Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  26.02.2007 00:24 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na svý úchylný stránky. Teď se přejmenoval na ........ pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  26.02.2007 15:20 nespokojený
 
Máš pravdu je to maniak a je lepší se mu neozývat
  26.02.2007 00:24 gregor
 
Ten kdo se zůčastní manifestu,tak je pára z policejního hovna:-)
  26.02.2007 00:25 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na svý úchylný stránky. Teď se přejmenoval na ........ pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  26.02.2007 00:22 :-)
 
Ivane nepolevuj a přitvrd !!!!!!
  26.02.2007 00:25 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na svý úchylný stránky. Teď se přejmenoval na ........ pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  26.02.2007 12:57 Bambasík <frk2007@seznam.cz>
 
Souhlas ,přitvď.
  26.02.2007 00:21 :-)
 
chrochtání jenom samé chrochtání prasata!co by ste chtěli statisíce a samé výhody.Máte se pořád dobře a mít budete takže nikam nelezte nebo si uděláte ostudu a jak sem už tady čet,tak si s váma ministerstvo utře řit:-)to budete koukat potom.Vždit už to nejde vrátit čau brzy na pracáku:-)
  26.02.2007 00:24 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na svý úchylný stránky. Teď se přejmenoval na ........ pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  26.02.2007 08:47 to snad ne
 
..ty na pracák nemůžeš, protože dle pravopisu soudím, že jsi ještě nedokončil 1.stupeň základní školy..
  25.02.2007 22:01 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na svý úchylný stránky. Teď se přejmenoval na ........ pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  25.02.2007 22:14 Rambo
 
Ty figurko, ty si opravdu myslíš, že su jedinej kdo do vás vyrývá a říká vám pravdu, kterou vy policajti nechcete slyšet? Seš najivní! Myslíš si, že su jedinej kdo nemá rát policajty?
  25.02.2007 22:22 rtg for Rambo
 
víš Rambo, problém je ten že s tou svojí pravdou pláčeš na špatném hrobě, tady s tím nikdo nic neudělá a taky nemůže udělat, pokud máš jakékoliv připomínky nebo konkrétní návrhy na větší efektivnost a fungování ať už policie nebo celé státní správy obrať se tam kde to může být vyslyšeno, ale to určitě víš, takže tady jenom sprostě provokuješ, nebo je to jinak? buď chlap a řekni pravdu
  27.02.2007 09:07 Košábek
 
pro pana mistra a ve všech putykách ČR uznávaného vševěděla pana RAMBA


Pane Rambo, opravdu máte úhledný rukopis. Malinko tam uhýbá český pravopis ale na Hotentota nebo Křováka to je skvělý, opravdu ale opravdu skvělý. Jen tak dál. Vy ty blešky určitě vychytáte.
  25.02.2007 22:00 tt
 
Vaše názory jsou strašné, chováte se stejně jako naši politici. Zajímají Vás pouze Vaše koryta!
  25.02.2007 22:01 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na svý úchylný stránky. Teď se přejmenoval na Rambo a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  25.02.2007 22:19 Rambo
 
25.02.2007 22:01 rtu
Seš trošku pomýlenej. Rambo je Rambo a ostatní názory jsou prostě pouze shodné, tak se s tím vyrovnej. Klidně nereaguj, jenom si přečti názor a přeber si ho jak chceš šerloku. 27.2.2007 se těším na večerní zprávy, dostanete na prd... To bude legrace! Vnitro si s váma vytře pr... Na ně nemáte.
  25.02.2007 21:52 organizátor manifestu :-)
 
dne 28.2.2007 proběhne ten manifest !!!!bacha neplete si to!!!a 27.2.2007 tam běžte,ale bude vás tam jen pár:-)
  25.02.2007 21:54 adf
 
je mi tě upřímně líto.....
  25.02.2007 22:00 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na svý úchylný stránky. Teď se přejmenoval na ........ pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  27.02.2007 07:41 Košábek
 
Jsem dva roky v civilu ale musím reagovat. Rambo, až ti někdo pořádně natrhne kakáč, okrade a poté ti rozbije držku, že tě vlastní rodiče nepoznají ani po hlase, tak nechoď žalovat na služebnu PČR.
  25.02.2007 21:51 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  25.02.2007 21:49 základák
 
Nikam nechodte chlapi a ženský.vždyt vy si nic navíc nezasloužíte.Já bych vám naopak ještě vzal.
  25.02.2007 21:52 adf
 
I Vám pomůžu, bude-li to potřeba, přísahal jsem i za cenu svého života, hezký večer polda Praha!!!
  25.02.2007 21:58 kobra
 
A nejradši přidal sobě, že? Jak si ubohý....
  25.02.2007 21:59 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na svý úchylný stránky. Teď se přejmenoval na zakladak a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  25.02.2007 22:02 tt
 
Souhlasím, naše policie nežije v realitě. Asi je ovládá Paroubek a jeho maťani.
  25.02.2007 22:22 c
 
ASI TO MYSLEL - BOHATÝM BRÁT A CHUDÝM DÁVAT, JE TO ASI ROBIN HOOD, ALE SPLETL SI STRÁNKY
  25.02.2007 21:20 Boy
 
Chlapi a ženský, teď jde o všechno. Kdo si to neuvědomuje, tak to nemá v hlavě srovnané. Žádné další, pokud to teď zpackáme, už nebude. Hrrrrrrrr na ně !!