Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.02.2007 00:23 macoco
 
Pane ministře
Opět jsem otevřel stránky s Vaší diskuzí, čtu je více jak měsíc, takže se omlouvám, jestli jste mi už na mé následující otázky již odpověděl. Je mi 40 let, za svůj život jsem prošel všemi silovými resorty, nyní jsem u vnitra, naposledy jsem pracoval 10 let s klienty u VS ČR, podotýkám v KSČ či estébák jsem nikdy nebyl. Vzhledem k tomu, že tyto resorty jsou podobné, ptám se
1. Jak je možné, že vy otevřete opět lustrační politiku a druhý dá souhlas k tomu, že tato otázka je pro něho uzavřená, VS ČR tuto problematiku stanoviskem GŘ uzavřela.
2. Jak jsem uvedl, pracoval jsem u VS ČR, tuto Vámi objevenou reformu s novými mladými kádry jsem tedy již zažil, podívejte se nyní, jak to tam vypadá, raději jsem odešel, neboť jsem nemohl překousnout arogantní chování mladých nadřízených, nekomunikativnost, o morálním profilu některých nemluvě.
3. Policie se snaží, soudy nestíhají, již několikrát citované. Jasně, soudy jsou nezávislé, ale policie musí konat ve lhůtách v souladu s trestním řízením, soudy pak mají čas. Nedávno na internetu uváděné 8x zastavení řidiče se zákazem řízení z Plzeňska – výsledek – propuštěn – a zase další – policista zastaví – sepíše, propustí atd., šichta uběhla v kanceláři nad papíry, zkrácené řízení a další směna toto může vzít přes kopírák, není to tak trochu Kocourkov ? Spojil jste se s ministrem spravedlnosti, který je mediálně známý mj. především s fiktivní nezaměstnaností, resp. zaměstnaností odsouzených ve věznicích? Při své praxi u policie často shledávám, že občany nejvíc pobuřují drobné krádeže, verbální či neverbální napadání, ničení jejich majetku – toto se jich nejvíc dotýká, protože každý má nějaký majetek ( auto, zahrádku, dům ) a my policisté na ulici jsme ti, kteří nejvíce slyší - vy s tím nic neděláte – ale my děláme pouze to co máme v povinnostech a právech, pochopitelně každé překročení naší pravomoci by bylo přísně souzeno. V této souvislosti si stále připomínám, proč tu jsme, že jsme služba pro občany této republiky, kteří si ji platí ze svých daní a mají právo na ochranu svého zdraví a majetku, neboť né každý si může navíc zaplatit ještě bezpečnostní agentůru.
4. Mluvíte o prevenci kriminality, pouze slova, zatím jsem se nesetkal s konkrétním fungujícím příkladem, jak jsem uvedl, pracoval jsem ve vězení. Vím například že pokud propuštěný klient má více dluhů, rozhodne se jej pochopitelně nesplácet, odsedí si proto svůj trest. Ví dál, že na něho čeká další trest ( několikrát jsem se setkal s odsouzeným, který čekal na nařízení výkonu trestu od dalšího soudu – chtěl si to odsedět vcelku – nařízení dalšího výkonu trestu však nepřišlo a on byl propuštěn, za měsíc opět však nastoupil do VT, ptám se, z čeho měl žít v tomto období , práci nesežene, neboť neví za jak dlouho půjde opět sedět, musel tedy krást a v průběhu dalšího VT již byl řešen policí, soudem za delikty spáchané v tomto měsíci na svobodě ) řeší někdo tuto problematiku ? A Vy se staráte, kdo byl v stb!
Závěrem chci říci, že jsem rád za déle sloužící kolegy, od kterých se mám co učit, protože policejní praxe je o něčem jiném než co píší různé poučky, školy. Ač Váš úsměv v mediálních prostředcích je téměř typický, myslím, že v současné době republice není v oblasti kriminality moc do smíchu, zvláště pak u řadových občanů. Jsem především voják, jako takový jsem zvyklý plnit rozkazy a nařízení, vždy jsem se snažil mít úctu ke starším, k jejich zkušenostem, k jejich profesionálním přístupu, ale s postupem let jsem se musel naučit, že není nic bílé nebo černé, vždy to bylo šedé. Já jako policista, alespoň si myslím, že nemohu koukat zde můj nadřízený je levičák nebo pravičák, či byl za bolševika takový či makový, těšit se na jeho lustrační osvědčení téměř 20 let po revoluci, atd.. Myslím si, že kritériem hodnocení je jeho přístup k podřízeným, jaké má pod jeho vedením toto oddělení výsledky. Doufám, že Vámi prosazovaná reforma nebude dle pohádky o starém psu, kterého bača vyhnal, pořídil si nového, který celou noc spal a ovce se ztrácely, poté ještě rád vyhledal starého psa. A služební zákon – jsem rád, že máte jako ministr resortu příslušníky, kteří chápou, že 1 + 1 v průběhu roku = 3, ale co v této republice je normální. Děkuji za případnou odpověď.
  11.02.2007 18:16 .
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  11.02.2007 18:23 X1
 
