Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  01.01.2007 13:05 fana
 
Vážený pane ministře jsem řadový policista a byl bych velice rád, když peníze o které od 1.1.12007 přicházím ( není to vůbez zanedbatelná částky) investujete do vašeho golfového hříště. Děkuji
  01.01.2007 11:45 ... ...
 
Na II.PK pan MV prohlásil, že se cítí být jedním z nás (policistů). Proto si dovolím mu tykat a položit i otázku: Ivane, o kolik ti k 1.1.07 klesl plat, jak se to stalo velkému počtu tvých kolegů?
  01.01.2007 11:40 Jaroslav Drobný <Jarosla.Drobny@seznam.cz>
 
Dobrý den

Jsem policista, a abych řekl pravdu, tak stále nemohu nějak pochopit ten váš krierní řád? Jsem zařazen jako velitel směny. Tuto funkci jsem si vydobyl svou prací a úsilím. Na základě této funkce mi podle starého zákona byla přidělena TT 8 moji podřízeni měli stejnou nebo o třídu nižší. Podle nového zákona mi byla jako vedoucímu směny přidělena TT 4 a policistům, kterým jsem nadřízený byla přidělena třída TT 4 – TT 6, přičemž já odpovídám, za jejích práci a nesu kůži na trh. Tak jestli jsem to dobře pochopil, tak je lepší se u policie o nic nesnažit a budu na tom lépe, než když se budu snažit. To ještě nepočítám ten propad ve financích. Nevím, kde se stala chyba a nebo jestli to špatně chápu? Můžete mi to vysvětlit?
  01.01.2007 12:56 Tomas
 
Drahý kolego, je vidět, že i přes odsloužené roky jsi neochopil fungování policie. Čím méně děláš a šlapeš brázdu, tím máš víc peněz.
  01.01.2007 13:53 jeden který
 
Ale musíš vědět, do které prdele pořádně lízt.
  01.01.2007 20:20 otraven
 
kdybys tolik nepřemýšlel už by jsi byl ředitelem minimálně okresu. Vždycky se říkalo že čím větší sedlák, tak tím větší zemák. Podívej se koneckonců na toho arogantního tupce z Olomouce v záhlaví této stránky
  01.01.2007 11:39 15 000 řadových
 
Ivánku, kamaráde, za co.......?????
  01.01.2007 13:23 Kamil <plechovcicky@seznam.cz>
 
Za co? Za trest! Zřejmě jsi si kolego nevšiml, že česká policie je politikům na obtíž
  01.01.2007 11:05 Jaroslav Drobný <Jarosla.Drobny@seznam.cz>
 
zde jsem si dovolil nakopírovat článek z WWW.Policista.cza myslím, že na odpověď čekají všichni policisté, hasiči i celníci a vůbec všichni, kterých se to týká.

Armáda vers.Policie
Dovolte mi laskavě příspěvek do diskusního fora a snad administrátoři přehlédnou, že se vymyká běžné délce, ale zkrátit jej při zachování vypovídací hodnoty nešlo.

V něm kladu policejnímu prezidentovi, jeho prostřednictvím ministru vnitra a premiérovi, a konečně zejména Vám pane místopředsedo ODS, jakož i všem dalším politikům obecně tuto otázku:
Potřebujeme speciální služební zákon?

Ne, nebojte se, nehoruji pro zachování současného zákona z roku 1992, tak jako mnozí z těch, co si nevidí na špičku nosu s tichým a nečestným spoléháním, že až na ně přijde řada, až budou mít věk na odchod do výslužby, tak nějaký nový zákon, který je zvýhodní, určitě bude.
Jen chci připomenout genezi zákona č. 361/2003 Sb. do současné zmrzačené podoby, která je výsměchem poctivým policistům, hasičům, celníkům a ostatním příslušníkům bezpečnostních (ozbrojených) sborů vyjma ARMÁDY ČR.

Proč velká písmena u armády? Protože v jejím případě v Parlamentu zcela nepovšimnut veřejností již v roce 1999 vzniknul zákon o vojácích z povolání č. 221/1999 Sb., který vojáky z povolání, včetně těch, kteří za doby jeho účinnosti odešli do výslužby, zabezpečil způsobem, o kterým se ostatním ozbrojeným (bezpečnostním) složkám dosud jen zdá.

