Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  04.09.2009 05:56 sniper
 
Dobré ráno, tak jsem přišel z noční, dneska jsem spal jen pár hodin. Vzbudil nás nějakej kreten umouněnej, co jel okolo našeho auta na kole s konvičkou na řidítkách do Kolbenky, na šichtu. Se mu divím. Tak jsem mu to dal za litr, neměl odrazky na šlapkách, hajzl. Sloužíme vyššímu smyslu, když zrovna při noční nespíme.
  04.09.2009 07:40 Ha ha
 
ty jseš jetej. U tebe léčba nezabere, na to léky neexistují, ke zdi!!!
  04.09.2009 08:26 for Sniper
 
mezi policajtama je spousta blbců, ale takovej provokatér z C jako jsi ty, tak ten tam opravdu neexistuje...foukej si bebino
  04.09.2009 05:36 Morava
 
Na UBS opět cenzura - to je úroveň. Kdo nesouhlasí s UBS, nemá nárok na příspěvky. NOS je daleko před Vámi.
  05.09.2009 10:39 Jó Moravo,
 
až si vy založíte soukromý klub kominíků financovaný z vlastní kapsy, také se vám nebude líbit, že vám kdokoliv neomaleně kecá do problematiky, o níž "kulové" ví. Až to přesáhne meze únosnosti, také začnete mazat a vykašlete se na "úroveň".
  04.09.2009 05:29 Snipere
 
Běž si raději lehnout, ať jsi odpočatý.
  03.09.2009 18:17 rentiér <Ladislav.marek@volny.cz>
 
Pro pani L E N K U . Policistům, hasičům, bachařům, justičce, BIS se přidalo až po 4 letech. Takže reálné platy šly dolů.Přidalo se policistům pár stovek korum. Co se přidalo ,dle nového zákona č. 361/2003 Sb, neplatí se žádné příplatky, soboty, neděle, noční, přesčasy,cc 10 svátků se musí nasloužit, je to jako každý den . Když se slouží, též za dara. To nepočítám nařízených 150 hodin dle zákona, když je nějaká kalamita, nápad trestné činnosti. Těch hodin je samořejmě více. Byl jsem s kolegy několik měsíců mimo domov, na třech povodních. Viděl jsem mnoho neštěstí.Bral jsem to jako práci policisty. Doma jsem měl rodinu, ale nedalo se nic dělat. Dále jsem několikrát nasazoval život a zdraví ve službě, byla to moje práce, nebyl jsem sám. Nejednou jsem byl u sebevražd, pracovních úrazů, úrazů jako takových, dokumentoval je, a musel dle trestního řádu rozhodnout. Po 25 letech a nějakých drobných jsem odešel do civilu. Ničeho nelituji. Každá práce má svoje, máte možnost si to též 25 let zkusit. S pozdravem rentiér.
  03.09.2009 20:42 No
 
ale nepřišel jsi ze dne na den o práci a nebo třeba jen o 50% mzdy a to je pak tragédie. Kam jsi dojížděl za prací? Dnes je normální jezdit z pohraničí i stovky km na tři směny, protože holt není práce. Pak když vidím na povolování pobytů policisti "v bačkůrkách", je mi zle, protože by tam mohla sedět úřednice za poloviční plat. Takhle se u nás rozhazuje.
  03.09.2009 21:50 sniper
 
Chlape, to není žádná paní Lenka, ale náš starej známej provokatér, co si mění nicky jak ponožky. Nemá cenu mu odpovídat. Koukni na stránky UBS a dozvíš se víc.
  04.09.2009 05:30 Lenka
 
No a hlavně se podívej na slinty od Snipera.
  04.09.2009 23:21 vaszek
 
Takže Lenko, vím moc dobře, proč to snaiper píše, ale nechci ani nebudu ti to vysvětlovat...a s těma nadprůměrnýma platama jdi taky už někam...zasmějeme se tomu jako ten nad touhle diskuzí,cože?!práci čest :-)
  05.09.2009 10:28 No,
 
a vy si myslíte, že policista nemůže ze dne na den přijít o práci, nebo že mnoho z nich nedojíždí stovky kilometrů za prací? O tom, kde kdo "sedí v bačkůrkách" ale nerozhodují řadoví policisté a měl byste proto své názory ventilovat jinde.
  03.09.2009 15:01 Lenka
 
for Gogo: ano přesně tak nekdy od června či co, spočítej si, kolik je 3,5% z průměru u PČR a takový Sniper jako déle sloužící má dnes nejméně 28000Kč hrubého a to pozor, je placen i za spaní ve službě!!! To by si opravdu nikde nevydělal (možná v PS) Ach ta spravedlnost, na kterou se neustále odvolává!!!
  03.09.2009 17:38 "stará" účetní
 
