Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:07 cibulka
 
Komunisté chtěli Havla
před listopadem do své vlády!
Šéf KSČ Milouš Jakeš odhalil
největší tajemství dnešního
(post) komunistického režimu:
Sametovou "revoluci" provedlo
komunistické Gestapo StB!


Praha - Mohl se stát disident Václav Havel ministrem kultury v předlistopadové komunistické vládě? Jakkoliv absurdní otázka to dnes je, tehdejší generální tajemník KSČ Milouš Jakeš se jí jeden čas podle svých slov vážně zabýval.

„Diskutovali jsme o tom, jak zastavit nástup kontrarevoluce například i tím, že bychom posílili ve vládě tu bezpartijní a jinopartajní část. V rozhovorech mezi sebou jsme si o Havlovi říkali, že kdyby, tak ať se zabývá kulturou,“ říká dnešní důchodce Jakeš. Fakt, že zůstalo jen u úvah, hodnotí někdejší nejmocnější muž v zemi jako chybu.

Unikátní svědectví předlistopadové elity přináší rozsáhlý výzkum Akademie věd s názvem Vítězové a poražení, jehož výsledky budou zveřejněny dnes poprvé. „V dvaceti rozhovorech si mohou lidé zkonfrontovat osobní zkušenosti a vzpomínky z doby pádu komunismu s názory někdejších vůdců této země,“ říká vedoucí výzkumného projektu Miroslav Vaněk. K dalším třiceti rozhovorům pak vědec získal disidenty z období komunistické normalizace. Ti naopak podle Vaňka nabízejí pohledy z „druhé strany barikády“.

K množství překvapivých - často vůbec poprvé zveřejněných - informací patří i ta, že Československo mělo několik svých Gorbačovů. A údajně prý mnohem schopnějších než Sověti. Tuto roli na sebe bere třeba někdejší šéf pražských komunistů Miroslav Štěpán či člen ÚV KSČ Rudolf Hegenbart. Za Hegenbartem údajně přišel šéf slušovického agrokombinátu František Čuba s plánem na svržení Jakeše.

Jakeš: Za Listopad může StB

Nebýt 17. listopadu, ocitl by se nicméně v čele „státostrany“ téměř jistě ambiciózní Štěpán, jehož Jakeš vychovával jako nástupce. „Byla v něm rozhodnost, nebál se zodpovědnosti,“ chválí ho Jakeš.

Škrt přes rozpočet mu ale udělal všemocný šéf tajné policie Aloiz Lorenc, který podle Jakeše naplánoval masakr studentů na Národní třídě. „O tom jsem přesvědčen. Poněvadž z nás udělal úplné hlupáky, když nás informoval o tom, že na Národní třídě se nic nestalo. Šlo o promyšlenou akci StB. Navíc jsem vydal výslovný pokyn, že nesmí být použito síly,“ tvrdí Jakeš.

Tajná policie dělala podle něj vše pro to, aby přispěla k „výměně stráží v čele komunistické strany“.

Diskusi na téma, nakolik jsou výpovědi bývalých komunistických vůdců pravdivé, Vaněk zatím odmítá. „Ale dočkáte se. Příští roky vydáme konfrontaci rozhovorů s archivními prameny a analýzami historiků.“

Jakešovu výpověď považuje za věrohodnou proto, že bývalý generální tajemník KSČ nešetří ani sebe a již patnáct let nemění názory. „Ptáte se na zásah milicí proti demonstracím? Bylo to celé zvorané. V noci mne probudil telefon a já tam v pyžamu u toho telefonu přemýšlím, co dělat. Tak jsem rozhodl, kdo je na cestě, ať dojede do Prahy, kdo není, ať nejezdí,“ popisuje Jakeš rozklad mocenských struktur. „Stále častěji bylo na jejich jednání patrné stáří,“ míní Miroslav Štěpán.

Autor: JAN GAZDÍK

Ruský státní organizovaný zločin
horší než Cosa Nostra
Americká policie je šokována
brutalitou ruských mafiánů
Motto: "Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun."
Pottsville (USA) - Odpovědnost za smrt pěti lidí, jejichž těla byla na sklonku loňského roku vylovena z vodní nádrže nad Los Angeles, připsal Federální úřad pro vyšetřování (FBI) ruské zločinecké síti. Ve zprávě, o níž nyní informoval americký tisk, američtí vyšetřovatelé uvádějí, že brutalita ruské mafie předčí vše, na co byla Amerika zvyklá v dobách italské Cosy Nostry.

Mrtvé se podařilo identifikovat jako Alexandra Umanského, prezidenta společnosti Advanced Mobile Technologies v Hollywoodu, Georgie Safjojava, prezidenta filmové společnosti Matador Media, šéfproducenta Matadoru Nikolaje Charabadzeho, účetní Ritu Peklerovou a obchodníka Mijera Muskatela. Všichni přišli do Los Angeles z bývalého Sovětského svazu. Ze svých domovů byli uneseni pro výkupné. Krátce poté však byli zavražděni a odklizeni do vod nádrže.

Policie zadržela čtyři podezřelé, rovněž někdejší občany SSSR. Žaloba je viní z vraždy. Miliónové výkupné, které pachatelé vybrali, obětem život nezachránilo.

Případ vzbudil v Los Angeles velký rozruch a místní úřadovna FBI dokonce ustavila zvláštní oddělení pro boj s ruským organizovaným zločinem , který se v Kalifornii nebývale rozmohl.

