Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.08.2005 14:01 Tomáš Stýblo
 
Ďáblův advokát: "atheistova" úvaha o levici a náboženství

Levice vždy trpěla jedním neduhem: pevnou, či snad dokonce slepou vírou v etickou podstatu lidství, vírou, že člověk je v jádru dobrý. Při pokusu aplikovat tuto víru ve společenské realitě se však objevil problém: náboženský pojem "prvotního hříchu" vystoupil ve vší své hrůznosti.

Ukázalo se, že v člověku pořád ještě zůstává příliš mnoho z krutého zvířete, ze kterého se evolučním procesem vyvinul. Přežití silnějšího a bezohledná, individualistická konkurence - onen ve své podstatě hluboce amorální, základní mechanismus evoluce - je právě oním prvotním hříchem, se kterým se humanita musí nějak vypořádat. Jeho vliv na každodenní lidské rozhodování levice hluboce podcenila.

Nakonec i stará levicová představa o osvícené elitní avantgardě, která po získání absolutní moci dovede masy do ráje, byla vývojem odkázána na smetiště dějin: ukázalo se, že ony osvícené elity byly ve skutečnosti také jen nelidskými zvířaty, možná ještě horšími než ovládaní plebejci.

Levice v tomto historickém případě neváhala přijmout taktiku svých fašistických oponentů, ideu velkých vůdců jako stvořených pro ideologické uctívání a následnou mumifikaci v mauzoleu. Obdobně by se v dnešní době mohla něčemu přiučit od amerických neokonzervativců nebo Bin Ládinových islamistů.

Tyto dvě skupiny autoritářů, odlišující se od sebe prakticky pouze reálnou mocí, mají stejné záměry i konzervativní vize, a stejný, efektivní nástroj pro prosazování těchto cílů: náboženství.

Náboženství není dobré ani špatné samo o sobě, z politického hlediska je nástrojem ideologické kontroly: záleží na tom, pro jaké účely je jím poskytovaná moc využita. Každá politická ideologie je ve své podstatě náboženstvím: předepisuje či zavrhuje hodnoty a podává nějakým způsobem zredukovaný, schematický pohled na svět, který je největším společným jmenovatelem toho, na čem se ještě dokáží lidé ve vší své rozdílnosti shodnout.

Politické ideologie i náboženství jsou tak v první řadě nástrojem sociální soudržnosti: obě slouží k vytvoření společného myšlenkového a hodnotového prostoru, který poskytuje společnosti ochranu před individualistickým rozkladem a anomií. Levice by se měla přestat náboženství vyhýbat, představuje totiž možnost, jak prosadit levicové ideje bez pádu do pasti centralizované totality.

Jsou špatná náboženství a dobrá náboženství. Z politického hlediska se liší především tím, jak dobře jsou zneužitelná k vytvoření státně-církevních, tj. totalitních a přísně hierarchických společenských struktur.

Dobře navržené náboženství dokáže svou hlavní funkci - udržování sociální soudržnosti - plnit decentralizovaným způsobem. Předepisuje hodnoty, ale nevytváří centralizované struktury pro jejich prosazování. Moc tak zůstává rozložena mezi jedince, kteří toto náboženství vyznávají.

Některá původní čínská náboženství takto dokázala dlouhodobě fungovat v rámci starověké Číny, která měla na dnešní poměry velmi malou míru byrokracie a systémů k prosazování centrální moci a dohledu.

Křesťanství takto fungovat nedokázalo, možná v důsledku svého přílišného zaměření na fenomén jediného Boha jako na symbol omnipotentní, centralizované moci, sídlící v jakési externí entitě, a nikoliv v lidech samotných. Takový koncept je až příliš snadno možné převést na svůdnou představu osvícené, centralizované moci lidské.

Z hlediska centralizace jde o obdobný rozdíl jako mezi "volným trhem" a centrální kontrolou ekonomiky: volný trh dokáže do určité míry využít - jistě omezený - samoorganizační potenciál společnosti a vytvořit tak základy pro decentralizaci moci.

