Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  15.03.2008 11:37 Další policejní histerka
 
inzerce ´Vlašimská kauza´ opět v centru pozornosti
Pracovní neschopnost zpříjemňuje anglický buldok
Foto: Jiří HrnčířPro spor dvou středočeských policistů s policejními managery na okrese i na kraji se ujal název "Vlašimská kauza". A právě této záležitosti, která se již ocitla i na stole policejního prezidenta, věnoval koncem týdne rozsáhlý prostor Benešovský deník. Obsáhlejší z obou materiálů přinášíme v plném znění. Oba dva články je možné shlédnout ve fotopříloze:Policistka boj nevzdává, nechce s vlky výt
Jsou to již čtyři měsíce, co zájem veřejnosti i policejních kruhů vzbudil případ ve službě napadené a zraněné policistky Petry Lhotákové. Ta po zásahu proti agresorovi u případu domácího násilí přišla nejen k pracovnímu úrazu, ale současně také o ideály a víru ve spravedlnost a pochopení nadřízených. Dost možná ke všemu ještě přijde i o práci, kterou, jak sama uvádí, měla ráda.



Od osudného říjnové dne je totiž stále v pracovní neschopnosti a svůj návrat do služby na místní oddělení PČR ve Vlašimi si po prodělaných zkušenostech představit nedovede. Zatímco mladá policistka se již v médiích několikrát ke kauze vyjádřila, její nadřízení i policejní vyšetřovatelé byli skoupější a až dosud k problému, který označovali za interní, hovořit nechtěli. Teď je ale všechno jinak. Okresní policejní ředitelství případ vyšetřilo a uvolnil informační embargo.



Po prošetření celé události jsme nabyli přesvědčení, že na místě zásahu došlo u hlídky k pochybení v nesprávně zvolené taktice. Policista je školen na to, aby vyhodnotil situaci na místě a rozpoznal, jak by mohl v tomto případě agresivní útočník jednat. Podle toho měla zasahující hlídka zvolit komunikaci,“ uvádí shodně zástupce ředitele OŘ PČR v Benešově Pavel Havránek a velitel služby kriminální policie ČR v Benešově Pavel Mareš s tím, že v případě zásahu u domácího násilí proti ženě není přinejmenším taktické, aby vůči podnapilému agresorovi, který se dopustil násilí na manželce a je o několik váhových kategorií výše, vystupovala opět žena, byť v uniformě.



Útok vedený proti hlídce pracovníci benešovského policejního ředitelství při tom označují za velmi brutální a v žádném případě nechtějí omlouvat útočníka.„Někdy je taktičtější zvolit ústup a vyčkat do příjezdu posily a zákrok uskutečnit třeba za půl hodiny, je třeba si uvědomit, že pachatel našemu zákroku neuteče,“ dodává Pavel Havránek.



Petra Lhotáková oproti tomu namítá, že v žádném případě k pochybení nedošlo. „Taktika zásahu odpovídala vzniklé situaci, kdy podezřelý na hlídku zaútočil bez možnosti vyjednávání,“ říká Lhotáková a své tvrzení opírá o prvotní výslechy oznamovatelky, svědkyně i pachatele násilné činnosti. „To že všichni své výpovědi později několikrát změnili, je běžný jev,“ dodává policistka s tím, že obviněný se k napadení manželky a zasahující hlídky přiznal.