Prokurátor Anthony Colannino, vedoucí tohoto oddělení, uvedl, že každoročně vstupují do Spojených států ilegálně desítky tisíc ruských zločinců. Mnozí mají za sebou kariéru v komunistické tajné policii, armádě či zvláštních jednotkách ministerstva vnitra. Jsou mezi nimi i bývalí komunističtí aparátčíci. Nejčastěji se specializují na vykrádání bankovních kont a na zpronevěry, pojišťovací podvody, obchod s narkotiky a vydírání.

"Gangsteři ruského původu se snaží násilí vyhnout, ale když už zabíjejí, udělají to bez váhání," řekl Colannino. "Stará italská mafie vás zabila a vdově pak poslala kytici. Tihle lidé, krutí a bezohlední, jsou schopni zabít vás, vaši ženu, děti, sourozence, rodiče i sousedy. Nemusí zbýt nikdo, komu by se kytice dala zaslat." Dále viz http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004011502

Ruská mafie dnes představuje největší etnickou skupinu organizovaného zločinu v USA - má více členů a působí na rozlehlejším území než mafie asijské a latinsko-americké.


Ruský prezident Vladimír Putin
čelí obvinění z podpory zločinců
NEW YORK/MOSKVA - Němečtí šéfové rusko-německé firmy SPAG jsou vyšetřováni kvůli praní špinavých peněz. Členem dozorčí rady přitom byl od samého počátku nynější ruský prezident. Podivné kontakty ruského prezidenta Vladimira Putina s firmami spojenými s organizovaným zločinem se již loni staly důvodem, proč Washington prosadil zařazení Ruska na černý seznam států napojených na praní špinavých peněz.

Jde o další ze série odhalení, které pronásledují Putina od okamžiku, kdy po roce 1991 začal řídit zahraniční ekonomické aktivity Petrohradu v éře starosty Anatolije Sobčaka . S odvoláním na vysokého představitele administrativy bývalého prezidenta Billa Clintona to tvrdí poslední číslo amerického časopisu Newsweek.

Nynější prezident v té době inicioval, případně schvaloval projekty, které pak realizovaly firmy spojené s organizovaným zločinem. Putin se stal Sobčakovým pomocníkem především díky tomu, že byl spojen s tajnou službou FSB a dalšími strukturami, které byly nástupkyněmi sovětské KGB. "Potřebuji pomocníka. Já se dokonce bojím vycházet z kanceláře. Vůbec nevím, co jsou všichni tito lidé zač," postěžoval si tehdy starosta na aktivní byznysmeny.





Německá stopa vede do Kremlu


Jednou z Putinových zásluh o rozvoj rodného města se stalo spojení s německými podnikateli. Známé Dresdner Bank například pomáhal zajistit kanceláře v budově bývalého německého velvyslanectví . V dalších případech aktivní Sobčakův zástupce dohodl odprodej nemovitostí v rámci privatizace městského majetku.

Podle údajů polského listu Rzeczpospolita se do paměti zapsal především prodej hotelů Astoria a Europa. Největší problémy působilo a dosud ruskému prezidentovi působí spojení s německo-ruskou firmou SPAG .

Spoluzakladatel této firmy, se kterým dojednal nesčetně obchodů, německý právník Rudolf Ritter, je právě nyní vyšetřován v lichtenštejnskou a rakouskou prokuraturou. Obviněn je z praní špinavých peněz - v tom nejméně jednoho milionu dolarů pro kolumbijský drogový kartel. Newsweek, podobně jako o něco dříve italský list La Repubblica, tvrdí, že Putin byl členem dozorčí rady SPAG. Figurovat v ní měl dokonce až do 7. května 2000 - tedy do své prezidentské inaugurace . Mluvčí Kremlu to ovšem popírají.

Jiné ruské zdroje trvají na tom, že jeho role byla čestná a neplacená - měl pouze svou účastí zvyšovat důvěryhodnost firmy v očích zahraničních partnerů. Proti Putinovi naopak svědčí jeho úzké vztahy s aktivním činitelem SPAG, jistým Vladimirem Smirnovem. Toho si dokonce později vzal i do hospodářské správy prezidentské administrace.





Přátelství rozvědčíka,
byznysmena a mafiána


Podivné spojení Vladimirů, rozvědčíka a podnikatele, dovršil kontakt s třetím údajným mafiánem Vladimirem Barsukovem (Kumarinem). Ten byl velkým bossem petrohradských kasin a restaurací a je pokládán za hlavu tzv. tambovské mafie. Důvěryhodné ruské zdroje potvrdily, že Putin a Smirnov jsou do dnešního dne spolumajiteli luxusního "městečka" víkendových rezidencí ruských i zahraničních boháčů u Petrohradu .

Informace západních novinářů kupodivu nechaly většinu ruských politiků v klidu. Pouze Sergej Juščenkov, člen parlamentní frakce strany Svaz pravých sil, vyjádřil zklamání nad tím, že Kreml k celé sérii obvinění Putina stále mlčí. "Podle mého názoru je nutné obrátit se k soudu. Informaci tentokrát přinesl respektovaný časopis, a může tak být zasazen těžký úder celé zemi," řekl poslanec.

