Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.05.2010 12:57 Kalouskokot
 
Než se současnou soc. dem. do Řecka, to raději do opozice, říká Kalousek

První místopředseda strany TOP 09 Miroslav Kalousek klade důraz na vyrovnaný rozpočet i za cenu tvrdých škrtů. Bojí se řecké krize, k níž podle něj vede politika sociální demokracie. Proto koalici s ní vylučuje, uvedl v rozhovoru pro páteční Právo.
Místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek
Zvětšit obrázek

Místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek

FOTO: Michaela Říhová, Právo

Včera 13:06

Prohlásili jste, že bez úspor a výrazného šetření bude Česko následovat Řecko. Myslíte, že vaše návrhy, jak sanovat veřejné rozpočty, jsou sociálně spravedlivé a spravedlivě zasáhnou každou sociální skupinu?

Nikdo z nás není nositelem jediné pravdy, takže ti, kteří dávají přednost společnosti rovné spotřeby před společností rovných šancí, to mohou vidět jako nespravedlivé, ale v jejich programech zase vidíme velkou nespravedlnost my. Myslím si, že ve společenském přerozdělování nemáme hledat slovo spravedlnost, ale máme hledat slovo slušná společenská dohoda.

To, co navrhujeme my, jsou sociálně únosná opatření vedoucí k tomu, abychom si už v roce 2015 nemuseli půjčovat na běžný provoz státu. Samozřejmě bych se nepřel o to, jestli to musí být v roce 2015, 2016 nebo 2017, ale musí být vidět na konec. TOP 09 je ale jediná strana, jejíž opatření směřují z hlediska veřejných rozpočtů mimo Řecko. Všechny ostatní strany navrhují programy, které vedou do Řecka. Některé rychleji, některé pomaleji, ale zásadní výhybka tam není.
Já si spravedlivé utahování opasků představuji tak, že zasáhne každého, ne jenom ty, kteří jsou odkázáni na veřejné rozpočty. O deset procent chcete zkrátit prostředky na platy státních zaměstnanců a na mateřskou, chcete zmrazit na rok důchody, snížit příspěvky politickým stranám. Ale co jiní zaměstnanci a podnikatelé?

Váš argument bych akceptoval, kdybychom vycházeli z ideálně spravedlivé situace, ale nic takového tady není. Pokládám za asociální, že 50 procent populace je definováno jako sociálně potřební. Pokládám za asociální, že existují sociální dávky, na které má nárok každý bez ohledu na to, jaké jsou jeho majetkové poměry. Pokládám za asociální, že současný systém podpory v nezaměstnanosti a opatření proti práci na černo nabízejí srovnatelnou alternativu ke slovu pracovat. To vše pokládám za asociální a my se to snažíme odstranit.



Neumím si představit, jak bych chtěl po průměrném českém důchodci, který pobírá okolo 10 tisíc korun, aby přispíval řeckému důchodci na jeho důchod dva a půl tisíce eur.Miroslav Kalousek


Nebylo by spravedlivější zavést třeba progresivní zdanění?

Máme progresivní zdanění a není potřeba ho zavádět. Víte, že jedna třetina plátců daně z příjmů fyzických osob daň fakticky neplatí, protože vzhledem k výši jejich příjmů jim nevzniká žádná faktická daňová povinnost? To se vám zdá jako malá progrese? Vysokopříjmoví např. ze 100 tisíc korun zaplatí 15 tisíc korun daně. To se vám zdá jako malý rozdíl? Mně se zdá jako docela veliký.
Mně jde o symboliku, aby úspory nesli i více vydělávající zaměstnanci.

Ale oni je nesou. Vaše argumentace vychází z dělení společnosti na chudé a bohaté. Promiňte, my nedělíme společnost na chudé a bohaté, zdá se nám to jako velmi nebezpečné. My dělíme společnost na sociálně potřebné a ty ostatní. Sociálně potřební musí dostat rychle a včas veřejnou pomoc, aby jejich život byl důstojný, ale to se musíme rozloučit s myšlenkou, že sociálně potřebných je 50 procent. Je jich 10 až 15 procent.
Také chcete bojovat proti privatizaci veřejné moci. Kde ji konkrétně vidíte?

