Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  23.01.2008 21:43 NOS PČR
 
Další kolo čistek v policii – jak to vidíme my

Jistě jste zaznamenali, že vedení rezortu připravuje pokračování „kádrové dočisty“ policie (a vlastně také ostatních bezpečnostních sborů). O tom, že to nejsou bezvýznamná slova, jsme se mohli přesvědčit v několika posledních dnech, během kterých se desítky z vás na základě dosavadních informací již jednoznačně rozhodli „nejvděčnější“ zaměstnavatelskou organizaci ze dne na den opustit. Není se totiž čemu divit nebo vás odsuzovat. Vždyť zákon přece nestanoví, že vám má být po 35 letech fyzicky a psychicky náročné služby, konané mnohdy s nasazením vlastního života, k ušetření života a majetku někoho jiného, alespoň poděkováno. Místo toho si v sobě odnášíte pocit hořkosti, který objektivně vnímající člověk nemůže nepochopit.

Po prvních očistných vlnách, prováděných po roce 1989 občanskými komisemi, po lustračních hodech z počátku devadesátých let a po krácení dob pro účely nároků souvisejících se skončením služebního poměru v polovině devadesátých let, přichází téměř dvě desítky let po zhroucení „rozvinutého socialismu“ další, tentokrát důkladná očistná vlna. Beze změny právních předpisů bude rozšířen výčet útvarů Státní bezpečnosti s kontrarozvědným zaměřením. Již jimi nemají být pouze útvary, jejichž náplní byla zpravodajská činnost proti „třídnímu nepříteli“, což by se snad dalo pochopit, ale také útvary servisního nebo protiteroristického a jiného charakteru, jež byly díky tehdejší legislativě (srov. Zákon č. 40/1970 Sb., o Sboru národní bezpečnosti) zařazeny jinam než do útvarů Veřejné bezpečnosti. To už se pochopit nedá. Zpravodajcem se tak stane i příslušník, který ve služebním stejnokroji v obrněném transportéru hlídal letištní plochu na odboru letištní kontroly, nebo ten příslušník, který na tomto útvaru prováděl prohlídku osob před vstupem do letadla (mimochodem, tutéž činnost dnes vykonávají „zpravodajci“ ze soukromých bezpečnostních služeb). Stane se jím také příslušník Veřejné bezpečnosti, který z rozkazu nadřízených musel odsloužit rok v útvaru „Lípa“ jako hlídač objektů, v nichž sídlil prezident a dalších objektů zvláštní důležitosti. A takto bychom mohli pokračovat.

Jaké právní důsledky bude mít tato změna pravidel v průběhu hry? Noví kontrarozvědčíci, zrození novým interním předpisem, budou v případě, že jsou zařazeni na funkcích podléhajících lustracím, propuštěni ze služebního poměru. Co jiného si také zaslouží po 20 letech služby demokratickému režimu? Že se vám zdá nemožné, aby po účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, bylo možné aplikovat ustanovení § 9 zákona č. 279/1992 Sb., o některých dalších předpokladech pro výkon některých funkcí obsazovaných ustanovením nebo jmenováním příslušníků Policie České republiky a příslušníků Vězeňské služby České republiky, které upravuje propuštění lustrovaného policisty? Stačí si přečíst vysoce fundovanou metodiku odboru personálního Ministerstva vnitra a zjistíte hned, co je možné, respektive co není nemožné!

Jak se promítne nový předpis do odpočtu dob rozhodných pro nárok na výsluhový příspěvek, ve smyslu § 165 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb.? Nebude-li vydán další objevný metodický pokyn, tak podle zákona o služebním poměru vůbec nijak. Citované ustanovení § 165 odst. 1, které zní „Dobou rozhodnou pro výsluhové nároky je doba trvání služebního poměru a doby započtené ke dni účinnosti tohoto zákona podle § 224“, obsahuje dvě složky doby rozhodné. Tou první je doba trvání služebního poměru za účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. a druhou je doba již započtená rozhodnutím služebního funkcionáře podle právního stavu platného ke dni 1. ledna 2007. Nový interní předpis nemůže platit retroaktivně. Tento z hlediska práva zcela nezpochybnitelný závěr poněkud bledne před situací, jež se v současné době již vytvořila. Celá řada příslušníků a zaměstnanců již dostala nová, samozřejmě ta správná (rozuměj pozitivní), lustrační osvědčení vydaná podle ještě neexistujícího interního předpisu.

