Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  20.07.2009 14:07 leli
 
ty jsi asi taky u policie,akorát jseš dosti zakomplexovanej případ,asi ti je přes 50 a tvoje poslední štace je ta pčr,kde dělám ti psát nebudu,nemám důvod,a nikdo mne neprotlačil,jenom něco umím a chce se mi pracovat,krásný den.
  20.07.2009 07:50 leli
 
Tak co hrdinové, už se nikomu nechce do civilu? To bylo před rokem řečí a teď mlčíte a zase držíte huby. Jenom kecy.
  20.07.2009 12:37 leli
 
tak já jsem asi výjimka,nedávno jsem odešel do civilu,mám skvělou práci,která mne baví a vydělám více než u pčr,ale co mne hřeje u srdíčka je kráááásná rentička.přeji krásný a úsměvný den.
  20.07.2009 12:59 Čekám
 
Ne, ne, kamaráde, jsou kolegové v přípravách na odchod, i přes současnou krizi, vím o několika. Za sebe osobně mohu prohlásit, že čekám, jak dopadnou na podzim volby do PS. Vyhraje-li totiž ODS, je velmi pravděpodobné, že by se vrátil do křesla MV Ivan Langer, což je pro mne persona non gratta, a já pravděpodobně odejdu do civilu. Nemohl bych se smířit s tím, že by byl ministrem právě ten člověk, který dovedl policii tam, kde je nyní. Tímto netvrdím, že pokud vyhraje ČSSD, že to bude pro policii lepší, mě se jedná čistě jen o jeho osobu. Jsem srdcař, a vadí mi, že se Íčko snažil více policii rozložit, než stabilizovat. Jsem přesvědčen, že on za své činy bude jednou pykat, až se prokáže............ nechme tomu čas. Předvolební kampaň bude špinavá, o tom jsem přesvědčen, a doufám, že se dostane i na Ivana a jeho mafiánské praktiky.
  20.07.2009 13:38 znám
 
osobně mnoho mladých,co se chystají a mají 10 let,ono v 28,nebo 30 letech se chytnou všude!!!
  20.07.2009 13:41 leli
 
reakce na leli je žvanil korunovanej, napiš kde děláš a kdo tě protlačil
  20.07.2009 14:30 CDStrojvedouci
 
Drž klapačku nebo přes ní dostaneš!!
  20.07.2009 17:13 fekete
 
jsem v c tři měsíce, dělám na Úřadu městské části (v Praze), mám slušnou rentu (po deseti letech+rok vojny) a jsem spokojen sám jsem zvědav jestli budou lidé odcházet nebo ne (přece jen je krize a ta práce u P ČR je silně návyková, a kdo rád mění džob cv nejisté době, že?) - nicméně, chtěl jste znát někoho, kdo nyní odešel a kde dělá - tak tady to máte (a taky jsem se nemohl rozhoupat
  19.07.2009 10:29 Filip <fifia@seznam.cz>
 
Jo, pěknou dovolenou a už se z ní "íčko" nevracej!
  18.07.2009 18:44 Diego
 
http://zlutaraketa.cz/21,military-ranger-day.html
  18.07.2009 16:55 martin
 
To je mazec, zase si tu jeden člověk píše sám se sebou...
  18.07.2009 20:16 CDStrojvedouci
 
Nepovídej,fakt jo?A nejseš to ty?
  16.07.2009 18:14 Markéto
 
mrkni na diskuzi UBS a třeba názory pantáty, kus pravdy!!!!
  16.07.2009 17:27 Markéta
 
ICP musí v nejbližší době rozprášit, taková netáhla se moc nevidí.
  16.07.2009 18:06 fanta
 
přesně tak, pravda. Směr Praha a šup........
  14.07.2009 21:24 Nahaku
 
Vazeni pratele...
Jen ten kdo zil delsi dobu v zahranici...a nejlepe ne v tom ovlivnenem Nemci,snadno pochopi,kam nas modri
zavedli. Ta vlajecka Velke Britanie v pravo nahore,panu Langerovi z narceni rasove nenavisti nepomuze... Je k bliti,jak dnes smer evrope,ukazuje Amerikou po valce zachranene Nemecko(zamerne,jak se ukazalo).
Ano ano...,aby jste se po schvaleni Lisabonu Ti z vas co ziji v pohranici jeste nedivili.
Hezky den vsem
  13.07.2009 21:14 Ronin
 
Co takhle malá anketa o tři nejhorší ministry vnitra od listopadu 1989, kdy z mého pohledu se jedná o tyto :
1. místo Ivan Langer
2. místo Jan Ruml
3. místo Stanislav Gross
  13.07.2009 21:51 Volič ODS
 
1. Lubomír Štrougal
2. Jaromír Obzina
3. Josef Jung
  13.07.2009 23:48 voliči ODS,
 
nejspíš neumíš číst, nebo jsi tak zaslepen nenávistí, že Ti uniklo, že ti tři po roce 1989 na MV neseděli.
  18.07.2009 05:49 jarda
 
Od Voliče ODS mě taková tupá neznalost ani snad nepřekvapí.
  20.07.2009 20:30 Volič ODS
 
Vy dva, Vy jste ale vůbec, ale vůbec nic nepochopili, proberte se.
  13.07.2009 12:36 plná pravda
 
pantáta for Milan

Milane ano, děláte dobré věci pro ostatní, co se vezou, ale toto je bohužel normální v této společnosti. Jinak mám určitý nezaujatý pohled daňového poplatníka a vážím si každého pracovníka bezp. složek, který dělá svoji práci tak jak má, ale nezlobte se na mě, když nám schází někde doplnění stavu a jinde jezdí tzv. na výlety sl. vozidlem a netrvrďme si, že ne - je to k zamyšlení. Jenom nezávyslý audit odhalí nepravosti a přerozdělí to, co jiný neumí a nebo nechce vidět. A to nemluvím o sedících policistech v kancelářích. Na úřadech s rozšířenou působností nemají úředníci takovou mzdu jako oni. Musí být ve sl. poměru? Ale to je spíše otázka na ministra vnitra pana Pecinu. Jinak vše dobré a hlavně to zdraví.
  16.07.2009 19:54 PF 2009 Jo?
 
Už se prober z tý opice ?