Nejbližší posuzování důvěryhodnosti Ruska se uskuteční na zářijovém mezinárodním jednání v Paříži, kde budou představitelé z bezmála třiceti států rozhodovat, zda mají zavést sankce proti Rusku jako zemi umožňující praní peněz zločinných syndikátů . Putin si ovšem již připravil svůj argument - na poslední chvíli prosadil schválení zákona, který by měl zúžit prostor pro podobné nelegální transakce.





Vraždy na státní objednávku


O tom, jak v Rusku již dlouhou dobu srůstají ruské tajné služby a organizovaný zločin do jednoho organismu, tento týden vypověděl i skandální text publikovaný pravicovým listem Novaja gazeta. V úryvcích z připravované knihy dlouholetého pracovníka FSB Alexandra Litviněnka se podrobně líčí, jak ruská kontrarozvědka cílevědomě řídila činnost mnohých zločineckých struktur. Viz: http://www.maidan.org.ua/static/mai/1109731267.html

Litviněnko, který letos v květnu získal politický azyl v Británii, je spojencem protiputinovského magnáta Borise Berezovského. Jeho tvrzení jsou ale podle znalců přesná. Putinovi kolegové, a to i v době, kdy Vladimír Putin sám od roku 1998 FSB řídil, měli jednak od soukromých firem získávat peníze pro vlastní potřebu, ale současně je využívat i k plnění "delikátních úkolů" - k vraždám.

Litviněnko v této souvislosti uvádí dlouhý seznam zemí (mimo jiné Jugoslávii, Ukrajinu, Irák), kde najatí vrazi likvidovali lidi, kteří se tam pokoušeli před FSB skrýt. Marně. Viz

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003092402


RUDÁ MAFIE V NEW YORKU
Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky, a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
Náhodný objev

Před dvěma lety začala britská Národní služba pro potírání zločinu (NCIS) sledovat aktivity společnosti YBM Magnex se sídlem nedaleko americké Filadelfie. Tuto firmu založil významný představitel ruského podsvětí Semjon Mogilevič (viz článek na straně 46). Britové měli podezření, že podnik pere v Londýně a v Kanadě špinavé peníze. Vyšetřování případu přivedlo pracovníky NCIS ke společnosti Benex Worldwide, která měla svůj účet vedený u londýnské pobočky Bank of New York. Od října 1998 do března 1999 vyšetřovatelé na tomto kontě zaznamenali zhruba deset tisíc bankovních převodů. Celkovou částku vypočítali na 4,2 miliardy dolarů. Okamžitě jim došlo, že zřejmě narazili na Mogilevičovu pračku špinavých peněz a upozornili své americké kolegy. Banka ihned odvolala své dvě klíčové zaměstnankyně - Natašu Kagalovskou a Lucy Edwardsovou. Obě ženy se narodily v Rusku a pracovaly ve východoevropské divizi Bank of New York. Manžel Kagalovské (Konstantin) zastával v letech 1992 až 1995 post ruského zástupce v Mezinárodním měnovém fondu . Edwardsová se do Spojených států provdala v osmdesátých letech, aby se později rozvedla a znovu se provdala za ruského podnikatele Petera Berlina. Berlin je podle dostupných informací získaných deníkem The New York Times jediným majitelem a zároveň ředitelem společnosti Benex Worldwide.





Peníze na pomoc Rusku?


Minulý týden zabavily americké bezpečnostní orgány ze dvou účtů vedených u Bank of New York asi dvacet milionů dolarů. Obě konta patřily společnosti Benex. Speciální jednotka pro potírání ruského organizovaného zločinu, kterou spolu s FBI založila newyorská policie, však podle zprávy deníku The New York Times prověřuje i další konta.

Oficiálně zatím FBI žádné vyšetřování nepotvrdila, nicméně Bank of New York ve svém prohlášení z minulého týdne sdělila, že spolupracuje s bezpečnostními orgány na "vyšetřování pohybů peněz pocházejících z Ruska" . Ve čtvrtek byla o případu velice podrobně informována americká ministryně spravedlnosti Janet Renová.

Také ruská generální prokuratura minulý týden oznámila, že hodlá zahájit vlastní vyšetřování případu. Ruské úřady zároveň ujistily, že s praním špinavých peněz ve Spojených státech nemají nic společného.

Minulý pátek ovšem deník The New York Times zveřejnil informace, podle kterých procházely bankou špinavé peníze celý půlrok bez toho, aby je Bank of New York zaznamenala. Celkem devět účtů společnosti Benex Worldwide bylo totiž založeno mnohem dříve než v březnu 1998, jak se do minulého čtvrtka americké bezpečnostní orgány domnívaly.

The New York Times také v pátek informovaly o tom, že část vypraných peněz mohla pocházet z Mezinárodního měnového fondu, který v roce 1998 poskytl Rusku finanční pomoc ve snaze zastavit řetězové pády ruských bank a posílit rubl. Ministerstvo spravedlnosti se však podle důvěrných zdrojů amerického deníku zatím nedomnívá, že by skandál jakkoli souvisel s aktivitami Mezinárodního měnového fondu.





"Noví" Rusové...


