování nedovolil. Rovněž jsem často viděl německou policii na RTL v pořadu, kde byla ukazována běžná hlídka německé policie, která jezdila na různá oznámení, jako naše pořádková policie a naprosto mě překvapila jejich nevázanost při natáčení kamerou - samý smích - pohoda ( český policista by si to při vědomí že je to natáčeno kamerou nedovolil - tohle smání při výkonu služby by se našim funkcionářům nelíbilo ), při řešení různých občanských soužití a světe div se často v těchto situacích tito němečtí kolegové byli zase bez přilepené čepice, ač si byli věděmi, že jsou " v pořadu ", který bude vysílán, uvidí jej různí vysocí funkcionáři policie -prostě v SRN je to asi o jiných prioritách a ne o tom jestli se s ožralou člověk přetahuje s dobře naraženou a nepadající brigadýrkou - jinak je to průšvih. A o tom to u naší " slavné policie je ". Ustrojenost, ustrojenost, ustrojenost, držet hubu, nestěžovat si, neříkat když nebude mít policie na benzin, prostě nás držet v ulitě, aby někoho nenapadlo si náhodou pustit hubu na " špacír ".
  25.12.2006 16:59 petr
 
To by si pan Brázda za Bublana nedovolil
  28.12.2006 14:17 jouda
 
pane Brázdo, neděkujeme, odejtěte!!!
  23.12.2006 21:12 Willy <sidlo.jiri@seznam.cz>
 
Ahoj všichni,
jsem policista - psovod ve výjezdové skupině na OŘ. Jako vedoucí jsem v 6PT a moji podřízení jsou v 4PT. To že půjdeme s pletem dolu je již teď jasné a nemusím ani čekat na 15.2.07. Navíc to vypadá, že nám neuznají 10% směnnost, protože nemáme nepřetržitý výkon služby. Přitom sloužíme 12 den a 12 noc. Mám i 7-8 nočních za měsíc. Nový zákon je prostě "super". Tak nevím co si mám myslet o panu Langrovi, když píše ,jak si všichni polepší. Buď neví co říká nebo je blázen a měl by se léčit. Mé podřízené okradl o jednu třídu a směnnost. Okresní ředitel nedostane peníze, tak již někde nařídil klukům denní směny, aby jim nemusel dávat těch 10%. Je to prostě bordel a nemám z toho dobrý pocit. Prostě se podle toho člověk musí zařídit a snad si někdo nahoře uvědomí kam policie v současnéodbě směřuje. Do pr......
Jinak všem přeji krásné vánoce a hodně zdraví do Nového roku 2007.
  23.12.2006 21:52 EsPe
 
TOTO JE KONKRÉTNÍ PŘÍSPĚVEK OČEKÁVANÉHO TŘESKU U POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY PRO VŠECHNY ZDE PŘISPÍVAJÍCÍ A ZÁROVEŇ NAPOMÍNAJÍCÍ A OBVIŇUJÍCÍ OSTATNÍ Z DEPRESE, PESIMISMU, TLACHÁNÍ, PLÁCÁNÍ, PŘÍLIŠ BRZKÉHO HODNOCENÍ, NABÁDÁNÍ - CHOVEJ SE JAKO POLICAJT A POD. TOHLE PROSTĚ NENÍ LEGRACE.
  23.12.2006 22:05 EsPe
 
Pokud vezmu v úvahu slova pana ministra Langera, tak zde v jisté sekci uvádí, že jeho cílem je, aby každý policista měl navýšení 8 % a to je dle mých náhledů kolem 1.500,- Kč navíc - brzy to poznáme těch 8 % navíc, když pro nedostatek peněz vymýšlí DOSAHY OPERATIVCŮ DOMA NA TELEFONU a není jasné ja by se to " dělalo. Věřím, že vedení policie je z toho řádně zpocené, když vidí ty hromádky peněz a ať to rozdělují, jak to rozdělují, stejně výsledek na..vno.
  24.12.2006 14:57 policejní bankrotář
 
To jsi zjistil brzy, že na tom budeš po novém roce špatně. Copak nevíš, že nový/likvidační/zákon je určen jen určitým kategoriím v policejní hierarchii.
  24.12.2006 15:36 Ynorr <Ynorr@seznam.cz>
 
