Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  02.02.2007 13:53 lucky
 
Ministr vnitra Ivan Langer v minulých dnech řekl, že pokud se podaří prokázat, že policista opravdu snímky pořídil a prodal, nemá u policie co dělat........ No tak toho asi teda nepropustí, protože fotky nepořídil jak se ukázalo. že?
  02.02.2007 14:34 Poctivý polda
 
to by tam muselo být :

1 pořídil nebo prodal
2. poskytnul, udal jiným
  06.02.2007 11:20 ***
 
:-)))) MV je dylina. ale s pravnickym vzdelanim. a takovejch skvelejch pravniku je spousta
  02.02.2007 13:19 Polda
 
Ty jsi tomu dal korunu, kdy víš že na tom záleží, protože zkušený polda pozná z chování dotyčného, že se může poškodit a nebo pokusit o sebevraždu. Také záleží na přístupu každého z nás, kdy průsery se většinou staly z podcenění situace nebo ponecháním pašíka o samotě na chodbě bez dozoru.
  02.02.2007 12:00 polda
 
Na teletextu TV Prima je mimo jiné napsané že 5.2.2007 k nám přijede president mezinárodní odborové centrály Eurokop Heinz Kiefer, který se má také setkat s ministrem vnitra. Protože mu ministr a naše odbory určitě nakecají ty svoje nesmysly a polopravdy chtělo by této návštěvy využít k seznámení ho se situací u nás. Nevíte někdo jak to realizovat? Určitě by se to nemělo promarnit!
  02.02.2007 10:48 Robocop
 
Zapomněl jsem dodat, že jejich kolegové co začínali na ulici je hlídat nepotřebují a mají více spisů, kdy mě osobně nevadí, že nemají vzdělání, ale mají zkušenosti a hlavně respekt nás na obvodech a také u šmejdů.
  02.02.2007 11:03 Jan
 
Asi to není o tom, jestli je vyšetřovák vystudovanej učitel nebo
zkušenej polda. Je to o tom, že dnes různý blázni skáčou na odděleních a SKPV z oken i za použití násilí a policajtovi, kterýmu takovej zločinec uteče reálně hrozí, že ho vyhoděj. Tak se raději jistí, že si ho nechá v době co musí psát zahajovačku atd. hlídat.
  02.02.2007 13:01 Robocop
 
To se kolego moc pleteš oni šmejdi mají zejména k starším kolegům, kteří něco zažili přirozený respekt. S tím, že některé agresivní jedince je nutné pohlídat s tím s tebou souhlasím, ale nevím proč musí kolega z hlídkové střežit někoho, kdo je stíhaný za alimenty a po výslechu jde domů.
  02.02.2007 13:15 Jan
 
Víš, pokud se jedná skutečně o zločince tak je mu jedno, komu uteče. Před nějakou dobou utekl čorkař z CPZ starýmu policajtovi, no a tomu nic nezbylo, než aby sám podal výpověd. Nikdy nikdo neví co těm čorkářům a loupežníkům probíhá v hlavě. A k tomu střežení jsou taky vydávány vnitřní pokyny přímo na okresech, takže, kdyby třeba ten vyšetřovák nenechal hlídat toho alimentáře, tak by zase porušoval nařízení ředitele. Je to prostě pořád dokola. Samozřejmě, že však nevím jaké jsou pravidla u vás.
  02.02.2007 13:28 Robocop
 
To jsem uváděl, že ten hlídkář co ho musel střežit měl být s kolegou v celách, kde zůstal jeden polda na 6 pašíků a přitom v té kanceláři byli dva vyšetřováci, kdy jeden mu to měl sdělit a ten druhý ho mohl střežit, ale to by bylo pro pana s Bc. podřadná práce. Je divné, že minule to šlo, ale to byli jiný vyšetřovácí co prošli hlídkovou i obvodem a jeden ho hlídal a druhý mu to sdělil a šlo to.
  02.02.2007 13:47 Zdeno
 
Jak pozoruju naší SKPV, v jakém stavu přebírají spisy z OOP, tak jim zbývá sdělit a pak spis zabalit. Ve většině případů nic jiného, co by nezvládl vrchní asisten neudělaj. A to si říkají páni vysokoškoláci.
  02.02.2007 15:08 Poctivý polda
 
