Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.02.2007 16:18 Poldík
 
Sice trošku víc odeběhnu od tématu,ale vzhledem k tomu,že tuto diskuzi čtou i civilisti a defacto lidé,kteří potřebují naši práci,budu rád ,když si přečtou můj příspěvek.Týká se toho,jak si skoro každý stěžuje na to,za co mají dostat policisté přidáno,když skoro vůbec nejsou vidět v ulicích.Bohužel souhlasím stím, že na ulici potkat někdy policistu je skutečně zázrak,ale NIKDO !!!! NIKDY !!!!! A NIKDE !!!! nenapíše proč tomu tak je.
1.aspektem je , že je nás skutečně málo.A to se nedá změnit ze dne na den a díky novému zákonu bude situace daleko ,daleko horší.Nikdo z těch ,kteří na policisty nadávají,že se flákaj a podobný řeči,k policii dobrovolně nenastoupí. Stali by se okamžitě těmi terči pomluv také.Jednodušší je nadávat a nic proto nedělat.
2.aspektem a skutečnou realitou je,jestli pak skutečně občané vědí jakou práci MUSÍ !!!!! v rámci výkonu služby ten zbytek policistů co ještě na té ulici zůstali,skutečně vykonávat. Zná někdo z vás pravdu o tom, jaká je náplň práce běžného poldy ??? Já vám to povím.
Nejdůležitější prací policisty je přebujelá administrativa,psaní stohů papírů a nic jiného. Dennodenně ,když nastoupí hlídka např.v Praze na denní službu,která je většinou od 08:00 hod do 20:00 hod.první co ráno u šéfa vyfasují,je několik doporučených dopisů od obvodních soudů,které policista povinnen doručovat.V tu chvíli je degradován na poštovního doručovatele. Několikrát za směnu musí oběhnout tyto adresy a zkouší najít člověka,kterému je dopis do vlastních rukou určen. Na všechno musí samozřejmě psát výsledek šetření a obálku.Není žádným tajemstvím,že když jednomu a tomu samému soudu odepíšete, že pan XY na uvedené adrese již 5 let nebydlí,vůbec se nedivíte tomu, že další měsíc přijde jedna a ta samá žádost o doručení znovu. A teď si zpočítejte kolik měsíčně hodin stráví policista touto bezvýznamnou činností,místo toho ,aby hlídal na ulici.
Další lahůdkou je když policista několikrát za den vykonává funkci likvidátora pojišťovny. Ten kdo to nezná,nepochopí,kolik času se strávilo např. nad všemi možnými oznámeními,které byli po nedávné vichřici,jednoznačně docházelo ke škodě na majetku vlivem povětrnostních podmínek,ale na vše museli psát tuny papíru obyčekní policisté.Jakoby nestačilo,aby si k tomu vyjížděli sami pojišťovny.
Dalším nesmyslelm je např. nahlášení ztráty RZ (SPZ)Chápu , že se každý bojí zneužití-je-li RZ skutečně odcizena a někdo si na ní u benziny natankuje plnou,ale oznámení by stačilo udělat na příslušném odboru a ne prostřednictvím policie. Kvůli takto banálnímu oznámení policista vypíše klidně i 14 A4 papíru a to nepočítám ohledání místa činu a fotodokumentaci. A takto bych mohl pokračovat do nekonečna.
Policista v přímém výkonu,díky nadměrné administrativě a díky zbytečným úkonům a mnohdy nesmyslným šetřením opravdu stráví na ulici z 12-ti hodinové směnu úplné minimum !!!!! Jediné co za to však slyší,je , že se někde jistojistě fláká a nic nedělá.To je obrovský omyl,vážení,nikde se nefláká,jen dělá práci za druhé (viz. pošťák a likvidátor pojišťovny)