Ahoj, jsem také psovod na SSk. Mohu Tě jen říct buď rád že máš dvanáctky. U nás zavedli 8 hod. prac dobu. Ranní výjezd 7/15, odpolední 14/22, a ten co má odpolední táhne pohotovost mimo pracoviště 22/07. Pohotovost se nezapočítává do fondu pracovní doby, takže jsme na pracovišti každý den. Je samozřejmé že soboty a neděle jsou také v pohotovosti. Určitě nemusím vysvětlovat že výjezd v pohot. je přesčes, takže nás OD nevolá. Nebo jen ve výjimečných případech kdy už není zbytí.
Na druhou stranu jsme si na to zvykli a říkáme osm hodin uteče jako voda a ani se nenaděješ a jdeš domů. Jinak přeji veselé vánoce a hodně štěstí do Nového roku 2007. Přeji schválně jen štěstí, protože na Titaniku byli zdraví skoro všichni.
  25.12.2006 18:08 Es Pe
 
Pro Bankrotáře :

To víš, že jsem se teď neprobral - podívej se zpět na příspěvky Es Pe, jak sekce diskuze tak Policie. Jen jsem tento příspěvek podtrhnul, jako příspěvek, který je již trochu konkrétnější v náznacích nemilých zjištění.
  25.12.2006 22:59 REX <oto@seznam.cz>
 
Psovod já jsem v trojce a pes v pětce :-))
  23.12.2006 20:42 velitel směny
 
Ahoj kolegové,
chtěl bych se Vás zeptat, zda mě dle nového zákona o služebním poměru může od 1.1.2007 služební funkcionář ustanovit do nové funkce bez mého souhlasu. V současné době jsem ustanoven do funkce policejní inspektor - velitel směny na odd. hlídkové služby v 8. platové třídě/ 5. stupeň, mám příplatek za vedení 900,- Kč. V této funkci jsem již déle než 4 roky.
Dle sdělení služebního funkcionáře mám být v rámci tzv. "organizačních změn" od 1.1.2007 ustanoven do funkce policejní inspektor (vrchní asistent) na OOP v 4. platové třídě/ 3. stupeň, o příplatek za vedení samozřejmě přijdu. Má stávající funkce bude na OHS i od 1.1.2007.
Ve služebním poměru jsem od 1.9.1999, po celou dobu jsem sloužil na OHS, kde mám v současné době určité postavení a zázemí.
V tomto případě považuji jednání mých nadřízeních za neseriozní a neprofesionální. Navíc od 1.1.2007 se mi účinnosti nového zákona a výše uvedeným rozhodnutím sníží můj průměrný hrubý měsíční příjem o 4.044,- Kč a průměrný čistý měsíční příjem o 2.665,- (počítáno ze mzdy za měsíce 01-11 roku 2006). Přeji všem krásné Vánoce...
Děkuji za Vaše reakce
  24.12.2006 12:52 P.J.B.
 
Koukám, žes nenechal nic náhodě, a příspěvek hodil jak přímo Langerovi,tak i ostatním do volné diskuse. Takže se částečně připojím k Tvé otázce - tedy děje se něco podobného i na jiných OŘ,nebo je to pouze specialitka OŘ PB? Protože naše OŘ se mi jeví jako specialista mezi specialisty nejen v záležitosti,kterou zde nastínil kolega. Snad nový ředitel udělá trošku průvan v budově č. 16, i když zrovna v tom ustanovování do jiných funkcí proti vůli řadových policistů asi též nemá úplně čisté svědomí... Uvidíme. Jinak všem v mezích možností klidné a radostné prožití Vánoc a Pán Bůh s námi v novém roce 2007...
  23.12.2006 19:00 Taky ještě polda
 
Zákon č. 361/2003 - "Velebnosti, chce se mi zvracet ( nebo blejt?)!
Ještě, že jsem to už podal, už se těším na ty "2 měsíce dovolené" od Nového roku.
  24.12.2006 14:05 hasič <dck3@seznam.cz>
 
Dobře jsi udělal. Do budoucna na tom jenom vydělaš! Novej zákon je o totálně zpackanej! Chudáci kluci co zůstanou. Gumáci budou na koni a podřízený to všechno odnesou. Nebude to dlouho trvat a zruší i ti poslední výhody! Budou se vymlouvat že nejsou prachy,ty co maj odslouženo 20 a víc odejdou a pak to zruší. Protože managment bude dobře zaplacenej a na ti dole se vykašlou! Tam potřebujou mladý a nezkušený,aby drželi hubu a krok! K čemu jsou jim kluci mezi 10 a 15 lety,takový se jim nehodí do krámu. 1.Nenechaj jsi srát na hlavu. 2.stojí je hodně peněz. Tak proto potřebujou partáky!!! Takže jsem to taky už podal a hurá do civilu!
  23.12.2006 16:56 JK
 
Ale kolegové neplačte, nestresujte se, nebo jste snad již podepisovali nové rozkazy s plaťákem. Klíd, vyčkejte času, jak ta husa klasu..... Veselé Vánoce !
  23.12.2006 12:02 Petr <Liberda@seznam.cz>
 
