Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.08.2005 22:50 papanikula
 
V souvislosti s diskuzí o CzechTeku padl dotaz, proč se tato akce nekoná každý rok v jiné zemi. Odpověď je prostá: protože by jim tam pšenka nekvetla. I když legislativa a praxe jednotlivých západních zemí nejsou totožné, platí v těchto liberálních zemích obecně odmítavé stanovisko k pořádání nelegálních technoparty. Konkrétně ve Velké Británii je skutečně tento zákaz ošetřen konkrétním zákonem.

V diskuzi na Britských listech padla slova o snobství Angličanů či netoleranci. V této věci existují dvě zásadní nedorozumění. Prvním je, že zákaz se vztahuje na produkci technohudby a pořádání technoparty. To je nesmysl, kterým by liberální stát popíral sám sebe. Je to stejně nesmyslné, jako bojovat proti vyznavačům rocku, posluchačům opery nebo čtenářům detektivek. Liberálnímu státu je zcela lhostejné, jakou hudbu posloucháte, za předpokladu, že dodržujete pravidla. Určitý druh společenské smlouvy, který v praxi znamená, že akce bude mít pořadatele, bude známo její místo, dodrženy hygienické normy, bude zajištěna požární a ekologická bezpečnost a zajištěny jasné právní vztahy v případě škod.

Legální technoparty lze samozřejmě pořádat nejen ve Velké Británii, ale i kdekoli jinde v západní Evropě. Problém je právě v divokých raveparty pod širým nebem, která se nechtějí pravidlům podřídit. V západní Evropě se bohužel subkultura technařů nevyhnula velmi podobným výstřelkům, které provázely konání CzechTeku v minulých letech. „Válka“, kterou vedou úřady s technaři, je samozřejmě velmi nedůsledná, protože liberální stát skutečně není ze své podstaty represivní a velmi dobře ví, že pouhé zákazy k ničemu nevedou. Daleko výhodnější je osvědčená integrace do systému a o této snaze koneckonců svědčí dokument francouzského ministra, který byl v Britských listech rovněž zveřejněn.

Liberálnímu státu, ať už ve Velké Británii či kdekoli jinde, nejde o nic jiného, než dostat technařské hnutí pod určitou kontrolu společnosti. Zdůrazňuji „společnosti“, nikoliv státu nebo nějaké jeho represivní složky. Problém je v tom, že tvrdě konzumní technařské hnutí se takové kontrole brání a svobodu si vykládá po svém.

S tím souvisí druhý problém, který v souvislosti s diskuzí o CzechTeku nastal – samotné pojetí svobody. Mám pocit, že mnozí si u nás vykládají onu svobodu v liberální společnosti jako ničím neomezovanou a neomezitelnou. Jenže je to naopak. Liberální společnost v sobě spojuje tisíce často protichůdných zájmů, a aby vůbec mohla fungovat, vytváří pravidla, která se snaží efektivně prosazovat. Měl jsem kamaráda, který po řadu let pěstoval zvláštního koníčka – jízdu načerno v městské dopravě. Tu a tam ho přistihl revizor a nastala zvláštní hra zasílání složenek a upomínek, které kamarád s roztomilostí sobě vlastní zahazoval a počítal s tím, že malou pohledávku se příslušnému úřadu nevyplatí vymáhat. Několik let mu to k mému údivu vycházelo.

Poté se rozhodl vycestovat na návštěvu do USA, kde se v newyorském metru pokusil aplikovat stejné chování, které mu u nás tak hezky procházelo. Jenže tvrdě narazil a poněkud odlišný přístup místních úřadů ho stál 48 hodin ve vězení. Po návratu nazval Spojené státy fašistickým státem. Jestli je západní liberální stát na něco skutečně citlivý, pak je to skutečně právě dodržování pravidel a pokud si někteří technaři základní liberální poučku „Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného“ upravili svérázným způsobem na „Vaše svoboda končí tam, kde začíná naše zábava“, zákonitě narážejí.

Případ podobný letošnímu CzechTeku by ve Velké Británii pravděpodobně nenastal už proto, že tamní technoscéna zná pravidla hry a ví, kde by mohla narazit. Je lepší a bezpečnější se přesunout tam, kde jsou úřady méně profesionální a více laxní. Problém s CzechTekem nepřišel v letošním roce, ale česká policie a státní správa obecně na něm pracovaly už řadu let, kdy celý problém nechávaly „vyhnívat“ v době, kdy celá akce měla jen omezený charakter a malý ohlas. Měly zakročit už při prvních stížnostech a konkrétních přestupcích, které technoparty provázely.

