Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  05.01.2007 23:12 Pitbull
 
A přidám si další políčko do ohně: Informoval jsem o tom známé z médií: Nova a Český Rozhlas - zajásali..!!
  05.01.2007 23:10 Hasič
 
Rozšiřte to mezi hasiče ať si pomůžem!
  05.01.2007 23:17 policista z Vyškova
 
S tím kolego samozřejmě počítáme, aspoň teda u nás ve Vyškově. Jsou přece jední z nás a zrovna tak jako my se rozhodli pomáhat lidem. Jenom náš pan ministr a jeho družina má trochu jiné představy o podmínkách za které jsem ochotni nasazovat své životy.
  05.01.2007 22:58 .
 
Výbor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kolegové, dejte jim čas prosím. Vše se připravuje, forma protestu je skoro nachystaná a datum i čas se dozvíte, jen to není otázka pár dnů, natož hodin. Když kouknete na policista.cz, tak si najděte od admina způsob protestu a další se dozvíte časem, všechno se dává dohromady.
  05.01.2007 23:04 kobra
 
Konečně rozumné slovo do pranice!:-) Ne, vážně. Jsme rádi, že se přípravy někdo ujal. Ale ty časté dotazy na to : KDY, V KOLIK, KDE apod. jen svědčí o tom, že lidi jsou nabuzeni a CHTĚJÍ! Neměj jim (i mě) za zlé.
  05.01.2007 23:09 .
 
Já to chápu, těch naštvaných lidí je sakra hodně
  05.01.2007 23:11 Pitbull
 
Paráda! Jsem rád, že to nezlstalo bez odezvy, jen prosím, aby kdyžtak dal někdo případné upřesnění i sem. Díkec za celé Ústí.
  05.01.2007 23:12 policista z Vyškova
 
Souhlasím s kobrou, konečně se toho někdo ujal a vše bude řídit, ale je nutné dát všem vědět dostatečně dopředu. Jinak my z Vyškova jsme připraveni v plné síle.
  05.01.2007 22:58 Pitbull
 
Já myslím, že to datum můžeme brát jako závazné - i s tím časem 13.00. Zaslechl jsem tady i názory, že by se to mělo konat ve slavnostních uniformách (saka) - s tím si nejsem ale tak jistý, zda by jsme neporušovali něco z našeho zákona..:-)
  05.01.2007 23:01 .
 
Pitbulle, pokud to neorganizuješ, tak nedávej nic závazně, kolegové na tom dělají a vše chystají, počkej až bude víc a oni budou všechny informovat. Už je domluven způsob protestu a jak to bude vypadat, stejně tak jsou kontakty na média a včetně hasičů, vězeňské, justiční a celníků budou všichni včas informovaní.....

Těch pár nespokojených, co píše ministr je totiž několik desítek tisíc a nejde jen o peníze.

díky
  05.01.2007 23:19 Pitbull
 
jj, bral jsem to tak, jak to tady zaznělo...Omlouvám se tedy tímto...Budem čekat, až nám dáte vědět. A věř, že my jsme připraveni!!!!!
  05.01.2007 22:50 ?????
 
Jestli se dohodneme na datumu 26.1.2007 tak zaručuju, že z našeho ddělení v Olomouci přijedeme všichni kromě těch co budou mít službu. Otírali si o nás boty už hodně dlouho.
  05.01.2007 22:57 policista z Vyškova
 
My z Vyškova pojedeme s váma, pokud teda nepojedem autobusem, který již máme částečně dohodnutý. Rozhodně jdem do toho a déle již po sobě šlapat nenecháme.
  05.01.2007 22:29 australopithekus-UL
 
Jinak cenzura snad na všech diskuzních fórech v síti INTRANET funguje dokonale. Psal jsem snad na všechna fóra z intranetu o demonstraci chystané v Praze a to opětovně, ale nikde se to neukázalo. Musíme si to mezi sebou prostě všichni říct, protože ne každý má přístup k internetu. Za UL můžu sdělit, že nás je dost a to od 3TT do 6TT včetně. UL
  05.01.2007 22:23 australopithekus-UL
 
Já musím přidat za sebe něco. Ačkoliv tady čtu názor, že lidi od 6TT jsou na tom dobře, tak říkám. Já mám 6/3 a spočítal jsem si, že budu mít v roce 2007 příjem o 42.800,- Kč hrubého menší. TAKŽE DO PRAHY JEDU TAKY !!!!!!!
  05.01.2007 22:47 Pitbull
 
