Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  15.03.2008 22:29 předání názoru
 
Jak jsem dostal, prodávám, co je na tom pravdy nevím...

Bída české policie

02.02.2007



Ze zpovědi jednoho obyčejného policisty

Bída české policie

V Haló novinách z 13. 1. 2007 jsem našel článek o pochybné reorganizaci policejních složek.

Jsem také policista, tak mě moc zaujal. Mně se zdá reorganizace také pochybná, ale jinak. Možná se jedná i o vyhození několika starších policistů na vedoucích funkcích. Může jich ale být jen pár. Už byly troje prověrky, tak jich moc nezbývá. Podle mého názoru už to mohou být jen čistí lidé, kteří se dalšího výmyslu nemusí bát. Mají slušné vzdělání, postavení a zkušenosti. Po 16 letech od převratu se dovedou hájit.

Já jsem ale na dolním konci žebříčku a nemám kam couvnout, nemám ani vliv, ani dobrý plat těch, o kterých se psalo. Je smutné, že se na ně takhle tlačí, ale mohou odejít na výsluhu za pěkné odstupné a díky vzdělání a známostem ještě najít slušný pracovní poměr. Já jsem 25 let u policie, ale protože jsem nebyl v KSČ, nedostal jsem důstojnickou hodnost. Pak jsem ji nedostal proto, že jsem nevstoupil do ODS ani OF. Komunistům jsem nic neprovedl, jen si dělal svou práci. Jak jsem přísahal, sloužil jsem lidem, ne nějaké straně nebo pánům. Za můj názor jsem nebyl nikdy povýšen, ale ani vyhozen, natož ve vězení, jak se dnes chlubí mnozí poslanci a herci. Byl jsem perzekvován, ale protože jsem nezapálil žádný stoh, kravín, továrnu, ani nezabil žádného pošťáka nebo hasiče jako bratři Mašínové, tak mi po sametové, nebo krvavé, dodnes nevím, který termín platí, protože může platit jen jeden, OF nepřiznalo žádné zásluhy ani odškodnění za sabotáže proti státu.

Údajně zlí komunisté si za celá ta léta mé služby nedovolili mě bezdůvodně potrestat, ale teď za údajného práva, lidskosti a demokracie jsem byl 1. 1. 2007 degradován, a to hned o tři stupně, bylo mi sebráno osobní hodnocení. Dle § 51, který teď platí, jde o trest. Já se ale ničeho nedopustil, jen té hlouposti, že jsem nic neprivatizoval ani neukradl, a na rozdíl od premiéra jsem pořád poctivě ženatý.

Veřejnosti se v novinách i televizi tvrdí, že jsme dostali přidáno. Formálně je to pravda, v globálu jsme dostali 10 %. Nikdo už ale neví, že nám v tom slavném tržním hospodářství přestali platit příplatky za práci v sobotu, neděli, noci i svátek. Abych dostal zaplacenou jedinou hodinu přesčasu, musím jich zadarmo nejdřív odpracovat 150. Rád bych viděl nějakého manažera nebo poslance, aby za to něco dělal. Vedoucí, i ti, co píše paní Dubničková, o nic nepřišli. I podle nových tarifů mají skoro stejné hodnosti a teď navýšené platy. Letos jsem sloužil na svátky. Lidé se veselili s rodinami a já je chránil. Byl jsem odtržen od nejbližších v takovou chvíli. Aspoň jsem jim ale za to mohl něco koupit. Od letoška to bude zadarmo. Poslanci si asi myslí, že jsem nějaký úchyl a sloužím z rozmaru. Po změně hodnot v r. 1989 já ale pracuji pro peníze. Žádné kecy mi neuživí rodinu. Za vše se tvrdě platí. Mně ty příplatky činily velkou část platu. Těch 10 % navíc možná nahradí jen inflaci, která vesele roste, zatímco se nový zákon odkládal čtyři roky a s ním dorovnávání platů. Zato poslanci, také státní zaměstnanci jako já, si při platech okolo 70 000 vždycky přidali, prý omylem. Ale ani když jsou prý vláda odborníků, už to nikdy nedokázali napravit. Podle mne lhali. A kdo lže, ten i krade. Mně připadá jako nechutný výsměch poslanců, že právě na Nový rok místo slibovaného přidání peněz a kariérních jistot přišel Etický kodex policisty, kde se píše, že policisté mají vzorně plnit své povinnosti, chodit ustrojeni, reprezentovat policii, ba i ve volném čase být poctiví, slušní, i k zlodějům a vrahům, být dokonalí jako supermani, nikdy nebýt unaveni. Výše platu, soustavné snižování vážnosti policistů i jejich pravomocí je ale k tomuto v příkrém rozporu. Já to tedy dělal poctivě celá léta, nikdo mi nemusel kázat morálku. Důkazem je, jak dlouho jsem vydržel u tohoto poslání.