Když už by v Británii k podobné události přece jen došlo, jen stěží si dovedu představit, že by britská média zpochybnila legitimitu policejního zásahu, protože mají obecně jasno ve fungování liberální společnosti. Zcela určitě by ale tvrdě odsoudila nekompetentnost policie v případě konkrétních přehmatů a porušení zákona. Stejně tak nepředpokládám, že by konzervativní strana využila podobné události stejně účelově k útoku proti labouristům jako to u nás udělala ODS a prezident republiky vůči současné vládě.
  06.01.2007 18:42 VS a JS
 
diferák je 2800kč,ale to,že nás šoupli do 2PT a neplatí mi SO,NE a Svátky tak to jsoi i ty 3000kč.Už se těším na to dorovnání na konci roku,nebo OSOBKO 3000kč HIHIHIHI
  06.01.2007 19:38 justičák999
 
Človeče pod kterým kriminálem jsi ? U nás má být 80 % lidí v 3 TT do 2 TT jdou jen bez maturity, nebo do 3 let služby. Dokonce se tam snad objeví i nějaká 4 TT. Velitelé do 5 TT a Oblastní do 8 TT .
  06.01.2007 18:05 PČR
 
NEVIDÍM BUDOUCNOST NA TĚCHTO STRÁNKÁCH POZITIVNĚ. ZAČÍNAJÍ SE DO TOHO ANGAŽOVAT POCHYBNÉ EXISTENCE A TYTO STRÁNKY ZTRÁCÍ SVŮJ VÝZNAM.
  06.01.2007 18:54 NESPOKOJENÝ
 
A CO JSEŠ TY NULO KDYŽ PODRÁŽÍŠ OBYČEJNÉ LIDI A NÁS VŠECHNY TY ŠKRABKO
  06.01.2007 17:39 Jan Pavel 132.
 
Tak jsem dostal odkaz na tento chat, že to je je ohromná prdel. A opravdu neuvěřitelné. Pokud chcete policii poškodit, pište dál !!
  06.01.2007 18:03 Romča
 
Mohu Tě ujistit, že těm, kteří měsíčně domů přinesou i o několik tisíc korun míň, to tak ohromně zábavné nepřipadá! A nejedná se jen o policisty, ale i o hasiče, vězeňskou službu, justiční stráž.
  06.01.2007 18:19 cizí osoby
 
Prdel je když se po mnoha letech změní něco zásadního v neprospěch člověka. Dá se to srovnat s vážnou nemocí. Rozumíte proč je tato diskuze pouze pro určité lidi?
  06.01.2007 18:42 nezpokojený
 
Nevím co je na tom špatného když člověk píše jaká je špatná situace u Policie.Patříte mezi staré tiotalitáky a máte strach aby jste nepřišel o výsluhu.Podrazáku
  06.01.2007 17:34 pavel <muaithai@seznam.cz>
 
Chtělo by to informovat soudruhy v EU, jaká kvalitní a motivovaná složka se bude podílet na ochraně Schengenského prostoru! Kritiky z řad EU se naši politici bojí jako čert kříže!
Divím se, že ten náš slavnej zákon ještě nikdo nedal k ústavnímu soudu! Vždyť u nás přece existují Ústava a Listina zákl. práv a svobod!!! Mimo jiné se tam praví něco v tom smyslu, že za vykonanou práci náleží SPRAVEDLIVÁ odměna! Tak nevím, co je spravedlivého na tom, že někdo za měsíc odpracuje deset nočních a tři víkendy, druhej jednu noční a jednu službu o víkendu, a třetí má jen ranní a odpolední, ale všichni tři pobírají stejnou mzdu!!! Tohle je spravedlivé??? Příplatky za noční a víkendy jsou všude ve světě! Služba v noci se podepisuje na zdraví a služba o víkendu na rodinném životě, proto příplatky!!! Nebo těch 150 hodin, někdo odpracuje všechny, někdo polovinu a někdo žádnou, ale opět jsou všichni placeni stejně!!! SPRAVEDLIVÁ MZDA??? Další věc je ta, že když jsem nastoupil do služeb policie podle zákona z roku 1992, nemůžou mi být podmínky retroaktivně změněny, pokud to pro mě nebude výhodnější! Vždyť tak to funguje v trestním řízení pro pachatele TČ! Nebo my jsme ještě něco horšího než tito pachatelé? Pro naše nadřízené asi bohužel ano... Závěrem bych to shrnul, prostě to chce informovat EU a podat stížnost k Ústavnímu soudu.
  06.01.2007 17:40 Prďka
 
