Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 19:40 právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  02.01.2007 18:46 asistent
 
neber úplatky, neber úplatky..., nebo se z toho zblázníš!!!
  02.01.2007 19:30 chudák ve 3PT
 
Z čeho budu živit rodinu..
  02.01.2007 18:03 .
 
Jestli někoho zajímá nebo to potřebuje pro svou práci (tzv.STRATEGIE VMĚŠOVÁNÍ viz.Rakousko), tak se podívejte na stránky www.donalinka.cz a www.bkb.cz, jsou tam i návody pro policisty, jak postupovat v případě domácího násilí a kdy může policista osobu vykázat a jaké jsou jeho povinnosti. Od nadřízených se toto nedozvíte, intormovanost na bodu 0 jako vždy.....novelizace zákonů, které toto umožňují jsou účinné od 1.1.2007
  02.01.2007 18:50 BEZ PŘÍPLATKŮ
 
Nadřízení vědí akorát kdy včas odejít, kdy si zažádat k platu o důchod a jak buzerovat.
  02.01.2007 18:53 .
 
a nezapomenou ti dát párkrát do roka podepsat papír o 3578 zákonech, vyhláškách, pokynech, rozkazech atd., aby byli z obliga a svou odpovědnost hodili na tebe, joooo to znám....:-(
  02.01.2007 18:54 .
 
Kdybych měl vše jen přečíst, tak nad tím sedím několik týdnů a abych neudělal nikdy v ničem chybu, tak se to učím půl roku....takhle ti ukáže tvůj podpis a čekej na adekvátní trest...
  02.01.2007 21:08 .
 
Koukám, že to chodí všude stejně. Školení typu"tady se mi podepiš" už jsem absolvoval dost. Nedávno byla holčina od nás na koberečku za něco, co inspekce vyhrabala v jakémsi zapadlém nařízení a před nosem jí mávali s papírem, kterej podepsala na školení, které samozřejmě nikdy nebylo (ale to už nikoho nezajímá). Chce se mi z toho všeho blít.
  02.01.2007 17:35 abcd
 
Jednání s vedením rezortu

V návaznosti na předchozí informace, vám sdělujeme, že dne 4.1.2007 v dopoledních hodinách proběhne u ministra vnitra porada k problematice zákona o služebním poměru, na kterou byli přizváni předseda NOS PČR pan JUDr. Štěpánek a předseda OSH.

Dne 5.1.2007 proběhne jednání mezi předsedou NOS PČR p. JUDr. Štěpánkem a p. PP plk.Mgr. Husákem rovněž k problémům v aplikaci zákona 361/2003 Sb. a prováděcích předpisů.

Jak jsme vás již vyzvali případné dotazy či připomínky zasílejte na mailovou adresu předsedy NOS PČR p. JUDr. Štěpánka. Vzhledem k velkému počtu dotazů a připomínek žádáme o vaši trpělivost na zodpovězení.

Ing. Alexander Burda, 1. místopředseda NOS PČR
  02.01.2007 18:52 prosba
 
Proboha hlavně s tím něco udělejte už se mi rozpadá i rodina natož pracovní morálka.
  02.01.2007 18:55 .
 
mně už se rodina rozpadla a u nás v práci je nás několik desítek bez rodin....:-(
  02.01.2007 20:22 bachař
 
Prosím nezapomeňte na kluky z vězeňský služby :o/
  02.01.2007 17:27 abcd
 
Jestli chcete někdo vzor odvolání pro PČR, napiště mi mail na bajraspj@seznam.cz, pošlu všem
  02.01.2007 17:33 abcd
 
Nepošlu. Je na www.nosp.cz - nově aktualizováno. Stačí doplnit odvolání hasičů s naším a dopsat potřebné údaje z rozhodnutí. Zdravím B.
  02.01.2007 17:36 abcd
 
zde http://www.nosp.cz/index.php?co=62
  02.01.2007 19:31 odvolání
 
Pošli to všem je nás 25000..
  02.01.2007 19:37 abcd
 
už jsem poslal 17432 a i na tebe dojde...:-)
  02.01.2007 16:55 Babuška Jaguška
 
Óóó jíst mi nechutná, spát mi nechutná ... Ivan tu byl a ošklivě mě urazil, ó moji drahuoškové
  02.01.2007 16:54 Preclík
 