Jen pro osvěžení: ministerstvo obrany je povinno zajišťovat pro vojáky zdravotní péči, zřizovat, udržovat a zlepšovat sociální zařízení, pečovat o vzhled a úpravu míst, ve kterých vojáci vykonávají službu, vytvářet příznivé podmínky pro stravování vojáků, zajišťovat vojákům ubytování, vytvářet podmínky pro soustavné vzdělávání a prohlubování kvalifikace, zabezpečovat rekvalifikaci vojákům a vytvářet podmínky pro uspokojování kulturních, rekreačních a tělovýchovných potřeb a zájmové činnosti vojáků.

Kromě platu má voják z povolání nárok na bezplatné ubytování ve služebním bytě, jinak pobírá příspěvek na bydlení v rozpětí 1,4 – 1,7 násobku minimální mzdy, tj ve výši větší než 11 - 13 tisíc korun měsíčně (jsou-li vojáky manželé, každému z nich).

Vojákovi může být poskytnuta jednorázová nenávratná peněžitá výpomoc ve výši až 20 násobku minimální mzdy.
Vojákovi může být poskytnut náborový příspěvek od 30 do 130 tisíc korun. Při nepřetržité službě v trvání nejméně 24 hodin má voják nárok na bezplatné stravování nebo náhradu za ně. Při splnění stanovených požadavků má voják nárok na další náhrady. Při skončení služebního poměru náleží vojákovi odchodné ve výši od 4 násobku průměrného platu po patnácti letech až po 6 násobek po dvaceti letech.

Místo toho si voják může zvolit odbytné ve výši od 2 násobku průměrného platu po dvou letech služby až po 18 násobek po dvacetišesti letech služby. Výsluhový příspěvek (renta) náleží ve výši od 5 % po patnácti letech služby, 36 % po dvacet letech až do 55 % po třiceti letech služby.
Samozřejmě se vyplácí i starobním důchodcům ve výši rozdílu mezi příspěvkem a důchodem.
A pro pořádek: zákon byl schválen 14. září 1999 a účinný byl již od 1. prosince téhož roku!!!!

Pokud jde o bezpečnostní sbory, souběžně s přípravou zákona o vojácích z povolání (tehdy ještě existovala i základní a náhradní vojenská služba) i po jeho přijetí vznikaly nejdříve návrh věcného záměru a posléze věcný záměr zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Podle něj měli být příslušníci bezpečnostních sborů v mzdové a sociální oblasti oproti vojákům ještě zvýhodněni.

Měsíční služební příjem měl sestávat z platového tarifu - deset platových tříd v rozpětí 20 – 60.000,- Kč, z příplatku za státní službu 3 – 9.000,- Kč, z funkčního příplatku 3 – 10.000,- Kč, a z příplatku za službu konanou nad základní dobu služby v týdnu zhruba ve stejném rozsahu jako dosud. Odměna za služební pohotovost měla být rovněž zachována v dosavadní podobě a výši. Při skončení služebního poměru mělo být vypláceno odchodné ve výši až 8 násobku měsíčního služebního příjmu, a výsluhový příspěvek až do výše 60 % měsíčního služebního příjmu.

V sociální oblasti měli být příslušníci na obdobné úrovni jako vojáci. Zkuste počítat! Příslušníkům bezpečnostního sboru byly slibovány vskutku velkorysé perspektivy. Uvedený věcný záměr dostal podobu paragrafového znění včetně důvodové zprávy prvně v roce 2001, a byť šlo o podobu již okleštěnou, stále dostatečně lukrativní. Dovolím si několik příkladů:
Složky služebního příjmu § 112 – základní tarif v páté třídě šestém stupni 1,1 násobek průměrného příjmu fyzických osob v nepodnikatelské sféře za předminulý rok, příplatek za službu 50 % základního tarifu u celorepublikových složek, 40 % u ostatních, příplatek za vedení stejný jako dosud, příplatek za službu v zahraničí, služební příjem za službu přesčas zhruba stejný jako dosud, příplatek za službu v noci 20 %, příplatek za službu ve svátek, zvláštní příplatek jako dosud, další služební příjem ve výši dvou plných platů za rok, osobní příplatek nebo mimořádný tarif do 20 % základního tarifu, a odměna jako nyní podle vládního nařízení č. 330/2003 Sb. Za služební pohotovost měla být přiznávána odměna jako dosud.

