Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  19.09.2007 07:03 Občanka
 
Tak co, pane ministře?
ministr vnitra Ivan Langer, tak i jeho opoziční kolega František Bublan.


Důvodem k odchodům ze sboru není jen "generační špunt", o kterém hovoří ministr vnitra Langer, ale též výrazný pokles platů především u složek působících v přímém výkonu. Tak v diskusi argumentoval stínový ministr Bublan. Za letošní rok odešlo ze služby asi 2700 lidí - podle Ivana Langera se trend odchodů v září už zastavil.

Zákon zrušil příplatky za práci o svátcích, víkendech a za noční služby a nařizuje policistům odpracovat 150 přesčasových hodin zdarma. Na druhou stranu jim však prodlužuje dovolenou, zkracuje týdenní pracovní dobu a měl jim plošně zvýšit základní platy.

Policii v současné době chybí 3300 policistů a to především v terénu - tuto skutečnost kritizují i hejtmani z různých krajů. Šéf resortu však tento pokles nevidí dramaticky a obhajuje odchody jako potřebnou generační výměnu. A jak také dodal, po Novém roce se dají očekávat další výpovědi.
Poslední fází generační výměny má být podle plánu ministerstva a vedení policie přijetí nových policistů - v nejbližších týdnech by měla být spuštěna další vlna náborové kampaně. K náboru jsou motivováni i stávající policisté - za za přivedení nového příslušníka k Policii ČR získají odměnu 3 až 5 tisíc korun.

Ministr vnitra v televizní debatě představil také informační brožuru vydanou v nákladu 1000 ks, kde dle vlastních slov "skládá účty". František Bublan vydání této publikace obratem kritizoval jako spíše fotografickou prezentaci vnitra. Bublan považuje publikaci za zbytečnou - Ivana Langera označil spíše za ministra reklamy než vnitra. Langer se však hájí, že politický marketing by měl být standardní součástí výkonu politických funkcí.





Text: Jiří Vítek



Publikováno: 11. 09. 2007



Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.


jméno
heslo



noname: Povinná četba dnes na iHned:
Když odchází víc lidí, než chcete
Mezi zdravou obměnou týmu a patologickou fluktuací ve firmě je rozdíl. Šéf by měl zpozornět, když přesahuje patnáct procent nebo když odcházejí špičkoví lidé.
HN KARIÉRA, kariéra

Pokud v nepřítomnosti šéfa rozesílají zaměstnanci své životopisy na jiná místa, už v tu chvíli pracují s menším nasazením. Neztotožňují se s dlouhodobějšími cíli firmy, pracují napůl nebo dělají jen to nejnutnější. Vysoká fluktuace může být důsledkem špatné práce manažera s lidmi. Ale také to tak být nemusí.

Přínosy obměny lidí

Fluktuace má také svá pozitiva. "Každý příchod nového zaměstnance znamená pro společnost jedinečnou šanci získat další úhel pohledu. Příchozí konfrontují své zkušenosti s novým prostředím a procesy," říká personální ředitelka společnosti SodexhoPass Ellen Hunusová.

Určitá obměna týmu je přirozená, patří k životaschopné společnosti. Po nějaké době může i vynikající zaměstnanec cítit, že dal své práci maximum a nemá se profesně kam posunout. Pak je jeho přijetí nové výzvy na místě. Takové změny zamíchají v podniku mírně kartami, ale nadřízení by s nimi měli počítat.

Šéfové by měli zvážit, koho opravdu nutně potřebují. A rozlišovat, zda je opouštějí řadoví pracovníci, které je možné zaškolit za několik dnů či týdnů, nebo špičkoví odborníci, za které nenajdou snadno náhradu. Tady se vyplatí pátrat po příčinách fluktuace.

"K tomu slouží výstupní pohovory," říká Tomáš Kopecký, ředitel firmy FranklinCovey. Podle něj jsou lidé při odchodu, zvláště pokud se k němu rozhodli dobrovolně, otevřenější. "Jestliže více zaměstnanců udává stejný důvod k odchodu, mělo by to firmu přinejmenším varovat a přimět k zamyšlení nad stávajícími procesy a způsoby řízení," doporučuje Eva Kopecká, personální manažerka společnosti CA v Česku. Za pozornost také stojí období, ve kterém k opuštění firmy dochází.

