Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  01.01.2007 14:16 Kocourkov.cz <kocourkov.cz@seznam.cz>
 
Platové propady
Na základě velkého náporu žádostí o vytvoření vzoru odvolání proti novému platovému výměru uveřejňujeme v této rubrice níže, takový obecný vzor pro ty z vás, kteří nechtějí čekat na splnění slibu ministra vnitra a generálního ředitele bezpečnostního sboru, že někdy po 1. čtvrtletí bude vývoj platů ve sboru vyhodnocen a po té event. přehodnoceny některé prováděcí předpisy tak, aby byl zajištěn meziroční nárůst platů i v našem sboru. Současě Vám sděluji, že 2. ledna požádám o schůzku pana ministra vnitra a budu se snažit zorganizovat i koordinační schůzku s panem kolegou JUDr. Štěpánkem, zastupujícím policisty a s paní kolegyní Vondrovou, zastupující celníky a příslušníky vězeňské služby. O účast na této schůzce požádám i pana předsedu ČMKOS Milana Štěcha.
JUDr. Vladimír Mühlfeit v.r., předseda OS hasičů


Vzor
( nutno přizpůsobit na konkrétního příslušníka a konkrétní rozhodnutí, t.zn. některé věci škrtnout, jiné event. přidat)

ODVOLÁNÍ

proti rozhodnutí č.j. ze dne...., které jsem převzal dne......
.
1) nesouhlasím s výrokem, že je mi od 1.1.2007 vyměřen zvláštní příplatek podle § 120 odst. 2 zák. č.361/2003 Sb. ve výši....Kč (pokud ovšem není na stropě 1.500,- Kč, v tom případě „za IDP“ vynechat) , podle § 120 odst. 3 ve výši .....Kč (toto napadnout vždy, pokud není stanoven ve výši stropu, t. j. 4.000,- Kč)
2) nesouhlasím s tím, že na rozdíl od r. 2006, kdy jsem měl přiznán osobní příplatek ve výši.......Kč je mi nyní tento příplatek snížen na částku .....,-Kč, ačkoliv jsem se nijak nezhoršil v kvalitě, ani kvantitě odváděné práce. (Event. „že mi tento příplatek je napadeným rozhodnutím zcela odebrán, ačkoliv jsem se nijak nezhoršil v..............)

Žádám, aby napadené rozhodnutí bylo změněno tak, abych v součtu všech složek služebního příjmu, tj. včetně průměrné měsíční odměny za pohotovost ve směně, měl zajištěn měsíční služební příjem alespoň o 5 % vyšší, než tomu bylo v roce 2006. To je totiž veřejně deklarovaný příslib vlády České republiky i parlamentu České republiky, vyplývající pro všechny státní zaměstnance ze schváleného zákona o státním rozpočtu na rok 2007. V rozporu s tím je napadeným rozhodnutím můj služební příjem oproti roku 2006 podstatně snížen, což je i v rozporu se zákonem 361/2003 Sb., který kromě zpřísnění podmínek služby měl přinést i určitou kompenzaci právě navýšením služebního příjmu příslušníků, což bylo i deklarováno v důvodové zprávě k tomuto zákonu a opakovaně veřejně deklarováno všemi třemi ministry vnitra, kteří se na vzniku zákona podíleli. Zaměstnavatel má pro požadovanou úpravu mého služebního příjmu v zákonu dostatečný prostor jak možností zařadit mě o jednu tarifní třídu výše, tak možností navýšit můj zvláštní, event. osobní příplatek, event. kombinací uvedených možností. Zákon i katalog činností upravuje tarifní třídy a některé složky platu natolik v určitém možném rozmezí, aby zaměstnavatel, tj. Česká republika, mohl příslušníkům služební příjem zvýšit, což bylo jedním ze záměrů zákona, nikoliv naopak, což je nyní napadeným rozhodnutím realizováno.
Pozn. : napadeným rozhodnutím, které obdrželo v podobném platovém propadu i mnoho mých kolegů, vytváří Česká republika historicky první velkou profesní skupinu zaměstnanců státu, u kterých dochází ke snížení platu, ačkoliv nároky, omezení a zákazy na jejich službu kladené se po všech stránkách neustále zvyšují. To považuji zvláště v situaci, kdy ekonomika země již několik let roste, za krajně nespravedlivé a odporující jak myšlence právního státu, tak zásadě spravedlivého odměňování občanů za vykonávanou práci pro stát. Velká část příslušníků bezpečnostních sborů (i jejich rodin) je tím de facto trestána, ačkoliv nejenom nic neprovedli, nýbrž naopak slouží často i nad rámec zákonem stanovené služební doby a za samozřejmost při tom považují, že nasazují v zájmu vnitřní bezpečnosti České republiky své životy.

