Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  31.12.2006 02:13 .. ..
 
Vážená kolegyně poldinko,
jsem také od firmy, proto ti tykám a žádám tě, abys můj následující text přes jeho možnou kontroverznost nepovažovala za provokativní, ale za podnět k zamyšlení nad stávající situací a výchoscích z ní, podaný expresivně s mírnou nadsázkou.
Je zbytečné plakat za ztracenou hodností jenom proto, že vysocí funkcionáři si chtějí podržet své plukovníky a nelíbí se jim oslovení "Pane rado". Zvykni si na inspektorku či vrchní asistentku, pak je to srozumitelnější dle zásady zákona: "Každému co jeho jest".
Ohledně přemnožených vysokoškoláků na tvém oddělení je třeba nejdříve se zeptat, jaká je společenská objednávka na působení vysokoškoláka u naší firmy ??? Dle starého zákona vlastně žádná, protože od postu OŘ výše byla až v poslední době vyžadována VŠ, do tohoto stupně to šlo na okrese a často i výše bez problémů i bez ní. Nový zákon žádá VŠ od komisaře výše, tedy jak víme od postu VO/ZVO, či u lepších postů na SKPV. To je ale známo od r.2003, takže to není žádná novinka, právě tak jako to, že důchodci zůstanou zabetonovaní ještě 4 roky. Jestli-že pro většinu policistů je nyní nedostižným snem tř.6, kde postačuje maturita, napiš sem na DF, případně na DF OS na Intranetu, v co tvoji kolegové s VŠ na OOP doufali, když si teď zoufají, že se svou VŠ nejsou zaplacení. Určitě namítneš, že veřejný zájem je, aby policista byl co nejlépe vzdělán. Ale to snad jen v policejním oboru a to zrovna nemusí být VŠ (viz SRN). Pro řadového policistu nyní velmi dobře postačuje (ohledně znalosti práva) stávající ZOP, vždyť je to vlastně jen takový poučený laik. V očích doktorů práv totiž stejně nic jiného není a co se týče pravomocí, buď seká spisy podle mustru, viz výživa, krádeže HJK, MBT, peněženky atd., nebo se běží poradit na SZ, odkud by teď měli TrŘ dozorovat již od stadia zahájení. Složitější věci hned přebírá SKPV, podle náměstka PP rady Brázdy ohlášených brzkých změn snad už všechny, co se nevejdou pod ZTŘ. Takže sumasumárum společenská objednávka vyjádřená novým zákonem, který známe již od r.2003, je, že VŠ u policie teď potřebuje jen ten, jehož konečným cílem je buď managerský post nebo post ozbrojeného úředníka na vyšetřovačce.
Co se týče možného kariérního postupu, člověk s VŠ musí být schopen vyhodnotit své dlouhodobé šance k uplatnění !!! Jestli-že slouží na malém zapadlém OOP a tam také bydlí a VO je mladšího věku, tak šance nula. V sídle OŘ jakž takž, daleko lépe na kraji, nejlépe v PH, kde od 1.1. jsou i třicetiletí podplukovníci. Takže jednoznačně v závislosti na bydlišti - dlouhodobě kvůli rodině. Je taky jasné, že nikdo se nebude stěhovat jen za 5.třídou, když s VŠ může cestou výběrového řízení poskočit o třídy dvě. Nově musí dostat volno na účast ve výběrovém řízení a domnívám se, že při kariérním růstu, tj. přechodu na vyšší TT, musí být ze starého místa uvolněn i při nesouhlasu nadřízeného. To asi platí i z 3.TT na 4.TT.
Zapomněla jsi se také zmínit, že 10% navýšení nad základní tarif alespoň částečně vyrovnává propad za neplacení SO,NE,N,SV. Též že 150 hodin (hrozilo až 300) přesčas zdarma bylo i do teď , jen ne tak natvrdo, a že to bude částečně eliminováno dalšími 5 dny dovolené navíc oproti dosavadním 37.
Jinak sdílím tvoje obavy o správní řízení u dom.nás., které je daleko složitější, než TČ výživy a pod. A navíc u dom.nás. bude vždy někdo, kdo bude protestovat proti jakémukoliv rozhodnutí.
No a když teď někdo jde s platem dolů, asi mu nezbude nic jiného, než položit vedle sebe a porovnat rozhodnutí o příjmech za prosinec a za leden, případně v dubnu výpl.pásky za 3 měsíce 2007 (po vyrovnávacím období 3 měsíce) a porovnat je s průměrem za r.2006. V případě minusového rozdílu se pak jako člen odborů připojit k hromadné žalobě za splnění veřejného přílibu, daného představiteli MV a PP prohlásivších, že žádný z policistů neutrpí platový propad. Tipuji, že bude tvrzeno, že příslib se týkal jen základních tarifů a případů, kdy nově vykonávaná práce je náročnější než pracovní náplň nové třídy. Ano, logický je pak postoj: "Budu pracovat jen do výše svého platu", takový přístup ale uzavírá možnost postupu na vyšší TT, protože ve výběrovém řízení je nutno prokázat, že jsem schopen zvládnout složitější problematiku a mít dlouhodobé hodnocení nejméně .... U VŠ pak negativní postoj úplně maže možnost poskočit o 2 TT. To je ten buřtík, kterým nám před nosem mává kariérní řád.
Je nesmysl ptát se bolestínsky ministra co s tím udělá, buď realista a ptej se sebe, co s tím uděláš TY! To je jako vyčítat JUDr.Tomkovi, který je také jen, s prominutím, pěšák na MV, co že to spáchal za zákon, když mu to přece následně překopali poslanci.
I kdyby došlo k umělému dorovnávání příjmů prognózuji, že každý takový postižený, kterému uměle dorovnají, bude mít další platový růst nula až do okamžiku, kdy inflační růst tabulek a dalších složek, dosáhne jeho dorovnané výše. I když případně díky pane ministře i za to.
A poldinko, ruku na srdce, víš přeci, jaká těžká osobní dilemata čekají kolegy z ciziny až nastane Schengen a s ním totální reorganizace cizinecké služby, s obrovským přesunem míst od západu do vnitrozemí a na dálnice. Oproti tomu ty jsi pohoda, klídek a tabáček.
Nevyčítej ministrovi, že se neprojevuje, či že on a podřízení nemají ponětí, co se děje. To jen realita se nedá okecat.
Zkrátka teď nastala chvíle, kdy každý z nás si musí vyhodnotit zda pozitiva převažují nad negativy a zda je i nadále ochoten dělat něco pro vlast.
Milá poldinko, s pozdravem .... (určitě tušíš, proč bez podpisu - ten důvod nejsi ty ....)
  10.01.2007 23:18 pn
 
