Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  31.12.2006 13:13 EsPe
 
Zajímavé zhodnocení průběhu novelizací a celého zvěrstva našich poslanců od JUDr. Mühlfeta, předsedy HZS



Rescue report, časopis pro záchranáře,hasiče a krizové managery 4/2006
Celé znění článku předsedy OSH pro časopis Rescue report, který byl dnes distribuován čtenářům :

POLITIKA A INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM
Nedělní úvaha, aneb mám prý napsat něco o politice a vlivu na záchranáře (3.12.2006)

Nový zákon o služebním poměru
Nechci komentovat situaci u jiných složek IZS, i když např. téma „rychlá“ a linka 112 je lákavé. Nebo policie, zatahovaná do politického boje tak, že policisté vtipkují o překvalifikování prvomájového zásahu Čermáka ze zneužití pravomoci na pomoc ve volební kampani. Budu mluvit jen o příslušnících a zaměstnancích HZS ČR. I na ně dopadá nový zákon o služebním poměru, politizovaný a 10 x novelizovaný, než se po 3 letech dočkal účinnosti a nový zákoník práce, o který se politici hádají také již několik let. Podle důvodové zprávy k zákonu o služebnímu poměru z roku 2003 měl narůst průměrný plat v r. 2005, na který byla plánována účinnost, oproti r.2003 o 45%.
Démon Kalousek, nebo zákulisní dohoda o platech zákonodárců ?
V r.2004 ovšem Ing. Kalousek varoval před údajnou rozpočtovou pastí našich vysokých platů a statisícových částek odstupného a navrhl odložit účinnost zákona na r.2006. Zabodoval u většiny novinářů i veřejnosti tak, až se policisté i hasiči pomalu začínali bát jít mezi lidi. Většina zákonodárců nakonec přílepkem novely zákona o služebním poměru k zákonu o ověřování pravosti listin ( !)účinnost zákona o služebním poměru odložila a zároveň si „dočasně“zvedli platy. Říkali, že odčerpáváním desítek milionů ze státního rozpočtu na zvýšení svých platů ochrání daňové poplatníky před neopravitelnou pastí zvýšení našich platů a že to vzhledem k časové tísni nelze učinit jinak . Zamlčeli, že tu tíseň způsobili sami (proč asi). Slíbili také, že po novém roce si platy opět sníží. To se samozřejmě nestalo. Takže zapomenutá a neopravená past funguje, ale ne naše. Co na tom, že tehdy nešlo o naše odstupné, jak říkal Ing. Kalousek, nýbrž o odchodné a že na statisícové částky si nepřijde hasič, ale naopak právě poslanec, kterému za pouhé čtyři roky náleží odchodné skoro čtvrt milionu Kč ? Co na tom, že pokud poslanec končí, je to zpravidla proto, že již nezískal důvěru a že jde tedy u většiny loučících se o zlatý padák za špatně vykonanou práci? Co na tom, že hasič dostane odchodné ve výši šestinásobku svého platu, tedy zdaleka ne nějaké mnohasettisícové částky, až po 21 letech služby, kdy končí zpravidla ze zdravotních důvodů? Šlo přece o zviditelnění a politické body, ne o fakta, tak se prostě „občasů hraje v politice. Pana Ing. Kalouska jsem aspoň chytil za slovo, když slíbil svoje nechtěné „přebytky“ platu až do znovuzmrazení odvádět na charitu. Slovo drží a věnoval již naší Nadaci hasičů a policistů vzájemná pomoc v tísni, starající se o děti po zahynulých hasičích a policistech, 100.000,- Kč. Shrnuto, systém odměňování byl novelami přes náš nesouhlas postupně „vylepšen“ tak, že nyní budeme rádi, dojde-li meziročně k nárůstu průměrného platu o 2,5 % vyššímu, než u ostatních zaměstnanců, tedy celkem o 7,5%. Tak bude nakonec ohodnoceno riziko práce příslušníků.
