Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  03.02.2007 10:52 petr
 
je to všechno v prdeli
  03.02.2007 10:40 adf
 
Držím pěsti všem, kteří to i přes ten humus kolem nás a jednání nezabalí, zbytku přeji zdraví, štěstí a úspěch v soukromé sféře....
  03.02.2007 10:28 nausem usque
 
...

M. dotaz: pane Topolánku, proslýchá se, že pan Dalík se bude podílet na reorganizaci českých tajných služeb.

Topolánek: .......bez komentáře.

M. dotaz: Je pravda, že pán Dalík má přístup k utajeným iformacím, které..

Topolánek: bez komentáře...a prosil bych klást otázky, na které vám mohu dát odpověď..( smích)...

... prostě vystrčenej prostředník místo seriozních odpovědí na důležité otázky a naprcanou partajní kamarádku z parlamentu, která umí pro svého cizoložníka maximálně úkolovat bejvalou soukmenovkyni, kterou nevolili ani její příležitostní milenci, to jsou ty pravé předpoklady bejt v této zemi úspěšný premiér... :-(

c-p

..:-))
  03.02.2007 10:23 studená válka
 
Sledoval jsem dnes vystoupení vůdce ČSSD na krajské konferenci a jsem z toho velmi zděšen. tento člověk vyvolává v naší zemi atmosféru studené války mezi vládními stranami. Je to uchvatitel moci, který se chová k výsledkům voleb a k této zemi jako k válečné kořisti. Což již bylo dříve takto pojmenováno. Odstraňte takovéto vůdce všemi prostředky!!! Jde jim jen o jejich osobní prospěch a moc!!!
  03.02.2007 11:04 kobra
 
Neřešíme tu boj o úplně něco jiného, než je mlata mezi politickými stranami? Mně nejde o to, která ze stran je momentálně u koryta, za poslední roky se ukázaly všechny, jak to doopravdy myslí, zvlášť s Policií!! Je mi zcela jedno, kdo vládne, já chci žít- ale normálně ŽÍT, MAKAT a hlavně dostat za práci ZAPLACENO. A můžou nám vládnout třeba Eskymáci! Jestli budou NORMÁLNÍ, je mi jedno, jestli mají 3 uši, 1 oko nebo obráceně....Čus
  03.02.2007 11:48 :=)
 
pro S.V.
....nejsi trošičku mimo mísu?
  03.02.2007 13:02 Kalaš <tkalaz@seznam.czi>
 
Sejmi klapky z očí
  03.02.2007 09:49 xxx
 
Na jednom nejmenovaném ředitelství na jihu Čech se rozpadlo celé oddělení hromadným odchodem z tohoto bordelu.
  03.02.2007 10:35 Quido
 
To jsou pořád nějaká nejmenovaná oddělení za sedmero horama a řekama. Myslím, že jenom blábolíš a vypouštíš fámy.
  03.02.2007 10:51 Nespokojený policista
 
Napiš konkrétně které, a budeme Ti možná věřit. Buď to někdo v diskusi vyvrátí, nebo potvrdí. Fámy nejsou dobré.
  03.02.2007 12:12 xxx
 
Jedná se o SDN v Písku.
  14.02.2007 19:52 asistent
 
slyšel jsem,že v Praze na dopravce v Kongresové ul.dalo 5O lidí žádost do civilu. Víte někdo něco bližšího ? Nebo je to kec ?
  03.02.2007 09:45 HNUS A FALEŠ
 
POSLANCI V TICHOSTI ZVEDLI PLATY SVÝM ASISTENTŮM. PANE MINISTŘE CO TO JE ZA BORDEL A ANARCHII V TÉTO ZEMI. KDY BUDETE NEUSTÁLE KOPAT DO ŘADOVÝCH POLICISTŮ? DĚLÁTE NEKVALITNÍ NÁBORY A PAK SE VÁM TO VŠECHNO VRACÍ NEKVALITNÍMI LIDMI.
  03.02.2007 23:13 malé písmeno
 
jen se na něho podívej, jak se na na tebe m a l e a v klidu dívá
  28.02.2007 17:27 m.
 
Fandím Vám, poněvadž z dvou platů stát.zaměstnanců lze jen stěží při vší skromnosti splácet inkaso, půjčku a vydržovat 2 děti na VŠ. začíná to být práce pro kouzelníka. Přitom plat kles za leden o 2,000,00 Kč. osobní = O, sebrán.
  03.02.2007 09:14 Zdeno
 
Jistě si všichni pamutujete na MF jak to vypadalo a jak všichni politici měli stažený prdele a pak se byli v prsa, jak musí lidi na ulici pořádně zaplatit. Ono by to chtělo, aby zas takový MF byl, ale je otázkou, kdo by je pak chránil. Po tom by už lidi na ulici snad spravedlivě zaplatili a nebáli se, že budou mít více peněz než jejich vedoucí, kteří sice mají odpovědnost, ale chodí 7-15 bez sobot a nedělí
  03.02.2007 13:07 Najk
 
už jste docela trapní s tím navážením se do všech vedoucích, nejsou všichni stejní, pořád se vyvolávají rozbroje: mladí kontra staří, OHS proti OOP a nevím kdo ještě proti komu, není tomu dávno když jsem si nemohl sehnat zástupce, všichni to odmítali se slovy "neblbněte co bych z toho měl, za méně peněz se pořád nechat je....t", splň co máš a rád Ti svůj flek přenechám - se vším všudy, ...
  03.02.2007 07:11 Karel
 
