Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  18.02.2007 13:55 MILANZONA <milanzona@seznam.cz>
 
Slyšeli jste jak Bublan říkal, že podle jejich záměru vůbec neuvažovali o zařazení policajtů z ulice do 3. tříd? Tomu bych i věřil. Prostě to na nás Langerovci zkusili a prskli nás do trojek a čekají co se bude dít
  18.02.2007 14:00 jj
 
...no a vyšlo jim to.
  18.02.2007 14:11 Minutemann
 
Nechci se Langra zastávat, ale vyhláška která upravuje zařazování do TT je z roku 2005 a dle GŘ VSČR byly návrhy na zařazení příslušníků dávány již v roce 2003. To byla ODS v opozici.
  18.02.2007 16:35 sniper
 
Bublan si může s Langerem podat ruku! Docela skvěle si přizvukovali, chtělo se mi až zvracet! Bohužel s námi řadovými to myslí dobře snad už jen komunisti...
  18.02.2007 13:23 civilista
 
Otázky Václava Moravce: Langer : policie = 10:0. Hoši nemáte šanci, ten člověk má hroší kůži a vydrží tak dlouho, až vám dojde dech a hlavně euforie. Pár vás odejde do civilu, ale spousta zůstane a podřídí se. Nic jiného nepřijde.
  18.02.2007 13:32 Brz tváře
 
Svatá pravda. Pokud to shromáždění nebude mimořádně velkým počtem zastoupené a nebude vyvíjen neustalý tlak ze strany bezpečnostních zborů, případně neproběhne ta demonstrace, tak dopadneme jak píšeš.
  18.02.2007 13:35 jj
 
...asi tak, koukám, policistům jde ve finále asi jenom o peníze a né o nějaké pořádné systemové nastavení, které by práci u policie vrátilo ke smyslu jejího zřízení a fungování ve slušné společnosti. Prostě jako všechno tady v čechách, zopár lidi se vyleje, většina se podřídí a grázl, který to celé spískal, bude považovan za vzorného a čestného občana tady toho absurdistánu. Von ten Hašek se měl narodit do dnešní doby, to by teprva měl studijní matriál... teda jestli by se z toho nepomátl jako Švejk...:-((
  18.02.2007 13:37 cha
 
naprosto s Tebou souhlasím, nic se nezmění, maximálně něco málo šoupnou do osobního, který kdykoliv pod jakoukoliv záminkou zase potichu zredukujou! je vidět, že i opozice /taky se na tom zákoně podílela/ nemá většího zájmu něco měnit!! bohužel.......
  18.02.2007 13:54 KarlKubrt
 
Prostě pan Langer žije ve svém světě, do kterého jiné lidi a jiné názory nepustí. Existuje jediná pravda, nic než pravda a tu vlastním já, Ivan Hrozný Neomylný Langer, a ostatní lidé a názory, jste pouhá h..na na mé cestě k PRAVDĚ !!!
  18.02.2007 13:08 policista z Vyškova
 
Tak jsem chvíli poslouchal Langera v otázkách na ČT, ale jen do chvíle než jsem se z těch jeho keců musel jít vyzvracet. Je to hnus co plácá za nesmysly. Už je opravdu na čase vytáhnout na Prahu. Jednání ve fontáně se určitě zúčastním, ale myslím si, že stejně nakonec dojde na demonstraci, protože ten arogantní pán nám mimo slibů nedá vůbec nic.
  18.02.2007 13:15 lhář Langer
 
Langer je sprostej lhář a veřejnosti lže přímo na obrazovce České televize. Toto není pohroma jen pro PČR, ale pro celý národ. Bůh s námi.
  18.02.2007 13:21 policista z Vyškova 2
 
Do Prahy jedem všichni, chceme stejné postavení jako má armáda. Ať mi někdo vysvětlí, co děláme méně jako oni. Langer je největší lhář.
  18.02.2007 13:42 policista z Vyškova 3
 
Jojo, ten pořad jsem sice neviděl ale nechám si o něm pěkně povyprávět! Do Prahy jedeme - ale už se málem nejelo!! naštěstí jsme to ubrzdili)))
  18.02.2007 14:39 obvoďák
 
Moravo tak se mi líbíš, Jen tak dál už se na Vás těšíme a do Prahy sebou vemte taky nějaký Moravačky Čau a držte se.
  18.02.2007 13:04 to snad ne
 
Tímto vyjadřuji upřímnou soustrast policistům OOP Čejstlice. Teď se tam dveře pro přicházející a odcházející kontroly nezavřou. Kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde.. a v tý práci, kterou každý policista prostě nestíhá, se vždycky něco najde, když není pohodlný..
  18.02.2007 15:44 taky polda
 
Nemáš pravdu kamaráde. O celé akci prý věděl okresní ředitel. Jinak myslím, že ta reportáž byla opravdu dobrá a nejednalo se o žádnou propagandu, která nám je neustále předkládána.
Jinak situace popsaná v reportáži je na každém malém oddělení v okolí Prahy.
  18.02.2007 16:13 ja13
 
