Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  06.01.2007 18:42 VS a JS
 
diferák je 2800kč,ale to,že nás šoupli do 2PT a neplatí mi SO,NE a Svátky tak to jsoi i ty 3000kč.Už se těším na to dorovnání na konci roku,nebo OSOBKO 3000kč HIHIHIHI
  06.01.2007 19:38 justičák999
 
Človeče pod kterým kriminálem jsi ? U nás má být 80 % lidí v 3 TT do 2 TT jdou jen bez maturity, nebo do 3 let služby. Dokonce se tam snad objeví i nějaká 4 TT. Velitelé do 5 TT a Oblastní do 8 TT .
  06.01.2007 18:05 PČR
 
NEVIDÍM BUDOUCNOST NA TĚCHTO STRÁNKÁCH POZITIVNĚ. ZAČÍNAJÍ SE DO TOHO ANGAŽOVAT POCHYBNÉ EXISTENCE A TYTO STRÁNKY ZTRÁCÍ SVŮJ VÝZNAM.
  06.01.2007 18:54 NESPOKOJENÝ
 
A CO JSEŠ TY NULO KDYŽ PODRÁŽÍŠ OBYČEJNÉ LIDI A NÁS VŠECHNY TY ŠKRABKO
  06.01.2007 17:39 Jan Pavel 132.
 
Tak jsem dostal odkaz na tento chat, že to je je ohromná prdel. A opravdu neuvěřitelné. Pokud chcete policii poškodit, pište dál !!
  06.01.2007 18:03 Romča
 
Mohu Tě ujistit, že těm, kteří měsíčně domů přinesou i o několik tisíc korun míň, to tak ohromně zábavné nepřipadá! A nejedná se jen o policisty, ale i o hasiče, vězeňskou službu, justiční stráž.
  06.01.2007 18:19 cizí osoby
 
Prdel je když se po mnoha letech změní něco zásadního v neprospěch člověka. Dá se to srovnat s vážnou nemocí. Rozumíte proč je tato diskuze pouze pro určité lidi?
  06.01.2007 18:42 nezpokojený
 
Nevím co je na tom špatného když člověk píše jaká je špatná situace u Policie.Patříte mezi staré tiotalitáky a máte strach aby jste nepřišel o výsluhu.Podrazáku
  06.01.2007 17:34 pavel <muaithai@seznam.cz>
 
Chtělo by to informovat soudruhy v EU, jaká kvalitní a motivovaná složka se bude podílet na ochraně Schengenského prostoru! Kritiky z řad EU se naši politici bojí jako čert kříže!
Divím se, že ten náš slavnej zákon ještě nikdo nedal k ústavnímu soudu! Vždyť u nás přece existují Ústava a Listina zákl. práv a svobod!!! Mimo jiné se tam praví něco v tom smyslu, že za vykonanou práci náleží SPRAVEDLIVÁ odměna! Tak nevím, co je spravedlivého na tom, že někdo za měsíc odpracuje deset nočních a tři víkendy, druhej jednu noční a jednu službu o víkendu, a třetí má jen ranní a odpolední, ale všichni tři pobírají stejnou mzdu!!! Tohle je spravedlivé??? Příplatky za noční a víkendy jsou všude ve světě! Služba v noci se podepisuje na zdraví a služba o víkendu na rodinném životě, proto příplatky!!! Nebo těch 150 hodin, někdo odpracuje všechny, někdo polovinu a někdo žádnou, ale opět jsou všichni placeni stejně!!! SPRAVEDLIVÁ MZDA??? Další věc je ta, že když jsem nastoupil do služeb policie podle zákona z roku 1992, nemůžou mi být podmínky retroaktivně změněny, pokud to pro mě nebude výhodnější! Vždyť tak to funguje v trestním řízení pro pachatele TČ! Nebo my jsme ještě něco horšího než tito pachatelé? Pro naše nadřízené asi bohužel ano... Závěrem bych to shrnul, prostě to chce informovat EU a podat stížnost k Ústavnímu soudu.
  06.01.2007 17:40 Prďka
 