Jestliže nebude upraven současný zákon,ku prospěchu policistů,jestliže tato společnost nezačne brát svého policistu tak jako je tomu běžně ve světě,nezbyde u policejního sboru už ani nikdo,kdo by alespoň toho pošťáka ,nebo likvidátora dělal.
A nesmím zapomínat na případy,kdy nám lidé oznámí,že jim někdo vykrádá např. jejich osobní automobil a jako jediná hlídka v rajónu,chytneme pachatele na místě. Co následuje ??? Ti samí policisté ,co pachatele chytí sním následně stráví X !!! hodin úkony , které by vůbec nemuseli dělat. Takový člověk se přiveze na místní oddělení.Stálá služba využije hlídku k sepsání ÚZ,seznamu věcí a červeňáků,s člověkem se jede na AFIS,k doktorovi,a pak se střeží do doby,než si ho někdo převezme.To někdy trvá i několik hodin.Hlídka po celou dobu není v ulici,ale stará se o jednoho zlodějíčka,který stejně ve finále dostane maximálně pár obecněprospěšných hodin na úklid obce,které z 99 % stejně neodpracuje,a druhý den jde vesele dál krást.Jestliže je znovu chycen,následuje stejný kolotoč nesmyslných úkonů a hlídka celý den znovu zabije na oddělení,než aby střežila venku,kde je to potřeba. A takto to chodí den po dni,službu po službě.
  15.02.2007 18:04 Žižka
 
Starý vysloužilí policisti radí ,nenechte se ukllidit z očí veřejnosti, je to jen další krok jak vás umlčet.
  15.02.2007 16:18 tomáš k
 
chtěl bych se zeptat měl jsem 2 dny dovolené a normálné mi sebrali za ty dva dny poměrnou část osobního ohodnocení a i poměrnou část rizikového příspěvku!!!!To už si vážně z nás příslušníků dělaj prdel mám vztek a nejradši bych se na vše vyprd a šel do civilu!!!Čus justičák
  15.02.2007 16:22 Poll 3
 
Je to bordel, proti všichni hurá na MANIFEST 361 a případně na DEMONSTRACI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  15.02.2007 16:39 Filcka
 
Justiční stráž, jsou ti co lustrují lidi při vstupu na soudy st. zastupitelství a pod.? Myslím si to správně?
  15.02.2007 17:36 POL3
 
Ano, justiční stráž je u soudů.
  15.02.2007 18:09 tomá? k
 
Justiční strá? zaji??uje hlavně pořádek a bezpečnost v budovách soudů,stattních zastupitelství a ministerstva..dale zaji??uje prevoz finančních hotovostí,zaji??uje bezpečnost pri exekucích..
  15.02.2007 19:23 MirroK <Mir.I.roK@seznam.cz>
 
Odpověď na tvou otázku jsem již uvedl ve svém minulém příspěvku k této otázce. Hledej můj předešlý příspěvek. Je to opravdu sprosté, že nám krátí co jsme si podepsali v platebním výměru v souvislosti na průměr platu v minulém období.
  16.02.2007 11:57 RNB
 
Manželce tak strhnou na několik měsíců velký prachy. Ti, co nastoupili 1/2007 jsou v poho, protože jim nemají z čeho průměrovat.
  15.02.2007 15:31 Filcka <standa@standa.cz>
 
Na této adrese je foto vašich luxusně vybavených kanceláří, které budete v budoucnu užívat. Tak jak vám vnitro slíbylo. Policie tím nebude mít v budoucnu konkurenci.

http://www.super.cz/vtipky/5859-sef-koupil-k-vanocum-nove-ekonom icke-vybaveni-kancelare.html
  15.02.2007 18:24 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
Jo, to je super, ale ve vybavení nemá policie konkurenci již nyní.
  15.02.2007 15:23 obvoďák
 
Pro Všecny : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Překlopeno z policisty

Jsem policista z SPJ Praha. V minulosti našeho útvaru proběhl spor, kdy policisté požadovali proplatit obrovské sumy za vykonané pohotovosti na pracovišti. Po podání žádostí o vyplacení dlužné sumy proběhlo vyhrožování ze strany vedoucích. Hlavním iniciátor por. Henken, který začal požadovat nápravu věci, byl nazván agitátorem. Žadatelé prý nebyli loajální vůči státu atd. Policisté, kteří si podali žádost byli převeleni z SPJ na OHS po celé Praze. Jednu chybu ale vedení SPJ a SHMP udělalo a to, že podcenilo policisty hlásící se o svá práva. Vydírání bylo nahráno a zveřejněno v TV a převelení mělo právní chyby a proto byli policisté vráceni zpět na SPJ. Ti, co vyhrožovali, chodili pěknou dobu po inspekci a měli sevřenou zadnici, aby trestní oznámení nedopadlo v jejich neprospěch. Dodnes se na SPJ nese duch této události. Vedení dlouho nemohlo překousnout, že je řadoví policisté porazili. Poručíka Henkena se vedení bojí a nedovolí si proti němu podniknout protiprávní kroky. Musím ale podotknout, že por. Henken byl a je poctivý polda, který 100% vykonává svoji práci a tak na něm selhali i všechny kontrolní mechanismy. Zvláště když se vedoucí managment dozvěděl, že por. Henken na ně chystá žalobu pro šikanování.
A co z toho, vážení kolegové, plyne? Já jsem v té době byl na SPJ nováčkem a žaloba se mě netýkala, ale i já jsem na tom vydělal. Vedení SPJ si dnes hodně rychle rozmyslí, jestli bude proti řadovým členům podnikat protiprávní kroky.
Chcete si nechat sr.t na hlavu nebo se nespravednosti postavíte jako moji kolegové z SPJ?
  15.02.2007 16:20 POL3
 