V některých případech je dobré odchodu zaměstnance zabránit. Je ale nutné znát hranici, za kterou se firmě již nevyplatí jít, protože by úsilí bylo marné nebo udržení pracovníka příliš drahé.

Čechům záleží na vztazích

Českým pracovníkům záleží na pracovních vztazích. Výzkumy ukázaly, že i když nejsou dostatečně ohodnoceni, ale pracují v příjemné atmosféře, tolik neodcházejí. V opačném případě to však podle závěrů personalistek Ivany Říhové a Pavly Staňkové ze společnosti Deloitte neplatí. Podle nich se v Česku míra fluktuace pohybuje okolo 15 procent, což představuje přijatelnou míru odchodů.

Šéfovi pomůže personalista

Fluktuace může mít mnoho důvodů a vedení firmy ji může dobře posoudit jen v kontextu všech souvislostí na trhu práce. Zde by šéfům měli pomoci personalisté, kteří se v něm musí dobře orientovat. "Manažer je však zodpovědný za svůj tým a personalista není policista, který by jej měl hlídat, aby mu podřízení neodcházeli," říká Ivana Říhová ze společnosti Deloitte. Podle průzkumů této společnosti jsou nejčastějšími důvody fluktuace omezený prostor pro postup v kariéře, nízké možnosti osobního rozvoje, nevyváženost pracovního a osobního života, nevhodný styl vedení i nedostatečné ohodnocení pracovníků.

Jak si udržet zaměstnance

Fluktuace se stává problémem ve chvíli, kdy náklady spojené s výměnou zaměstnanců jsou vyšší než přínosy plynoucí z nových pracovníků. Vždy jde o komplexní záležitost a situaci je nutné posuzovat individuálně v rámci každé firmy.

Loajalita podřízených se dá zvyšovat mnoha způsoby. Žádný však není úspěšný sám o sobě. Velký vliv má také působení konkurence na trhu práce. Většina firem využívá takzvaných tvrdých stimulů. Kromě výše mezd soutěží podniky mezi sebou v udělování nejrůznějších benefitů. Většina těchto věcí však působí krátkodobě a zaměstnanci si na ně rychle zvyknou.

Klíčové je i působení takzvaných měkkých stimulů. "To vyžaduje individuální přístup ze strany vedení, vytvoření kvalitních programů pro růst, rozvoj firemní kultury a kultivaci příjemného pracovního prostředí," shrnuje Eva Kopecká.

Podle ní by se měly tvrdé a měkké stimuly vzájemně doplňovat, šéf nemůže nahrazovat jeden druhým. Jen tak mohou pomoci vybudovat dlouhodobě dobré vztahy mezi společností a pracovníkem.
Autor/ři: Hana Kejhová
20:24:32 18. 09. 2007
  06.02.2007 18:40 ...
 
podívej te se na čt24 je tam husák živě a opět plácá a plácá
  06.02.2007 18:37 clusoe
 
Novaku, nemáš nějakýho úchylnýho příbuznýho jméne Jura V Brně ?
  06.02.2007 18:21 Pepa
 
Vykašlete se na Juru. Přečtěte si zprávu z jednání dnešního dne.
  06.02.2007 18:30 speed
 
Že by jim konečně začalo docházet co se tady děje ??? Docela pozdě nemyslíte pana Štěpánku a Vám podobní ???
  06.02.2007 18:39 clusoe
 
Kde je ta zpráva ?
  06.02.2007 18:41 speed
 
www.nosp.cz
  06.02.2007 18:15 Jura Brno <legalnivrazda@seznam.cz>
 
www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie.
  06.02.2007 17:54 Luboš <scpendolino@seznam.cz>
 