Právě v Mezinárodním měnovém fondu získával své zkušenosti se světovým bankovnictvím Konstantin Kagalovskij (42), který zřejmě pomáhal při transferu peněz na účty společnosti Benex Worldwide. Když se po dvou letech ve funkci ruského zástupce u MMF Kagalovskij loučil se svými kolegy ve Washingtonu, kde fond sídlí, řekl jim, že jeho nový zaměstnavatel - ruská banka Menatěp Bank - bude jedním z pilířů transformace z komunismu do kapitalismu. Deník The Wall Street Journal minulý týden citoval tehdejší Kagalovského slova v tom smyslu, že Menatěp Bank bude pomáhat generovat prestiž a sílu rodícího se ruského soukromého sektoru.

Na první pohled se jeho slova brzy začala naplňovat. Kagalovskij se nastěhoval do luxusního hotelového apartmá s výhledem na Kreml a byl jmenován prvním náměstkem ředitele Menatěp Bank. Počátkem roku řekl na valné hromadě akcionářů, že Menatěp Bank se brzy stane významnou světovou bankou. Svým způsobem měl pravdu. Banka sice loni zkrachovala, ale nyní se stala předmětem vyšetřování v souvislosti s jedním z největších případů praní špinavých peněz v historii USA.

Kagalovskij působí v současnosti ve funkci místopředsedy představenstva ropné společnosti Yukos, kterou v roce 1996 zprivatizovala za velmi nejasných okolností právě Menatěp Bank.

Zajímavý je i příběh Kagalovského manželky Nataši. Narodila se v roce 1954 v tehdejším Leningradu, kde vystudovala orientální vědy. V roce 1979 emigrovala (anebo byla vysazena na Západ sovětskými tajnými službami) do Spojených států a na Univerzitě v Princetonu vystudovala obor zaměřený na Blízký východ. V roce 1986 nastoupila do Irving Bank, kterou v roce 1988 pohltila právě Bank of New York. V Irving Bank se Kagalovská seznámila s Lucy Edwardsovou.

Před sedmi lety byla Nataša Kagalovská vyslána do Ruska, aby spolu s dalšími americkými bankéři pomohla v komunismem zdecimované zemi vytvořit bankovní systém západního střihu. Její šarm a schopnosti ohromily v Rusku nejen americké poradce. Krátce po návratu ze své mise povýšila v roce 1992 Nataša - tehdy ještě Gurfinkelová na šéfku východoevropské divize Bank of New York. Ve svých sedmatřiceti letech se zdála být ženou na svém místě. Nejenže plynně hovořila rusky, ale dokázala pro banku zajistit v Rusku i velice lukrativní obchody. Její "akcie posílily ještě tím, že za muže si vzala někdejšího prominentního kremelského reformátora a později bohatého ruského podnikatele Konstantina Kagalovského.

"Každý ji znal, řekl v rozhovoru pro The New York Times bývalý předseda jedné významné západní banky, která intenzivně obchoduje s Ruskem. " Byla to jednička, především díky svému manželovi , dodal.

Před deseti dny se však její hvězdná kariéra zhroutila. "Je to vážná věc. Řekli mi, abych s nikým o ničem nemluvila. Je mi to všechno moc líto, řekla Kagalovská minulý týden v krátkém telefonickém rozhovoru pro The New York Times.



Rusové kromě nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
  21.02.2007 20:14 Jezinka
 
Zprávy ČT24 - porada na PA k situaci v policii. Podle papalášů se celkem nic neděje, ze strany policistů se nic nechystá.
Začínám pochybovat, zda vaše vrchní velení má vůbec "čím přemýšlet". O zdravém rozumu a pudu sebezáchovy se rozhodně mluvit nedá.
  21.02.2007 20:19 degradovaný
 
Protože buď nic neví od svých pos....ch podřízených vedoucích a personalistů a nebo "však ono to nějak dopadne" tj. jak je zvykem u firmy.
  21.02.2007 20:40 kobra
 
Na mě už to začíná působit, že jediné co otevře oči jinak slepým, hluchým,tupým a já nevím jakým ještě ministrům, poslancům, senátorům a třeba i obyčejným lidem, je totální ale opravdu TOTÁLNÍ kolaps a agónie bezpečnostního sboru. Jinak řečeno, pojďme všichni "od soustruhů", ať si objasňují páni náměstci, ředitelé všech stupňů, včetně těch nejvyšších PP a MV. Ať si šlapou ulici, jezdí nebo chodí do zákroků, na nehody, k požárům, spisy od A do Z mají určo v malíčku, když nás mají "v patě", ať se ONI tahají s ožralýma a zfetovanýma drbanama. Já už toho začínám mít dost!!! To se takhle přeci nedá! Za co nás mají, co si vůbec myslí??Kam to sakra všechno míří?....Já musím na chvilku přestat, bo těžko hledám slušné výrazy:-((.. za chvilku čusík
  21.02.2007 21:32 Soumrak policie
 
Ono to bude spíš tím, že se tady lže, nikdo nechce nic rozmazávat, podřízení neinformují své nadřízené o skutečnostech a realitě v policejních řadách. Zamlčovat, zamlžovat a tutlat situaci je heslo dnešních dnů.
  21.02.2007 23:49 KarlKubrt
 