Policii postihl koncem minulého roku odchod několika tisíc policistů. Bude-li interní předpis vydán v takové podobě, v jaké se o něm psalo v denním tisku a v jaké je instalován na internetových stránkách Ministerstva vnitra, odejdou další tisíce policistů. A jak dlouho ještě vydrží mlčet ti policisté, kteří budou muset zdarma sloužit za ty odejivší? Máme u policie takový kvantitativní a kvalitativní přetlak, že si můžeme dovolit pár tisícovek příslušníků vymést? Zkuste si na tyto otázky odpovědět sami. A nezapomeňte – poslední zhasne!
  04.01.2007 15:42 Majka
 
To co teď převádíte v názorech, je dost ubohé. Máte vyjadřovat konkrétní problémy týkající se zákona a ne jeden na druhého házet špínu. Tohle vám jenom uškodí a dokresluje to obrázek o vás.
  04.01.2007 15:42 o
 
Lehni a mlč!
  04.01.2007 15:44 xxxx
 
Tak tak ale kolik z těch lidí je opravdu příslušníků, policistů, hasičů dozorců atd.? Zjistí to někdo?
  04.01.2007 15:40 zn8po
 
tak to jo, taky si myslím, že asi nikdy nesloužil, vzkaz pro xxxx: máš pravdu neměl jsem být z těma prachama tak konkrétní, civil to bez těch, jak říkáš znalostí vnitřních věcí, nepochopí.
  04.01.2007 15:39 KASR
 
Pánové, přátelé a kolegové zdržte se vzájemného obvińování kdo víc nebo méně pracuje u policie !!!!!!!!!. Momentálně je aktuální naše platy a ty propady co se nás týkají. Děkuji KASR.
PS: Nadále není ukončeno jednání špiček odborů a stranických funkcionářu vlády a PP.
  04.01.2007 15:41 breff
 
Už aby bylo po a snad to dopadlo dobře. Jen dávej aktuality dál. Sedím u PC a netrpělivě vyčkávám na každou Tvojí aktualitu. Díky
  04.01.2007 22:27 bbb
 
aaa
  04.01.2007 15:38 xyz
 
Pro Espe, nezávidím. Jak to tak čtu, tak tak děláš na OOP zpracovatele, vyhledavatele, nebo jak se to teď jmenuje. Ujišťuji tě, že vím, o čem mluvíš, dělal jsem tuto práci na OOP 15 let a začínal jsem v době, kdy se na obvodech ještě dělaly spisy známých pachatelů, které končily návrhem na podání obžaloby. Dělaly se návrhy na vazby a spisu jsi se zbavil až okamžikem, kdy byla uvalena vazba. Pak si spis převzala vyšetřovačka. To už ty kamaráde asi nepamatuješ. Ale tvůj plat ti přeji, věřím, že ani dnes to není žádná sranda. Ujišťuji tě, že ještě několik let v civilu se mi v noci o spisech zdálo.
  04.01.2007 15:54 EsPe
 
Jo kdo tohle dělal, tak to pochopí a na zatíženém oddělení, kde se jen člověk utrhne na rychlé jídlo a musí někdy i oznamovatele odložit na později, jinak by se člověk za směnu ani nenajedl to není žádný med - jsme pračka téměř všech oznámení dnes do 500000 tisíc na krádeži a do 5 milionu na poškození - s tím naším akčním rádiusem je hotovo. Já sloužím - končím teď 12 rok a nedovedu si vůbec představit, že v tomhle překotném nasazení vydržím třeba ještě 10 let. Je to realita - bohužel.
  04.01.2007 15:37 qvido <jvw@email.cz>
 
c
  04.01.2007 15:29 zn8po
 
pro Espe:
Teď jsem tě nepochopil, já někomu závidím?, já sám dělám obvoďáka, a 10-15 udělanej aut do měsíce, mě propadají spisy......
  04.01.2007 15:34 EsPe
 
