Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  25.02.2007 14:05 polda for "pro všechny"
 
nevím ale, jak je nový služební zákon nastaven tak, aby odešli ti neschopní, a dále definuj neschopného poldu? To jestli je někdo neschopný nebo naopak schopný musí cítit sám a především by to mělo být v hodnocení a personální práci jeho nadřízeného. A jestli je podle Tebe neschopný ten, kdo nemá vysokou školu, nemá o ni zájem a vyhovuje mu práce kterou dělá, kde vysokou školu nepotřebuje tak je mi Tě opravdu líto. Já vysokou nemám, letos jsem si podal přihlášku tak uvidím jak dopadnu na přijímačkách. VŠ na funkci nepotřebuju a dělám to jen protože chci a další ambice v této firmě nemám. A jestli se tam dostanu a udělám VŠ tak asi budu podle Tebe schopný polda, tak děkuju za uznání mé práce.
  25.02.2007 14:08 polda for "pro všechny"
 
ještě prosím uveď kolik let máš odsloužena a v jaké TT jsi zařazen, děkuji
  25.02.2007 14:21 polda for "pro všechny"
 
kde jsi "pro všechny"? no tak, nebuď srab
  25.02.2007 14:26 JackTode
 
Ano, znalý člověk ví, že VŠ není všeléčivá. A jsou jedinci, kteří ač mají VŠ, tak jsou v praxi nepoužitelní !!!
  25.02.2007 15:44 odchody ve velkém
 
A proto je lepší se do větších akcí nepouštět, nestudovat a radši si najít pěkné místo v civilu.
  25.02.2007 18:22 degradovaný
 
No a aby se to nepletlo tak plno lidí si udělá zavčasu VŠ (hezky při zaměstnání za plat) a uteče od PČR.Protože tam už je tolik vysokoškoláků, že na všechna "lukrativní místa" dle slavného karierního řádu se už nedostanou. To by musela stát ta slavná pyramida na špici. Pokud chce polda zůstat na základním postu (po celou dobu sl.)a chce dělat poctivě a kvalitně- být ve svém oboru na špici tak za to ho chcete trestat sebráním peněz? Styďte se...
  25.02.2007 18:53 polda
 
takhle to přesně myslím, udělám si VŠ při zaměstnání, ne na úkor zaměstnání ani ne firemní školu, pokud budu potřebovat volno budu to muset řešit ŘD a něco tomu holt obětovat, práce mě stále ještě baví a dělám ji naplno ale budoucnost nevidím a potom sbohem a šáteček. Tento můj názor a postup mě samotného děsí ale je to tou dobou a okolnostmi, bohužel
  25.02.2007 12:57 DDD
 
Jediná šance je co nejvíce lidí 27.2.2007 na demonstraci do Prahy. Kdo zůstane doma oslabí nás všechny. Doma je to sice pohodlnější , ale kdo si řekne , že se to přece beze mne obejde , že se to na jednom člověku nepozná , tak to můžeme rovnou zabalit. Den 27.2.2007 musí být den "D" ze všech dnů!!! Ať nemáme ostudu a není z toho debakl.!! Já si beru dovolenou, protože jsem měl odpolední. Tak se na Vás kolegové a kolegyně těším v Praze. Na ohřátí beru domácí slivovičku.
  25.02.2007 16:00 jeden z vás, kterému nestačí remcat jen u piva
 
Souhlas, budu tam také.
  25.02.2007 18:24 nasranej
 
Já taky a se mnou 30 kusů (holt dobrej oddíl)
  25.02.2007 11:53 DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ
 
DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ

OKRESNÍ ŘEDITEL
1- Zatajil krádež pokutových bloků na OOP, místo toho aby
se věc řádně vyšetřila - byla by to ostuda útvaru
2 - Promrhal statisíce při opravách objektů, které policie
následně vůbec nepoužívala
3 - Tranzitní ubytovnu Okresního ředitelství, zřídil v bytovce v horské střediskové obci K....a
nechal ji nadstandardně vybavit avyužívá ji proti předpisu
pouze jeho rodinní příslušníci a jeho kamarádi zadarmo. Pro obyčejné příslušníky je tato možnost používání přísně zakázána .