Teď jsem byl degradován na pouhého asistenta, v překladu - pomocníka. Tak potřebuji mít příklad. Začnu od hlavy. Jaký si mám vzít příklad, když náš první porevoluční prezident pan Havel kázal veřejně o vítězství pravdy, lásky a demokracie. Nahrabal si peníze za divadelní hry, co skončily v trezoru, protože se na ně nedá dívat, zabavil Lucernu, pustil z vězení policií pracně pochytaných 20 000 zlodějů a příživníků, a najednou někam zmizel, asi na svou haciendu v cizině. Další, prý ekonom, nám tvrdí, že nejlepší podnikatel, a tedy základ státu, je pan Kožený. Poctivě přišel k miliardám. Jen připravil Československou republiku o loďstvo, její lid o 1,7 miliardy korun. Pan Klaus zavedl 500 000 nezaměstnaných, prý rezervoár pracovních sil. Bohužel je ale musíme živit ze svých daní a oni nikdy pracovat nebudou. Zato já mám pracovat až do smrti, protože odchod do důchodu se oddaluje na 62 let. Těch se žádný policista na ulici nedožije. Generální prokurátor, nejvyšší světský spravedlivý, pan Šetina, podváděl s byty, zneužil své postavení, a když se mohl ospravedlnit před televizí, cpal se, až se mu roztrhla košile a rozeply kalhoty. Biskup pan Graubner, nejvyšší božská spravedlnost, okradl firmu, kterou měl propagovat, o mešní víno. Pan Macek dluží za svou neschopnost podnikat 300 000 000 , ale nesplatil ani korunu. Ať to zaplatí blbí dělníci. Ministr obrany a navíc neomylný věštec sestřelil letadlo, ve kterém sám letěl. Tak nevím, jak takový odborník neumí zacházet se zbraní a věštec neví, že to spadne? Podle mě to bylo nejméně obecné ohrožení, ale opět se nic nestalo. Pan ministr vnitra Ruml haněl čestné doktoráty komunistů, ale jeho VŠ udělal jeho služební řidič v Plzni. Vzal si mercedes od Helbigů, tučné odchodné a zmizel. Další pan ministr vnitra Langoš, místo aby prosazoval bezpečnost lidu, úctu k policii, podporoval vzpoury lidských hyen ve věznicích. Tak dlouho porušoval dopravní předpisy a pravidla silničního provozu, ohrožoval ostatní účastníky, až se zabil. Tak bych mohl pokračovat ještě dlouho, ale ve vězení je jen pan Svoboda. To jsou ty zářné příklady morálky?

Noví ministři vnitra i poslanci nám 16 let slibovali, že posílí výkon služby na ulicích a bezpečnost, ale kriminalita několikrát stoupla. Přibyly jen úřady, kolky, formuláře. Vedoucí nepřenesli přes srdce, že policista v terénu, který denně nasazuje zdraví, ba i život, jako teď ten hasič, že si za přesčasy a odloučení od rodin vysloužil víc peněz, než sice vyšší funkce nebo hodnost, kteří ale dělají práci jen v teplé místnosti od 7.00 do 15.30, ve všední dny a riskují jen, že si spálí prsty od kafe nebo polijí kalhoty. Takoví vydrží do 62 let klidně sedět u počítače.

Se mnou to ale brzy v noci někde sekne, zvlášť teď, když mrzne a klouže to. Asi se vůbec penze nedožiji. Odkládá se stále déle, tak nevím, nač ten rezervoár pracovních sil.