Odpověď Gř-cel na odvolání k výši valorizace výsluhového příspěvku:
Jak je uvedeno v námi zaslaném oznámení, ustanovením §225 zákona č.361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znějní pozdějších předpisů , se příspěvek za službu, poskytovaný podle dosavadních právních předpisů považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona, a to ve výši, v jaké náležel ke dni, který předcházel dni nabytí účinnosti tohoto zákona, tedy ke dni 31.12.2006.Z uvedeného vyplývá i zvýšení výměry Vašeho výsluhového příspěvku podle §159 citovaného zákona, který se zvyšuje stejným způsoben a ve stejných termínech jako procentní výměra důchodů, přičemž zvýšení výsluhového příspěvku od 1.1.2007 činí polovinu zvýšení procentní výměry důchodů, tedy o 2,8%.
Jak je výše uvedeno, při zvýšení výměry Vašeho výsluhového příspěvku, nikoliv příspěvku za službu, bylo postupováno v souladu s citovanými ustanoveními zákona č.361/2003 Sb.
  06.02.2007 18:55 franta
 
Nic jiného jsi nemohl očekávat.Sežeň si právníka a žaluj to.Jen ta se dočkáš kladného vyřízení.
  09.02.2007 12:00 jura ne z Brna
 
To se nechalo čekat. Tím pádem příští služební zákon klidně výsluhovej příspěvek může zrušit nebo úplně stačí novela zákona. Pak je ale něco špatně, když nový zákony můžou měnit podmínky odchodu od policie za starého zákona. Ale co bychom taky v tomhle českým bordelu plným bezpráví mohli chtít.
  06.02.2007 17:49 Robocop
 
Něco pro pobavení
Naše slavné vedení stále dokolečka hovoří o budování prestiže PČR a na druhé straně tuto maximálním způsobem podkopává. Mluvím tu o náborové kampani NAJDI PARŤÁKA, kdy se nabírá kde kdo. O tomto jsem se přesvědčil dnešního dne při návštěvě rodičů mé družky, kteří nám hned nevěřícně sdělovali velikou novinu koho vzali k PČR v Praze. Tím budoucím kolegou je bývalý spolužák mé družky, kterého má celá vesnice za neschopného zastydlého puberťáka, který většinu svého času tráví sezením u PC. Všichni se diví a musím uvést při pohledu na něho i já jak mohl udělat fyzické testy, kdy je to takový váleček 170 cm vysoký a pomalu metrák vážící. Od družky jsem se dozvěděl, že jak na základní tak i na střední škole měl z TV 3. Co k tomuto dodat asi nic, kdy při pomyšlení, že i u nás na oddělení za dva fyzicky a administrativně zdatné kolegy co odešli do civilu dají něco podobného tak potěš pánbůh.
  06.02.2007 18:04 NOVAK
 
A v čem jseš lepší.Když vás potkavám na ulici tak z toho málem zvracím.Takových vás je tam většina. A DNES SE DÍVEJ NA VLASTNÍ OČI TO JE VAŠE VIZITKA.
  06.02.2007 18:11 Kmetˇ
 
Fyzické testy jsou fraška, i když je někdo neudělá stejně ho berou. Ukažte mi u PČR ženu či dívku, která dá 24 kliků, neznám a neviděl jsem !
  06.02.2007 18:13 Robocop
 
V čem jsem lepší to ať posoudí lidé, kteří nás znají.
  06.02.2007 18:41 - - - -
 
Pro NOVÁKA
--------------
Je zajímavé, že upozorňuje, že se máme dívat na dnešní Na vlastní oči. Sám to neviděl a už odsuzuje šmahem všechny. To mi dává naprosto jasný obrázek o jeho inteligenci a dalších duševních vlastnostech. (Pokud bys Nováku chtěl namítat, jak mohu posuzovat Tvůj zde uvedený písemný projev, tak mohu, myslím si, že můj doktorát z psychologie se zaměřením na sociálně patologické jevy mně k tomu docela opravňuje a materiálu na posudek jsi mi zde poskytl dostatečné množství.)
  06.02.2007 18:54 Robocop
 
Pro Nováka
Mám Vám od své družky vyřídit, že ve všem. Jinak jsou určitě lepší naši bývalý kolegové, kteří odcházejí do civilu a co si budeme namlouvat tak kvalitní lidi půjdou k AČR a né k PČR.
  06.02.2007 21:37 Poctivý neúplatný polda
 
Pravdou je, že když začala profesionalizace armády, tak z původně stanovených fyzických testů museli hodně slevit, protože velká část adeptů neprocházela.