UHODNE NĚKDO O JAKÝ OKRES SE JEDNÁ
  25.02.2007 12:48 renda
 
Už se opakuješ. Je to místní záležitost, takže to nikoho moc nezajímá.
  25.02.2007 12:57 DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ
 
Nemohu za to, někdo to zkopíroval.
  25.02.2007 11:38 BOMBA - 007
 
Asi okresákům pěkně šlapou se shora na paty. A oni to stráví protože jsou přece dobře zaplaceni. A vy muklové na ulici makejte zadarmo - máte za trest 150 hod. obecně propspěšných prací. Okresáci s takovýmhle chováním a jim podobní by měli odejít od policie. Protože zde veřejně před svými podřízenými předvádějí čeho jsou schopni ! Místo, aby to bylo naopak, tak vás přimáčknou div ne postavějí ke zdi a klidně by zmáčkli kohoutek. TO JE BOMBA !!!
150 ZADARMO UŽ NIKDY !!!! Dělejte si je sám pane ministře se svým tzv. managementem.
  25.02.2007 11:45 Pepíček
 
Je zajímavé, že odcházejí i ti okresáci a nejedná se pouze o ty starší. Něco se asi děje, žeby geniální Kalousek? Zatím na co šáhnul, tak to zkur. zkazil.
  25.02.2007 12:02 OMYL
 
NE BOMBA 007 - ALE BOMBA - 150
  25.02.2007 12:46 qwert
 
Kdo bude moci uteče, ředitel neředitel. Tak to pěkně zpackali.
  25.02.2007 12:57 Jojo
 
Nynější rok je nejlepším obdobím pro toto rozhodnutí. Je to přechodné období, pouze tento rok. Další roky již budou pro odchody horší.
  25.02.2007 15:46 odchod
 
Nechci 150 h pracovat pro nic za nic, nechci být po 15 letech ve 3 TT a proto sbohem policie plná vedoucích pracovníků s obrovskými příjmy.
  25.02.2007 11:27 :-))
 
"Rozhodně má každý možnost dostat se na takovou funkci, kde může plně rozvinout své schopnosti a nejenom závidět finanční hodnocení."
Ty jistě nesloužíš u PČR, jinak bys tento blud nenapsal. Ovšem je možné, že "pracuješ" na PP a o běžné službě na OOP víš jen to co zaslechneš na chodbě a z oběžníků.
  25.02.2007 10:53 peta_k
 
Výňatek z rozhovoru s Ivanem Langrem na iDnes ze dne 25.2.2007
Redaktor :Proč se tedy některým policistům začátkem roku platy snížily?
Ivan Langer : Srovnává se nesrovnatelné. Je to i problém přesčasových hodin. Pokud jich měl někdo mnoho v minulosti, tak to letos nebude, protože systém práce se mění. Veřejnost se ani nemusí obávat, že by to ohrozilo bezpečnostní situaci v zemi.