Ač jsem si už zakázal se jakkoliv k situaci ve s.r.o. Policie jakkoli vyjadřovat, neodolám, prostě po reportáži na ČT to nejde.
Na zákonu 361 vidím pro sebe i pro naše oddělení - násilná tr. činnost -jedinou pozitivní věc, a to, že takového volna jsem za celou dobu u firmy ještě neměl, a to jsem tady od r. 1991. / tedy pro š´tourající - nesloužil jsem před r. 89 /. Prostě §52 uvedeného zákona je kouzelnej, dle výkladu cukrářů / management papající cukr / vše je pracovní doba, ač se o případu dozvíme 10 minut před koncem imaginární pracovní doby. Takže se pracuje, někdy se skončí a v dalších několika dnech se upraví docházka. Že se musí přezval lidi na výslechy, to nikoho nes**e, asi.To nevadí, když tam taky jsou dva lidi - šéfová a sekretářka, hlavně nejsou žádný vykázaný přesčasy, a tudíž pro vrchnost více cukru.
Jinak, jsa v 7 třídě s 16 lety bych neměl být v imaginární družině postižených propadem, ale bohužel, nějak to nevychází, sice jsou to destetikoruny, ale i tak.
No , tak jsem se vykecal, a už je to lepší. Jinak jako samozřejmost beru účast 27.2. 2007 na Výstavišti. Myslím, že za naše oddělení bude účast velmi hojná, minimálně 50%, ne-li víc. Třeba by se vrchní cukrář/ skoro generál / mohl chytnout za nos, že realita je skutečně jiná, než jeho imaginární svět předpisů, razítek a rektálního alpinismu !!!
  21.02.2007 19:00 hmmm
 
http://zpravy.idnes.cz/kladenskou-policii-chce-opustit-na-dvacet -policistu-f9g-/domaci.asp?c=A070220_144024_domaci_adb
  21.02.2007 18:12 Jihočech
 
Navrhuji nechat provést nezávislí audit, který by byl zaměřen na zjištění náročnosti profese policisty a vojáka z povolání a to ze všech možných hledisek. Poté nechat porovnat sl. zákony těchto dvou složek. Myslím, že by se jednalo o velmi zajímavé srovnání, které by mohlo být podkladem pro zrovnoprávnění policistů s armádou. Poté by mohl náš ministr uvedeným auditem argumentovat ve vládě a v poslanecké sněmovně. Ale asi se pletu. Vše je v pořádku, žádný problém není, všichni jsme spokojení až na pár jednotlivců. Poslední poznámka. Zatímco my na OOP jsme nevěděli kam dřív skočit, příslušnící vojenské policie v našem okresním městě hlídali okolí hotelu, ve kterém se konal ples Vojenské policie. Čistě jejich soukromá akce, kolem hotelu služební vozidla, taková, o kterým se policistům může jen zdát, načančané uniformy a k tomu službu konající vojáci, kteří tutu soukromou akci hlídají za peníze placené ze státního rozpočtu. V té době u nás byl limit na PHM a přišlo ze správy, že nejsou peníze na příplatky a přesčasy. Jsou věci, které nepochopíš!!!Zdarec.
  21.02.2007 20:51 učitel
 
nezávislý
  21.02.2007 21:33 propastné rozdíly
 
Problém je v tom, že na armádu peníze vždycky byly, ale na policii nikdy a vše se jen odkládalo.
  21.02.2007 17:09 oswald <oswald@atlas.cz>
 
Važený pane ministře, trvalo mi dlouho než jsem našel odvahu se Vás zeptat, ale z Vašich vystoupení v médiích, která jsem mohl vidět a jistě nebyla všechna, tak jsem pochopil, že Vám krajští ředitelé PČR lžou a to vědomě, protože vycházím z předpokladu, že jste slušný člověk, což si o jiných lidech ne vždy myslím. Oč tedy jde. Víte o tom, že v souvislosti s novím služebním zákonem dochází k tomu, že krajský ředitel prostě rozhodne , že kdo pracuje v 6 té platové třídě, nesmí být zařazen do směného provozu a pokud pracuje v uvedeném provozu, musí mu velitel přeplánovat směny tak, aby nebyl ve směnném provozu a tím pádem aby jeho platový výměr vycházel z tabulky , která je cca o 10 procent ponížená? Takže dochází k tomu, že dva dělají totéž a to v jedné kanceláři, ale jeden je v 5 třídě a má jinou tabulku, než ten co je v 6 té třídě a to prosím oba tuto práci dělají již několik roků. Nikde jsem nenašel napsáno, že v 6 třídě se nesmí dělat směnnost. Je to zlovůle ředitele , nebo je to jinak? Myslím si, že i toto je důvod, proč dosti policistů odchází, myslím tím tu skutečnost,jak se ředitelé chovají ke svým řadovým policistům.
  21.02.2007 21:36 strach a vyhrožování
 
Okresní ředitelé mají strach informovat krajské ředitele a ti zase neinformují o kritické situaci pana ministra. Nejhorší služební zákon v Evropě pokračuje dál ve svém tažení a vyhovuje špičkám policie jako nikdy předtím.
  21.02.2007 16:22 mochiko
 