Sinagl ? jo to byl ten primitiv ( nebo tak nějak ho nazvali ), který rušil shromáždění důchodců, kteří se pokojně sešli k nějakým proslovům a nikoho neohrožovali - holt fanatikové jsou nebezpeční a může se jednat o jakýkoliv směr fanatismu, vždy je třeba se mít na pozoru - radikální chování má jen krůček od pošlapání práv jiných.
  11.02.2007 19:04 Filcka
 
X1
Máš pravdu, fanatizmus je nebezpečnej. Kolik policajtů je u skinů, neonacistů a dalších podobnejch úchylů? A neříkej že žádnej.
  12.02.2007 08:35 X1
 
Ano jistě jsou a ne jeden, ale ze svého policejního okolí nikoho takového neznám a to že jsem na začátku věty řekl, že " jsou " znamá ale ve skutečnosti hluboko pod průměrem společnosti.
  11.02.2007 18:11 X1
 
Demonstrace přijde až po krachu jednání

Zástupci iniciativy proto zatím plánovanou demonstraci odvolali. Ministerstvo vnitra jim slíbilo brzkou nápravu některých negativních dopadů zákona.

Plakát, který připravili k demonstraci nespokojení policisté. Termín protestu už doplnit nestačili.

"Konečná dohoda zněla, že žádná demonstrace nebude. Musím ale pominout legitimitu Iniciativy, protože zastupuje jen pár nespokojených lidí," řekl iDNES.cz náměstek Salivar.
-------------------------------------------------------
Pár nespokojených lidí - ať si udělají průzkum tam dole a nechají každého vyplnit anonymně najaký " papírek " To bude " spokojených ". Jsou ale lidé kolem mě, kteří by ani toto anonymní nevyplnili podle svého přesvědčení - již jsem slyšel názory, některých, že by podle písma poznali, co kdo psal - a vypovídá to jenom o obavách řadových proti přemýšlení některých diktátorů u policie, t.j. některých nadřízených.
  11.02.2007 18:26 h
 
Pár no krása :-( pár desítek tisíc?
  11.02.2007 21:57 bič na řadové
 
Těch pár nespokojených lidí představuje všechny osoby ve 3,4 platových třídách v republice a to je pěkných pár tisíc lidí. Kdyby měly najednou odejít tak jde policie do p.......
  11.02.2007 18:09 Filcka
 
Tak když chceš slyšet můj názor na váš supr zákon, tak poslouchej. Vůbec bych nic nevymýšlel, převzal bych ho od Maďarů a bylo by. To koukáš, viď?
  11.02.2007 18:15 X1
 