Reakce na Jana :

Kdo myslíš, že nám ho hlídá na obvodě ? Vyšetřovák není policista jako my ? Nám ho přeci také nehlídá například nějaký " nižší článek, třeba Městská policie. Tohle je jen dlouholeté privilegium vyšetřovaček, že tam musí hnít polda z hlídkové nebo z obvodu.
U nás jsme na obvodě na šichtě také třeba jen 2-3 a najednou se nám někde poperou dva pitomci, což znamená výjezd na místo, zajistit-zadržet tyhle dvě ožralý hovada ( 2 x zadržovačka nebo zajištění ), přepravit je na oddělení, prohledat, dát za mříže, provést na místě ohledání ( další papír ), sehnat svědky na místě události - sepsat úřední záznam z místa ( další papír ), na oddělení vypsat papíry na vyšetření ovlivnění alkoholem ( 2 další papíry ), vypsat vyučtování pro oba, než je člověk odveze na krev ( další dva papíry ), vypsat rozhodnutí o eskortě do policejní cely, protože se nebudou vyslýchat pod vlivem alkoholu ( další papír ), vypsat použití donucovacích prostředků pokud byly užity ( další papír ) - A do této činnosti, ještě lítáš ke mřížím do kterých jedno z těch hovad kope, že se vychčije na zem , jestli jej okamžitě neodvedem na záchod. Po návratu stejně kope do mříží a musíš k němu lítat a umravňovat jej s tím, že nemůžeš ani v klidu psát zahájení ukonů v trestním řízení, vyslýchat oznamovatele - poškozeného a pod. Nám už nemá pomoci kdo a musíme si poradit sami, samozřejmě za určitých rizik, které musíme běžně podstoupit, abychom dali papíry " dohromady ".

- A teď si srovnej to na vyšetřovačce, sedím v kanceláři jako vyšetřovák, přivedou mě tyhle hajzly, kteří se již mezitím zklidnili a přemýšlejí co z toho budou mít a já řeknu obvoďákům, hele potřebuju je hlídatm abych si mohl připravit sdělovačku atd. klídek klídek.

Samozřejmě, že tento případ dělá ve zkráceném řízení obvod.

A nikdo mě nemusí říkat, jaké jsou obrovské rozdíly v tom co všechno musí vymést ten obyčejný obvoďák a s čím si musí všeobecně umět poradit v těchto nárazových konfliktních situacích. My přijímáme většinu trestních oznámeních a přefiltrované to jde na SKPV a to se ještě kolikrát vrací k vůli takovým prkotinám na obvod, že člověk jen žasne zda se tam chtějí na vyšetřovačce jen v uvozovkách podepsat a poslat to na státní zastupitelství.
Přitom u nás to jede jak na drátkách a ke spisům se člověk dostane jednou za týden a to ještě tak na polovoně šichty, kdy už zase člověk sepisuje další oznámení. U nás to je přijímací šroubkárna, kdo další, kdo další. To co si myslí na SKPV, tedy ti co nikdy nebyli na obvodech, je někde vedle od reality a každou šichtu člověk zpracovává nápad - jak máme být ještě venku. Nezpochybňuji úroveň kvalifikace vyšetřovatelů, ale čas dělat poskoky opravdu nemáme
  02.02.2007 15:20 Polda
 
Pro Poctivý polda
Naprosto s tebou kolego souhlasím.
  02.02.2007 10:28 Langer
 
To Nezval:Jdi si to zkusit,ale dle Tvého příspěvku mám tušení,že neprojdeš ani přijímacím pohovorem natož vším ostatním!!!
  02.02.2007 10:26 .
 
http://www.novinky.cz/domaci/od-policie-utika-stale-vic-nespokoj enych-zamestnancu_108294_0e3ll.html
  02.02.2007 10:19 Nezval <czmelak@seznam.cz>
 
Fascinuje mě nářek policistů jak špatně na tom jsou. Bratránek ( čerstvý maturant ) dostal nástupní plat vyšší než mám já s VŠ a praxí jako středoškolský odborný učitel. A argumenty typu "rizikové povolání" moc neberu. Mám odpovědnost za cca 30 mladých lidí a to také není málo. O život jde pomalu stejně ( už se nám studenti i pobodali ) tak co máme říkat mi ??? Asi půjdu k policajtům a rád si s jejich mzdou poláču ....
  02.02.2007 10:27 .
 