Co chtěli ministři vnitra
Z deseti novelizací nutno zmínit ještě aspoň návrhy tehdejšího stínového ministra vnitra MUDr.Mgr. Langera. Nepřesvědčili jsme jej o změkčení nároků na vzdělání u nižších funkcí, a tak např. strojník musí mít maturitu, ale nebude-li mít řidičskou praxi, asi nebude pro Sbor zrovna přínosem. Fakt je, že ti, kteří vzdělání nesplňují, dostávají až šestiletou šanci si jej doplnit, ale i to, že po tu dobu mohou, nikoliv musí zůstat na dosavadních funkcích. V čem jsme se tehdy s dnešním ministrem vnitra zásadně neshodli, byl jeho názor, že by plat příslušníka měl zahrnovat veškerou práci přesčas. Ani jeho ústup na 150 hodin přesčasů ročně „zdarma“ pro denní a 300 hodin pro směnové příslušníky nebyl podle nás žádný kompromis, nýbrž diskriminace směnařů. Do další novely jsme proto prosadili aspoň sjednocení na 150 hodin. Naším konečným cílem je ovšem úprava odměňování, ctící zásadu, že každá odsloužená hodina má být řádně zaplacena, ale to bude běh na hodně dlouhou míli. Podíl na čtyřletých tahanicích o podobu nového služebního poměru měli nejenom již zmínění lidovci a ODS, ale i ČSSD. Ta zejména nejednotným přístupem poslanců k odkládání zákona, viz např. zmíněný Kalouskův návrh odložit zákon kvůli údajné rozpočtové pasti našich platů, kdy ministr Bublan chtěl Kalouskovi po odložení vyhovět nad očekávání, když v pracovním návrhu novely nejen vypustil valorizační automat, ale ještě navrhoval některá další zhoršení. Např. aby se doba pro dosažení maxima výsluhového příspěvku při skončení služebního poměru prodloužila z 29 na 35 let. Bylo to neospravedlnitelné a dodnes bych rád věděl, který rošťák ta různá zhoršení, kterými by se nic podstatného neušetřilo, ale hodně lidem by se ublížilo, panu Bublanovi radil. Že to neměl z vlastní hlavy, o tom jsem přesvědčen, protože pan Bublan sám se k nám choval sice někdy „poněkud pomaleji“, ale vždy otevřeně a slušně. Byl to každopádně veliký tlak a byli jsme nakonec rádi, že se většinu navrhovaných zhoršení podařilo eliminovat a jiná aspoň podstatně zmírnit, viz např. zmíněná výsluhová doba pro maximum „výsluhy“, kterou se podařilo uhrát „jen“ na 30 let. V očesávání a odkládání účinnosti zákona měly máslo na hlavě všechny tři již zmíněné strany. Odložení muselo být přece vždy předem dohodnuto v jejich vedení i navzájem mezi nimi, na opakované náhody nevěřím. A dostáváme se k současné situaci: minulá vláda navrhla do státního rozpočtu na to, aby příslušníci všech šesti sborů pocítili s novým zákonem když ne výrazné, tedy alespoň slušné navýšení platu, 1,5 mld. Kč. Byl to i výsledek několika kol složitých jednání, která jsme s ministry i s premiérem vedli. Nakonec ale do sněmovny dala nová vláda návrh o půl mld. hubenější, což znamená , že se základní otázka hasiče i policisty „mírně“ mění z „o kolik dostanu přidáno“ na „nesníží se mi plat?“ Nevybojují-li si resorty, zastřešující bezpečnostní sbory, seškrtaných 500 mil. Kč zpět, budeme se muset spolehnout na slib ministra Langera, že event. platové propady v 1. čtvrtletí budou vyrovnávány později v průběhu roku nadtarifními složkami mzdy tak, aby meziročně k žádným platovým propadům nedošlo. Jak to chce udělat, když mu ve vládě ministr Tlustý hodil vidle do propočtů mezd o výše zmíněné zkrácení původního vládního návrhu, mi ale není úplně jasné. Může se mu to snad podařit díky počtu volných míst u policie a s větším rizikem u našeho Sboru, protože volná místa sice nemáme, ale patříme pod vnitro a v jeho rámci by snad mohl uskutečnit ještě nějaké vnitřní přesuny, pak ovšem zákonitě nezbude na jiné plánované věci..
