Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  23.02.2007 09:04 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  23.02.2007 08:55 Jihočech
 
Jestli se nemýlím tak pan Salivar není z PP, ale náměstek MV, tudíž jeho pravá ruka. Ale ono to je asi úplně jedno.
  24.02.2007 00:26 ... ...
 
Ano nám.MV Salivar je náměstkem Langra, nicméně je to odborník, který už dal recept na to, jak vyřešit nynější krizi. Teď už to záleží na okresních ředitelích, co ukážou. Ti schopní uspějí. Mají na to přiděleny peníze a otevřen manévrovací prostor.
  23.02.2007 07:20 přísl. VS ČR
 
U vězeňské služby je to se spokojeností taky tak, že spokojeni jsou vedoucí pracovníci a samozřejmě generální ředitelství. A co my řadoví? Nikoho z nich nezajímáme. Keců ale mají až až, hlavně první bachař p. Kula
  23.02.2007 08:41 změna
 
Přijeď prosím do Prahy, ať vidí že se dokážeme spojit a být ve svých názorech jednotní, jinak nás nebudou brát nikdy vážně.
  23.02.2007 01:09 roman
 
Když má někdo teplý flek, tak se mu nechce nic radikálně měnit, to je jasné. Hlavně, že vydávají pořád nějaké pokyny, aby na PP simulovali činnost. Policejní špičky žijí a pracují úplně v jiných dimenzích - žádný stres, žádný spěch a slušný plat. Co je hlavně hřeje, že nejsou těmi dole, protože většinou moc dobře ví co to obnáší. Na a tak budou dále zase kamuflovat a chodit domů spokojení a s čistou hlavou. Vždyť se prakticky od revoluce nic nezměnilo, jak to převzali od komunistů tak to stejně dále vedou jenom k horšímu. Hlavně, že si vyrábějí recepce a ještě se s tím vytahujou. Z těch cest po policejních odděleních na celým světě za 17 let dovedli okopírovat akorát takovou pitomost. Až někdo vlítne na takový "vyšperkovaný" oddělení ze samopalem a vystřílí to tam, tak se zase ty katry, který zrušili budou dávat nazpátek. Policie byla je a bude vždy represivní složkou a tak by se k ní mělo přistupovat. Management policie se však shlédnul ve veřejném mínění a podle toho to taky vypadá. Obětovali by příslušníka jen proto, aby se veřejnosti zalíbili. (viz. Čermák) To se jim, ale vrátí resp. již vrací - jak vedení tak i veřejnosti. Než se stav stabilizuje, tak už naše generace sloužit nebude a je vůbec otázkou, jestli se toho ty další v této zemi vůbec dočkají.
  23.02.2007 11:20 bohužel je to tak
 
Souhlasím s Tebou nerad, ale je to tak jak píšeš. Lidi na ulici je nezajímají, dají Ti tolik aby Tě udrželi při životě, aby jsi druhý den přišel do služby.
Vzali nám peníze, které sobě přidali a vše je podle nich správně a dle nového zákona mají pravdu.
" Přece na ulici nebudou mít více než my v kancelářích, že?" Ale kde vzít peníze pro sebe, že nejsou? Nevadí, vezmeme jim příplatky za so+ne+noc, nebudou proplácené přesčasy a ten balík peněz rozdělíme mezi sebe. Budeme tomu říkat KARIÉRNÍ ŘÁD a vše je nzákonné a tedy v pořádku. Hlavně pro veřejnost nasadit tvář služebníka.
  23.02.2007 00:32 finance a rozdíly
 
NEJSMUTNĚJŠÍ JE NA NOVÉM ZÁKONU NEANGAŽOVANOST ŘÍDÍCÍCH PRACOVNÍKŮ V POMOC ŘADOVÝM KOLEGŮM. JASNĚ JE VIDĚT STRATIFIKAČNÍ ROZVRSTVENÍ A NEZAJEM MANAGEMENTU O POCHOPENÍ CELÉ SITUACE. TITO LIDÉ DOSTALI PŘIDÁNO DOST VELKÉ MNOŽSTVÍ PENĚZ A NEBOJÍ SE ŠLAPAT NA KRK LIDEM, KTEŘÍ PŘED OČIMA VEŘEJNOSTI MUSÍ DNES A DENNĚ ŘEŠIT MNOŽSTVÍ SITUACÍ S ROZHODNOSTÍ A PŘEHLEDEM JIM DANÝM.
  23.02.2007 08:55 změna, budu v Praze.
 
Samozřejmě, mají obavy aby se někdy náhodou nezačalo sahat do peněz a něco měnit. Oni přece chtějí být také zaplaceni a o to jim jde. Oni zaplaceni jsou, my ne. Oni to vědí, my to víme. Oni tvrdí a jsou o tom přesvědčeni natolik, že přesvědčují nás a veřejnost, že je vše tak jak má být a v pořádku. Nechtějí, aby kdokoli oponoval, že něco naopak není v pořádku. My jim ty peníze přejeme, ale ne na náš úkor. Nám sebrali a oni si štědře přidali, takže ať řeknou veřejnosti tak jak to je.
  23.02.2007 00:08 Cop
 
