Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.12.2006 16:03 Lona
 
Kolegové, tak jsem si přečetla zmíněný dotaz ze dne 2.2.2006, který považuji za tak výstižně, kultivovaně a přesně zformulovaný, že stojí za to si jej přečíst bez hledání a opakovaně. Proto vám ho sem překopíruji a pana Langera, teď, když je ministrem, se na totéž ptám i za sebe znovu.
"Vážený pane Langer
Dovolte mi laskavě příspěvek do diskusního fora a snad administrátoři přehlédnou, že se vymyká běžné délce, ale zkrátit jej při zachování vypovídací hodnoty nešlo. V něm kladu policejnímu prezidentovi, jeho prostřednictvím ministru vnitra a premiérovi, a konečně zejména Vám pane místopředsedo ODS, jakož i všem dalším politikům obecně tuto otázku:
Potřebujeme speciální služební zákon?
Ne, nebojte se, nehoruji pro zachování současného zákona z roku 1992, tak jako mnozí z těch, co si nevidí na špičku nosu s tichým a nečestným spoléháním, že až na ně přijde řada, až budou mít věk na odchod do výslužby, tak nějaký nový zákon, který je zvýhodní, určitě bude. Jen chci připomenout genezi zákona č. 361/2003 Sb. do současné zmrzačené podoby, která je výsměchem poctivým policistům, hasičům, celníkům a ostatním příslušníkům bezpečnostních (ozbrojených) sborů vyjma ARMÁDY ČR. Proč velká písmena u armády? Protože v jejím případě v Parlamentu zcela nepovšimnut veřejností již v roce 1999 vzniknul zákon o vojácích z povolání č. 221/1999 Sb., který vojáky z povolání, včetně těch, kteří za doby jeho účinnosti odešli do výslužby, zabezpečil způsobem, o kterým se ostatním ozbrojeným (bezpečnostním) složkám dosud jen zdá. Jen pro osvěžení: ministerstvo obrany je povinno zajišťovat pro vojáky zdravotní péči, zřizovat, udržovat a zlepšovat sociální zařízení, pečovat o vzhled a úpravu míst, ve kterých vojáci vykonávají službu, vytvářet příznivé podmínky pro stravování vojáků, zajišťovat vojákům ubytování, vytvářet podmínky pro soustavné vzdělávání a prohlubování kvalifikace, zabezpečovat rekvalifikaci vojákům a vytvářet podmínky pro uspokojování kulturních, rekreačních a tělovýchovných potřeb a zájmové činnosti vojáků. Kromě platu má voják z povolání nárok na bezplatné ubytování ve služebním bytě, jinak pobírá příspěvek na bydlení v rozpětí 1,4 – 1,7 násobku minimální mzdy, tj ve výši větší než 11 - 13 tisíc korun měsíčně (jsou-li vojáky manželé, každému z nich). Vojákovi může být poskytnuta jednorázová nenávratná peněžitá výpomoc ve výši až 20 násobku minimální mzdy. Vojákovi může být poskytnut náborový příspěvek od 30 do 130 tisíc korun. Při nepřetržité službě v trvání nejméně 24 hodin má voják nárok na bezplatné stravování nebo náhradu za ně. Při splnění stanovených požadavků má voják nárok na další náhrady. Při skončení služebního poměru náleží vojákovi odchodné ve výši od 4 násobku průměrného platu po patnácti letech až po 6 násobek po dvaceti letech. Místo toho si voják může zvolit odbytné ve výši od 2 násobku průměrného platu po dvou letech služby až po 18 násobek po dvacetišesti letech služby. Výsluhový příspěvek (renta) náleží ve výši od 5 % po patnácti letech služby, 36 % po dvacet letech až do 55 % po třiceti letech služby. Samozřejmě se vyplácí i starobním důchodcům ve výši rozdílu mezi příspěvkem a důchodem.
A pro pořádek: zákon byl schválen 14 září 1999 a účinný byl již od 1. prosince téhož roku!!!!