Rozdílné názory mezi vedením OŘ PČR a napadenou hlídkou panují v případě použití tlačítka nouze na vysílačce. Pavel Havránek společně s kolegou shodně tvrdí, že situace je dobře zdokumentovaná vteřinu po vteřině a nikdo z dalších policistů nepochybil. „Operační důstojník okamžitě ověřoval nouzové volání. Neúspěšné pokusy dovolat se zpět trvaly zhruba dvě minuty. Když se operační důstojník dovolal, druhý člen zasahující hlídky oznamuje podrobnosti útoku a žádá o posily. Z hovoru nevyplývá, že by byli členové hlídky zraněni, nebo že použili radiostanici v nouzi vědomě,“ říká benešovský vyšetřovatel. Poněkud jinak ale popisuje situaci Petra Lhotáková. Podle ní byli hrubě osočeni z neoprávněného užití nouzového tlačítka a posily přijely na místo asi po půl hodině. Vyšetřovatelé vypovídají, že operační důstojník reagoval řádově ve vteřinách a dojezd posil závisí na vzdálenosti nejbližšího oddělení, které je v Čechticích.



Tím se mezi zasahující hlídkou a jejich vedením roztáčí následný kolotoč rozdílných pohledů, obviňování, nedorozumění a situace se stává stále nepřehlednější. Tvrzení proti tvrzení. „Po příjezdu jsme oznámili naše zranění operačnímu důstojníkovi a vedoucímu oddělení a žádali příjezd kriminálky,“ uvádí zraněná policistka s tím, že požadovali převezení na ošetření také na vedoucím SKPV. „Vedoucí ale naše požadavky zlehčovali a bagatelizovali s tím, že nevypadáme jako zranění a že si vymýšlíme,“ říká Petra Lhotáková. Ta uvádí, že byla otřesená, pohmožděná v oblasti krku a břicha, že zvracela jak na místě útoku, tak na služebně.



Vedení okresního ředitelství toto rezolutně odmítá s tím, že je to přesně naopak. „To vůbec není pravda,“ ohrazují se proti nařčení oba pracovníci ředitelství s tím, že kam paní Lhotáková míří. „Domníváme se, že důvodem proč to Petra Lhotáková dělá by mohla být určitá nespokojenost, kdy jí byly vytýkány některé profesní postupy,“ vysvětluje Pavel Havránek a dodává, že některý z policistů si to vezme k srdci a jiný se může cítit nepochopený nebo ukřivděný. Každopádně Pavel Havránek s Pavlem Marešem tvrdí, že oběma napadeným policistům byl nabídnut odvoz na ošetření. „To však hlídka odmítla a podrobila se až povinnému formálnímu vyšetření, které ukládají předpisy.



Ještě z nemocničního pokoje však píše Petra první ze série článků do novin nezávislého odborového svazu Naše policie a následuje oslovení dalších periodik, v nichž vlašimská policistka líčí jak to chodí v policejním zákulisí. Tím si evidentně své nadřízené nenaklonila, což ani neměla v úmyslu. Jak sama říká, jde jí o to, aby orgány policie přiznaly chybu. „Oni moc dobře vědí, o co mi jde. Kdyby přiznali chybu, přiznali by i porušení etického kodexu policisty, služební přísahy a policejního zákona,“ usmívá se sebejistě v domácím azylu Petra Lhotáková, kterou prý pravidelně několikrát v týdnu dojíždějí vlašimští policisté zkontrolovat, zda dodržuje léčebný režim a povolené čtyři hodiny vycházek denně. „ Právě pro to, že mám tu práci ráda, chci spravedlnost. Pro takovouhle policii sloužit nebudu. Nepřijmu pravidla ve stylu přísloví kdo chce s vlky žít, musí s nimi výt,“ dodává Lhotáková, která záhadnou ztrátu kamerového záznamu z policejní služebny považuje za zásadní pochybení nadřízených.



Vlašimská policistka, jež se postavila svým nadřízeným chce medializací dosáhnout toho, aby problém nezmizel pod služebním kobercem, se nediví, že nadřízení i ostatní kolegové jsou ve výpovědích zajedno. „Protože si uvědomují, že jim jde o místo,“ říká Lhotáková a dodává, že ohledně nějaké dohody nebyla po celou dobu nikým kontaktována a dokonce jejímu právnímu zástupci není umožněno nahlížet do spisu. „Už se to čtyři měsíce řeší a nic,“ podotýká policistka, která ve svém boji hodlá vydržet až do konce. Proto prostřednictvím své advokátky podala stížnost na vedoucího vlašimského oddělení Milana Macha vedoucího SKPV Benešov, Pavla Mareše a ředitele Středočeské policie Václava Kučeru Policejnímu prezidiu.