Pane ministře, Vaše argumentace je skutečně, slušně řečeno zajímavá. Snad tím přesvědčíte veřejnost na které Vám tolik záleží, ale příslušník tohle nemůže zbaštit. V čem se srovnává nesrovnatelné, když policista odvádí stále stejnou práci co se týče obsahu i objemu? To, že jste to v novém zákoně vykonstruovali tak, aby došlo u nižších tříd k reálnému poklesu mzdy oproti minulosti, přece nikoho nemůže zajímat. Operujete s pojmem změny systému práce. Každého by zajímalo v čem je ta změna - v uplatnění 150 hodin na oltář vlasti? Ano, pak ubude placených přesčasových hodin a mzda by neměla být vysoká, oproti minulému roku. Říkat tomu však změna systému práce, to je silná káva. Slibujete dorovnání platů, ale, kde je zase inflace? O tom se už radši nikdo z vás nezmiňuje. V minulosti jste potichu zrušili 13,14 platy ačkoliv některým složkám zůstali zachovány. V tomto trendu pokračujete dodnes a přitom spoléháte na rétorickou argumentaci. Myslíte, že zaplacením managementu věc zachráníte, ale pokud bude vládnout na nižších úrovních nespokojenost, personální úroveň zde bude nízká jako i odváděná práce nebude 100% tak se bude zvyšovat tlak na vedení a ti budou hledat řešení v odchodu od policie a úroveň zase o kousíček klesne. Když vidím s jakou úlevou a radostí někteří vedoucí příslušníci odcházejí tak si říkám jak zde mohli pracovat. Jedno Vám však musím dát zapravdu. I přes všechno negativní co s policií provádíte to neohrozí bezpečnostní situaci v zemi, možná, že se trochu bezpečnost sníží, ale jen nepatrně .......
  25.02.2007 15:49 361 pro management
 
Taková 3TT to je ostuda tohoto státu a nového služebního zákona. Inu tento zákon byl stvořen pouze pro okruh lidí na funkcích, v managementu a na policejní prezidium. FUJ a HANBA autorům tohoto nedodělku.
  25.02.2007 16:45 taky polda
 
S těmi přesčasovými hodinami je to tedy pravda. Když jsem mluvil s kolegou, který pracuje na OOP a když mi řekl, že minulý rok měl měsíčně k výplatě 20,30 a někdy i 40 h zaplacených přesčasů, tak o tom se mi tedy mohlo jenom zdát, abych přesčasové hodiny dostal všechny zaplaceny. A na hlídkové u nás na okrese taky měli běžně měsíčně k výplatě 20 h přesčasů. Minulý rok jsem měl zaplaceno pouze 20 h přesčasů za celý rok jinak za volno nebo do 150 h a to pracuji na KS. Takže na obvodě i na hlídkové měli v průměru za celý rok vyšší plat než by byli na KS.
  25.02.2007 19:26 §PROPADY§
 
V tom byl starý zákon spravedlivý-chci si přivydělat a uživit rodinu jdu na víkend, noc, nebo státní svátek a měl tu možnost každý. Co dokázali udělat teď-oškubat řadového poldu nic víc!
  25.02.2007 20:02 pro taky polda
 
Proč se nehledí na hodinovou mzdu, ale na mzdu měsíční. Ať každý dostane co si zaslouží a vyslouží, třeba přesčasovou hodinovou mzdou. 361 - Nesmrtelná teta - závist a krátkozrakost.
  25.02.2007 20:50 Jirka
 
Oškubali nás na příplatcích a rozdali tu část mazi sebe, nazvali to kariérním řádem a vysvětlili, že ti dole, nemohou brát přece tolik co Ti nahoře, že?
  25.02.2007 10:45 od karlose
 
Moje návrhy změn u Policie ČR:

