Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  02.01.2007 00:31 dodnes mlčící
 
jenom škoda, loni bych za státní svátek vyfasoval 4.000,-Kč hrubého, letos je to již jiné...... :-(
  02.01.2007 00:54 kuku
 
Tak u nás nastal větší paradox. Svátky nám sloužit nedávali, abychm si nevidělali a teď, když se svátky platit nebudou, tak rázem počítají Nový rok do pracovní doby, která se musí odsloužit. V zákoně se o svátcích skoro vůbec nemluví, ale narazil jsem na § 112 odst. 4 - Příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí. Tak mě docela dost zajímá, co se s těma svátkama bude dělat?!
  02.01.2007 00:29 dodnes mlčící
 
vzhledem, k tomu,že mám pohotovost na pracovišti, které se podle rozhodnutí našeho managera ze správy kraje bude započítavat do 150 přesčasových hodin (zde asi neplatí zákon, že?), jdu chrápat a raději už nikdy nebudu číst nějaké diskuze.
  02.01.2007 00:16 dodnes mlčící <3112@seznam.cz>
 
Platový výměr mi doručil vedoucí na Silvestra.I přesto, že jsem na tom vcelku dobře,když jsem v 5PT a mám osobní 1000,-Kč po 13 letech služby,tak můj současný výměr je o 1.000-4.000,-Kč nižší, než-li v průběhu roku 2006. Na příplatcích jsem měl až 8.000,-Kč. Zde již končí veškerá sranda a musí se začít konat. Nejsme sice žádní chudáci,ale když už jsme v roce 2006 dostávali služební příjmy v takové výši, že jsme si tomu přizpůsobili životy, tak nám tímto způsobem nemohou snížit životní standarty. Pokud se věc ihned nebude řešit, tak je pro mne čas udělat této firmě sbohem a stát mi bude dalších 30 let platit rentu. A již nyní mohu s jistotou prohlásit, že tak učiníme asi 3 z jednho oddělení. Tahat za nos se už nenecháme. Ještě,že jsme těsně před dokončením studia na jedné z prestižních VŠ.
  02.01.2007 00:30 ...
 
A to je ten průser, příplatky ti tvořili až 1/3 mzdy. V platovém výměru se však o žádných příplatcích v určité výši nehovoří, stejně jako v tom předchozím. A základ máš určitě výšší než ten předchozí - což znamená, že ti přidali :)))
  02.01.2007 00:32 dodnes mlčící
 
jiště přidali - o 3.910,-Kč, ale ........
  02.01.2007 00:33 dodnes mlčící
 
jako řadový policista v dřívější 9PT jsem měl i 32.500,-Kč hrubého!!!
  02.01.2007 00:39 ...
 
Prostě těch 10% za směnnost nepokrývá předchozí výši příplatků. V tom je celý problém snížení příjmu. Jinak jak jsem psal, opravdu na základu přidali, ale již nedali možnost vydělat si na příplatcích. Jelikož jsem dělal v převážné části přes den ( na spisech) tak si nepohorším (26.000,- hrubého)
  02.01.2007 00:40 ...
 
a to jsem byl také v 9 PT
  01.01.2007 23:38 kuku
 
Nechci se nikoho, kdo je od 1.1.2007 ve 3PT dotknout. Už jsem u policie za svých 10 let prošel několik úrovní, které bych mohl klidně očíslovat v PT platných od 1.1.2007 takto - (2) 3, 4, 5, 6, 7. Při nástupu k policii jsem pracoval na oddělení hlídkové služby (od 1.1.2007 2 či 3 PT), kdy tam také pracovali kolegové, kteří v té době již nějakou dobu u policie sloužili, někteří i 5 či 10 let. Názor některých kolegů byl takový, že se nikam jinam hrnout např. na obvody nebudou, že jim to vyhovuje "odmakat si směnu a odejít domů s čistou hlavou". Několik jich na oddělení hlídkové služby pracuje i dnes. Nechápu, proč si nyní stěžují, že budou ve 3PT, když jin OHS vyhovovala? Proč se nesnažili přejít na jiná zodpovědnější místa, kde by nyní mohli být zařazeni o několik PT výše? Nechci hájit nový služební zákon, je tam mnoho věcí, které se mi nelíbí, jsou nesmyslné, ale je potřeba uznat, že lze v něm shledt určitá pozitiva v karierním řádu (růstu) "Když chci vyšší plat, musím se snažit vyšplhat výše po stupnici PT!"
  01.01.2007 23:47 kuku
 
...a teď mě ukamenujte...!!
  01.01.2007 23:53 .
 