( výše uvedené 2 základní nesouhlasné body možno u příslušníků ve vedoucích funkcích event. rozšířit, pokud by jim byl přiznán příplatek za vedení nižší, než měli doposud, pokud samozřejmě i nadále řídí xy podřízených)

V ........ dne....... podpis.....................................
  18.02.2007 23:16 Trosečník
 
Petiční bod č. 9 - základní vojenská služba. Prosím přísl. bezpečnostních sborů vyjádřete se. Díky
  19.02.2007 11:37 Petr
 
započítat.
  19.02.2007 14:21 d
 
vykonání ZVS nebo NVS (náhradní) bylo podmínkou k přijetí do služebního poměru, takže nevidím jediný důvod, proč nezapočítat. Navíc šlo o povinnou službu státu, víc není třeba dodávat
  19.02.2007 14:34 F
 
NEŽ JSEM NASTUPOVAL 7KRÁT SE MĚ PTALI JESTLI MÁM PO ZVS
  19.02.2007 15:47 Rambo
 
Kluci policajtský to je na druhé straně dobře, že vás tak osolili na platech a výhodách! Spousta lidí už má tohoto bordelu až nad hlavu a až lidi půjdou do ulic a postavý se proti tomuto zřízení, aspoň půjdete s lidima a ne proti lidem. Spoustu lidí srazil tento režim na kolena a koukám, že ani s váma se vláda nemazlí. Je to sice nepochopitelné, ale je to tak.
  19.02.2007 15:50 takycit <takycit@seznam.cz>
 
nelze jinak než započítat, pan Langer by už neměl lhát
  18.02.2007 23:16 Trosečník
 
Petiční bod č. 9 - základní vojenská služba. Prosím přísl. bezpečnostních sborů vyjádřete se. Díky
  19.02.2007 00:40 Kutil Tim
 
Tedy nevím jakým směrem je otázka položena, proto jen můj vlastní názor, který je takový:

Ten kdo odsloužil ZVS jako !! povinnou !! službu státu, by neměl být krácen o tuto dobu, protže neměl možnost tyto roky odpracovat jinde, a to ani u tehdejšího Ministerstva vnitra. Je jedno jestli se jednalo o tzv. Náhradní vojenskou službu v počtu 5 měsíců nebo o celé 2 roky.
V současné době MV nebere ohled na to, že byla doba kdy si v této věci občan nemohl vybírat a odsloužit !! musel !!, byla to služba státu a v jeho zájmu.
Tedy to, že se doba trvání ZVS započítává pouze do odpracovaných let pro výpočet tarifního stupně a nezapočítává se např. do doby nároku na vznik výsluhového příspěvku osobně považuji za mravní políček, který uštědřilo MV samo sobě a vnímám to jako diskriminaci těch, kteří ZVS (NZVS) odsloužit museli.
Stejný názor zastávám při uplatňování odpočtů mateřské dovolené z těchto a obdobných nároků (doba vzniku nároku na rehabilitační dovolenou a pod.).
  19.02.2007 09:03 Kolega
 
Naprosto souhlasím. Také jsem musel být celé dva roky na ZVS, čili pokud stát mi "určil", že musím vykonávat službu pro společnost, pak by nám měl započítat tuto dobu mezi odslouženou ve státních službách. V té dvouleté době jsem nemohl být výdělečně činný, tak by se k tomu mělo přihlédnout. To rozhodnutí o tom, že se ZVS nepočítá do odsloužených let také nechápu. Pokud se bojí, že příslušníci by odcházeli díky těmto dvěma rokům dříve (místo 15 let, tak jen 13 čistých odsloužených), stačilo by to ošetřit jedním §, kde by bylo uvedeno, že doba ZVS se započte pouze tehdy, pokud příslušník odslouží minimálně 15 let služby ve služebním poměru v bezpečnostnímu sboru.
  18.02.2007 22:47 finance a rozdíly
 
Vedení policie a celý management by se měl zamyslet a vžít do rolí lidí v nejnižších třídách. Přehodnotit 150 h, rehabilitace, tarifní zařazení a třídy, praxi a vzdělání. Proč má armáda u nejnižšího článku takový nástupní plat o kterém se policistovi po mnoha letech ani nezdá.
  18.02.2007 23:24 F1
 
Stále tvrdím ať se někdo z těch shora jen tak " jukne " na slovenský zákon o služebním poměru - příplatky jak mají být včetně příplatků " za přidělené vozidlo ", rehabilitace po 35 letech, žádné hodiny zadarmo a pod. Vždyť to jsou bývalí bratia a jakto že tam to šlo a tady ne. Jsou to jiní lidé ?
  19.02.2007 09:05 Kolega
 
F1, máš prosím odkaz na slovenský zákon? Už si ho konečně musím přečíst. Děkuji
  19.02.2007 17:44 Jihočech
 