Myslel jsem to na toho pana xyz, myslel jsem si nejdříve, že je to polda, ale spletl jsem se - ty jseš pro mě kolega - rovnocený parťák.
  04.01.2007 15:28 xyz
 
pro zn8po, především daně platí všichni, za druhé mám odslouženo 15 let na OOP, takže vím o čem mluvím a když si přečtu např. poslední dva příspěvky Tomíka, tak si udělám obrázek. Za doby mé služby dělali čj sice všichni, ale pouze čj dělali jen ti, kteří se blížili hranici retardace. Což bude asi tento případ. Pokud si takový názor přečte civil, že za dndějakých 24 000 bude dělat jen do výdše platu, tedy vůbec, tak se nemůžete divit názorům, které pak slyšíte při výkonu služby. Při takové argumentaci se nemůžete divit, že ničeho nedosáhnete.
  04.01.2007 15:33 xxxx
 
tady naprostý souhlas, čvachtání o platech a jejich výši bez znalostí věcí vnitřních je blbost. Lidi uvidí sumu, otevřou ústa a dál už se neptají.
  04.01.2007 15:16 xyz
 
pro xxxx, před chvíli jsi mi vysvětloval, že nevím, o čem mluvím, když si beru do úst Prahu a vysvětloval jsi mi to na příkladu PMJ. A teď k tomu, kdo uvádí, že měl 25-27 000,- píšeš, že tipuješ, že je z Prahy. Nemáš v tom trochu hokej?
  04.01.2007 15:19 xxxx
 
Ne, jen ty do toho nevidíš zcela přesně, ten na OOP bude pravděpodobně ve 4TT a ne jako PMJ ve 3TT a o tom tj.
  04.01.2007 15:11 xyz
 
Hele xxxx, zajímalo by mě, odkud jseš. Já pro tvou informaci ze severní Moravy. Že bychom se všichni zvedli a vyrazili za prací třeba k Vám. Jen tak hrubým odhadem by to mohlo být tak 100 000 nezaměstnaných ze severní Moravy a dalších několik set tisíc těch, kteří dělají za platy kolem 10 000,- Kč a nemají šanci na lepší plat, protože na práci každého kdo projeví nespokojenost čeká několik dalších. Pro tvou informaci mám VŠ.
  04.01.2007 15:20 xxxx
 
i já jsem ze severní Moravy a do Prahy dojíždím už 11 let za prací, jestli mi to chceš vysvětlit a chceš ode mě slyšet podrobnosti, že se mi i díky tomu rozpadla rodina, můžeme začít....a ke škole, VŠ budu mít hotovou v květnu.
  04.01.2007 15:26 xxxx
 
a nezajímají mě průměry v ČR, nelíbí se mi, co udělali chlapům na ulici (kam patřím i já), ale jsem se svým platem spokojený, jen ti řeknu na rovinu, že není zadarmo, je poctivě odsloužený...
  04.01.2007 14:58 xyz
 
Hele cope, co se zase rozčiluješ, před chvíli jsem tady četl o obvoďákovi, který tvrdil, že měl v minulých létech průměr tak jako ostatní a tedy kolem 25-27000,- a teď bude mít "jen" 24500. Takže s těmi "třiceti litrama" to tak daleko od pravdy alespoň nebylo. Muselo být dost těch, kteří těch 30 litrů měli, když obvoďák po 9-ti létech sám říká, že měl 25-27 litrů
  04.01.2007 15:02 cop
 
jj bude mit 24500 v hrubym je to hezky
  04.01.2007 15:03 xxxx
 
a co takhle se zajímat kde dělá (tipuji Prahu), jak dělal (so+ne, noční, svátky nesvátky) a s kým se potkává (samá galerka)...to už tě tolik jako cifry nezajímá co?
  04.01.2007 15:12 zn8po
 
poslouchej, ano je to pravda, že jsem podepsal pl. výměr na 24.590,- tzn., že čistýho dostanu 18.514,- Kč. A stejně ti řeknu, že to je málo a zatím si stojím! Jestli jsi nikdy nebyl u sboru, nemůžeš soudit. Každá práce má něco, taky jinými profesemi nepohrdám, ale pochop jednu věc, není možný namísto slibovaných 5-8% přidání, s platem klesnout!!!! Koho jinýho má stát zaplatit než hasiče, policii, zdrav., lékaře, učitelé, armádu??? Ale všechny a důstojně. A spravedlivě. Není možný, aby ti co sedí v kancelářích, nebo na vedoucích místech měli stejný rizikový příplatek, jako my z ulice apod..... je toho moc.
  04.01.2007 15:20 zn8po
 
a když jsem psal 25-27 tak jsem odhadoval, samozřejmě počítám všechny z ulice i ty kteří slouží víc než 15 let atd.....víš ona ta mzda v hrubém potom vypadá jinak v čistém! A pochop, že chodíme o svátcích, na hokeje, fotbaly, fesťáky, demonstrace, to si snad zasloužíme zaplatit, ne? Ale chápu, že pro vás civilisty jsme pořád pouze blbouni, co si takové prachy nezaslouží, že?
  04.01.2007 15:23 Espe
 