Skutečná levice by neměla volný trh zavrhovat, naopak by ho měla bedlivě studovat, protože je funkčním příkladem toho, čemu anarchisté věří už od počátku: že společnost jako komplexní system má značnou schopnost samoorganizace, že v ní dokáží spontánně vzniknout struktury pro přenášení informací a decentralizovanou koordinaci velmi komplexních procesů.

Bohužel i dnešní "moderní" socialisté si tento fascinující aspekt trhu neuvědomují, vidí v něm jenom ideologický nástroj kapitalistů pro zotročování nemajetné většiny populace a ve vší vážnosti prosazují jakési vize ekonomiky (a tudíž společnosti) řízené výkonným centrálním počítačem.

A stejně tak si neuvědomují samoorganizační potenciál náboženství. Společnost bez náboženství, bez sdílené, v principu náboženské představy reality, je nutné ovládat centrálně, donucováním, autoritářskými metodami, jelikož bez této sdílené představy lidé nedokáží aplikovat své etické principy v praxi a společnost má pak tendenci se rozložit.

Nicméně většinou se nerozloží: mocní a schopní si uvědomí situaci a začnou sociální soudržnost rekonstruovat po svém, tak jako to dělají američtí neokonzervativci a arabští islamisté. A využijí k tomu fašistické ideje a odpovídající centralistické variace náboženské víry. Společnost individualismem zaslepených liberálů tak nevědomky vytvoří fašismus.

Levičáci by si měli přestat hrát na atheisty. Ve skutečnosti nic takového jako pozitivní atheismus neexistuje, jedinou alternativou k theismu je v životní praxi destruktivní nihilismus. Oddělovat politické a osobní ideje a hodnoty od náboženství nemá žádný význam.

Náboženství není o obrazu vousatého starce vznášejícího se na oblaku ani o doslovně interpretovaném souboru přidružených výchovných mýtů, ale o sdílených etických hodnotách a vytvoření sdílené, nezrelativizované představy světa, jejíž existence je podmínkou pro reálnou životní aplikaci hodnot a etických principů, a tím i pro existenci svobody v jakémkoliv smysluplném významu.

Dobré náboženství by mělo být upřímné: nemělo by lidem tvrdit, že předkládaný výklad světa je nějak "pravdivý", mělo by jim přiznat, že ve výkladu reality se už z podstaty lidského myšlení žádné pravdy dobrat nelze. Mělo by přiznat, že předkládaný výklad je mýtus, sice uměle vytvořený, ale zároveň pozitivní, jehož přijetím lze vykompenzovat omezenou schopnost lidského pochopení reality, a tím vytvořit základy světa, ve kterém lidská svoboda není zredukována na svou individualistickou, osamělou parodii.

Toto století bude velmi vhodnou dobou pro vytvoření nového, levicového náboženství, zvláště díky slábnoucí síle náboženství současného, totiž lidské víry ve vědu, "racionalitu" a technologicko-ekonomický pokrok. I filozofie je již odumřelá a neduživá, filozofové narazili na hranice možností sdíleného lidského pochopení a myšlenkového výkladu reality.

Věda se stala příliš složitou a příliš zneužitelnou: normálnímu člověku žádnou oporu při výkladu světa neposkytuje, protože je prostě příliš složitá. Věda jako systém výkladu reality se svou nepraktičností z hlediska lidského uvažování přiblížila ve své složitosti samotné realitě, jejíž pochopení měla pomocí systematizování usnadnit.

K tomu nedošlo. Naopak došlo k tomu, že lidé jsou obklopeni a čím dál více závislými na magických technologických černých skřínkách, jejichž fungování nerozumí a jež tak nabývají podoby magického amuletu z šamanských rituálů.

Na druhou stranu evolucí vytvořená lidská schopnost víry je tu pořád v neztenčené míře, pouze byla zahnána do podvědomí a klece individualistické pseudoracionality. Manipuluje tak s lidmi freudovským způsobem bez jejich vědomí, z čehož vyrůstá konzumerismus, komoditní fetišismus (máte rádi svůj mobil s individuálně vyměnitelným krytem, vyjadřujícím vaši osobnost?), sexuálně-redukcionistický pohled na lidskou existenci (a co takhle magické pilulky na zvětšení penisu nebo prsou?) a další legrace příznačné pro dnešní dobu.