Husák, je spolouzodpovědný za tento stav a měl by rezignovat. Když se minulý týden ožral cestující v letadle a udělal výtržnost, cpal se tento charakter do médií a pózoval snad na všech televizních kanálech.
  02.01.2007 18:54 NA DNĚ
 
HUSÁK A LANGER TO JE NEJVĚTŠÍ OMYL ZA POSLEDNÍCH 20 LET.
  02.01.2007 20:15 Pat a Mat
 
Tak už ať proboha dá ješita Klaus ješitovi Husákovi generála, vždyť ten kluk ho tak strašně chce, že i do práce pospíchá a vnovém baloňáčku se ukázal. A co na to, že sere na své podřízené. On chce být generál, generál, generál. K novému(starému zákonu se nemá cenu vyjadřovat, je to hybryd, který slučuje sbory, jejichž pracovní náplň a tudíž i její ohodnocení jsou diametrálně rozdílné. Vždyť jen u policie je tolik funkcí a zaměření a nyní do toho dáme ještě hasiče, celníky, vězeňskou službu a zpravodajské služby..... z toho může vzniknout jen nefunkční směs blábolů, který porušuje základní lidská práva. Proč demonstrovat, já bych rovnou žaloval. A policejní oddbory? jejich stránky sleduji skoro každý den...... to jsou odbory? :-)))))))) jen propašovávají mezi policajty reklamu bankovních domů, mobilních operátorů a td. Za 3 roky neudělaly vůbec nic, jen tupě přihlížely, jak se z hybrydu stává paskvil.
  02.01.2007 16:54 Kolega
 
Nemáte někdo zprávy o tom, že se o situaci v Policii zajímají nějací novináři? Příspěvků dostali mnoho. Spíše se mi jedná o to, jestli to už konečně někdo v médiích rozmázne!
Díky
  02.01.2007 17:24 .
 
Dnes jsem se dotazoval předsedy odborů na konkrétní informace a i přes obrovský nápor, který ohledně dotazů má, mi odpověděl. Odpovídal mi těsně před tím, než k němu přijela TV, takže o tom ví a reagují. Jestli to ovšem bude už dnes ve zprávách ti nepotvrdím a vzhledem k velkému ohlasu ze strany příslušníků bezpečnostních sborů je to téma nejen pro jednu TV, takže ostatní TV a média se jistě přidají. Informováno jich bylo už dost.
  02.01.2007 17:42 kobra
 
Zatím jsem zahlédl jen v dnešním Blesku na str. 6 v čl. Co nám přináší r. 2007.
Jestli nás takhle okomentují ve všech médiích, tak nám budiž "policejní rakev-ponorka" lehká.
P.s. Jestli nemáš možnost si to přečíst, písnu ti to.
  02.01.2007 17:47 .
 
Dík za přepsání sem.
  02.01.2007 17:56 kobra
 
POLICISTÉ:práva a povinnosti
Policisté se podle nových pravidel budou muset více vzdělávat, přijdou o příplatky za svátky a jejich propouštění bude jednodušší.Naopak jejich platy se zvednou o tisíce korun. Tzv. výsluhu však budou moci pobírat až po 15ti letech. Policisté mají také od nynějška právo vykázat osoby, které týrají své blízké, na deset dní z domova.
- doslovný přepis článku.
  02.01.2007 18:01 .
 
nj.BLESK...:-) tohle jsem viděl den po odvysílané reportáži na txt NOVA, tak jsem se zasmál...:-) Jestli někoho zajímá nebo to potřebuje pro svou práci (tzv.STRATEGIE VMĚŠOVÁNÍ viz.Rakousko), tak se podívejte na stránky www.donalinka.cz a www.bkb.cz, jsou tam i návody pro policisty, jak postupovat v případě domácího násilí a kdy může policista osobu vykázat a jaké jsou jeho povinnosti. Od nadřízených se toto nedozvíte, intormovanost na bodu 0 jako vždy.....
  02.01.2007 16:48 Jarda <jar.eger@volny.cz>
 
Jestliže se před rokem zvažovala nějaká demonstrace , která se pak neuskutečnila, je dnes asi ten pravý čas, neboť nářky a planá diskuze na různých služebních nebo internetových forech k ničemu nevede.
  02.01.2007 17:33 .
 