1) Snížení počtu managmentu - pokud se sníží počet velitelů, analytiků, tiskových mluvčí, pracovníků pracujících na metodických pokynech tak bude více lidí na ulicích. Bude méně služebních míst, které jsou placeny příplatkem za vedení, vysokou tarifní třídou a vysokým osobním příplatkem a po odchodu od policie i vysokou rentou. Zrušením jednoho takového místa se uvolní prostředky pro dva policisty na ulici. Daňoví poplatníci by na tom rozhodně vydělali.
2) zavední nového software pro potřeby policie - při tr. oznámení by se udaje zadaly jen jednou a program by si sám z tohoto zadání vytáhl data do dalších systémů jako je statistika, svodka, OMČ, atd. Kontrolované osoby na ulici by byly pomocí čtecího zařízení zadány do počítače a automaticky by tím proběhla lustrace ale i kontrola osoby. To samé by platilo i u vozidel. Lustrace přes operačního je mnohdy zdlouhavá a policista má pocit, že operačního otravuje.
3) Zrušení tiskových mluvčí - každý velitel musí být na své funkci schopen obhájit své rozhodnutí - pokud toto neumí, neměl by na vedoucí funkci co dělat. Občan by i věděl, kdo je velitel obvodního oddělení nebo velitel okresu. Lidé by i více důvěřovali policii, kdyby viděli konkretního policistu místo nastčené barbíny, která o policejní práci většinou nic neví.
4) Některá místa, na kterých není potřeba člověk ve služebním poměru by se měli nahrazovat civilisty. Jistě každý z vás zná několik lidí, kteří neměli na sobě uniformu několik let ani nedělají policejní práci, ale přitom jsou to policisté s veškerými nároky - mám na mysli vydavače stravenek, skladníky, udržbáře aut, osobní sekretářky našich šéfů atd.
5) Zavedení anonymní kritiky a dotazů podřízených vůči nadřízeným (např. pomocí sítě intranet), na kterou by byli povinni vedoucí činitelé odpovědět (za úvahu by stála i veřejná kontrola této anonymní diskuse) - i tato diskuze ukazuje, že policisté se bojí tázat a diskutovat se svými nadřízenými a to nemluvím o kritice. Dnes je každý dotazující policista označen za rebela a problémistu. Proto je nutná anonymita. Postupem času by se vedení naučilo přímat kritiku a nereagovali by hned podrážděně. Poté by mohla zmizet i anonymní verze a nastala by otevřená diskuse. Policii by otevřená kritika velice pomohla. Velitelé by byli více hlídáni, bylo by pro ně mnohem těžší zneužít moc a to nejen ve zvtahu k podřízeným, ale i k občanům. Hlavním přínosem takové diskuse by bylo zvýšení efektivity práce, právního povědomí, lepší pracovní vztahy. Pro šéfy by to znamenalo jistou formu kontroly jejich práce - byla by zde nastavena zpětná vazba.
  25.02.2007 11:50 :-:
 
JO A TAKÉ KTERÝ CHYTRÁK VYMYSLEL, ŽE U PŘESTUPKŮ NEJSOU DŮLEŽITÁ CELÁ RODNÁ ČISLA, ALE JEN DATUM NAROZENÍ TO BYL TAKY ASI PĚKNEJ ÚCHYL ! KDO TO MÁ FURT a PODLE ČEHO DOHLEDÁVAT ??? DÍKY TOMU SE ZASE MUSEJÍ VYMÝŠLET RŮZNÉ VĚCI OKOLO. R.Č. PŘECI JEDNOZNAČNĚ IDENTIFIKUJÍ PACHATELE a JE PŘECI JEDNO AŤ UŽ SE JEDNÁ O PŘESTUPEK NEBO TR. ČIN.
  25.02.2007 17:15 158
 
Souhlas
  25.02.2007 10:37 pro vsechny
 
Jestli nový zákon se všemi svými špatnostmi nastartuje odchod neschopných poldů, jedno je, kolik mají odslouženo, tak je to obrovský úspěch. Stále si myslím, že pokud polda bere průměrně o polovinu více, než je plat ve státní správě, má spoustu výhod navíc a při odchodu slušné jednorázové odchodné a měsíční odbytné, takto stojí za to nekecat a něco dělat. V tom se asi se spoustou svých kolegů neshodnu. Rovnou všechno a pokud možno v plné míře. Takhle to ale nefunguje nikde, reálný postup je v každé firmě či úřadu. Takže kolegové, trochu skromnosti a zamyšlení. Pokud někdo přece jenom si myslí, že je nedoceněný, přeju hodně štěstí ve vymodleném civilu.
  25.02.2007 10:47 adf
 
nevím jak je tomu u vás, ale u nás odchází právě ti schopní.....:-(
  25.02.2007 10:48 ?
 
