Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  11.07.2007 17:45 Polda50
 
Stanovisko Výkonného výboru NOS PČR k plánované akci UBS - 11. 07. 2007
Stanovisko Výkonného výboru NOS PČR k demonstraci UBS

Výkonný výbor NOS PČR projednal dne 11. 07. 2007 dopis prozatímního předsedy UBS Miloše Plechatého ze dne 03. 07. 2007, týkající se uspořádání demonstrace příslušníků bezpečnostních sborů v září 2007 na Staroměstském náměstí v Praze (materiál je připojen níže).

Výkonný výbor nesouhlasí s ultimativním postupem nejen vůči zaměstnavateli, ale i vůči dalším odborovým svazům bezpečnostních sborů.

V měsíci květnu 2007 Unie bezpečnostních sborů požadovala, aby do doby než bude zákon změněn „se služba přesčas řešila tzv. podplánováním těchto přesčasových hodin v rámci služební pohotovosti. To by v praxi znamenalo, že každá hodina služby přesčas by byla konána v době služební pohotovosti. Tím by byla splněna podmínka nároku na služební příjem či náhradní volno za práci přesčas, jak je uvedeno v § 126 odst. 3 zákona č. 361/2003 Sb.“. Uvedený postup by však byl v rozporu s ustanovením § 62 zákona, podle něhož „Příslušníkovi lze nařídit služební pohotovost v důležitém zájmu služby, jestliže je dán předpoklad výkonu služby přesčas.“ Služební funkcionář, který by nařídil služební pohotovost jen pro účely proplacení případné služby přesčas i v případě, kdy věděl, že služba přesčas bude skutečně vykonána, by se dopustil protiprávního jednání. Vytvoření závazného pokynu není tedy po právní stránce možné.

Další požadavek UBS zněl: „Výkon služby přesčas by měl být využíván pouze v opodstatnělém zájmu služby a dále, v souladu se zákonem o krizovém řízení č. 240/2000 Sb. ve znění pozdějších změn, řádně odůvodněn, aby nedocházelo pouze k neúčelnému čerpání finančních prostředků“.

Z porady policejního prezidenta ze dne 17. 05. 2007 vzešel na základě jednání s NOS PČR trvalý úkol pro služební funkcionáře policie č. 45/K, jehož text zní: „Případné plánování služby přesčas je nutno vždy řádně odůvodnit důležitým zájmem služby, vyhlášením krizového stavu nebo ve výjimečných případech veřejným zájmem, tak jak předpokládá § 54 zákona o služebním poměru“. Nelze si nepovšimnout, že požadavek UBS tak byl beze zbytku splněn. Plnění a dodržování tohoto trvalého úkolu je jistě polem působnosti pro odborový svaz, který se rozhodně nezbavuje práva jednat s vedením Policie České republiky a Ministerstva vnitra. Ukončení jednání není krokem vpřed, ale zbavení se výsad, daných odborovým svazům zákonem.

K obecnému požadavku UBS zrušit ustanovení o nezaplacených 150 hodinách služby přesčas, je nutno konstatovat, že v současné době je Poslanecké sněmovně předložen k projednání návrh na novelizaci zákona č. 361/2003 Sb. právě v oblasti 150 přesčasových hodin. Vyjma toho je v závěrech porady vedení Ministerstva vnitra a odborových svazů ze dne 30. 04. 2007 přislíbeno vytvoření expertní komise pro komplexní novelizaci zákona, jejímiž členy budou i zástupci odborových svazů. Pokud o to samozřejmě budou mít zájem. Nelze tedy říci, že se nic nemění.

Z uvedených důvodů nepovažujeme demonstraci za přijatelnou a nebudeme se na ní podílet. Zejména za situace, kdy jsme byli postaveni před hotovou věc bez možnosti spolurozhodování o takovéto akci.

Nadále chceme a budeme jednat o všech problémech, které se týkají nejen aplikace zákona č. 361/2003 Sb. Proto žádáme členy NOS PČR, ale i ostatní policisty, aby využívali poměrně širokých možností, zakotvených v ustanoveních §§ 197 – 200 zákona č. 361/2003 Sb. a cestou svých základních organizací a odborových orgánů upozorňovali na případy špatné aplikace zákona nebo i na jiné problémy. Konkrétní údaje a případy jsou cenným argumentem pro další vyjednávání.

S tímto stanoviskem byl seznámen i druhý adresát dopisu, předseda Odborového svazu hasičů JUDr. Vladimír Mühlfeit .