Jak tak koukám na ty kvanta zbytečných poslanců, senátorů a ministrů tak by to chtělo spíš loveckou sezónu!!!!!!!
  02.01.2007 18:28 hydroman
 
Vážení kolegové, berme si příklad z Francie! Dost keců !
Hurá na ně!
  02.01.2007 18:31 .
 
Ve Francii šli hasiči natvrdo do poldů, ti jsou na tom tady ovšem stejně jako vy, takže mají na výběr, buď si nechají nesouhlasně ve vztahu k zákonu dát na budku a budou "z obliga", nebo se otočí zády a nic neuvidí a budou potrestáni, že nezakročili...jediné řešení pro ně je to, že nepřijedou do práce a budou na § nebo marodit....:-(
  02.01.2007 18:39 .
 
Takže řešení je následovné, protest ano, ale legálně. FRANCII nech FRANCIÍ....
  02.01.2007 16:35 Karel
 
www.policista.cz

zrušení výsluhy (koma, 01. 01. 2007 23:50)

Nerad, ale přece dobře informován: Po sestavení funkční vlády má přijít v rámci reforem policie za
a) omezení renty na odsloužení 20 let a pak renta 5000,- Kč, tzv. soft verze
b) v červenci 2007 návrh novelizace z.č.361/2003 Sb. úplné zrušení výsluhových nároků, tzv. hard verze. Zdroj: zaměstnanec legislativního odboru úřadu vlády ČR dne
30.12.2006 po jednání MV a PP.

Bůh nám pomáhej........... já jsem bůh -Langer
  02.01.2007 16:45 nevěřící Tomáš
 
nezlobte se na mě, ale tohle je docela slušná poplašná zpráva, bez podkladů, bez důkazů.. myslím, že i bez ní máme už tak těžkou hlavu.. takže když to sem pořád kopírujete, tak taky i přemýšlejte zda nehrajete "na notu" někomu, komu nechcete.. a jiní se smějí.
  02.01.2007 16:50 titanic
 
Tak to vypadá, že to u policie úplně utlučou, všechny prachy dají důchodcům a nás připraví o vše!
  02.01.2007 17:21 .
 
přesně tak, informace je nepodložená, dotázal jsem se předsedy odborů a o ničem takovém neví.
  02.01.2007 17:31 pifík
 
jo jo na každým šprochu PRAVDY trochu!
  02.01.2007 17:56 .
 
Určitě taková neověřená informace není přínosem. Vzhledem k datu bych tomu nevěřil, že by legislativní rada ÚV jednala v sobotu, ale vzhledem k reportáži na TV NOVA 29.12.je i toto možné. Určitě je tu jedna důležitá věc, takováto změna musí projít schvalovacím procesem, jde o zákon, tudíž sněmovna 1,2,3 čtení + senát + podpis prezidenta, takže i kdyby tam takový úmysl byl (čemuž nevěřím), tak se to ke všem dostane včas, ne jako rozhodnutí o zařazení....
  02.01.2007 16:16 frustrovaný obvoďák <Bohuslav.Hrebecek@seznam.cz>
 