Co to je, nebo kdo to je, neschopný polda? To je ten co šlape chodník, nemá VŠ a nedere se na vedoucí místo? Chtělo by to přesnější specifikaci, pane taky kolego. Podle mého by byl úspěch, kdyby odešli vychcánkové a že jich u policie je.
  25.02.2007 11:00 pro vsechny
 
Jo, taky názor. Rozhodně má každý možnost dostat se na takovou funkci, kde může plně rozvinout své schopnosti a nejenom závidět finanční hodnocení. Do konce února můžete všichni, kdo to myslí vážně, podat přihlášku na vysokou školu a začít na sobě pracovat.
  25.02.2007 11:04 peta_k
 
Pane kolego, myslím, že se trochu pleteš. Nový zákon se svými negativními důsledky dopadá bez rozdílu na ty schopné i neschopné. Takže odcházejí všichni. Podstatou diskuse je co bylo, co je, a co bude. Vše totiž nasvědčuje tomu, že se podmínky služby jen zpřísňují a v konečném důsledku zhoršují. Podle tvých slov určitě nepatříš do kategorie příslušníků, kterým poklesl plat. Nejde však jen o to, možná, že si myslíš, že se tě nový zákon nedotkl, dobře si ho přečti a srovnej s tím minulým. K optimismu to určitě nevede. Jak už jsem psal v jiných příspěvcích, kladivo zákona může dopadnout i na ty, kteří si vůbec nepřipouštějí, že se jich to týká.
  25.02.2007 11:06 pro "pro vsechny"
 
tohle běž říct lidem, kteří slouží 20 let a skončili i přes výborné výsledky své mnohaleté činnosti ve 3TT, jak se mohou škrábat nahoru, mimochodem, znám dost těch,co se vyškrabali po zádech ostatních nahoru a prodávali výsledky ostatních jako své a to jsou tebe asi ti schopní co???? Děkuji pěkně, takové u PČR nechci......
  25.02.2007 11:08 ?
 
Neschopní poldové a vychcánkové se nevyskytují jenom na vedoucích místech, jsou pohříchu i na základních útvarech. Mám spoustu kolegů, kteří slouží na různých OOP a nikdy bych si díky jejich odvedené práci a prostému přiznání, že prostě na vyšší funkci nemají, dovolil o nich říct, že jsou neschopný. Právě naopak díky odvedené práci na tom konkrétním místě jsou to hodně schopní lidé kteří, pokud by opravdu chtěli odejít, se v civilu rozhodně neztratí.
  25.02.2007 11:12 to je buřt
 
Jaké výhody máš na mysli pane kolego?? (můžeš konkretizovat?) Pokud myslíš výsluhu, tak to není výhoda ale nutnost, protože nemáme šanci se připravovat na budoucí zaměstnání a v padesáti už těžko splníme náročné zdravotní či fyzické testy a kdo tě pak zaměstná na jiné místo než vrátného?? A o polovinu víc jak ve státní správě??? No jak kde ale na ulici určitě ne.. Já taky odcházím, šlapu dvacet let chodník a vystřídal jsem několik útvarů včetně zásahové jednotky či operativy v Praze.. Necítím se nedoceněný, ale už mám dost všech těch vnějších tlaků na moji práci a dehonestace, kdy stát se za nás nepostaví, nepodpoří a jsem tak policistou s.r.o., který chrání všechny ale mě nikdo. Vadí mi veškeré křivdy které se na nás stát dopouští a to jsou zřejmě tebou myšlené "výhody" (ať nadělávání svátků, presumpce viny, 150hod zdarma, spousta přesčasů které ti nikdo nenapíše, neustálé pozdní příchody domů pro které zanedbávám rodinu, nemožnost užívat výstroj z rozhodnutí velení - jen že rozhodlo a chtějí mít nažehlené panáky na ulici..). V civilu jsem už byl (a už s těším zas), nešlo jinak, nechtěli mě přeložit a lituju dne kdy jsem se vrátil, protože tenhle stát svým chováním vůči policistům dle mě jasně dává za poslední tři roky najevo, že o moji poctivou práci nestojí.
  25.02.2007 11:26 .
 