Chceme společnost rovných šancí a svobodnou soutěž s velkou sociální odpovědností za svoje okolí. Nesmí to být prostředí, kde uspěje jen ten, kdo má správné konexe a patří do sítě kamarádů. Podnikatelé si dnes a denně stěžují, že v řadě regionů vznikly pevné vazby mezi podnikatelskými skupinami a politiky z ODS a ČSSD. Potom je jedno, jakou zvolíte stranu, protože stejně volíte někoho, kdo nekandiduje a kdo si obě dvě strany oblékl do svých vlastních triček. A v zásadě je mu úplně jedno, jak volby dopadnou, protože o zásadních věcech a o přerozdělování v regionu bude rozhodovat on. Bývalý předseda ODS Topolánek je nazval kmotry, my jim říkáme privatizátoři veřejné moci.

Co říkáte na to, že šéf Věcí veřejných Radek John vás zařadil do kategorie dinosaurů, kteří jsou zosobněním propojení byznysu a politiky?

Myslím, že to svědčí jen o vyprázdnění politiky a o naprosté absenci věcných argumentů. Za druhé nesmíme brát vážně něco, co říká nájemní žoldnéř, který ani nesmí za stranu oficiálně jednat.



V konečné podobě TOP 09 je znát velká stopa Karla SchwarzenbergaMiroslav Kalousek


Ptám se z toho důvodu, že tento nájemní žoldnéř, jak říkáte, má šanci stejně jako vy dostat se do Sněmovny. Možná budete muset spolu vyjednávat o sestavování vlády.

S panem Johnem určitě ne, ale s výkonným místopředsedou Věcí veřejných Škarkou, protože ten jediný smí za stranu jednat. Pan John nesmí. Pan John je najatý k tomu, aby jen něco říkal, ale nic závazného vyjednávat nesmí. Nevím, kdo pana Johna najal nebo si ho platí, je mi to jedno, možná ti samí lidé, kteří ho platili ve společnosti Ora Print (vydavatel časopisu VZP), kde podpisové právo měl. Ale pravděpodobně jeho zaměstnavatelé nyní zjistili, že teď bude lepší, když mu podpisové právo nebudou dávat.
Jaké máte mantinely pro povolební vyjednávání?

Umím si to nejjednodušeji představit s ODS, i když jsem zklamán jejich programem, který nevyvádí zemi ze směru Řecko, ale věřím, že při koaličních jednáních bychom je přesvědčili k tomu, abychom opravdu směřovali k vyrovnaným rozpočtům. Neumím si to představit ani z programového, ani z personálního hlediska se sociální demokracií, o komunistech snad mluvit nemusíme, a projde-li ještě nějaká jiná strana, tak s ní budeme jednat.
Podle preferencí to vypadá, že ČSSD má šanci vyhrát. Vašemu předsedovi vadí jen vedení ČSSD, které podle něj nedrží slovo. Týká se to jen Jiřího Paroubka, nebo všech špiček soc. demokracie?

Týká se to hlavně pana Paroubka na základě nějaké zkušenosti. Je tady řada sociálních demokratů, u kterých nemám důvod pochybovat o jejich odhodlání této zemi pomoci. My jsme jasně řekli, že nepůjdeme do vlády, která nebude snižovat vládní výdaje. Program ČSSD ale výrazným způsobem vládní výdaje zvyšuje. Slyšel jsem pět jejich podmínek, to nejsou podmínky, na které jsme ochotni přistoupit. I kdyby tisíckrát vyhráli volby, tak je to program, se kterým vládnout nemůžeme.
I kdyby odstavili Jiřího Paroubka a vládu by dělal někdo, kdo by nedráždil potenciální koaliční partnery?

Tady nejde o dráždění. Ale o dodržení slova. Nedupáme nožičkou, ale nemůžeme se na základě ideových východisek a étosu naší strany účastnit žádné vlády, která nebude snižovat státní výdaje. Protože vláda, která to nebude dělat, nás vede řeckou cestou a toho se nemůžeme účastnit. V takovém případě musíme být opoziční alternativou.
Sám s oblibou říkáte, že kompromis není sprosté slovo.

Dokážu si představit kompromis, který povede k vyrovnaným rozpočtům v nějakém dohledném čase, třeba léta 2015, 2016 či 2017. Ale neumím si představit kompromis, který říká, že se za čtyři roky dostaneme pod tři procenta deficitu. Protože to bude stále znamenat, že si budeme i nadále půjčovat na svůj běžný provoz.
Co budete dělat, když po volbách bude jediná možná koalice vás a ČSSD?