A pro živnostníka Nováka : Nové policisty co jsem měl zatím možnost vidět nesahají po stránce robustnosti a fyzickým dispozicím řešit nějaké fyzické konflikty ani po kotníky lidem na mé směně.
Nováku nic proti tobě nemám i přes nataktní slova ( diplomaticky vyjádřeno ) na nás a včera jsem si do půlnoci s tebou popovídal, ale upřímně pokud by si byl skutečně v nějakém hypotetickém problému, tedy například by tě napadli nějaká skutečná hovada, tak ti noví policisté, které jsem zatím měl možnost vidět by ti nijak nepomohli. Mladíčci kolem 18-19 let s váhou kolem 65 kilo i s oblečením jsou tak na to zavřít někam do kanceláře, odpustit jim tu špínu na ulici a zaměstnant na 1OO% pracovní doby jen papírama. Tam budou využitý. V době když jsem nastoupil, tak mezi námi byl taky takový střízlík, který rychle pochopil, že na ulici nemá šanci. Proto rychle prohlédnul a protože mu to pálilo, tak jako jeden z tech prvních si udělal policejní akademii a zalezl na Okresní ředitelství policie. Tam je mu dobře. A podobní nyní často nastupují k policii - alespoň to co jsem měl možnost zatím vidět - toto je realita.
A ještě jedna věc, jestli ti vadí ta zapařená okna aut a daně které na nás platíš a za to naše nic nedělání, zkus trochu zapátrat směrem k armádě, zda jseš spokojený s odvodem svých daní tímto směrem, případně směrem i jiným.
  06.02.2007 16:53 Zbaven ideálů !!!!
 
Dnes jsem viděl na netu nedělní pořad "OTÁZKY V. MORAVCE" a v nich koktání p. Langra s jeho pohůnkem p. Husákem. Jejich projev byl hrozný a nesmyslný. Jak mi může někdo trvdit, že nemohu srovnávat průměrný hrubý měsíční příjem v roce 2006 a můj měsíční hrubý plat, pevně stanovený v platovém výměru pro rok 2007. Neustále poukazují na to, že nesmíme počítat příplatky za noc, sobotu a neděli a rovněž tak i přesčas. To nechápu proč to nemohu počítat, když tenhle stát mi to do daní v loňském roce pohodlně spočítal a do děravé státní pokladny odebral. Jak můžou tito dva pánové tvrdit, že k propadu došlo u kolegů sloužících jen ve 3 a 4 TT, když bezpečně vím, že se to týká i lidí v 5 a některých i v 6 TT a poukazovat jen na to, že to jsou služebníci sloužící kolem 4 až 5 let. Já sloužím 15 let a propad mého platu je měsíčně o cca. 3.000,- Kč hrubého . Byl jsem zastáncem vyjednávání a to i přesto, že nejsem v NOSP. Po shlédnutí tohoto pořadu jsem 100 % pro radikálnější řešení.............DEMONSTRACE JE OPRAVDU NEVYHNUTELNÁ, protože to co bylo uděláno po 1.1. 2007 s bezp. sbory tohoto státu, budou brzy aplikovat i na civilním obyvatelstvu. I Ti by se měli dle mého názoru k této akci připojit, vždyť jde i o jejich budoucnost.
  06.02.2007 17:03 Shrek
 
Souhlasím, souhlasím, souhlasím! Jako bych poslouchal sám sebe. Je to opravdu na poblití, co s námi odborníci přes ozbrojené sbory udělali. D E M O N S T R A C E !!!
  06.02.2007 17:55 NOVAK
 
J
SEŠ JEDEN VELKEJ B L Á B O L NAPIŠ KOLIK MÁŠ DAN ZE MZDY
  06.02.2007 18:01 Polda
 
Pro kolegy
Na Civila a Nováka nereagujte bude to jeden člověk co nemá na to, aby mohl dělat práci poldy a ze závisti uráží.
  06.02.2007 18:05 ...
 
