Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  03.11.2008 09:07 z OSH
 
Zmatek v hodnostním označení bezpečnostních sborů pokračuje

Ministr vnitra navrhl policejního prezidenta původně na generálmajora a podle médií návrh zřejmě prošel vládou. Přesněji řečeno, média informovala, že kvůli opravnému návrhu na brigádního generála se musela mimořádně přímo ve sněmovně na chvíli sejít vláda, jejíž ministři tam byli ten den v práci. Legislativci asi ministrům vysvětlili, že vyrobit nového generála je poněkud složitější, než obejít zákon a zařídit např. raketový vzestup řadového vyšetřovatele na policejní Olymp. Měli panu ministrovi, vládě, i prezidentovi ale také prozradit, že policie nemá žádné brigády. Policejní brigádní generál , jmenovaný v úterý prezidentem, je tedy jakýmsi generálem bez vojska. Připočteme-li podstav policie o několik tisíc míst, jde o dvojnásob černý humor. Nebo že by se výklad generálské hodnosti opíral o stav de lege ferenda (podle práva budoucího) a za brigády už jsou považovány budoucí krajské policejní celky ? To by byl skutečně výklad hodný kouzelíka. Prvotní chyba ovšem nastala již v zákonu č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, který Ivan Langer ještě jako stínový ministr vnitra pomohl prosadit tehdejšímu ministru Stanislavu Grossovi. Zákon v podstatě obnovil v § 7 prvorepublikový systém policejních služební ch hodností (funkcí) od asistenta po vrchního radu. Vojenské hodnosti v bezpečnostních sborech proto správně v § 218 zrušil, ovšem s nepochopitelnou výjimkou hodností generálských. Ty by měly logicky náležet pouze armádě, kde mají navazovat na základní systém hodností vojenských (nikoliv jen nějakého hodnostního označení, viz nadpis § 8 ZSP). Měly tedy v přechodných ustanoveních nového zákona zůstat zachovány pro bezpečnostní sbory pouze generálům, kteří již byli prezidentem jmenováni a společně s jejich ukončením kariéry měly z těchto sborů vymizet. K novému systému služebních hodností zákon navíc naprosto nesmyslně přiřadil v § 8 opět kompletní vojenské hodnostní označení od rotného po plukovníka a aby zmatků nebylo dost, celý tento doprovodný nesystém posunul výrazně dolů. Tím 90 % příslušníků bezpečnostních sborů úbytkem hvězdiček na rameni hrubě degradoval. Největší nehorázností, kterou od r. 1989 mohlo vedení resortu vyslovit, bylo tvrzení, že vojenské označení nových služebních hodností bylo zachováno na základě požadavku většiny příslušníků bezpečnostních sborů. Proti tomu se tenkrát OSH ostře ohradil s odůvodněním, že hasiči nebyli nikdy masochistickými hlupáky a že šlo zjevně o dílo plukovnické lobby,která jediná s vidinou maršálské (pardon, generálské) hole mohla mít na zachování když ne vojenských hodností, tedy aspoň vojenského označení zájem. Veřejnost samozřejmě mezi služební hodností a jejím vojenským označením nerozlišuje a nikdo proto mladým managerům neříká pane rado, nýbrž pane plukovníku. Nebo jste snad už někdy slyšeli, že by se někdo proti takovému oslovení ohradil a řekl „já nejsem plukovník, to není hodnost, to je jen označení mé funkce, říkejte mi pane rado“? Rozhořčení z degradace mezi mužstvem, a to nejen u těch, kteří byli původně povýšeni za hrdinské činy, zůstává možná i silnější, než rozčarování z propadu reálného platu. Příslušníci to hodnotí jako podraz, který byl jedním z hlavních důvodů loňské i letošní demonstrace několika tisíc policistů a hasičů. A nelze vyloučit, že budou demonstrovat do třetice. Novela, rušící nesystémové, hloupé a nadbytečné vojenské označení služebních funkcí, je totiž v nedohlednu. A pro ministra vnitra i pro prezidenta republiky, jak vidno, je pokušení využívat úmyslně vložené nesystémové chyby v zákonu větším lákadlem, než pocit odpovědnosti za spoluautorství právního paskvilu z r. 2003. Ostatně soudím, že hasiči patří do nejvyšší skupiny rizikového (v HZS ČR vskutku zvláštního) příplatku…
JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje.