Pokud jde o výsluhové nároky, odchodné - § 160 – mělo činit až osminásobek měsíčního služebního příjmu, výsluhový příspěvek - § 161, 162 - měl činit až 55 % měsíčního služebního příjmu.
Podobně vypadala další alternativa paragrafového návrhu s důvodovou zprávou z roku 2002, kde však měsíční služební příjem měl spočívat v základním tarifu pevně určeném podle služební hodnosti od asistenta III. třídy – 15.000,- Kč po vrchního státního radu – 50.000,- Kč, základní tarif měl být ročně valorizován procentem růstu platů v nepodnikatelské sféře, z příplatku za službu, který měl činit 10 % základního tarifu po pěti letech služby, za každý další rok služby se měl zvyšovat o 2 % základního tarifu, z příplatku za vedení, který měl činit od 1 – 2.000,- Kč u 4. řídící úrovně až po 7 – 12.000,- Kč u první řídící úrovně.

Příplatek za službu v zahraničí měl činit 700 – 3.000,- USD měsíčně. Zvláštní příplatek měl být určen policistům s vyšším stupněm požadovaného vzdělání a měl činit 3.000,- Kč měsíčně. Příplatek za službu přesčas měl činit 25 %, příplatek za službu v noci a za službu ve svátek měl činit 10 %. Součástí služebního příjmu měly být dva další měsíční platy. Mezi srážkami z příjmu nebylo počítáno s nemocenským pojištěním.

Odchodné bylo konstruováno shodně jako v návrhu z roku 2001, výše výsluhového příspěvku měla činit 60 % měsíčního služebního příjmu.
Porovnejte, prosím, co z těchto představ a návrhů v důsledku politické a mediální hysterie, prakticky nulovou snahu o prosazení ze strany resortu nevyjímaje, reálně zbylo ve znění přijatého zákona č 361/2003 Sb. Za zabezpečením vojáků už příslušníci bezpečnostních sborů výrazně zaostávali. A co po jeho novelizacích!
Nejenže se na mzdové a sociální zabezpečení vojáků z povolání už díváme jako vrabci na pštrosa, ale při nekonečném projednávání v Parlamentu a přetřásání v mediích navíc musíme neustále snášet zjevné opovrhování ze strany politiků, veřejných představitelů a pisálků v podobě hanebného handrkování a trvalé dehonestace.

V důsledku toho, včetně bezuzdného nafukování některých policejních pochybení, je dnes zejména policie fackovacím panákem na nejspodnější příčce společenské prestiže.
Pro ilustraci: zkuste si představit, jak by dopadl občan, novinář nebo politik v Německu, pokud by namísto pojmenování „policista“ použil „policajt“, které je zcela příznačné pro vyjadřování našich občanů, mediálních manipulátorů a politiků.

Přitom povinnosti, požadavky a odpovědnost oproti původním představám návrhů zákona nedoznaly zásadních změn, případně k horšímu, takže některé připomínají dobu před osvíceným císařem Josefem II, včetně roboty zadarmo. K tomu všemu se navíc ještě v poslední době přidávají návrhy na okleštění i nároků z dosavadního zákona o služebním poměru příslušníků PČR č. 186/1992 Sb.

Tak se stalo, že z velkorysých slibů po pěti šesti letech zůstala ohryzaná kost, navíc uvázaná někde daleko vepředu, což ji však nebrání, aby jí nebyli příslušníci trvale otloukáni o hlavu. Divíte se stavu morálky a znechucení v policii?

A tak nakonec opět ona otázka: Vážený pane Langer, nevážení páni politici, kteří jste nejdříve přijetí služebního zákona oddalovali a postupně zhoršovali slibované náležitosti příslušníkům, kteří jste pak přece zákon přijali a v Poslanecké sněmovně dokonce přehlasovali senátní změny, abyste pak sami s kalhotami zřejmě znečištěnými zevnitř dále odložili jeho účinnost, přitom si jaksi mimochodem dost výrazně zvedli vlastní platy a požitky, a nedodrželi ani ten nový termín, kteří jste proto zřejmě ve stejných kalhotách znovu pokořili příslušníky bezpečnostních sborů tím, že jste dále očesali jejich už beztak nízké nároky a opět odložili účinnost zákona, přičemž si nemůžete nebýt vědomi, že jste jej přenesením do doby po volbách s netušeným výsledkem v roce 2006 fakticky poslali na onen svět!