Pro Novák
prosím tě nech si těch debilních keců !!! Ty jsi ještě nepochopil, že ty tvé srance nikoho nezajímají ???
  06.02.2007 18:34 pro Poldu
 
Leopolde ty jseš ale koumák. Netočili podle tebe majora Zemana? Od tebe bych se nechal vyšetřovat, kdybych něco provedl, to by byla prča. Tvůj Civil
  06.02.2007 15:50 klik
 
To je gól, být ve 3 PT a ve 3 TT a při troše marodění mít 15 800 to je docela masakr. Nemam slov fakt ne.Demonstrace je nevyhnutelná.
  06.02.2007 17:47 novak
 
Přečetl jsem si 3 poslední stránky.Opravdu jste velicí chudáci, asi budu muset udělat nějaký přestupek ,aby jste si polepšili.A propo ,proč to děláš,když je to tak strašný.Já odpovím za tebe, protože by ses neuživil.Lemry nikde nechtěj.A při troše marodění já první týden nedostanu ani korunu a za zbývající 3 týdny tak 4 tisíce. A váš kolega má pravdu v minulém článku , že vas vidíme se válet v autě ,nebo buzerovat lidi, nebo brát uplatky. JINAK CIVIL MÁ VE VŠEM PRAVDU
  06.02.2007 18:10 ...
 
Pro Novak
Tz jeden chudáku, je vidět, že nemáš vůbec tucha, jak policie funguje a kam se odvádí peníze z blokových pokut. Nech si své výlevy a jdi se radši někam léčit, protože tobě už pomůže jen lékař !!!
  06.02.2007 18:33 clusoe
 
Ty Novaku, neměl si v dětství nějaký traumatizující zážitek ?
Myslím tím, jestli tě sexuelně někdo z rodiny nezneužíval. Jinak si nedovedu vysvětlit, že se cpeš pořád někam, kde na tebe nikdo není zvědavej. Dělá ti dobře, když ti tady hromada lidí nadává ? Že ty se utoho vždycky uděláš ?
  06.02.2007 21:43 C4
 
Pro Vincek - na kontě je 41.525,- Kč roste pomalu, ale postupně narůstá a když budem jenom kecat tak nenaroste. Nyní z výplaty zasílám druhou stovku a když to udělají i jiní, myslím, že kolegové, kteří se mnou na směně zaslali, pošlou také tak se k rozumnější částce můžem dopracovat. Kecat ale nestačí.
  06.02.2007 15:46 LK
 
NEBUDE NIC ČEŠI JSOU NÁROD TUPCŮ!
  06.02.2007 16:18 vincek
 
Taky si to mylsím. Ale již dávno říkám, pokud nás tam bude málo a ničeho nedosáhneme, pak holt MÁME CO JSME CHTĚLI. Vždyť je nás tolik tisíc a nedokážeme se posbírat ani na toho právníka - HNUS
  06.02.2007 17:55 haski
 
pro LK : Češi jsou češi, určitě ne národ t.... A když bude potřeba, demonstrace bude, možná i později. Někdy může být zlé na něco dobré. Špatný zákon je nutné změnit a v případě toho našeho - ty podstatné věci 100%. No a teď je k tomu příležitost, tak se snad něco pohne. Musíme víc chtít - poškození i ti zdánlivě nepoškození, a že nás panečku je. Jdu to zase poslat, protože mnoho ustanovení je v novém zákoně špatných, pozitivních (a to ještě zdánlivě) pro zůčastněné málo. Prostě negativa převažují, tak proto.
  06.02.2007 18:23 realista
 