My na základních útvarech přišli o hodnosti, úctu lidí a průměrně o 1000 Kč. Neznám nikoho, kdo by byl vyhozen nebo dobrovolně odešel z ředitelství, ale z motorizované jednotky jich odchází šest, od nás tři. Obdobně je to i jinde a já o tom také uvažuji. Jsem už ale příliš starý na to, abych začínal jinde znova, po letech obětovaných polici a lidu.

Poslední pan ministr vnitra Langer se sebejistě usmívá, prý se nic vážného neděje. Jemu ne. Ale až my dole dostaneme ty očesané výplaty, odejde nás ještě víc. Zůstane nás málo a nevím, zda budu chtít za takové jednání aktivně pracovat. Pro lháře a lidi, co si z nás dělají srandu, nebudu nasazovat život. Podle nového řádu mohu být vyhozen i za přestupek nebo pár vylhaných stížností. Přitom musím každého zloděje a lumpa, proti kterému zakročuji, poučit o jeho právech. Pořád se mele, že neznalost zákona neomlouvá. Přitom když je někdo 15x v base, měl by to znát. Každého občana musím poučit, že si může stěžovat. Nic se za to neplatí, tak by byl vůl, kdyby to neudělal. Občas to vyjde, i když to není pravda.

Lidé nám vyčítají, že málo děláme a bereme moc peněz, jsme zlí a líní. Není to tak, ale lidi nás k tomu nutí, ba i soudy, poslanci a tisk. Nemůžeme každého lumpa chytit, protože na rozdíl od pana Havla a Baudyše nejsme vševědoucí a všudypřítomní. Nikdo nechce vidět, že policie sice občas, ale přece někoho chytí. Policie ale o případu nerozhoduje. Stačí slib 10x soudně trestaného lumpa, ale s čistým štítem, protože platí, že když má odsezeno, hledí se na něj, jako by nebyl trestán. Pěkná blbost. Soudce ho pustí. Když se to stane podesáté, necháme ty zbytečnosti, protože se honíme pořád dokola. Lidé nevidí, že za to nemůžeme. A když je něco většího, soudy se táhnou 10 let, policisté zapomínají a právníci tloustnou. A když už se konečně někdo zavře, má se tam jako v ráji. I když prý nic neděláme, věznice jsou přeplněné. Lupiči, vrazi a příživníci se válí v pokojích hotelového typu, bez práce mají byt, teplo, jídlo, televizi, tělocvičnu, návštěvní místnost. Policisté se o vše postarají. Já chráním bezpečnost lidu i státu, ale za vše musím tvrdě platit, vzdělávat se a starat o rodinu, vychovávat děti. O jejich potomky se stará stát. Romové se místo trestu vyučí, nejlépe zámečníkem, aby mohl lépe krást. Všechno platí - dělníci.

Nějak jste všichni zapomněli, že v hrůze z toho, aby někdo náhodou nedostal omylem pokutu, nebo, nedej bože, dal policista facku poslanci, který se mu v opilosti směje, uráží ho a napadá, sebrali všechny pravomoci a respekt? Třeba jste už zapomněli na pana Rumla. Já ne. Že policista, vyučený cukrář nebo zedník, nezná tolik o strojařině jako student strojárny, tak je blbec?

Nevšimli jste si, že mezi těmi agresivními policisty a těmi, co se dopustili krádeží i jiného protiprávního jednání, jsou převážně mladí policisté? Už to není ta stará poctivá dělnická třída. K policii nastupují lidé, kteří nemají práci, myslí si, že je u nás lehárna, nebo si léčí komplexy. Čekají spoustu peněz, ale omyl. Tak zneužívají dobré jméno policie. A lidi nás narozdíl od vojáků hází do jednoho pytle.