31.10.2008
  05.01.2007 23:12 Pitbull
 
A přidám si další políčko do ohně: Informoval jsem o tom známé z médií: Nova a Český Rozhlas - zajásali..!!
  05.01.2007 23:10 Hasič
 
Rozšiřte to mezi hasiče ať si pomůžem!
  05.01.2007 23:17 policista z Vyškova
 
S tím kolego samozřejmě počítáme, aspoň teda u nás ve Vyškově. Jsou přece jední z nás a zrovna tak jako my se rozhodli pomáhat lidem. Jenom náš pan ministr a jeho družina má trochu jiné představy o podmínkách za které jsem ochotni nasazovat své životy.
  05.01.2007 22:58 .
 
Výbor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kolegové, dejte jim čas prosím. Vše se připravuje, forma protestu je skoro nachystaná a datum i čas se dozvíte, jen to není otázka pár dnů, natož hodin. Když kouknete na policista.cz, tak si najděte od admina způsob protestu a další se dozvíte časem, všechno se dává dohromady.
  05.01.2007 23:04 kobra
 
Konečně rozumné slovo do pranice!:-) Ne, vážně. Jsme rádi, že se přípravy někdo ujal. Ale ty časté dotazy na to : KDY, V KOLIK, KDE apod. jen svědčí o tom, že lidi jsou nabuzeni a CHTĚJÍ! Neměj jim (i mě) za zlé.
  05.01.2007 23:09 .
 
Já to chápu, těch naštvaných lidí je sakra hodně
  05.01.2007 23:11 Pitbull
 
Paráda! Jsem rád, že to nezlstalo bez odezvy, jen prosím, aby kdyžtak dal někdo případné upřesnění i sem. Díkec za celé Ústí.
  05.01.2007 23:12 policista z Vyškova
 
Souhlasím s kobrou, konečně se toho někdo ujal a vše bude řídit, ale je nutné dát všem vědět dostatečně dopředu. Jinak my z Vyškova jsme připraveni v plné síle.
  05.01.2007 22:58 Pitbull
 
Já myslím, že to datum můžeme brát jako závazné - i s tím časem 13.00. Zaslechl jsem tady i názory, že by se to mělo konat ve slavnostních uniformách (saka) - s tím si nejsem ale tak jistý, zda by jsme neporušovali něco z našeho zákona..:-)
  05.01.2007 23:01 .
 
Pitbulle, pokud to neorganizuješ, tak nedávej nic závazně, kolegové na tom dělají a vše chystají, počkej až bude víc a oni budou všechny informovat. Už je domluven způsob protestu a jak to bude vypadat, stejně tak jsou kontakty na média a včetně hasičů, vězeňské, justiční a celníků budou všichni včas informovaní.....

Těch pár nespokojených, co píše ministr je totiž několik desítek tisíc a nejde jen o peníze.

díky
  05.01.2007 23:19 Pitbull
 
jj, bral jsem to tak, jak to tady zaznělo...Omlouvám se tedy tímto...Budem čekat, až nám dáte vědět. A věř, že my jsme připraveni!!!!!
  05.01.2007 22:50 ?????
 
Jestli se dohodneme na datumu 26.1.2007 tak zaručuju, že z našeho ddělení v Olomouci přijedeme všichni kromě těch co budou mít službu. Otírali si o nás boty už hodně dlouho.
  05.01.2007 22:57 policista z Vyškova
 
My z Vyškova pojedeme s váma, pokud teda nepojedem autobusem, který již máme částečně dohodnutý. Rozhodně jdem do toho a déle již po sobě šlapat nenecháme.
  05.01.2007 22:29 australopithekus-UL
 
Jinak cenzura snad na všech diskuzních fórech v síti INTRANET funguje dokonale. Psal jsem snad na všechna fóra z intranetu o demonstraci chystané v Praze a to opětovně, ale nikde se to neukázalo. Musíme si to mezi sebou prostě všichni říct, protože ne každý má přístup k internetu. Za UL můžu sdělit, že nás je dost a to od 3TT do 6TT včetně. UL
  05.01.2007 22:23 australopithekus-UL
 
Já musím přidat za sebe něco. Ačkoliv tady čtu názor, že lidi od 6TT jsou na tom dobře, tak říkám. Já mám 6/3 a spočítal jsem si, že budu mít v roce 2007 příjem o 42.800,- Kč hrubého menší. TAKŽE DO PRAHY JEDU TAKY !!!!!!!
  05.01.2007 22:47 Pitbull
 