Jnak chápu, že tato republika nemá dostatek financí na to, aby ochránila pořádek a práva všech svých občanů a tudíž nemá ani dostatek financí na to, aby mohla platit svým zaměstnancům, kteří se o toto mají starat a měli by o tento stav usilovat. Jestliže ale není stát schopen se důstojně postarat o své zaměstnance, od kterých vyžaduje důstojné a obětavé a striktně zákonné chování, pak by neměl tyto své zaměstnance omezovat na svých právech. Mimo jiné například o obstarávání si finančních prostředků pro uspokojování svých potřeb. Pochopím, že policista by neměl pracovat zároveň v např. detektivní kanceláři, ale již nechápu, proč by neměl příležitostně pracovat např. jako pokrývač, nebo zedník, nebo provozovat jakoukoliv poctivou činnost, jako každý jiný občan. Jestliže stát nemá na to, aby své zaměstance uživil důstojným způsobem (a jejich rodiny), pak nechápu, kde bere drzost toto svým zaměstnancům striktně zakazovat.......................
  21.02.2007 16:27 z
 
souhlas
  21.02.2007 16:45 Baba Jaga
 
Víte proč? Slovy nadřízeného mého syna: "Není vhodné, aby
občané viděli příslušníky ozbrojených sborů při manuální práci, tedy ve špinavých montérkách". Nemluvil už ale o tom, že by si nemohli přes léto usušit seno.
  21.02.2007 17:12 komik
 
je to na h..
  21.02.2007 17:28 Polda 33
 
Souhlas.
  21.02.2007 17:46 ...
 
Přesně tak, máš naprostou pravdu. Spousta z nás by ráda pracovala na vedlejší úvazek, ale prostě nesmíme. PROČ.
  21.02.2007 18:48 a
 
Souhlas, navíc spousta z nás na sobě montérky neměla a pracovala v kravatě a v mnohem čistším prostředí, než jaké je ve sboru....
  21.02.2007 21:38 přivýdělky
 
Souhlasím s vedlejší pracovní činností, jestliže stát nemá peníze na placení řadového zaměstnance pak mu musí umožnit důstojně živit rodinu vedlejšími příjmy.
  21.02.2007 16:15 mochiko
 
Neví někdo o tom, že by se změnil kalendář a rok měl 13 měsíců???
Před nějakou dobou se bojovalo o zrušení 13. platu policistů. Argument byl takový, že přeci není rok, který by měl 13 měsíců a tudíž ani není logické, že by bylo 13 platů. Má to přeci logiku - povídali ti, kteří se o zrušení 13. platu podíleli.
Nyní je ovšem naprosto opačná situace. Policista má 12 platů, které jsou mnohdy nižší, nežli v minulém roce, ale pracuje 13 měsíců, neboť 150 hodin, které musí odpracovat za rok za darmo ("na oltář vlasti"), jsou další odpracovaný měsíc v roce. Je tedy možné, že ti, kdož říkali, že rok má 12 a ne 13 měsíců se shodli na tom, že změníme kalendář a budem mít přeci jen 13 měsíců??..........ale jaksi bez jedné výplaty?????!!!!
Pak je tedy správný vypočet výplaty takový, že si vynásobím měsíční příjem 12 a dále pak vydělím 13........průměrný plat se mi opět mění a to výrazně směrem dolů že???
Hezký den a úspěšných 13 pracovních měsíců v roce všem, koho se to týká........
  21.02.2007 16:31 kobra
 
Film "Policejní akademie 361" v praxi:
...Kuře, kolik má rok měsíců?- 12, néé?- Blbost, 13!!! Počítejte se mnou,12,11,10,9,8 + 5 je kolik?- Ty vo.e fakt 13!!!!:-))..... čusík
  21.02.2007 15:11 chápající
 
Sleduju tyto stránky několikrát denně(trochu se mě ten problém též týká) a docela by mě zajímalo, jaký je skutečný počet policistů, kteří odchází? Má někdo tyto informace?
  21.02.2007 15:14 adf
 
Leden 2007: 852
Únor 2007: bude v březnu
  21.02.2007 17:15 komik
 
Kdyby jsi sledoval média, zjistil by jsi, že je to pár jedinců s jejichž odchodem se počítalo, protože to byli staří soudruzi,které potřebovali vyméct. nebo to tak není...
  21.02.2007 19:01 tady to je sice nepřesné, ale oficiálně
 
http://zpravy.idnes.cz/kladenskou-policii-chce-opustit-na-dvacet -policistu-f9g-/domaci.asp?c=A070220_144024_domaci_adb
  21.02.2007 20:56 noname14 <noname14@seznam.cz>
 
Ono to není až tak o tom, kolik lidí zrovna teď odchází, je to také o tom, kolik jich v současné době na tabulkových místech (většinou od stržm. po pprap.) ve výkonu chybí.V současné době je to "necelých" 2600 osob, a to v tom nejsou zahrnuty osoby, které jsou v současné době na odchodu ve výpovědní lhůtě.
  21.02.2007 12:06 x
 
mám podobné zkušenosti s policií.
  21.02.2007 11:21 :o(
 
Narazil jsem zde na jednu zajímavou reakci civilisty. Doufám, že nás takto nevidí i ostatní civilisté.