Potřebujeme za těchto okolností speciální služební zákon, který je u vás trvale neprůchodný, anebo průchodný v podobě, která z příslušníků bezpečnostních sborů dělá vazaly a chudáky v nejednom případě rodin závislé na sociálních dávkách?
¨
Dejte nám stejný, jako vojákům z povolání. Hlavně rychle. Stačí jen jeho kosmetické úpravy. Nejsme vůči vojákům žádná druhá liga, nechceme dokonce oproti nim ani nic navíc, přestože naše činnost, byť neustále účelově napadaná a politicky zneužívaná, nespočívá v přípravě na možný budoucí vojenský boj, který, jak věříme, a to i naší zásluhou, snad nikdy nepřijde.

My jsme v praktickém boji každodenně, aniž bychom se dožadovali opentlených parád a čepobití za účasti nejvyšších státních představitelů jako při přísaze nových profesionálních vojáků, jako při příležitosti odletu několika vrtulníků do Kosova apod., a to ani při příštích Měnových fondech, Shromážděních NATO, povodních, hrdinských činech příslušníků, kteří občas při plnění svých povinností pokládají za vás a za všechny spoluobčany své životy.

Nevidím, jaké byste mohli mít vy i ostatní společnost vůči povinnostem i nárokům z takového zákona pramenícím pro příslušníky bezpečnostních sborů oproti vojákům výhrady! Najde někdo z vás ten nepatrný zbytek jakéž taktéž odvahy prohlásit a prosadit. „Příslušníci bezpečnostních sborů nejsou o nic horší než vojáci z povolání a proto jim náleží alespoň stejné ohodnocení!“??"
  01.01.2007 11:44 Kolega
 
ANO, to je to, kde jsme mohli být, ale když se podíváme na platové výměry kolegů (já ho doposud nemám), tak vidíme, kam jsme se to dostali. Já už si v poslední době ani neříkám, že bude lépe, já už si jen přeji, aby nebylo hůř!
  01.01.2007 13:03 Úplně normální občan
 
Ano, 100% souhlas,hezky napsané.........vojáci jsou za vodou mají o hodně lepší mzdy i sociální zajištění,oproti Policistům,Hasičům a dalším kolegům.
Navíc se do nich nikdo nenaváží v TV a nejsou tak potupně medializováni jako Policisté,kteří v globálu odvedou větší a plnohodnotnější práci než vojáci(nechci je samozřejmě hanit).
  01.01.2007 13:16 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
JJ s tvým článkem musím souhlasit.
  02.01.2007 08:21 Mgr. Bc. Prchal
 
S velkým zaujetí jsem si přečetl příspěvek p. Drobného a samosebou souhlasím. Jenom bych doplnil opovědnost Armády a odpovědnost Policie. To se nedá srovnávat jelikož vojáci nemůžou být potrestáni za kraviny typu spisová sslužba, jednání s poškozeným a jednání s podezřelým. Abych náhodou nepošpinil práva opilého muže který svým jednáním způsobí dopravní nehodu a zmrzačí neviné lidi na přechodu! Pak se každej kdo má do zadku díru vozí po polictovi, který takovému muži nasadí pouta proto aby se chránil před jeho agresivitou, podávání stížností na neoprávněné použití pout a hlavně podání trestního oznámení na zneužití pravomoci veřejného činitele!! Neslyšel jsem nikdy aby voják byl potrestán za zneužití pravomoci veřejného činitele. Celkem hodně závidím armádě, která nás chrání před nepřáteli.
  01.01.2007 10:47 Jana
 