Věda či její pseudovědecká interpretace by mohly být dobrým základem tohoto nového náboženství. Zaprvé jsou pseudovědecké myšlenky už ve společnosti rozšířené a zadruhé některé vědecké teorie přímo volají o přeměnu v pohádkové, výchovné mýty.

Třeba taková evoluční teorie, která nám, třeba ve fascinujícím podání Richarda Dawkinse, ve vší vědecké vážnosti tvrdí, že veškerý život a my sami jsme vznikli z kousků slizu či z mazlavých jílů s různou přilnavostí.

A nejen to, tvrdí nám dokonce, že celý tento vývoj či prostředí, které mu svými charakteristikami umožňuje průběh, nemá žádnou vnitřní entelechii ani teleologické směřování. Obě možnosti jsou stejně fascinující a nepředstavitelné: představa, že onen vývoj teleologický je, i představa, že takový není.

Průměrný člověk se vědě učí stejně, jako se dříve vyučovalo náboženství. Neučí se experiment a myšlenkový proces, místo toho jsou ve školách autoritářským způsobem memorovány apodiktické pravdy. Jak takové množství znalostí také jinak chcete populaci učit? A to množství bude jenom narůstat, exponenciálně.

Dalším příkladem budiž třeba kvantová mechanika, nebo jakákoliv složitější oblast matematiky, pro většinu lidí nepochopitelná a neověřitelná. Z takové vědy lidé vidí skutečně pouze její magické výsledky, různá technologická zařízení, neposkytuje jim tolik potřebný výklad reality a smyslu čehokoliv.

Celá kultura racionality jako vůdčího principu lidského uvažování, založená právě na vědeckém pokroku a materiálních výdobytcích, které lidem poskytla, přerostla lidské duševní schopnosti a stala se sama o sobě iracionální modlou.

Taková situace vytváří prostředí pro rekonstrukci víry a vznik nových náboženství. Náboženství a víra jsou ve své podstatě nesmírně racionální: rozumí totiž omezenosti lidského myšlení a umožňují tak člověku smysluplnou existenci v příliš komplexní realitě, kterou nelze pochopit.

Levice by měla věnovat víc filozofického úsilí této oblasti, uznat omezenost své víry v racionalitu a dobrou lidskou podstatu, a nabídnout lidem racionálně přijatelný, decentralizaci podporující, optimistický, humánní a nábožensky shrnující výklad světa, zahrnující socialistické politické principy. V dnešním světě "racionálního" nihilismu a masové deziluze s ním může uspět a získat tak základ pro demokratické prosazení svých myšlenek.

A ještě ohledně revoluce, tématu, kterému se v souvislosti s levicí lze jen těžko vyhnout.

Žádná revoluce nebude potřeba. Stejně tak jako žádná revoluce nebyla potřeba ke svržení tyranského "socialismu", nebude potřeba ani ke svržení globálně-amerického kapitalismu. Lidé se mohou se současným systémem vypořádat stejně, jako se vypořádali se systémy v zemích Sovětského bloku: prostě počkat a nechat je zcela vyhnít, nechat je rozložit se v důsledku jejich vlastní sebedestruktivní vnitřní podstaty.