„Nemám pocit, že dělám něco špatně. Vím, že mám podporu stovek kolegů po celé republice. Mám i pracovní nabídky vedoucích z jiných krajů, ale nechci utíkat od nevyřešené věci, ač by si to možná někdo přál. Kromě toho jsem při nástupu k policii na něco přísahala a na to nezapomínám,“ říká přesvědčivě vlašimská policistka, kterou její přímí nadřízení označují za příliš horlivou.



Text a foto: Jiří Hrnčíř, Benešovský deník



Publikováno: 01. 03. 2008

inzerce



Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.


jméno
heslo



Věra: Petro, jsem s Tebou!!!
Všichni, kdož sledujete tuto kauzu, včetně samotné hlavní aktérky! Chci Vám říci, že Petru osobně znám, přesto moje slova nebudou nijak zkreslená. Petra je férový člověk, hodná holka a nemyslete si, že na mě kolikrát "nevyjela", když jsem neměla pravdu, nebo jsem říkala, co se jí nelíbilo. Nikdy ale nebyla nespravedlivá, vždycky pro ní byla důležité, aby se došlo k pravdě, ať už byla jakákoliv. Za celou tu dobu, co jí znám - a znám jí i jako kolegyni - nikdy nic nevzdala, nikdy od žádného problému neutekla a nikdy nikoho křivě neobvinila. Je mi moc líto a skutečně až zůstává rozum stát nad tím, že se k ní nadřízení mohou otočit zády, zatímco by jí měli být alespoň rádci. Je cosi prohnilého v našem státě, když naši nadřízení hledí na svůj čistý stůl, na svůj čistý štít a za jakoukoliv cenu jsou ochotni si to udržet. V tomto případě za cenu toho, že nesmyslně hledají důvody pro spáchání přestupku, neřku-li trestného činu, člověkem - ŽENOU, NAPADENOU A ZBITOU ŽENOU (!!!) - a obhajují skutečného pachatele - nad tím opravdu jen bezmocně kroutím hlavou. Moc bych si přála, aby příslušné orgány dokázaly celou věc zhodnotit a vyšetřit bez veškeré podjatosti, zcela objektivně a podle platných právních norem. Slečně Petře Lhotákové bylo mnohokrát za její službu ve Vlašimi ublíženo na těle, to jistě její nadřízení vědí, ale teď i na duši, což jsou rány hluboké a nevratné. Pracovala svědomitě, ukázněně, podle nepsaného zákona "dala ses na vojnu, tak bojuj". Bila se za pravdu, za čest - svou i svých i svých kolegů, pokud cítila, že je jim ubližováno, a jí samotné se nikdo nezastane ... Nikdo už si nevzpomene, že nemlčela, když se nadřízení naváželi do jejích kolegů - jako by to najednou všichni zapomněli. Smutné. I kdybych Petru neznala, nikdy bych nemohla být na straně jejich nadřízených, kteří stojí proti ní - opravdu, pro mě z nepochopitelných důvodů. Vlastně ano - Vlašim je malé město, přece si nemůžeme znepřátelit pro nás důležité a vlivné osoby ... Petro, jsem s Tebou a spolu se mnou i spousta, vlastně skoro většina, našich společných bývalých kolegů. Já ještě pořád věřím ve spravedlnost a pokud se Ti jí nedostane, přijdu i já sama o mnoho svých ideálů. Jsem s Tebou, prosím, nevzdávej to.
11:00:45 13. 03. 2008 DALŠÍ POLICEJNÍ HISTERKA...
  23.02.2007 14:37 Dejv
 