Jak máme mít vážnost u lidí, když se národním sportem stalo kradení čepic starším policistům na ulicích? Mladý fracek, synáček snadno a podvodně zbohatlého podnikatele, poslance či právníka, stylu pana Koženého, se nudí. Nemá zájem o kroužky, na sport je líný. Chlastá a fetuje, má spoustu peněz, ani neví, jak je utratit. Fláká se po městě a vytahuje před dívkami. Je mu 20, má džíny, sportovní boty Adidas. Jde si klidně na červenou. Chytí ho starší policista bez protekce. Chce doklady a pokutu. Fracek se směje, na co doklady, když je demokracie a on si může dělat, co chce. Vždyť pan biskup Malý prohlásil, že pro něj byla největší zábava porušovat předpisy a smát se esenbákům. V policistovi to vře, ale jen trochu zvýší hlas. To ale začne hulákat i fracek, co si to na něj, slušného člověka, policista dovoluje. Když policista trvá na svém, strhne mu fracek čepici a utíká. Poldovi může být podle nových zákonů až 62 let, 12 hodin ve službě a je ověšen pouty, těžkým opaskem, pistolí, obuškem, brašnou na spisy, má zimní boty. I když se mine, jak se policista rozběhne, zákonitě mu stejně spadne čepice. Pro všechny je to hrozná sranda, zvlášť když mladý fracek lehce uteče. Už se ale stalo, že polda dělal poctivě prověrky z tělocviku a fracka doběhl. Hodil mu háka, fracek se natáhl a odřel hubu i drahé kvádro. Najednou je po srandě. Synáček se dovolává tisku i tatínka, že se dopustil urážky veřejného činitele na veřejnosti není pravda, byla to přece jen klukovina. Polda ale z toho mohl mít i infarkt, když pomineme tu ostudu, kdyby mu utekl. V každém případě je policista propadající, protože i když provedl zákrok podle předpisu, nebyl ustrojen. Neměl, no přece čepici. Tak se nedivte, když radši policisté nic nevidí, stojí jen na kontrolních bodech a drží si čepici. Teď vyšly i zkoušky z tělocviku, kde se vůbec nebere v úvahu věk policisty, i když každý ví, že výkon po 35 letech věku klesá. Chtějí se na nás úplné nesmysly a nemožnosti. Zamyslete se nad tím, co chcete. Pořádnou, poctivou policii nebo bandu krásně ustrojených, ale opatrných policistů?
  08.01.2007 18:10 sv. duch Vám žehnej
 
Dobrý den! Jmenuji se MiloslavJandík, jsem zdravý, kokos mi bude 65 hned a jsem 100%-ně zvěřící. Divý a praktikulující břečťan. Drát se touto cestou vydojuji k městům drti. Vjem zásadně nejen proti chřestu drtí, ale i proti jakýmkoliv pálkám, hororu a hlásili. Jsem pro to, aby drazí tenisti a váleční zločinci, jako chleba v současné době americký dizident Gjorg Bush, který pálkami válkami ve Vietnamu v baráku i jinde, vraždí kamiony a vidí, byli oplodněni k doživotnímu ponětí do vody, a byli v domnění vězení, ale ne křest drtí. Nikdo nedal nikomu bojkot, jedině Duch a proto jediné z much má právo člověku robot pomočit. Toto je můj lavor jako věřícího Čuka a Geka. Uvítám difuzi, otevřený katalog, nejen na toto tréma, prostřednictvím mého detailu: miloslavjandik@volny.cz. Děkuji za malou pozornost a dluh Vám žehrej, aby jste pochopili smysl mého přístřešku.
  08.01.2007 18:52 MMM
 
nádherný přístřešek strážníku "Creptry"
  08.01.2007 17:31 zápaďák
 
Kolegové a kolegyně. Domnívám se, že v dané době nemá cenu se zde dohadovat, jak je tomu na kterém okrese a napadat Prahu. V Praze jsem sloužil 12 let a to na MOP Prahy 1 a tato služba byla svým způsobem specifická. Teď sloužím 4 roky na vesnickém oddělení IV. typu a také žádný med. Byl jsem v 9TT, teď jsem v 5TT a propad 1.700,-Kč čistého měsíčně. U nás na okrese byli všichni operační dáni do 6TT, nevím proč, neboť u nás nejsou schopni nic rozhodnout, vždy si to musím určit sám a to ať se jedná o výjezd - technika, o vyřešení na místě, atd. Nenapadejme se zde a držme všichni pohromadě a pojďme společně bojovat za naše práva. Tady nejde jen o platy, ale o celý zákon, který je paskvilní a je pouze pro ty nahoře, nikoli pro policisty v ulici. Prosím Vás, buďme soudržní, nenechme se rozeštvat, neboť jde o společný cíl. Buďme vždy profesionální i v této cituaci, nezapomeňtem že se na tento server dostanou i občané, tak i zde uveřejněnými příspěvky můžeme tyto získat na naší stranu.
  08.01.2007 17:46 nemám pravdu ?
 