Pokud se kapitalistický systém rozloží, jak Marx a jeho stoupenci předvídají, můžeme pouze doufat, že tentokrát bude připravena skupina ideologů méně asociálních, než byli ti, kteří převzali moc po pádu "komunismu". Úkolem levice je tyto ideology připravit. Historie chiliastických hnutí a náboženství, především těch východních, může poskytnout inspiraci.
  09.01.2007 21:45 kobra
 
A co takhle založit u některého z bank. ústavů číslo účtu. Na toto číslo by se dalo už teď posílat (upozurňuji je to JEN můj návrh!!)např. částka 100,-Kč. Víme kulo-hulo, jestli nebudou lowe potřeba i před "26.1.dnem nezávislosti". Není to částka, která by nás v tom letošním finanč.deficitu zruinovala. A současně by se dalo lehce vysledovat, kolik z nás to myslí opravdu vážně. Já v tomto věřím např. Pitbullovi nebo Lojzovi Náhlovskému. Pochybuji, že se najde kaskadér, který by vložil částky řádově v 1.000-cích, aby získal víc hlasů:-)) Na druhou stranu by to špatné nebylo... P.S. Vsunu to i na 2.kanál
  09.01.2007 21:47 lod v opravě
 
Spíš by měli důchodci a funkcionáři posílat peníze řadovým policistům, aby uživili své rodiny.
  09.01.2007 22:16 Pepa z depa
 
Už mě s těma důchodcema pěkně sereš, nejni důchodce jako důchodce. Já jsem si myslel, že jde o nás o všechny a ono to není pro důchodce. Potom vyloučíme jinou skupinu a tak dále. Do té toby než zůstaneš sám, tak jsi to myslel.
  09.01.2007 21:41 Policista z Ústí nad Labem 1
 
Rád bych využil této příležitosti a znovu bych položil dotaz, jak je možné, že musí policisté odsloužit 150 hodin zadarmo? Pokud se nemýlím, tak je to protiústavní. Může mi to někdo vysvětlit?
  09.01.2007 21:50 neobjektivnost
 
Řadoví policisté, funkcionář je těžko odpracuje i když má rizikový příspěvek.
  09.01.2007 21:51 Kolega
 
Ty nevíš, že co nejde jinde ve světě, je v naší republice normální? BANANA BANANA BANANA
  09.01.2007 21:58 martin
 
Ať žije nová Česká republika - se spoustou BANÁNů
  09.01.2007 22:01 policista z Vyškova
 
for Policista z Ústí nad Labem 1: Zkus se zeptat pana Štěpánka, jistě ti dá plnohodnotnou odpověď. Nebo se ho neptej, jeho odpověď by zcela jistě zněla tak, že se musí nejdříve poradit s Ivánkem a potom by vydal tiskové prohlášení, že o nic nejde a že je vše v pořádku a že se musí nadále jednat. Tyto ohrané fráze má zcela jistě naučené naspaměť. Ale jedno se mu upřít nedá, bojuje za nás statečně!!!!!
  09.01.2007 22:13 .a.
 
Vykašlete se už na odbory,většina z vás tam není a přesto po nich chcete zázraky během 14-ti dnů. Oficiálně zastupují cca. 10% policistů, kteří příspívají na chod kanceláře. Pro většinu z vás bylo 100,- kč měsíčně mnoho, k ničemu, tedˇsi stěžujete, žádáte pomoc a nadáváte. To vám není blbý! Přesto to, čeho dosáhnou, je pro všechny.
  09.01.2007 22:31 policista z Vyškova
 
for .a. : máš pravdu já už na ně kašlu, protože když jsem chtěl u nás na OŘ odbory založit a žádal jsem o pomoc pana Štěpánka, tak mi odpověděl že nemá čas a rovněž tak i jeho sekretářka a ať to zkusím někdy jindy. Takže co k tomu dodat. Mně nejde o blbou stovku, ale kdy nám s něčím pomohly.
  09.01.2007 21:06 mirek pro xy
 
Jestli viš o co se jedná a chtěl by si větší rentu, tak na to kamaráde zapomeň. Ona se má totiž zrušit pro všechny ! Je v návrhu že po 20-ti letech odsloužených 5.tisíc na pět let a potom si dělej co uznáš za vhodné. On soudruch křesťan Kalousek a Ivan to dokážou. Ten návrch má padnout s jmenováním nové vlády a jestli jsem se díval dobře na telku tak to bylo dnes.
  09.01.2007 21:16 poskok v 3PT
 