Kuku, oni tu práci dělat chtějí, ale proč by měli mít o několik tisíc méně než loni? Nikdo z nich nečekal, že bude brát oněch 32.000,- ale proč nemají stejný plat???
  01.01.2007 23:54 ......
 
je to jen tvůj názor kolego, ale jsou mezi námi i takový policisté, kteří na ty ulici jsou a jsou tam pro lidi a ne odsloužit si šichtu s čistou hlavou
  02.01.2007 00:11 kuku
 
...z mého okolí jsem zatím nenarazil na nikoho kdo půjde s platem dolů a to se setkávám i s policajtama z ulice. Všichni zůstávají minimálně na svém. Abych všechny uklidnil, ani v mé 7PT po 10-ti letech u policie se přes 30-tis. hrubého nedostanu. Tak by mě zajímalo kdo si ve 3 či 4PT myslel, že bude mít 32 tis.??
  02.01.2007 00:22 dodnes mlčící
 
Kolego,pokud jsi do 31.12.2006 sloužil pár služeb,tak věřím, že pro tebe může jít i o jisté navýšení příjmu. Ale pokud by jsi sloužil 7 24 hodinových služeb + pohotovosti, tak by jsi utrpěl velký pád. Jinak již v roce 1998 nám náš žástupce ředitele sliboval "novým zákonem" 35.000,-Kč hrubého.
  02.01.2007 00:23 Beaver
 
Částečně souhlasím s KUKU. Taky jsem si prošel u policie několik úrovní počínaje od hlídkové až do současné 7 TT. Jelikož mi bylo jako všem známo, že hrozí učinnost z.č. 361/2003 Sb. nečekal jsem a přihlásil se na VŠ. Taky nejsem žádný mladík a začal jsem ve 33 letech. Školu jsem zdárně ukončil a vysloužil si 7 TT. Je pravda, že kolegové na OHS jsou spokojeni, čistá hlava, žádné psaní a výplata kolikrát vyšší než na obvodě, kde se musí mořit se spisy a ještě dělat obchůzky (pokud jim na to zbude čas). Je pravdou, že pokud bude člověk chtít víc peněz, bude muset jít na odpovědnější místo ve vyšší TT. Pokud i já si sečtu svoji současnou výplatu (2007) také nebudu mít víc jak 30000,- kč hrubého a to sloužím 16 let.
  02.01.2007 00:23 kuku
 
..... a ještě dodateček. Díval jsem se samozřejmě na tabulky ve všech PT a porovnával jsem tabulky z roku 2006 a z roku 2007, tedy tak jak se překlopily. Problém jsem našel pouze v odstranění hodnostního příplatku ze služebního příjmu. U některých činil takový příplatek třeba také 3.000,- Kč (kapitáni). Problém je ale v tom, že změnami už ve starém zákoně zatávali policisté z ůstonjnickou hodností v roce 2006 funkci, kde byla možná nejvyšší dosažená hodnost pouze prap. a ne kpt. Zde by byl propad v příjmu pochopitelný.
  02.01.2007 00:44 J.Wayne <J.Wayne1@seznam.cz>
 
jsem u PČR x let a propad mám 2500,- Kč jsem řadový policista.. hrozně rád poslouchám jak můžu studovat vyskokou.. kde sloužíš.. mě to bylo několikrát zamítnuto.. a k čemu mi bude vysoká?? když nemáš funkci můžeš mít vysokých třeba 5.. máme podstav 30lidí a to nemluvím o těch 6 co teď odchází do civilu.. podle toho co píšeš bych řekl že děláš minimálně zástupeckého.. jinak si to co píšeš neumím vysvětlit..
  02.01.2007 00:52 ...
 
Budeš se divit, ale na VŠ jsem šel z obvodu 4-tého typu, vzali mne sice na 3-tí pokus, ale mám to za sebou. Pak jsem se už jenom rozhlížel. Chvíli to trvalo, ale na 7 TT jsem se nakonec dostal. Nejprve musíš mít Vš a pak hledat fc. Obráceně to už nyní nepůjde.
  02.01.2007 01:06 kuku
 
...pro "J.Wayne". S tím studováním to zcela chápu, taky jsem to zažil, když jsem chtěl už kdysi začít studovat. Vedoucí mi řekl, že vysokoškoláky na obvodě nepotřebuje. Ale na SKPV už problém se souhlasem nebyl, a žádného vedoucího či zástupce nedělám. Znám několik lidí z mého okolí, co vystudovali bez souhlasu na vlastní pěst, ale asi bych taky tak daleko nešel.
  02.01.2007 10:38 EsPe
 
U nás odchodem na VŠ řeší dle upřímné odpovědi, možnost zdrhnout z dosti zatíženého oddělení pryč a nezblbnout. V lavicích si to pochvalují. Návrat na oddělení již nepřipouštějí, protože moc dobře znají, že je to ke zmagoření a spíše mají úmysly někde na neexponované místo u " kriminálníků " obecná, a ten kdo má nějakou tu civilní VŠ tak raději zdrhnout úplně pryč od Policie ČR. Tak to prostě je.
  02.01.2007 16:35 DODO
 