Tak nevím, má ten operační v náplni práce rozhodování co a jak budeš dělat. Není to v tvé náplni práce a tvého vedoucího? On není na místě, koordinuje a zajišťuje. Je to o p e r a č n í pracovník. To, že ti poradí je jeho dobrá vůle, když vidí, že nevíš kudy kam a je to kolega. Asi proto potom do ÚZ píšete z pokynu, či nařízení OD. Kryjete si záda, co kdyby náhodou. N E T V R D Í M, že to děláte všichni.
  08.01.2007 19:05 VO
 
Je to smutný, opravdu, že v 5TT si nejsi schopen poradit na místě činu. Ani neříkej žes měl 9TT. Nechtěl bych tě na svém oddělení ani v 2TT.
PS Jedním dechem nabádáš k nenapadání a v zápětí to provedeš sám.
  08.01.2007 20:35 Luděk Myslikovjan <ludek.myslikovjan@atlas.cz>
 
Vážený kolego, souhlasím s reakcemi zde uvedenými. Sám pracuji na operačním, taky jsem v 6 TT a mohu ti zodpovědně říct, že náplní operačního není jak už z katalogu činností vyplívá, kdy a kam pojede výjezd, nebo krim technik, psovod atd. a co se na místě bude konat, ale především koordinace činností složek Policie. Ty si vyžádáš součinnost z jasně daných důvodů a operační ti tu součinnost zajistí. Jinak ti přeji úspěšný den a dovoluji si tě upozornit, že i ty jelikož jsi v 5TT máš možnost postoupit do 6TT.
  08.01.2007 23:13 :o)
 
pro zápaďáka

Chápu tě, trochu ses rozohnil a ono to ujelo a potom sis to po sobě nepřečet. Jinak nevěřím, že bys to napsal. Chlapče hlavu vzhůru. Dvakrát měř, jednou řež.
  08.01.2007 16:43 ---
 
pro EsPe- V žádném případě vám nezávidím a přeji vám ve vašem boji úspěch, zvláště pak v boji o zachování výsluh v původní výši, valorizaci atd.. Souhlasím s tebou, že převádění pracovních poměrů na dobu určitou a řada dalších věcí v zákoně je prasečina, ale mohu ti zodpovědně říct, že jako bývalý policista jsem sám překvapen některými zde uváděnými příjmy policistů. Přeji vám to, ale pokud budete svůj odpor proti novému zákonu stále zdůvodňovat hlavně "malými platy", okrádáním, za takové prachy nevidím, neslyším, nic nedělám, tak tím podporu širší veřejnosti nezískáte, spíš můžete hodně lidí "nasrat"
  08.01.2007 18:38 EsPe
 
Jak jsem řekl, je to otázka srovnání - odečti 4.000,- za příplatky SE+NE, noční atd. ( pobíraj i zdravotníci a pod. ), odečti 300 za směnnost ( toto by měli ostatní pobírat také např. zdr sestry), odečti 1.900,- hodnostní ( zdůraznění a zhodnocení praxe a odpovědnosti ), odečti 3.000,-Kč za riziko ( v mém případě naprosto oprávněné ), zákaz podnikat a dostaneme se k platu, který by měl dle započítané praxi z hruba korespondovat s pracovníky v rozpočtových organizacích a jistě znáš aróma u policie, jak se slouží v " pohodě " jak s člověkem zametaj nadřízení.
A upřímně u policie mě již drží ta jistota práce, protože mám již všeho nad hlavu - jinak jsem šel k policii z přesvědčení a ne jako dnes, protože není kam dloubnout, tak jdu mezi " fíky ". Poslední co řeknu, že za tu dobu co jsem u Policie ČR, tedy od 1995 se toho tolik změnilo - hlavně v posledních asi tak 5 letech, že by se ti to také asi nelíbilo a hlavně to co se děje nyní. Není přeci samo sebou, že jsem takto tolik píšou kolegové a že okolo najednou slyším jen samé nadávky na ty co to takhlen uvařili. Stačilo mít zákon jako Slováci a byl klid - nic víc, nic míň. Jinak vím, že v civilu na nás nečekají s otevřenou náručí a že nic není zadarmo - Pravdou je že pražáci jsou v jiném postavení, co se týče uplatnění a v regionech s velkou nezaměstnaností je to o tom, že člověk u té policie bude přes to, že se topí v nových případech, které ani nestíhá přijímat a sklízí neustále hořké ovoce z tohoto nestíhání.
  08.01.2007 18:54 ---
 