Ja myslel, že otrokářství bylo zrušeno? Takže od dneška nejsem policajt, ale otrok a jdu si udělat těch 150 hodin grátis. Já neřeknu kdyby těch 150 hodin bylo na povodně a různé katastrofy to těm lidem pomůžu rád a zadarmo, ale aby jsme si je museli odpracovat formou DBA a pod. to je opravdu otročina.
  23.02.2007 14:05 Rambo
 
Jó, kluci ZÁKON JE ZÁKON a ten platí pro všechny stejně. I blbej zákon se musí respektovat! To jsou Vaše slova!
  23.02.2007 14:39 clusoue
 
Fuj, to jsem si oddychl. Já už myslel, že se ti při tvorbě daní, nutných na naše platy, nedej bože něco ošklivého přihodilo.
To by byl průser. Co bychom si tady bez tvých intelektuálních erupcí počali ? Zaplať pánbůch, že si se zase ozval. všem nám spadl kámen ze srdce.
  23.02.2007 16:54 albi
 
Rambo je respektovat a respektovat. Když stejně tak pro všechny říká Čtvrtníček v jedné reklamě. Tak proč tomu není stejně. Někde mají osobní ohodnocení a jinde né. Někde mají směnnost a někde né. Jak je to možné. Je okres, kde si dalo osobní ohodnocení pouze vedenía řadový lidi se nedostalo. Tak mi řekni kdo ho nerespektuje. Ty nejsi Rambo ale Zblblo.
  23.02.2007 18:25 Lvicek
 
Jooo, tak ho dodržuj a nepruď tu :-) jinak by jsi měl rád policajty :-)
  23.02.2007 20:14 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  23.02.2007 13:57 znechucený
 
Dnes jsem se zastavil v práci a dozvěděl jsem se, že krajský ředitel Severočeské správy nařídil, že do června musí všichni policisté odpracovat 150 hodin, poté prý pustí peníze na odměny a placené přesčasy. Do té doby nikdo nemá nárok. Doufám, že se to týká i ostatních a ne jenom nás řadových. A manželka se semnou rozvede, protože když to spočítám, tak se můžu do tý práce odstěhovat.
  23.02.2007 17:26 xy
 
Rozuměl jsem dobře, nespletl ses, ředitel nebo otrokář?
  23.02.2007 18:18 QuVa
 
Už jsem zde něco o otrocích psal. Je to diskriminace podle služebního zákona, je to státem nařízené odpracovaní si OBECNĚ PROSPĚŠNÝCH PRACÍ (to jsem četl někde v předchozím příspěvku a pokud vím mělo by to patřit mezi tzv. ALTERNATIVNÍ TRESTY ! ) PROTOŽE JE MÁLO LIDÍ NA ULICI !!! atd. atd. atd. atd. atd. atd. atd. atd. atd. atd. atd. atd. ?????????????? Jestli těch - 150 hod. PLATÍ TAKÉ PRO VRCHOLNÝ MANAGEMENT ?????????????????
  23.02.2007 19:13 X1
 
Jeden můj kolega na těch 150 hodin ( původně 300 hodin ) zdarma již při tvorbě zákona zareagoval takovou myšlenkou, že jsme se nad touto jeho myšlenkou museli skutečně zamyslet a uznat, že se trefil do černého.

Když jsme se bavili nad systémem trestů za opakovanou trestnou činnost a že je ten trest někdy až k smíchu, tak kolega hodil do placu před šéfem tento názor :

" Takže pachatel dostane od soudu za 7 krát opakovaný trestný čin maření výkonu úředního rozhodnutí ( zákaz řízení motorových vozidel ) 25 hodin obecně prospěšných prací, tedy prací nehonorovaných ( slovy 25 hodin za 7 tr. činů, tedy 25 : 7 = je výsledek trestu za jeden tr. čin ) a my za to, že sloužíme u Policie ČR jsme nic neprovedli a dostali jsme těch hodin 150.
  23.02.2007 13:52 MP
 
