Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  25.02.2007 14:05 polda for "pro všechny"
 
nevím ale, jak je nový služební zákon nastaven tak, aby odešli ti neschopní, a dále definuj neschopného poldu? To jestli je někdo neschopný nebo naopak schopný musí cítit sám a především by to mělo být v hodnocení a personální práci jeho nadřízeného. A jestli je podle Tebe neschopný ten, kdo nemá vysokou školu, nemá o ni zájem a vyhovuje mu práce kterou dělá, kde vysokou školu nepotřebuje tak je mi Tě opravdu líto. Já vysokou nemám, letos jsem si podal přihlášku tak uvidím jak dopadnu na přijímačkách. VŠ na funkci nepotřebuju a dělám to jen protože chci a další ambice v této firmě nemám. A jestli se tam dostanu a udělám VŠ tak asi budu podle Tebe schopný polda, tak děkuju za uznání mé práce.
  25.02.2007 14:08 polda for "pro všechny"
 
ještě prosím uveď kolik let máš odsloužena a v jaké TT jsi zařazen, děkuji
  25.02.2007 14:21 polda for "pro všechny"
 
kde jsi "pro všechny"? no tak, nebuď srab
  25.02.2007 14:26 JackTode
 
Ano, znalý člověk ví, že VŠ není všeléčivá. A jsou jedinci, kteří ač mají VŠ, tak jsou v praxi nepoužitelní !!!
  25.02.2007 15:44 odchody ve velkém
 
A proto je lepší se do větších akcí nepouštět, nestudovat a radši si najít pěkné místo v civilu.
  25.02.2007 18:22 degradovaný
 
No a aby se to nepletlo tak plno lidí si udělá zavčasu VŠ (hezky při zaměstnání za plat) a uteče od PČR.Protože tam už je tolik vysokoškoláků, že na všechna "lukrativní místa" dle slavného karierního řádu se už nedostanou. To by musela stát ta slavná pyramida na špici. Pokud chce polda zůstat na základním postu (po celou dobu sl.)a chce dělat poctivě a kvalitně- být ve svém oboru na špici tak za to ho chcete trestat sebráním peněz? Styďte se...
  25.02.2007 18:53 polda
 
takhle to přesně myslím, udělám si VŠ při zaměstnání, ne na úkor zaměstnání ani ne firemní školu, pokud budu potřebovat volno budu to muset řešit ŘD a něco tomu holt obětovat, práce mě stále ještě baví a dělám ji naplno ale budoucnost nevidím a potom sbohem a šáteček. Tento můj názor a postup mě samotného děsí ale je to tou dobou a okolnostmi, bohužel
  25.02.2007 12:57 DDD
 
Jediná šance je co nejvíce lidí 27.2.2007 na demonstraci do Prahy. Kdo zůstane doma oslabí nás všechny. Doma je to sice pohodlnější , ale kdo si řekne , že se to přece beze mne obejde , že se to na jednom člověku nepozná , tak to můžeme rovnou zabalit. Den 27.2.2007 musí být den "D" ze všech dnů!!! Ať nemáme ostudu a není z toho debakl.!! Já si beru dovolenou, protože jsem měl odpolední. Tak se na Vás kolegové a kolegyně těším v Praze. Na ohřátí beru domácí slivovičku.
  25.02.2007 16:00 jeden z vás, kterému nestačí remcat jen u piva
 
Souhlas, budu tam také.
  25.02.2007 18:24 nasranej
 
Já taky a se mnou 30 kusů (holt dobrej oddíl)
  25.02.2007 11:53 DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ
 
DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ

OKRESNÍ ŘEDITEL
1- Zatajil krádež pokutových bloků na OOP, místo toho aby
se věc řádně vyšetřila - byla by to ostuda útvaru
2 - Promrhal statisíce při opravách objektů, které policie
následně vůbec nepoužívala
3 - Tranzitní ubytovnu Okresního ředitelství, zřídil v bytovce v horské střediskové obci K....a
nechal ji nadstandardně vybavit avyužívá ji proti předpisu
pouze jeho rodinní příslušníci a jeho kamarádi zadarmo. Pro obyčejné příslušníky je tato možnost používání přísně zakázána .