Ano, na toto potřebujete peníze:

http://www.novinky.cz/domaci/poslanci-v-tichosti-zvedli-platy-as istentum_108383_teb49.html
  03.02.2007 08:29 kobra
 
A ve stejné tichosti se může stát, že odsouhlasí taky např. změnu k paskvilu, tedy jinak řečeno= další a možná už i LIKVIDAČNÍ krok pro resort BS.....
  03.02.2007 00:07 Kasprik
 
Pane Langere podejte demisi, protže takový bordel jako je teď u policie nebyl ani za pana Rumla a to byl teda blb.
  03.02.2007 09:47 zákon jen pro někoho
 
PAN M INISTR ODSTOUPÍ AŽ POLICII ÚPLNĚ ROZLOŽÍ A ROZPRÁŠÍ. VŠICHNI ODEJDOU NEŽ TAKTO PRACOVAT.
  02.02.2007 23:47 Poctivý neúplatný polda
 
Kdo sleduje situaci, tak ví, že problém s dostatečným profinacováním zákona o služ. poměru byl ve schválení původně navržené částky, která byla ve výši 1,5 mld. korun - tato částka byla odůvodněna, nějakými propočty již na jaře 2006.
Ale vláda ODS nakonec tuto částku přes výhrady zasvěcených striktně smetla ze stolu a co si o tom myslet - nabubřelost ? Ukázat svou moc ?

Zde se podívejte a je to přetažené z NOSP na vyjádření našeho pana ministra, který se v době schvalování této osekané částky, tedy částky ve výši 1,0 mld., zdržel hlasování místo toho, aby jako informovaný a zodpovědný ministr řekl, že to způsobí problém a že to nemůže akceptovat.
Je to reakce na interpelaci poslance MUDr. Davida Ratha :

(hovoří Langer ) Vy jste se ptal na příjmy. My velmi intenzivně jednáme jako ministr a vedení ministerstva se zástupci policejních odborů. Já jsem uložil také policejnímu prezidentovi a vedení policie, aby takováto jednání vedli. Osobně jsem se účastnil jednání všech ředitelů od úrovně okresů až po policejní prezidium a služby s celorepublikovou působností. Ten problém můžeme strukturovat následovně. Za něco může být odpovědná dikce zákona, to je odpovědnost vlády, zákonodárců, za něco je odpovědný ministr vnitra - ten má odpovědnost za systemizaci služebních míst a mzdovou tabulku, a za něco jsou odpovědní konkrétní služební funkcionáři, kteří odpovídají za to, do jaké platové třídy policistu zařadí, jestli ho zařadí do směny, jestli mu dají osobní ohodnocení, jestli mu dají zvláštní nebo rizikový příplatek. Na rok 2007 z rozpočtu bylo vyčleněno na dokrytí nákladů spojených se služebním zákonem 1 mld. korun a vzhledem k tomu, že celkové náklady se odhadují na 1, 5 mld. z rezervního fondu Ministerstva vnitra a z úspor, které jsou plánovány v oblasti mzdových nákladů v policii, jsme schopni zbývající půl miliardu dokrýt. Nicméně tady budu muset vést jednání s panem ministrem financí na rok příští, protože i v roce příštím k tomu, abychom dokryli celkový objem finančních prostředků, je skutečně nezbytná nejméně ta 1, 5 mld. korun.
Tedy celkový objem prostředků je připraven. Já jsem požádal o rozpuštění té miliardy v pokladniční správě, takže ten celkový objem by měl garantovat celkový nárůst o 7, 5 %.

- Takže pánové zjistili, že ta 1,5 mld. nebyla jen legrace, ale reálná částka, kterou oni nechtěli akceptovat - Proč ? no protože ji dojednali socani a to se musí zákonitě jako protistraně neschválit a naopak. Prostě tihle lidi si hrají jen na písečku na svém a nic jiného nepřipustí.
  03.02.2007 09:25 Zdeno
 
On je tu pro ně ještě další problém(?). Letoští platové tabulky udělali z průměru mezd za rok 2003 možná 2002, ale pro rok 2008 by je měli udělat z roku 2006 a to by měl být nárůst přes 2.500,-Kč oproti letošku . A když si to člověk spočítá, tak by na to potřebovali přes 13 mld. Takže nás zase vořežou
  03.02.2007 11:08 Nespokojený policista
 
To je pravda!!!
Plat v 5 třídě a 6 stupni měl být podle původního návrhu vždy výchozím pro ostatní třídy. Mělo se to odvíjet od průměrného platu v nepodnikatelské sféře za PŘEDMINULÝ rok, čili pro letošní rok to mělo být za rok 2005. Pokud se nemýlím, tak se pro letošní tabulky se vycházelo z průměru roku 2004, čili všichni jsme nějakou tu kačku na tarifu ostrouhali, včetně vedení. Ještě to musím ale zjistit, prověřit a propočítat dle údajů stistického úřadu.