Klobouk dolů před SPJ , je vidět, že se nebojíte. Já jsem na SPJ pracoval při jeho založení na zámku ve Vinoři a potom ještě nějaký čas na Lhotce. Jen tak dále-hoj.
  15.02.2007 19:45 ja13
 
Vážení pánové!
Kdyby jste všichni postupovali takto důsledněve své věci a nenechali se sebou orat, věděli by jste, jak by se s Vámi zacházelo. KDyž ale vedoucí zavyhrožuje a vy se ...... tak se nedivte, že to vždy dopadne, jak dopadne, tedy ve Váš neprospěch. Je mi známo, když se polda začne soudit v nějaké věci se svým zaměstnavatelem a vezme si na to právníka, potom VŽDY, opakuji VŽDY MV, P ČR .... stát prohraje! Takže se sebou nenechávejte orat a halvně, NEBOJTE SE!!!!! bývalý polda
  15.02.2007 15:04 .
 
Rozhovor s předsedou NOS PČR v ranní vysílání ČT1 dne 15. 02. 2007

Přinášíme odpovědi předsedy NOS PČR na otázky v ranním vysílání ČT1 (v úplném znění, které z časových důvodů nebylo realizováno)

ČT: Policisté měli dnes demonstrovat před budovou ministerstva vnitra, proti služebnímu zákonu. Proč nakonec demonstrovat nebudou? Na telefonu odpovídá Milan Štěpánek, předseda Nezávislého odborového svazu Policie ČR.

Proč nebudete nakonec demonstrovat?

Úvodem bych chtěl říci, že kolem demonstrace panuje několik různých mýtů, které se týkaly i podílu nebo negativního postoje našeho odborového svazu. Myšlenka demonstrace vznikla mimo náš svaz a byla podporována zejména diskuzemi na webových stránkách skupinou Iniciativa. Já se svými místopředsedy jsme se s těmito kolegy sešli minulou středu a v obsáhlém pětihodinovém jednání, kterého se po určitou dobu zúčastnil i 1. náměstek ministra vnitra Ing. Salivar, jsme si vyjasnili naše postoje a požadavky. V podstatě jsme se shodli v otázkách, které vyvolávají u policistů nespokojenost i v tom, že efektivnější je ujednotit naše snahy a netříštit síly. My jsme prezentovali dosud uskutečněná jednání s vedením rezortu, která mají své první výsledky. Proto závěrem byla i shoda v tom, že demonstrace v současné chvíli není vhodným prostředkem. Rozhodli jsme se uspořádat setkání policistů i příslušníků dalších bezpečnostních sborů v jednacím sále, kde by byly v širším měřítku projednány důvody nespokojenosti a kde by byli kolegové seznámeni s postojem vedení rezortu. Na této akci, která se uskuteční 27. 2., se bude náš svaz podílet organizačně a případně i ekonomicky.

Někteří policisté se domnívají, že budou brát kvůli novému služebnímu zákonu nižší platy než brali loni, už je to tedy vyřešené, o peníze nepřijdou?

Nejde jen o domněnky, ale fakta. Propady příjmů se týkají policistů ve 3., 4. a 5. tarifních třídách, velmi obecně řečeno policistů v uniformě na základních útvarech. Podle prozatímních odhadů se jedná asi o 10% policistů. Propady jsou způsobeny zejména podílem nadtarifních složek v předchozím roce v porovnání s předpokládaným příjmem v roce 2007. Tento stav je ovlivněn několika složkami, jako je zařazení na služební místa podle tzv. systemizace, posuzování směnnosti, výše zvláštního, tzv. rizikového příplatku a 150 přesčasových hodin zdarma. Přesnější údaje o postižené skupině policistů by měly být známy po poradě všech policejních ředitelů dne 21. 02. 2007.