Teď vám říkám, že koalice se soc. demokracií není možná, tak jak můžete říci jediná možná?
Když jsme mluvili o Řecku. Byl byste pro to, aby ČR Řecku pomohla?

To je vyloučené. ČR se podílela na posílení Mezinárodního měnového fondu. Potíže v eurozóně jsou potíže eurozóny. Neumím si představit, jak bych chtěl po průměrném českém důchodci, který pobírá okolo 10 tisíc korun, aby přispíval řeckému důchodci na jeho důchod dva a půl tisíce eur, na který si Řekové nikdy nevydělali.
TOP 09 je jednoznačně vaším dítětem. Přemluvil jste Karla Schwarzenberga, aby s vámi do toho šel a stal se prvním předsedou TOP 09. Jak jste spokojen s jeho výkonem?

Řekněme, že jsem byl hlavním motorem nebo možná hlavním projektantem. Určitě si to nemohu přisvojit sám sobě. Myslím, že v konečné podobě TOP 09 je znát velká stopa Karla Schwarzenberga. On je bezpochyby největší autoritou mezi námi a já se domnívám, že i největší autoritou ze všech lídrů politických stran.
Ptám se, protože veřejně přiznal, že zcela neovládá program TOP 09.

Myslím, že to trochu posouváte. Karel Schwarzenberg byl tázán na podrobnosti a detaily, například penzijní reformy, a on není členem expertních týmů, které detailně program zpracovávaly. On je předseda, který dal základní politické zadání, že se musí jednat o finanční a vyrovnané systémy a že je potřeba zvýšit osobní odpovědnost každého účastníka systému. To je zadání hodné předsedy a to zadání potom splní konkrétní expertní týmy. Na tom mi nepřipadá nic divného, každý máme svůj úkol.
Co říkáte na zlá slůvka prezidenta Václava Klause, že TOP 09 je stranou jednoho člověka a jedné figurky, tedy vás a pana Schwarzenberga?

Protože pan prezident ještě neměl čas se seznámit s programem a se strukturou TOP 09, je jeho výrok naprosto mimo realitu.
  23.02.2007 09:04 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  23.02.2007 08:55 Jihočech
 
Jestli se nemýlím tak pan Salivar není z PP, ale náměstek MV, tudíž jeho pravá ruka. Ale ono to je asi úplně jedno.
  24.02.2007 00:26 ... ...
 
Ano nám.MV Salivar je náměstkem Langra, nicméně je to odborník, který už dal recept na to, jak vyřešit nynější krizi. Teď už to záleží na okresních ředitelích, co ukážou. Ti schopní uspějí. Mají na to přiděleny peníze a otevřen manévrovací prostor.
  23.02.2007 07:20 přísl. VS ČR
 
U vězeňské služby je to se spokojeností taky tak, že spokojeni jsou vedoucí pracovníci a samozřejmě generální ředitelství. A co my řadoví? Nikoho z nich nezajímáme. Keců ale mají až až, hlavně první bachař p. Kula
  23.02.2007 08:41 změna
 
Přijeď prosím do Prahy, ať vidí že se dokážeme spojit a být ve svých názorech jednotní, jinak nás nebudou brát nikdy vážně.
  23.02.2007 01:09 roman
 
Když má někdo teplý flek, tak se mu nechce nic radikálně měnit, to je jasné. Hlavně, že vydávají pořád nějaké pokyny, aby na PP simulovali činnost. Policejní špičky žijí a pracují úplně v jiných dimenzích - žádný stres, žádný spěch a slušný plat. Co je hlavně hřeje, že nejsou těmi dole, protože většinou moc dobře ví co to obnáší. Na a tak budou dále zase kamuflovat a chodit domů spokojení a s čistou hlavou. Vždyť se prakticky od revoluce nic nezměnilo, jak to převzali od komunistů tak to stejně dále vedou jenom k horšímu. Hlavně, že si vyrábějí recepce a ještě se s tím vytahujou. Z těch cest po policejních odděleních na celým světě za 17 let dovedli okopírovat akorát takovou pitomost. Až někdo vlítne na takový "vyšperkovaný" oddělení ze samopalem a vystřílí to tam, tak se zase ty katry, který zrušili budou dávat nazpátek. Policie byla je a bude vždy represivní složkou a tak by se k ní mělo přistupovat. Management policie se však shlédnul ve veřejném mínění a podle toho to taky vypadá. Obětovali by příslušníka jen proto, aby se veřejnosti zalíbili. (viz. Čermák) To se jim, ale vrátí resp. již vrací - jak vedení tak i veřejnosti. Než se stav stabilizuje, tak už naše generace sloužit nebude a je vůbec otázkou, jestli se toho ty další v této zemi vůbec dočkají.
  23.02.2007 11:20 bohužel je to tak
 