Pánové sloužím 15 let a dle nového zákona půjdu s platem dolů. V případě že u této složky chci nadále pracovat musím hned po novém roce zaměstnat právnika a bojovat proti 3 PT, s tím, že nepodepíšu nový rozkaz a proti zákonu, který je protiprávní.
  23.12.2006 21:44 EsPe
 
Pokud tak učiníš - držím ti palce. V každém případě, když slyším ty " ozvěny " z okresního řediteství, jak to tam nyní " šolichaj " s výměry a jaké jsou různé úvahy o snížení osobních příplatků kriminálce - vyšetřovákům a přesunutím těchto peněz k těm ohroženým nižším platem - TAK LZE JEN KONSTATOVAT, ŽE TO V TOMTO PODNIKU JIŽ VYLOŽENĚ ZAPÁCHÁ, protože řešit tuto situaci třeba tímto způsobem je už skutečná mzdová krize a pokud to tak skutečně bude tak těžko může někdo mluvit o slovu " MOTIVACE "
  23.12.2006 00:22 David
 
Nevím jak ostatní, ale snížení mého platu o cca 1500,-Kč mě nutí se zamyslet jestli náhodou nedělám něco špatně. Přece nejsem zaměstnán v cirkuse jako šašek, kde si ze mě může každý dělat legraci. Pokud mi chcou snížit plat, tak na oplátku chci, aby se mnou bylo zacházeno jako s člověkem a né jako s nějakou lůzou. Pokud budou zákony, které chrání slušné lidi a policajt se opět stane přirozenou autoritou, kdy nebude muset snášet blbé kecy od ožralců v hospodě, pak tedy klidně obětuji svých 1500,-Kč na naše chudé politiky, aby si zase mohli dát nějaké 50 000,- Kč odměny za těžkou práci, kterou vykonali pro tuto zem :-).
  23.12.2006 16:02 bývalý kolega
 
Nechci nikomu brát iluze a nějakou zbylou motivaci, ale z policajtů se může stát lovená zvěř. Protestujte proti 3. platovým třídám, to je degradace policejní práce.
  24.12.2006 09:32 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Ve všem s tebou musím souhlasit mě taky asi klesne od nového roku plat o 1.500,- Kč a zatíženost u nás na oddělení se rok od roku navyšuje. Měli jsme od nového roku dostat přidána o 8% což mělo činit 1.500,- Kč tak reálný propad je 3.000,- Kč. Navíc jsem před půl rokem dostal další úsek, protože máme podstav a nový parťáci se k nám nehrnou a ani k nám nechce jít nikdo z hlídkové.
  22.12.2006 22:10 zzz
 
Pro ty kteří již přestali sledovat odpovědi na otázky v sekci Policie, uvádím poslední odpověď pana ministra na otázku platových tabulek.

Dobrý den, vláda schválila platové tabulky pro příslušníky bezpečnostních sborů na svém zasedání 30. 11. 2006 a vzhledem k tomu, v jakém stádiu byl přípravy tohoto předpisu v době, když jsme na ministerstvo nastupoval, musím říci, že se jedná o úspěch a velký kus odvedené práce. Naprosto souhlasím, že pro jistotu v bezpečnostních sborech by bylo mnohem lepší, kdyby tyto tabulky byly připraveny již dříve a tady se k Vaši kritice předchozího vedení ministerstva připojuji. Jedním z cílů nových tabulek bylo i to, aby nedošlo u příslušníků k poklesu platů. Situaci však budeme i nadále pečlivě analyzovat a pokud by přece jen u některých skupin nové tabulky znamenaly pokles platů, jsme připraveni k dalším opatřením, která by v rámci celoročního průměrného platu takovým poklesům zabránila. Přeji hezký den, Ivan Langer.

To co jsem si přečetl mne rozesmálo tak, že jsem si musel lehnou na zem, ale hned potom jsem se rozbrečel na tím pánem , který se v horním obrázku tak přitrouble usmívá. Z jeho výrazu je lehce rozpoznatelné co si myslí: "piště si co chcete, já si budu také dělat co chci". Z vyjádření plyne, že tento člověk je buďto obelháván, nezná skutečný stav věci a nemá na tomto místě co dělat, nebo tak koná úmyslně a potom tam také nemá co dělat. Pane ministře váš přitroublí výraz prozradil vaší duši. Přeji všem hezké svátky a snažte si od práce odpočinout budeme to potřebovat.
  23.12.2006 16:49 JK
 
Ty depresisto nauč se nejdříve psát správně česky a poté kritizuj. "Přitroublý" je dle vzoru mladý......
  01.10.2008 19:45 jarda <kmochyno@seznam.cz>
 
Nazdar hoši, kde se dozvím na internetu platové tabulky policie?