Sociální demokraté apelují na ministra vnitra Ivana Langra (ODS), aby požádal vládu o půl miliardy korun pro zajištění nového zákona o platech policistů.

Tak toto jsem teď našel na www.ihned.cz, ani jsem to celé nepřečetl, takže se Vám vážení exkolegové ze zákona o SP podařilo před veřejností udělat ZÁKON O PLATECH POLICISTU. Celkem humorné.
  10.01.2007 23:32 .a.
 
Stejná půl miliarda, která v listopadu neprošla.
  10.01.2007 22:55 pro ústí
 
zákon 182/1993Sb. o ústavním soudu
§ 34

(1) Návrh na zahájení řízení se podává písemně Ústavnímu soudu. Musí z něj být patrno, kdo jej činí, které věci se týká a co sleduje, musí být podepsán a datován. Návrh má dále obsahovat pravdivé vylíčení rozhodujících skutečností, označení důkazů, jichž se navrhovatel dovolává, a musí z něj být patrno, čeho se navrhovatel domáhá; návrh musí obsahovat i další náležitosti, které stanoví tento zákon.

(2) Návrh na zahájení řízení se předkládá v takovém počtu stejnopisů, aby jeden stejnopis zůstal u soudu a aby každému účastníkovi nebo vedlejšímu účastníkovi, kteří byli v návrhu uvedeni, mohl být doručen rovněž jeden stejnopis.
  10.01.2007 22:59 Policista z Ústí nad Labem 1 <solar.1@centrum.cz>
 
Děkuju za kvalitní a rychlou odpověď.
  11.01.2007 11:25 Pavel B.
 