Milá Lenko, napřed se nechte poučit, z čeho se skládá plat policisty a která jeho část se procentně zvyšuje. Dokud si toto nezjistíte "šoupejte nohama a nedělejte ze sebe husu".
  03.09.2009 17:45 x
 
Přesně jak píše "stará účetní" základní plat policisty a hrubý plat je veliký rozdíl. O průměrném platu u P ČR se vůbec nehodlám bavit(viz. jeden sní husu, druhý nic a oba jsou syti,že?!) :-p Mně osobně a celému kraji poprvě za X-let služby peníze sebrali z důvodu krize.A ten vpravo nahoře se tlemí...
  03.09.2009 20:44 Lenka
 
přečti si reakci nod No a pochopíš. Plat máte dosti nadprůměrný, takže opatrně!
  05.09.2009 10:20 Lenko, Lenko
 
i chytrý člověk se může "seknout", ale rychle si to přizná a chybu už neopakuje. Pak jsou ještě ti "druzí". Jsou to prostě "husy a husami zůstanou".
  03.09.2009 09:30 gogo
 
tak vám zase potichu přidali co? O tom se nezmíníte, jen štěkáte....
  03.09.2009 17:27 ???
 
A komu co kde přidali?
  03.09.2009 17:41 ***
 
Potichu? Kdybyste četl denní tisk, věděl byste o tomto zvýšení minimálně od května. A nezvyšovalo se jen policistům.
  01.09.2009 22:45 karel <m.benda@email.cz>
 
www.svobodni.cz
  01.09.2009 22:32 drn
 
Pane Langer, ta hra na motivy Paroubek a marťani ve flashi je vrchol programátorského amaterismu ODS. Ta sračka se načítá skoro 10 minut a to nemluvím o samotné hře, která se nedá díky ovládání ani hrát. Je tohle opravdu vrchol intelektu ODS programátorů, nebo jen laciný žert vašeho pokleslého ducha?
  31.08.2009 15:12 Zrušit
 
for Sniper

Snipere, pěkně se nám klubeš! Tak co ještě na ty noční děláš? Moc toho nebude. Raději zůstaň kde jsi, jinak je z tebou amen. Jenom se dokazuje, co je v řadách PČR za lemply a to nejsi žádný nováček. Potřebuješ poznat pořádnou práci. Snad to zachrání generační špunt.
  31.08.2009 17:34 Naprostý souhlas
 
Občan pro snipera

No nevím, co je to za psychickou (píše se s "i" šikulo) poruchu, když mne rozčiluje skutečnost, že policajti v noci ve službě chrápou, ale vím, že tvoje porucha, kdy za každým oponentem a kritikem vidíš jednoho velkého nepřítele se jmenuje PARANOIA. A ta může mít a často mívá tragické následky.
  01.09.2009 14:08 for naprostý souhlas
 
sniper dělá hrubky,protože se v "práci" dostatečně nevychrápal.Je vidět,že u policie už zůstali samé netáhla a ti co něco uměli,tak jsou už dávno v civilu
  01.09.2009 21:48 Next
 
A ty ses asi nevychrápal ani doma, viď: zůstalA samÁ netáhla. Tak pozor na hrubky.
  31.08.2009 15:11 To snad ne!!!
 
sniper

4 Z jedné fary: nevím jestli sloužíš noční, ale bez nějaké té hodinky odpočinku jsi totálně nepoužitelnej! (samozřejmě se to nesmí přehánět) Představ si, že Ti v šest ráno písknou zákrok, nedejbože se tam bude střílet, honička v autě atd... jinak ho provede odpočatej polda, a jinak ten, kdo se celou noc honil za čárkami a nad ránem je totálně v prdeli a ohrožuje tímto (třeba pří řízení auta) nejen své kolegy, ale (následným nekvalitním zákrokem) i občany, kterým má pomoci! Mě jako občanovi by bylo milejší, kdyby mi přijel na pomoc do růžova vyspanej polda, ale pomohl mi! Než mátoha, které se nevyspáním zavírají oči, třesou ruce, a nefunguje mozek! Lidské tělo je holt v noci naprogramováno na spánek, to nikdo nezmění, to je příroda!!! Hasiči a záchranáři rovněž vyjíždí na noční zákroky odpočatí, proč asi???
  31.08.2009 15:12 Bože!!!
 
Občan pro snipera

Ty jseš asi padlej na hlavu. Jak si to představuješ několik hodin v práci spát. Když máš noční, máš na ni přijít vyspalej. Myslíš, že dělník ve fabrice si taky zdřímne, aby mu lis neutrhnul ruku? To je neskutečný co si policajti dovoleji, obhajovat spánek ve službě.
  31.08.2009 18:48 xyz
 
Když jsi po noční tak unavený mám za to, že máte asi dvanáctky, tedy požádejte o osmičky a je-li to po osmičkách, tak nezapomeň, že před nástupem služby je třeba si řádně odpočinout, včetně šlofika...