Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  07.01.2007 20:33 klik
 
jezní někde v ČR vůbec ještě 158 a PCO v čerňákách??? Vždyť se to nedá, jeden plot a polovinu toho na opasku nemam.
  07.01.2007 21:05 polda
 
Jo, v Ústí se ještě jezdí v čerňákách - a dokonce někdy i záloha...aspoň to...
  07.01.2007 21:33 velitel směny
 
V Příbrami také, záleží čistě na služebním funkcionáři, jakou ti dá náplň práce a jakou ústroj.
  07.01.2007 20:24 klik
 
Když se máme všichni vzdělávat a hrnout se nahoru jak nám tlučou do hlavy, zajímalo by mě, kdo asi tak bude jezdit 158, nebo PCO, to budou poškoláci??To je akorát tak bez zkušeností a bez znalosti taktiky atd. někde smahnou, a když vemu v potaz, že od nedávna se jezdí 158 a PCO v klasických uniformách, aby policistu pachatel asi dobře viděl(nedej bůh až budou nové fosforeskující bundy) tak se taky může stát i to nejhorší, a pak se asi něco už začne dít. Připadá mi, že u PČR není žádná prevence, ale problém se začne řešit až tehdy když bastane, a to je samozřejmě i s novým zákonem, ale mi tomu musíme předejít. A to 26.1.2007 jak již zde bylo řečeno.
  07.01.2007 20:30 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Nové bundy zatím nejsou, ale je jenom otázka času, kdy přijde model z Brna na uniformu reflexní vestu a tradá do obchůzky nebo na výjezd.
  07.01.2007 21:29 školák
 
Jo, s tim vzděláváním fakt nechápu, jak to myslí. Já jsem si dal žádost k řediteli na PA už 6 krát a pokaždý mi to zamítl!!!Tak nevim, jak se dostanu po kariérním žebříčku víš.Absolutně nechápu ten nový bezvadný kariérní řád.
  07.01.2007 20:09 klik
 
Takže 26.1.2007 v 13:00 hod na Letné, a je to ohlášené a tak?? Má to všechny náležitosti, co má taková demonstrace mít???
  07.01.2007 21:04 Pitbull
 
Kluci - to datum je předběžné a zatím se jeví jako nejlepší - ale právě na detailech, ohlášeních apod. se ještě pracuje - tak prosím ještě chvilku strpení. Vše se dozvíme včas tak, aby jsme se stačili dát dohromady. Ale jedno platí stále: Buďmě připraveni a pojďme do toho všichni společně!!!
  07.01.2007 21:13 Kuk
 
Nesloužím už sice v uniformě jako asi drtivá většina všech, co tu nechávají příspěvky, ale věřte, že na SKPV to není o moc lepší, než jinde. Policie musí fungovat jako celek a tak se já i moji kolegové 100% demonstrace zúčastníme
  07.01.2007 20:04 nespokojený
 
oprava:
demonstrace bude ve 13:00 před budovou MV na Letné.
  07.01.2007 19:56 nespokojený
 
reakce na výrok předsedy NOS:
26.1.2007 demonstrace před Úřadem vlády.
  07.01.2007 20:01 Pitbull
 
JO!JO!JO! Jednoznačná Moje odpověď zní: ANO!!!! Už jsme si, kolegové mohli zvyknout, že pomoci si musíme JEN a JEN SAMI!!!! Všichni ostatní se na nás vykašlou!!!! Takže JÁ za sebe opakuji: Já do té Prahy jedu!!!!!!!!!!!! A pevně věřím, že tam nebudu sám!!!! Dost s tím hnusem, lží a arogancí!!!!!!!
  07.01.2007 21:33 zdeny
 
Demonstrace-ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO, bohužel jinak to nepůjde. Dělají z nás akorát celou dobu šašky!!!!!!
  07.01.2007 19:54 nespokojený
 
My jsme informovali ministra vnitra o reálném stavu. Upozornili jsme ho na kritická úskalí, to znamená na skupinu policistů a policistek, kteří řekněme nejsou zcela spokojeni, mají obavu z toho, že jejich plat v roce 2006 a v roce 2007 bude rozdílný směrem dolů. Máme identifikovanou tu skupinu lidí, víme, o které lidi se jedná a v zásadě děláme kroky k tomu, aby se ta situace vyřešila pozitivně pro tyto lidi a abychom naplnili to, co se tady dlouhodobě slibuje. My jsme se zařídili naprosto přesně podle zákona, to znamená platové výměry v tuto chvíli jsou u všech policistů v rámci Policie České republiky vyšší než platové výměry v roce 2006. Samozřejmě je to závislé na době služby a na postavení, které ten člověk zastává.
cit.plk.Husák
TAKŽE OPĚT PLATOVÁ NIVELIZACE???Jaký je potom smysl nového zákona?
  07.01.2007 20:07 Pitbull
 
??????????? Nestíhám se divit???? Už i PP se nás snaží ukolébat??? Moc by mne zajímalo, co myslel tou identifikovanou skupinou - vždyť to je masa lidí - jednoduše řečeno: všichni na základních útvarech, OHS (samosebou mimo ved. odd.)!!!!!!! Nevím, nevím, tady asi někdo trošku spí...:-(
  07.01.2007 19:52 pozvání
 
Právě probíhá náborová akce NAJDI HLUPÁKA do řad policie.
  07.01.2007 19:12 Borik2
 
jBylo by dobré, nechat sepsat petici, kterou by mohli poodepsat ti, kteří nebudou z nějakého důvodu na demonstraci přijít...
  07.01.2007 19:07 Vítek <vitan@sezsnam.cz>
 
"Jsem přesvědčen o tom, že některé mýty, které provází náběh služebního zákona, byly rozptýleny. Myslím si, že na celou řadu věcí máme naprosto shodné názory." Si opravdu nevydíte do pusy. Nic se nerozptýlilo, akorát jsou policisté a hasiči vís naštvaní. Nevidíte co se děje, jak jsou všichni proti novému zákonu a proti vám pane Langre. Odstupte, nbebo něco začněte dělat. Doufám, že ve vás zůstalo trocha slušnosti.
  07.01.2007 19:29 xy
 
V něm a slušnost? Nevěř tomu. Bude dělat - mstít se...
  07.01.2007 20:07 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Ivan je tak férový, že vývrtka je proti němu rovná jak hřebík
  07.01.2007 19:01 Zlíňák
 
Dobrý den přeji všem svým kolegům, kteří jsou postižení novým zákonem, tak jako já. Já jsem již začal "protestovat" a to alespoň takto, že jsem šel v pátek na neschopenku, ono jestliže není žádný finanční rozdíl mezi pravidelným chozením do práce a klidným odpočinkem v kruhu rodinném, tak proč se zbytečně otravovat v práci. Nešel jsem na neschopenku sám, šli jsme téměř všichni mladí co jsme postiženi novým zákonem. Ať si služby pokryjí ti naší téměř důchodci, kterým opravdu přídali. Vedoucí to vcelku pochopil, ale samozřejmě to neposvětil. Aspoň malá forma protestu.
  07.01.2007 19:22 také zlíňák
 
tak to ti teda pěkně děkuji a já proč tam mám tu službu místo tebe, ale věz, že ti to vrátím a s chutí
  07.01.2007 19:28 xy
 
Tak to má být, u nás šli taky 4 lidi marodit.......!
  07.01.2007 19:52 dodo
 
Dej si pozor, počítám, že se začnou rojit různí kontrolní "orgáni" . Není nad to vybrat příslušníka, který nedodržuje léčebný režim :))))