Český rozhlas

Platy policistů se podle všeho už od ledna výrazně zvednou - a to v průměru o osm tisíc měsíčně. Průměrně by tak měli brát 32 tisíc korun. Navíc se po středečním rozhodnutí poslanecké sněmovny nejenom dočkají vyšších platů, ale mohou se stát i nejlépe placenými důchodci v zemi. Podrobnosti má Lenka Jansová.
Předseda lidovců Miroslav Kalousek totiž ve sněmovně neuspěl se svým návrhem, aby se zvýšení platů policistů odložilo. Zdůvodňoval to nepřiměřenými rozdíly mezi příjmy ve státním sektoru. Miroslav Kalousek se ale nevzdává - pravděpodobně už na listopadové schůzi sněmovny chce tuto otázku otevřít znovu:
"Pokud tento zákon nabyde účinnost, tak od příštího roku budou muset všichni učitelé, zemědělci, důchodci, zdravotníci, prostě všechny profesní skupiny, přispět bezpečnostním sborům na naprosto výjimečná privilegia. Půjde o nové a nové miliardy, které někomu budou chybět."
Sociální demokraté ale s odkladem růstu platů u Policie nesouhlasí. Podle ministra práce a sociálních věcí Zdeňka Škromacha je to nutná součást změn v příjmech zaměstnanců státu, které vláda už schválila. Na případných dalších úpravách je podle Škromacha nejdřív potřeba dohodnout se v koalici:
"Prosadili jsme vládní návrh, v podstatě se tak zjednoduší systém odměňování ve státní a veřejné správě. Dopady jsou zahrnuty ve státním rozpočtu. To, co bylo schváleno, je v souladu s tím, co vláda předložila do parlamentu."
Ve snaze znovu otevřít problém na příští schůzi chtějí předsedu lidovců Miroslava Kalouska podpořit opoziční občanští demokraté, jak potvrdil šéf poslanců ODS Vlastimil Tlustý.
"Uvedl bych jeden strašidelný údaj: policista bude zřejmě od svých 45 let do smrti pobírat dvacet pětadvacet tisíc jako výslužné, zatímco průměrný důchod je skoro čtyřikrát nižší. Já myslím, že je to nepřijatelné absolutně pro každého."
Někteří ekonomové před rychlým růstem mezd varují. Obávají se totiž, že zvýšení platů policistům může spustit mzdovou nákazu. Analytik HVB Bank Pavel Sobíšek se ale domnívá, že hlavní problém je jinde:
"Považuji vládní mzdovou politiku dlouhodobě za naprosto nekoncepční, chvilku se šlape na plyn, chvilku zase prudce na brzdu. Jednou mzdy ve veřejném sektoru rostou meziročně o 14 procent, pak zase stagnují. To jednak ubírá jistotu zaměstnancům, jednak to v ekonomice způsobuje nežádoucí výkyvy kupní síly."
Nárůst platů policistů si vyžádá přes osm miliard korun. Kvůli zvýšení platů příslušníků bezpečnostních sborů se Česká republika podle odborníků asi stane raritou mezi okolními zeměmi. V ostatních evropských státech pobírají totiž vyšší mzdy ve srovnání s jinými profesemi nejčastěji lékaři nebo učitelé.
  01.01.2007 10:48 Karel
 
To je hnus co říkají, že jim ta huba neupadne Kaloskovi a spol.
  01.01.2007 11:13 P.J.B.
 
Hnus to je, to je fakt, ale v rámci objektivity je třeba konstatovat, že se jedná o záležitost přes 2 roky starou (viz. Škromach coby ministr práce) a na zmíněné listopadové schůzi se odložení účinnosti Kalouskovi opravdu podařilo prosadit (zároveň se zvýšením poslaneckých platů). Sice ho k tomu vedly úplně jiné pohnutky, ale přesto škoda, že už tenkrát ten náš ořezanej služební paskvil nespláchli jednou provždy do hajzlu, mohli jsme být jinde...
  01.01.2007 11:51 oli
 
Myslím, že pisatelka vůbec neví o čem mluví. Stále se tady "pracuje" s tarifními třídami, ale vůbec nikdo nebere v potaz, že doposud byly propláceny opříplatky za SO,Ne, noční, státní svátky apod, což teď není - mimo jiné, jde zjevně o protiprávní stav (viz. poměr mezi zákoníkem práce a zákonem o služ. poměru), dále 150 hod. zdarma - což nemá oporu vůbec nikde ( ani z. č. 1/93 ani 2/93 Sb. ani v žádném dalším), jediný kdo si pomohl jsou ti v kancelářích, kdo pracuje na ulici ať již v uniformě nebo bez ní je na tom při nejlepším stejně, ale spíš hůř.
Tak třeba porovnání :
- nábor na tramvajáka - nástupní plat 24.000,-Kč + všechny příplatky, všechny přesčasy, zdarma jízdné pro celou rodinu a stačí mu řidičský průkaz a být vyučen

takže paní Jano, PROBERTE SE, vůbec nevíte o čem píšete
  01.01.2007 12:08 dennis cleanis <ZV130@volny.cz>
 