Souhlasím.
  06.01.2007 20:43 Jan LANG
 
Vážený pane, buďte tak iniciativní a když se máte proti zákonu výhrady které by mohl řešit ústavní soud, tak se na něj obraťe sám.
  06.01.2007 17:21 lolek
 
kecali ooo pardonnnn
  06.01.2007 17:21 J.Wayne <J.Wayne1@seznam.cz>
 
Byl bych rad aby ti co napadaji dele slouzici a to ty co pobiraji duchod a zaroven mzdu nechali uz jednou na pokoji.. je to usmevne jak to nekomu lezi v zaludku.. jsou to policiste jako mi a delaji tu samou praci.. meli by jste rozlisovat policistu s duchodem v primem vykonu a policistu s duchodem na PP.. a nehazet vsechny do jednoho pytle!!! je mi do 30let a nezavidim jim to.. zachoval bych se naprosto stejne.. pokud zdravi dovoli proc by nemohli slouzit? a ted v dobach kdy je vsude velky nedostatek lidi.. uz toho napadani nechte!!! jsme vsichni na jedne lodi! a duchod preci neni vyplacen z penez MV!
DIKY
  06.01.2007 17:40 Pořád stejný kecy
 
Vážený pane kolego, ve svém okolí znám policejních důchodců několik. Nemám nic proti takovým policistům, pokud ale nezastávají vedoucí funkci, na kterou ani nemají potřebné vzdělání. Ať uvolní funkci mladším středního věku s patřičným vzděláním a přejdou na funkce, kde je policista skutečně potřeba, jako třeba DS, zpracovatel, hlídkový atd. Co vy na to pane důchodče.
  06.01.2007 18:14 J.Wayne <J.Wayne1@seznam.cz>
 
precti si poradne co jsem napsal ano.. a neni mi ani 30let.. takze tezko budu duchodce.. v tom ze jsou na vedoucich funkcich lide co nesplnuji vzdelani souhlasim.. ale nelibi se mi napadani policistu pobirajicich duchod co slouzi v primem vykonu.. cti pozorne prosim..
  06.01.2007 17:20 lolek
 
Já jsem hasič,tak už zasyč
Penízky se sypaly,
politici kecaly,
teď už nemůžu podnikat,
musím s tím hned vykývat,
Proto kluci nebrečte,
radši dělat přestaňte!
Langer blbě směje se,
a všichni žasnem co děje se!!! (((-:
  06.01.2007 16:38 Justiční stráž
 
A ta zkušební doba,to je taky podraz.Přečtěte si slova v zákoně,která říkají.PŔI PRVNÍM PŘIJETÍ TO SLUŽ.SE ZAŘAZUJE DO DOBY URČITÉ.NA 3ROKY.TROCHU PODRAZ NA TY CO UŽ JSOU DÁVNO VE SLUŽBĚ,ALE TY 3ROKY JEŠTĚ ODSLOUŽENÉ NEMAJÍ.nENÍ TO TAKHLE NÁHODOU PROTIPRÁVNÍ.tAK SE PÁNOVÉ Z GENERÁLNÍHO ŘEDITELSTVÍ PROBERTE!!!!!!!!!!
  06.01.2007 17:04 sfag
 
§ 215 odst.8...
  06.01.2007 16:34 Justiční stráž
 
Ahoj Justičáci,jsem zvědavej jak nám pan gnm. dorovná ten propad mzdy.Mě to dělá cca.3000kč.Pěkně děkuju za odpověď.Stačí si vzít plaťák z justičky a musí vám to být jasné pane gen.řediteli.Doufám,že to dorovnátež takhle jsou podstavi a tímto krokem to bude ještě horší.Dobře se mají jen v Praze ,ale co ti ostatní????????
  06.01.2007 17:06 John
 
Ano, oni Ti to dorovnají. Na konci roku dostaneš odměnu 36.000Kč....ha-ha-ha
  06.01.2007 17:11 justičák999
 
Vážně a čím to ? Tos musel padnout tak z npor. na nstrm. ? Leda by Vám propláceli přesčasy :o) Kolik je vlastně ten diferák ? 2.800 ? Dík
  06.01.2007 16:21 Hetmánek M. <mhetmanek@seznam.cz>
 
Já to řeším tak, že už neudělám v práci vůbec nic navíc. Žádný výsledek, pokuta, starání se o služební vozidlo. Udělám pouze to, co musím - skupina dopravních nehod, nebudu nijak aktivní a má mi někdo zavolat, že mám jít na přesčas do práce - nezvedám mobil. Tak jsme se dohodli všichni na skupině, co nám můžou. Nedonesu, nepůjdu, nemám, nevím a když padne, tak rychle domů. P.S. jsme všichni ochotni dojet na demonstraci.
  06.01.2007 21:36 bankrot
 
Jediné výhody u dopravních nehod budou zlikvidovány-24 hodinové směny.