Státní rozpočet a bezpečnostní sbory
Nejkrizověji se může nový zákon, zůstane-li podtržen v objemu mzdových prostředků, projevit na platech v nejmenších sborech, ať půjde o vězeňskou službu, celníky, nebo zpravodajce. Že by se kompenzace nové skladby platu, ve které mizí většina příplatků a snižuje se odměna za služební pohotovost ( celkem mínus 25%) měla vedle tarifů (plus 8,5%) řešit především důstojným rizikovým příplatkem, se kterým se v našem Sboru zachází úsporněji, než u policie, o tom se snažíme přesvědčit generálního ředitele HZS ČR. On zařadí hasiče do 2 skupin v rozmezí 1.000 – 4.000 Kč, nebo 3.000 – 6.000,- Kč a zatím chce skoro všechny zařadit do té nižší . Doufáme, že se v případě potřeby hasiči projeví stejně nebojácně, jako u požáru a že nás podpoří i veřejnost. Nový zákon přináší tedy nakonec určité obavy z propadu platů příslušníků (celoročně, resp. meziročně by k tomu u nás nemělo dojít, v 1. čtvrtletí ovšem určité zhoupnutí hrozí), zpřísnění služby, prodloužení některých výsluhových dob, zavedení novelami zdeformovaného kariérního řádu a zvýšení možného maxima výsluhového příspěvku. Sluší se dodat, že ministr vnitra měl pro lobování za návrat seškrtaných 500 mil. ve sněmovně obtížnou pozici, protože byl samozřejmě vázán usnesením vlády . Odbory mají sice pro lobování obecně těžší pozici, ale také volnější ruce, čehož jsme se snažili využít. Čtenáři na rozdíl ode mne výsledek složité šachové partie o peníze nejen na platy příslušníků, ale třeba i na novou techniku pro dobrovolné hasiče znají. A jsme opět u politiky. Návrh bezpečnostního výboru, aby se na zajištění dopadu nového zákona o služebním poměru posílil státní rozpočet na r.2007, dopadl v rozpočtovém výboru v podstatě stejně patově, jako je už půl roku rozdělena politická scéna. I když asi ve 2. čtení někteří poslanci (kdyby nikdo, tak snad aspoň Mgr.Bublan) podají tento návrh znovu, obávám se, že chybějící půl miliarda pro příslušníky a naděje na její navrácení do rozpočtu bude nakonec jednou z věcí, které padnou za oběť právě půl roku trvajícím tahanicím o podobu vlády a že budeme rádi, projde-li aspoň 50 mil. Kč na techniku pro dobrovolné hasiče. Rád bych se samozřejmě mýlil, naděje umírá poslední.
Investice z veřejných financí a špatná koordinace
K českému hospodaření s veřejnými financemi uvedu příklad. Hasiči v některých okresech pamatují, že se plánovala výstavba nové požární stanice, která by zahrnovala i prostory pro „rychlou“, někde i pro městskou policii a pod. Nakonec se postavila jen požární stanice, a to ještě tu očesaná o patro, jinde o pár garáží a o rok dva později vyrostla pár metrů vedle nová stanice rychlé záchranky. Rezorty, kraje, města, každý investoval „své“peníze, ale že jde vždy o veřejné finance a že jako celek se tyto investice do IZS prodražily a na odděleném provozu budou dražší navždy, zřejmě nikomu nevadí. Děje se tak proto, že je špatná legislativa, nebo že „jen“ skřípe koordinace, nebo jsou neschopní úředníci, nebo je v tom ještě něco jiného, např. čím více akcí, tím více provizí? Ať je to jak chce, politiky vzývaný daňový poplatník (hlavně před volbami) musí skřípat zuby.
