Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  11.07.2007 17:45 Polda50
 
Stanovisko Výkonného výboru NOS PČR k plánované akci UBS - 11. 07. 2007
Stanovisko Výkonného výboru NOS PČR k demonstraci UBS

Výkonný výbor NOS PČR projednal dne 11. 07. 2007 dopis prozatímního předsedy UBS Miloše Plechatého ze dne 03. 07. 2007, týkající se uspořádání demonstrace příslušníků bezpečnostních sborů v září 2007 na Staroměstském náměstí v Praze (materiál je připojen níže).

Výkonný výbor nesouhlasí s ultimativním postupem nejen vůči zaměstnavateli, ale i vůči dalším odborovým svazům bezpečnostních sborů.

V měsíci květnu 2007 Unie bezpečnostních sborů požadovala, aby do doby než bude zákon změněn „se služba přesčas řešila tzv. podplánováním těchto přesčasových hodin v rámci služební pohotovosti. To by v praxi znamenalo, že každá hodina služby přesčas by byla konána v době služební pohotovosti. Tím by byla splněna podmínka nároku na služební příjem či náhradní volno za práci přesčas, jak je uvedeno v § 126 odst. 3 zákona č. 361/2003 Sb.“. Uvedený postup by však byl v rozporu s ustanovením § 62 zákona, podle něhož „Příslušníkovi lze nařídit služební pohotovost v důležitém zájmu služby, jestliže je dán předpoklad výkonu služby přesčas.“ Služební funkcionář, který by nařídil služební pohotovost jen pro účely proplacení případné služby přesčas i v případě, kdy věděl, že služba přesčas bude skutečně vykonána, by se dopustil protiprávního jednání. Vytvoření závazného pokynu není tedy po právní stránce možné.

Další požadavek UBS zněl: „Výkon služby přesčas by měl být využíván pouze v opodstatnělém zájmu služby a dále, v souladu se zákonem o krizovém řízení č. 240/2000 Sb. ve znění pozdějších změn, řádně odůvodněn, aby nedocházelo pouze k neúčelnému čerpání finančních prostředků“.

Z porady policejního prezidenta ze dne 17. 05. 2007 vzešel na základě jednání s NOS PČR trvalý úkol pro služební funkcionáře policie č. 45/K, jehož text zní: „Případné plánování služby přesčas je nutno vždy řádně odůvodnit důležitým zájmem služby, vyhlášením krizového stavu nebo ve výjimečných případech veřejným zájmem, tak jak předpokládá § 54 zákona o služebním poměru“. Nelze si nepovšimnout, že požadavek UBS tak byl beze zbytku splněn. Plnění a dodržování tohoto trvalého úkolu je jistě polem působnosti pro odborový svaz, který se rozhodně nezbavuje práva jednat s vedením Policie České republiky a Ministerstva vnitra. Ukončení jednání není krokem vpřed, ale zbavení se výsad, daných odborovým svazům zákonem.

K obecnému požadavku UBS zrušit ustanovení o nezaplacených 150 hodinách služby přesčas, je nutno konstatovat, že v současné době je Poslanecké sněmovně předložen k projednání návrh na novelizaci zákona č. 361/2003 Sb. právě v oblasti 150 přesčasových hodin. Vyjma toho je v závěrech porady vedení Ministerstva vnitra a odborových svazů ze dne 30. 04. 2007 přislíbeno vytvoření expertní komise pro komplexní novelizaci zákona, jejímiž členy budou i zástupci odborových svazů. Pokud o to samozřejmě budou mít zájem. Nelze tedy říci, že se nic nemění.

Z uvedených důvodů nepovažujeme demonstraci za přijatelnou a nebudeme se na ní podílet. Zejména za situace, kdy jsme byli postaveni před hotovou věc bez možnosti spolurozhodování o takovéto akci.

Nadále chceme a budeme jednat o všech problémech, které se týkají nejen aplikace zákona č. 361/2003 Sb. Proto žádáme členy NOS PČR, ale i ostatní policisty, aby využívali poměrně širokých možností, zakotvených v ustanoveních §§ 197 – 200 zákona č. 361/2003 Sb. a cestou svých základních organizací a odborových orgánů upozorňovali na případy špatné aplikace zákona nebo i na jiné problémy. Konkrétní údaje a případy jsou cenným argumentem pro další vyjednávání.

S tímto stanoviskem byl seznámen i druhý adresát dopisu, předseda Odborového svazu hasičů JUDr. Vladimír Mühlfeit .