Pokud jde o způsoby řešení situace, jeden z nich byl prezentován na včerejší poradě policejního prezidenta s krajskými řediteli. Jedná o využití finanční rezervy rozpočtu policie na navýšení rizikového příplatku u postižených skupin.

Je to jeden z prvních kroků, které povedou k nápravě stavu a který považuji za výsledek našich jednání. Jako další systémový krok je podle nás i úprava systemizace služebních míst.

Hrozba demonstrace je už zažehnána? Nebo přeci jen máte další termín?

Při zmíněném jednání s Iniciativou jsme konstatovali, že demonstrace je legitimním prostředkem projevení názoru, který by ale nastoupil až v době, kdy by došlo k ukončení jednání bez pozitivního výsledku. Prozatím není aktuální, nicméně zůstává v záloze.

Kolik policistů by přišlo demonstrovat?

O počtu policistů bych mohl jen spekulovat, neexistují žádné relevantní průzkumy. Budeme mít možnost posoudit tento údaj podle zájmu o setkání dne 27. 2. 2007.

Jsou ještě nějaké sporné body, které předpokládáte, že se do toho 27.vyřeší, tudíž by k demonstraci nemuselo dojít?

Nespokojenost policistů se netýká jen propadu příjmů, které jsou i médii vnímány jako prioritní. Existují další oblasti jak v zákoně o služebním poměru tak i v souvislosti s jeho aplikací. Část z nich lze řešit v kratším časovém horizontu, tak jako například uvedené navýšení rizikového příplatku nebo úprava systemizace. Další jsou otázkou dlouhodobější, které lze řešit cestou legislativní.

Povedete i nějaké kroky, které by vedly ke změně legislativy?

Na našem webu jsme avizovali, že společně s Odborovým svazem hasičů vyžádáme právní rozbor diskutovaných ustanovení zákona o služebním poměru. Ten bude objektivním základem pro naše další kroky. Vyjma toho poskytujeme našim členům bezplatnou právní pomoc v souvislosti s otázkami služebního poměru, ale i dalších oblastech práva.
Zpět
  15.02.2007 14:21 Belzebub
 
Pane policejní prezidente, pane ministře vnitra, tak se Vám "rozkládá" další policejní ředitelství, tentokrát v Jindřichově Hradci. Odchází jich tam řada od okresního ředitele až snad po posledního pěšáka. Děčín a další města tedy mají pokračovatele. Jsou všichni znechuceni z toho, jak to tu vedete od pěti k nule a pak do pekel. Jo, a není to žádná poplašná zpráva. Teď chodí víc oznámení o výběrových řízeních na naši součást než těch připitomělých siařů. By mě zajímalo, kým to zaplácnete, až ten poslední zhasne a zamkne. Vy oba s Kalouskem jste ostuda této země.
  15.02.2007 14:38 Hradečák
 
To se mi nějak nezdá, tady jsou všichni spokojeni a že by byl nějaký velký odliv jsem nikde neslyšel. Jestli máš podrobnosti, tak pust chlup Belzebube. Už se těším na místo OŘ.
  15.02.2007 14:18 Jan Severa <bepl@mail.cz>
 
U nás v Děčíně odešlo 30 policistů jen kvůli novému zákonu!!!! Děkuji pane Langere
  15.02.2007 14:52 Honza
 
a kromě managementu odházejí i řadoví jak z OOP tak i OŘ ?
  15.02.2007 13:51 názory
 
strach (policista z SPJ, 15. 02. 2007 13:34)
Jsem policista z SPJ Praha. V minulosti našeho útvaru proběhl spor, kdy policisté požadovali proplatit obrovské sumy za vykonané pohotovosti na pracovišti. Po podání žádostí o vyplacení dlužné sumy proběhlo vyhrožování ze strany vedoucích. Hlavním iniciátor por. Henken, který začal požadovat nápravu věci, byl nazván agitátorem. Žadatelé prý nebyli loajální vůči státu atd. Policisté, kteří si podali žádost byli převeleni z SPJ na OHS po celé Praze. Jednu chybu ale vedení SPJ a SHMP udělalo a to, že podcenilo policisty hlásící se o svá práva. Vydírání bylo nahráno a zveřejněno v TV a převelení mělo právní chyby a proto byli policisté vráceni zpět na SPJ. Ti, co vyhrožovali, chodili pěknou dobu po inspekci a měli sevřenou zadnici, aby trestní oznámení nedopadlo v jejich neprospěch. Dodnes se na SPJ nese duch této události. Vedení dlouho nemohlo překousnout, že je řadoví policisté porazili. Poručíka Henkena se vedení bojí a nedovolí si proti němu podniknout protiprávní kroky. Musím ale podotknout, že por. Henken byl a je poctivý polda, který 100% vykonává svoji práci a tak na něm selhali i všechny kontrolní mechanismy. Zvláště když se vedoucí managment dozvěděl, že por. Henken na ně chystá žalobu pro šikanování.
A co z toho, vážení kolegové, plyne? Já jsem v té době byl na SPJ nováčkem a žaloba se mě netýkala, ale i já jsem na tom vydělal. Vedení SPJ si dnes hodně rychle rozmyslí, jestli bude proti řadovým členům podnikat protiprávní kroky.
Chcete si nechat sr.t na hlavu nebo se nespravednosti postavíte jako moji kolegové z SPJ?