Jasně vy troubové, že pravomoci pořádkové a část pravomocí dopravní policie přejde na městskou, vždyť už se to děje a půjde to i dál, už se připravuje legislativa, kdy prozatím u tzv. drobných nehod vše zařídí městská policie, aby účastníci nečekali na vás až přijedete po 6 hodínách k havárce a cesta je neprůjezdná nebo těžce průjezdná. Však se taky podívejte jak dopadli potápěči PČR při hledání a výlovu nápisu hozeného vandaly do Vltavy. Potápěči PČR po dlouhých mnoha hodinách potápění nic, nastoupil potápěč MP a do hodiny měl větší část nápisu, tak co chcete, cpěte se do SKPV tu část snad MPikům nedají, i když .... ??? :-)
  23.02.2007 13:57 kajman
 
asi jsi moc rozumu nepobral co, nebo nevíš o čem mluvíš
  23.02.2007 14:02 MP
 
Kajmane, kajmane zalez do bahna a nechtěj urážet, když někdo napíše známá fakta, ale těší mne, že ty máš rozumu na rozdávání a vždy víš o čem mluvíš
  23.02.2007 14:03 .
 
Tak to je dobře, doufám, že k tomu dojde co nejdříve a nám se uleví, díky.
  23.02.2007 14:08 Kajman
 
Ty jeden chytráku jedinej kdo tady uráží jseš Ty, můžeš si vzít naší všechnu administrativu a mi budem u nehody klidně za pár minut. Trhat bločky a stát na přechodu umím taky.
  23.02.2007 14:31 policie Brno <morek123@seznam.cz>
 
MPík je opravdu kapacita... on to tady všechno zachrání... ještě že ho máme... Ale jenom, aby to tak bylo, protože jak to znám ze svých zkušeností, tak MP volá většinou na pomoc PČR, protože MP neví, co s danou věcí dělat. A nebo něco rozdmýchají a pak neví jak by to uklidnili. Pak si do svého ÚZ napíšou "předáno PČR" + OEČ a tím to pro ně hasne... Takže MPíku, ty musíš být asi v té nejspeciálnější jednotce MP, která v republice existuje.... VÍC TAKOVÝCH
  23.02.2007 15:07 pro MP
 
to už jste měli dělat dávno, přijet na místo, obkreslit konečné postavení vozidel a podat základní informace přestupci a poškozenému dokáže i hluchý a slepý.....
  23.02.2007 15:58 Krakor
 
Nejsem policista ani republikový ani městský. Ale pokud se týče Městské policie , když sleduji jejich počínání u přechodů v Praze poblíže škol. Domnívám se, že z policistů dělá nadřízení dobře placený hydrant a fakani z policajta mají u přechodu jenom prdel!Takovou falešnou přecitlivělost jsem nikde v Evropě neviděl. Fakan pak příjde k přechodu o 500 m dál kde policajt už není a tam ho smete auto, protože ztratí pud , že má dávat pozor.
  23.02.2007 16:44 albi <albialbrecht@seznam.cz>
 
Pro MP
chlape jsem z tebe v šoku. Ty si dovoluješ srovnávat tvou práci s prací PČR. To jsi trochu ujel né. Jak můžeš Vaše opruzování vůbec hodnotit. Ty nejsi normální. Dobrá máte potápěče (v Praze), ale to přece není základ práce u policejních složek, to jsou specialisté troubo. Posledně jsem viděl jak jezdíte služebníma autama, ale musíte se také rozhlédnout na křižovatce a né do všeho narážet. Ale jinak dobrý pokus pro vtip. Pražáku.
  23.02.2007 17:23 jan
 