UHODNE NĚKDO O JAKÝ OKRES SE JEDNÁ
  25.02.2007 12:48 renda
 
Už se opakuješ. Je to místní záležitost, takže to nikoho moc nezajímá.
  25.02.2007 12:57 DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ
 
Nemohu za to, někdo to zkopíroval.
  25.02.2007 11:38 BOMBA - 007
 
Asi okresákům pěkně šlapou se shora na paty. A oni to stráví protože jsou přece dobře zaplaceni. A vy muklové na ulici makejte zadarmo - máte za trest 150 hod. obecně propspěšných prací. Okresáci s takovýmhle chováním a jim podobní by měli odejít od policie. Protože zde veřejně před svými podřízenými předvádějí čeho jsou schopni ! Místo, aby to bylo naopak, tak vás přimáčknou div ne postavějí ke zdi a klidně by zmáčkli kohoutek. TO JE BOMBA !!!
150 ZADARMO UŽ NIKDY !!!! Dělejte si je sám pane ministře se svým tzv. managementem.
  25.02.2007 11:45 Pepíček
 
Je zajímavé, že odcházejí i ti okresáci a nejedná se pouze o ty starší. Něco se asi děje, žeby geniální Kalousek? Zatím na co šáhnul, tak to zkur. zkazil.
  25.02.2007 12:02 OMYL
 
NE BOMBA 007 - ALE BOMBA - 150
  25.02.2007 12:46 qwert
 
Kdo bude moci uteče, ředitel neředitel. Tak to pěkně zpackali.
  25.02.2007 12:57 Jojo
 
Nynější rok je nejlepším obdobím pro toto rozhodnutí. Je to přechodné období, pouze tento rok. Další roky již budou pro odchody horší.
  25.02.2007 15:46 odchod
 
Nechci 150 h pracovat pro nic za nic, nechci být po 15 letech ve 3 TT a proto sbohem policie plná vedoucích pracovníků s obrovskými příjmy.
  25.02.2007 11:27 :-))
 
"Rozhodně má každý možnost dostat se na takovou funkci, kde může plně rozvinout své schopnosti a nejenom závidět finanční hodnocení."
Ty jistě nesloužíš u PČR, jinak bys tento blud nenapsal. Ovšem je možné, že "pracuješ" na PP a o běžné službě na OOP víš jen to co zaslechneš na chodbě a z oběžníků.
  25.02.2007 10:53 peta_k
 
Výňatek z rozhovoru s Ivanem Langrem na iDnes ze dne 25.2.2007
Redaktor :Proč se tedy některým policistům začátkem roku platy snížily?
Ivan Langer : Srovnává se nesrovnatelné. Je to i problém přesčasových hodin. Pokud jich měl někdo mnoho v minulosti, tak to letos nebude, protože systém práce se mění. Veřejnost se ani nemusí obávat, že by to ohrozilo bezpečnostní situaci v zemi.