Nemyslím, že tato situace je jenom kolem Prahy! tato situace je a bude na každém malém oddělení. No a názor před mnou - že se tam kontroly netrhnou - může být,ale na tom oddělení je asi lvětšina chlapů kolem 29 let služby, no tak odejdou ať již podle starého neo nového. A jeslit jim ředitel dovolil tuto reportáž, tak před tím ředitelem klobouk dolů. Mnohej jinej by to nedovolil a kor jestli by to byl takovej ten soudruh ředitel 50 let a více, kterej má ze všeho strach a hlavně o svý koryto!!!!!!
  19.02.2007 09:30 to snad ne
 
ad a) vyjádřil sem soustrast protože mám bohaté zkušenosti jak to s takovým kritickým vystupováním policistů nejen v tv chodí..

ad b)je to zároveň poděkování a uznání statečnosti oněch policistů, protože to alespoň částečně vystihovalo současnou realitu.

ad c)a když budou chtít tak s nima ti nahoře zametou, si piš.. Pokud jsi (taky polda) z obyčejnýho obvodu musíš vědět, že každý policista má nějakého toho "kostlivce" zahrabaného ve skříni, protože těch úkolů je tolik, že se všechny stihnout na požadované úrovni prostě nedají. "Oni" to ví a trpí to jen do doby, kdy se to hodí použít a kdy člověk se stane nepohodlný..

Můj příspěvek nebyl vůči policistům z Čejstlic myšlen špatně ale měl jsem ještě napsat "chlapi DÍK!". Kdo zná situaci u policie ví, že k takovému vystoupení dochází v krajních mezích, že už není kudy kam a co ztratit..
  18.02.2007 12:31 fk
 
Po 10 minutách Bublan verzus Langer 1:0 pro Bublana!
  18.02.2007 12:09 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  18.02.2007 11:20 to snad ne
 
Promiň, ale já jsem taky policejní důchodce, sloužím přes dvacet let na ulici a jsem na to vážně hrdý - o kariéru jim nestojím. Také ale jsem vděčný alespoň za takové zajištění, které dává současný zákon, protože nevím co bych dělal (už v současnosti hodně opotřebený) v civilu, nebo lépe řečeno, kdo o mě bude zde stát až nebudu splňovat náročné požadavky současného zaměstnavatele který mě za to vykopne.. Pravdou ale je, že v porovnání s oproti těmi nahoře dostanu minimum, nicméně zaplať pánbů za to.. Policista přes třicet let sloužící není pro současnou policii perspektivní, to mi bude padesát..co bude pak??
  17.02.2007 21:02 civilista v záloze
 
Jaký vlastně měl být ve skutečnosti zákon 361? Zatím to vypadá, že si ho důchodci a pánové na pozicích vypracovali pro sebe. Co to je za bordel když kluci na ulici nemají pořádné zázemí, techniku a nakonec ani odpovídající ocenění finančního rázu. Jak může být objektivně vysloven průměrný plat u policie, když tyto částky zvyšují lidé z nepřímého výkonu a z managementu. Hnus celému vedení za takto provedené znění z.č. 361
  18.02.2007 11:33 to snad ne
 
přemáčk jsem se, ten příspěvek nad tebou patří sem. Nezapomínejte, že i ti mladí kluci,kteří dneska slouží na ulici se mnou, budou za pár let v pozici co jsem já a budou vděční za nějaké zajištění tj. výsluhu. Pravdou ovšem zůstává, že výsluha měla být omezena výší pro obyčejné žití a výpočet korigován preferencí let služby na ulici, kde se léta sbírají podstatně hůř jak v teple kanceláře. Ale to nikoho nezajímá. Pro mě je ale hodně důležité, že se nemám za co stydět a případná výsluha je sakramentsky zasloužená. Myslím si, že existuje cíl aby staří i "staří" odešli.. No, jsme tak všichni házeni do jednoho pytle a musím o tomto přemýšlet taky, protože existuje řada fám, které mě k tomu nutí.
  17.02.2007 21:01 Firepolice
 
V neděli ve 12:00 hod. Otázky Václava Moravce - Langer x Bublan!!!
  17.02.2007 21:03 propady v 3TT
 
Pan Langer se bude opět usmívat a usmívat jako hurvínek a nebude si chtít nic přiznat.
  17.02.2007 21:26 propad v 5TT
 
vše bude v pořádku a divák jim dá zapravdu
  17.02.2007 23:29 mánička
 
Jojo bude to debata taťka Spejbl vs. Hurvínek. Mohli by ještě zavolat věrného Žeryka a vše nám hezky vysvětlit.
  18.02.2007 11:07 to snad ne
 
pánové je to politik, ten nikdy neřekne co si myslí ani nepřizná něco, co by mu bylo proti jeho kariéře či smýšlení. Co čekáte?? Je to jako s velitelem ..zeptáte se na to proč jsou zakázány čerňáky a on Vám odpoví o všem možném, jen ne na to co se ptáte..
  17.02.2007 20:54 šlapka pro Ramba
 
Nepíšeš ty o jednom našem vedoucím z H.? Ten si jejich *undy ještě fotí na mobil a pak nám je ráno v práci ukazuje. Ale na druhou stranu si nejsem jistej, jestli to tej svojí stíhá oplatit.
  18.02.2007 12:15 Rambo
 
píšu o policajtech převážně z Brna.
  18.02.2007 13:01 šlapka
 
Tak on to bude obecnější jev...