Co ty seš za sráče......
  23.02.2007 17:38 rtg for MP
 
nechci a nebudu urážet MP, ale ty jsi asi pořádný vůl, znám typ takových lidí moc dobře, "u drobných nehod vše zařídí", nemáš moc velký rozhled viď, ale seš velkej kluk, chodíš v nějakech čerňákách a máš bouchačku, paráda viď,seš silnej a móóc chytre kluk, vidě jsi hada chcát, koně blejt, letadlo couvat...., ale když u malých nehod vše zařídíš tak je to fakt super
  23.02.2007 19:28 MP ....PCR
 
Tys to tady tedy rozsvítil. Já jsem u Městské policie byl 3 roky a nyní začínám 13 rok u PČR a mohu jako znalý obou pozic říci, že náplň práce a odpovědnost je mezi těmito policiemi tak obrovsky rozdílná, že jsem si taky jako ty naivně myslel, že vím, ale věděl jsem prd. U nás Městská policie díky tomu, že ji necháváme víc vidět pod pokličku dění u nás a že jim i já jako bývalý MP sděluji tu pravdu o " zatíženosti ", ví, jedno a to, že by k nám ani náhodou nechtěli, protože by skončily poklidné turistické procházky městem s nějakou tou pokutou.
  23.02.2007 12:51 Polda 33
 
Včera jsem si dal tu práci a spočítal jsem si, že abych se dostal za tento rok na částku, kterou jsem si vydělal v roce 2006 musím odpracovat 223 přesčasových hodin. Z toho je těch 150 hodin pro stát, které mi nikdo nezaplatí a tyto hodiny já osobně považují za trest obecně prospěšných prací. A pak musím odpracovat 72 hodin, abych měl za rok 2007 stejný příjem za rok 2006 a to musím doufat, že mi tyto hodiny proplatí.
  23.02.2007 19:57 X1
 
Ať žijou tyto principy feudálního myšlení. Pane ministře chtě nechtě se neubráním tomu, že když budu v práci bez nároku na spravedlivou odměnu, budou to na mě občané vidět - je to ale logické, nemůžu nad tím jásat.
Pokud vím, tak původní myšlenkou bylo policistům přidat a bylo to komentováno, že policisté budou lépe motivováni ke kvalitní práci. Nyní jsme svědky opaku a tak se musí zákonitě dostavit opačný efekt, nemyslíte ?
  23.02.2007 23:49 ... ...
 
pro Poldu 33
Ředitelé měli ve středu poradu na PP i s nám.Salivarem, který velmi dobře ví, která bije, narozdíl od jeho předchůdců. Podle objektivních informací je z vedení maximální vůle vyrovnat propady pomocí té průměrné částky 300,-. Nebude to zvýšení, ale pokud je ředitel schopný, tak má prostor k manévrování i od 1.3. uvolněnou možností k širšímu spektru tříd i k přesčasům. Takže teď už to záleží na jednotlivých ředitelích.
  23.02.2007 12:02 Jirka <AIKO@seznam.cz>
 
Nezávidím Vám kluci (a děvčata), nejsem přímo jeden z Vás,ale řekněme dost blízko. Neustále mám pocit, že Policie ČR je jakýsi stát ve státě, ve kterém dobíhá sociálismus. Na PP jde málokterý funkcionář pod 100kg, spousta z nich tam je ještě z dob, kdy udělali kariéru protože jim to politicky myslelo. Nikdy nebyli na ulici a vydávají pokyny a nařízení, jak máte postupovat. Úměle vytvářejí práci,aby se tam udrželi. Házejí klacky pod nohy těm vzdělanějším a schopnějším(logicky jsou pro ně rizikem). Toto se samozřejmě děje vcelé PČR, nejenom na PP. to pro Vás není nic nového, ale je to potřeba říci obyčejným lidem. Možná by jste se divili kolik lidí Vám řadovým fandí.
Někde jsem četl nějaký šum,že chtějí uniformovanou policii šoupnout obcím(MP) nebo snad pod kraje? Nevíte někdo něco o tom? Nebylo by to lepší než živit ten ohromný aparát nahoře?
  23.02.2007 12:44 polda
 