Souhlasím s Tebou nerad, ale je to tak jak píšeš. Lidi na ulici je nezajímají, dají Ti tolik aby Tě udrželi při životě, aby jsi druhý den přišel do služby.
Vzali nám peníze, které sobě přidali a vše je podle nich správně a dle nového zákona mají pravdu.
" Přece na ulici nebudou mít více než my v kancelářích, že?" Ale kde vzít peníze pro sebe, že nejsou? Nevadí, vezmeme jim příplatky za so+ne+noc, nebudou proplácené přesčasy a ten balík peněz rozdělíme mezi sebe. Budeme tomu říkat KARIÉRNÍ ŘÁD a vše je nzákonné a tedy v pořádku. Hlavně pro veřejnost nasadit tvář služebníka.
  23.02.2007 00:32 finance a rozdíly
 
NEJSMUTNĚJŠÍ JE NA NOVÉM ZÁKONU NEANGAŽOVANOST ŘÍDÍCÍCH PRACOVNÍKŮ V POMOC ŘADOVÝM KOLEGŮM. JASNĚ JE VIDĚT STRATIFIKAČNÍ ROZVRSTVENÍ A NEZAJEM MANAGEMENTU O POCHOPENÍ CELÉ SITUACE. TITO LIDÉ DOSTALI PŘIDÁNO DOST VELKÉ MNOŽSTVÍ PENĚZ A NEBOJÍ SE ŠLAPAT NA KRK LIDEM, KTEŘÍ PŘED OČIMA VEŘEJNOSTI MUSÍ DNES A DENNĚ ŘEŠIT MNOŽSTVÍ SITUACÍ S ROZHODNOSTÍ A PŘEHLEDEM JIM DANÝM.
  23.02.2007 08:55 změna, budu v Praze.
 
Samozřejmě, mají obavy aby se někdy náhodou nezačalo sahat do peněz a něco měnit. Oni přece chtějí být také zaplaceni a o to jim jde. Oni zaplaceni jsou, my ne. Oni to vědí, my to víme. Oni tvrdí a jsou o tom přesvědčeni natolik, že přesvědčují nás a veřejnost, že je vše tak jak má být a v pořádku. Nechtějí, aby kdokoli oponoval, že něco naopak není v pořádku. My jim ty peníze přejeme, ale ne na náš úkor. Nám sebrali a oni si štědře přidali, takže ať řeknou veřejnosti tak jak to je.
  23.02.2007 00:08 Cop
 
VŠECHNO, co MV a PP slibují, jsou jen záplaty a v neposlední řadě i výhrůžky. Je to aktuální řešení krize s úmyslem zacpat nám ústa. I když se zvýší někomu plat o pár stokorun, není to nic platné. Důležité jsou SYSTÉMOVÉ ZMĚNY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Navýšení o pár stovek nic neřeší. Je nutná změna celého systému řízení, práce a odměňování všech složek bezpečnostních sborů.
NENECHEJTE SE UKOLÉBAT SLIBY O ZVÝŠENÍ PLATŮ, popřípadě zvýšením přípatků a osobního hodnocení.
Je možné (ale nepravděpodobné), že vedoucí činitelé MV a PP vůbec nechápou, o co tu vlastně jde a myslí si, že jen o peníze. Zdá se, že to takto úmyslně prezentují, aby proti nám postavili veřejnost a za vydatné spolupráce sdělovacích prostředků se jim to daří. Ale není pravda, že by šlo o peníze. Peníze byly jen iniciátorem, který nastartoval tento proces, troufám si to nazvat OBRODY bezpečnostních sborů. Jestliže se chceme považovat za součást Evropy, musí být i bezpečnostní složky moderní, akceschopnou a respektovanou součástí společnosti. Nemůže zůstat odkladištěm neschopných kariéristů, nefachčenků a kamarádíčků, kteří se schovávají za svou funkci, hodnost a "dobré kamarády". Přestaňme si stále jen na něco hrát a vlastně jen přežívat. Ono je to možná pro někoho pohodlné, ba i výhodné, ale jestliže věci nevezmeme do rukou právě teď, tak se systém zase na několik let zakonzervuje a stávající neschopný a arogantní "vrcholový menagment" bude ve svém absolutismu naprosto nekompromisní v tom, jak se vypořádat s nespokojenými jedinci nebo skupinami "rebelujících".
Ve své povýšenosti budou neomezenými vládci nad životy svých podřízených, se kterými si s požehnáním nebo s tichým přehlížením politických špiček budou dělat, co uznají za vhodné.
NENECHEJTE SE UKOLÉBAT PLANÝMI SLIBY. Jediná možnost je změnit zákon. Myšlení lidí ve vedení se totiž nezmění. Oni sami to myšlení nechtějí změnit. Chtějí nás ukolébat,. Chtějí nás umlčet. Chtějí nám se svým totalitním myšlením neomezeně vládnout.

JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!
JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!
JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!
JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!
JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!

Zítra už bude pozdě.
  23.02.2007 00:20 Změna
 
Naprostý souhlas
  23.02.2007 00:34 propady v 3TT
 
Policejní prezidium a mnoho dalších funkcionářů je s novým zákonem doslova spokojeno, ale neuvědomují si, že na úkor lidí na ulici.
  23.02.2007 00:36 4 all
 
Ale uvědomují. A moc dobře. Proto mají strach.
  22.02.2007 23:53 BornCzech
 
27.2.2007 dle předpovědi na celém území ČR déšť, teplota +6°C.
  22.02.2007 23:54 ...
 
Pláštěnky na sebe a slivovičku do sebe...
  22.02.2007 22:10 Lilly
 
"Tvrdě jsme cvičili, ale kdykoli měly naše skupiny přistoupit k praktické činnosti, museli jsme reorganizovat. Ve zralejším věku jsem pochopil, že máme sklon čelit každé nové situaci reorganizací - je to báječná metoda k vyvolání iluze pokroku. Ve skutečnosti vyvolává chaos, neefektivnost a demoralizaci".
Gaius Petronius, zemřel r. 66 A.D.
  22.02.2007 23:36 BornCzech
 
Moudrý to muž...
  22.02.2007 21:40 Clusoue
 
Dojmy po shlédnutí pořadu ČT 2 " 21 " :
Celkový dojem se rovná těžké kocovině.
1. moderující - naprostá nepřipravenost a neznalost problému
2. p. Salivar - ať již vědomé nebo nevědomé lži a polopravdy, umocněné arogancí jemu vlastní
3. p. Bublan - odvádění pozornosti od podstaty problému, naprosto jiná rétorika, než na stránkách policista.cz
4. zástupce manifestu - i když pouze na telefonu, naprosto nevýrazný výkon, nechal se vtáhnout do debaty o ničem a nebyl schopen věcně argumentovat, omluvou je jeho omezená možnost se vyjádřit díky telefonickému spojení

Rezume: Všechny dostupné nátlakové akce jsou naprostou nutností !!!!
  23.02.2007 00:36 neochota vedení
 
Pan Salivar asi spoluřídí tento Titanic do záhuby, je evidentní že jeho představy o situaci dole jsou v jiném světle.
  24.02.2007 00:29 ... ...
 
Clusoue,
mluvil jsi někdy do televizní kamery, byl jsi někdy ve studiu na rozhovoru. Člověče, to je takový psychický tlak, že nevíš kdo seš.
Resumé: To se to kritizuje z domu z obýváku !!!
  22.02.2007 21:36 asistentuhzs <asistentuhzs@seznam.cz>
 
Vysmáty pan Salivar to konečně uvedl na pravou mez - PRŮMĚRNÝ PLAT U PČR bude oproti loňsku vyšší. My -3000 oni+7000 v průměru se plat zvýší všem.Děkuji.
  23.02.2007 00:37 propady peněz
 
Ti darebáci si přidali podstatně víc než 7000,-. Teď budou srovnávat plat policisty s platem vojáka. Je to hodně průhledné a ubohé.