V Praze dne 11. července 2007

Za Výkonný výbor NOS PČR: JUDr. Milan Štěpánek, předseda, v. r.
  05.01.2007 23:12 Pitbull
 
A přidám si další políčko do ohně: Informoval jsem o tom známé z médií: Nova a Český Rozhlas - zajásali..!!
  05.01.2007 23:10 Hasič
 
Rozšiřte to mezi hasiče ať si pomůžem!
  05.01.2007 23:17 policista z Vyškova
 
S tím kolego samozřejmě počítáme, aspoň teda u nás ve Vyškově. Jsou přece jední z nás a zrovna tak jako my se rozhodli pomáhat lidem. Jenom náš pan ministr a jeho družina má trochu jiné představy o podmínkách za které jsem ochotni nasazovat své životy.
  05.01.2007 22:58 .
 
Výbor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kolegové, dejte jim čas prosím. Vše se připravuje, forma protestu je skoro nachystaná a datum i čas se dozvíte, jen to není otázka pár dnů, natož hodin. Když kouknete na policista.cz, tak si najděte od admina způsob protestu a další se dozvíte časem, všechno se dává dohromady.
  05.01.2007 23:04 kobra
 
Konečně rozumné slovo do pranice!:-) Ne, vážně. Jsme rádi, že se přípravy někdo ujal. Ale ty časté dotazy na to : KDY, V KOLIK, KDE apod. jen svědčí o tom, že lidi jsou nabuzeni a CHTĚJÍ! Neměj jim (i mě) za zlé.
  05.01.2007 23:09 .
 
Já to chápu, těch naštvaných lidí je sakra hodně
  05.01.2007 23:11 Pitbull
 
Paráda! Jsem rád, že to nezlstalo bez odezvy, jen prosím, aby kdyžtak dal někdo případné upřesnění i sem. Díkec za celé Ústí.
  05.01.2007 23:12 policista z Vyškova
 
Souhlasím s kobrou, konečně se toho někdo ujal a vše bude řídit, ale je nutné dát všem vědět dostatečně dopředu. Jinak my z Vyškova jsme připraveni v plné síle.
  05.01.2007 22:58 Pitbull
 
Já myslím, že to datum můžeme brát jako závazné - i s tím časem 13.00. Zaslechl jsem tady i názory, že by se to mělo konat ve slavnostních uniformách (saka) - s tím si nejsem ale tak jistý, zda by jsme neporušovali něco z našeho zákona..:-)
  05.01.2007 23:01 .
 
Pitbulle, pokud to neorganizuješ, tak nedávej nic závazně, kolegové na tom dělají a vše chystají, počkej až bude víc a oni budou všechny informovat. Už je domluven způsob protestu a jak to bude vypadat, stejně tak jsou kontakty na média a včetně hasičů, vězeňské, justiční a celníků budou všichni včas informovaní.....

Těch pár nespokojených, co píše ministr je totiž několik desítek tisíc a nejde jen o peníze.

díky
  05.01.2007 23:19 Pitbull
 
jj, bral jsem to tak, jak to tady zaznělo...Omlouvám se tedy tímto...Budem čekat, až nám dáte vědět. A věř, že my jsme připraveni!!!!!
  05.01.2007 22:50 ?????
 
Jestli se dohodneme na datumu 26.1.2007 tak zaručuju, že z našeho ddělení v Olomouci přijedeme všichni kromě těch co budou mít službu. Otírali si o nás boty už hodně dlouho.
  05.01.2007 22:57 policista z Vyškova
 
My z Vyškova pojedeme s váma, pokud teda nepojedem autobusem, který již máme částečně dohodnutý. Rozhodně jdem do toho a déle již po sobě šlapat nenecháme.
  05.01.2007 22:29 australopithekus-UL
 
Jinak cenzura snad na všech diskuzních fórech v síti INTRANET funguje dokonale. Psal jsem snad na všechna fóra z intranetu o demonstraci chystané v Praze a to opětovně, ale nikde se to neukázalo. Musíme si to mezi sebou prostě všichni říct, protože ne každý má přístup k internetu. Za UL můžu sdělit, že nás je dost a to od 3TT do 6TT včetně. UL
  05.01.2007 22:23 australopithekus-UL
 
Já musím přidat za sebe něco. Ačkoliv tady čtu názor, že lidi od 6TT jsou na tom dobře, tak říkám. Já mám 6/3 a spočítal jsem si, že budu mít v roce 2007 příjem o 42.800,- Kč hrubého menší. TAKŽE DO PRAHY JEDU TAKY !!!!!!!
  05.01.2007 22:47 Pitbull
 