snažíme se to říct lidem, ale málokdo je ochotný naslouchat, je jednoduší kritizovat a nadávat a je bohužel smutná pravda že je to pro náš národ tolik typické. Na druhou stranu mediální tlak a dezinformace lidí je obrovská a naši představitelé a politici neříkají pravdu. Největším zlem a omylem je to jak prezentují naše názory a sice že je pár policistů nespokojených a že jde jen o navýšení platů. Ale to, že máme pravdu je zřejmé z toho jak se bojí našeho protestu a jak se nás snaží zastrašit a umlčet.

Vím že se mluvilo již několikrát o pro mě nesmyslném projektu Metropolitní policie, která by byla ovšem jenom v Praze. Ale za současné legislativy to možné není, je k tomu třeba změna hodně zákonů. Říkali jak to bude efektivnější, levnější atd..., ale v podstatě by se v praxi asi jednalo o rozšíření MP. Levnější by to bylo jistě v tom, že by to financoval magistrát a ne MV. Pochybuji, že by tato složka vedla trestní řízení. Z toho důvodu si myslím že jednodušší by bylo navýšit počty MP a ne založit nový aparát. Nevím k tomu nic bližšího a třeba se mýlím. Tímto bych dal otázku do fóra : nevíte někdo něco bližšího o projektu Metropolitní policie?
  23.02.2007 20:08 X1
 
Rovněž i já se snažím komunikovat s lidmi, když oznamují tu svou škodu způsobenou zěmi dokola, dokolečka kradoucími recidivisty, které nikdo nezavře a nezavře a oni kradou dál a dál.
Vysvětluji v kostce lidem celý systém práce policie a že děláme co můžeme přes nějaká ta pochybení, kterých se nejde úplně vyvarovat. Je na lidech zda si z toho něco vezmou a zda se na nás budou dívat očima s rozsudkem, že za ten stav můžeme my. My děláme hodně často na pokraji lidských možností a často s výsledkem skoro k ničemu, parchant mává v ruce směšným trestem a s pozicí vhodnou k dalším krádežím.
  23.02.2007 11:31 okradený
 
NECHTE SI TĚCH 300,-kč A VRAŤTE NÁM TISÍCE, KTERÉ JSTE NÁM NOVÝM ZÁKONEM VZALI A DALI JE SOBĚ
  23.02.2007 13:54 polda
 
přesně tak myslej si že nám přidají 500 hrubého a bude vše OK a to si ji přidaj ještě sami sobě. Budu se zas 3 roky dostávat na to co jsem měl minulý rok, to je motivace.
  24.02.2007 00:12 ... ...
 
poldo a okradený
Jste oba mimo. Těch 300,- je průměrná částka na policistu jako kus. Pokud chcete vědět, kolik má k dispozici váš ředitel, tak si to pronásobte počtem lidí na okrese. Takovou částku má k dispozici váš ředitel a má nařízeno ji použít na dorovnání propadů oproti loňskému roku.Ale i od vás to chce iniciativu a snažit se postoupit na vyšší třídu, a tak si polepšit. Jaké cesty ředitel zvolí, záleží na něm. A věřte, že ti schopní už je našli. Třeba na dopravce, kde na 1.sk byly jen 3.PT, tak od 1.3. může OŘ strukturovat na 4.PT, 3.PT a 2.PT, což umožní platový růst i bez nárůstu mzdových nákladů (pro laiky, tato pracovní místa povětšinou nejsou plně obsazena).
  23.02.2007 10:11 bohužel nevím
 
Jsem ubohej hasič a bohužel jsem tak hloupej,že nevím ani svoje jméno.Pracuji jak mně platí a brzo se tu všechno ztratí.Lidí chybí mlíkař,řezník..Kde je prosím na klávesnici písmeno L ty angre jeden!Prý máte nastřelené vlasy,mě už opadaly...alespoň ušetříme za holiče!
  23.02.2007 09:59 Jezinka
 