Sloužím u policie 11. rokem, kdy jsem byl ustanoven do 4. platové třídy, VŠ nemám a zároveň vím, že si ji dělat nebudu, protože sloužím na oddělení I. typu, kde máme již asi pět kolegů, kteří mají VŠ, titou jsou i na hlídkové službě a nemůžou se pohnout dále. Někteří by chtěli na okres, ale jestli je to všude, tak jako u nás na OŘ rodinný podnik a "kamarád šoft", tak tam budou i s jejich tituly VŠ smrdět i nadále. Jestli ses na 7. platovou třídu dostal svými schopnostmi, tak Ti skláním hold, ale v opačném případě je mi Tě líto, ikdyž takoví to nakonec dotáhnou nejdál. Čest!!!!!!
  01.01.2007 23:32 Nespokojený policista
 
Opět něco z historických příspěvků v sekci NÁZORY/ Policie ČR, hasiči ze dne 1.10.2006
Povšimněte si poslední části odpovědi pana ministra na dotaz. Myslíte, že dosáhl svojí prací toho, aby se nezhoršily finanční podmínky policistů pracujících ve směnách?
---------------------------------------------------------------- ------------------

Jan Čermák

Nevím, jestli se někdo na ministerstvu vnitra obsahem diskusních fór k něčemu inspiruje, ale zkusi to snad můžu...Musím přiznat, že jsem zklamán. Hluboce. Když jsem volil ODS, doufal jsem mimo jiné, že nový ministr vnitra pan Langer nový, dosud naštěstí neúčinný zákon o služebním poměru smete se stolu a projeví snahu o vytvoření nějaké smysluplnější normy. Já sloužím bezmála 15 let, z toho cca. 14 let u kriminálky. V roce 1992 jsem nastoupil na místní oddělení po civilní vysoké škole a vykonání ZVS. V minulosti jsem si u policie proběhl i různými vedoucími funkcemi.
Dle mého názoru finanční stránka "nového" zákona způsobí, že ti z nás, kteří mají zájem pracovat (a pracují) bez ohledu na čas, proti těm, kteří sotva dodrží pracovní dobu 40 hodin týdně, ostrouhají. Budou mít totiž stejně. Zkostnatělý a alibistický systém řízení u značné části policejních struktur a nakonec ani samotný zákon nějakou velkou diferenciaci neumožní. Kde je motivace? Morální přesvědčení? Aha.
S účinností "nového" zákona pochopitelně okamžitě odejdou ti kolegové, kteří slouží oněch 30 let, a mnozí z nich jsou opravdovými odborníky. A velkohubé fráze o "rozloučení se" s (bývalými?) estébáky? Tsssss.... Než by to pan ministr stihl, i kdyby zůstal ve funkci delší dobu, dávno se mu v souvislosti s účinností zákona, který jim to umožní, budou smát s vyplacenými odchodnými a doživotní rentou. A my mladší (mně je 38)? My budeme s konstantním platem, možná nižším, než máme teď, jásat, jak je všechno skvělé. Nebo včas odejdeme. Jestli je na tom policie tak dobře, aby mohla plýtvat poměrně zkušenými lidmi, jen tak dál!

Vážený pane Čermáku, uvědomuji si, že nový služební zákon není zcela dokonalý. Přesto jsem přesvědčen, že zastaralý stávající služební zákon takřka bez prvků motivace (pozitivní i negativní) a nejistota, která již od roku 2004 panuje v tom, zda zákon účinný bude či nebude, jsou pro bezpečnostní sbory mnohem horší. I já mám představu, že by některé prvky, např. pozitivní motivace, kariérní řád apod., mohly být v novém služebním zákoně uplatněny ještě více, ale to je možné změnit i za účinnosti zákona. Při přípravě nové systemizace služebních míst a mzdových tabulkách pracujeme na tom, aby s účinností nového služebního zákona nedošlo ke zhoršení mzdových podmínek policistů pracujících ve směnách. S pozdravem, Ivan Langer.
  01.01.2007 23:30 zdrcenej
 
bohužel jsem taky padl do 3. platové třídy jako asistent, opravdu mě ocenili! žádné osobní a jen 3.000,-- riziko!!! proč mám stejnej rizikovej jako kolegové v kanclu? a o několik tříd méně? jsem rád, že na mě číhá stejné nebezpečí na ulici a za dveřma jako na kolegy v kanclu u psacího stroje!!! tímto jsem ztratil úplnou motivaci do práce!!!!
  01.01.2007 23:58 kuku
 
