Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  03.11.2008 09:07 z OSH
 
Zmatek v hodnostním označení bezpečnostních sborů pokračuje

Ministr vnitra navrhl policejního prezidenta původně na generálmajora a podle médií návrh zřejmě prošel vládou. Přesněji řečeno, média informovala, že kvůli opravnému návrhu na brigádního generála se musela mimořádně přímo ve sněmovně na chvíli sejít vláda, jejíž ministři tam byli ten den v práci. Legislativci asi ministrům vysvětlili, že vyrobit nového generála je poněkud složitější, než obejít zákon a zařídit např. raketový vzestup řadového vyšetřovatele na policejní Olymp. Měli panu ministrovi, vládě, i prezidentovi ale také prozradit, že policie nemá žádné brigády. Policejní brigádní generál , jmenovaný v úterý prezidentem, je tedy jakýmsi generálem bez vojska. Připočteme-li podstav policie o několik tisíc míst, jde o dvojnásob černý humor. Nebo že by se výklad generálské hodnosti opíral o stav de lege ferenda (podle práva budoucího) a za brigády už jsou považovány budoucí krajské policejní celky ? To by byl skutečně výklad hodný kouzelíka. Prvotní chyba ovšem nastala již v zákonu č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, který Ivan Langer ještě jako stínový ministr vnitra pomohl prosadit tehdejšímu ministru Stanislavu Grossovi. Zákon v podstatě obnovil v § 7 prvorepublikový systém policejních služební ch hodností (funkcí) od asistenta po vrchního radu. Vojenské hodnosti v bezpečnostních sborech proto správně v § 218 zrušil, ovšem s nepochopitelnou výjimkou hodností generálských. Ty by měly logicky náležet pouze armádě, kde mají navazovat na základní systém hodností vojenských (nikoliv jen nějakého hodnostního označení, viz nadpis § 8 ZSP). Měly tedy v přechodných ustanoveních nového zákona zůstat zachovány pro bezpečnostní sbory pouze generálům, kteří již byli prezidentem jmenováni a společně s jejich ukončením kariéry měly z těchto sborů vymizet. K novému systému služebních hodností zákon navíc naprosto nesmyslně přiřadil v § 8 opět kompletní vojenské hodnostní označení od rotného po plukovníka a aby zmatků nebylo dost, celý tento doprovodný nesystém posunul výrazně dolů. Tím 90 % příslušníků bezpečnostních sborů úbytkem hvězdiček na rameni hrubě degradoval. Největší nehorázností, kterou od r. 1989 mohlo vedení resortu vyslovit, bylo tvrzení, že vojenské označení nových služebních hodností bylo zachováno na základě požadavku většiny příslušníků bezpečnostních sborů. Proti tomu se tenkrát OSH ostře ohradil s odůvodněním, že hasiči nebyli nikdy masochistickými hlupáky a že šlo zjevně o dílo plukovnické lobby,která jediná s vidinou maršálské (pardon, generálské) hole mohla mít na zachování když ne vojenských hodností, tedy aspoň vojenského označení zájem. Veřejnost samozřejmě mezi služební hodností a jejím vojenským označením nerozlišuje a nikdo proto mladým managerům neříká pane rado, nýbrž pane plukovníku. Nebo jste snad už někdy slyšeli, že by se někdo proti takovému oslovení ohradil a řekl „já nejsem plukovník, to není hodnost, to je jen označení mé funkce, říkejte mi pane rado“? Rozhořčení z degradace mezi mužstvem, a to nejen u těch, kteří byli původně povýšeni za hrdinské činy, zůstává možná i silnější, než rozčarování z propadu reálného platu. Příslušníci to hodnotí jako podraz, který byl jedním z hlavních důvodů loňské i letošní demonstrace několika tisíc policistů a hasičů. A nelze vyloučit, že budou demonstrovat do třetice. Novela, rušící nesystémové, hloupé a nadbytečné vojenské označení služebních funkcí, je totiž v nedohlednu. A pro ministra vnitra i pro prezidenta republiky, jak vidno, je pokušení využívat úmyslně vložené nesystémové chyby v zákonu větším lákadlem, než pocit odpovědnosti za spoluautorství právního paskvilu z r. 2003. Ostatně soudím, že hasiči patří do nejvyšší skupiny rizikového (v HZS ČR vskutku zvláštního) příplatku…
JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje.


31.10.2008
  04.01.2007 22:17 jirka
 
radsi nedemonstrujte mohlo by to byt horsí ... langer chce pořadek
  04.01.2007 22:18 aifell
 
no vždyť jo, my ho chceme táké!!!!
  04.01.2007 22:20 KarlKubrt
 
Demonstrace, to ne !! My se jen půjdem organizovaně projít, to není nic proti ničemu !!!
  04.01.2007 22:21 jara
 
to je pravda je to tak
  04.01.2007 22:23 jiri
 
ten poradek delejte na ulici.. to bode lepsi a nestežujte si
  04.01.2007 22:23 kobra
 