Nastupte prosím, stavy jdou dolů a nemá kdo na ulici, pak pochopíte....
  02.02.2007 10:29 Langer no.1 v politice
 
To Nezval:Jdi si to zkusit,ale dle Tvého příspěvku mám tušení,že neprojdeš ani přijímacím pohovorem natož vším ostatním!!!
  02.02.2007 10:41 karel
 
To víš, že jo, už tam na tebe všichni čekaj. Dostaneš obušek, pistoli a vyrazíš do ulic.
  02.02.2007 10:43 ***
 
To je bída co?
  02.02.2007 10:43 Polda
 
Pojď k nám a budeš mít v noci zodpovědnost s kolegou nad městem s 20.000 obyvateli.
  02.02.2007 10:46 Robocop
 
Jinak bývalých učitelů je u nás plné SKPV, ale jsou to takový slušňáčkové, že neumí ani na nikoho zakřičet a šmejdi si z nich dělají dobrý den a proto jim je kluci z hlídkový musí hlídat.
  02.02.2007 10:52 Jan
 
Hele a co jste udělali, když se ti studenti pobodali, nevolali jste policii, že ne? Určitě jste to vyřídili sami. To je přece jednoduché.
  02.02.2007 10:54 Robocop
 
Jinak to s tebou vyhrajeme, když si neumíš získat respekt 30 puberťáků co chceš dělat u nás ? Jak uklidníš třeba 10 opilých trvale opálených spoluobčanů.
  02.02.2007 11:02 Robocop
 
Klidně pojď k nám u nás je to krásné jak na zámku to jsou samé parádičky, přehlídky a hlavně peníze.
  02.02.2007 11:08 Pořád stejný kecy
 
Takový člověk jako jsi ty, by se ani neměl ozývat. Shodou okolností jsem měl tu čest se dvěma bývalými učiteli sloužit. Oba Mgr a pěkný pitomci. Všechna čest, nebyli to zlí lidé, nikdo mi z nich osobně nic neudělal, ale když si vzpomenu jak jeden z nich na OOP dělal výslech (občanské soužití) cca 5 hodin s přestávkami, kdy volal staršímu kolegovi s maturitou a neustále se ho ptal, jak to má vyslýchat a pak dokonce hledal ve spisch na sekretu vzor, tak doteď nevycházím z údivu, a to měl odslouženo takových pět let. No a když si vzpomenu, když jsem s ním byl na týden staré mrtvole v bytě, kdy u dveří zavětřil, zmizel a nechal všechno na mě, to už byl vrchol. On tehdy npor. já nstržm. velený do DS. Nebyl zlý, ale pro policejní práci naprosto nepoužitelný. Dnes si užívá "zaslouženou" rentu po deseti letech a raději se vrátil učit.
  02.02.2007 11:09 karel
 
Co 10, taky jsem zažil celou "opálenou" ubytovnu. Opusť vytopenou třídu a pojď si to zkusit.
  02.02.2007 13:43 Zdeno
 
Nezvale, Nezvale. Nejdříve přemíšlej, než něco napíšeš. Vždyť jsi nemusel jako vysokoškolák jít učit, ale mohl jsi jít taky k policii do důstojnické hodnosti, ačkoli by jsi uměl ... . Zaspal jsi dobu. Teď, pokud by jsi neměl nějakého dobře postaveného strejdu, tak bys měl správně začít v 3 PT s nástupním platem cca. 16.000 hrubého. Tak nevím ještě o policii budeš přemýšlet jako o tom nejlepším.
  02.02.2007 14:01 Poctivý polda
 
Pane učiteli nikdo Vám nebere, že vytváříte vzdělanost národa a že máte být za toto řádně ohodnocen, ale to jak uvádíte, že to riziko u nás neberete a srovnáváte to s 30 dětmi, za které jistě odpovědnost máte a mezi kterými uznávám máte jistě i začínající gaunery, se kterými možná nevíte co dělat a je to zlé. Tyto zvadové děti ( nekteré )ostatně řešíme také, když provedenou " něco " závažnějšího, ale srovnávat to s naším rizikem, je opravdu komické, ale tak trochu omluvitelné neznalost, co skutečně ta Policie ČR řeší. Dám několik příkladů :