Hele, australane, mám pocit, že pojedem jedním vlakem...!!! A zcela jistě stejným směrem....:-))
  05.01.2007 22:18 Worms
 
Ono by jenom stačilo říct 26.1.2007 sraz ve 13:00 před budovou MV ČR.
  05.01.2007 21:57 polda z Liberce
 
Ahoj všem, myslím že to co se tady píše a co v současné době probíhá je velmi závažné a vážné. S naším setkáním nespokojených až nasraných policistů toho 26.1.2007 samozřejmě souhlasím. Někde jsem vyčetl čas 13,00 až 15,00 hodin, což je v době dopravní špičky v Praze a v pátek velmi rozumný čas, ale nikde jsem se zatím nedočetl organizátora této akce a přímého kontaktu na něho. Jinak by to fakt mohl být pěkný výbuch, chaos a velká ostuda v přímém přenosu. Ptám se tedy, jestli se už našel někdo komu se dá říkat hlavní organizátor, kdo zajistí medializaci a předání našich požadavků nebo navržených způsobů řešení těm tzv. politikům? Jinak snažíme se informovat celý Liberecký kraj. Samozřejmě počítejte s tím, že ti příslušníci v kancelářích včetně vedoucích OOP se zřejmě nezúčastní, protože jejich plat byl skutečně navýšen a to až o 10.000,-Kč. Proč ti by tam také chodili když jsou spokojeni!!! Ale všichni ostatní a příjmově chudší pojďte do toho!!! Taková šance konečně něco změnit už nebude!!! Pojďte ukázat vše, že umíme být taky jednotni a ne si tady jenom vylévat své srdíčko. 26.1.2007 13,00 Praha, ale více zatím nevíme.
  05.01.2007 22:15 policista z Vyškova
 
Souhlasím s tebou kolego, my na okrese Vyškov se také domlouváme a jsme připraveni 26.1.2007 vyjít v Praze do ulic. Bohužel zatím také nevíme nic bližšího, ale jak jsem již dříve uváděl, hned po neděli se chceme spojit s kolegy z Prahy a požádat je o spolupráci. Také chystáme společné prohlášení které chceme předat "našemu" ministrovi a dalé s ním seznámit všechny kolegy a uvažujem i o médiích. Hlavně musíme být jednotní a zdůrazňuji nesmíme se nechat zastrašit.
  05.01.2007 22:52 Pitbull
 
Byl jsem na stránkách www.policista.cz a tam se jako organizátor hlásil někdo pod mailem: makamzadaco@centrum.cz, tak mu zkuste napsat - já mu napsal a odepsal, že dá vědět.....
  05.01.2007 22:59 policista z Vyškova
 
Pitbulle, děkuji určitě na to mrknu.
  05.01.2007 23:09 kobra
 
Pro poldu z Vyškova : na makamzadaco jsem už písal. Ví o nás. Čusík a mrkni na svoji adresu.
  05.01.2007 21:38 PPO MŘ PČR Brno <daper@seznam.cz>
 
Co k tomu dodat ? Lituji, že jsem policistou ČR a stydím se za prezidenta, vládu a poslance této země. A ještě lituji , že pan Tvrdík nebyl ministr vnitra, ale armády.
  05.01.2007 21:50 jirka
 
Ano napsal si to výstižně, myslím, že tvé tvrzení je zcela na místě pro většinu kolegů.
  05.01.2007 22:30 anti
 
Co by podle tebe Tvrdík udělal ? Držel deštník nebo několikrát za den odstupoval a zase přistupoval ? Zákon je platnej už kolik měsíců, PP mělo dost času na přípravu systemizace, která se jim zjevně povedla a vůbec nechápu co by s tím udělal jiný ministr pokud by to nebyl pán bůh.
  05.01.2007 22:32 kobra
 
Vyškov zdraví kluky z Brna. Máš plnou pravdu, ale marně lovím v paměti, kdo z posledních min.vnitra udělal pro obyčejný poldy něco pozitivního. Vždyť každým rokem, každou další vládou, každým novým ministrem či PP, nám fláknou další klacek pod nohy, bez ostychu, zábran a s vědomím, že ta policejní "spodina" zase skloní palice a půjdou dál. Jenom si nejsu tak jistý, jestli těch 361/03 stříkaček už přes střechu právě neuronilo svoji poslední kapku...:-((