Píši zde pod nickou Realista, protože nejsem již nejmladší a snažím se na svět dívat reálně bez oranžových, ale také bez černých brýlí.
Když to tu tak sleduji, tím myslím, kolik nás sem píše, dále na stav konta potřebného k zaplacení právní pomoci, pak musím , ač mne to velice bolí, souhlasit s kolegou " LK ". V tomto mne utvrzuje i dosti vlažný postoj kolegů na mém pracovišti. Opět se tu projevuje klasická česká, švejkovská povaha, kdy všichni na šatně a u piva nadávají na ten binec, ale sami takticky vyčkávají, nechtějí se do ničeho namočit a tajně doufají, že to snad za ně někdo vzřeší.
Ruku na srdce kolegové:
KOLIK Z VÁS PŘISPĚLO SVOJÍ TROCHOU DO MLÝNA ALESPOŇ TÍM, ŽE POSLALO JEDNU USMOLENOU STOKORUNU NA KONTO INICIATIVY ??
Moc vás asi nebude, a to je přitom to nejmenší, co pro naši věc můžete udělat.
Proto mám i tak trochu obavy ohledně protestu. Proč si myslíte, že pan ministr a pan prezident neustále uvádějí jen mlhavé řeči o nápravě, případně vědomě mylně informují veřejnost ? Oni totiž tak hloupí nejsou, jak si většina myslí. Jsou to totiž staří ostřílení političtí harcovníci, kteří prošli již nejednou bitvou.
A teď to nejdůležitější:
ONI TOTIŽ S PŘESNĚ TAKOVOU NAŠÍ ČESKOU POVAHOU POČÍTAJÍ !!!
Pokud si to rychle neuvědomíme, pak nám nezbývá, než na hezkých pár zavřít hubu, pěkně ohnout hřbet a snášet další nové ústrky a šikanu.
  06.02.2007 18:51 sniper
 
Hlavně by si měli sáhnout na svědomí kolegové z různých OOP a MOP! Peníze posílají a účast na demonstraci prislíbili hlavně policisté z větších porádkových útvarů (ohs, pmj, ppo apod.), kdežto obvoďáci jen nadávají, ale jsou posraní jít na demonstraci a neznám nikoho, kdo by poslal byť jen blbou padesátikorunu na právníka! Asi se jim líbí, že za stejnou práci jsou někteří v 4, jiní v 5 a jiní v 6. třídě! Dále jim nevadí 150 hodin zdarma a ani to, že přišli o příplatky za noční a víkendy... Proboha, vzpamatujte se, to máte nějakou hrdost???
  06.02.2007 21:50 C4
 
Pro Vincek - na kontě je 41.525,- Kč roste pomalu, ale postupně narůstá a když budem jenom kecat tak nenaroste. Nyní z výplaty zasílám druhou stovku a když to udělají i jiní, myslím, že kolegové, kteří se mnou na směně zaslali, pošlou také tak se k rozumnější částce můžem dopracovat. Kecat ale nestačí.
  06.02.2007 14:26 obvoďák
 
Pro všechny civilní respondenty a návštěvníky tohoto fóra. To co se stalo v letošním roce státním zaměstnancům ve služebním poměru kromě Armády ČR se v nejbližších letech stane všem ostatním občanům kromě Armády ČR v této republice. Jelikož Vám naši vrcholní političtí představitelé řeknou, že za tu práci, kterou jste odvedli nemáte nárok na důchody, protože prostě peníze na důchody nejsou. A nebudou Vám schopni vysvětlit kam se ty peníze poděli. Takže se nedivte v jaké situaci jsou policisté, hasiči, záchranáři atd. Již se těším a jsem zvědav jak budete na stejnou situaci, která v současnosti postihla nás reagovat, až se bude týkat většiny občanů ČR. To pak zase vyjdete do ulic a skončí to tzv. Sametovou revolucí !!!!!
  06.02.2007 15:32 Jura Brno
 
06.02.2007 14:26 obvoďák

Máš pravdu, ale většinu lidí to nezaskočí, neboď s tím většina lidí počítá. Je to sice bordel, ale nikdo s tím nic nenadělá. Sametová se nikdy opakovat nebude. Pokud by byla revoluce, tak bude krvavá. Lidi vydrží strašně moc.
  06.02.2007 16:42 tatata..
 
pro jura Brno.....
Pokud tu bude něco krvavýho, tak maxim. tvá obličejová část nebo tvůj anální otvor, až ti do něj někdo z tvých příznivců narve ježka proti bodlinám...! A že jich máš!?!