Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  27.02.2007 18:29 zoufalec
 
Nemohl jsem se zůčastnit jako tisíce dalších co měli buď službu a nebo jsou mnoho kilometrů od místa "manifestu" a proto bych chtěl požádat organizátory, zda-li by nezvážili podpisovou akci v elektronické podobě a nebo aspoň neuvedli kam bych mohl poslal "petici" našeho oddělení, kde by byli podepsaní kolegové s podporou "manifestu" !!!!
  27.02.2007 18:33 112
 
Sleduj budoucí prohlášení odborů, podpisová akce bude probíhat ještě nějaký čas a na všech útvarech, ke stažení by měla být na policista.cz
  27.02.2007 18:35 zoufalce to 112
 
Super ... to bych byl moc rád ... hned bych to sepsal a nechal od kolegů s datem narození a služebním číslem podepsat a poslal !!!
  27.02.2007 21:27 boy
 
Žádné rodné číslo, datum narození či OEČ nepotřebuješ. Stačí jméno a příjmení, adresa a podpis.
  27.02.2007 18:26 Jezinka
 
Kluci a holky, byli jste skvělí. Ale souhlasím se soptíkem, že
si to budete muset několikrát zopáknout než ti nahoře pochopí, že to myslíte vážně a občanům dojde, že je něco shnilého ve státě.
  27.02.2007 18:36 odcházející
 
Ti seladoni a vyžírkové nic nepochopí, protože je problémy řadových policistů moc nezajímají.
  27.02.2007 18:51 mirek
 
Bude je to zajímat až ve chvíli, kdy se pod nimi skutečně začne třást zem. Dnes nepřišli, mají obavy a strach z osobní konfrontace, strach z odborů a z nás všech, kteří jsme na ně čekali v Holešovicích. Ani se jim nedivím, že se o svoji kariéru bojí.
  27.02.2007 18:22 býv. kolega por Marek Ladislav. <Ivan.Langer@mvcr.cz>
 
Měl jsem možnost při mé osobní kontrole jako občana v Jirkově mluvit s dvěma policisty, jeden 8 let, druhý 7 let v přímém výkonu, tento mne uvedl, že má 100 dní přes překlenovací období. O demonstraci věděli, když se nic nezmění, tak odejde. Jinak na otázku, kolik slouží policistů v Jirkově, v Chomutově, počet stejný, celoplošně v republice., stejně i v České Lípě. Problémy, co uvedli, celoplošně v republice stejné, 10 plukovníků kouká z okna, jeden strážmistr pracuje, paskvil celoplošně v republice poškodil řadové policisty, stejná nálada v Jirkově, tak v České Lípě. Jestli nedojde k nápravě, tak ulice osiří, nepotkáme policistu v uniformě, jinakbude ale slyšet bouchání šampáňa v těch budovách, OŘP., KŘP, PP,MV, toto mne 24 let vadilo, nevýkonný drahý aparát, toto vadí i obyčejným občanům, děkuji za demostraci, v případě negativní reakce, další, další a další, demonstraci, skláním poklonu p. Plechatému + všem, co se podíleli na demonstraci, jak na místě, tak jinými projevy, držme spolu, jiná cesta není proti těm arogantním lidem, mocipánům ve vládě, v parlamentu, jsme občané tohoto státu, máme též po poctivě vykonané práci mít jistotu, tedy žít důstojně, s pozdravem bývalý kolega por Marek Ladislav z České Lípy.
  27.02.2007 18:16 soptík
 
Taky jsem se zůčastnil a byla to nádhera.Ale pořád si myslím že tento jeden manifest nic nevyřeší.Myslím že bude muset být více manifestů a protestů než to těmto nabubřencům dojde.Jsem opravdu zvědavý na vyjádření ať už Langra nebo Sa(o)livara nebo Husáka.Zatím pořád jsem pesimista.
  27.02.2007 18:29 112
 