Jaký vliv má politika na Sbor(y) ?
Zánlivě žádný, hasiči samozřejmě fungují volby nevolby, vláda nevláda. Pokud by ministr vnitra chtěl ve Sboru bez ohledu na to, zda obavy z dopadu nového zákona jsou oprávněné, či přehnané, zmírnit určitou nervozitu, která kolegům na klidu v práci rozhodně nepřidá, měl by se možná kromě boje za peníze pro svůj rezort také na některé věci více ptát generálního ředitele. Např. zda bylo nutné, aby v jednom kraji nebyla obsazena funkce krajského ředitele půl roku a zda snad v jiném kraji je takový nedostatek vysokoškoláků, že jeden z okresních ředitelů již 3 roky musí pendlovat mezi dvěma okresy. Pan ministr by si vzápětí asi měl položit otázku, zda se do Sboru, který má být řízen na základě odbornosti, právě takovýmito průtahy nezanášejí praktiky z politiky, nahrávající řečem o zákulisních manipulacích a pod. Nový zákon ukládá vypisovat na vedoucí funkce výběrové řízení, tak se snad situace při obsazování vedoucích postů zrychlí a zprůhlední. S generálním ředitelem HZS ČR jsme se bohudík v podstatě shodli alespoň na možnosti vedlejších činností některých příslušníků. Do nového zákona jsme právě tuto věc prosadili a při novelizacích obhájili. Zásadně proti „vedlejšákům“ bylo vždy policejní prezidium, což u policistů chápu a nelíbí se to ani některým členům legislativní rady vlády. Opatrně pro bylo naše generální ředitelství a většina ředitelů. Pouze my jsme za touto možností šli od počátku razantně a bez kličkování. Proč, na to vždy uvádím příklad obsluhy požární techniky. Odhlédnu-li od platového podhodnocení strojníků, považuji za nutné , aby právě oni měli možnost se vyjezdit i mimo službu, protože pár km měsíčně jim potřebnou praxi nepřinese.
Zachraňovat, nebo zabíjet ?
S odchody starší generace strojníků se totiž může stát, že budeme spoluobčany nejen zachraňovat, ale také občas na silnicích zabíjet. Nevyježděnost strojníků je časovaná bomba, praxi nelze nabýt rozkazem. Povolit jim tedy v celém HZS ČR interním aktem generálního ředitele „vedlejšák“ jsem považoval za nezbytné nikoliv proto, aby si mohli přivydělat, nýbrž v zájmu bezpečnosti. Mělo by ale následovat systémové řešení, koncepce školství ve Sboru by měla obsahovat např. systém jakýchsi vlastních zdokonalovacích autoškol, jako mívala armáda. Ta dnes mimochodem podle náborové reklamy neváhá sáhnout po vyježděných lidech z civilu, aniž by na ně kladla tak vysoké požadavky, jako je tomu u nás. Pokud pan generální ředitel bude komunikovat s odbory, nebude se zbavovat možnosti reflektovat podobné hlasy lidí z praxe a někteří jeho spolupracovníci se nebudou moci chovat, jako by na generálním ředitelství věděli vše nejlépe.
Čím budu příště
Co říci závěrem k politice a jejímu vlivu na Sbor? Snad jen tolik, že čím více a déle politiku sleduji a jsem nucen se v jejím prostředí i pohybovat, tím víc si říkám, že kdybych se znovu narodil, chtěl bych být opět hasičem a ne politikem. A že by se neměl ministr vnitra, ať je do ústavní funkce vyslán tou, či onou stranou, bát někdy i razantněji zasáhnout do řízení „svých“ Sborů, aby je více rozhýbal. Právní prostředky k tomu má. To není o politizaci Sborů, to je o politické odpovědnosti za jejich fungování. Do nového roku přeji čtenářům i redakci hodně štěstí.
JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Odborového svazu hasičů