Pane ministře, Vaše argumentace je skutečně, slušně řečeno zajímavá. Snad tím přesvědčíte veřejnost na které Vám tolik záleží, ale příslušník tohle nemůže zbaštit. V čem se srovnává nesrovnatelné, když policista odvádí stále stejnou práci co se týče obsahu i objemu? To, že jste to v novém zákoně vykonstruovali tak, aby došlo u nižších tříd k reálnému poklesu mzdy oproti minulosti, přece nikoho nemůže zajímat. Operujete s pojmem změny systému práce. Každého by zajímalo v čem je ta změna - v uplatnění 150 hodin na oltář vlasti? Ano, pak ubude placených přesčasových hodin a mzda by neměla být vysoká, oproti minulému roku. Říkat tomu však změna systému práce, to je silná káva. Slibujete dorovnání platů, ale, kde je zase inflace? O tom se už radši nikdo z vás nezmiňuje. V minulosti jste potichu zrušili 13,14 platy ačkoliv některým složkám zůstali zachovány. V tomto trendu pokračujete dodnes a přitom spoléháte na rétorickou argumentaci. Myslíte, že zaplacením managementu věc zachráníte, ale pokud bude vládnout na nižších úrovních nespokojenost, personální úroveň zde bude nízká jako i odváděná práce nebude 100% tak se bude zvyšovat tlak na vedení a ti budou hledat řešení v odchodu od policie a úroveň zase o kousíček klesne. Když vidím s jakou úlevou a radostí někteří vedoucí příslušníci odcházejí tak si říkám jak zde mohli pracovat. Jedno Vám však musím dát zapravdu. I přes všechno negativní co s policií provádíte to neohrozí bezpečnostní situaci v zemi, možná, že se trochu bezpečnost sníží, ale jen nepatrně .......
  25.02.2007 15:49 361 pro management
 
Taková 3TT to je ostuda tohoto státu a nového služebního zákona. Inu tento zákon byl stvořen pouze pro okruh lidí na funkcích, v managementu a na policejní prezidium. FUJ a HANBA autorům tohoto nedodělku.
  25.02.2007 16:45 taky polda
 
S těmi přesčasovými hodinami je to tedy pravda. Když jsem mluvil s kolegou, který pracuje na OOP a když mi řekl, že minulý rok měl měsíčně k výplatě 20,30 a někdy i 40 h zaplacených přesčasů, tak o tom se mi tedy mohlo jenom zdát, abych přesčasové hodiny dostal všechny zaplaceny. A na hlídkové u nás na okrese taky měli běžně měsíčně k výplatě 20 h přesčasů. Minulý rok jsem měl zaplaceno pouze 20 h přesčasů za celý rok jinak za volno nebo do 150 h a to pracuji na KS. Takže na obvodě i na hlídkové měli v průměru za celý rok vyšší plat než by byli na KS.
  25.02.2007 19:26 §PROPADY§
 
V tom byl starý zákon spravedlivý-chci si přivydělat a uživit rodinu jdu na víkend, noc, nebo státní svátek a měl tu možnost každý. Co dokázali udělat teď-oškubat řadového poldu nic víc!
  25.02.2007 20:02 pro taky polda
 
Proč se nehledí na hodinovou mzdu, ale na mzdu měsíční. Ať každý dostane co si zaslouží a vyslouží, třeba přesčasovou hodinovou mzdou. 361 - Nesmrtelná teta - závist a krátkozrakost.
  25.02.2007 20:50 Jirka
 
Oškubali nás na příplatcích a rozdali tu část mazi sebe, nazvali to kariérním řádem a vysvětlili, že ti dole, nemohou brát přece tolik co Ti nahoře, že?
  25.02.2007 10:45 od karlose
 
Moje návrhy změn u Policie ČR:

1) Snížení počtu managmentu - pokud se sníží počet velitelů, analytiků, tiskových mluvčí, pracovníků pracujících na metodických pokynech tak bude více lidí na ulicích. Bude méně služebních míst, které jsou placeny příplatkem za vedení, vysokou tarifní třídou a vysokým osobním příplatkem a po odchodu od policie i vysokou rentou. Zrušením jednoho takového místa se uvolní prostředky pro dva policisty na ulici. Daňoví poplatníci by na tom rozhodně vydělali.
2) zavední nového software pro potřeby policie - při tr. oznámení by se udaje zadaly jen jednou a program by si sám z tohoto zadání vytáhl data do dalších systémů jako je statistika, svodka, OMČ, atd. Kontrolované osoby na ulici by byly pomocí čtecího zařízení zadány do počítače a automaticky by tím proběhla lustrace ale i kontrola osoby. To samé by platilo i u vozidel. Lustrace přes operačního je mnohdy zdlouhavá a policista má pocit, že operačního otravuje.
3) Zrušení tiskových mluvčí - každý velitel musí být na své funkci schopen obhájit své rozhodnutí - pokud toto neumí, neměl by na vedoucí funkci co dělat. Občan by i věděl, kdo je velitel obvodního oddělení nebo velitel okresu. Lidé by i více důvěřovali policii, kdyby viděli konkretního policistu místo nastčené barbíny, která o policejní práci většinou nic neví.
4) Některá místa, na kterých není potřeba člověk ve služebním poměru by se měli nahrazovat civilisty. Jistě každý z vás zná několik lidí, kteří neměli na sobě uniformu několik let ani nedělají policejní práci, ale přitom jsou to policisté s veškerými nároky - mám na mysli vydavače stravenek, skladníky, udržbáře aut, osobní sekretářky našich šéfů atd.
5) Zavedení anonymní kritiky a dotazů podřízených vůči nadřízeným (např. pomocí sítě intranet), na kterou by byli povinni vedoucí činitelé odpovědět (za úvahu by stála i veřejná kontrola této anonymní diskuse) - i tato diskuze ukazuje, že policisté se bojí tázat a diskutovat se svými nadřízenými a to nemluvím o kritice. Dnes je každý dotazující policista označen za rebela a problémistu. Proto je nutná anonymita. Postupem času by se vedení naučilo přímat kritiku a nereagovali by hned podrážděně. Poté by mohla zmizet i anonymní verze a nastala by otevřená diskuse. Policii by otevřená kritika velice pomohla. Velitelé by byli více hlídáni, bylo by pro ně mnohem těžší zneužít moc a to nejen ve zvtahu k podřízeným, ale i k občanům. Hlavním přínosem takové diskuse by bylo zvýšení efektivity práce, právního povědomí, lepší pracovní vztahy. Pro šéfy by to znamenalo jistou formu kontroly jejich práce - byla by zde nastavena zpětná vazba.
  25.02.2007 11:50 :-:
 
JO A TAKÉ KTERÝ CHYTRÁK VYMYSLEL, ŽE U PŘESTUPKŮ NEJSOU DŮLEŽITÁ CELÁ RODNÁ ČISLA, ALE JEN DATUM NAROZENÍ TO BYL TAKY ASI PĚKNEJ ÚCHYL ! KDO TO MÁ FURT a PODLE ČEHO DOHLEDÁVAT ??? DÍKY TOMU SE ZASE MUSEJÍ VYMÝŠLET RŮZNÉ VĚCI OKOLO. R.Č. PŘECI JEDNOZNAČNĚ IDENTIFIKUJÍ PACHATELE a JE PŘECI JEDNO AŤ UŽ SE JEDNÁ O PŘESTUPEK NEBO TR. ČIN.
  25.02.2007 17:15 158
 
Souhlas
  25.02.2007 10:37 pro vsechny
 
Jestli nový zákon se všemi svými špatnostmi nastartuje odchod neschopných poldů, jedno je, kolik mají odslouženo, tak je to obrovský úspěch. Stále si myslím, že pokud polda bere průměrně o polovinu více, než je plat ve státní správě, má spoustu výhod navíc a při odchodu slušné jednorázové odchodné a měsíční odbytné, takto stojí za to nekecat a něco dělat. V tom se asi se spoustou svých kolegů neshodnu. Rovnou všechno a pokud možno v plné míře. Takhle to ale nefunguje nikde, reálný postup je v každé firmě či úřadu. Takže kolegové, trochu skromnosti a zamyšlení. Pokud někdo přece jenom si myslí, že je nedoceněný, přeju hodně štěstí ve vymodleném civilu.
  25.02.2007 10:47 adf
 
nevím jak je tomu u vás, ale u nás odchází právě ti schopní.....:-(
  25.02.2007 10:48 ?
 