Možná by stálo za to někde sehnat průběhy hlasování od počátku legislativního procesu sl. zákona jednotlivých poslanců a jejich stranickou příslušnost. Myslím, že by vše bylo jasnější. Pak se jich třeba dotázat, proč tak, či onak hlasovali.
  01.01.2007 13:05 Jana
 
Oli to jsem nepsala já, ale pouze zkopírovala ze stránek českého rozhlasu.
  01.01.2007 14:53 polda
 
Názory pánů Kalouska a Paroubka uveřejněné v médiích mne už ani nepohoršují, protože je naprosto zřejmé, že jsou svým myšlením daleko zapřísáhlejšími komunisty než Grebeníček sa Randsdorfem dohromady. A vzhledem k tomu, že komunisty za ta léta zkušeností s nimi opravdu nemusím, od nich ani nic jiného než lži a přetvářku neočekávám. Jinak všem kolegům hezký nový rok a pevné nervy.
  01.01.2007 16:56 oli
 
Tak se ti omlouvám......
  01.01.2007 10:40 Jana
 
Nepište jen sem, ale na adresy

ČT info@ceskatelevize.cz
NOVA obcanske.judo@nova.cz, izpravy@nova.cz
PRIMA informace@iprima.cz

pište sem, sem, sem
  01.01.2007 09:34 Pořád stený kecy
 
Pořád stený kecy u této firmy poslouchám už 11 let. Jenom pro vás kluci z venkova takovou informaci. Tady v Praze dostali spisáci jenom pár 5, drtivá většina, tedy zbytek včetně dozorčích má 6TT. Já jsem se "zachránil" v 5, protože mám hubu a nenachám si srát na hlavu od VO a ZVO. Osobní nám nechali (mých 500,- kč za 11 let) a preferák je 4.500,- kč, kdo je v pořádkových má 5.000,- kč. Jak jsem slyšel, na venkovských okresech je to přesně obráceně, pár šestek, většina 5TT a někdo i 4TT. U nás dali třem hlídkovejm 4, zbytek je 3TT a to tam jsou kluci, který sloužej i 20 let. To se jim fakt povedlo. Chtěj nás jenom rozeštvat.
  01.01.2007 12:46 Kamil <plechovcicky@seznam.cz>
 
Já jsem z venkova. Mám odslouženo 12,5 roku a na našem malém OOP to dopadlo tak, že drtivá většina dostala 5 tř, 2 kolegové 6 tr.ř a 1 kolega 4 tř. Rizikový příplatek je 2.500,- Kč. Průměrně vzato jsme rádi, že jsme zůstali na svých penězích. Mnohá rozhodnutí podle tohoto "zákona" jsou mírně řečeno velmi nešťastná, má nás být na odd 13, ve skutečnosti je nás 10 a z toho 2 lidi zařadí do 6 tř a zároveň je zařadí do nesměnného provozu. Takže teď potáhneme noc a víkendy v 8-mi lidech, soboty neděle přes den sloužíme po 1 člověku. Děkuji našim politikům za přínos který nám nový "zákon" dal. Proč píšu "zákon" v závorkách si vy co sloužíte na ulici stejně jako já sami.
  01.01.2007 15:04 Polda Dan
 
Prosím tě, já jsem právě z malého obvodu na Moravě a u nás 3TT nemá nikdo. Proto se nedokáži vžít do pracovní náplně 3TT. U nás 3TT dostane tak kolega, který je na škole. Abych se vžil do situace kolegů z Prahy v 3TT, potřeboval bych vysvětlit jejich pracovní náplň. Má představa by byla ta, že za tyto peníze by měl tak nanejvíš po radiostanici přivolat kolegy v 4TT a dál nic nedělat.
  01.01.2007 15:43 Pořád stejný kecy
 
Na našem MOP dělaj hlídkový běžně zesílení DS a do spisu dělaji OMČ, ÚZ a na místě nechávaj vypisovat ty přiblblý papíry místo klasickýho protokolu a zkrátka co je potřeba. Normálně to dřív dělal územák. Takže dělaj skoro všechno, mimo výslechů. Pamatuju doby, kdy se jim běžně dávaly přestupkový spisy.
  01.01.2007 16:07 Polda Dan
 