Hele, Jirko, co ty si zač? Ty druhý webovky jsem ti napsal z dobré vůle a ne abys tady vysí..l!
  04.01.2007 22:24 blue cop
 
jak to myslíš jako? nerozumim ti to si mame nechat srat na hlavu, kdyz tam budu a niceho nedocilím budu mit aspon dobrý pocit z toho, ze jsem proto neco udelal, aspon to malo - ze jsem se zúčastnil
  04.01.2007 23:37 Jirka +++
 
Teprve teď jsem se vrátil na tyhle stránky a koukám na tu hrůzu. Já to fakt nepsal. Pro odlišení jsem teď napsal k jménu ty křížky. Je to podfuk a sprosťárna, nemám s tím nic společného.
  04.01.2007 22:13 Slávek
 
Petr K - :-) :-) :-)
  04.01.2007 22:11 Slávek
 
Souhlasím s rozšiřováním datumu 26.1.07, určitě se dozvíme tady více podrobností !!!
Bylo by tady pořád co rozebírat - platy, věk do důchodu, soc. výhody, policisté a drazí vojáci, naše a jejich nasazení, pracovní náplň, hodnosti, kodex, atd., atd., atd. - já už se na tu fotku nemůžu ani podívat !!!
Rád jsem zde byl ale jsem po dvou nočních za sebou a zítra jdu sloužit den, tak se s vámi drazí kolegové ať jse odkud koliv loučím a dobrou !!!
  04.01.2007 22:16 aifell
 
26.1.2007 mám Slávku volno, tak když tento datum bude pořád aktuální tak budu mít volné mídto v autě, nebo pojedu s tebo, to víš pěníze musíme šetřit!!
  04.01.2007 22:11 Petr K
 
Mužský hlas volá Hasičům:
- Hoří mi dům! Hoří mi dům!
Hasič říká:
- Dobře, dobře, hned tam budeme. A jak se tam dostaneme?
Muž trochu zmatený:
- Už nemáte ty velké červené auta?
  04.01.2007 22:54 velitel směny
 
Soptíku, ještě si dovolím připomínku, k tomu, že jste ve 2 rizikové skupině..., já osobně jsem na tom stejně a určitě většina řadových policistů také. 3 nebo 4TT a 2. stupeň rizika... to je výsměch všem, policistům, hasičům, bachařům i celníkům...
  04.01.2007 22:10 petr
 
stejně peníze nebudou tak co ...ja koncim ale mel jsem se dobre u policie jen se valim a ulejvám cus chlapi
  04.01.2007 22:02 Tazík <pekelník@seznam.cz>
 
Vážení kolegové, dnešního dne jsem měl asi 45 minutový rozhovor s předsedou NOSu, o jednání, které proběhlo u Ivánka a s tím, co jezdí rychle, ale svítí a používá bez. pásy. (PP)
Výsledek, který byl z tohoto jednání je takový, že pan Langr, prohlásil, že budou "hledat cestu" v politické řeči to znamená - tak to asi nepůjde. Pro příklad "hledání cesty" je sestavování vlády.
Předsedovi naších odborů bylo přislíbeno, že propad platů bude vyrovnán zvýšením rizikového příplatku a případně osobním. O použití osobního příplatku silně pochybuji, neboť se nejedná o systémové řešení, a je to nefér vůči těm kolegům, kteří své osobní získali poctivou prací a lze je opět odebrat. Na dotaz jak chtějí zvýšit rizikové o 2.500 tisíce, tam, kde je rizikové 3.500, mi pan předseda sdělit, že to bude problém.
Takže kolegové v uniformě, k propadům platů došlo u policistů ve třetí až šesté třídě, kteří nemají odslouženo 20 let, jinak ostatní zůstali na svém nebo si polepšili. Takže si můžeme říci, která část policie šla s platem dolů. Já osobně nevěřím, že někomu z nás zvednou osobní o 2.000,- Kč.
Souhlasím s názorem, že však nemůže mluvit jen o propadu platů, ale kde je dorovnání inflace, o 8.5 procenta. To se jaksi pozapomnělo.
Při rozhovoru s předsedou NOSu, jsme vznesli dotaz, jak s NOS staví k demonstraci na 26.1.2006 a zda je ochota tuto demonstraci zastřešit - ohlašovací povinnost atd. NOS však o žádné chystané demonstraci neví!!!! Tak teď už ví, a to bylo překvapení.
Závěrem:
- já osobně slibům o dorovnání platů nevěřím, a rozhodně ne na konci roku, protože hledání cesty, ještě neznamená, že tato cesta bude nalezena
- dle mých informací, na profinancování zákona, bez propadů chybí MV 500.000.000,- Kč, a Ivánek to věděl!!!
- demonstrace na 26.1.2006 jde tedy dle mého názoru stále aktuální a NUTNÁ, už jen proto, abychom ukázali, jest-li jsme stádo ovcí nebo ne.

Proto, Vás kolegové žádám, rozšiřujte datum 26.1.2006 mezi všemi kolegy, hasiči, celníky, a začněte vyvíjet tlak na své základní odborové organizace, aby se k demonstraci přihlásily, jinak jsou k ničemu, když propadům nezabránily.

P.S. stále jsem nenašel v novém zákoně ustanovení o tom, že nemohu stávkovat. Vy ano?