Co to je, nebo kdo to je, neschopný polda? To je ten co šlape chodník, nemá VŠ a nedere se na vedoucí místo? Chtělo by to přesnější specifikaci, pane taky kolego. Podle mého by byl úspěch, kdyby odešli vychcánkové a že jich u policie je.
  25.02.2007 11:00 pro vsechny
 
Jo, taky názor. Rozhodně má každý možnost dostat se na takovou funkci, kde může plně rozvinout své schopnosti a nejenom závidět finanční hodnocení. Do konce února můžete všichni, kdo to myslí vážně, podat přihlášku na vysokou školu a začít na sobě pracovat.
  25.02.2007 11:04 peta_k
 
Pane kolego, myslím, že se trochu pleteš. Nový zákon se svými negativními důsledky dopadá bez rozdílu na ty schopné i neschopné. Takže odcházejí všichni. Podstatou diskuse je co bylo, co je, a co bude. Vše totiž nasvědčuje tomu, že se podmínky služby jen zpřísňují a v konečném důsledku zhoršují. Podle tvých slov určitě nepatříš do kategorie příslušníků, kterým poklesl plat. Nejde však jen o to, možná, že si myslíš, že se tě nový zákon nedotkl, dobře si ho přečti a srovnej s tím minulým. K optimismu to určitě nevede. Jak už jsem psal v jiných příspěvcích, kladivo zákona může dopadnout i na ty, kteří si vůbec nepřipouštějí, že se jich to týká.
  25.02.2007 11:06 pro "pro vsechny"
 
tohle běž říct lidem, kteří slouží 20 let a skončili i přes výborné výsledky své mnohaleté činnosti ve 3TT, jak se mohou škrábat nahoru, mimochodem, znám dost těch,co se vyškrabali po zádech ostatních nahoru a prodávali výsledky ostatních jako své a to jsou tebe asi ti schopní co???? Děkuji pěkně, takové u PČR nechci......
  25.02.2007 11:08 ?
 
Neschopní poldové a vychcánkové se nevyskytují jenom na vedoucích místech, jsou pohříchu i na základních útvarech. Mám spoustu kolegů, kteří slouží na různých OOP a nikdy bych si díky jejich odvedené práci a prostému přiznání, že prostě na vyšší funkci nemají, dovolil o nich říct, že jsou neschopný. Právě naopak díky odvedené práci na tom konkrétním místě jsou to hodně schopní lidé kteří, pokud by opravdu chtěli odejít, se v civilu rozhodně neztratí.
  25.02.2007 11:12 to je buřt
 
Jaké výhody máš na mysli pane kolego?? (můžeš konkretizovat?) Pokud myslíš výsluhu, tak to není výhoda ale nutnost, protože nemáme šanci se připravovat na budoucí zaměstnání a v padesáti už těžko splníme náročné zdravotní či fyzické testy a kdo tě pak zaměstná na jiné místo než vrátného?? A o polovinu víc jak ve státní správě??? No jak kde ale na ulici určitě ne.. Já taky odcházím, šlapu dvacet let chodník a vystřídal jsem několik útvarů včetně zásahové jednotky či operativy v Praze.. Necítím se nedoceněný, ale už mám dost všech těch vnějších tlaků na moji práci a dehonestace, kdy stát se za nás nepostaví, nepodpoří a jsem tak policistou s.r.o., který chrání všechny ale mě nikdo. Vadí mi veškeré křivdy které se na nás stát dopouští a to jsou zřejmě tebou myšlené "výhody" (ať nadělávání svátků, presumpce viny, 150hod zdarma, spousta přesčasů které ti nikdo nenapíše, neustálé pozdní příchody domů pro které zanedbávám rodinu, nemožnost užívat výstroj z rozhodnutí velení - jen že rozhodlo a chtějí mít nažehlené panáky na ulici..). V civilu jsem už byl (a už s těším zas), nešlo jinak, nechtěli mě přeložit a lituju dne kdy jsem se vrátil, protože tenhle stát svým chováním vůči policistům dle mě jasně dává za poslední tři roky najevo, že o moji poctivou práci nestojí.
  25.02.2007 11:26 .
 