O atmosféře mi nic neříkej, od policie jsem odešel jen a pouze pro to, že se řídím heslem, že nejhorší je pracovat s volem, tím spíš, je-li to nadřízený vůl . A mohu tě ubezpečit, že mým odchodem se nic nezměnilo a ten vůj je tam a spokojený stále. Jen já mám teď lepší spaní a nesvírá se mi žaludek když kolem toho baráku, kde jsem sloužil, jdu. Dnes už bych měl žaludeční vředy, ne-li infarkt. Nemám sice 30 000, které bych dnes měl, ale jsem v pohodě.
  08.01.2007 16:36 Soptík R.
 
Kolegové, tak jsme dnes obdrželi také platové výměry. I když započítám odměnu za služební pohotovost (dle vzorce uvedeného na www.osh.cz - sekce odměňování), dochází u nás k propadu ročního hrubého příjmu cca od 25.000 do 45.000 Kč. To je výsměch všem směnovým hasičům. Ano, pan ministr měl pravdu - navýšily se tarify. Ale propad platu zařídilo zrušení příplatlů za soboty, neděle, svátky a noční, které nemohlo srovnat navýšení tarifní tabulky o 10%. A zařazení směnových hasičů do II. skupiny zvláštního příplatku není ničím jiným než plivnutím do tváře. Nemluvě o tom, že pánové v kancelářích mají ZP stejný, ne-li vyšší než "mokří" hasiči.

Pánové úředníci, kteří jste viděli zásah maximálně v pořadu TV Nova "112", styďte se.

Mluvím za hasiče, protože znám problematiku, ale předpokládám, že u ostatních bezpečnostních sborů to není jiné.
  08.01.2007 18:33 policista z Vyškova
 
Plně souhlasím s hasičem Soptíkem, já sloužím u PČR a stejně jako on sloužím soboty, neděle, noční, poř. i svátky a navýšení tarifní tabulky o 10%, mi nikdy nenahradí to co mi bylo novým zákonem odebráno. Je to ostuda našeho pana ministra co pro nás vybojoval. Ale stejně jako v předcházejících názorech si i já myslím, že nejde jen o tuto konkrétní věc, ale celý zákon je paskvil, se kterým nemůžem souhlasit a proto musíme všichni držet pohromadě, být jednotní a 26.1.2007 sraz v Praze. Tímto bych chtěl dále vyzvat všechny policisty hasiče, jističáky, no prostě všechny, kterých se tento paskvil týká, aby se sjednotili, drželi při sobě a šířili mezi své kolegy to že probíhá nějaká diskuze a že se všichni chystáme na Prahu, neboť jak jsem zjistil, mnoho našich kolegů dosud o ničem neví. Všechny vás zdravím a 26.1.2007 v PRAZE.
  08.01.2007 16:17 MC
 