Hele, australane, mám pocit, že pojedem jedním vlakem...!!! A zcela jistě stejným směrem....:-))
  05.01.2007 22:18 Worms
 
Ono by jenom stačilo říct 26.1.2007 sraz ve 13:00 před budovou MV ČR.
  05.01.2007 21:57 polda z Liberce
 
Ahoj všem, myslím že to co se tady píše a co v současné době probíhá je velmi závažné a vážné. S naším setkáním nespokojených až nasraných policistů toho 26.1.2007 samozřejmě souhlasím. Někde jsem vyčetl čas 13,00 až 15,00 hodin, což je v době dopravní špičky v Praze a v pátek velmi rozumný čas, ale nikde jsem se zatím nedočetl organizátora této akce a přímého kontaktu na něho. Jinak by to fakt mohl být pěkný výbuch, chaos a velká ostuda v přímém přenosu. Ptám se tedy, jestli se už našel někdo komu se dá říkat hlavní organizátor, kdo zajistí medializaci a předání našich požadavků nebo navržených způsobů řešení těm tzv. politikům? Jinak snažíme se informovat celý Liberecký kraj. Samozřejmě počítejte s tím, že ti příslušníci v kancelářích včetně vedoucích OOP se zřejmě nezúčastní, protože jejich plat byl skutečně navýšen a to až o 10.000,-Kč. Proč ti by tam také chodili když jsou spokojeni!!! Ale všichni ostatní a příjmově chudší pojďte do toho!!! Taková šance konečně něco změnit už nebude!!! Pojďte ukázat vše, že umíme být taky jednotni a ne si tady jenom vylévat své srdíčko. 26.1.2007 13,00 Praha, ale více zatím nevíme.
  05.01.2007 22:15 policista z Vyškova
 
Souhlasím s tebou kolego, my na okrese Vyškov se také domlouváme a jsme připraveni 26.1.2007 vyjít v Praze do ulic. Bohužel zatím také nevíme nic bližšího, ale jak jsem již dříve uváděl, hned po neděli se chceme spojit s kolegy z Prahy a požádat je o spolupráci. Také chystáme společné prohlášení které chceme předat "našemu" ministrovi a dalé s ním seznámit všechny kolegy a uvažujem i o médiích. Hlavně musíme být jednotní a zdůrazňuji nesmíme se nechat zastrašit.
  05.01.2007 22:52 Pitbull
 
Byl jsem na stránkách www.policista.cz a tam se jako organizátor hlásil někdo pod mailem: makamzadaco@centrum.cz, tak mu zkuste napsat - já mu napsal a odepsal, že dá vědět.....
  05.01.2007 22:59 policista z Vyškova
 
Pitbulle, děkuji určitě na to mrknu.
  05.01.2007 23:09 kobra
 
Pro poldu z Vyškova : na makamzadaco jsem už písal. Ví o nás. Čusík a mrkni na svoji adresu.
  05.01.2007 21:38 PPO MŘ PČR Brno <daper@seznam.cz>
 
Co k tomu dodat ? Lituji, že jsem policistou ČR a stydím se za prezidenta, vládu a poslance této země. A ještě lituji , že pan Tvrdík nebyl ministr vnitra, ale armády.
  05.01.2007 21:50 jirka
 
Ano napsal si to výstižně, myslím, že tvé tvrzení je zcela na místě pro většinu kolegů.
  05.01.2007 22:30 anti
 
Co by podle tebe Tvrdík udělal ? Držel deštník nebo několikrát za den odstupoval a zase přistupoval ? Zákon je platnej už kolik měsíců, PP mělo dost času na přípravu systemizace, která se jim zjevně povedla a vůbec nechápu co by s tím udělal jiný ministr pokud by to nebyl pán bůh.
  05.01.2007 22:32 kobra
 
Vyškov zdraví kluky z Brna. Máš plnou pravdu, ale marně lovím v paměti, kdo z posledních min.vnitra udělal pro obyčejný poldy něco pozitivního. Vždyť každým rokem, každou další vládou, každým novým ministrem či PP, nám fláknou další klacek pod nohy, bez ostychu, zábran a s vědomím, že ta policejní "spodina" zase skloní palice a půjdou dál. Jenom si nejsu tak jistý, jestli těch 361/03 stříkaček už přes střechu právě neuronilo svoji poslední kapku...:-((