Vážení kolegové. Zdraví Vás bývalý poručík, dnes již značně znechucený a ponížený praporčík. Obětuju této firmě své zdraví již více jak 23 let a když jsem převzal platový výměr jako řadový policista obvodního oddělení III. typu, nevěřil jsem vlastním očím. Sice jsem nezaznamenal finanční propad, budu prakticky na svých loňských příjmech. nyní v 5. TT po 22,5 letech služby na OOP a po absolvování tří policejních škol včetně policejní akademie. To co mě dožralo, je to, že někdo, kdo nastoupil před třemi lety k policii, zde policistka, po absolvování dálkového rychlokursu v Brně, neboť je z civilu paní "inšenýrkou", dostala 6. tarifní třídu, neboť zrovna náhodou je "zpracovatelkou" a zřejmě dělá zapeklitější spisy než já. Já jsem byl zpracovatelem třikrát tak delší dobu, než ona a dělám zapeklité spisy dodnes. Takže ona se teď lepší vychrní doma, nebude se stresovat po nocích s drbanama, nebude se muset na "dozorčí službě" rozhodovat řádově ve vteřinách o dalším postupu, jak řešit často složité věci, bude pěkně v teple a pravidelně papkat a bude mít na třídě o 2.300,-Kč hrubého víc. No to je paráda. By mě zajímalo, který magor dělal náplň práce pro 5. a 6. TT, kde je rozdíl ve slově "základních" a "náročných" policejních činností v trest. řízení. Vysvětlení se mě dostalo na policejním intranetu na diskusním fóru takové, že např. ta náročná činnost spočívá třeba v tom, že u tr. činu výtržnictví je třebas 5 pachatelů nebo že se osoby "postaví tváří v tvář". No to mě podrž. Ale že já se budu v noci na ulici rozhodovat, zda osobu zadržím či nikoliv, o domácím násilí ani nemluvě, tak to mě teda nikdo nevysvětlil. Tohle teda moje bakalářská palice nebere. Takže kariérní řád postavený na hlavu a opět jako podle starého zákona jsou policisté zařazováni na služební místa bez zohlednění dosaženého vzdělání a praxe. Takže celé študium a praxe je mě k h...u. Dojedu asi nynčko v lednu na policejní akademii vrátit diplom, že ho k roznášení "čéječek" od soudu nepotřebuju a šmitec. Přáli jsme si všichni zákon a krásnýýýý, ale oni si řekli, když h....o, tak pro všechny obvoďáky. Hlavně že důchodci maj plat a ještě důchod. Přišla holt nová doba. Zdraví Vás a mnoho zdraví přeje demotivovaný obvoďák. Dal jsem si odvolání proti výměru, tak uvidím.
  02.01.2007 16:28 ožebračený
 
Souhlasím s tebou jedině hromadná odvolání mohou něco změnit.
  02.01.2007 16:44 Kolega
 
Naprosto SOUHLASÍM.
Taktéž jsem přesvědčen, že podám odvolání, pokud se mi změní osobní příplatek! Doposud ovšem nemám platový výměr!!!

Rád bych požádal, kteréhokoliv kolegu co už podával odvolání, ať zveřejní obecný text v nějakém diskusním fóru na stránkách www.policista.cz , neboť ten mustr, který je na zdejším fóru tolikrát prezentován, je spíše pro jiné složky (HZS), než přímo pro řadové policisty. Určitě mnoho kolegů uvítá předlohu odvolání šitou přímo pro nás, řadové policisty.

Děkuji i za ostatní kolegy
  02.01.2007 16:48 aaa
 
aaa
  02.01.2007 17:35 Jenda
 
Plně s tebou souhlasím kolego. Asi jsi málo škrabal a někomu lezl do řiti. Já mám míň o 2.240,- Kč.
  02.01.2007 18:05 Pořád stejný kecy
 
Tímto jsem také postižený. Já a kolega máme 5TT a sloužíme 11 a 9 let. Kolegové 3 a 2 roky praxe dostali 6TT. To je podle vás pane Langer ten slíbený karierní řád. A to všechno proto, že nikomu nelezu do řiti a mám podanou žádost na SKPV. Hlavně že nám dali spolu s výmery podepsat ten slavný kodex, kde se mimo jiné hovoří, aby vztahy byly založeny na základě profesní kolegiality, vzájemné úcty, respektování zásad slušného a korektního jednání, jakékoliv formy šikanování a obtěžování ze strany spolupracovníků či n a d ř í z e n ý c h jsou vyloučeny.
  02.01.2007 20:26 Pat a Mat
 
Postavit osoby tváří v tvář, čili provést konfrontaci může od roku 2003 jen samosoudce, nebo předseda senátu. To mě docela mrzí u tak zkušeného kolegy, že toto neví.
  02.01.2007 21:07 Frustrovaný obvoďák
 
Jak jsem kolego nakoupil na intranetu, tak i prodávám. Není to výplod z mé dílny. Aspoň vidíš, co tam je za odborníky.