1. S kolegou jsem předvedl nám známého " delikventa " - 120 kg róma, který dostal za vraždu 18 let a po 14 letech v base jej propustili. Na svobodě měl poměrně krátce za sebou 2 loupežná přepadení na občanech SRN, dále jedno čerstvé loupežné přepadení s nožem v baru ( chlapovi sebral klíčky od auta ) a my jej akorát objevili při projíždění služebním autem, jak se nahýbá do auta, které popisem odpovídalo tomu odcizenému. Tento delikvent mě a mého kolegu dobře znal, protože všude dělal problémy a neřešili jsme ho poprvé a každý z něj sral magi. Věřte, kdyby Vám řekl, že si to s Vámi vyřídí, tak již klidně spát nebudete - to byl skutečný psychopat - bylo mu jedno co provede. Když jsme ho tedy s problémy převezli na oddělení, kdy byl rozpumpovaný drogou, tak jsme ho ještě jednou prohlíželi opřeného o zeď a protože to byl skutečně nadprůměrně vyrostlý člověk ( já mám 97 kilo a kolega 94 kilo ), tak při tom prohlížení se nám vytrhnul a rozeběhnul se proti dveřím, které hlavou proděravěl skrz na skrz, kdy potom se na nás otočil za našeho uklidňování, kdy se postavil proti mě, zda chceme ještě vidět, jak skočí do skleněné výplně okna, protože chtěl naplnit to co řekl, tak jsme ho ve třech umravnostili.
Výsledek - dveře jsou opravené oplechováním, nás přijel vyšetřovat důstojník, jak k té situaci s poškozením dveří došlo a zda jsme nebyli brutální a nehodili s tímhle šmejdem do dveří.
Jinak naštěstí tohodlen hajzla, se kterým jsem se ve svém služebním působišti běžně potkával v prodejnách, kdy mě v četně mé manželky zdravil a podával mě u ruku, zavřeli na 17 let - hodně lidem se ulevilo, protože moc podle mě nescházelo, aby někohol " kuchnul. Pokud budete chtít další příklady mojí nerizkové práce, mám jich v rukávu za 12 let nepočítaně a i rizikovějších.
Takže pane učiteli, jestli chcete mít menší riziko při Vašich žácích a nezvládání třidních gaunerů ze sociálně problémových rodin, pojďte k nám, zde je to pohoda. Vůbec nebudete mít strach, že se píchnete při prohlídce pachatelů o jehlu a další a další negativa. Buďtě rád, že děláte to svoje poslání a náši práci nepodceňujte, ač to ze své třídy a z domova nevidíte, parchantů je moc a moc a my se snimi skutečně za všechny lidi pereme, není to ale vidět, mnoho těchto našich konliktů se odehrává mimo zraky okolí.

Kolegové mě prominou, musel jsem to naše nerizikování uvést tím mým příspěvkem na pravdivou míru, aby takto naivní myšlení bylo srovnáno s realitou.
  02.02.2007 14:22 Poctivý polda
 
Tohle je občane jen z části ( opravdu jen kousíček ) život poldy v přímém výkonu na ulici - jsem obyčejný policista na obvodním oddělení, běžná pleva, jak nás vnímá panstvo nahoře a spousta naivních lidí v civilu co o téhle práci neví ani prd.