Pro TaGr (abcd, 15. 02. 2007 13:33)
Rozdíl mezi náma bude v tom, že já jsem na ulici přes 11let (Praha) a nejsem zvyklý, aby se mi rozklepala kolena před kdejakým zastrašováním. S každým jednám slušně a totéž chci od druhých. Pokud mi někdo bude vyhrožovat, není nic jednoduššího se zaměřit na něj a vrátit mu to i s úroky, chyby dělá každý..... A nejsem labuť, i já jsem to za své názory a jednání v souladu s právem odnesl, ale nepoložil jsem se a nakonec po letech vyhrál, asi tak.....Jestli se bojíš i někam přijít, jak můžeš zakročovat na ulici a pomáhat lidem, to teda nepochopím.....navíc podle nového zákona, kdy tě mohou vyrazit za kdejakou chybu, pak se musíš bát i do zákroku....
  15.02.2007 13:40 Y=idiot
 
znepokojený občan

Pane ministře co jste to udělali s naší policii? Vždyť se policie pod Vašima rukama přímo potápí ke dnu. To Vám to vůbec nevadí? To Vám nevadí, že policisté, hasiči chodí do práce naštvaní a pak to kolikrát odnesou my občané. Nejhorší je chodit do práce, když je člověk naštvaný. Ani se jim nedivím, že odcházejí od policie zkušení policisté, ale ty Vám zřejmě chybět nebudou, protože Vám to zjevně nevadí. Tu jejich práci bych dělat tedy nechtěl ani policisty ani hasiče. A dělat k tomu ještě 150 h zadarmo, kdo tohle vymyslel? Už vidím, jak učitelé, lékaři, soudci dělají 150 h zadarmo. To by byl hned rachot. U mé firmy každý zaměstnanec dostane zaplacenou každou hodinu. To bych se musel stydět, kdybych jim řekl, že musí odpracovat 150 h ročně zadarmo. Vždyť to je vlastně odpracovat celý měsíc zadarmo. Pokud vím, tak za práci má člověk dostat zaplaceno. A pro policisty nenechte se tady vyprovokovat některými příspěvky našich spoluobčanů, kteří jenom vidí policistu rozdávat pokuty. Kdyby se všichni chovali tak jak mají, tak by jste žádné pokuty rozdávat ani nemuseli. Ale když vidím, některé ty šílence na silnici, kteří riskují život ostatních (sám ať se klidně zabije), tak bych je chytnul a vzal k pořádné nehodě a nechal bych je na to dívat a ať sami si zkusí vyprostit mrtvé z vozidla. To by byla prevence pro ty mistry světa, kteří si myslí, že se jim přece nemůže na silnici nic stát. Pánové vůbec vám nezávidím vaši práci, držte se a nenechte se odradit od některých ubožáků, kteří zde píší. Vždyť má každý tu možnost jít si to vyzkoušet.
  15.02.2007 19:14 MirroK <Mir.I.roK@seznam.cz>
 
Souhlasím s tvým názorem a vystihuje skutečně současnou situaci u PČR. Pouze bych se za policisty ohradil proti tomu, že i když jdou do práce již předem naštvaní, nikdy to ze své sl. profesionality nesmí na sobě dát znát při svém služebním zákroku ev. jiném úředním jednání poicisty.
  15.02.2007 12:56 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  15.02.2007 20:27 asistent
 
...to už nikoho nezajímá!!! ahoj
  19.02.2007 22:34 Zdeno
 
IQ máš na něco lepšího, než pořád to samé. Máš svůj osobní názor???