Hele, australane, mám pocit, že pojedem jedním vlakem...!!! A zcela jistě stejným směrem....:-))
  05.01.2007 22:18 Worms
 
Ono by jenom stačilo říct 26.1.2007 sraz ve 13:00 před budovou MV ČR.
  05.01.2007 21:57 polda z Liberce
 
Ahoj všem, myslím že to co se tady píše a co v současné době probíhá je velmi závažné a vážné. S naším setkáním nespokojených až nasraných policistů toho 26.1.2007 samozřejmě souhlasím. Někde jsem vyčetl čas 13,00 až 15,00 hodin, což je v době dopravní špičky v Praze a v pátek velmi rozumný čas, ale nikde jsem se zatím nedočetl organizátora této akce a přímého kontaktu na něho. Jinak by to fakt mohl být pěkný výbuch, chaos a velká ostuda v přímém přenosu. Ptám se tedy, jestli se už našel někdo komu se dá říkat hlavní organizátor, kdo zajistí medializaci a předání našich požadavků nebo navržených způsobů řešení těm tzv. politikům? Jinak snažíme se informovat celý Liberecký kraj. Samozřejmě počítejte s tím, že ti příslušníci v kancelářích včetně vedoucích OOP se zřejmě nezúčastní, protože jejich plat byl skutečně navýšen a to až o 10.000,-Kč. Proč ti by tam také chodili když jsou spokojeni!!! Ale všichni ostatní a příjmově chudší pojďte do toho!!! Taková šance konečně něco změnit už nebude!!! Pojďte ukázat vše, že umíme být taky jednotni a ne si tady jenom vylévat své srdíčko. 26.1.2007 13,00 Praha, ale více zatím nevíme.
  05.01.2007 22:15 policista z Vyškova
 
Souhlasím s tebou kolego, my na okrese Vyškov se také domlouváme a jsme připraveni 26.1.2007 vyjít v Praze do ulic. Bohužel zatím také nevíme nic bližšího, ale jak jsem již dříve uváděl, hned po neděli se chceme spojit s kolegy z Prahy a požádat je o spolupráci. Také chystáme společné prohlášení které chceme předat "našemu" ministrovi a dalé s ním seznámit všechny kolegy a uvažujem i o médiích. Hlavně musíme být jednotní a zdůrazňuji nesmíme se nechat zastrašit.
  05.01.2007 22:52 Pitbull
 
Byl jsem na stránkách www.policista.cz a tam se jako organizátor hlásil někdo pod mailem: makamzadaco@centrum.cz, tak mu zkuste napsat - já mu napsal a odepsal, že dá vědět.....
  05.01.2007 22:59 policista z Vyškova
 
Pitbulle, děkuji určitě na to mrknu.
  05.01.2007 23:09 kobra
 
Pro poldu z Vyškova : na makamzadaco jsem už písal. Ví o nás. Čusík a mrkni na svoji adresu.
  05.01.2007 21:38 PPO MŘ PČR Brno <daper@seznam.cz>
 
Co k tomu dodat ? Lituji, že jsem policistou ČR a stydím se za prezidenta, vládu a poslance této země. A ještě lituji , že pan Tvrdík nebyl ministr vnitra, ale armády.
  05.01.2007 21:50 jirka
 
Ano napsal si to výstižně, myslím, že tvé tvrzení je zcela na místě pro většinu kolegů.
  05.01.2007 22:30 anti
 
Co by podle tebe Tvrdík udělal ? Držel deštník nebo několikrát za den odstupoval a zase přistupoval ? Zákon je platnej už kolik měsíců, PP mělo dost času na přípravu systemizace, která se jim zjevně povedla a vůbec nechápu co by s tím udělal jiný ministr pokud by to nebyl pán bůh.
  05.01.2007 22:32 kobra
 
Vyškov zdraví kluky z Brna. Máš plnou pravdu, ale marně lovím v paměti, kdo z posledních min.vnitra udělal pro obyčejný poldy něco pozitivního. Vždyť každým rokem, každou další vládou, každým novým ministrem či PP, nám fláknou další klacek pod nohy, bez ostychu, zábran a s vědomím, že ta policejní "spodina" zase skloní palice a půjdou dál. Jenom si nejsu tak jistý, jestli těch 361/03 stříkaček už přes střechu právě neuronilo svoji poslední kapku...:-((