...myslíš, že si jako policejní komisař "vyšetřovatel" nezasloužím rizikový příplatek?.....to je tím, že ty jsi mojí práci nedělal, ale já tvojí už jo. Pokud si myslíš, že jsme zalezlí jen v kanclu, tak tě z toho musím vyvést. Objevujeme se také na ulici, nedávno jsem byl dokonce vyslán jako člen výjezdové skupiny na nějakýho magora z bouchačkou, a když jsme tam dorazili, tak tam ještě nebyky ani hlídkaři, dorazili asi 5 minut po nás v neprůstřelných vestách, my jsme byly byz nich. Nebo dost často provádíme domovky, kde se setkáváme s feťákama a různýma magorama, od kterých člověk neví, co má čekat. Určité riziko je také jen při výslechu v kanclu, kde se musej různý "magoři" vyslýchat. Asi řeknu vedoucímu, že nechi rizikáč, že si ho nezasloužím, protože žádné riziko nepodstupuju.
  01.01.2007 23:26 je to tady
 
Dneska jsem dostal platový výměr a nové služební zařazení, sloužím přes dvacet let na ulici. Nicméně to bylo jak ve špatným snu! Vše ve smyslu "Pane podporučíku vystupte! Pane podpraporčíku zařaďte se".. Byl jsem mimořádně POnížen a ne za trest, ale za dlouholetou poctivou službu bez kázeňského prohřešku či služebního pochybení. Ne, nebazíruji na hodnosti, si čert jí vem, ale na skutečnosti, že snižování hodnosti bylo v tomto státě vždy spojeno s trestem a z "civilů", například mých známých, to nedokáže nikdo pochopit, že jsem nic neprovedl.. nebo že by jo? Vše šlo udělat přeci jinak.. Proč někdo stávající hodnosti nezrušil zcela a nenahradil je prýmky na rukávech a názvy funkcí? Nebylo by to tak "potupné", protože by to byla kompletní změna a nikomu z "nezasvěcených" by to tak nepřišlo. Sloužím již dlouho, jsem hrdý na svoji dobrou fyzickou kondici i na svoji práci a že se nejméně vyrovnám mladším..Na ulic jsem začal a taky na ní i skončím, byť je to pro některé funkcionáře PP divné, že když sem tak dlouho "na dlažbě" prý něco není v pořádku (jak je občas slyšet na pol.intranetu) atd.atd.. a tak jsem pomálu považovaný za méněcenného protože netoužím jít výš.. Ne, to vážně nechci, děkuji! Chápu, že tomuhle může porozumět jen ten, kdo třeba zaživá jen tu správnou policejní solidaritu "že se můžeme na sebe na ulici, při dennodenním boji s pouliční kriminalitou vzájemně spolehnou", nikoliv ten kdo to vidí z výšky několika pater PP a pro nějž je policejní postup vším. Mám pořád svoji čest a podepisovat policejní kodex mi připadá podřadné a nedůstojné. Pořád vím co je moje povinnost, neporušil jsem jej do současnosti, neporuším jej ani do těch zbývajících dní a podepisovat něco, co by mělo být zcela u policisty normální, mi připadá velmi podivné.. Proboha kam jsme se to dopracovali? Byl sem degradován, budiž, alespoň jsem "omládnul" :), s penězma jsem zůstal díky odslouženým letům zhruba stejně jako loni, ale mí mladší kolegové jsou na tom hůř a je těžké se na to koukat z pozice mých odsloužených let, protože děláme stejnou práci, ale to dost dobře nedokážu teď výstižně vyjádřit a doufám, že tato věta se nestane terčem narážek a posměchu.. Čeká nás těžký rok.
  01.01.2007 23:34 kolega
 
jsem na tom názorem stejně! nejsem skokan a kariérista, pro mě policejní práce znamená být na ulici a ne celej den za psacím strojem
  01.01.2007 23:52 Kolega
 
pro mne taky, i když dáváme příspěvky pod stejným jménem, s výjimkou, že já píšu první písmeno velké!
  01.01.2007 23:03 Bóbika
 
Lidičky a kde je Langr, že by utek za hranice?
  01.01.2007 22:52 Petr Z.
 
Zajímalo by mě kolik lidí ve 3. platových třídách bude mít ještě chuť vůbec chodit do práce natož odvádět činnost pro tento nevděčný stát !
  01.01.2007 22:42 Tana.J
 
Taky by mě zajímalo,jak by řešili,kdyby v jeden den odešli všichni na nem.zajímavá situace,možná by sám Ivan nastoupil
  01.01.2007 22:48 a
 
I kdyby se něco podobného uskutečnilo, každý Polda s velkým P by se stejně jako hasič a ostatní sebral a i ze svého volna šel chytat šmejdy, protože si dokážeš jistě představit, co by se dělo na ulicích....