můj diskusní příspěvek souvisí s poskytováním osobního příplatku. Do 31.12.2006 jsem měl přiznán osobní příplatek v souladu s § 7 NV 330/2003 Sb. V průběhu měsíce prosince 2006 jsem podepsal služební hodnocení v jehož závěru služ. funkcionář konstatuje, že navrhuje ponechat osobní příplatek v dosavadní výši. Ještě před koncem roku jsem požádal v souladu s § 18 odst. 2 zák. 186/1992 Sb. o přeložení. Dnem 1.1.2007 jsem byl ustanoven na jiné místo služebního působiště (rozhodnutí dle 361/2003 Sb.) jsem podepsal dnes 8.1.2007. Rozhodnutím mi není přiznán žádný osobní příplatek. Vím, že osobní příplatek byl a je nenárokovou složkou platu. Ale zároveň z NV 330/2003Sb. (§7) a podobně i § 122 361/2003 Sb. vyplývá, že osobní je možné přiznat, snížit nebo odejmout jen na základě rozhodnutí, které musí být i zdůvodněno. Žádné takové rozhodnutí jsem na konci roku nepřevzal a není nic o osobním uvedeno ani v novém rozhodnutí. Ptám se na názor, případně zkušenost, jestli je na místě se odvolat nebo ne.díky za příspěvky
  08.01.2007 17:35 xy
 
Mám stejný názor a všichni jsme se odvolali proti osobnímu. Uvidíme.... Osobní nám snížili o cca. 50-90%, aniž by jsme byli přeloženi...
  09.01.2007 07:55 MC
 
to mě těší, že nejsem v názoru osamocen. Jinými slovy se dívám na věc tak, že pokud je mi jednou osobní příplatek přiznán formou rozhodnutí, pak mi může být odebrán nebo snížen opět pouze rozhodnutím, neboť NV 330/2003 a hlavně § 122 z. 361/2003 jinou formu odebrání nepřipouští. Až budete znát výsledek odvolání, dejte zde vědět.
  08.01.2007 15:27 kolik chcete?
 
Chlapi,na co si pořád stěžujete??Vždyť můžete jít jinam...
  08.01.2007 15:37 martin
 
Zase tu otravuje nějaký civilní MUDL, co nemá páru o naší práci. Jestli se ti tu nelíbí, tak jdi jinam. Chtěl bych vidět tebe jezdit výjezd 158 s 16,500 kč. kde máme jistotu, že se vrátíme domů...to je úžasně ohodnocená práce policie na ulici.
  08.01.2007 15:42 karel
 
Kdo tu práci bude dělat, kancelářští policisté co mají 30 a více..............Uvědomte si, že policie je posuzována dle policistů co jsou na ulici, každý den a né podle policistů co odsedí 8,5 hodinovou šichtu v kanclu a jdou domů. Hlavně jak zde již bylo zmiňováno na jednoho policistu na ulici, asi spadají 3 kafíčkoví policisté (jinak krásné srovnání, že)
  08.01.2007 17:26 KOLIK CHCI ?
 
Na tohle už nemám sil, nezlobte se pane /kolik chcete?/, ale používáte argument poněkud stupidní. Myslím, že mám právo žít jako člověk a uživit svou rodinu. Plat přiměřený tomu, že nikdy nevím zda se vrátím domu, něbo někdo z kolegů přijde oznámit manželce, že je vdova. To že se ozveme je tedy špatně. Každý tady operuje civilem, kolik se tam bere. Jen tam mezi náma děvčaty, máte právo STÁVKOVAT za své mzdy. Tak toho využijte civilisti. To tak opravdu ve zkratce. Chytrému napověz, hloupého kopni. Nechci Vás nijak urážet, to jen tak povšechně.
  08.01.2007 18:45 rené
 
Jestliže, máš příplatky za odpracované hodiny v sobotu , neděli , svátek a noční tak do toho nemluv, nerozumíš tomu.
  08.01.2007 18:49 kobra
 
Kluci, tyhle provokace tu už několikrát byly. A odpozoroval jsem, že nejvíc na ně platilo - NEREAGOVAT!! na ně nijakým způsobem. Vůbec se nesnížit k tomu, s nimi diskutovat, vysvětlovat jim něco, o čem namají ani šajnu atd. To je právě to, co oni chtějí. Lepší je ozvat se kolegovi, co chce v něčem poradit nebo něco neví. Takové stupidity nechte plavat. Čus
  08.01.2007 19:07 ExWilax
 
V něčem máš pravdu. i když jim tu práci za ty prachy nezávidím.
  08.01.2007 15:27 Lachtan <lachtan158@seznam.cz>
 