Je to pravda jestli se dá Kalousek dohromady s naším ministrem tak bůh s námi i s rentami.
  09.01.2007 21:27 policista z Vyškova
 
for pokok v 3PT: Já být na místě pana Kalouska, tak se hambou propadnu a nikdy už se neukážu na veřejnosti. Není nic jiného, než prospěchář, a jestli to ti nahoře nevidí, tak jsou úpně to stejné, jen se umí lépe přetvařovat. Napřed byl u ODS, potom u ČSSD, potom zase u ODS, pak se chtěl společně s ČSSD spojit s komanči a teď zase ODS. Co si o takovém člověku může myslet slušný člověk. Prostě hnus!!!
  09.01.2007 22:53 pepe
 
tak to nevím, kde jsi se tohle dozvěděl, to je zase jedna z kachen, nikdo si nedovolí zrušit rentu, protože slouží víc jak 65% policistů nad 15 let, umíš si představit jak by to dopadlo....,je jasné, že modří ptáci chtějí policii destabilizovat a docela se jim to povedlo, ale udělat takovýhle krok, tak by ji mohli zrušit....
  09.01.2007 20:57 kobra
 
Občas přelaďte i na www.policista.cz - objevují se tam názory, které tu nejsou a obráceně. Jsou zajímavé taky. Čus
  09.01.2007 21:02 aifell
 
také jedu na dvou frontách!!
  09.01.2007 21:30 policista z Vyškova
 
Čus kobro, doufám, že jsi dnes v práci plnil uložené úkoly a šířil jsi informace o demonstraci. Jen tak můžem dosáhnout úspěchu.
  09.01.2007 21:48 kobra
 
for Policista z Vyškova.
Samo litr, že jo. Dnes po linii našich soptíků, 1x Bzenec. Mám pokračovat?Čus
  09.01.2007 20:35 Pepa z depa
 
Ministr financí bratr Miroslav Kalousek. Pánové bude hůř.
  09.01.2007 20:38 .
 
tak se konečně dočkal....
  09.01.2007 20:42 aifell
 
Jo jo je to výsměch, jména Říman, Kalousek a náš Langer ...
Opravdu bych nikdy nevěřil, že budem v takovéto situaci ve státní službe jako státní zaměstnanci ... Je to ostuda našich politiků!!! Policisté uvažují o demonstraci, není to pane ministře k zamyšlení, kdyby jste byl v opozici už byste křičel a vyzýval byste ministra vnitra k odstoupení a co vy teď?? Opravdu si myslíte že za situaci u policie vy nenesete zodpovědnost??????
  09.01.2007 21:20 kobra
 
Už moje babička kdysi ŘíKaLa, že........ Sakra, dyť to je zbytečný:-)))
  09.01.2007 21:22 policista z Vyškova
 
for aifell: kamaráde, toho pána co si říká, že je náš ministr, vůbec nezajímají naše názory a co se týče jeho myšlení, tak to silně pochybuji, že tento člověk myslet dokáže. Protože kdyby alespooň trochu myslel, tak by mu určitě došlo, jak alarmující situace je policie a dalších složek patřících pod MV. Je vůbec nezajímá to, aby PČR byla funkční, protože to by bylo minus zejména pro pány nahoře. Pro ně je lepší, že panuje chaos, vnitřní rozbroje a ani si tak můžou v klidu plnit strožoky. Pokud to nevezmem do vlastních rukou a nevybojujem si DEMONSTRACÍ změny, tak nám budou v čele se soudruhem Kalouskem jen utahovat. Pan ministr byl někdy v listopadu na našem OOP a sliboval nám, jak se budem mít dobře, jak se nám všem navýší plat apod. Co z toho splnil vidíme všichni. Takže já jsem pro 26.1.2007 v PRAZE.
  09.01.2007 19:56 Pikolo <Tom@seznam.cz>
 
Důvod, že jste nám vzali příplatky proto, že jsme měli někdy více peněz než ti nad námi je divné. Proč bych neměl mít víc peněz když dělám 12 noční, svátky, víkendy!!!!!Ti lidé nad námi dělají jen 8 a to navíc jen přes týden!!!!
  09.01.2007 20:10 xy
 