21.02.2007 11:12 voj. v záloze

Pěkně jste se do vojáka pustili, jen co je pravda. Přímo frontální útok. Jenže pánové, ten voják má z většiny pravdu. Taky jsem byl dva roky na VZS a vím o čem mluvím. S tím chlastem a ostatním se dá polemizovat, záleží na člověku, jeho morálních zásadách a jak byl vychován v rodině. Těžko bylo jedináčkům a sralbotkům. Že není žádná kázeň u mladé generace je vidět i u policie. Neúcta ke starším, či hodnosti. O neúctě k občanům státu ze strany mladých policistů ani nemluvím. Jen se pořádně podívejte na jejich bratříčkování na BČ s grázlíkama v autech všelijak upravených a ještě je obdivujou. Dokonce jsem slyšel jak jim radí, aby na ně jejich kolegové nemohli. To je to prorůstání mafie do policie a nadržování gaunerům. Policajt má být policajtem ať je mladej nebo starej a vědět na které straně zákona je jeho místo. To je také jeden z důvodů proč já vašemu MV nevěřím. Na vedoucí místa se prosazují a derou lidé bez morálky, ale zato s VŠ a to je v současné době to nejdůležitější. Hulvát, ale má VŠ tak bude vedoucí. Bravo, ale jaký je potom rozdíl mezi policajtem a gaunerem. Snad jen v tom, že jeden má placku a druhý prachy k jeho podplacení.
  21.02.2007 11:45 ,
 
NĚCO NA TO BUDE MYSLÍM S TOU ARMÁDOU
  21.02.2007 11:56 Rambo
 
To si pište, že podobnej názor má spouta lidí. Netvrdím že je to většina, ale je jich hodně. Každej kdo pronikl do tajů policie, je o tom přesvědčen a oprávněně. Nejsou jenom slušní policajti, jsou u policie i opravdoví gauneři! Co s tím vy slušní policajti uděláte? Nic, nic a zase nic, protože na to nemáte. Tento bordel prorůstá až na nejvyžší místa. Slušní a aktivní policajti končí jako náměstek městské policie Praha p. Janíček a jemu podobní.
  21.02.2007 12:25 polda
 
for Rambo

píšeš každý kdo pronikl do tajů policie, nevím kdo nebo kolik lidí mohlo nebo může proniknout do tajů policie, protože dokud jsem nenastoupil tak jsem o tom neměl ani šajn, ikdyž jsem si myslel opak, takže objektivně! Ale jinak s Tebou vyjímečně souhlasím :-)
  21.02.2007 14:59 X1
 
Pro Rambo :

Podívej to, že je jsou u policie i hajzlové je pravda, ale na druhou stranu si myslím, že to nelze zase katapultovat do měřítek, která jsou stylem zajímavých zpráv rádoby hrůzostrašná. U naší policie jsou zkrátka jedinci, kteří selžou a žádné psychotesty toto nejsou schopny odhalit. Nitro duše je hluboké, do člověja na dno neuvidíš a můžeš se jen přiblížit ideálu.
Jsem na oddělení, kde je 30 lidí a samozřejmě, že se u nás najdou mezi těmito lidmi " omezenci ", kteří si budou léčit mindráky z nedostatečného respektu k policii a " drbat u stařičké škodovky k tomuto účelu vhodnou osobu, např. důchodce, který je rád, že zaplatí nájem a svou hromádku léků a pod. Upřímně se za tyto lidi stydím, ale tito lidé byli takto vyformováni a jsou prostě takoví. Lidství musíš mít v sobě. V tomhle jám mám čisté ruce a k slušnému se chovám slušně, k drbanovi který dělá problém jiným se chovám dle míry jeho hnusu. Jinak si ale myslím, že jsou u nás solidní lidi, ne ve stylu spolupráce s nějakými hajzly. Rovněž nevím, že by si někdo " přilepšoval " braním všimného za průjezd vozidla bez ztráty desítky ( kdysi soutěž deset stupňů ke zlaté ). To samé platí o mě a můžu říci, že se tady takovým těm řečem jak všichni berem úplatky pousmívám té naivitě o rozsáhlosti úplatků. Jistě někteří ano, ale dle mého okolí bych to neviděl tak hrůzostrašně. A již od začátku myšlenky s nastrčeným provokatérem nabízejícího úplatek jsem s tímto souhlasil. Kdo se nemá čeho bát tomu je to jedno.
Takže Rambo neviděl bych to až tak zle, ale spíše to současné dění, ten současný stav, který vytváří pocit odstavení policie, jako významné bezpečnostní složky někam na třetí kolej, kdy pro znalé policisty a tedy pro ty, kteřé věděli, jak se původně vytvářel zákon o služebním poměru, ty sliby o moderním zákonu dle EU, tedy jeho původní podoby a to co z něj osekáváním zbylo ( už jen torzo ), vytváří rozčarování nad uvažováním poslanců a já osobně velmi nelibě nesu to, že někdo mohl vůbec v dnešní době přemýšlet nad tím, že bude vydupávat s lidmi nějakými 150 hodinami zadarmo. To že z některých směn chodím později, beru jako nutné zlo této práce s drbanama, ale že si to " někdo pojistí " neplacením " nově vymodelovaným zákonem, to je již situace, kdy začně člověk přemýšlet, že si příště vymyslí další takovou specialitu.
A ten faktický rozdíl mezi přístupem k armádě a k policii je také na zamyšlenou. Když vidím, jak se vrátí ze zahraniční mise - Srbsko asi 480 vojáků a všichni se medajlují jak na jak na výrobním páse za misi v zahraničí, tak se na to dívám rovněž z pousmáním. Protože, já sloužím 13 rok a tedy třeba i o dosti méně něž někteří zde příspěvkující kolegové, ale troufám si řící, že spousta kolegu byla při tomhle " řemesle " již ohrožena i více něž tito navrátivší vojáci ( neplatí Afganistán, Irák ), kteří jsou v těchto misích na různých funkcích s větším či menším rizikem, případně minimálním. Pokud by se takto mělo přistupovat u policie, tak by všichni déle sloužící policajti na ulici museli mít za těch " pár " let již " několik " medajlí, případně krátce sloužící policajti co měli tu čest se dostat do role stát proti hovadu s nožem a pod.
Chápu ale pana Štefku, že tyto parádičky vytvářejí potřebný mediální obraz profesionální armády oproti té naší neprofesionalitě a sezení po kancelářích u kafe a neexistující " sortě " problémových lidí.
Mylel jsem to upřímně - přeber si jak chceš, já jsem ale šel k policii dělat něco s drbanama, protože jsem chtěl, také ale vím, že jsem se tím logicky vyřadil z pracovního procesu - z mého povolání a také vím, že možnost se tam vrátit třeba za dalších 13 let bude horší než dnes a rozhodně si nikdo nemůže dělat iluze. A pokud člověk vidí jaksi ze strany státu snahu maximálně policajty vycucat " lidsky a pak je odhodit jak vycucaný pomeranč za protipĺu vojáku, kteří jaksi mají společenskou pohodu v závětří kam není vidět, ale je to ozbrojená složka jistě srovnatelná v určitém pohledu s policíí, tak musím říci, že mě to vadí. Odejít ? Ta možnost je, ale já jsem tu práci šel dělat ze zájmu a ne abych teď zjišťoval, že se někdo rozhodnul z nás udělat páté kolo u vozu, protože má jako mnoho jiných naivní představy o darmožroutech v autech se zeleným pruhem. Když jsem včera vyslýchal poškozeného, tak jenom kroutil hlavou, jak za mnou a kolegou několikrát přišel dozorčí s informací o dalších nahlášených případech s tím, že jsme to nemohli fyzicky ani náhodou zvládnout - jedině, kdyby nás bylo 3-4 krát více. To je realita, drbani kradou jak o závod, málokoho zavřou, stále jsou na svobodě a jedou dál a dál. A my píšem a píšem a do to jezdíme do Kauflandu a do Tesca pro zloděje, pro servaný hovada do hospod a prostě nestíháme. Kdo tohle pochopí, že se vůbec nenudíme a že až na některé výjimečné směny chodí člověk domů s balonem místo hlavy, tak to potěší na rozdíl od těcj co mají to " laciné " hodnocení " rádoby znalého věci ".
  21.02.2007 15:13 adf
 