VŠECHNO, co MV a PP slibují, jsou jen záplaty a v neposlední řadě i výhrůžky. Je to aktuální řešení krize s úmyslem zacpat nám ústa. I když se zvýší někomu plat o pár stokorun, není to nic platné. Důležité jsou SYSTÉMOVÉ ZMĚNY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Navýšení o pár stovek nic neřeší. Je nutná změna celého systému řízení, práce a odměňování všech složek bezpečnostních sborů.
NENECHEJTE SE UKOLÉBAT SLIBY O ZVÝŠENÍ PLATŮ, popřípadě zvýšením přípatků a osobního hodnocení.
Je možné (ale nepravděpodobné), že vedoucí činitelé MV a PP vůbec nechápou, o co tu vlastně jde a myslí si, že jen o peníze. Zdá se, že to takto úmyslně prezentují, aby proti nám postavili veřejnost a za vydatné spolupráce sdělovacích prostředků se jim to daří. Ale není pravda, že by šlo o peníze. Peníze byly jen iniciátorem, který nastartoval tento proces, troufám si to nazvat OBRODY bezpečnostních sborů. Jestliže se chceme považovat za součást Evropy, musí být i bezpečnostní složky moderní, akceschopnou a respektovanou součástí společnosti. Nemůže zůstat odkladištěm neschopných kariéristů, nefachčenků a kamarádíčků, kteří se schovávají za svou funkci, hodnost a "dobré kamarády". Přestaňme si stále jen na něco hrát a vlastně jen přežívat. Ono je to možná pro někoho pohodlné, ba i výhodné, ale jestliže věci nevezmeme do rukou právě teď, tak se systém zase na několik let zakonzervuje a stávající neschopný a arogantní "vrcholový menagment" bude ve svém absolutismu naprosto nekompromisní v tom, jak se vypořádat s nespokojenými jedinci nebo skupinami "rebelujících".
Ve své povýšenosti budou neomezenými vládci nad životy svých podřízených, se kterými si s požehnáním nebo s tichým přehlížením politických špiček budou dělat, co uznají za vhodné.
NENECHEJTE SE UKOLÉBAT PLANÝMI SLIBY. Jediná možnost je změnit zákon. Myšlení lidí ve vedení se totiž nezmění. Oni sami to myšlení nechtějí změnit. Chtějí nás ukolébat,. Chtějí nás umlčet. Chtějí nám se svým totalitním myšlením neomezeně vládnout.

JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!
JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!
JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!
JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!
JE ČAS NA ZMĚNU !!!!!!!!!!!!!!

Zítra už bude pozdě.
  23.02.2007 00:20 Změna
 
Naprostý souhlas
  23.02.2007 00:34 propady v 3TT
 
Policejní prezidium a mnoho dalších funkcionářů je s novým zákonem doslova spokojeno, ale neuvědomují si, že na úkor lidí na ulici.
  23.02.2007 00:36 4 all
 
Ale uvědomují. A moc dobře. Proto mají strach.
  22.02.2007 23:53 BornCzech
 
27.2.2007 dle předpovědi na celém území ČR déšť, teplota +6°C.
  22.02.2007 23:54 ...
 
Pláštěnky na sebe a slivovičku do sebe...
  22.02.2007 22:10 Lilly
 
"Tvrdě jsme cvičili, ale kdykoli měly naše skupiny přistoupit k praktické činnosti, museli jsme reorganizovat. Ve zralejším věku jsem pochopil, že máme sklon čelit každé nové situaci reorganizací - je to báječná metoda k vyvolání iluze pokroku. Ve skutečnosti vyvolává chaos, neefektivnost a demoralizaci".
Gaius Petronius, zemřel r. 66 A.D.
  22.02.2007 23:36 BornCzech
 
Moudrý to muž...
  22.02.2007 21:40 Clusoue
 
Dojmy po shlédnutí pořadu ČT 2 " 21 " :
Celkový dojem se rovná těžké kocovině.
1. moderující - naprostá nepřipravenost a neznalost problému
2. p. Salivar - ať již vědomé nebo nevědomé lži a polopravdy, umocněné arogancí jemu vlastní
3. p. Bublan - odvádění pozornosti od podstaty problému, naprosto jiná rétorika, než na stránkách policista.cz
4. zástupce manifestu - i když pouze na telefonu, naprosto nevýrazný výkon, nechal se vtáhnout do debaty o ničem a nebyl schopen věcně argumentovat, omluvou je jeho omezená možnost se vyjádřit díky telefonickému spojení

Rezume: Všechny dostupné nátlakové akce jsou naprostou nutností !!!!
  23.02.2007 00:36 neochota vedení
 
Pan Salivar asi spoluřídí tento Titanic do záhuby, je evidentní že jeho představy o situaci dole jsou v jiném světle.
  24.02.2007 00:29 ... ...
 
Clusoue,
mluvil jsi někdy do televizní kamery, byl jsi někdy ve studiu na rozhovoru. Člověče, to je takový psychický tlak, že nevíš kdo seš.
Resumé: To se to kritizuje z domu z obýváku !!!
  22.02.2007 21:36 asistentuhzs <asistentuhzs@seznam.cz>
 
Vysmáty pan Salivar to konečně uvedl na pravou mez - PRŮMĚRNÝ PLAT U PČR bude oproti loňsku vyšší. My -3000 oni+7000 v průměru se plat zvýší všem.Děkuji.
  23.02.2007 00:37 propady peněz
 
Ti darebáci si přidali podstatně víc než 7000,-. Teď budou srovnávat plat policisty s platem vojáka. Je to hodně průhledné a ubohé.