A o tom to je.......... Kdyby nám nechali příplatky, tak by nikdo neremcal. A tím snížením osobního to ještě dodělali. Takže hurááá do Prahy!!
  09.01.2007 20:45 petr
 
plně s tebou souhlasím, 10procent je výsměch pro ty kdo slouží v noci, o víkendech a svátcích
  09.01.2007 20:52 martin
 
U nás na hlídkové službě to dělalo průměrně za měsíc 2,500 kč a kde je dle nového sl. zákona najdu...? kdybych šéfa naštval tak mi napíše klidně 15 šichet za měsíc noční a nikdo s tím nic neudělá a kde jsou pak za tyto služby peníze??? v 10 % to je směšné!
  09.01.2007 20:53 kobra
 
Přesně tento odstavec mě praštil do očí, když jsem celý článek četl. Chlapci, ale tu už pomalu ale jistě přestává jít jenom o tyto náležitosti, o jednotlivé položky platu (samolitr, že je to pro nás nejdůležitější), ale pokud sledujete tyto stránky delší dobu, nebo si stránky pročtete, zjistíte následující :
- lowe až na 1.místě. To je jisté!
- ostatní náležitosti s tím jdou ruku v ruce. Taky jisté!
- nespokojenost s celým systémem polic.práce. Jisté!
- rozčarování nad vysmíváním se všech resortních ale i
politických špiček nejen poldům,has.,věz.,just. Jisté!
- občané tady tu naši diskusi nesledují? Sledují!
- jsou spokojenější jak my? Ani náhodou!
- kde je psaný, že za 1/4roku tu nebude probíhat diskuse
např. OZ těchto resortů? Nepřekvapilo by mě to!

Mám pokračovat? Myslím, že není třeba. Stačí se podívat nahoru, na fotku. Mění se nejen kabáty, ale už i pozadí..:-)
  09.01.2007 21:17 Jonáš
 
OŠKUBALI ŘADOVÉ POLICISTY JE TO SMUTNÉ PRO CELOU POLICII.
  10.01.2007 22:09 Vnitro na dně
 
NESNÁŠÍM NADŘÍZENÉ, KTEŘÍ SE HOUPOU V KŘESLE A BEROU ZA TO RIZIKOVÉ PŘÍPLATKY, MOHOU SE NAJÍST JAKO LIDI, NEMUSÍ SE V RESTAURACÍCH ZESMĚŠŇOVAT STRAVENKAMI ZA 25,-Kč. TO JE REALITA DNEŠNÍ POLICIE.
  09.01.2007 19:51 Safrona
 
policista.cz - pitbull dal k dispozici mailovou adresu pro předběžné zjištění zájmu o demonstraci. během chvilky je tam 150 lidí, takže CHLAPI DO TOHO!!
  09.01.2007 21:19 Titanik
 
Je třeba se ozvat a být viděn, přál bych po 15 letech služby a obětování padnout do 3 platové třídy. To je hnus.
  09.01.2007 19:29 mirek pro kolegu
 
Sloužím u policie 21 let a myslím si , že už hůře být nemůže. Půjdem všichni ze služebního poměru a ať si pořádek hlídá Ivan!
  09.01.2007 19:33 xy
 
Tobě se to říká, když už máš 21 let odslouženo. Já po 15 letech určitě nechci brát jen 5500 rentu!
  09.01.2007 18:47 hans
 
Kolegové, rád bych se vrátil k tématu odborů, omlouvám se,ale nešlo to dřív a tak trochu opožděně. Sleduji na našem :-) fóru, jak se tu odbory pranýřují a postrádají důvěru. Z toho co píšete je mnohé naprostá pravda. Úsilí odborového snažení vidíme před sebeou v celé parádě. ALE !

Proč je výsledek takový ? Musíme si uvědomit s jakým mandátem odbory až dosud jednaly. Jakou měli podporu ? Byla to nicota, kolikrát jsme slyšely : na co odbory, stejně nemůžeme stávkovat, jen tam budu cpát peníze, atd.