Pokud jde o bezpečnostní sbory, souběžně s přípravou zákona o vojácích z povolání (tehdy ještě existovala i základní a náhradní vojenská služba) i po jeho přijetí vznikaly nejdříve návrh věcného záměru a posléze věcný záměr zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Podle něj měli být příslušníci bezpečnostních sborů v mzdové a sociální oblasti oproti vojákům ještě zvýhodněni. Měsíční služební příjem měl sestávat z platového tarifu - deset platových tříd v rozpětí 20 – 60.000,- Kč, z příplatku za státní službu 3 – 9.000,- Kč, z funkčního příplatku 3 – 10.000,- Kč, a z příplatku za službu konanou nad základní dobu služby v týdnu zhruba ve stejném rozsahu jako dosud. Odměna za služební pohotovost měla být rovněž zachována v dosavadní podobě a výši. Při skončení služebního poměru mělo být vypláceno odchodné ve výši až 8 násobku měsíčního služebního příjmu, a výsluhový příspěvek až do výše 60 % měsíčního služebního příjmu. V sociální oblasti měli být příslušníci na obdobné úrovni jako vojáci. Zkuste počítat! Příslušníkům bezpečnostního sboru byly slibovány vskutku velkorysé perspektivy. Uvedený věcný záměr dostal podobu paragrafového znění včetně důvodové zprávy prvně v roce 2001, a byť šlo o podobu již okleštěnou, stále dostatečně lukrativní. Dovolím si několik příkladů:
Složky služebního příjmu § 112 – základní tarif v páté třídě šestém stupni 1,1 násobek průměrného příjmu fyzických osob v nepodnikatelské sféře za předminulý rok, příplatek za službu 50 % základního tarifu u celorepublikových složek, 40 % u ostatních, příplatek za vedení stejný jako dosud, příplatek za službu v zahraničí, služební příjem za službu přesčas zhruba stejný jako dosud, příplatek za službu v noci 20 %, příplatek za službu ve svátek, zvláštní příplatek jako dosud, další služební příjem ve výši dvou plných platů za rok, osobní příplatek nebo mimořádný tarif do 20 % základního tarifu, a odměna jako nyní podle vládního nařízení č. 330/2003 Sb. Za služební pohotovost měla být přiznávána odměna jako dosud.
Pokud jde o výsluhové nároky, odchodné - § 160 – mělo činit až osminásobek měsíčního služebního příjmu, výsluhový příspěvek - § 161, 162 - měl činit až 55 % měsíčního služebního příjmu.
Podobně vypadala další alternativa paragrafového návrhu s důvodovou zprávou z roku 2002, kde však měsíční služební příjem měl spočívat v základním tarifu pevně určeném podle služební hodnosti od asistenta III. třídy – 15.000,- Kč po vrchního státního radu – 50.000,- Kč, základní tarif měl být ročně valorizován procentem růstu platů v nepodnikatelské sféře, z příplatku za službu, který měl činit 10 % základního tarifu po pěti letech služby, za každý další rok služby se měl zvyšovat o 2 % základního tarifu, z příplatku za vedení, který měl činit od 1 – 2.000,- Kč u 4. řídící úrovně až po 7 – 12.000,- Kč u první řídící úrovně. Příplatek za službu v zahraničí měl činit 700 – 3.000,- USD měsíčně. Zvláštní příplatek měl být určen policistům s vyšším stupněm požadovaného vzdělání a měl činit 3.000,- Kč měsíčně. Příplatek za službu přesčas měl činit 25 %, příplatek za službu v noci a za službu ve svátek měl činit 10 %. Součástí služebního příjmu měly být dva další měsíční platy. Mezi srážkami z příjmu nebylo počítáno s nemocenským pojištěním. Odchodné bylo konstruováno shodně jako v návrhu z roku 2001, výše výsluhového příspěvku měla činit 60 % měsíčního služebního příjmu.
