Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  27.02.2007 22:10 POZOR
 
Sděluji Vám, že v příspěvcích ze dne 27.2.2007 a to již dosti zpětně - od rána byly zneužity zkratky příspěvkářů kolegů EsPe a POLDA 33. Jednalo se o provokatéra - ry. Oba tito policisté nejsou autory vyjádřených názorů a jednalo se z části o názory nepodporující manifest či oprávněné požadavky k nastolení stavu dobře fungující materiálně, sociálně a jinak zabezpečené Policii ČR.

Policisté se zkratkou EsPe nebo Polda 33 uvádějí nekonfliktní, nevulgární příspěvky v duchu pravdivého stavu u Policie ČR, tedy příspěvky blízké většině názorů zde uváděných. Jiné názory nejsou totožné s těmito policisty.
  27.02.2007 21:43 Dragon
 
čtu po sobě předchozí příspěvky, omlouvám se tímto za překlepy a pravopisné chyby, polepším se :-))
  27.02.2007 21:42 Dragon
 
u Křižíkovy fontány ani pan Bublan v podstatě neodpověděl na vznesené dotazy. Nakonec jen přítomným oznámil, že někde jsou asi chyby, ale třeba se 150ti hodinama grátis se dá něco dělat. A proto se ptám, nebylo by lepší myslet již při schvalování zákona na jeho dopady, na to, zda neodporuje jiným zákonům? Na co se čeká? Co to udělá? Neměli by být v čele státu odborníci? Neměli by mít své poradce?
  27.02.2007 21:52 zoufalec
 
Oni poradce mají, ale z PP a OŘ ... 361 je dělaná pro "kancelářské
  27.02.2007 21:55 ll
 
Přesně tak, prý nás přepláceli a jsme snadno nahraditelní.
  27.02.2007 22:07 Patriot
 
Znám to jsme tu dobrovolně a jestli se nám něco nelíbí můžeme jít!
  27.02.2007 21:37 Dragon
 
Vážený pane ministře, odjakživa jsem volič pravice, ale o vás nemůžu říct nic jiného než to, že pro mě nejste ničím jiným než lhářem. V médiích popíráte skutečnost, že byste byl pozván na Manifest 361. Vidíte si na špičku nosu? To je od Vás nehorázná lež, na toto setkání u Křižíkovy fontány jste pozván byl.
Děkuji všem kolegům od bezpečnostních sborů i ostatním lidem, kteří se zůčastnili, vážím si lidí, kteří bojují za svá práva. Vy, pane ministře, jen lžete veřejnosti. Jestli Vám skutečně záleží na lidech z Vašeho resortu, dokažte to, jednejte. V jiném případě odstupte.
  28.02.2007 07:46 ja
 
co se divíš, pravice v u nás představovaná současnou vládnoucí nejsilnější stranou tu byla je a bude od lhaní,modří se nezmění stejně jako rudí
  27.02.2007 21:35 zoufalec
 
Bublan byl jeden z těch, kteří prosadili 361 !!! Nezapomeň - jde mu jen o zviditelnění
  27.02.2007 21:25 PROTESTY
 
Kolegové děkuji všem, kteří jste přijeli. Příště vás rádi nahradíme a budeme bojovat za lepší ohodnocení práce u této ozbrojené složky. Děkujeme panu exministru Bublanovi a odborům za účast.
  27.02.2007 21:36 zoufalec
 
Bublan byl jeden z těch, kteří prosadili 361 !!! Nezapomeň - jde mu jen o zviditelnění
  27.02.2007 21:04 policista z vyškova 2
 
HOŠI DĚKUJEM
  27.02.2007 21:03 četník
 
Jsem skeptik. Ryba smrdí od hlavy. Doufám že dnešní čin bude míst alespoň takovou sílu, aby to trošku provětral.
Kdyby tam poslali alespoň nějakýho obyčejnýho vařiče kafé, tak by si člověk aspoň myslel, že má vrchnost zájem. Dle mého názoru ale těm nahoře na obyčejných lidech, kteří nasazujou krky nezáleží. Nějak bylo nějak bude. Podle mě má celé vedení policie rozroušenou sklerózu. Nebo že by se třásli o funkce.
  27.02.2007 21:28 bez hodnosti
 
Vedení policie v čele s panem Langerem, Husákem a Salivarem tento rezort žene do záhuby a totální zkázy. Zapomněli ocenit práci lidí dole, kterým dali jen BIČ.
  27.02.2007 20:58 Policista z Ochranné služby
 
Dnes se mě zeptal senátor co se to děje, proč stávkujeme. Vše jsem mu vysvětlil, byl úplně mimo realitu. Řekl, že potřebujeme funkční policii. Také jsem mu řekl, že silně uvažuji o civilu. Strčili nás do čtvrtých tříd. Začíná to u nás kolabovat, hodně lidí odchází a nemá kdo sloužit.
  27.02.2007 21:01 Civilistka
 
Klídek! Oni si to senátoři a poslanci rozdělí do 150 hodin.
  27.02.2007 21:04 nejmenovaný
 
Ahoj kolego ty máš aspoň 4 TT ale u nás jsme ve 3 TT a ještě bez směnosti.To je fakt vejvar sloužit na oddělení za takové směšné peníze.U nás se to taky hroutí a pomalu všichni jdou buď do civilu nebo jinam.
  27.02.2007 20:56 protesty
 
Kluci byli jste super a pan Bublan taky.
  27.02.2007 21:01 zoufalec
 
Bublan byl jeden z těch, kteří prosadili 361 !!! Nezapomeň - jde mu jen o zviditelnění
  27.02.2007 21:11 -P-
 
zoufalče, máš ode mne bod - Bublan se choval, jako by s tím neměl nic společného, ale my jsme v minulých letech nebyli v izolaci a něco si přeci jenom pamatujeme...
  27.02.2007 21:16 Patapuf1 <Patapuf1@seznam.cz>
 
Pane kolego, pan Bublan tam přišel jen protože je v politické opozici, kdyby byl u vesla, je na Slovensku a vůbec nehovořil zasvěceně, taky jsem mu to dal k nelibosti pořadatelů najevo, Ale musel s tím počítat, vzhledem k tomu v jakém je postavení. Jo a je pravda, že nebýt hasičů, mohli jsme mi poldové demonstrovat na ruské kolo. Můj kolega na dotaz zda pojede se mnou(který odchází na rozdíl od něj) do civilu, mi řekl, že na to se.e. Oak se mě smskou zeptal jaký to bylo, mojí odpověď si dovedete jistě představit. Přestože odcházím do civilu, budu ještě dlouho duší polda(těch 18 let se prostě projeví) a rád vás zůstavší podpořím, aby byl zákon sladěn s právním pořádkem této republiky. Jo a pan Štěpánek z NOSu by se měl taky chatit za nos(svůj) jeho vystoupení byla ubohá.