Souhlasím.
  06.01.2007 20:43 Jan LANG
 
Vážený pane, buďte tak iniciativní a když se máte proti zákonu výhrady které by mohl řešit ústavní soud, tak se na něj obraťe sám.
  06.01.2007 17:21 lolek
 
kecali ooo pardonnnn
  06.01.2007 17:21 J.Wayne <J.Wayne1@seznam.cz>
 
Byl bych rad aby ti co napadaji dele slouzici a to ty co pobiraji duchod a zaroven mzdu nechali uz jednou na pokoji.. je to usmevne jak to nekomu lezi v zaludku.. jsou to policiste jako mi a delaji tu samou praci.. meli by jste rozlisovat policistu s duchodem v primem vykonu a policistu s duchodem na PP.. a nehazet vsechny do jednoho pytle!!! je mi do 30let a nezavidim jim to.. zachoval bych se naprosto stejne.. pokud zdravi dovoli proc by nemohli slouzit? a ted v dobach kdy je vsude velky nedostatek lidi.. uz toho napadani nechte!!! jsme vsichni na jedne lodi! a duchod preci neni vyplacen z penez MV!
DIKY
  06.01.2007 17:40 Pořád stejný kecy
 
Vážený pane kolego, ve svém okolí znám policejních důchodců několik. Nemám nic proti takovým policistům, pokud ale nezastávají vedoucí funkci, na kterou ani nemají potřebné vzdělání. Ať uvolní funkci mladším středního věku s patřičným vzděláním a přejdou na funkce, kde je policista skutečně potřeba, jako třeba DS, zpracovatel, hlídkový atd. Co vy na to pane důchodče.
  06.01.2007 18:14 J.Wayne <J.Wayne1@seznam.cz>
 
precti si poradne co jsem napsal ano.. a neni mi ani 30let.. takze tezko budu duchodce.. v tom ze jsou na vedoucich funkcich lide co nesplnuji vzdelani souhlasim.. ale nelibi se mi napadani policistu pobirajicich duchod co slouzi v primem vykonu.. cti pozorne prosim..
  06.01.2007 17:20 lolek
 
Já jsem hasič,tak už zasyč
Penízky se sypaly,
politici kecaly,
teď už nemůžu podnikat,
musím s tím hned vykývat,
Proto kluci nebrečte,
radši dělat přestaňte!
Langer blbě směje se,
a všichni žasnem co děje se!!! (((-:
  06.01.2007 16:38 Justiční stráž
 
A ta zkušební doba,to je taky podraz.Přečtěte si slova v zákoně,která říkají.PŔI PRVNÍM PŘIJETÍ TO SLUŽ.SE ZAŘAZUJE DO DOBY URČITÉ.NA 3ROKY.TROCHU PODRAZ NA TY CO UŽ JSOU DÁVNO VE SLUŽBĚ,ALE TY 3ROKY JEŠTĚ ODSLOUŽENÉ NEMAJÍ.nENÍ TO TAKHLE NÁHODOU PROTIPRÁVNÍ.tAK SE PÁNOVÉ Z GENERÁLNÍHO ŘEDITELSTVÍ PROBERTE!!!!!!!!!!
  06.01.2007 17:04 sfag
 
§ 215 odst.8...
  06.01.2007 16:34 Justiční stráž
 
Ahoj Justičáci,jsem zvědavej jak nám pan gnm. dorovná ten propad mzdy.Mě to dělá cca.3000kč.Pěkně děkuju za odpověď.Stačí si vzít plaťák z justičky a musí vám to být jasné pane gen.řediteli.Doufám,že to dorovnátež takhle jsou podstavi a tímto krokem to bude ještě horší.Dobře se mají jen v Praze ,ale co ti ostatní????????
  06.01.2007 17:06 John
 
Ano, oni Ti to dorovnají. Na konci roku dostaneš odměnu 36.000Kč....ha-ha-ha
  06.01.2007 17:11 justičák999
 
Vážně a čím to ? Tos musel padnout tak z npor. na nstrm. ? Leda by Vám propláceli přesčasy :o) Kolik je vlastně ten diferák ? 2.800 ? Dík
  06.01.2007 16:21 Hetmánek M. <mhetmanek@seznam.cz>
 
Já to řeším tak, že už neudělám v práci vůbec nic navíc. Žádný výsledek, pokuta, starání se o služební vozidlo. Udělám pouze to, co musím - skupina dopravních nehod, nebudu nijak aktivní a má mi někdo zavolat, že mám jít na přesčas do práce - nezvedám mobil. Tak jsme se dohodli všichni na skupině, co nám můžou. Nedonesu, nepůjdu, nemám, nevím a když padne, tak rychle domů. P.S. jsme všichni ochotni dojet na demonstraci.
  06.01.2007 21:36 bankrot
 
Jediné výhody u dopravních nehod budou zlikvidovány-24 hodinové směny.