To víš armáda. Nástupní plat cca 15.000 čistého a k tomu desítka na bydlení. Celkem 25.000 čistá ruka, to má u policie vedoucí Obvodního oddělení, který má něco odslouženého a v armádě to maj nově nastupující kuchař bez střední školy. A to nemluvím o vojenské policii. Ta je na tom ještě o mnoho lépe, třeba v tom, že se jim započítává jeden odsloužený rok do výsluhy jako rok a půl. Ale kolego je zajímavé, že spousta vojáků chce jít k policii, protože žijou v domnění, že i my máme nárok na příspěvek na bydlení. Myslí si, že ho máme od té doby co ho mají oni. Když jim řekneš, že to není pravda, rázem ztrácí zájem o policii. Podle mě je nesmysl takový příplatek brát, ale v armádě je možné vše. Armáda má zhruba stejný rozpočet jako policie, ale je jich mnohem méně. Jako kdyby nebyli placeny ze státního rozpočtu. Ale co s tím naděláš, přečetl jsem si vyjádření našeho ministra k této věci a to víš nejsou. Pro armádu ano, pro policii ne. Zdarec.
  19.02.2007 21:37 Zdeno
 
Pro Jihočecha
Nepleteš si trochu pojmy s dojmy. Rozpočet MVČR je si ce asi o 1 mld. větčí než MO, ale nezapomněl jsi náhodou na to, že z tohoto rozpočtu jsou financovány správy obci a měst. Tam plynou nemalé peníze z tohoto rozpočtu. 54 mld nejde do policie a hasičů, jak by si někdo myslel, to by jsme se měli jak prasata v žitě (jako armáda), ale dost sebere samo ministerstvo a nemalou část aparáty měst a obcí. Když bychom porovnali částku připadající na jednoho hasiče a policistu vůči vojákovi, tak bychom se asi divili. A kolik toho za současného styvu udělá pro stát voják nabo naopak člen IZS.
  18.02.2007 22:38 chudáci v 3TT
 
STRUČNĚ ŘEČENO, NA ODDĚLENÍ JE NÁS CCA 10, MÁME V PRŮMĚRU ODSLOUŽENO 10-15 LET A VŠICHNI UVAŽUJEME O ZMĚNĚ ZAMĚSTNÁNÍ. PRÁCE U DOPRAVNÍ POLICIE NĚJAK PO 1.1 2007 ZTRATILA SMYSL A CHARAKTER. KOLEGOVÉ BDĚTE.
  19.02.2007 15:55 takycit
 
kluci, u Vězeňský služby je to stejný, jen so o nás nemluví, ještě se pan Langer a Kula budou divit až to začne odcházet.
  18.02.2007 21:37 céo-man/civ.ochr./
 
Řešení:počkejme na 27.2.2007,pokusme se dle možností účastnit se a pak tvrdě protestovatAle boj proti podlé a zlé inteligenci je těžký a proto demonstrace. .
  18.02.2007 22:13 j
 
ASI JO Česťo ! :-)
  18.02.2007 21:36 cukr § bič
 
Proč je za poslední týdny a měsíce taková apatie a beznaděj v policejních složkách? Že by kvalitní zákon pro horních 10000?
  18.02.2007 21:14 CÉO- MAN/civ.ochr./
 
já jsem nemyslel,že psychicky netrpíte to je moje špatné vyjádření já myslím ,že to jen pro peníze neděláte ale pro svoje vnitřní poslání,které respektuji a nelísám se jen jsem se asi nevyjádřil přesně .
  18.02.2007 21:00 PLATOVÉ PROPASTI
 
ŽÁDNÉ PŘIJMY SE U LIDÍ VE 3,4 TŘÍDÁCH NEZVYŠUJÍ, SPÍŠE NAOPAK DOCHÁZÍ K TOTÁLNÍMU PONÍŽOVÁNÍ PRÁCE TĚCHTO PŘÍSLUŠNÍKŮ.
  18.02.2007 20:49 alfons
 
"Příjmy příslušníků bezpečnostních sborů se v roce 2007 navýší v průměru o 7,5%, což je o 50% více než u jiných státních zaměstnanců."

Tohle není pravda. Od nového roku např. pedagogický personál škol MV (nevím, zda a kteří další zaměstnanci MV) začal dostávat 25% příplatek za nepodnikání. Ze srdce jim to přeju (i když nechápu jeho smysl u civilů a přijde mi jako plýtvání penězi), ale když jsem jejich plat porovnával se svým služebním, jsme na tom téměř stejně. To mi fér nepřipadá.
  18.02.2007 20:27 spektakulárně=okázale
 
......Ty chudáku bohatýre, ty palice medvědí, trochu se na sebe podívej, jak jsi vlastně žil! Vychvaloval ses až do nebe, rád jsi měl jenom sám sebe. Pro sebe jsi jen žil a lidem ublížil.......