Jenom pro doplnění, aby nedošlo k dezinformaci:
Podle ustanovení § 30 odst. 1 zákona o Ústavním soudu nemůže stěžovatel stížnost napsat, podat a v řízení vystupovat sám. Každá fyzická i právnická osoba jako účastník (tedy i stěžovatel) nebo jako vedlejší účastník řízení před Ústavním soudem musí být zastoupena advokátem. V plné moci k zastupování musí být výslovně uvedeno, že je udělena pro zastupování před Ústavním soudem. Ústavní soud advokáty stěžovatelům nepřiděluje. V případě problémů s jeho obstaráním je třeba se obrátit na Českou advokátní komoru, její brněnskou pobočku se sídlem Nám. Svobody 15 (Kleinův palác), 602 00 Brno, která za určitých podmínek může advokáta určit (§ 18 odst. 2 zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii, ve znění pozdějších předpisů; viz též www.cak.cz (zde si můžete přečíst pravidla určování advokátů a stáhnout příslušný formulář).
  10.01.2007 22:48 .
 
??????????????????

V Děčíně již je na 26.1.2007 napánovaná dopravní akce tak se asi stane i jinde nebojte se jsme s vámi

Tak tohle je celkem logické, v pátek, kdy většina občanů mizí po těžkém týdnu na chaty, dovolenky apod. Silnice jsou ucpané k prasknutí se vymyslí na Děčínsku dopravní akce....neprůhledné jako celé vedení a výběrové řízení u naší "firmy"...........
  11.01.2007 06:40 Dejv
 
Na Děčínsku naplánovali policisté na 26.1.2007 nemocenskou akci
  11.01.2007 20:50 president
 
TOHLE JE PŘESNĚ JEJICH LOGIKA, POŘÁDAT NESMYSLNÉ DOPRAVNÍ AKCE, UKAZOVAT POLICISTY VENKU JAKO CVIČENÉ OPICE. POLICEJNÍ PREZÍDIUM NAPLÁNUJE AKCE KRYŠTOF A PAK SI ODJEDOU ZA PLAT A DŮCHOD NA CHALUPU A SMĚJÍ SE CHUDÁKŮM, KTEŘÍ PAK STOJÍ U SILNIC. JE TO VÝSMĚCH VŠEM ŘADOVÝM POLICISTŮM.
  12.01.2007 20:57 poldinka
 
Náš vedoucí to také říkal, on sám proti demonstraci není a je schopen nám dokonce zajistit odvoz, s podmínkou, že zajistíme chod oddělení. Sám tvrdil, že něco vymyslí, abychom na demonstraci nemohli a už je to tady. No je alespoň vidět, kdo nám velí. Mohli by se ti naši představitelé stydět a ještě si budou říkat manageři.
  10.01.2007 22:41 pn
 
Rád bych znal Váš názor na toto: V roce 2005, kdy se hledal nový PP, tak padlo jméno Renata Vesecká. Pokud vím, tak ten z policistů, který nebyl k 1.1.2007 ve služebním poměru déle jak 3 roky, automaticky padá do tříleté zkušební doby s povinností vykonat služební zkoušku. Zcela hypoteticky, pokud by výše zmíněná dáma (současná nejvyšší prokurátorka) vzala v roce 2005 funkci PP, měla by služební poměr na dobu určitou do zbytku tří let s povinností vykonat služební zkoušku? Pozn. výkon funkce prokurátora, státního zástupce pro účely SP nelze uznat nebo ano?
  10.01.2007 22:50 .
 
ta zkouška by byla z její strany jen lehkým procvičením, ale složit by ji musela. Jak by ovšem taková zkouška vypadala je věc druhá, já to tipuji na kafíčko v kanceláři a pokec se zkušební komisí o rodinách, zahrádce apod....:-))))
  10.01.2007 22:52 .
 
ona by mohla naopak zkoušet zkušební komisi...:-)))
  10.01.2007 23:10 dennis cleanis <ZV130@volny.cz>
 
To je osoba, která by mě jako PP oslovila i když je žena ( omlouvám se všem ženám ). Pokud jsem sledoval její dosavadní působení, byla vždy nestranná, dostatečně průbojná a nebojácná. Opak našeho PP.
  10.01.2007 22:34 Policista z Ústí nad Labem 1
 