Já také jsem pesimista a je mi jasné, že budeme muset přijít znovu, abychom s nimi pohnuli a pravděpodobně ne pouze jednou. Jde o to jak dlouho vydržíme. Akce byla super a přijdeme znovu tak, jak jsme se domluvili. Kluci díky, že jste přišli.
  27.02.2007 18:31 zoufalce
 
Nemohl jsem se zůčastnit jako tisíce dalších co měli buď službu a nebo jsou mnoho kilometrů od místa "manifestu" a proto bych chtěl požádat organizátory, zda-li by nezvážili podpisovou akci v elektronické podobě a nebo aspoň neuvedli kam bych mohl poslal "petici" našeho oddělení, kde by byli podepsaní kolegové s podporou "manifestu" !!!!
  27.02.2007 21:24 boy
 
Jsem jeden z těch, kteří se zúčastnili a nelituji. Konečně jsme těm nahoře ukázali, že nás není jen hrstka. Langer a Husák utekli na Slovensko ( doufám, že se jeli poučit, jak má vypadat skutečně zákon a příslušnících bezpečnostních sborů). Skutečnost je taková, že dostali strach. A šašek Salivarů nepřišel vůbec a i když byl pozván, tvrdí, že ho nikdo nepozval. ( pro Ty co nevědí o koho jde, to je ten co tvrdí, že 1050 odcházejících policistů, od 1.1.2007 do současné doby, je pouze normální fluktuace). Co se týká petice, podepisovala se přímo na manifestu, dále po dobu 1 měsíce bude k dispozici u předsedů okresních organizací NOSP a v dohledné době ji bude možné stáhnout ze stránek www.policista.cz.
  27.02.2007 18:01 Polis 1
 
LANGER - OD KORYTA!!! , LANGER - OD KORYTA!!! LANGER - OD KORYTA!!! , LANGER - OD KORYTA!!!
důvod?: TOTÁLNÍ NESCHOPNOST, AROGANCE a hlavně :způsobení totálního rozkladu a znechucení policie!!
  27.02.2007 17:16 býv. kolega por Marek <Ivan.Langer@mvcr.cz>
 
Každý soudný ministr a policejní president jde na demonstraci, k dialogu. Řadoví policisté ho nezajímají, jejich podmínky pro práci, soc. jistoty, nemá zájem o dialog s řadovými policisty, toto je z jeho strany sprosté, je vidět, že kašle na poctivé policisty, hasiče, bachaře a další. Děkuji bývl kolegové, v případě, že mocipáni pořád nechápou, další demonstraci, ještě masovější, jiná cesta není, nenecháme se okrádat, držme spolu, býv. kolega por Marek Ladislav z České Lípy.
  27.02.2007 17:52 OOP
 
Děkujeme Marku.
  27.02.2007 18:39 propastné rozdíly
 
Koncem roku je situace začne zajímat, až jim položí služebáky na stůj další ticíce policistů !
  27.02.2007 16:52 OOP
 
Já jsem u policie 15 let, poslední měsíce jsem byl vším silně znechucen, ale po dnešku se mi znovu vrátila naděje, že si úctu vybojujeme a že se vše musí zlepšit. Všem na Manifestu 361 děkuji. Pokračujme, nepolevujme - zvítězíme!! AAAHOOJ !!
  27.02.2007 16:52 Peťka
 
Byli jste perfektní v těch basebolkách a ve vestách a no prostě dokonalý!!! Děkujeme!!! Mám chřipajznu, ale sledovala jsem zprávy, aby mi nic neuteklo!!!
  27.02.2007 18:42 ..
 
ale i v záznamech v práci pozor na í x ý byli jste mladí tedy dokonalí
  27.02.2007 16:44 jirka
 
Je to supééééééééééééér. Mám velkou radost po 12. letech u sboru. Hurááááááááááááá. Díky všem , hlavně : Pitbulovi
  27.02.2007 18:42 lavina protestů
 
Jako manželka kolegy z ulice držím palce!
  27.02.2007 16:43 Pol3
 
AŤ ŽIJE PITBUL!!!! , AŤ ŽIJE PITBUL!!! , AŤ ŽIJE PITBUL!!!