Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  27.02.2007 09:50 Vážení
 
Stále se tu vyskytujou lidi, co nemají ani trochu inteligence a když už chceš něco psát, piš slušně a spisovně, nebo si národ bude myslet, že jsi poloviční negramot
  27.02.2007 10:15 O. Hejduk
 
Suhlas, ale já vím, že se tady presentují i osoby trestané, plné nenávisti k policii. Nebo lidé , kteří museli policii za maléry opustit a jenom se snaží dělat to co jim je vlastní tj-policii škodit a znechutit každého, kdo to tady přečte. Já konkrétně vím, že sem psal a jistě i píše trapné věci i stáťák, který byl vyhozený již před dávným časem a nemůže to do dnešního dne rozdýchat, především tedy rentu , ta ho opravdu štve ! Při tom se tady pod různými přezdívkami prezentuje jako policista !
  27.02.2007 10:55 O. Hejduk
 
No,ale já na demnstraci nepůjdu.Mám rodinu,takže pochopte.
  27.02.2007 11:05 tt
 
O. Hejduk
Nechápu, proč nejdeš?

" Žijete přece v demokratickém a právním státě se zaručenou svobodou projevu"!!! Tak čeho se vlastně bojíte"?

Je 18 let po pádu totality
  27.02.2007 11:07 O. Hejduk
 
Protože mám strach a nejsem jediný.Je to tady horší jako za totáče, a ty snad půjdeš? Ostatně za co přidat?
  28.02.2007 08:06 O.Hejduk
 
Ty prase pokurvený . Píšeš blbosti a podepisuješ se O.Hejduk. Neber si moje jméno do huby ty kreténe. Pro tt ty dva spodní příspěvky nejsou moje !!!!!!! Příspěvek který začíná "Souhlas, ale já vím, že ........ "Je můj . Ty ostatní dole ne. Toho blba , který si vzal moje jméno do huby bych rád potkal a rozdupal bych mu držku, že by nemohl roky promluvit - zasran zasranej !
  27.02.2007 09:48 Pavel Stach
 
Ráno jsem se díval na pár diskusí na sl. počítači , kam podobný druh pitomcu, kteří se zde presentují nemůže a tam je to jednoznačné. Demonstraci podporují ! Jsou tam různé názory k dopisu, který po služebnách koluje. Ale každý tam najde body se kterými musí, pokud není úplně praštěný souhlasit ! Na ty hlupáky tady nemá cenu reagovat . To nejsou policisté ! Kašlete na ně a nereagujte !
  27.02.2007 09:51 llll
 
můžeš mi tu stránku prozradit prosím, tady to vážně cenu nemá
  27.02.2007 09:54 P.S
 
Diskusy s vedením má skoro každý okres a kraj , najdi si to na jejich stránkách !
  27.02.2007 09:57 lll
 
Díky, ty názory tady, to nemá smysl.
  27.02.2007 10:12 Oddělení pod Brněnskou správou
 
U nás je vedení zásadně proti nám. Zde je diskuse nemožná. Kdo se ozve , tak je černá ovce. Dnes nám bylo vyhrožováno a udělali z nás debily , že jsme hlupí a že ničemu nerozumíme. Přednost před vším má " KARIÉRNÍ ŘÁD" a kdo je na ulici je HŇUP a nemá na to aby šel výš.Raději ani přesně neuvedu odkud jsme , ale je to nedaleko Brna. Mějte se.
  27.02.2007 09:43 Vážení
 
Pro EsPs: co to kecáš a to je přesně příklad o tom, co jsem říkala, tohle nemá u Policie co dělat. Mluvím tu obecně, jak to vidím a kontrétně osoba EsPs....no nic potrefená husa se vždycky ozve a má nahrabáno pod poštářem.
  27.02.2007 09:46 Clusou
 
Von ten EsPe má recht. Starej se vo plotnu káčo jedna.Ničemu nerozumíš a plašíší tady zbytečně.Takové jako ty nepotřebujeme!
  27.02.2007 09:39 Láďa Zelenka
 
Nenechte se od demonstrace odradit . Tady na těch stránkách jsou proti demostraci jenom lezprdelové s modrou průkazkou ODS a pomatenci tohoto druhu ! Těm to jejich sekretariát zakázal !
  27.02.2007 09:44 Polda z Jihlavy
 
Kolego z které kanceláře se budeš na tu demnstraci dívat ty?! Já nejsem v žádný strtaně a na demonstraci nejdu,kyž nám budou teď zvedat platy.Tak proč?
  27.02.2007 09:47 polda for polda z Jihlavy
 
no samozřejmě proč, že? když nám teď budou zvedat platy! Je vidět že si buď nic nepochopil, nebo to děláš schválně. Přečetl jsi text petice? jenom o penězích to není, tak nemel kraviny
  27.02.2007 09:51 Láďa Zelenka
 