Proto,abych měl solidní podmínky pro práci, kolem sebe dobrý kolektiv a slušné pracovní prostředí a odpovídající finanční zajištění, které mě nebude odvádět myšlenkama od práce se musím cpát na funkce? Máš nějaké pokroucené myšlení kolego, ale beru to, jistě se ti otevírají možnosti, když si myslíš, že práce na ulici je pro neschopné...hodně štěstí
  25.02.2007 17:46 Polda 33
 
Pravidlem bylo, že na denní studium na PA chodili protekční nebo neschopní kolegové. Dále u PČR platí za pravidlo, když chceš nahoru musíš někomu lézt do zadku. Takže o schopnosti to není, ale o pokřiveném charakteru. Takto nás vnímá i veřejnost, kdy zejména je to znát na malých městech, kdy se mě plno známých ptá jak je možné, že tento kolega, kterého měl každý za blba šel na PA. Vedoucí se ho chtěl zbavit, aby s ním neměl starost a on se přece vrátí až za tři roky a pak jde na SKPV. Tím pádem se zbaví neschopného podřízeného za kterého dostane třeba někoho lepšího.
Tímto posíláním neschopných lidí na VŠ a dále náborem lidí, které kromě Prahy ani nevezmou k MP stále u veřejnosti bodujeme tak jsem zvědavý pane ministře jak chcete zlepšit naše krédo.
  25.02.2007 21:24 Víš proč bere o 50 % navíc ?
 
1. protože jeho plat ( POLICISTY ) byl vyšroubován oprávněnými příplatky za SO,NE, svátky, noční, které tito pracovníci SLOVY NEMAJÍ, NEMAJÍ, NEMAJÍ, NEMAJÍ !!!!!
2. protože máme příplatek za riziko, který tito pracovníci NEMAJÍ, NEMAJÍ NEMAJÍ, NEMAJÍ !!!!!!

TAKŽE TITO PRACOVNÍCI MAJÍ PLAT NIŽŠÍ HLAVNĚ Z DŮVODU ABSENCE TĚCHTO PŘÍPLATKŮ NEBO SNAD ŽENSKÁ NA MĚSTSKÉM ÚŘADĚ CHODÍ NA NOČNÍ ? NEBO UMRAVNOSTŇUJE DRBANY PŘI RVAČKÁCH ?
  25.02.2007 10:18 4 all
 
Nějak se vytratila aféra kolem Pavola Mihála. Žeby už byl v civilu a pobíral rentu? Vzhledem k tomu, že patřil k nejvyšším, tak je asi už za vodou. Pro něj etický kodex asi neplatí a o trestním stíhání ani slova.
  25.02.2007 12:42 555
 
To víš, kdyby to byl čičmunda tak by ho rozmázli jako mouchu na zdi, ale, protože byl jedním z nich tak mu to dobře prošlo. Tak to prostě v této zemi chodí.
  25.02.2007 10:02 peta_k
 
Výňatek z rozhovoru s Ivanem Langrem na iDnes ze dne 25.2.2007
Redaktor : Jen aby nepobírali po propuštění rentu, jak se občas u policistů stává.
Ivan Langer : Právě, že nebudou. To je kouzlo nového zákona i toho, co razím: metodu cukru a biče. Ano, výsluhy pro policisty jsou nastaveny dobře, ale každý z nich musí počítat s nekompromisním trestem, pokud selže.

Pane ministře uplatnění malého dvorku a velkého biče jste bezezbytku splnil, jen ten cukr jste kdesi zapomněl. A v tom je to kouzlo, že většina policistů přemýšlí jak se z toho Vašeho dvorka dostat pryč. A jen tak mimochodem, plést jablka a hrušky jste začali Vy popřením a popletením základních principů, ze kterých by měl zákon o služebním poměru vycházet. Pak to dopadlo jak to dopadlo. motto : jak zaseješ tak sklidíš.
  25.02.2007 10:50 adf
 
Ten jeho účinný a nekompromisní trest ve formě propuštění bez nároků byl zaveden i do z.č.186/1992Sb.s účinností od 1.3.2006, takže opět neříká naprostou pravdu.....