27.12.2006



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
  05.01.2007 15:38 OBČAN
 
Čtu na těchto stránkách, že někteří policisté se bojí jít na demonstraci. Nechápu proč ? Vy přece nesmíte stávkovat, ale svůj názor ve svém volnu můžete vyjádřit na demonstraci. Jděte do toho, držím vám palce a mnoho lidí z civilu také. Těch remcalů co reptají, že máte dost, těch si nevšímejte, jsou to většinou asociálové, kterým jste už někdy klepli přes prsty.
  05.01.2007 15:48 MH polda
 
Díky za podporu !!! Snad nebudete jediný z civilu .
  05.01.2007 15:52 Petr
 
Ano máte pravdu ... stávkovat nemůžeme, ale domonstrovat ano a to nám zaručuje přímo z.č.1/1993 Sb. - Ústava ČR a v něm zakotven z.č.2/1993 Sb. - Listina základních práv a svobod
  05.01.2007 15:55 občan
 
pro MH polda
Je nás víc.
  05.01.2007 15:57 policejní prezidium
 
On se nikdo nebojí jenom si nejsme všichni rovni-SKPV apod.
  05.01.2007 16:01 polda
 
každá demonstrace se natáčí /je jedno kdo ji pořádá/a je zde nekolik dokumentačních skupin, není těžké to potom vyhodnotit a neni nas tak mnoho aby te nekdo poznal, následuje tlak v praci a bud se srovnáš nebo radeji odejdeš protože to nevydržíš s nervama , už jsem to videl
  05.01.2007 16:04 Petr
 
Pro POLDA

Kdo se bojí nesmí do lesa ... a v lese se štípou třísky !!! Nevím jak ty, ale znám svá práva a ať mě někdo zkusí házet klacky pod nohy, tak mu to vrátím dvojnásob
  05.01.2007 16:10 polda
 
pro petra
četl jsi služebni zákon pořadně? na nás se nevztahuje Listina základních práv a svobod natož ústava čr, vždyt tady je pro policisty presumce viny tak jak se chceš bránit? dle mého názoru je celej zákon protiústavní ale to by mel napadnout nekdo jiný
i ten posledni škuban má větší práva než ty jako polda
  05.01.2007 16:43 Petr
 
Pro POLDA

To máš pravdu, ale jestli si stojíš taky za tím, že zákon je protiústavní či minimálně v rozporu s Retroaktivitou, tak máme obrovskou šanci ho sundat ... tento zákon má podle základních právních prncipů platit pro nastupující policisty od 1.1.2007
  05.01.2007 16:51 xyz
 
Pánové, jen tak pro doplnění, já, když jsem před léty odešel do civilu a podotýkám, že bez jakéhokoliv problému, tak mě můj nadřízený pronásledoval ještě několik let. A to tím způsobem, že každý u koho jsem se zajímal o práci, tak se telefonicky dotazoval, proč jsem po 15 létech od policie odešel. A vím z dobrého zdroje, že o mě podával takové informace, že by si ode mě nikdo ani kůrku nevzal. Tak pozor, tyhle ty telefonické dotazy a reference fungují pořád
  05.01.2007 17:49 kobra
 
pro Poldu : Já myslím, že kuklu v kapse uneseš, ne? Jestli není ve skladu, dá se koupit snad v každém Armyshoppu.
  05.01.2007 15:35 Petr
 
Dnes mě polilo horko a zároveň smutek ... bavil jsem se s bývalým kolegou od MP, který mě ukazoval platový výměr na rok 2007. Jeho platový výměr byl přibliženě stejný jako můj. Bohužel pro mne a bohudík pro kolegu on má zaplacenou směnnost, svátky, noční, víkendy, přesčasy, specializace, atd., takže jeho plat ve finále bude zhruba o 5 - 7 tis. větší než můj byť děláme relativně stejnou práci. Já jezdím l.158 a on l. 156, takže u hromady věcí se stejně potkáváme jelikož občané volají na obě tísňové linky. No a když už jsme u toho, tak já přijedu v tesilkách a "nehtem" na hlavě a on v "čerňákách" ... já přijedu s koženým pouzdrem a v něm starou ČZ 82 a on s novou ČZ 75 a látkovým či nožním pouzdrem. Na našem oddělení není pro hlídkovou službu jediný fotoaparát a on má ve vozidle digitální fotoaparát nebo kameru .... začíná mě mrzet, že jsem kdysi od MP odešel
  05.01.2007 15:41 Qwer
 
Dobře vím, o čem mluvíš. U nás na OHS už rok není ani pitomej Drager na chlast, takže když už ho opravdu potřebujem tak musíme volat MP jestli by nám ho milostivě přivezli. Ať žije materiální zabezpečení u PČR
  05.01.2007 15:44 Karlos
 
Městská policie za pár let udělá z České policie pasivní složku. Tady někdo nemá zájem aby to fungovalo.
  05.01.2007 15:45 ..
 