Je mi to jasný a nevím co dalšího bych k tomu měl psát. Snad jen to, že by bylo pro vás lepší odejít na běžné OOP mimo Prahu. Vlastně z Prahy se jen tak někdo nedostane. Takže nezbývá než konstatovat úpřímnou soustrast.
  01.01.2007 07:43 Ach jo
 
Tak jsem to v 00:54 hod. dne 1.1.2007 podepsal. Jsem chudší o 1200,-Kč měsíčně. No když přičtu valorizaci tak to dělá kolem - 2500,-Kč . Super. Takže v mém grafu si rodinu můžu škrtnout a teď to půjdu sdělit své přítelkyni se kterou jsem 8 let a vy si pane ministře můžete škrtnout mě, protože od ní se asi živý již nevrátím. Jsem zhnusen!!! Až vám pane ministře někdo šlápne na úsměv nepočítejte s tím, že tam policie bude. Protože na ulici nebude ani noha. Až tak daleko jste to dopracoval. Policie má rekonstruované budovy, ale nemá lidi. Jen by mě zajímalo kam se poděla ta 1,2 miliardy korun co jste chtěli pro realizaci PT. Pokud je policajtů na ulici 15000 pak se vám podařilo minimálně ušetřit z jejích platů 15 mil. korun. Co dodat závěrem? Plat na hovno, zákony na hovno, ministr na ho..., Pokud jsou ve vládě všichni jako vy pak je i ČR v prdeli i s celým etnickým kodexem.
  01.01.2007 02:10 PP
 
Otázka cukru a biče se odvíjí zcela v současném politickém trendu, těžko ji kritizovat, pouze se přizpůsobit v souladu se sloganem," Za vraty je dostatečný počet zájemců o službu ".
Je zde sice otázka na zvážení, že peníze z daní vynaložené na odchody zejména mladých a nezatížených policistů a vyškolování dalších mohou jít řádově do stovek milionů, není vyloučeno, že i více, kdy by bylo jednodužší takové prostředky použít na stabilizaci současných policistů. Bohužel k tomuto není a nebyla ani v minulosti politická vůle. Docházelo by ke snižování pracovních míst v praporčických školách a dalších míst na tyto místa navazující. Je tedy lépe jít cestou menšího odporu a dělat akce typu - hledám svého kolegu, nežli předejít případnému odchodu policistů, stabilizovat současné, vytvořit jim platové podmínky takové, aby se odchod spíše snižoval, nežli opačně. V tomto směru také zní většina odpovědí pro novináře,že ani očekávaný značný odchod policistů neohrozí chod policie - patrně se není se čeho bát, tedy ani případného vzdoru ohledně poklesu platů části policistů. Případné dorovnání platů pouze u těch, kterým by plat poklesl je rovněž nespravedlivé, pokud dorovnání o určité částky není plošné a nesníží se tam, kde naopak došlo ke značnému navýšení.
  02.01.2007 22:22 Obyčejná policista
 
Nelze,nebo těžko kritizovat zní,tak nafoukaně a arogantně,jako postoje a výroky garnitúry která ovladá PP.S plným břichem se hladovému nevěří.Zřejmý trend oddělit dle platů,vyvolence s vedení a řadové policisty a schovávat to za masku menežerských,vzdělanostných kriterii v byrokratickém a nevykoném molochu PP je směšné.Zavalení každý den kvantami papíru proudících z jednotlivých stupňů velení a PP se ptáme,kdy pane mistře udělate personalní ale finanční a mzdový audit těchto šedých límečků Policie.Velice pochybuji o menežerských schopnostech těchto lidí a proto si je nevážim a když nic neuděláte nebudu si vážit ani Vás pane ministře.A pro vás s PP,jak pohodlné se schovávat za politicke trendy cukru a biče s naditým bříchem a peněženkou.Na vás asi nikdy nedopadne bič.Lížete jen cukr.A co se týče vzdoru ohledně poklesu platů policistů,aby jste se nepřepočítali...,jsem a u nás mnozí připravení jít demonstrovat a veřejné mluvit o svých pravéch.Tento zákon je k něčemu dobrý otevře nám oči a radikalizuje nás.S pozdravem obyčejný policista.