Děkuju za příspěvky, které jste mi napsali, ikdyž jsem tyto reakce čekal. Je mi tedy jasné, že tuto otázku 150 h zadarmo nikdo řešit nebude, tak budeme muset sami. Nevíte někdo, jakým způsobem se podává stížnost Ústavnímu soudu? Případně jaký je postup při podávání stížnosti? Rád se toho ujmu...
  10.01.2007 22:53 ...
 
http://www.pravnik.cz/art/article.php?id=91 - ústavní stížnos.
  10.01.2007 22:54 abexx
 
http://www.concourt.cz/ a poté http://www.concourt.cz/pages/stiznosti.html
  10.01.2007 23:09 .a.
 
Nevím, kde bereš, že je těch 150 h. zadarmo.
  11.01.2007 08:11 Dac
 
koukám, že jsi se do toho obul ...Dac
  10.01.2007 21:44 Poslední nstržm.
 
ZDA-LI PAN MINISTR ZRUŠÍ POLICEJNÍ PREZÍDIUM, KTERÉ NEMÁ V EVROPĚ OBDOBY. TAM JE VEŠKERÁ TÍHA FINANCÍ NAŠEHO REZORTU.
  10.01.2007 21:39 policista z Vyškova
 
Dnes ráno na ČT v Dobrém ránu probíhal titulek, že policisté chystají na konec ledna domonstraci. Takže vydržet!!!
  10.01.2007 22:03 .a.
 
Už jsou i obsáhlé články v novinách. Uvádějí datum i čas plánované demonstrace. Také tam zmiňovali Pittbula :--)))) a jeho názor ze zdejšího DF. Prostě to zde monitorují.
  10.01.2007 23:12 dennis cleanis <ZV130@volny.cz>
 
Kostky jsou vrženy?
  10.01.2007 23:15 .a.
 
Uvidíme, co padne - spíše kolik.
  10.01.2007 21:34 MOTIVACE NA NULE
 
V TELEVIZI NOVA PROBĚHLA REPORTÁŽ NĚJAKÉHO DOTČENÉHO "VÁŽENÉHO OBČANA" OHLEDNĚ PRONÁSLEDOVÁNÍ S NÁSLEDNOU STŘELBOU NA JEHO AUTO. KLASICKY BYLO VŠE OTOČENO PROTI HLÍDCE. JEDEN Z BIČE NA LIDI VENKU A TAKOVÝCH JE MNOHO.
  10.01.2007 21:40 kedar
 
To máš pravdu v práci se honíme za samýma lumpama , když budu slušnej a oni jsou potom slušný občani této republiky a dodře ti kolegové udělali akorát že je to nějaky prominent a známý někoho nahoře jinak slušnej občan by jsi v živitě nedovoli ujiždet natož aby po nem stříleli .
  10.01.2007 21:33 kedar
 
No já se připojím a jedu s tebou do ty prahy už jsem si nechal udělat transparent a dopalácel všechno je dražší a nám berou prachy tak budem brát jako všichni nahoře
  10.01.2007 20:57 martin
 
Tak mě napadlo, že by si každý moíhl do Prahy přinést svůj transparent, na kterém by stál plat za leden roku 2006 a ten současný za rok 2007.Co vy na to?
  10.01.2007 21:13 Kolega
 
Nesmysl, vhodnější by bylo, kdyby tam byla uvedena částka, o kterou byl jednotlivý kolega "OKRADEN", ať už měsíční, nebo celková - roční. Samozřejmě by to nesměl být výmysl, ale případně podložená čísla dokladem ze mzdové účtárny. Novináři by to mohli nafouknout, kdyby si někdo vymýšlel.
  10.01.2007 21:28 Rozbitá loď
 
Já se trochu stydím za ty čísla u ozbrojeného sboru ve 3PT po 15 letech služby. Snad jedině v Bruselu by někdo mohl poslat nějaké peníze. Nebo ať nám to vrátí lidé z managementu i s rizikovými příplatky, které berou za nic!
  10.01.2007 21:32 policista z Vyškova
 
Já osobně si myslím, že není nutné poukazovat jen tu skutečnost, že jsme byli okradeni na výplatách, ale nový zákon má daleko víc nedostatků, jako např. odpracování 150 hodin bez nároku na mzdu, dále práce o víkendech a o svátcích atd. Co však považuji za nejdůležitější je účast v co největším počtu. Jen tak můžem něčeho dosáhnout.
  10.01.2007 21:34 .a.
 