Jsem zvědav, zda se policejní odbory k demonstraci přihlásí či nikoliv. Zatím o demonstraci není mezi policisty moc velká povědomost.
  04.01.2007 22:19 KarlKubrt
 
Tazík : jsem Ti okopčil před drahnou chvílí, máš to o kousek níž i s omluvou za přestěhování i sem. 26.1.2007 vedu v patrnosti, akorát, opět, odpoldne, kde, a pokud možno alespoň na našich stránkách předjednat s Nosem, přeci jen , kurnik, v jednotě je síla !!!
PS : pekelník, nejseš ty z Vinohrad ???
  05.01.2007 00:33 ... ...
 
U Policie existuje asi 4stránková písemnost s odpověďmi na nejčastější otázky policistů. Vyplývá z ní, že propad má jen ten, kdo nově zařazen plní úkoly nad rámec nové náplně práce. Není možno srovnávat, co měl kdo dříve a teď se stejnou prací je v relativně nižší tabulce s odpovídající novou definicí prac.náplně. Takže v reálu např. v 4TT nedělá jen jednotlivé úkony v Tr.Ř, ale navíc kompletní spisy, to pak nasi přesahuje náplň. A to se dá ošetřit organizačně z úrovně VO. Dále se tam píše, že propad nemůže reklamovat policista, který v předchozím období měl nadprůměrné čerpání příplatků. Takže pokud to MV vyhodnotí z těchto hledisek, tak se obávám, že propad příjmů nemá nikdo !!! To je, co ???.
  04.01.2007 22:02 Petr K
 
Souhlásím Slávku!!A to si ještě říká-vy volové my jsme si přidali a vy se třeba zblázněte.My vás už nepotřebujeme.Ale to je vedle.On nás bude potřebovat!!!!!!
  04.01.2007 21:59 Slávek
 
Byla by docela sranda požádat hromadně toho nadutého frajírka o demisi !!!!!
  04.01.2007 22:01 aifell
 
Přesně jak to dělal on, když byl v opozici!! Jakmile se u MV objevil jen náznak problému už řval a žádal ministra ať odstoupí!! A co teď pane Langer, co teď?????
  04.01.2007 22:02 martin
 
Ať odstoupí, ale nejdřív ať to vrátí do původních kolejí.!!!
  04.01.2007 22:11 re
 
nebuď naivní naposledy, co jsem slyšel v televizi, když byl nějaký problém a redaktor se ptal ministra zda neuvažuje o odstoupení tak divákům televize sdělil, že není ministr policie , ale vnitra a že to není jeho problém, aby se obátili na policejního prezidenta.
  04.01.2007 21:57 Slávek
 
Nemůžu si pomoct, lae když se kouknu na tu fotku nahoře tak z jeho tváře vidím - tak co vi blbečci co s tím uděláte, hádejte se mezi sebou, s novým zákonem stejně nic neuděláte, vžyť jak dlouho trvalo než vytvořili tenhle :-) tak si poslužtem vykecejte se, já mám svoje jisté a nějakej ten měsíc né-li rok JÁ na svém místě za slušné penízky stejně vydržím !!!
  04.01.2007 21:55 MMM <diskuselangr@tiscali.cz>
 
4 patan
vážený pane, pracuji u policie již 20tým rokem a vaše názory jsou skutečně scestné, nevím kolikrát za život jste musel odřezávat oběšence, namířit zbraň proti člověku , který vás ohrožuje nožem, zastřelit psa který pokousal několik lidí, vlézt do bytu oknem kde jste našel člověka ve značném stupni rozkladu, prolézat bouračky a šlapat do výkalů feťáků, tahat lidi z rozmlácených aut , kolikrát vám někdo vyhrožoval, že podřeže vás a vaše děti a věřte mi, že jsou i jiné věci které vámi dokáží skutečně od základu otřást, znám i několik bývalých kolegů, kteří odešli ze služby jen proto , že duševně neunesli kombinaci těchto tlaků , které za celý život vy v sobě nenashromáždíte a i proto si myslím, že výslužné není neopodstatněné a že tito policisté odešli poznamenaní a jejich problém nevznikl proto, že by spali v autech nebo se vyhýbali služebním povinnostem - to že snížíli nám řaďákům a to jak od PČR i HZS finanční ohodnocení hovoří jen o velmi slabém rozhledu lidí kteří o těchto věcech rozhodují - prostě nemelte a zkuste to
  04.01.2007 22:01 patan
 
ano to je pravda kdo tam šel tak vědel do čeho jde ale máte pravdu ...
  04.01.2007 22:49 velitel směny
 
4 patan - Já osobně musím konstatovat, že když jsem šel k policii, měl jsem úplně jiné představy o této práci...
  04.01.2007 23:21 Es Pe
 
To jsme měli všichni, kdopak to věděl jaké to bude nevděčné poslání a jak velmi společensky uznávané a vhodné k politickým třenicím, mediálním skandálům a práce s nejhorším svinstvem společnosti - za všeobecného plivání na nás. Pozitivně myslet nemůžem, za těchto podmínek ne.