Porovnejte, prosím, co z těchto představ a návrhů v důsledku politické a mediální hysterie, prakticky nulovou snahu o prosazení ze strany resortu nevyjímaje, reálně zbylo ve znění přijatého zákona č 361/2003 Sb. Za zabezpečením vojáků už příslušníci bezpečnostních sborů výrazně zaostávali. A co po jeho novelizacích! Nejenže se na mzdové a sociální zabezpečení vojáků z povolání už díváme jako vrabci na pštrosa, ale při nekonečném projednávání v Parlamentu a přetřásání v mediích navíc musíme neustále snášet zjevné opovrhování ze strany politiků, veřejných představitelů a pisálků v podobě hanebného handrkování a trvalé dehonestace. V důsledku toho, včetně bezuzdného nafukování některých policejních pochybení, je dnes zejména policie fackovacím panákem na nejspodnější příčce společenské prestiže. Pro ilustraci: zkuste si představit, jak by dopadl občan, novinář nebo politik v Německu, pokud by namísto pojmenování „policista“ použil „policajt“, které je zcela příznačné pro vyjadřování našich občanů, mediálních manipulátorů a politiků. Přitom povinnosti, požadavky a odpovědnost oproti původním představám návrhů zákona nedoznaly zásadních změn, případně k horšímu, takže některé připomínají dobu před osvíceným císařem Josefem II, včetně roboty zadarmo. K tomu všemu se navíc ještě v poslední době přidávají návrhy na okleštění i nároků z dosavadního zákona o služebním poměru příslušníků PČR č. 186/1992 Sb. Tak se stalo, že z velkorysých slibů po pěti šesti letech zůstala ohryzaná kost, navíc uvázaná někde daleko vepředu, což ji však nebrání, aby jí nebyli příslušníci trvale otloukáni o hlavu. Divíte se stavu morálky a znechucení v policii?
A tak nakonec opět ona otázka: Vážený pane Langer, nevážení páni politici, kteří jste nejdříve přijetí služebního zákona oddalovali a postupně zhoršovali slibované náležitosti příslušníkům, kteří jste pak přece zákon přijali a v Poslanecké sněmovně dokonce přehlasovali senátní změny, abyste pak sami s kalhotami zřejmě znečištěnými zevnitř dále odložili jeho účinnost, přitom si jaksi mimochodem dost výrazně zvedli vlastní platy a požitky, a nedodrželi ani ten nový termín, kteří jste proto zřejmě ve stejných kalhotách znovu pokořili příslušníky bezpečnostních sborů tím, že jste dále očesali jejich už beztak nízké nároky a opět odložili účinnost zákona, přičemž si nemůžete nebýt vědomi, že jste jej přenesením do doby po volbách s netušeným výsledkem v roce 2006 fakticky poslali na onen svět!
Potřebujeme za těchto okolností speciální služební zákon, který je u vás trvale neprůchodný, anebo průchodný v podobě, která z příslušníků bezpečnostních sborů dělá vazaly a chudáky v nejednom případě rodin závislé na sociálních dávkách? Dejte nám stejný, jako vojákům z povolání. Hlavně rychle. Stačí jen jeho kosmetické úpravy. Nejsme vůči vojákům žádná druhá liga, nechceme dokonce oproti nim ani nic navíc, přestože naše činnost, byť neustále účelově napadaná a politicky zneužívaná, nespočívá v přípravě na možný budoucí vojenský boj, který, jak věříme, a to i naší zásluhou, snad nikdy nepřijde. My jsme v praktickém boji každodenně, aniž bychom se dožadovali opentlených parád a čepobití za účasti nejvyšších státních představitelů jako při přísaze nových profesionálních vojáků, jako při příležitosti odletu několika vrtulníků do Kosova apod., a to ani při příštích Měnových fondech, Shromážděních NATO, povodních, hrdinských činech příslušníků, kteří občas při plnění svých povinností pokládají za vás a za všechny spoluobčany své životy.
Nevidím, jaké byste mohli mít vy i ostatní společnost vůči povinnostem i nárokům z takového zákona pramenícím pro příslušníky bezpečnostních sborů oproti vojákům výhrady! Najde někdo z vás ten nepatrný zbytek jakéž taktéž odvahy prohlásit a prosadit. „Příslušníci bezpečnostních sborů nejsou o nic horší než vojáci z povolání a proto jim náleží alespoň stejné ohodnocení!“??"
  27.02.2007 08:43 poldík
 