Pro X1:
Není co dodat, mám obavy z toho, že tenhle stav opět přiměje ty poctivé a slušné, aby to zabalili. Když jsi se zmínil o medaily za službu, tak se stačí podívat na naše plukovníky (měj na mysli PČR), jaké mají plakety na prsou a to všechno zvládli z kanceláří. Polda na ulici, který je na krchově jednou nohou každou službu má tak ve skříni zaprášený odznak z MMF a SB a dejme tomu NATO, kde se v podstatě téměř nic nedělo (díky dobré přípravě) a o dalším ocenění naší služby, která zvedne hrdost příslušníků na svou práci nelze mluvit. Sice někteří řeknou, že tím rodinu neuživí a mají z části pravdu, ale ocenění práce není jen v penězích. Když jsem se dotazoval na prováděcí předpisy k zák.č.361/2003Sb., které uvádí ocenění za délku služby medailemi (za 10, 20 a tuším 30 let služby společně např.s odměnou), tak mi bylo řečeno, že se zpětně dávat nebudou, že aby to bylo nákladné.....co dodat. Ještě větší podraz je vůči kolegům, kteří zachránili lidem život s nasazením svého a byli oprávněně mimořádně povýšení do důstojnických aj.hodností, ať si ministr Langer mele co chce o neexistenci degradace, tohle není nic jiného........Pro všechny slušné a poctivé lidi u sboru, držte se a 27.2. se sejdeme na Matějské
  21.02.2007 15:43 degradovaný
 
nedá mě to, abych taky něco nenapsal. Je pravda, že noví mladí policajti jsou většinou nevychovaní, že ani nepozdraví staršího kolegu (třeba aspoň čau vole)natož hodnostně vyššího. Je to touto blbou dobou a hlavně výchovou v rodinách. To mě nikdo nevymluví. O to to bude teď horší, že mladí smradi nemusí na vojnu, kde aspoň tam poznali, že se aspoň někdy a někde musí poslouchat. A bez tohoto u policie je vyřízený a na cestě k průseru. Mě jako starého policajta taky berou všichni čerti, když vidím, jak se někteří mladí chovají povýšenecky a drze k občanům. Stydím se za ně a nejraděj bych jim nafleku nafackoval.
  21.02.2007 17:18 komik
 
Příliš mnoho televize škodí, přesto asi nějaká pravda na tom bude, ale myslím si, že je drtivá většina poldů poctivejch, myslím ty obyčejné šlapáky, ne pány
  21.02.2007 20:13 asistent
 
...bohužel, něco natom bude!!!!
  21.02.2007 10:22 moralista
 
Chtěl jsem poprosit bývalé kolegy, kteří se odvolali proti rozhodnutí správy soc. zabezpečení o valorizaci "výsluhového příspěvku" jestli již dostali nějakou odpověď ?
  21.02.2007 10:26 Karel
 
4 moralista
Veškeré informace o valorizaci příspěvku za službu najdeš na http://www.vysluhoveprispevky.estranky.cz/

Zatím ale nic.
  21.02.2007 19:21 Fery
 
Zatím nic, čekám mají 30+15 dní.