Co tě drží 15 let na jednom místě, nyní ve 3 TT, roky na to máš, tak běž do vyšší TT, budeš mít větší peníze, větší odpovědnost a méně " riskovat " život a zdraví. Jak jinak lidi donutit, aby stoupali kariérně výše, jedině penězi. Dřív nebyl důvod, když jsi si vydělal více peněz, než kolegové, co jsou nyní ve vyšší TT.
  10.01.2007 21:59 .a.
 
Nesouhlasím s tím, že je 150 hodin je zadarmo. Každý měsíc je již předplaceno 12,5 h. Tomu odpovídající adekvátní částka je zahrnuta v navýšení současné TT. Když si porovnáš předchozí PT z platového výměru, připočítáš bývalou výši hodnostního a to odečteš od současného PT, zjistíš, kolik ti platí za 12,5 h přesčasu. Prakticky ho máš předplacený. Je pravdou, že to mají všichni, ale ne všichni mohou oněž 150 hodin odpracovat. Balíček byl i dříve, ale nevyužíval se, neboť se to obcházelo (aspoň u nás). Proto byly přesčasy plánovány 22-06, nebo v nepřetržitém odpočinku. Jinak by to byl taky balíček. Nyní můžeš mít přesčas buď po odpracování 150 h, nebo pokud budeš v pohotovosti vykonávat výkon služby. Jiná otázka je příplatků So,Ne,noc, svátek. Navýšení 10 % opravdu nepokrývá předchozí částku za tyto příplatky. Bylo však i špatné to, že příplatky tvořily tak velkou část platu. Ten by měl být postaven hlavně na TT, osobním, riziku a pak příplatku (odstupňováno podle podílu na platu). Otázkou však ještě zůstává jakým způsobem došlo k převedení předchozí PT na TT (9-6;8-5;7-4 atd.) . A teď mě rozcupujte. :--)))
  11.01.2007 10:06 EsPe
 
Rozcupovat tě nemusím, ale když vezmu, že jsem byl jako zpracovatel ( započítáno dle nového 15 let 300 dnů praxe ) překlopen z 9/8 PT/PS do 5/ 6 PT/PS a v roce 2006 jsem si lehce spočítal z hrubého služebního platu / samozřejmě bez přesčasů, které mě dělaly celkem 3.743,- Kč / částku, která je stejná, jako na mém novém platovém výměru, tak to pokládám za dostatečně objektivní srovnání a vidím tedy ve finanční rovině dva mínusy - chybí mě tam valorizace / 800-1.000,- Kč /, o kterou by se mě nepochybně navýšil plat dle starého systému a druhý mínus - na nějakých 150 předplacených hodin jim kašlu, chci být občanem, který když je v práci - je zaplacen a když není v práci, tak zaplacen není - nic víc, nic míň. Pracovat u policie s vědomím, že má člověk předplacené nějaké hodiny, že je vlastně dluží, že má takový nějaký pochybný leasing v hodinách, které musí splatit - s tím ať jdou někam. Nemyslím, že by tento systém předplacených 150 hodin po právní stránce někdo z právníků pochválil. Původně bylo 300 hodin a já říkám, kde je hranice tohoto uvažování. Co bránilo tomu, aby někdo v počátku řekl, že to nebude 300 hodin, ale třeba 500 hodin nebo 1000 hodin. Celé je to nesmysl a jen o tom, že se někomu stanoví nějaký plat a potom se řekně, že je tam někde kdesi uvnitř platu připravených " vyskočit " 150 hodin. Co bránilo tomu, když to bylo sníženo z 300 hodin na 150hodin, zrušit tento nesmysl úplně a platit nás dle skutečného času v práci - Nedokáži si představit, jak manželce, která pracuje u soukromíka sdělí, že má v platě nějakých 100 hodin již předplacených - VŽDYŤ JE TO CELÉ NESMYSL A PODOTÝKÁM NA SLOVENSKU NIC TAKOVÉHO KOLEGOVÉ NEMAJÍ. Takže to je můj názor, nic extrémního a hlavu a patu to má.