Jenom aby to nedopodlo jako u kolegů na SLOVENSKU.
  27.02.2007 08:35 POZOR
 
JSOU TADY PROVOKATÉŘI !!!
  27.02.2007 08:38 CLUSOUE
 
Jo. je to jeden a ten samej, akorát pod jiným Nickem. Snaží se zhatit dnešní den !!!
  27.02.2007 08:38 Clusoe
 
a POZOR jeden z nich jsi ty buzno
  27.02.2007 08:39 CLUSOUE
 
No tak doslova jsem to nemyslel promiň
  27.02.2007 08:41 EsPe
 
Clousoe seš normál, nebo už ti taky hrabe?? Taky si počkej jak se to vyvrbí,no jak jsme se domlouvali.
  27.02.2007 08:19 Clusoe
 
Já dnes nikam nejdu.Nebudu si pálit prsty.Ať to udělají ti co chtějí jenom přidat a práci se pouze vyhýbají.
  27.02.2007 08:20 EsPe
 
Souhlas. Já taky nikde nepůjdu.To si ještě taky radši něco odsloužím a pad tradá,,,, Musel bych bejt šáhlej.Mám dobrej flek...
  27.02.2007 08:24 */*
 
Sorry, ale jseš chudák! Jestli jsi to ještě nepochopil, tak to není JEN o penězích. Jestli ti připadá odpracovat 150 hodin zdarma jako normální ... a to je jen jeden z MNOHA dopadů 361. Nejspíš sedíš jen někde v kanclu a v terénu jsi nikdy nebyl a nebudeš ... jinak by jsi takovej nesmysl nemohl nikdy napsat. Je mi tě líto ... na druhou stranu ... dobrá provokace :o) Ale tohle může napsat jen ....
  27.02.2007 08:28 Clusoe
 
*/* Von ten zákon teda není až tak špatný,A znovu tí říkám, že se nebudu pálit.Mně tě líto není, protože seš vůl a máš rohy,jako kráva
  27.02.2007 08:33 Roman K
 
Asi máte klici pravdu.Musíme se s tím zákonem smířit.Starší parťáci říkají, že už bylo i hůř.Tak počkám až to za nás ti zobáci vybojují,Určitě mi přidají víc než jim,mám 9 let
  27.02.2007 08:37 Rambo
 
Asi je to fakt.Smiřte s s tím už jednou.Společnost se rozhodla, že máte až až dost peněz.Tak už drže zobáky vy nefachčenky.Přijďte se vydělat mezi ná a pak otvírejte držky..
  27.02.2007 07:32 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  27.02.2007 00:17 I.L.
 
Vážený pane Výsměchu,mě ale vůbec nezajímají Vaše problémy,mi jsme šlechta a Vy poddaní,tak už se s tím smiřte.S přáním všeho dobrého Ivan Langer
Vážení kolegové toto je odpověď pana ministra ze dne 26.2. 2007 čas 17:56, kdopak najde v odpovědi gramatickou chybu? Každý ať si udělá obrázek sám. Nejen, že má pan ministr hokej v policii ČR, ale jak vidím tak i v češtině má hrubé nedostatky:)
  27.02.2007 07:35 tt
 
koho tím krmíš?
  27.02.2007 08:06 standa
 
jseš opravdu tak tupej, nebo jseš jenom policajt?
  27.02.2007 08:21 EsPs
 
Nic proti tomu.Dyť má v podstatě i pravdu.
  27.02.2007 08:24 Clusoe
 
V podstatě souhlasím s panem ministrem.Oni ho moc ti policejní elévy nezajímají.A má recht.
  27.02.2007 08:53 ---
 
Člověče, asi Ti uniklo, že do téhle rubriky ("Diskuse") Langer nezasahuje, navíc byl tou dobou již na Slovači, takže pokud Ti to nedošlo, nejednalo se o Langerovu odpověď, nýbrž o něčí pokus o nadsázku, či částečně reálné zhodnocení současného stavu. Autor má skutečně problém s pravopisem, ale na MUDr. Mgr. I.L. bych to neházel. Lidí s takovými mezerami v gramatice je mezi námi (a nejen u policie) bohužel dost a dost.
  26.02.2007 22:49 karel <karel@seznam.cz>
 
Jsi ten největší kokot kterýho tam mohli nastrčit.
Nemáš o tom ani páru !!!
  26.02.2007 22:52 jirka <jir.vde@centrum.cz>
 
Ano Karle, máš naprostou pravdu. Je to kokot
  26.02.2007 22:38 modroočka
 
Také jsem z civilního sektoru, několikrát mě policie pomohla, nemám důvod proč tedy těmto lidem nevěřit, stojím za vámi a přeji mnoho sil v tomto boji z větrnými mlýny ....
  26.02.2007 22:39 najk
 
děkujem,to povzbudí
  26.02.2007 21:03 Policajti z okresu Vyškov
 
My, co se nemůžem zúčastnit zítřejší akce, chceme požádat, aby se naše podpora přečetla veřejně na zítřejší demonstraci. Ať již se nemůžem účastnit z tzv. služebních povinností? či z toho, že máme v kalhotách z vedení PČR, v tichém ušlapané koutu své duše podporujem všechny, kteří v sobě našli tu odvahu aby veřejně vystoupili a nebo se jim to poštěstilo se této akce zúčastnit. Ti z našich okresních kolegů, kteří jedou, budou toto prohlášení tlumočit i osobně.
Bude jich dost! My, řadoví policisté máme denně možnost sledovat ze všech sdělovacích prostředků jak nám do očí lžou naši politici, náměstci a další vedení. Je velká škoda, že prostý občan - volič, toto nemá možnost srovnat v přímém přenosu jako my.
PLNÁ PODPORA INICIATIVĚ! PLNÁ PODPORA MANIFESTU! PRYČ S NESMYSLNÝM ZÁKONEM 361/2003! PRYČ SE LHÁŘI! CHCEME SVOJI DUSTOJNOST! CHCEME DOBŘE SLOUŽIT PRO LIDI, VE SVÁTKY,V NOCI,V SOBOTY A NEDĚLE, ALE AŤ NÁM ZA TO SPRAVEDLIVĚ ZAPLATÍ! ŽÁDNÉ LANGEROVSKÉ PŘESČASY! ON TAKÉ NEPRACUJE ZADARMO!
  26.02.2007 21:46 Jezinka
 