Nehodovka v Chebu má stále trubičky ALTEST....... docela síla, ne?....
  05.01.2007 18:22 podík
 
dostali jsme nové čz75, jsem levák, a když jsem dostal pravé pistolové pouzdro, řekl jsem že ho nechci, začal na mě skaldník řvát že má jen pravé a že si ho mam vzít že ho to nezajímá. nezbylo mi nic jiného než si koupit pouzdro ze svého. prostě pČR. jsem největší šupáci tohoto státu. prostě co si nekoupíme to nemáme. a oni na to hřeší
  05.01.2007 15:31 občan <mwbat@seznam.cz>
 
JE TADY NĚCO VELICE NEZDRAVÉHO V NAŠEM STÁTĚ! NAŠI ÚSTAVNÍ ČINITELÉ SI STÁLE ZVEDAJÍ PLATY,,SOUDCŮM SE ZVEDAJÍ PLATY ,MIN. ÚŘEDNÍKŮM SE ZVEDAJÍ PLATY,ATD....ATD...! PROBŮH ZA CO?!CO VŠICHNI TITO DĚLAJÍ PRO NAŠI SPOLEČNOST TAK VÝJIMEČNÉHO? MYSLÍM SI, ŽE ZA TO CO DĚLALÍ ,A NĚKTEŘÍ NEDĚLAJÍ!, MAJÍ DOST! TAK PROČ UBÍRAJÍ TĚM, JENŽ DENNĚ ZACHRAŇUJÍ LIDSKÉ ŽIVOTY, MAJETKY NEJEN NAŠE, ALE I STÁTU,A TO MNOHOKRÁT V PODMÍNKÁCH OHROŽUJÍCÍCH JEJICH ŽIVOTY! TOTO PLATÍ JAK O HASIČÍCH ,TAK I OBYČEJNÝCH POCTIVÝCH POLICISTECH ,JENŽ V MNOHA MĚSTECH DENNĚ ŠLAPOU CHODNÍKY ,ZASAHUJÍ PROTI RŮZNÝM KRIMINÁLNÍM ŽIVLŮM A NIKDY NEVĚDÍ, JESTLI SE ZDRÁVI VRÁTÍ KE SVÝM RODINÁM ,TAK JAKO I HASIČI! TATO ,MNOHDY EXTRÉMNĚ NÁROČNÁ PRÁCE TĚCHTO LIDÍ ,JE OPRAVDU VELICE SMĚŠNĚ OHODNOCENA, A VZPOMENU-LI SI ,ZAČ A JAKÉ PENÍZE DNES BEROU NĚKTEŘÍ SOUDCI NA JEJICHŽ VELICE ŠPATNOU PRÁCI JEŠTĚ MNOHDY NAVÍC DOPLÁCÍ SÁM OBYČEJNÝ OBČAN A STÁT, VZPOMENU-LI SI NA NĚKTERÉ ÚSTAVNÍ ČINITELÉ, KTERÝM JE TOTO VŠE ÚPLNĚ JEDNO , DOCHÁZÍM K JEDNODUCHÉMU ZÁVĚRU! DEMOKRACIE A PRÁVO V ČESKU--,JEN PRO VYVOLENÉ! PRO TY OSTATNÍ ,JENŽ NA NĚ PRACUJÍ, OCHRAŇUJÍ JEJICH MAJETKY A JEJICH ŽIVOTY, PRO TY ZBÝVÁ POUZE DIKTÁT A MNOHDY PSYCHICKÝ TEROR, JIMIŽ JE TI VYVOLENÍ, SVÝM JEDNÁNÍM A KONÁNÍM OBŠŤASTŇUJÍ!
  05.01.2007 15:31 Rebel <rostikpol@volny.cz>
 
A co to vyřešit jednodušejc?? Vzít si 1.2. dovolenou a nebo marodní, ať jsi dou sloužit ty inteligenti, co za to můžou.
  05.01.2007 15:46 Bohdan K.
 