1. Učiteli zadržel jsi někdy osobu, která měla připravenou nabitou postoli pod polštářem - na koho asi ? (víš co to je za stres, když je opravdová realita, že tě někdo může zastřelit a během okamžiku tady necháš za sebou rodinu s dětmi ? )
2. Učiteli prohledávali jsi někdy okolí nalezeného vozidla od kterého do okolního porostu bezprostředně utekl pachatel s odcizenou nabitou pistolí ČZ 75 ? (víš co to je za stres, když je opravdová realita, že tě někdo může zastřelit a během okamžiku tady necháš za sebou rodinu s dětmi ? )
3. Učiteli prohledával jsi někdy starý dům s mnoha místnostmi a komůrkami, kde jsem našel po vlezení 1 patrem zavražděnou ženu a čekal jsem, že se na mě někde vyřítí nějakej magor ? ( víš co to je za stres, když očekáváš v nepřehledném domě výpad s nožem, sekyrkou nebo vidlemi a pod. ? )
4. Učiteli byl si nepočítaně poslán do bytu, kde došlo k nějaké drsnější šarvátce mezi manžely s krví po zemi a s „ uvítáním „ roztřesené zakrvácené ženy v obličeji, která ti hlásí, že ji zmlátil manžel a má u sebe asi nůž a sedí v vedle v pokoji ? ( i v těchto situacích je stresu až až )
5. Učiteli jel si nepočítaně za nějakým podezřelým ujíždějícím vozidlem v dobré víře, že si děláš svou práci a zadržíš krypla co někomu odcizil auto, ale také s vědomím, že když se vybouráš, tak to odneseš na zdraví nebo na životě nebo zraníš kolegu a budeš stíhán za ublížení na zdraví, případně " jen " poškodíš služební vozidlo, kdy se potom na tebe sesypou, aby si uhradil způsobenou škodu ?
6. Učiteli chtěl tě někdy srazit řidič - opilec, když jsi ho stavěl ?
7. Učiteli stál si někdy proti noži, který drží takový již letitý slušně omalovaný pachatel ?
8. Učiteli - další a další situace, kterých již bylo dost a při kterých jsem se popravdě i potil ve stresu - jsou ale i jiné nepříjemné situace.
9. Učiteli byl jsi někdy sdělit chlapovi po dvou infaktech, že syn spáchal sebevraždu, kdy i jeho druhý syn před lety rovněž spáchal sebevraždu.
10. Učiteli byl jsi někdy takhlen kolem 22.00 hod. sdělit ženě, že již nepřijde její manžel na kterého čeká až přijde z práce a on již nikdy nepřijde, protože ho srazilo auto a tahlen žena, která tomu nechce věřit si klekne, chytne tě okolo nohou a prosí tě ať řekneš, že to není pravda.

Dále je ve hře úmorná administrativní práce s výslechama, pachatelů, toxikomanů nakažených žloutenkou, výslechama dobitých lidí, nálezů mrtvol ve hnilobném rozkladu a jiných sakra nepříjemných věcí, kterými se zabýváme a chtě nechtě si to ukládáme do hlavy a vracíme se potom k rodinám, kdy stejně o tom ještě i v domácím prostředí přemýšlíme než z toho prožitku „ odvětráme “.
  02.02.2007 14:56 Polda
 
Tak co učitelskej jdeš k nám ?
  02.02.2007 15:57 tojegool..
 
Pane učiteli a kolik "čistého" času denně toto riziko jak říkáte provozujete "přímo zapojen"??? A aby to bylo přesné, vemte to rovnou včetně prázdnin.. Dobrý příspěvek ale trochu "mimo"..
  02.02.2007 18:22 xy
 
Chcete-li ale nastoupit, naučte se nejdřív pravopis, ať projdete první částí výběrového řízení: mi není my ...
  02.02.2007 10:12 Master <ankety.pbs@seznam.cz>
 
http://demonstrace.blog.cz/
  02.02.2007 09:25 realista
 
Pro sadaře, p.LANGRA a p. HUSÁKA:
Váženi pánové, předem Vám děkuji za Vaše erudované přednášky z oblasti ovocnářství. Vaše, v poslední době oblíbená a často Vámi používaná fráze o pletení si druhů ovoce se jaksi minula účinkem.
Copak my, loajální prosťáčci, navyklí z různých školení na vymývání mozků, my bychom to nějak ze zvyku zkousli, ale Váš výklad o jablkách a hruškách, jaksi nechtějí pochopit zaměstnanci řůzných státních a polostátních institucí, které po nás, bez ohledu na Váš výklad problematiky, chtějí pravidelně každý měsíc stejné a od nového roku mnohdy i navýšené odvody. Vůbec je nějak nechce zajímat naše ujišťování, že prognózy ovocnářských expertů pro tento rok jsou příznivé a že ke konci roku budou výnosy vyšší než v roce předešlém. Tito nechápavci po nás chtějí totiž své příděly ovoce pravidelně každý měsíc již nyní a světe div se, je jim srdečně jedno jestli tyto příděly jsou v podobě hrušek, nebo jablek.
Jim totiž nejde o druh, ale o množství ovoce.
Tak a nyní mi vážení páni sadaři zkuste vysvětlit, kde se stala chyba. Že by špatná prognóza pro tento rok ?
  02.02.2007 08:31 Polda
 