V Praze dne 11. července 2007

Za Výkonný výbor NOS PČR: JUDr. Milan Štěpánek, předseda, v. r.
  31.01.2007 21:42 X-men
 
asdf

Ještě jeden příklad. V zájmu policie by mělo být u policistů pokud možno co nejvyšší vzdělání, které jakýmsi způsobem alespoň částečně zaručuje všeobecný přehled, znalosti apod. Praxi neřeš, tu získá po nástupu, škole a na ulici. Teď si vem, jak nalákat do sboru ...a další žvásty
----------------------------------------------------------------

A ty si vážně myslíš,že nastupujícícho právníka vezmou na služební místo za 14,8 hrubého??? haha
  31.01.2007 21:51 adf
 
Pokud nemá štěstí, nebo není synáček nějakého papaláše, tak skončí na škole, tj.bez debat. I společně s náma tam byly právníci, dle starého zákona dostali ppor.vyšší hodnostní a studovali s náma kvalifikační studium, jestli se to teď obchází, to nevím, ale všichni se bijí v prsa, jak se bude začínat od nejspodnějšího stupínku.... Rovnou na škole bude na tabulce SKPV v 7TT? Něco jsem zaslechl o kariérním řádu....to byl asi zlý sen, promiň...
  31.01.2007 21:40 X-men
 
sddaf

má manželku, dítě, chce je zajistit, takže odpovědný je určitě, proto se ozývá, o vyzrálosti osobnosti ve 30 letech: musel projít i osobnostním testem, který z části jeho vyzrálost potvrzuje, takže si nech těch velkohubých hloupých připomínek a podívej se na to z druhé stránky, z jeho pohledu....
---------------------------------------------------------------- ---

ty hlu*áku,váš kolik lidí udělá ty tvoje slávný psychotesty.Skoro všichni,co mají těch slavných 18,19 let. A psychotesty udělal i ten policista,co se udusil vlastníma zvratkama,když jel na školení,jestli si o tom slyšel..vyzrálej jak stehno.psychotesty potvrdili:o) Dívím se na to z jeho pohledu---odejdu z práce,kde mám o dost větší prachy,dám si k policii,vydržím rok a pár měsíců za 14800 hrubýho a pak dostanu o pár tisíc víc. A teprve pak tady budu řešit,že mám málo peněz,protože už budu ve výkonu !!!!!!!!!!!!!
  31.01.2007 21:45 asdf
 
Za 1) nejsem hlupák, ty tu nejsi od toho, abys mě hodnotil, za 2) pokud se nepletu, tak je náborová akce, takže si o těch 18 letých udělám úsudek - nabrat pokud možnost vše, víme, že je zákon podfinancovaný a lidi nám budou utíkat, za 3) zmiňuješ starého poldu, jeho vyzrálost s věkem a upozorňuješ na to, že se opil a udusil - dost ubohé, s alkoholem může mít problém kdokoliv, to o tobě vypovídá své a za 4) můžu ti rovnou říkat Juro z Brna?...:-))) Mizím pryč Juro, tak se nezlob, že tu zůstaneš sám....
  31.01.2007 21:38 hydromen
 
přeji "asistentovi" hodně štěstí v nové práci, aby se pokud možno co nejméně setkával s lidmi jako je X-MEN...
  31.01.2007 21:40 X-men
 
ty si koumes :o)
  31.01.2007 21:36 X-men
 
asistent
------------------------------------
Tak to opravdu nevím,jaký je tam běžný plat,
Ale jak už jsem psal.. u nás je palt 14800 hrubého menší než zaměstnanec banky,natož prodavač a další běžné pozice
  31.01.2007 21:33 X-men
 
asdgf

jak jsem napsal, nesouhlasím. Mám na to jiný názor, nic víc. Já osobně bych raději nabral člověka, který je vyzrálý a chce tu práci dělat, než toho, co neví co po střední škole a žije v naivní představě, že se bude flákat a brát prachy zadarmo. O nespravedlnosti u kolegů, kteří po 15, 20 letech poctivé služby ve výkonu spadli do 3TT se nebudu vyjadřovat, nechci být vulgární....
---------------------------------------------------------------- ----
O tom,kdo je vyzrálý nerozhoduješ ty ani bilogický věk. je to kus od kusu :o))))))) zemědělsky řečeno :o))))) to,co píšeš po těch15,20 to je naprostá pravda souhlasím. ale prostě 14800 hrubýho není v týhle republice nic absurdního.Lidi ,kde žijete? u nás prodavačka,co maká 12 hodin denně má 8 tis. čisté.Dělá v Penny. A taky má rodinu,děti,manžela. Prostě 14,8 tis a za rok a půl brát přes dvacet ,vždyt je to oki? tak to vydržím a né remcat,že nastupující plat je NEADEKVATNi.O tomhle slově se mi dneska bude zdát :o))))
  31.01.2007 21:41 asdfa
 