Nepodceňujte myslícího, slušného, řadového občana. Ten co má zájem si informace zabezpečí. Já patřím mezi ně a fandím vám. Máte pravdu a bijte se o ni. Vždyť oni se bojí
postavit se vám z očí do očí. Raději jedou na Slovensko.
  26.02.2007 21:58 kobra
 
Chtěl jsem odjezd od budovy OŘ, ale málem mě ukamenovali!! Proč, PROČ??? :-))
  26.02.2007 22:38 modroočka
 
Také jsem z civilního sektoru, několikrát mě policie pomohla, nemám důvod proč tedy těmto lidem nevěřit, stojím za vámi a přeji mnoho sil v tomto boji z větrnými mlýny ....
  27.02.2007 00:24 pro Jezinku
 
Nepodceňuj vedení resortu. Třeba chtějí vylepšit náš zákon podle slovenského, o kterém se tvrdí, že je daleko lepší. Proto ta cesta.
  26.02.2007 20:19 Polda 33
 
Tak od března máme oficiálně ty hodiny zadarmo naplánované v šichtách, kdy z 8 hodinové směny je 12 hodinová směna. V průměru to u každého dělá 26 hodin navíc měsíčně. Doufám, že odbory se konečně vzbudí, kdy je sice pravdou, že na toto při vzniku zákona upozorňovali, ale to je málo. Žádné čekání na zhodnocení věci naším Ústavním soudem, ale zažalovat ČR u Mezinárodního soudu pro porušování lidských práv. 150 hodin zadarmo je zlegalizované nevolnictví a trest obecně prospěšných prací v jedné osobě.
  26.02.2007 19:40 pro nespokojeného
 
To s tím cesťákem se mi nějak nezdá. Vždyť náš ředitel v Jindřichově Hradci dojíždí z Pelhřimova každý den služebním autem. Už asi 10 let. To je divné, že by pro něho platila jiná pravidla? To ti kolegové na dojíždění do Prahy nedostali služební vozidla?
  26.02.2007 20:45 mlčím a na moje slova dojde
 
Ještě stále pan Vratišovský ??
  26.02.2007 20:46 MOTIVACE NA NULE
 
Pan ředitel dojíždí opravdu velice dlouho a vypadá to, že i velitel vnější služby začíná plně využívat vozidlo.
  26.02.2007 21:20 kobra
 
Chlapi, Přejte a bude vám taky přáno a nebojte se, na každého jednou dojde. My musíme hlavně zítra VYHRÁT!!! Tady, u Křižíka, to možná zítra všechno začne znovu. A snad i ti kluci dostanou zpátky to, co jim poprávu náleží!
  26.02.2007 23:45 ja13
 
Pan Novák, ředitel OŘ na Vysočině taky dojíždí několikráte týdně, již asi 7mým rokem ze Žďáru do Třebíčeslužebním autéčkem....
  27.02.2007 05:25 jarda
 
Doporučuji prostudovat ustanovení § 135/2 zák. č. 361/2003 Sb. Pak pochopíš, proč jsou kecy na tomto DF pouze řečmi starého zbrojnoše.
  27.02.2007 06:09 pro trefenou husu
 
Krizový štáb maximálně jednou za rok, pohotovost řešena vždy po telefonu, přesčasy - maximálně tak se svou hlavní sekretářkou. A myslím, že tu máme ještě zákon o dani z příjmu - v souvislosti s používáním firemních vozidel pro soukromé účely. To je peněz za ty roky.
  27.02.2007 07:44 ja
 
pro jardu
..kdybys pořádně četl, tak bys věděl, že se hovoří o cca. 10-ti letech. No a kontrolní otázka - kolik let platí 361 ? Pochopil ? Jestli ne, udeř hlavou do zdi a zkus to znovu...
  27.02.2007 18:52 karel
 
Doporučuji ti přihlásit se do výběrového řízení na funkci okresního ředitele a budeš mít možnost dojíždět do zaměstnání
rovněž.