Dobrý den p. ministře, chtěl bych se zeptat proč polcista sloužící v Praze jako DS (dozorčí služba) je zařazen v 5. TT nebo dokonce v 6. TT Osobně jsem zařazen v 4.TT okr. Karviná. Zajímalo by mě, zda policista v Praze vykonává jinou, nebo náročnější činnost než já. Dále bych se chtěl zeptat, zda vám přijde 300,-Kč osobního ohodnocení za 10 let služby u PČR v pořádku. Chápu, že se jedná o nenárokovou složku. Domnívím se, že přerozdělování os. ohodnocení dává VO (vedoucí oddělení) až příliš velkou moc. Jiný kolega za stejně odsluženou dobu má os. ohodnocení ve výši 2.500,-Kč. Byl bych velice rád, kdybyste projevil s námi solidaritu a navštívil alespoň nějaký zkl. útvar a ztrávil tam jednu 12 h. službu. K navýšení platu opravdu došlo, ale pouze u 5 TT a výš. Jenže tito policisté, zejména zpracovateleé již mají docela slušné osobní ohodnocení. Děkuji za odpověď . Policista okr. Karviná.
  08.01.2007 15:42 kolik chcete?
 
Ano,v Praze je to o něčem jiném!Na dědině stihneš ještě i kozu pást
  08.01.2007 15:51 martin
 
Stejná práce, mám 5 PT a jsem na okrese a na kraji za naprosto stejnou práci mají 7 PT, chtěl bych vědět, jaký je tu rozdíl? mohl by mi to někdo vysvětlit? Praha, stát ve státě, tam platí úplně jiná pravidla. Je to neskutečný bordel, každý plive policistům do tváře a neustálé nám hází klacky pod nohy.
  08.01.2007 16:06 Satan
 
for Kolik chcete?

To se Ti povedlo. Zase jeden, kterému není rady.
  08.01.2007 17:21 taky jeden <takje@seznam.cz>
 
Tak to máš ještě skvělý. Já mám odslouženo 15 let a v současné době osobní žádné. Musím podotknout, že koncem prosince 2006 ještě 1000,- Kč a najednou na nule. Bez vysvětlení, bez rozhodnutí, prostě jen tak.
  08.01.2007 17:34 Pořád stejný kecy
 
Ano chlapi, to je bohužel pravda. Sloužím v Praze na MO P a mám 5TT, ale většina spisových a dozorčí má 6TT, několik hlídkových má 4TT a zbytek 3TT. Je také pravda, že na sousedním MO P mají DS 5TT a to jsme stejné OŘ. Všichni DS se tam odvolali a chtějí 6TT. Jsem bývalý územák a dřív jsem měl 8TT. Na kluky z venkova je to podraz.
  09.01.2007 14:44 lachtan
 
for kolik chcete ?
Zajímalo by mě kde sloužíš a s jakým zařazením, můžu tě ujistit, že v našem okrese je stejný nápad jako v Praze, taky jsem tam sloužil a vím jak to v Praze chodí. Myslím si, že všichni DS by měli mít stejnou TT bez rozdílu, kde slouží.
  08.01.2007 14:47 martin
 
Tak co jak to vidíte s tou demonstrací? S E J D E M E S E T A M ? ? ?
  08.01.2007 19:08 rené
 
ano, každý komu není jedno, že je omezen oproti jiným na svých ústavních právech vzhledem k příplatkům a dalším špatným věcech nového služebního zákona např. neplacené černé hodiny, by měl jí demonstrovat. Já jdu!
  08.01.2007 13:57 Justiční stráž
 
Stále nemáme Platový výměr!!!!!!!!!!!Asi se někde stale chyba pane ministře.Demonstrace musí být!!!!!!!!!
  08.01.2007 14:08 JS
 
My už ho máme. Jako deňáci po 4 letech jsme si polepšili. Hůř na tom jsou směnaři, co jsou tu 8let a více. Ty šli dolů.
  08.01.2007 13:57 j
 
Stále nemáme Platový výměr!!!!!!!!!!!Asi se někde stale chyba pane ministře.Demonstrace musí být!!!!!!!!!