jistě že o tom nerozhoduji já, nikde jsem to nepsal. Jestli čteš všechno, tak jsem se zmínil i o osobnostním testu, ale neřeš to, neshodneme se
  31.01.2007 21:29 X-men
 
31.01.2007 21:26 asistent

já si nestěžuji, makal jsem 10 let v dole, stěžování nemám ve zvyku, pouze jsem poukazoval na motivující nástupní plat...
---------------------------------------------------------------- --
Mohu se zeptat odkud jsi? Přibližně. jde o to,že tam,odkud jsem já je ten pro vás neadekvátní plat pro většinu lidí nedostupný.
  31.01.2007 21:32 asistent
 
jsem z Karviné...
  31.01.2007 21:38 asdf
 
Ještě jeden příklad. V zájmu policie by mělo být u policistů pokud možno co nejvyšší vzdělání, které jakýmsi způsobem alespoň částečně zaručuje všeobecný přehled, znalosti apod. Praxi neřeš, tu získá po nástupu, škole a na ulici. Teď si vem, jak nalákat do sboru lidi např. s vysokoškolským vzděláním právního zaměření? Nabídneš mu na rok a půl 14hrubého a 3 roky určitou dobu? Tyhle věci zákon vůbec neřeší a to je chyba, stejně tak je neřeší u policistů z výkonu, kteří si zvyšují vzdělání ve svém osobním volnu (což je obecně jejich povinnost) a nemají tendece se cpát na nějaké funkce. Jak jejich snahu a vyšší vzdělání zákon ohodnotí? V civilním sektoru je VŠ vzdělání nepopiratelnou "výhodou" a tito dostávají přednostně nabídky zaměstnání, jak je to u bezpečnostního sboru? Odpověz si sám... Jdu vytvářet hodnoty, mejte se. Třeba se pleteme a zákon je fajn, jen ty složenky jim nikdo jiný nezaplatí.....
  31.01.2007 21:28 X-men
 
hydromen

hele, co ty jsi vlastně za provokatéra?
---------------------------------------------------------------- -
Jaký provokatér? :o)) Jsem normální řadový policista ve 21:17 jsme reagoval na tvůj příspěvěk a ty nic :o)
  31.01.2007 21:26 X-men
 
adad

A co je to doba určitá? Stejně jako byla dřív rok, stejně tak tě mohli během toho roku vyhodit bez důvodu. Problém je v tom, že ten člověk se do ničeho nepohrne,když ho mohou za jakoukoliv chybu vyrazit...už chápeš? A co s takovým parťákem? Mám ho hlídat a dělat zákroky za něj, protože si nebude jistý???
---------------------------------------------------------------- ---
Za jakoukoli chybu tě vyhodit nemohou § 41 - 42 z. č. 361/2003 Sb. Si to důkladně přečti. defakto rok bude sloužit normálně na útavru než mu skončí služební poměr na dobu určitou...To už nějak vydržíš,ne ? :o) Bereš to moc pesimisticky
  31.01.2007 21:18 X-men
 
Sadga.

S tou vyzrálostí bych to moc nepřeháněl :o) silná slova napsat,že 30 letý je vyzrálý.
  31.01.2007 21:21 hydromen
 
hele, co ty jsi vlastně za provokatéra?
  31.01.2007 21:28 sddaf
 
má manželku, dítě, chce je zajistit, takže odpovědný je určitě, proto se ozývá, o vyzrálosti osobnosti ve 30 letech: musel projít i osobnostním testem, který z části jeho vyzrálost potvrzuje, takže si nech těch velkohubých hloupých připomínek a podívej se na to z druhé stránky, z jeho pohledu....
  31.01.2007 21:17 X-men
 
hydromen

pro x-men doufám, že se tvá slova jednou otočí proti tobě....dobrou noc
----------------------------------------------------------------
Jaká slova? to,že tady celou dobu říkám,že plat nastupujícího policity bez praxe je oproti policistovi několik let ve výkonu DOBRÝ?