Tak nám řekni koho si volil ? A popravdě !
  27.02.2007 09:34 Vážení
 
Vážení, jsem sice žena, ale manžela mám také policistu, den co den doma oprávněně poslouchám, jak policie se žene do ukrutnýho průseru, že nic nefunguje tak jak má, vyšší a lidi v kanclu mají nahrabáno, ať už z kurupce, či z peněz, které sebrali Vám slušným lidem, kteří makají od rána do večera, soboty, neděle, svátky. Ať si laskavě všichni uvědomí, zejména ti, kteří tu píšou naprostý nesmysly, že bez Policie tahle republika fungovat nikdy nebude a pokud odejdou slušní lidé , kdo u té policie zůstane...tak akorát podplacení lidé apod....no tak to vážení bude policie vypadat, to si asi potom budu jezdit po silnicích kilo a budu mít v peněžence 5000 pro případ, že mě policie zastaví???Nebo jak tohle hodlá pokračovat. Kluci nenechte se zastrašit a ukažte jim, že republika musí být chráněná a zabezpečná Policii, BEZ VÁS TO PŘECE NEJDE!!!Jak už jsem psala na začátku jsem žena, ale tohle mě osobně by se také nelíbilo (jednání, chování a ta odměna za vykonanou práci???Fůj) a plně Vás podpořím také!
  27.02.2007 09:39 EsPs
 
Huso co to kvákáš.Manžílek někde sedí a bere pěkný prachy. Jdi do pr..le A nebuzeruj.
  27.02.2007 09:32 Bééééééé !
 
Ovce na stříhání, Béééééé Ovce na stříhání bééééééé, Ovce na stříhání bééééééé ! Je libo někoho kopnout do prdele . Český policajt je připraven prdel nastavit a ještě přidá poděkování !
  27.02.2007 09:29 Ostravak
 
Proč nechodíte vy sloužit do Ostravy? Vy jedni púolicejní elévy.Makat my a peníze vy! Co vy nato?
  27.02.2007 09:26 Alois Náhlovský
 
Hoši tak pak napište jak to vše dopadlo.Mě skolila skřipka.Takže nějak nemůžu ven.Mám marodku.Hlavně kolik nám to všem hodí.
  27.02.2007 09:28 Petr Vorvaň
 
Tak tak je to! Si tam běž ty chytrej.
  28.02.2007 16:38 Nespokojený Policista
 
Autor původního příspěvku není osoba s aliasem Alois Náhlovský. Je to jen někdo, kdo se snažil dezinformovat čtenáře tohoto fóra, že sám člen Iniciativy nebude přítomen na Manifestu 361 z důvodu nemoci. Je to ověřeno, protože pravý alias Alois Náhlovský byl přítomen na Manifestu 361 jako organizátor a o příspěvku do tohoto fóra ze dne 27.02.2007 09:26 byl informován!!! Vám, který jste ten dezinformační příspěvěk zde vložil, se nepodařilo nikoho přesvědčit. Bylo to vidět na velké účasti více jak 2000 kolegů. Styďte se!!!
  27.02.2007 09:15 Polda z Plzně
 
Je na tom něco pravdy? My se budem za Vás prát a vy v Praze se máte blaze! Jak to, že máte víc peněz? Demonstraci za Vás uděláme my a prachy dostanete vy ?
  27.02.2007 09:22 Brno
 
V podstatě je to tak.Praha má vždy nejvíc a sloužit Vám tam chodíme my.Tak si běžte alespoň manifestovat!
  27.02.2007 09:27 Kramerius 136
 
Kdyby si se koukal na TV dnes ráno - mohl si vidět, že ten kdo za policisty mluvil je kluk z PMJ - Praha ! Navrhuji tedy podle TVÉHO klíče, aby manifestace byla zaměřená na zvýšení preferencí na útvary, kde nemají lidi, tedy Prahu. Tam kde jich je dost bych ubral ! Dobrý ne, tak to chceš ?
  27.02.2007 09:31 Polda z Kolína
 
Kdybys měl výce služebních výsledkůl místo těch hloupejch keců.Už se kroutíš co?
  15.03.2007 11:21 Řehy
 
tak to asi nebude pracuji na místním v Praze s novým zákonem mě zařadili do 3 t. tř. věř tomu, že opravdu nemám víc než ty a to navíc dojíždím z Mostu. Cesťáky mi neplatí ubytovnu taky ne. Tak nebuď chytrej
  27.02.2007 09:10 Standa Lehovec, Č.B
 
Ach, Bože , tady jsou někteří trapáci. To je obraz naší připosraný policie, někdo zadupe a polovina se zesere a zahrabe do hnoje ! Takové raději od policie vyrazit , HRDINY ? Zaleze i když na něj někdo namíří bouchačku a nechá parťáka v průseru samotného? Já bych vyhazoval právě ty, co se neumí levotám vzepřít ! Ti co nepůjdou , ty bych vyhazoval, ti jsou na hovno ! Krysa je statečnější ! Doma pak může ženě a dětem říci, byl jsem zesranej a bál jsem se tam jít! Policista nejsem, ale jdu vás podpořit hoší , když vás nepodpoří ani vlastní kolegové !
  27.02.2007 09:13 Polda 33
 
Nebuď až tak moc chytrj.Sedíš někde v kanclu a díváš jak my šlapem co? Běž si sám demonstrovat vole.
  27.02.2007 09:21 Standa Lehovec,ČB
 
Kdyby sis přečetl dobře co jsem napsal , tak policajt nejsem . A pokud opravdu šlapeš tak jak od synovce vím , a jak jsem si přečetl - právě ti co šlapou jsou finánčně biti. Proto má takový dojem, že ten co čumí z okna a je buď připostranej a nebo dobře přeplacenej jsi TY !
  27.02.2007 09:24 Polda 33
 
Standa Lehovec,ČB běž někam k šípku.To se ti kváká co?