Proč ne třeba od Slováků, ten by nemusel být špatný. Říká se, že jsou na tom jako stát hůře, ale přitom je tam větší výsluha, rehabilitace již dle věku od 35 let nebo po 15 letech (jako u nás ). Ježíš marjá ten jejich zákon by jste ale vůbec neztrávili, když Vám tak vadí ten náš.
  11.02.2007 19:09 Filcka
 
11.02.2007 18:15 X1
ty se taky chytneš na všecko! To jsem nepsal já, ale nějakej vtipálek.
Za chvílu by jsme skončili na UKRAJINĚ. To by tu bylo teprve veselo. Strašná představa.
  11.02.2007 22:40 Soumrak policie
 
Na Slovensku nemají pana Langera a Kalouska dva hrobaře české policie.
  11.02.2007 17:33 X1
 
§ 213
(1) Výměra dovolené činí nejméně 4 týdny v kalendářním roce.
(2) Dovolená zaměstnanců zaměstnavatelů uvedených v § 109 odst. 3 činí 5 týdnů v kalendářním roce.
(3) Dovolená pedagogických pracovníků47) a akademických pracovníků vysokých škol72) činí 8 týdnů v kalendářním roce.
(4) Čerpá-li dovolenou zaměstnanec s pracovní dobou nerovnoměrně rozvrženou na jednotlivé týdny nebo na období celého
kalendářního roku, přísluší mu tolik pracovních dnů dovolené, kolik jich podle rozvržení pracovní doby na dobu jeho dovolené připadá v celoročním průměru.
(5) Dochází-li u zaměstnance v průběhu kalendářního roku ke změně rozvržení pracovní doby, přísluší mu za tento rok
dovolená v poměru, který odpovídá délce příslušného rozvržení pracovní doby.
(6) Vláda může nařízením stanovit pro zaměstnance v drážní dopravě s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou podle § 100
odst. 1 písm. c) podmínky, za kterých může být poskytována dovolená v kalendářních dnech.
Díl 2
  11.02.2007 17:33 X1
 
Dovolená dle nového zákoníku práce - běžných je i 5 týdnů dovolené a jsou pracovníci, kteří mají i 8 týdnů dovolené. Stačí prostudovat pane Hodino.
  11.02.2007 17:22 X1
 
TOTO JE PRO PANA " HODINU ", KTERÝ SE NĚKDE DOLE ZASVĚCENĚ VYJADŘOVAL, JAK JSME ZASE OPROTI ZÁKONÍKU PRÁCE ZVÝHODNĚNI ZKRÁCENOU PRACOVNÍ DOBOU O PŮL HODINY TEDY 37,5 HODINY TÝDNĚ

PANE HODINO, ZDE MÁTE NOVÝ ZAKONÍK PRÁCE, KTERÝ HOVOŘÍ TAK, ŽE VÁS VŮBEC V TOM VAŠEM POVÍDÁNÍ NEPODPOŘÍ , TŘÍSMĚNÝ A NEPŘETRŽITÝ PROVOZ V CIVILU JE 37,5 HODINY TÝDNĚ, JÁ DĚLÁM TYTO varianty SMĚN - raní 07.00-19.00, noční 19.00-07.00, raní 07.00-15.00, odpolední 14.00-22.00, noční 22.00-07.00, noční 22.00-03.00, noční 19.00-03.00 a mám pracovní týden 37.5 hodiny. To že mají 37,5 hodiny nově od 1.1.2007 kancelářští, kteří směny nedělají a mají pouze pondělí pátek je nové. Nás ale srovnávejte dole s tím bodem
odst. 1 písm. b)
Je to potom od Vás demagogie podávat to paušálně, když je to " trošičku jinak.