Situace se změnila. Postupné zhoršování podmínek naší práce vyvrcholilo novým nespravedlivým zákonem. ( jabka a hrušky, pro každého něco ) Nový zákon přinesl do řad policie masívní nespokojenost a pohár trpělivosti poslání pomalu přetéká.

Faktem ale zůstává že bez odborů to prostě nepůjde a když, tak jen dočasně. Bez nich to totiž nejde nikde na světě ! Dřív nebo později se začnou zájmy jednotlivých skupin rozcházet. Už dnes si můžete všimnout rozkolů na intranetových hovorech s vedením PP. Někteří kolegové zde vyjadřují, jak oni dřeli za soudruha na obvodech za 3,50 na hodinu (nekecám, o kupní síle koruny a ekonomice země se pisatel nezmiňuje), jak si pak pohoršili, když šli na SKPV, ale zkousli to a dřeli do úmoru. Nápad TČ obrovský, brutalita v ulicích neskutečná (zdál se mi tu za soudruha docela pořádek )a jak se zná s tím či oním funkcionářem PP, který je férový chlap. Konečně přišel nový karierní řád a napravil soudruhovi letité křivdy.
Tady to začíná a bude to horší. No a dřív nebo později nás dobře placení manažeři zadupou. Že to jde o tom snad není pochyb.

Takže jen odbory mohou chránit zájmy všech a mít taky sílu celku. Někdo tě začne šikanovat, okrádat o dovolenou a obrátíš se na odborového právníka. Nemusíš do sporu vstupovat jako jednotlivec a pak nést následky svého neuváženého jednání.A o tom právě odbory jsou.

Pracoval jsem v akciovce s moderními a silnými odbory a můžu říct, že i vedení firmy je bralo jako seriozního partnera. Když se ti nezdály příplatky, tak ses prostě zeptal a ani mě nenapadlo, že to někdo bude brát osobně. Jasně pane, stala se asi chyba, mrknem na to, spravíme to. No když je to v kolektivní smlouvě, tak to tak musí být. V pohodě. Cesta k tomu je ale trnitá. Moderní odbory poslouží vedení i zaměstnacům.

Takže neagituji tady z dlouhé chvíle, nebo na žádost pana předsedy. Je ideální příležitost, aby se odbory staly moderní a účelnou organizací.

Taky si myslím, že by měli demonstraci podpořit. Už se to prostě rozjelo moc a já mám stejně jako vy pocit, že se vyjednávalo dlouho a k ničemu to nevedlo. Nemohu souhlasit s tím, že demonstrace je krajní řešení. To je až stávka. Nevím jestli policie v EU rovněž nemají nárok na stávku, ale to je otázka pro někoho z IPA, Eurocop.

Pánové já mám přihlášku před sebou a dám odborům svůj mandát.
  09.01.2007 18:29 nejsem policista <j.kad@centrum.cz>
 
Nejsem policista, ale vím, že práci na ulici nemohou dělat nespokojení zaměstnanci!! Demonstrace není špatná, ale 2 denní stávka policistů v přímém výkonu by politikům otevřela oči !!
  09.01.2007 19:03 Kolega
 
Civilisto, děkujeme Ti za podporu, ale to opravdu NEJDE. Stávka v přímém výkonu je absolutní nesmysl. Určitě žádnou civilní osobu, která bude žádat o pomoc Policii, nebude zajímat, jaké problémy máme. Ta osoba bude chtít profesionální jednání a také ho musí dostat.
Souhlasím, že se musí politikům otevřít oči. Ve středověku se to vyřešilo sice radikálně, ale o to víc účinně, a to defenestrací. V dnešní době takový akt je nemyslitelný, ale myslím si, že kalich hořkosti je už plný a je jen otázkou času, kdy přeteče. Takto je to myšleno nejen pro nás, státní zaměstnance, ale obecně i pro občany ČR.
  09.01.2007 21:21 soumrak vnitra
 
Je velká škoda, že platy vzrostly jen určitým skupinám a na řadové kluky se zapomnělo...