Tak už jsem od večera ten slovní průjem pana Salivara trošku rozdýchala a budu se vyjadřovat slušně.
Ale teď jsem přesvědčena, že místo píšťalek byste měli mít klacky a vzít vedení po hlavách, aby se jim konečně rozblesklo.
  23.02.2007 11:36 clusoue
 
Konečně jeden rozumný názor ! Ono to totiž dle mého názoru jinak nepůjde !
  23.02.2007 13:56 ....
 
souhlas
  23.02.2007 17:33 xy
 
sohlas
  23.02.2007 09:50 změnu
 
Pan SALIVAR prohlásil - v roce 2006 odešlo za celý rok 3000 policistů, letos prozatím 1000. To prý odpovídá běžné fluktuaci lidí, nic významného se neděje.

Takže to máme tak, za posledních 13-14 měsíců odešlo zatím 4000 lidí, předpokládám dle zkušeností z praxe, že odešlo 4000 nespokojených kolegů a z toho část do důchodu. Připočteme-li, že policie už tak byla v mínusu před rokem 2006, kolem 2000 lidí scházejících výkonu, tak se dostaneme na číslo někam na 6000 lidí a z toho 4000 odcházejících zkušených kolegů.

Akce "Najdi svého parťáka", pokud jsem se doslechl od našich představených přilákala 250 nových zájemců o službu.
Pane SALIVARE, toto jsou informace od Vás, ne od INICIATIVY. Ale vy budete tvrdit, že se nic významného neděje a myslet si, že tím nás uspokojíte a umlčíte. Vy to asi myslíte tak, že pro Vás se nic neděje, ale tak to máte vysvětlit jasně, ať nemusíme číst mezi řádky, jak to vlastně myslíte.
O službu pro stát není zájem, tomu se nedivme, zájem je pouze o službu ve vrcholném vedení. Chápeme, že se máte tam na hoře dobře a my Vám to přejeme, ale

ty 300,- kč, které nám chcete dát si nechte pro sebe a VRAŤTE NÁM TY TISÍCE KTERÉ JSTE NÁM VZALI.
Těch 10% za směnnost si vemte zpátky a VRAŤTE nám naše příplatky za službu o sob., nedělích a nočních.
Těch 150 hodin zdarma v době našeho zákonného odpočinku si VEMTE ZPÁTKY, nechceme je, zkuste si je o víkendecho dpracovat sám.
NESKRÝEJTE SE A PŘIJĎTE DISKUTOVAT
NA VÝSTAVIŠTĚ
  23.02.2007 10:10 Salivar
 
http://www.youtube.com/watch?v=QAOUwIdXKlc&mode=related&search=
  23.02.2007 16:55 Petr
 
PP na jednom rádiu sdělil,že v roce 2005 odešlo od policie 3300 příslušníků a přišlo jen 1700. V následujícím roce tj. v roce 2006 pouze 850 příslušníků. O odchodech příslušníků říká, jen co se mu hodí. K náborové akci Najdi si svého partáka, je zajímavé, že se nehladají vedoucí, ale příslušníci, kteří musejí na malé peníze konat.Dále řekl, na nejmenovaném radiu, že objasněnost v trestných činnech všech je 80 procent. Já nevím kde tyto čísla vzal. když se člevěk podívá na statistiku, která je veřejně přístupná, tak nevím.
  23.02.2007 17:02 albi
 
máš pravdu kolego, ať pan Salivar vysvětlí našim dětem "tatímku proč jsi neby doma, už jsem tě dlouho neviděl". To mám dítěti říct, že jsem si šel do zaměstnání odpracovat 150 hodiny zdarma. Vzdyť už takle jsme v práci os nevidím do nevidím. Na akci "najdi si svého parťáka" se nám přihlásilo 10 rómu, a osm feťáků. Takový se k nám hlásí, takový ano.