Prosím tě nezáviď to těm obvodákům - určitě se ti nestává, že sedíš doma u televize ve volnu a přemýšlíš o konkrétních probletických spisech, kde končí lhůta a co s tím udělat druhý den v práci budeš dělat, kdy máš strach, že přijdeš do práce a ihned budeš zpracovávat 2-3 vykradená auto a další věci a že po šichtě budeš muset ve volnu zůstat v práci napsat státnímu zástupci o prodloužení lhůty.
Nebo, že ti řekne vedoucí, že dokud neukončíš spisy, tak ti nepodepíše dovolenou na kterou nastupuješ za dva dny a ty hezky strávíš ve volnu dva dny před dovolenou na oddělení aby jsi ty spisy ukončil a nebo také, že přijdeš o dovolené, kterou trávíš doma dodělat nějaký spis. Myslíš, že tohle děláme s radostí - hnus je to ta papírovina.
Sloužím venku stejně jako územáci a ty přivezené pachatele s úředním záznamem od hlídkaře cca 6 řádků plus zadržení řeším stylem - že zavřu spis ( na konci lhůty ), u kterého jsem byl " šťastný ", že jej již konečně pro chvilku času bez návštěvy dalšího oznamovatele ukončím a pustím se skřípějícími zuby do dalších papírů - tohle je náš chlebíček, který mám ještě i doma u televize a na dovolené mě to z hlavy nevyprchá a proto si to tady tak trochu házíme - občas to nervy již nevydrží a asi to je na nás znát, když přijde oznamovatel, ale bohužel tomuhle se jen říká přetíženost.
Takže ještě jednou nezáviď nám to - ty peníze jsou za to plnění těch 150 hodin již v roce předešlých. A jinak od nás někteří na hlídkovou v předešlých letech utekli ( dnes by si ale výrazně pohoršili s penězi - to je pravda ) - museli se ale pohádat s vedoucím, protože když jseš vůl jako já a jiní policajti a makáš, že tě z toho bolí hlava a šef je spokojený ( ne ruce ), tak tě již nepustí.
  04.01.2007 15:30 xxxx
 
EsPe, ale házet všechny hlídkaře do jednoho pytle je taky blbost, nebo se ti nestalo, že jsi dostal záznam s pachatelem sakum prdum kompletní? To je pak něco špatně a musíš mu (bohužel) vysvětlit, kde udělal chybu a jak ji napravit, aby ti to neudělal příště znovu - i tohle je výchova těch mladých policistů....
  04.01.2007 15:41 EsPe
 
Jen jsem chtěl říci, že si to na obvodě házíme a že nemusí nikomu vadit ty peníze navíc - nejsou jen tak.
Hlídková nesporně čistá hlava. K nám teď museli na ty dva měsíce ( chybí lidi ) co jsou v zákoně hlídkaře převelet - nechtěli k nám, vědí co je čeká.
Jinak proti hlídkařům nic nemám a vadí mě, že šli s penězi dolů. Já mám stejně jako v roce 2006 a vlstně míň o valorizaci. Zdar.
  04.01.2007 15:47 xxxx
 
čistá hlava dejme tomu (pokud ji dokážeš po těch mrtvolách, zraněných, křivdách, domácím násilí a zoufalství lidí - poškozených, obětí atd. vyčistit...), ale větší riziko za stejný rizikáč...:-) všechny cesty vedou do Říma...není tak?
  04.01.2007 16:01 EsPe
 
Hele já jsem zpracovatel, ale sloužím stejně jako územáci, kteří jsou s nami na šichtě a pomáhají zpracovávat nápad, někdy ho mají i oni na starost a nás nechávají dělat na spisech, ale jinak sloužím stejně jako ty noční, SO,NE svátky, hlídkovou nemáme, 20 tisícové město plné nepřizpůsobivých a v zákrocích není u nás rozdíl mezi územákem nebo zpracovatelem - děláme to všichni.
  04.01.2007 16:12 EsPe
 
Jinak si můžeš přečíst můj příspěvek z dnešního dne na foru Langer :

EsPe
Pro Mirek Škaredík

( kde píšu mé radovánky u policie )