Proto,abych měl solidní podmínky pro práci, kolem sebe dobrý kolektiv a slušné pracovní prostředí a odpovídající finanční zajištění, které mě nebude odvádět myšlenkama od práce se musím cpát na funkce? Máš nějaké pokroucené myšlení kolego, ale beru to, jistě se ti otevírají možnosti, když si myslíš, že práce na ulici je pro neschopné...hodně štěstí
  25.02.2007 17:46 Polda 33
 
Pravidlem bylo, že na denní studium na PA chodili protekční nebo neschopní kolegové. Dále u PČR platí za pravidlo, když chceš nahoru musíš někomu lézt do zadku. Takže o schopnosti to není, ale o pokřiveném charakteru. Takto nás vnímá i veřejnost, kdy zejména je to znát na malých městech, kdy se mě plno známých ptá jak je možné, že tento kolega, kterého měl každý za blba šel na PA. Vedoucí se ho chtěl zbavit, aby s ním neměl starost a on se přece vrátí až za tři roky a pak jde na SKPV. Tím pádem se zbaví neschopného podřízeného za kterého dostane třeba někoho lepšího.
Tímto posíláním neschopných lidí na VŠ a dále náborem lidí, které kromě Prahy ani nevezmou k MP stále u veřejnosti bodujeme tak jsem zvědavý pane ministře jak chcete zlepšit naše krédo.
  25.02.2007 21:24 Víš proč bere o 50 % navíc ?
 
1. protože jeho plat ( POLICISTY ) byl vyšroubován oprávněnými příplatky za SO,NE, svátky, noční, které tito pracovníci SLOVY NEMAJÍ, NEMAJÍ, NEMAJÍ, NEMAJÍ !!!!!
2. protože máme příplatek za riziko, který tito pracovníci NEMAJÍ, NEMAJÍ NEMAJÍ, NEMAJÍ !!!!!!

TAKŽE TITO PRACOVNÍCI MAJÍ PLAT NIŽŠÍ HLAVNĚ Z DŮVODU ABSENCE TĚCHTO PŘÍPLATKŮ NEBO SNAD ŽENSKÁ NA MĚSTSKÉM ÚŘADĚ CHODÍ NA NOČNÍ ? NEBO UMRAVNOSTŇUJE DRBANY PŘI RVAČKÁCH ?
  25.02.2007 10:18 4 all
 
Nějak se vytratila aféra kolem Pavola Mihála. Žeby už byl v civilu a pobíral rentu? Vzhledem k tomu, že patřil k nejvyšším, tak je asi už za vodou. Pro něj etický kodex asi neplatí a o trestním stíhání ani slova.
  25.02.2007 12:42 555
 
To víš, kdyby to byl čičmunda tak by ho rozmázli jako mouchu na zdi, ale, protože byl jedním z nich tak mu to dobře prošlo. Tak to prostě v této zemi chodí.
  25.02.2007 10:02 peta_k
 
Výňatek z rozhovoru s Ivanem Langrem na iDnes ze dne 25.2.2007
Redaktor : Jen aby nepobírali po propuštění rentu, jak se občas u policistů stává.
Ivan Langer : Právě, že nebudou. To je kouzlo nového zákona i toho, co razím: metodu cukru a biče. Ano, výsluhy pro policisty jsou nastaveny dobře, ale každý z nich musí počítat s nekompromisním trestem, pokud selže.

Pane ministře uplatnění malého dvorku a velkého biče jste bezezbytku splnil, jen ten cukr jste kdesi zapomněl. A v tom je to kouzlo, že většina policistů přemýšlí jak se z toho Vašeho dvorka dostat pryč. A jen tak mimochodem, plést jablka a hrušky jste začali Vy popřením a popletením základních principů, ze kterých by měl zákon o služebním poměru vycházet. Pak to dopadlo jak to dopadlo. motto : jak zaseješ tak sklidíš.
  25.02.2007 10:50 adf
 
Ten jeho účinný a nekompromisní trest ve formě propuštění bez nároků byl zaveden i do z.č.186/1992Sb.s účinností od 1.3.2006, takže opět neříká naprostou pravdu.....