§ 79 Stanovená týdenní pracovní doba
(1) Délka stanovené týdenní pracovní doby nesmí překročit 40 hodin týdně.
(2) Délka stanovené týdenní pracovní doby nesmí překročit u zaměstnanců
a) pracujících v podzemí při těžbě uhlí, rud a nerudných surovin, v důlní výstavbě a na báňských pracovištích geologického průzkumu 37,5 hodiny týdně,
b) s třísměnným a nepřetržitým pracovním režimem 37,5 hodiny týdně,
c) s dvousměnným pracovním režimem 38,75 hodiny týdně,
d) mladších 18 let 30 hodin týdně s tím, že délka směny v jednotlivých dnech nesmí přesáhnout 6 hodin. Délka stanovené týdenní pracovní doby ve více pracovněprávních vztazích podle § 3 věty druhé zaměstnance mladšího než 18 let nesmí ve svém souhrnu přesáhnout 30 hodin týdně.
(3) Zkrácení stanovené týdenní pracovní doby bez snížení mzdy pod rozsah stanovený v odstavcích 1 a 2 může obsahovat jen
kolektivní smlouva nebo vnitřní předpis. Zkrácení stanovené týdenní pracovní doby podle věty první nesmí však provést zaměstnavatel uvedený v § 109 odst. 3.
  11.02.2007 17:23 X1
 
Opravuji odst. 2 písm. b)
  11.02.2007 17:11 Honza
 
Dotaz pro všechny zasvěcené kolegy... je někde upraveno, jestli se může polda přihlásit do několika výběrových řízení ? Honza
  11.02.2007 21:29 ... ...
 
Honzo, jaká výběrová řízení máš na mysli? Dle zákona 361/2003 ? Tento zákon nic neomezuje. Dokonce jsou výběrová řízení vypsána nově dle SIAŘ PP 22/07. Tak hurá do toho !!!!!
  11.02.2007 21:32 .. ...
 
Honzo, Honzo, pokud se ptáš na počet, je vidět že neznáš zákon. A s takovou chceš povýšit? Aby jsi si polepšil, musíš sledovat cvrkot !!! I na intranetu. A nastuduj si zákon !!!
  12.02.2007 11:21 Honza
 
..pro nepodepsaného...zákon mám nastudovaný dost, ale nikde není upraveno, že se můžeš zúčastnit třeba 5-ti řízení...proto se ptám...
  11.02.2007 16:32 MirroK <Mir.I.roK@seznam.cz>
 
Pro FT:
Když jsi si přečetl předešlé příspěvky, snad i pozorně, zemj. v návaznosti na moje poslední, je jen skutečností kdo a k čemu se kým na tomto foru nechá vyprovokovat. Pak v návaznosti na to někdo píše a někdo reaguje nepřiměřenou "i vulgární" formou. Podstata diskuse je O NAŠÍ VĚCI (potažmo věcí sl. poměru přísl. PČR) a jde jen o to, zda-li se někdo nechá někým někam vtáhnout či vmanipulovat do něčeho jiného!!!!!!!!!!!!!!
  11.02.2007 16:29 Polda 33
 
Jinak já bych Vás nezrušil a naopak bych Vám zvýšil pravomoci, aby jste museli přijímat všechna oznámení co se týkají přestupků a tyto vyřizovat a dále všechny žádosti soudů, které vyřizujeme my. Pak by jsi byl bez té rizikové práce a já bych jí na té ulici dělal. Ty chytráku není to tak dlouho, kdy jsem šlapal ulici sám.
  11.02.2007 16:21 FT
 
tak Vás tady v klidu a pohodě poslouchám,nikdy jsem nic nepsal a na nic nereagoval jen četl ovšem budu muset přispět trochou jak se říká do Mlýna .TO CO TADY PÁNOVÉ PŘEDVÁDÍTE ZA ROZHOVORY A DEBATY JE HNUS,URÁŽKY,KOMEDIE,PROVOKAČKY.To,že si tady pár ubožáků léčí mindráky je jejich věc ovšem záleží na tom,jak se necháme vyprovokovat k nesmyslům,urážkám v debatě.Jo a pokud zauvažuji a vrátím seo 15-16let zpátky NIKDY JSEM NEBYL PRO ABY VZNIKLA MP.Jsem toho názoru jeden řád jedno vedení jedny pravomoce.