Myslíš pupkáté pány v 9 třídách s rizikovým příplatkem a osobním jako hrom. Policejní prezidium je složka, která v Evropě nemá obdoby.
  05.01.2007 15:15 xy
 
Je třeba jít demonstrovat i za oběšeného kolegu z Chebu, který dne 2.1. spáchal sebevraždu. Vedení se to snaží ututlat....!!
  05.01.2007 15:17 SOS
 
UŽ JE TO TADY PRVNÍ SEBEVRAŽDY A FINANČNÍ PROBLÉMY.
  05.01.2007 15:24 Petr
 
Víš bližší důvody proč se oběsil?
  05.01.2007 15:28 xy
 
Nepovolili mu výdělečnou činnost - dělal soudního znalce. Jinak pracoval na SKPV. Měl i doma problémy se ženou a toto mu určitě nepřidalo. Chtěl jít do céčka, ale nestihl to... depka byla rychlejší :-(
  05.01.2007 15:37 Petr
 
Ach jo ... upřímnou soustrast pro kolegu
  05.01.2007 17:58 Kobra
 
Upřímnou soustrast i za mě od kolegů z JmK. Ale právě tento, doufám jen že ojedinělý, smutný případ by nás měl ještě víc spojit a popohnat. Ať není smutno v dalších rodinách.
  05.01.2007 15:09 policista
 
Jdu do demonstrace!!!!!
  05.01.2007 15:09 xy
 
Tak aby hlavně ta demosnstrace dne 26.1. byla. Abych tam nestál jak blbec sám.......! To by jsme jim akorát nahráli - už vidím Langera, jak říká: "byla to akce pár nespokojenců, je vidět, že to není s platama tak špatné..." - debil
  05.01.2007 15:12 Petr
 
Čekám, že se toho ujmou odbory .... pokud to veřejně vyhlásí odbory ( v tom jim věřím ), tak je to jasné a já do toho jdu a kolegové z různých koutu republik jistě také
  05.01.2007 15:19 Hilfe
 
Tak není problém udělat petici, nebo formou dopisů přímo na ministerstvo vnitra.
  05.01.2007 14:57 Frant. V.
 
VŠECHNY Z POLICEJNÍHO PREZÍDIA DO 3 PT A SOBOTY NEDĚLE I NOČNÍ.
  05.01.2007 14:58 OHS
 
a snížit jim plat aspoň o sto tisíc !
  05.01.2007 14:54 klik
 
Demonstrace je NUTNÁ, jinak to nepujde, do věci se musí vložit EU a Evropske odbory. Tak pojďte do ulic lidi. A VŠICHNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  05.01.2007 14:55 bez ideálů a cílů
 
ANO JE TŘEBA O PROBLÉMECH HOVOŘIT A JEDNAT.
  05.01.2007 14:56 OHS
 
my jedeme, vždyť se budeme prát smai za sebe, tak doufám, že se nás tam sejde hodně! Vždyť jsme o naše platy! tak se vzchopme a na ně, pokrytce!
  05.01.2007 14:58 xy
 
Bohužel je mezi námi dost, co se bojí...... A kdy to vlastně je a kde?
  05.01.2007 14:59 OHS
 
26.1. ale asi upřesníme nějaký čas!
  05.01.2007 15:00 OHS
 
chce to naplánovat čas na jisto, ať můžeme rozhlašovat co nejdéle a na co nejvíce útvarů!
  05.01.2007 15:02 XXX
 
Nechci vytvářet fámy ale na www.policista.cz byl čas 13-15 hod před MV - ale spíš to bylo jenom přebděžně
  05.01.2007 15:03 Petr
 
Co se týče OHS Pardubice, tak většina z těch co zrovna nebudou sloužit pojedou
  05.01.2007 15:07 OHS
 
Přijede i část OHS z České Lípy!!!
  05.01.2007 16:38 afd
 
A taky přijede par lidiček z N. Boru
  05.01.2007 14:53 ???
 
Nevíte někdo náhodou, jestli je někde upraveno, že policista ve zkušebce nemůže mít bloky a popř. taky kupón k řízení sl. motorových vozidel?
  05.01.2007 15:02 Petr
 
Po tom jsem taky pátral ... je to kraj od kraje, obec od obce a nikdo nebyl schopen mě říci jak to je. Například v Praze policista ve zkušební době, byť už má osvědčení o absolvování ZOP nesmí mít bloky a v Pardubicích bloky mít může !!!
  05.01.2007 15:04 ???
 
Já bych byla pro to - bloky a kupóny vrátit - v ulicích by se hned poznalo, že to je znát - kolik poldů spadlo do zkušebky