Předpovědi o hromadných odchodech policistů do civilu se v posledních dnech začínají pomalu naplňovat. Zatímco v polovině ledna bylo na odchodu zhruba 200 policistů, dnes už mají personalisté po celé republice na svých stolech více než 600 výpovědí a další zřejmě budou přibývat.
2.2. 2007 07:07

PRAHA - Podle policejního prezidia odcházejí hlavně starší funkcionáři, kteří čekali na vyšší výsluhy, zároveň ale policii opouští i stovky těch mladých. Ti se totiž i přes sliby vedení resortu obávají, že kvůli novému služebnímu zákonu budou brát méně než loni. Právě kvůli tomu se také někteří policisté chystají zhruba v polovině tohoto měsíce demonstrovat před pražskou budovou ministerstva vnitra.

Policejního prezidenta Vladislava Husáka zatím podle jeho slov nechávají odchody policistů do civilu klidným. "Není to nic, z čeho bych byl nadšený a doufám, že už se toto číslo nebude nijak výrazně navyšovat. Ale beru to jako realitu, měli jsme již dříve k dispozici studie, které očekávaly odchody několika tisíců lidí. Právě proto jsme koncem loňského roku rozjeli náborovou kampaň, díky které se nám daří úbytek kompenzovat," řekl Právu Husák.

Zároveň dodal, že podle policejních statistik slouží zhruba dvě třetiny z odcházejících policistů déle než třicet let. "To je přitom efekt, který nový služební zákon předpokládal. Jde o to, aby ti opotřebovaní délesloužící funkcionáři přenechali svá místa mladším a perspektivnějším kolegům," uvedl Husák s tím, že zhruba polovina z odcházejících policistů slouží u pořádkové policie a polovina u kriminálky.
Odcházejí i bodyguardi

Podle informací Práva však lidé opouštějí i další policejní složky. "Od nás už od začátku roku z celkového počtu více než jedenácti set lidí odešlo padesát. To je velký nárůst, loni od nás odešlo za celý rok 68 policistů," řekl např. šéf ochranné služby Lubomír Kvíčala s tím, že policejní bodyguardy, kteří podali výpověď, bude muset nahradit novými lidmi, nejčastěji z jednotlivých krajských správ. Tím se ovšem roztáčí spirála, protože právě z nich v současné době odchází nejvíc mladých policistů, většinou pochůzkářů nebo příslušníků motorizovaných jednotek.

Těchto mladých policistů se totiž nejvíc týkají obavy z platového propadu, většina z nich proto vyčkává na to, jak budou vypadat jejich únorové výplatní pásky. "To bude klíčové, spousta lidí na to čeká s vyplněnou žádostí o propuštění do civilu," řekl Právu jeden z příslušníků pražské pořádkové jednotky.
  02.02.2007 09:33 Polda
 
Jestli to půjde takhle dál tak Langr bude mít rekord, že za něho odešlo více policistů jak za všechny ministry ČSSD. Výborně Ivana jen tak dál.
  02.02.2007 09:37 nausem usque
 
...je odochod a odchod, jsem jenom zvědavej jestli to někdo od PČRky zvládné jak bejvalej kolega Turpák. Pro jeho placku - a mám za to že i pro služební devítku - jelo tehdejší vedení MV do Bruselu, jelikož tam ten dobrý policista emigroval... :-))
  02.02.2007 10:45 ředitel
 
Pánové nic se neděje, se vším jsme počítali. Pokud by všichni odešli tak s tím taky počítáme. Ujišťuji Vás, že se vůbec nic neděje. Hezký den.
  02.02.2007 12:21 již
 
Všichni odcházejí, ale my co jsme ve funkcích, berem důchod i plat a máme odslouženo přes 30 let, nastopili jsme k PČR ještě za bývalého režimu neodejdem, na nás se může pan ministr Langr spolehnout. My vydržíme až do roztrháni těla a na ty okresní ředitelství nás budou muset vozit na invalidních vozících. My našeho ministra nezklamem.